Autoralli MM-sari on tagasi Euroopas ja ees on ootamas Portugali MM-ralli
Autoralli
MM-sari on jätkumas Portugali ralliga, mis on MM-hooaja kuuendaks etapiks ning kolmandaks
kruusaralliks. Senise hooaja parim võistluspaar on olnud Sebastien Ogier –
Julien Ingrassi ja meeskond Hyundai. Kuid katsevõitude osas ei ole olnud
vastast Ott Tänakule ja Martin Järveojale.
Portugali ralli ajalugu
Esimene
Portugali ralli sõideti aasal 1968.Selles Lõuna-Euroopas Pürenee poolsaare
lääneosas paiknevas riigis sõideti MM-ralli esmakordselt 1973 aastal ehk siis
esimesel MM-võistluste hooajal.
Aastaid oli
Portugali ralli segaralli nagu tänavu on Kataloonia ralli, kus esimene
võistluspäev sõideti asfaldil ja ülejäänud kruusal. Alates 1995 aastast on
Portugali ralli aga olnud kalendris kui kruusaralli.
Portugali
ralli püsis MM-kalendris kuni aastani 2001. (va. 1996, kui sõideti 2-liitriste
klassi meistrivõistluste etapp). Seejärel otsustas FIA tänu raskesti
ligipääsetavate katsetele, et võimaliku õnnetuse korral oleks risk liiga suur
ja võistlus eemaldati kalendrist. Alates 2009.aastat on Portugali ralli jälle
igal aastal kuulunud MM-sarja ning tänavu
sõidetakse järjekorras 52. Portugali ralli.
Portugali
ralli on valitud hooaja parimaks ralliks viiel korral ja 2000. aastal nimetati
ralli aasta kõige rohkem arenenud
rallisõitjatest on Portugali teedel enim võite ette näidata autoralli
kroonimata kuningal Markku Alenil (1975,77,78,81,87) ja Sebastien Ogier (2010-11,
2013-14, 2017). Nii soomlasel kui prantslasel on kodus riiulis viis Portugali
ralli esikoha karikat.
Tootjatest
on Portugalis edukaim olnud Fiat, kes võitis vahemikus 1974 – 1981 kokku kuuel
korral.
Tegevtootjatest
on Portugali ralli edukam tootja Citroën, kellele ette näidata viis esikohta.
Eesti sõitjate seas on Portugali MM-ralli olnud huvipakkuv juba aastast 1995. Läbi aastate on Portugali teedelt oma klasside võite ja poodiumikoht ette näidata nii Egon Kauril – Mait Laidveel, Sander Pärnal – James Morganil, kui ka Urmo Aaval – Kuldar Sikul. Eestlaste senine parim Portugali ralli üldresultaat pärineb aastast 2017, kui Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid ralli neljandana.
Eestlased Portugali MM-rallil
Aasta | Sõitjad | Auto | Tulemus |
1995 | Ivar Raidam – Margus Karjane | Ford Escort RS Cosworth | K |
1995 | Marek Toome – Aleksander Käo | Mitsubishi Lancer Evo II | 25 |
1998 | Markko Märtin – Toomas Kitsing | Toyota Celica GT-Four | K |
1999 | Markko Märtin – Toomas Kitsing | Ford Escort WRC | K |
2000 | Markko Märtin – Michael Park | Toyota Corolla WRC | 7 |
2001 | Markko Märtin – Michael Park | Subaru Impreza WRC | K |
2007 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Swift S1600 | 15 (2 -JWRC) |
2007 | Jaan Mölder jr. – Katrin Becker | Suzuki Swift S1600 | 21 (4 - JWRC) |
2007 | Aigar Pärs – Ken Järveoja | Suzuki Swift S1600 | 50 (14 – JWRC) |
2009 | Ott Tänak – Kristo Kraag | Subaru Impreza WRX STi | 20 |
2010 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | K |
2010 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Suzuki Swift S1600 | 27 |
2011 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Škoda Fabia S2000 | 13 |
2011 | Egon Kaur – Mait Laidvee | Ford Fiesta R2 | WRC Academy 1 |
2011 | Miko-Ove Niinemäe – Timo Kasesalu | Ford Fiesta R2 | |
2012 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Ford Fiesta RS WRC | 14 |
2012 | Sander Pärn – Ken Järveoja | Subaru Impreza STi | 21 |
2013 | Oleksiy Kikireshko – Sergei Larens | Mini Cooper S2000 1.6T | |
