Thursday, May 17, 2018


Autoralli MM-sari on tagasi Euroopas ja ees on ootamas Portugali MM-ralli




Autoralli MM-sari on jätkumas Portugali ralliga, mis  on MM-hooaja kuuendaks etapiks ning kolmandaks kruusaralliks. Senise hooaja parim võistluspaar on olnud Sebastien Ogier – Julien Ingrassi ja meeskond Hyundai. Kuid katsevõitude osas ei ole olnud vastast Ott Tänakule ja Martin Järveojale.

Portugali ralli ajalugu

Esimene Portugali ralli sõideti aasal 1968.Selles Lõuna-Euroopas Pürenee poolsaare lääneosas paiknevas riigis sõideti MM-ralli esmakordselt 1973 aastal ehk siis esimesel MM-võistluste hooajal.
Aastaid oli Portugali ralli segaralli nagu tänavu on Kataloonia ralli, kus esimene võistluspäev sõideti asfaldil ja ülejäänud kruusal. Alates 1995 aastast on Portugali ralli aga olnud kalendris kui kruusaralli.
Portugali ralli püsis MM-kalendris kuni aastani 2001. (va. 1996, kui sõideti 2-liitriste klassi meistrivõistluste etapp). Seejärel otsustas FIA tänu raskesti ligipääsetavate katsetele, et võimaliku õnnetuse korral oleks risk liiga suur ja võistlus eemaldati kalendrist. Alates 2009.aastat on Portugali ralli jälle igal aastal kuulunud MM-sarja ning  tänavu sõidetakse järjekorras 52. Portugali ralli.
Portugali ralli on valitud hooaja parimaks ralliks viiel korral ja 2000. aastal nimetati ralli  aasta kõige rohkem arenenud rallisõitjatest on Portugali teedel enim võite ette näidata autoralli kroonimata kuningal Markku Alenil (1975,77,78,81,87) ja Sebastien Ogier (2010-11, 2013-14, 2017). Nii soomlasel kui prantslasel on kodus riiulis viis Portugali ralli esikoha karikat.
Tootjatest on Portugalis edukaim olnud Fiat, kes võitis vahemikus 1974 – 1981 kokku kuuel korral.
Tegevtootjatest on Portugali ralli edukam tootja Citroën, kellele ette näidata viis esikohta.

Eesti sõitjate seas on Portugali MM-ralli olnud huvipakkuv juba aastast 1995. Läbi aastate on Portugali teedelt oma klasside võite ja poodiumikoht ette näidata nii Egon Kauril – Mait Laidveel, Sander Pärnal – James Morganil, kui ka Urmo Aaval – Kuldar Sikul. Eestlaste senine parim Portugali ralli üldresultaat pärineb aastast 2017, kui Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid ralli neljandana.

Eestlased Portugali MM-rallil




Aasta  Sõitjad Auto Tulemus
1995 Ivar Raidam – Margus Karjane  Ford Escort RS Cosworth K
1995 Marek Toome – Aleksander Käo Mitsubishi Lancer Evo II 25
1998 Markko Märtin – Toomas Kitsing Toyota Celica GT-Four K
1999 Markko Märtin – Toomas Kitsing Ford Escort WRC K
2000 Markko Märtin – Michael Park Toyota Corolla WRC 7
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC K
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 15 (2 -JWRC)
2007 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600  21 (4 - JWRC)
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 50 (14 – JWRC)
2009 Ott Tänak – Kristo Kraag Subaru Impreza WRX STi 20
2010 Ott Tänak – Kuldar Sikk Mitsubishi Lancer Evo X K
2010 Karl Kruuda – Martin Järveoja Suzuki Swift S1600 27
2011 Karl Kruuda – Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 13
2011 Egon Kaur – Mait Laidvee Ford Fiesta R2 WRC Academy 1
2011 Miko-Ove Niinemäe – Timo Kasesalu Ford Fiesta R2
2012 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta RS WRC 14
2012 Sander Pärn – Ken Järveoja Subaru Impreza STi 21
2013 Oleksiy Kikireshko – Sergei Larens Mini Cooper S2000 1.6T
2013 Yuriy Protasov – Kuldar Sikk Subaru Impreza STi R4 21
2013 Sander Pärn – Ken Järveoja Ford Fiesta R2 JWRC 8
2014 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC K
2014 Martin Kangur – Andres Ots  Ford Fiesta S2000 20 (10 – WRC2)
2014 Karl Kruuda – Martin Järveoja Ford Fiesta S2000 12 (4 - WRC2)
2014 Sander Pärn – James Morgan Ford Fiesta R2 38. (1- DDC)
2015 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 5
2015 Karl Kruuda – Martin Järveoja  Citroën DS3 R5 26 (11 – WRC2)
2015 Sander Pärn – James Morgan Ford Fiesta R5 19 (9 – WRC2)
2015 Mait Maarend – Mihkel Kapp Ford Fiesta R5 33
2016 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC K
2016 Sander Pärn – Martin Järveoja Ford Fiesta R5 K
2017 Ott Tänak – Martin Järveoja  Ford Fiesta WRC 4
2017 Valeriy Gorban – Sergei Larens  Mini Cooper WRC K



