Hayden Paddon ja Sebastian Marshall teevad
ühise debüüdi San Remo rallil
Teisipäeval
teatas Hyundai tehasemeeskonna sõitja Hayden Paddon, et peale juuli lõpus
sõidetavat Soome MM-rallit lõppeb tema 12. aastat kestnud koostöö kaardilugeja
John Kennardiga. Päev hiljem teatas Paddon, et alates Saksamaa rallist istub
tema kõrvale britt Sebastian Marshall, kellega on taustal tööd tuleviku nimel
tehtud juba terve aasta. Järgnevas loos vaatangi natukene tagasi Paddon –
Kennardi ühisele karjäärile ning heidan pilgu ka Paddon – Marshalli tulevikku.
Paddon – Kennardi edukas karjäär on saamas
lõppakordi
Paddon - Kennardi senise karjääri tipphetk saabus 2016.aasta Argentina rallil |
Paddon – Kennard istusid ühte autosse esimest korda 2006. aasta mais, Ottago rallil. Ühise MM-debüüdi tegid nad aasta hiljem kodusel Uus-Meremaa MM-rallil, kus tänu Mitsubishi tehnilistele probleemidele lõpetasid klassi PWRC 17.kohal. Esimese ühise klassivõidu MM-tasemel teenisid Kiiwid 2009. aasta Austraalia rallil, kui võitsid ralli N-rühma arvestuses. Tõsisemalt tulid mehed MM-radadele aastal 2010. kui sarnaselt Ott Tänakule ja Kuldar Sikule osalesid Pirelli Star Driver meeskonna värvides PWRC sarjas. Hooaja jooksul võtsid nad ühe klassivõidu ja neli poodiumikohta ning lõpetasid aasta Tänak – Siku ees PWRC kolmandal kohal. Järgneval kolmel aastal osaleti PWRC, SWRC ja WRC2 sarjades, kus teeniti kuus klassivõitu ja mitmeid poodiumikohti ning 2011. aasta Austraalia ralli lõpetati N-rühma Subarul absoluutarvestuse kuuendal kohal. Ühise WRC autoga debüüdi tegid mehed M-Sport poolt ettevalmistatud Ford Fiesta RS WRC-l 2013. aasta Kataloonia rallil, mille lõpetasid väga tublil kaheksandal kohal. Kui 2013. aastal said Paddon – Kennard WRC autol kirja ühe stardi, siis aasta hiljem liitusid mehed MM-sarja comebacki teinud Hyundai meeskonnaga ning startisid uuel i20 WRC autol kuuel MM-rallil, mille nad ka kõik lõpetasid. Hooaja parimaks tulemuseks jäi Austraalia ralli kuues koht ning oma karjääri esimese MM-ralli katsevõidu teenisid mehed Kataloonia ralli kolmandal kiiruskatsel.
Aasta hiljem
olid mehed juba Hyundai meeskonnas täiskohaga sõitjad ning osalesid kõikidel
MM-etappidel ning teenisid Sardiinias karjääri esimese poodiumikoha, kui pikalt
rallit juhtides pidid lõpuks tehniliste probleemide tõttu Sebastien Ogier´i ja
Julien Ingrassia järel teisena lõpetama.
Tasumise
tund saabus möödunud aastal Argentinas. Kui Rootsi rallil andsid Paddon –
Kennard konkurentidele tormihoiatuse lõpetades taas Ogier – Ingrassia järel
teisena, siis kaks kuud hiljem tõusti Argentina ralli 14. katsel ralli liidriks
ning kuigi paljud arvasid, et enne ralli viimast El Condori katset Ogier –
Ingrassia ees vaid 2,6 sekundilist edu hoidnud mehed annavad selle ralli võidu
tõenäoliselt ära, siis 16,32 km pikkuse katse lõpus näitas stopper Paddon –
Kennardi 11,7 sekundilist üleolekut ning esimene MM-ralli võit oli tõsiasi.
Hyundai mehed jõudsid hooaja jooksul veel poodiumile ka Poolas, kus lõpetasid
kolmandana, seega said mehed 2016. hooajal korra seista igal poodiumiastmel.
Tänavune
hooaeg ei ole Paddon – Kennardil hästi alanud. Kui Montes jäi võistlus
traagiliste sündmuste tõttu pooleli juba avakatse järel, siis nii Rootsis, kui
ka äsja lõppenud Mehhikos oli meestel probleeme i20 Coupe WRC tehnilise
seisukorraga ning heitlusesse kõrgete kohtade eest polegi Kiiwid saanud
sekkuda. Ühiselt on Paddon – Kennardil jäänud sõita kuus MM-rallit enne kui
tänavusel Rootsi rallil 58.sünnipäeva tähistanud Kennard aktiivsest
rallispordist taandub. Päris eemale rallist üle 70.MM-ralli kogemusega mees
siiski ei jää ning aitab tulevikus Paddonit ja tema uut kaardilugejad Sebastian
Marshalli asfaldirallidel gravel crew meeskonnaliikmena.
Kes on see ka Eestis võistelnud Sebastian
Marshall?