2013 | Yuriy Protasov – Kuldar Sikk | Subaru Impreza STi R4 | 21 |
2013 | Sander Pärn – Ken Järveoja | Ford Fiesta R2 | JWRC 8 |
2014 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | K |
2014 | Martin Kangur – Andres Ots | Ford Fiesta S2000 | 20 (10 – WRC2) |
2014 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta S2000 | 12 (4 - WRC2) |
2014 | Sander Pärn – James Morgan | Ford Fiesta R2 | 38. (1- DDC) |
2015 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 5 |
2015 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Citroën DS3 R5 | 26 (11 – WRC2) |
2015 | Sander Pärn – James Morgan | Ford Fiesta R5 | 19 (9 – WRC2) |
2015 | Mait Maarend – Mihkel Kapp | Ford Fiesta R5 | 33 |
2016 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | K |
2016 | Sander Pärn – Martin Järveoja | Ford Fiesta R5 | K |
2017 | Ott Tänak – Martin Järveoja | Ford Fiesta WRC | 4 |
2017 | Valeriy Gorban – Sergei Larens | Mini Cooper WRC | K |
Portugali ralli 2018
Esimesel
Euroopa kruusarallil ootab võistlejaid neli võistluspäeva ja 20 kiiruskatset,
mille jooksul läbitakse 358,19 katsekilomeetrit.
Portugali
ralli võistluskeskus asub neljandat aastat järjest Portost lõunas asuvas
Matosinhosi linnas.
Võistlus saab
alguse neljapäeva õhtul, kui Lousada rallikorssirajal sõidetakse 3,36 km
pikkune publikukatse, kuhu oodatakse kuni 35 000 pealtvaatajat. Reedel
suunduvad võistlejad Portost põhjapoole ning sõidavad kolm korduvkatset. Päeva lõpetab
kahel korral sõidetav Porto linnakatse.
Laupäeval ootab
võistlejaid ees samuti kolm korduvkatset, mille hulgas ka ralli pikim katse 37,60 km pikkune Amarante. Võistluse kõige pikema päeva jooksul
läbitakse 154,64 katsekilomeetrit. Pühapäeval jääb küll sõita vaid neli katset
ja veidi üle 50km, kuid kindlasti on just viimasel päeval ees ootamas nii
sõitjate, kui ka fännide lemmikkatse Fafe, kus enne katse lõppu näeb kindlasti pikki
õhulende. See katse oli Portugali ralli kavas esimest korda juba aastal 1973. Tänavusele
rallile on end hetke seisuga registreerinud 88 võistluspaari.
Portugali MM-ralli 2018 ajakava
Neljapäev 17.05
SS1 SSS
Lousada 3.36 km 21:03
Reede 18.05
SS2 Viana do
Castelo1 26.73 km 11:15
SS3 Caminha1
18.11 km 12:12
SS4 Ponte de
Lima1 27.54 km 12:52
SS5 Viana do
Castelo2 26.73 km 17:25
SS6 Caminh2
18.11 km 18:22
SS7 Ponte de
Lima2 27.54 km 19:03
SS8 Porto
Street Stage1 1.85 km 21:03
SS9 Porto
Street Stage2 1.85 km 21:28
Laupäev 19.05
SS10 Vieira
do Minho1 17.38 km 11:06
SS11 Cabeceiras
de Basto1 22.22 km 11:44
SS12 Amarante1
37.60 km 13:03
SS13 Vieira
do Minho2 17.38 km 17:08
SS14 Cabeceiras
de Basto2 22.22 km 17:46
SS15 Amarante2
37.60 km 19:05
Pühapäev 20.05
SS16 Montim1
8.64 km 10:52
SS17 Fafe1 11.18 km 11:25
SS18 Luílhas
11.89 km 11:53
SS19 Montim2
8.64 km 12:52
SS20 Fafe 2
(Power Stage)11.18 km 14:18
Hyundai Shell Mobis World Rally Team
Tootjate
MM-liidrina saabub Portugali Hyundai, kellele tänavusel hooajal ühe võidu
kõrval ette näidata veel viis poodiumikohta. Hyundai on Portugalis võidule
kõige lähemale jõudnud möödunud hooajal, kuid siiani on see veel Portugali
teedelt võtmata. See on meeskonna esimeseks ralliks tänavusel hooajal, kus
tuuakse starti koguni neli i20 Coupe WRC võistlusautot. Meeskond testis ralliks
Portugalis, Arganil piirkonnas. Mikkelsen ja Neuville on startimas samadel
autodel, millega võistlesid Korsikal. Sordol on istumise all Paddoni eelmise
aasta Sardiinia ralli auto ja rajale tagasi pöörduval Paddonil Sordo selle
aasta Mehhiko ralli auto.