Portugali ralli 2018

Esimesel Euroopa kruusarallil ootab võistlejaid neli võistluspäeva ja 20 kiiruskatset, mille jooksul läbitakse 358,19 katsekilomeetrit.
Portugali ralli võistluskeskus asub neljandat aastat järjest Portost lõunas asuvas Matosinhosi linnas.
Võistlus saab alguse neljapäeva õhtul, kui Lousada rallikorssirajal sõidetakse 3,36 km pikkune publikukatse, kuhu oodatakse kuni 35 000 pealtvaatajat. Reedel suunduvad võistlejad Portost põhjapoole ning sõidavad kolm korduvkatset. Päeva lõpetab kahel korral sõidetav Porto linnakatse.
Laupäeval ootab võistlejaid ees samuti kolm korduvkatset, mille hulgas ka ralli pikim katse 37,60 km pikkune Amarante. Võistluse kõige pikema päeva jooksul läbitakse 154,64 katsekilomeetrit. Pühapäeval jääb küll sõita vaid neli katset ja veidi üle 50km, kuid kindlasti on just viimasel päeval ees ootamas nii sõitjate, kui ka fännide lemmikkatse Fafe, kus enne katse lõppu näeb kindlasti pikki õhulende. See katse oli Portugali ralli kavas esimest korda juba aastal 1973. Tänavusele rallile on end hetke seisuga registreerinud 88 võistluspaari.


Portugali MM-ralli 2018 ajakava

Neljapäev 17.05

SS1 SSS Lousada 3.36 km 21:03

Reede 18.05

SS2 Viana do Castelo1 26.73 km 11:15
SS3 Caminha1 18.11 km 12:12
SS4 Ponte de Lima1 27.54 km 12:52
SS5 Viana do Castelo2 26.73 km 17:25
SS6 Caminh2 18.11 km 18:22
SS7 Ponte de Lima2 27.54 km 19:03
SS8 Porto Street Stage1 1.85 km 21:03
SS9 Porto Street Stage2 1.85 km 21:28

Laupäev 19.05

SS10 Vieira do Minho1 17.38 km 11:06
SS11 Cabeceiras de Basto1 22.22 km 11:44
SS12 Amarante1 37.60 km 13:03
SS13 Vieira do Minho2 17.38 km 17:08
SS14 Cabeceiras de Basto2 22.22 km 17:46
SS15 Amarante2 37.60 km 19:05


Pühapäev 20.05

SS16 Montim1 8.64 km 10:52
SS17 Fafe1 11.18 km 11:25
SS18 Luílhas 11.89 km 11:53
SS19 Montim2 8.64 km 12:52
SS20 Fafe 2 (Power Stage)11.18 km 14:18


Hyundai Shell Mobis World Rally Team



Tootjate MM-liidrina saabub Portugali Hyundai, kellele tänavusel hooajal ühe võidu kõrval ette näidata veel viis poodiumikohta. Hyundai on Portugalis võidule kõige lähemale jõudnud möödunud hooajal, kuid siiani on see veel Portugali teedelt võtmata. See on meeskonna esimeseks ralliks tänavusel hooajal, kus tuuakse starti koguni neli i20 Coupe WRC võistlusautot. Meeskond testis ralliks Portugalis, Arganil piirkonnas. Mikkelsen ja Neuville on startimas samadel autodel, millega võistlesid Korsikal. Sordol on istumise all Paddoni eelmise aasta Sardiinia ralli auto ja rajale tagasi pöörduval Paddonil Sordo selle aasta Mehhiko ralli auto.

