SUPER! Ott Tänak ja Martin Järveoja juhivad
Portugali MM-rallit!
Tänak - Järveoja sõitsid reedel väga kiirelt ja targalt ning juhivad Portugali MM-rallit |
Neljapäeva õhtul Lousada publikukatsega alguse saanud Portugali MM-ralli jätkus Eesti aja järgi reede pärastlõunal ning sõitjaid ootas ees kaheksa kiiruskatset ja üle 150 katsekilomeetri.
Päeva
avakatsena sõideti 26,70km pikkuse Viana do Castelo kiiruskatse esimene
läbimine. Esimese pika kiiruskatse võidu võtsid Hayden Paddon – Seb Marshall
(Hyundai i20 Coupe WRC), kes edestasid sekundiga Jari-Matti Latvalat – Miikka
Anttilat (Toyota Yarsi WRC) ja 1,2 sekundiga Kris Meeke – Paul Nagle´t (Citroen
C3 WRC). Samad mehed tõusid TOP3 ka ralli üldarvestuses. Ott Tänakule – Martin
Järveojale (Ford Fiesta RS WRC´17) reedeselt avakatselt neljas aeg. Paddon –
Marhallist jäid eestlased maha 3,9 sekundiga. Üldarvestuses tõusis Tänak
kuuendaks ning jäi Paddonist maha 6,2 sekundiga.
18,10 km
pikkuse Caminha kiiruskatse võidu võttis Latvala, kes ise ka uueks ralli
liidriks tõusis. Katse teise aja sõitsid välja Argentina rallil napilt võidust
ilma jäänud Elfyn Evans – Daniel Barritt, kes jäid Toyota sõitjatest maha 1,3
sekundiga. Tänak – Järveojale päeva teiselt katselt 1,9 sekundilise kaotusega
kolmas aeg. Ka üldarvestuses tõusid eestlased kolmandaks. Liidriks tõusnud
soomlastest jäid eestlased maha 5,7 sekundiga.
Enne katset
rallit juhtinud Paddoni Hyundail kadus paar kilomeetrit enne katse lõppu
mootorist jõud, mis küll pärast restarti uuesti tööle hakkas. Latvalale 9,7
sekundiga kaotanud Paddon kukkus üldarvestuses kuuendaks. Katsel keerasid oma
Citroen C3 WRC üle katuse Stéphane Lefebvre – Gabin Moreau. Prantslased jõudsid
küll katse lõppu, kuid kaotasid üle kahe ja poole minuti.
Enne
hoolduspausi sõideti reedese võistluspäeva pikima katse Ponte de Lima (27,46
km) esimene läbimine. Kui ralli avakatse võit läks jagamisele kahe sõitja
vahel, siis ralli neljas katse läks jagamisele kolme piloodi vahel. Aja 19:14,0
suutsid välja sõita Ott Tänak, Kris Meeke ja Craig Breen. Ralli liidrina jätkas
Latavala, kelle edu Meeke ees oli kahanenud 0,5 ja Tänaku ees 1,2 sekundile.
Neljandanat kohta hoidsid Craig Breen – Scott Martin, kes jäid omakorda Tänak –
Järveojast maha vaid 0,2 sekundiga.
„Kõik
sõitjad on väga kiired ning heitlus kohtade eest on väga tihe. Katsed on väga
kiired ning väga keeruline on suurt edu saavutada, kuid meil on veel midagi
varuks. Auto tundub hea, aga üritame nüüd hoolduses ka veidi auto tasakaalu
veel paremaks saada. Teise ringi katsed saavad kindlasti olema raskemad, sest
osad kohad olid juba esimesel läbimisel üsna rasked. Peame sõitma targalt ning
oma kätte võidetud edu hoidma,“ võttis Tänak enne hoolduspausi sõidetud katsed
kokku.
Katsete
teist ringi alustas kõige paremini Paddon, kes asus kaotatud aega tagasi
võitma. Katse teised olid Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC), kes
jäid meeskonnakaaslastest maha 4,2 sekundiga. Katse kolmandad olid Meeke –
Nagle, kes jäid Hyundai sõitjatest maha 5,1 sekundiga. Tänak – Järveojale teise
ringi avakatselt 5,7 sekundilise kaotusega neljas aeg. Kuna ralli liider
Latvala sai katselt viienda aja ning kaotas 5,8 sekundiga, siis vahetus ralli
liider ning 0,2 sekundilise eduga Latavala ees tõusis uueks liidriks Meeke.
Tänak jätkas kolmandana ning jäi Citroeni sõitjast maha 1,3 sekundiga. Pärast
viite sõidetud katset mahtus TOP8 12,2 sekundi sisse.
Caminha
kiiruskatse teise läbimise võit läks võistluspaarile nr.5 Thierry Neuville –
Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Katse teise aja sõitis välja Evans
+0,4 ning kolmas oli Tänak +2,0. Kuna ralli liider Meeke läks katsel päeva
pikimaks katseks rehvi hoidma ja kaotas katsel koguni 9,5 sekundit, siis sai
ralli juba viienda liidri. Uueks liidriks tõusid Tänak – Järveoja, kes
edestasid nüüd teisena jätkanud Latvala – Anttilat 0,1 ja kolmandaks tõusnud
Paddon – Marshalli 3,7 sekundiga.
