Friday, March 29, 2019


Tänak – Järveoja lõpetasid Korsika ralli avapäeva teisel kohal



Reede hommikul sai Korsika saarel alguse hooaja neljas MM-ralli. Avapäeval ootas võistlejaid ees kuus kiiruskatset, mille jooksul läbiti 121,82 katsekilomeetrit.

SS1 Bavella 1

Tänavuse Korsika ralli avakatse jooksul pidid võistlejad läbima 17,6 kilomeetrit. Katsevõidu võtsid M-Sport meeskonna võistlejad Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC). Katse teine aeg Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul´ile (Hyundai i20 Coupe WRC). 2017.aasta Korsika ralli võitjad jäid konkurentidest 2,9 sekundi kaugusele. Katse kolmas aeg Dani Sordo – Carlos Del Barriole (Hyundai i20 Coupe WRC), kes kaotasid avakatsega 3,1 sekundit.
MM-liidritena rallile startinud Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris) alustasid võistluspäeva neljana ajaga ning kaotasid endistele meeskonnakaaslastele Fordi aegadest 3,2 sekundiga.
Eestlaste hoogu pidurdas korraks katselt üle tee jooksnud lehma kari.

Hästi ei alanud ralli triole Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC), Sebastien Loeb – Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) ja Kris Meeke – Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC).
Kõige kergemalt pääsesid neist Ogier – Ingrassia, kes tegid katsel spinni ning kuna Ogier ei leidnud kohe üles tagurpidi käiku, siis jõuti katse lõppu ajaga, mis näitas kaotust liidritele 12,5 sekundit.
Meeke – Marshall lõhkusid katsel vasaku esimese rehvi ning leidsid end peale avakatset 23.kohalt, kaotusega 51,1 sekundit.
Koguni 50 kohaga lõpetasid avakatse üheksakordsed MM-võitjad Loeb – Elena, kes tegid katsel sõiduvea, mille tulemusel nad auto vedrustuse lõhkusid.

SS2 Valinco 1

Päeva teise katsena ootas ees reedese võistluspäeva pikim katse. 25,94 katsekilomeetri kõige parema läbimisega said hakkama Meeke – Marshall, kes edestasid Tänak – Järveoja 1,4 ja Sordo – Del Barriot 2,9 sekundiga. Kuna Evans- Scott kaotasid 5,2 sekundit, siis tähendas see seda, et ralli uuteks liidriteks olid tõusnud Tänak – Järveoja, kes edestasid nüüd teiseks langenud Evans – Scotti 0,6 sekundiga.
Märkimistväärib ka fakt, et 15.aasta tagasi tõusid just sellel samal katsel Korsika ralli liidriteks Markko Märtin – Michael Park, kes mäletatavasti võitsid ju lõpuks ka 2004. aasta võistluse.
Loeb – Elena olid ülesõidul auto tänu õigetele varuosadele, mis neil kaasas olid taas korda saanud ning võisid taas tempokamalt liikuda. Teist katset järjest kaotasid aga üllatavalt palju aega Ogier – Ingrassia, kes kurtsid auto seadistuste üle.



SS3 Alta-Rocca 1

Avaringi viimase katse võitsid liidrid Tänak – Järveoja. See katsevõit tähendas, et eestlase jätkasid seda statistikat, et on võitnud igal rallil vähemalt ühe katse ja nüüd juba 26.rallit järjest.  
Kui eelmisel katsel edestas Meeke Tänakut, siis seekord jäi just Meeke katsevõidust ilma tänu Tänakule ja seekord 0,5 sekundilise paremusega. Taas oli löögihoos ka Evans, kes jäi Tänakust maha vaid 0,7 sekundit.
Kuna reedel hoolduspausi polnud, siis tulid rehvivahetusse esimesena Tänak – Järveoja, kelle edu Evans – Scott ees oli 1,3 ja Neuville – Gilsoul ees 3,5 sekundit.


SS4 Bavella 2

Peale puhkust sõideti taas avaringi katsete kordused ning esimese neist võitis Evans, kes edestas Tänakut 2,7 sekundiga. See tähendas, et endised meeskonnakaaslased vahetasid taas koha ning uelslase edu oli nüüd eestlase ees 1,4 sekundit. Ülesõidul kolmandalt katselt rehvivahetusse oli eestlaste Toyotal tekkinud amordiprobleem, millele saadi siiski rahuldav lahendus leitud rehvipausi ajal.

«Pärast kolmandat katset läks ülesõidu ajal midagi katki, aga meil õnnestus seda niipalju rehvivahetusalas remontida, et auto sõitis normaalselt. Pidime lihtsalt ise ettevaatlikud olema, et me päris ära ei lõhuks ja tee äärde ei jääks. Eks mingi väike pinge oli, aga lõpptulemust see liiga ei muutnud,» hindas eestlane Postimehele antud intervjuus.

Kolmandana jätkas Neuville, kes jäi Evansist 8,7 sekundi kaugusele. 

SS5 Valinco 2

Ka järgeva katse võitis Evans, kes suurendas Tänakuga vahet 3,1 sekundi võrra ning juhtis nüüd enne päeva viimast katset 4,5 sekundiga. Katsel neljanda aja välja sõitnud Ogier kurtis endiselt auto alajuhitavuse üle ning ütles, et pole kindel, kas seda isegi hoolduses saaks paremaks muuta. Üldarveatuses jätkas kahekordne Korsika ralli võitja kuuendal koha, kaotusega 34 sekundit.
Katsel oli probleeme Jari-Matti Latvala – Miikk Anttila Toyota Yaris WRC-l, millel läks rehv katki ja mida katsel vahetati. Kehvasti läks ka teisel Toyota võistluspaaril Meeke – Marshall, kes lõhkusid katsel tagumise parema vedrustuse ning kaotasid ralli liidritele juurde üle 35 sekundi.