#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse 4.koht, 54 punkti
Portugali parim resultaat: 2 (2016)

Kui hooaja alguses sõnas Andreas Mikkelsen, et tema hooaja eesmärk on heidelda tänavuse MM-tiitli eest, siis hooaja viie sõidetud ralliga on ta aga MM-iidrist ligi 50 punkti kaugusel ning jõudnud poodiumile vaid korra. Norralane tegi oma esimese Portugali stardi 2007.aastal ning tänavune Portugali ralli on tal seitsmes.  2016.aastal jäi Mikkelsenil võidus puudu vaid üks samm.

#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 2.koht, 90 punkti
Portugali parim resultaat: 2 (2017)

Thierry Neuville täitis Argentina rallil oma eesmärgi, kui edestas ralli lõpuks Sebastien Ogieri.
Just belglane on olnud see mees, kes sõnanud peale Argentina rallit, et talle teeb muret Toyota ülemvõim Argentina rallil. Esimest korda Portugalis 2010 aastal startinud belglane on tänavu sealsamas tegemas oma karjääri 90 MM-starti. Just Portugalis teenis 2012. aastal belglane oma karjääri esimesed MM-punktid. Portugali teedelt Neuville – Gilsoulil veel võit puudub, kuigi sellele oldi üsna lähedal möödunud aastal.

#6 Hayden Paddon – Sebastian Marshall
MM-arvestuse 12.koht, 10 punkti
Portugali parim resultaat: 8 (2015)

Viimati Rootsi rallil startinud Hayden Paddon – Sebastian Marshall on kolme kuu pikkuselt pausilt tagasi ning neid on nüüd ees ootamas kolm järjestikust kruusarallit, enne kui peavad taas oma kohad Sordo – Del Barriole loovutama. Paddonile on see tema karjääri seitsmes Portugali ralli.  Kahel viimasel aastal pole küll uusmeremaalane finišisse jõudnud, kuid kindlasti soovib juulis ka Shell Helix Rally Estonial osalev mees kohe märgi maha saada ja end meeskonnale vajaliku piloodina tõestada.

#16 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse 5.koht, 45 punkti
Portugali parim resultaat 3 (2007, 09-10, 2017)
Hooaja viiendat starti on Portugalis tegemas Dani Sordo – Carlos Del Barrio.  Sordo oli Portugalis esimest korda stardis juba 2007. aastal ja lõpetas toona kohe poodiumi viimasel astmel ning on seda resultaati veel hiljem kolmel korral korranud. Sordo on sel aastal just kruusal väga hea olnud mida tõestavad ka Mehhiko ja Argentina ralli poodiumikohad. Kas hispaanlane suutis end ka hooaja kolmandal rallil poodiumile sõita, seda näeme juba pühapäeval. Kümnendat starti tegeval hispaanlasel on võimalused selleks kindlasti olemas, kui ei sekkuta meeskonna poolt, sest Sordo sõidab Portugalis vaid enda punktide nimel.

M-Sport Ford World Rally Team



Fordil on Portugali teedelt kaitsta möödunud aastane võit. Läbi Portugali MM-ralli ajaloo on sinisel ovaalil ette näidata viis võitu. Esimese võidu tõi sinisele ovaaline Portugali teedelt 1979. aastal Hannu Mikkola legendaarsel Ford Escort RS1800. Meeskond testis enne hooaja kuuendat rallit Portugalis kokku kuuel päeval. Ogieri kasutada on Portugalis tema tänavune Rootsi ralli auto.

#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse 1.koht, 100 punkti
Portugali parim resultaat: 1 (2010-11, 2013-14, 2017)

Sebastien Ogier stardib Portugali ralli avapäevale harjumuspäraselt positsioonilt ehk liidrina. Prantslane ootab tegelikult enne rallit FIA otsust, mis saab tema punktikatse punktidest, mis tal Mehhiko ralli järgselt ära võeti. Ogieri jaoks on Portugal mälestusäärne koht, sest just sellel rallil teenis prantslane 2010. aastal oma karjääri esimese MM-ralli võidu, olles seal aasta varem alles esimest korda sõitnud. Tänavu on ta Portugalis tegemas kümnendat starti, millest ta on pooled võitnud. Kindlasti soovib Ogier ebaõnnestunud Argentina ralli järel taas poodiumile tõusta ja MM-liidrina jätkata.