#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse
4.koht, 54 punkti
Portugali
parim resultaat: 2 (2016)
Kui hooaja
alguses sõnas Andreas Mikkelsen, et tema hooaja eesmärk on heidelda tänavuse
MM-tiitli eest, siis hooaja viie sõidetud ralliga on ta aga MM-iidrist ligi 50
punkti kaugusel ning jõudnud poodiumile vaid korra. Norralane tegi oma esimese
Portugali stardi 2007.aastal ning tänavune Portugali ralli on tal seitsmes. 2016.aastal jäi Mikkelsenil võidus puudu vaid
üks samm.
#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse
2.koht, 90 punkti
Portugali
parim resultaat: 2 (2017)
Thierry
Neuville täitis Argentina rallil oma eesmärgi, kui edestas ralli lõpuks
Sebastien Ogieri.
Just
belglane on olnud see mees, kes sõnanud peale Argentina rallit, et talle teeb
muret Toyota ülemvõim Argentina rallil. Esimest korda Portugalis 2010 aastal
startinud belglane on tänavu sealsamas tegemas oma karjääri 90 MM-starti. Just
Portugalis teenis 2012. aastal belglane oma karjääri esimesed MM-punktid. Portugali
teedelt Neuville – Gilsoulil veel võit puudub, kuigi sellele oldi üsna lähedal
möödunud aastal.
#6 Hayden Paddon – Sebastian Marshall
MM-arvestuse
12.koht, 10 punkti
Portugali
parim resultaat: 8 (2015)
Viimati
Rootsi rallil startinud Hayden Paddon – Sebastian Marshall on kolme kuu
pikkuselt pausilt tagasi ning neid on nüüd ees ootamas kolm järjestikust
kruusarallit, enne kui peavad taas oma kohad Sordo – Del Barriole loovutama.
Paddonile on see tema karjääri seitsmes Portugali ralli. Kahel viimasel aastal pole küll uusmeremaalane
finišisse jõudnud, kuid kindlasti soovib juulis ka Shell Helix Rally Estonial
osalev mees kohe märgi maha saada ja end meeskonnale vajaliku piloodina
tõestada.
#16 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse
5.koht, 45 punkti
Portugali
parim resultaat 3 (2007, 09-10, 2017)
Hooaja
viiendat starti on Portugalis tegemas Dani Sordo – Carlos Del Barrio. Sordo oli Portugalis esimest korda stardis
juba 2007. aastal ja lõpetas toona kohe poodiumi viimasel astmel ning on seda
resultaati veel hiljem kolmel korral korranud. Sordo on sel aastal just kruusal
väga hea olnud mida tõestavad ka Mehhiko ja Argentina ralli poodiumikohad. Kas
hispaanlane suutis end ka hooaja kolmandal rallil poodiumile sõita, seda näeme
juba pühapäeval. Kümnendat starti tegeval hispaanlasel on võimalused selleks kindlasti
olemas, kui ei sekkuta meeskonna poolt, sest Sordo sõidab Portugalis vaid enda
punktide nimel.
M-Sport Ford World Rally Team
Fordil on
Portugali teedelt kaitsta möödunud aastane võit. Läbi Portugali MM-ralli ajaloo
on sinisel ovaalil ette näidata viis võitu. Esimese võidu tõi sinisele ovaaline
Portugali teedelt 1979. aastal Hannu Mikkola legendaarsel Ford Escort RS1800. Meeskond
testis enne hooaja kuuendat rallit Portugalis kokku kuuel päeval. Ogieri
kasutada on Portugalis tema tänavune Rootsi ralli auto.