Nagu juba
eelpool mainitud, siis MM-rallidel võtab alates Saksamaa rallist Hayden Paddoni
kõrval koha sisse Sebastian Marshall. 1988. aastal sündinud britt tegi oma
kaardilugeja debüüdi 2005. aastal Mark Gamble poolt juhitud Peugeot 106
kõrvalistmel, kodusel Hamsterley Forest Stages rallil. Kuni 2010. aastani
osaleski Marshall peamiselt koduste meistrivõistluste erinevatel rallidel kokku
kümne erineva sõitjaga. Lisaks mahtus veel graafikusse ka MM-debüüt, mis tehti
koos Richard Moore´ga 2008.aasta Saksamaa MM-rallil. 2008. aastal valiti
Marshall British MSA Rally Academy liikmeks, kus noore tulevikulootuse võttis
oma valvsa pilgu alla 2001. aastal koos Richard Burnsiga maailmameistriks
tulnud Robert Reid.
Asi läks
tõsisemaks 2010. aastal, kui koos Harry Huntiga osaleti viiel JWRC etapil.
Hooaja parimaks saavutuseks jäi Kataloonia ralli JWRC klassi viies koht ning
aasta kokkuvõttes oldi Thierry Neuville – Nicolas Klinger järel kaheksandad.
Taylor - Marshall 2011.aasta auto24 Rally Estonial |
Aasta hiljem
osales Marshall WRC Akadeemia sarjas, kus oli koos Molly Tayloriga konkurent
meie Egon Kaurile – Erik Lepiksonile/Mait Laidveele ning Miko Niinemäele – Timo
Kasesalule/Mait Laidveele/Toomas Valterile. Hooaja kokkuvõttes lõpetati
11.kohal ning parimateks tulemusteks jäid oma klassi viiendad kohad Prantsusmaalt
ja Walesist. Sama aasta juulis külastasid britid ka Eestit, kui osalesid auto24
Rally Estonial. Järgneval hooajal jätkus Marshalli koostöö Tayloriga, kuid
britt istus kodustel meistrivõistlustel veel samasse autosse Keith Cronini ja
Arron Newbyga ning osales Kataloonia MM-rallil Elfyn Evansiga, kus saavutati
WRC Akadeemia klassi kolmas koht.
2013.aastal
jätkas Marshall peamiselt ERC sarjas koos Tayloriga ning hooaja lõpus tegi kaks
starti Monzas Craig Breeni kaardilugejana. 2014.aastal ristusid briti teed
hollandlase Kevin Abbringuga, kellega osaleti ERC sarjas. Lisaks tegi Marshall
endiselt koostööd Tayloriga, kellega Soome MM-rallil JWRC arvestuse kolmas koht
võeti. 2015. ja 2016. aastal osales võistluspaar Abbring – Marshall kokku
üheksal MM-rallil Hyundai i20 WRC´ga ning meeste parimaks resultaadiks jäi
möödunud aastase Kataloonia ralli seitsmes koht. Viimane ühine start Abbringuga
tehti 2016. aasta novembris, kui
Prantsusmaal sõidetud Rallye du Var´il
osaleti Hyundai i20 R5 autol ning see ka üldarvestuses võideti.
Paddon – Marshall´i ühine debüüt juba
märtsi lõpus
Alates Saksamaa MM-rallist istuvad need kaks meest Hyundai i20 Coupe WRC autos, mille uksel nr. 4 |
Hayden
Paddon ja Sebastian Marshall teevad oma ühise rallidebüüdi juba märtsi lõpus
sõidetaval San Remo rallil. Itaalia meistrivõistluste teine etapp saab olema
Paddonile heaks testiks enne aprillis sõidetavat Korsika rallit. Kindlasti saab
see Paddonil ja Marshallil olema ka hea võimalus harjutada koostööd, mis hooaja
teiseks pooleks peab olema perfektseks lihvitud.
Kui
MM-sarjas sõidab Paddon i20 Coupe WRC´l ,siis Itaalias stardib ta Hyundai i20
R5 autol, mille valmistab ette HMI - Italian Rally Team.
Kui
Paddonile on see i20 R5 autol esmane kogemus, siis Marshall on sellel autol juba
osalenud neljal rallil ning temal ning Kevin Abbring´il on olnud suur roll auto
testimisel.
„See saab
olema mu esimene San Remo ralli ning esimene start uue generatsiooni i20 R5
autol ning ma ootan seda väga. Saada nädal varem sõita sarnastes tingimustes,
mis mind ootavad ees Korsikal on suurepärane võimalus. Kindlasti on kohalikud
Itaalia sõitjad seal kiired ning meie eesmärk ei saa sellel rallil olema hea
tulemuse püüdmine vaid üritame saada võimalikult palju kogemust. Lisaks muule
uuele saame esimest korda koos Sebastianiga istuda võistlustingimustes ühes
autos ning see on meie ühist tuleviku silmas pidades väga hea võimalus,“ sõnas
Paddon enne eesootavat uut väljakutset.
Fotod: Hyundai Motorsport, Petri Skog (eWRC)
No comments:
Post a Comment