#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse 9.koht, 26 punkti
Portugali parim resultaat: 6 (2017)

Elfyn Evansi hooaeg on olnud kõike muud, kui selline milliseks uelslane ise seda lootis kujunevat.
Viie sõidetud ralli järel on tal parima tulemusena ette näidata Korsika ralli viies koht. Tänavu on Evans tegemas Portugalis seitsmendat starti ning parim tulemus pärineb möödunud hooajast, kui lõpetas kuuendana. Enne Portugali rallit sai nüüd siis lõpuks ka Evans endale rajakirjutamiseks sarnase Fordi, millega Ogier juba üle aasta rada kirja pannud. Ehk siis järjekordne Volvo recce auto on puhkusele saadetud.

#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse 15.koht, 6 punkti
Portugali parim resultaat: 12 (2017)

Teemu Suninen on Portugalis tegemas hooaja viiendat starti WRC autol. Esimest korda WRC autol Portugalis startiv soomlane on sellel rallil varasemalt startinud neljal korral. Möödunud aastast on Suninenil ja tema 90 MM-ralli juubelit tähistaval kaardilugejal Mikko Markkulal ette näidata WRC2 klassi teine koht.

Toyota Gazoo Racing



Toyota näitas hooaja teisel kruusarallil Argentinas seda, milleks nende Yaris WRC võimeline on, kui kõik klapib. 18 katsest 10 katsevõitu ja kindel rallivõit pani kukalt kratsima kõik konkurendid.
Läbi ralli ajaloo on Portugali MM-ralli kahel korral võidetud ka Jaapani autotootja Toyota toodangul.
1991. aasta võistluse parimad olid Carlos Sainz – Luiz Moya Toyota Celica GT-4´l ning kolm aastat hiljem tõusid Portugali ralli pjedestaali kõrgeimale astmele Juha Kannkunen – Nicky Grist, kelle sõiduvahendiks oli Toyota Celica Turbo 4WD. Tõsi Didier Auriol võitis Toyotal ralli ka 2002 aastal, kuid siis polnud see MM-etapp. Toyota boss Mäkinen, kes ka ise Portugalis kahel korral võitnud ütles enne rallit, et Portugali ralli on oma olemuselt Argentinaga sarnane, kuid veidi kergem.

„Pärast Argentina ralli võitu on meeskond üsna enesekindel. Olen kindel, et võime ka Portugalis hea tulemuse teha, sest tingimused on Argentinaga üsna sarnased. Võitsin enda karjääri jooksul kahel korral Portugali ralli ja ütleksin, et see on pisut kergem ralli, kui Argentina,  kuna see pole nii kivine,“ sõnas Toyota meeskonnaboss Tommi Mäkinen enne eesootavat kruusarallit.

Meeskond testis Portugalis paar nädalat enne rallit ja kõik peaks hooaja kuuendaks mõõduvõtuks valmis olema.

#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse 8.koht, 31 punkti
Portugali parim resultaat: 1 (2015)

Kui M-Sport sõitjatest saab senise hooaja käigu ebaõnnestunuks tunnistada Elfyn Evans, siis Toyota meeskonnas on selleks meheks Jari-Matti Latvala. MM-sarja üks kogenumaid piloote on viiest rallist suutnud TOP3 lõpetada vaid ühe (Monte) ning kahelt viimaselt rallilt on ta oma sõiduvea tõttu kogunud punktikontosse ümmarguse 0. Esimest korda startis Latvala Portugalis juba aastal 2004, mis tähendab, et tänavu on ta seal stardis juba 11 korda. 2015. aastal koos kaardilugeja Miikka Anttilaga võitu tähistanud mehed on just Portugalis üle elanud ka karjääri kõige karmima avarii, kui 2009. aasta rallil eksis Latvala ühes vasakkurvis, mille tulemusel soomlase juhitud Ford üle rajapiirde lendas ning mitmeid kordi üle katuse rullis. Õnneks pääsesid sõitjad sellest hirmutavast õnnetusest vigastusteta. Nagu kuulda on olnud, siis nüüd läheb Latavala starti mõtetega kõik või mitte midagi. Saab näha, kas see toob Toyotale punktilisa või kolmanda järjestikuse 0.