#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
1.koht, 100 punkti
Portugali parim
resultaat: 1 (2010-11, 2013-14, 2017)
Sebastien
Ogier stardib Portugali ralli avapäevale harjumuspäraselt positsioonilt ehk
liidrina. Prantslane ootab tegelikult enne rallit FIA otsust, mis saab tema
punktikatse punktidest, mis tal Mehhiko ralli järgselt ära võeti. Ogieri jaoks
on Portugal mälestusäärne koht, sest just sellel rallil teenis prantslane 2010.
aastal oma karjääri esimese MM-ralli võidu, olles seal aasta varem alles
esimest korda sõitnud. Tänavu on ta Portugalis tegemas kümnendat starti,
millest ta on pooled võitnud. Kindlasti soovib Ogier ebaõnnestunud Argentina
ralli järel taas poodiumile tõusta ja MM-liidrina jätkata.
#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse
9.koht, 26 punkti
Portugali
parim resultaat: 6 (2017)
Elfyn Evansi
hooaeg on olnud kõike muud, kui selline milliseks uelslane ise seda lootis
kujunevat.
Viie
sõidetud ralli järel on tal parima tulemusena ette näidata Korsika ralli viies
koht. Tänavu on Evans tegemas Portugalis seitsmendat starti ning parim tulemus
pärineb möödunud hooajast, kui lõpetas kuuendana. Enne Portugali rallit sai
nüüd siis lõpuks ka Evans endale rajakirjutamiseks sarnase Fordi, millega Ogier
juba üle aasta rada kirja pannud. Ehk siis järjekordne Volvo recce auto on
puhkusele saadetud.
#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse
15.koht, 6 punkti
Portugali
parim resultaat: 12 (2017)
Teemu
Suninen on Portugalis tegemas hooaja viiendat starti WRC autol. Esimest korda
WRC autol Portugalis startiv soomlane on sellel rallil varasemalt startinud
neljal korral. Möödunud aastast on Suninenil ja tema 90 MM-ralli juubelit
tähistaval kaardilugejal Mikko Markkulal ette näidata WRC2 klassi teine koht.
Toyota Gazoo Racing
Toyota
näitas hooaja teisel kruusarallil Argentinas seda, milleks nende Yaris WRC
võimeline on, kui kõik klapib. 18 katsest 10 katsevõitu ja kindel rallivõit
pani kukalt kratsima kõik konkurendid.
Läbi ralli
ajaloo on Portugali MM-ralli kahel korral võidetud ka Jaapani autotootja Toyota
toodangul.
1991. aasta
võistluse parimad olid Carlos Sainz – Luiz Moya Toyota Celica GT-4´l ning kolm
aastat hiljem tõusid Portugali ralli pjedestaali kõrgeimale astmele Juha
Kannkunen – Nicky Grist, kelle sõiduvahendiks oli Toyota Celica Turbo 4WD. Tõsi
Didier Auriol võitis Toyotal ralli ka 2002 aastal, kuid siis polnud see
MM-etapp. Toyota boss Mäkinen, kes ka ise Portugalis kahel korral võitnud ütles
enne rallit, et Portugali ralli on oma olemuselt Argentinaga sarnane, kuid
veidi kergem.
„Pärast
Argentina ralli võitu on meeskond üsna enesekindel. Olen kindel, et võime ka
Portugalis hea tulemuse teha, sest tingimused on Argentinaga üsna sarnased.
Võitsin enda karjääri jooksul kahel korral Portugali ralli ja ütleksin, et see
on pisut kergem ralli, kui Argentina,
kuna see pole nii kivine,“ sõnas Toyota meeskonnaboss Tommi Mäkinen enne
eesootavat kruusarallit.
Meeskond
testis Portugalis paar nädalat enne rallit ja kõik peaks hooaja kuuendaks
mõõduvõtuks valmis olema.
#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
8.koht, 31 punkti
Portugali
parim resultaat: 1 (2015)
Kui M-Sport
sõitjatest saab senise hooaja käigu ebaõnnestunuks tunnistada Elfyn Evans, siis
Toyota meeskonnas on selleks meheks Jari-Matti Latvala. MM-sarja üks kogenumaid
piloote on viiest rallist suutnud TOP3 lõpetada vaid ühe (Monte) ning kahelt
viimaselt rallilt on ta oma sõiduvea tõttu kogunud punktikontosse ümmarguse 0.