SS6 Alta-Rocca 2

Päeva viimase katse võit läks Neuville – Gilsoulile, kes vähendasid liidritega vahet 1,3 sekundi võrra.
Kui algselt näitas katselõpu kell liidritele Evans – Martinile oluliselt kehvemat aega, kui Tänak – Järveojale ning ralli liider isegi vahetus korra, siis üsna pea selgus, et Evans kaotas „lonkava autoga“ sõitnud Meeke taga aega ning kohtunikud otsustasid Evansile anda viimaselt katselt Tänakuga võrdse aja.

Korsika ralli avapäeva järel juhivad rallit Evans – Scott, kelle edu Tänak – Järveoja ees 4,5 ja Neuville – Gisloul ees 9,8 sekundit.
Kui esikolmik on 9,8 sekundi sees, siis sama tihe heitlus käib kohtadele 4-6 ka nende seljataga, kus kolm võistluspaari mahub 10,1 sekundi sisse.

«Hommikul oli raske head rütmi leida, aga iseenesest auto töötas hästi, väga palju viriseda ei saanud. Paras väljakutse! Päeva teisel poolel oli enesetunne juba palju parem, sõit tundus mõistlik ja sujuv - nii nagu asfaldil peaks sõitma,» rääkis ta rallipäeva lõppedes Postimehele.

«Eks see ole miinus, kui esimene peab teed avama,» tõdes Tänak ning lisas, et ei tea, kas kaotatud aja keegi talle tagasi annab.

«Nii ei saa öelda, et varu on, aga kui Elfyniga võidu sõita, siis peab kindlasti hakkama piiri peal sõitma,» ütles eestlane.


«Kindlasti on hea näha, et M-Sport suudab niivõrd hästi konkurentsis olla, nad on väga tugevad. Juba eelmisel aastal tõestasid nad, et asfaldil on nad väga kiired. Ogier suutis ju meid kõiki eelmisel aastal lihtsalt domineerida, iseenesest oleme M-Spordile lähemale tulnud, aga Elfyn teeb lihtsalt head tööd.»

Korsika ralli järjestus peale SS6

1.Evans / Martin Ford Fiesta WRC 01:09:39.6
2.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +0:04.5
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:09.8
4.Sordo / Del Barrio Hyundai i20 WRC +0:26.1
5.Suninen / Salminen Ford Fiesta WRC +0:30.9
6.Ogier / Ingrassia Citroën C3 WRC +0:36.3
7.Lappi / Ferm Citroën C3 WRC +0:46.3
8.Loeb / Elena Hyundai i20 WRC +2:27.9
9.Camilli / Buresi Volkswagen Polo R5 +2:46.4
10.Bonato / Boulloud Citroën C3 R5 +3:06.4

Poom – Järveoja korraliku päeva rikkus rehvipurunemine. Torn – Pannas taas hädas mootoriga



Lisaks WRC võistlejatele on Korsikal stardis ka JWRC klassi võistlejad. Hooaja teisele etapile startis kokku 13 Ford Fiesta R2T autodega võistluspaari, kelle hulgas ka JWRC sarja teised mehed Roland Poom – Ken Järveoja ja Ken Torn – Kauri Pannas.
Kahjuks pidid Torn – Pannas päeva alustama viie minutilise trahviga, mis teeniti pärast testikatse väljasõitu tehtud mootorivahetust.
Hästi ei alanud ka Poom – Järveoja päev, kes kohe avakatsel vasak esimene rehv. Pool katset katkise rehviga sõitnud eestlased kaotasid liidritele katsega ligi poolteist minutit.
Järgneval kahel katsel näita Poom kuuendat ja seitsmendat aega ning Torn seitsmendat ja kuuendat.
Lõunapausile said Poom – Järveoja kuuendana ning Torn – Pannas üheteistkümnendana.
Teist ringi alustas eestlastest paremini Torn, kes sai katsel kirja viienda ja Poom kuuenda aja.
Ralli viiendalt katselt Tornile teine aeg, katsevõidust jäi puudu 4,6 sekundit. Poom jätkas TOP6 tempos ning sai kirja viienda aja, kaotust 13,4 sekundit.




Avapäeva lõpetanud katselt tulid aga Torn – Pannase osas kehvad uudised, sest selgus, et nende võistlusautol oli tekkinud mootoriprobleem, mille tõttu katsel üle 10 minuti kaotati.
Poom – Järveoja lõpetasid päeva viienda ajaga ning kokkuvõttes hoiavad eestlased reede järel JWRC kuuendat kohta. Liidritest, kelleks on rootslased Kristensson – Appelskog jäävad eestlased maha 2.21,6. Neljandast kohast lahutab eestlaseid 15,5 sekundit.
Torn – Pannas lõpetasid päeva 11.kohal ja jäävad tänu probleemidele liidritest maha üle 16 minuti.

Korsika MM-ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse kahel korral ka ralli pikim katse, millel pikkuseks 47,18 km. Kokku ootab laupäeval võistlejaid ees 174,50 katsekilomeetrit.

Fotod: M-Sport, JWRC, Toyota Gazoo Racing


No comments:

Post a Comment