Reedese
võistluspäeva viimase pika katsena sõideti Ponte de Lima teine läbimine, mis
tegi paremusjärjestuses päris suured korrektuurid. Katsevõidu võtsid Sordo –
Marti, kelle järel said Portugali ralli esimese TOP3 katseaja kirja Sébastien
Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17). Fordi sõitjad jäid Hyundai
sõitjatest maha 2,6 sekundiga. Katse kolmandad olid Tänak – Järveoja, kes
kaotasid hispaanlastele 4,6 sekundiga. Üldliidrina jätkas Tänak, kes hoidis nüüd
teiseks tõusnud Sordo ees 3,6 ja kolmandaks kerkinud Ogieri ees 6,2 sekundilist
edu. Enne päeva pikima katse teist läbimist teist kohta hoidnud Latvala keeras
oma Yaris WRC üle katuse.
„Kohe katse
alguses olnud teisel pidurdusel ei jäänud meie võistlusauto millegipärast
seisma ning me sõitsime teelt välja ja käisime üle katuse. Viga sai auto
väljalaskesüsteem ning me pidime edasi sõitma nö. road mode´s,“ sõnas ligi 5
minutit kaotanud Latvala katse finišis.
Tehniliste
probleemidega oli katsel kimpus Kris Meeke, kelle Citroenil purunes algselt
rehv ning seejärel vedrustus, mille järel britt teeäärde jäi. Väga palju paremini
ei läinud ka Paddonil, kelle Hyundai katsel taas välja suri ning alles 10
minutit hiljem uuesti käivitus. Paddon kukkus kolmandalt kohalt 25ndaks.
Päeva
lõpetasid kaks 1,90 km pikkust Braga linnakatset, millest esimese võitsid Sébastien
Ogier – Julien Ingrassia ning teise Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS
WRC´17).
Ott Tänak –
Martin Järveoja said päeva kahelt viimaselt katselt kirja neljanda +1,0 ja
viienda +0,8 aja.
Suurepärase
reedese võistluspäeva järel juhivad Portugali MM-rallit Ott Tänak – Martin Järveoja,
kelle edu enne laupäevaseid katseid on Dani Sordo – Marc Marti ees 4,6 ning
meeskonnakaaslaste Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ees 5 sekundit. Päeva
lõpetasid neljandana Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, kes kaotavad
eestlastele 11,1 sekundiga, kuid nende kaotussekundid võivad veel muutuda, sest
belglased kaotasid Ponte de Lima teisel läbimisel aeglaselt liikuva Latvala Yaris
WRC taga väärtuslike sekundeid.
„Hea, et
auto laiali ei kukkunud. Kuuendal kiiruskatsel läks esiõõts puruks. Õnneks ei
kukkunud see küljest ära. Rada oli halb, lööke tuli päris palju ja üks nendest
venitas õõtsa välja. Jooksud olid paigast ära ja sõita väga keeruline," sõnas
Tänak Delfi vahendusel eduka võistluspäeva kokkuvõtteks.
Järveoja
lisas, et päeva lõpus oli autoga tõesti raske sõita. „Pidurdamisel kiskus masin
vasakule, kiirendades paremale," kirjeldas ta. Järveoja jaoks on tegemist
erilise olukorraga, veel kunagi varem pole ta nii kõrgel tasemel rallit
juhtinud. „Tagasiteel hooldusalasse küsis Ott, kas olen kunagi rallit juhtinud.
Vastasin, et ainult Saaremaa rallit."
Laupäeval
ootab võistlejaid kuus kiiruskatset. Ralli pikimal päeval läbitakse 154,56
katsekilomeetrit ning enamus trassist saab võistlejatele võrreldes möödunud
aastatega olema uus.
Vodafone Rally de Portugal järjestus peale
SS9:
1.Tänak/Järveoja Ford Fiesta WRC '17
01:37:18,5
2.Sordo/Martí
Hyundai i20 Coupe WRC +4,6
3.Ogier/Ingrassia
Ford Fiesta WRC '17 +5,0
4.Neuville/Gilsoul
Hyundai i20 Coupe WRC +11,1
5.Breen/Martin
Citroën C3 WRC +12,9
6.Evans/Barritt
Ford Fiesta WRC '17 +18,3
7.Hänninen/Lindström Toyota Yaris WRC +52,0
8.Lappi/Ferm
Toyota Yaris WRC +01:12,3
9.Mikkelsen/
Jæger Škoda Fabia R5 +03:17,8
10. Østberg
/Fløene Ford Fiesta WRC '17 +03:50,0
Vodafone Rally de Portugal laupäevase
võistluspäeva kiiruskatsed:
SS10 Vieira
do Minho 1 17.43 km 11:08
SS11 Cabeceiras
de Basto 1 22.30 km 11:46
SS12 Amarante
1 37.55 km 13:04
SS13 Vieira
do Minho 2 [LIVE WRC Plus & Red Bull TV] 17.43 km 17:08
SS14 Cabeceiras
de Basto 2 22.30 km 17:46
SS15 Amarante
2 37.55 km 19:04
Foto:M-Sport
No comments:
Post a Comment