Esimest korda startis Latvala Portugalis juba aastal 2004, mis tähendab, et tänavu
on ta seal stardis juba 11 korda. 2015. aastal koos kaardilugeja Miikka
Anttilaga võitu tähistanud mehed on just Portugalis üle elanud ka karjääri
kõige karmima avarii, kui 2009. aasta rallil eksis Latvala ühes vasakkurvis,
mille tulemusel soomlase juhitud Ford üle rajapiirde lendas ning mitmeid kordi
üle katuse rullis. Õnneks pääsesid sõitjad sellest hirmutavast õnnetusest
vigastusteta. Nagu kuulda on olnud, siis nüüd läheb Latavala starti mõtetega
kõik või mitte midagi. Saab näha, kas see toob Toyotale punktilisa või kolmanda
järjestikuse 0.
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
3.koht, 72 punkti
Portugali
parim resultaat: 5 (2015)
Ott Tänak –
Martin Järveoja näitasid Argentina rallil, mis puust mehed need Eesti mehed on.
Kui võistlus
algas nende jaoks sõiduvea ja ajakaotusega, siis sealt edasi liiguti vaid laine
tõusuharjal, mis päädis 10 kiiruskatse võidu ja karjääri kolmanda MM-etapi
võiduga, millest esimene Toyota eest. Otil on Portugali rallilt seotud
mälestused eelkõige sellega, et just sellel rallilt tegi ta 2009.aastal
karjääri esimese MM-ralli stardi. Tänavune ralli on Otile tema karjääri 85
MM-ralliks. Loodetavasti on Martinil uus käekell ostetud, sest ta enda sõnul on
need kõik rallid, kus nad seni võitnud ta enne rallit ostnud uue käekella.
Mõlemad meie mehed on sõnanud, et Portugali ralli on nende üks lemmikumaid.
Möödunud aastal lõppes küll ralli neljanda kohaga, kui kuni 12 katse sõiduveani
juhtisid rallit just eestlased. Laupäeva sõiduvea heastasid punktide mõttes
eestlased Fafe punktikatsel, mille nad võitsid.
„Kindlasti
läheme Portugali hea tundega. Teame nüüd, kui hästi auto sõita võib. Testid
läksid Portugalis hästi, püüdsime lihtsalt autot natuke veel paremaks saada.
Portugal on alati olnud üks mu lemmikumaid rallisid, kuhu on alati tore minna
ja kus on meeldiv atmosfäär. Lisaks on see koht, kus minu WRC-karjäär 2009.
aastal algas. Tahame võistelda sama hästi kui Argentinas, aga eks näis, kuidas
läheb. MM-sarja üldseisu silmas pidades on tähtis jälle hea tulemus teha, sest
Argentina ralli võiduga suutsime vahet natuke vähendada,“ sõnas Tänak Toyota
pressiteenistuse vahendusel.
#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
7.koht, 40 punkti
Portugali
parim resultaat: 10 (2013, 2017)
Aasta tagasi
tegid Esapekka Lappi ja Janne Ferm oma karjääri esimese WRC autoga stardi just Portugalis.
2013. aastal esimest korda Portugalis startinud ja kohe ka karjääri esimesed MM-punktid
teeninud ning WRC2 klassivõidu võtnud soomaste jaoks on tänavune Portugali
ralli 35 MM-stardiks.
Nad on sel
hooajal tõestanud, et on väga kiired kohanejad nendel rallidel, kus nad varem
pole startinud. Nüüd on neid ees ootamas ralli kus nad on varem WRC autol
sõitnud, seega saab põnev olema, kui palju nad suudavad seda enda kasuks ära
kasutada.
Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
Citroën peab
juba teist hooaega järjest tõdema, et kõik pole läinud nii nagu läbi aegade
kõige rohkem MM-rallisid tootjal see võiks minna. Kaks poodiumikohta, mis seni
tänavusel hooajal saavutatud on ilmselgelt sellise meeskonna jaoks läbikukkumine.
Citroën on
sarnaselt Fordiga võitnud Portugalis MM-ralli viiel korral. 2007. aasta tõi
Prantsuse autotootjale esimese võidu Sebastien Loeb ning viimane võit pärineb
hooajast 2016, kui parim oli Kris Meeke. Enne ralli testiti viiel päeval –
Meeke ja Breene kumbki kaks päeva ja Østberg ühe päeva.
Teist etappi
järjest on Prantsuse autotootja rajale toomas kolm C3 WRC-d. Meeke on
Portugalis startimas enda Korsika ralli autoga, Breeni ohjata on auto millega
ta sõitis tänavusel Rootsi rallil välja karjääri parima koha ning Østbergi
istumise all on Lefebvre eelmise aasta Rootsi ralli auto.
#10 Kris Meeke – Paul Nagle
MM-arvestuse
6.koht, 43 punkti
Portugali
parim resultaat: 1 (2016)
Kris Meeke –
Paul Nagle saavad taas öelda, et neil peaks olema rallile startides ideaalne
stardipositsioon võidu võtmiseks. Esimest korda startisid mehed Portugalis 2014.
aastal ning kaks aastat hiljem võeti neil samadel teedel teine MM-ralli võit.
Möödunud aastal juhtis Meeke rallit peale viiendat katset, kuid lõhkus siis
rehvi ning pidi võitlema muude tehniliste probleemidega ja lõpetas ralli lõpuks
alles 18. kohal.
#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse
10.koht, 20 punkti
Portugali
parim resultaat: 5 (2017)
Sarnaselt
Ott Tänakule tegi ka Craig Breen oma MM-debüüdi 2009. aastal just Portugalis. See
on tema karjääri kuuendaks Portugali ralliks ning parim resultaat pärineb
möödunud aastast, kui lõpetas viiendana. Breenile on see nüüd siis teine
järjestikune ralli ja kui Argentinas oli iirlane veel ehk peale võistluspausi veidi
roostes, siis Portugalist ootab meeskonda talt juba kindlasti punktilisa.
#12 Mads Østberg – Torstein Eriksen
MM-arvestuse
13.koht, 8 punkti
Portugali
parim resultaat: 1 (2012)
Hooaja teist
starti on Citroën eest tegemas Mads Østberg. Norralasel on Portugalist head
mälestused aastast 2012, sest just sellest aastast ja Portugalist pärineb tema
karjääri ainus MM-ralli võit. Olgugi, et
see võit tuli pärast seda, kui eest oli diskvalifitseeritud reeglite rikkumise
pärast Mikko Hirvonen, kuid võit jäi Fordile siiski tänu norralasele alles.
Norralane tegi
oma karjääri esimese Portugalis stardi 2007. aastal ja on tänavu sellel rallil
juba 11 korda. Ta on alati olnud Portugalis kiire ja läks ka möödunud aastal
peale avakatset rallit juhtima. Lõpuks pidi küll rehvipurunemise tõttu aega
kaotama ja kukkus kaheksandaks.
JWRC
Portugalis
on jätkumas ka JWRC hooaeg. Hooaja kolmandale etapile on end registreerinud 14
võistluspaari, kelle hulgas ka Ken Torn ja Kuldar Sikk. Kui Kenile on see tema
karjääri kolmas MM-ralli, siis Sikk on Portugalis tähistamas ümmargust 100.
Torn võistles enne Portugali rallit kodusel Tallinna rallil, kus võitis kindalt
oma klassid. See oli ka tema viimaseks ettevalmistuseks enne Portugali
MM-rallit.
„Olen just
kruusal sõitnud enamuse oma karjäärist ning oman sellelt mulle sobivalt
pinnaselt juba palju kogemust. Kindlasti saab kohtade nimel olema kõva
heitlus, kuid meie eesmärgiks saab olema koguda võimalikult palju kogemusi ja
võimalusel heidelda kõrgete kohtade nimel.
Oleme enne
rallit saanud autot kruusal testida ning möödunud nädalavahetusel osalesin ka Eesti
meistrivõistluste etapil,“ sõnas Torn M-Sport pressiteate vahendusel enne
Portugali rallit.
WRC2
WRC2 on
starti tulemas 17 võistluspaari eesotsas WRC2 klassi MM-liidri Pontus Tidemandiga,
kelle kõrval istumas 2012.aasta Portugali ralli võitja Jonas Andersson. Lisaks
rootslastele on hooaja teist starti tegemas Stephane Lefebvre – Gabin Moreau,
uuel Citroën C3 R5. Kindlasti on eelpool nimetatud meestele veel konkurentsi
pakkumas Rootsi ralli WRC2 klassi võitjad Takamoto Katsuta – Mark Salminen
(Ford Fiesta R5) ja Hyundai Motorsport sõitjad Jari Huttunen – Antti Linnaketo
(Hyundai i20 R5).
No comments:
Post a Comment