#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 3.koht, 72 punkti
Portugali parim resultaat: 5 (2015)

Ott Tänak – Martin Järveoja näitasid Argentina rallil, mis puust mehed need Eesti mehed on.
Kui võistlus algas nende jaoks sõiduvea ja ajakaotusega, siis sealt edasi liiguti vaid laine tõusuharjal, mis päädis 10 kiiruskatse võidu ja karjääri kolmanda MM-etapi võiduga, millest esimene Toyota eest. Otil on Portugali rallilt seotud mälestused eelkõige sellega, et just sellel rallilt tegi ta 2009.aastal karjääri esimese MM-ralli stardi. Tänavune ralli on Otile tema karjääri 85 MM-ralliks. Loodetavasti on Martinil uus käekell ostetud, sest ta enda sõnul on need kõik rallid, kus nad seni võitnud ta enne rallit ostnud uue käekella. Mõlemad meie mehed on sõnanud, et Portugali ralli on nende üks lemmikumaid. Möödunud aastal lõppes küll ralli neljanda kohaga, kui kuni 12 katse sõiduveani juhtisid rallit just eestlased. Laupäeva sõiduvea heastasid punktide mõttes eestlased Fafe punktikatsel, mille nad võitsid.

„Kindlasti läheme Portugali hea tundega. Teame nüüd, kui hästi auto sõita võib. Testid läksid Portugalis hästi, püüdsime lihtsalt autot natuke veel paremaks saada. Portugal on alati olnud üks mu lemmikumaid rallisid, kuhu on alati tore minna ja kus on meeldiv atmosfäär. Lisaks on see koht, kus minu WRC-karjäär 2009. aastal algas. Tahame võistelda sama hästi kui Argentinas, aga eks näis, kuidas läheb. MM-sarja üldseisu silmas pidades on tähtis jälle hea tulemus teha, sest Argentina ralli võiduga suutsime vahet natuke vähendada,“ sõnas Tänak Toyota pressiteenistuse vahendusel.

#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 7.koht, 40 punkti
Portugali parim resultaat: 10 (2013, 2017)

Aasta tagasi tegid Esapekka Lappi ja Janne Ferm oma karjääri esimese WRC autoga stardi just Portugalis. 2013. aastal esimest korda Portugalis startinud ja kohe ka karjääri esimesed MM-punktid teeninud ning WRC2 klassivõidu võtnud soomaste jaoks on tänavune Portugali ralli 35 MM-stardiks.
Nad on sel hooajal tõestanud, et on väga kiired kohanejad nendel rallidel, kus nad varem pole startinud. Nüüd on neid ees ootamas ralli kus nad on varem WRC autol sõitnud, seega saab põnev olema, kui palju nad suudavad seda enda kasuks ära kasutada.

Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team



Citroën peab juba teist hooaega järjest tõdema, et kõik pole läinud nii nagu läbi aegade kõige rohkem MM-rallisid tootjal see võiks minna. Kaks poodiumikohta, mis seni tänavusel hooajal saavutatud on ilmselgelt sellise meeskonna jaoks läbikukkumine.
Citroën on sarnaselt Fordiga võitnud Portugalis MM-ralli viiel korral. 2007. aasta tõi Prantsuse autotootjale esimese võidu Sebastien Loeb ning viimane võit pärineb hooajast 2016, kui parim oli Kris Meeke. Enne ralli testiti viiel päeval – Meeke ja Breene kumbki kaks päeva ja Østberg ühe päeva.
Teist etappi järjest on Prantsuse autotootja rajale toomas kolm C3 WRC-d. Meeke on Portugalis startimas enda Korsika ralli autoga, Breeni ohjata on auto millega ta sõitis tänavusel Rootsi rallil välja karjääri parima koha ning Østbergi istumise all on Lefebvre eelmise aasta Rootsi ralli auto.

#10 Kris Meeke – Paul Nagle
MM-arvestuse 6.koht, 43 punkti
Portugali parim resultaat: 1 (2016)

Kris Meeke – Paul Nagle saavad taas öelda, et neil peaks olema rallile startides ideaalne stardipositsioon võidu võtmiseks. Esimest korda startisid mehed Portugalis 2014. aastal ning kaks aastat hiljem võeti neil samadel teedel teine MM-ralli võit. Möödunud aastal juhtis Meeke rallit peale viiendat katset, kuid lõhkus siis rehvi ning pidi võitlema muude tehniliste probleemidega ja lõpetas ralli lõpuks alles 18. kohal.  

#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse 10.koht, 20 punkti
Portugali parim resultaat: 5 (2017)

Sarnaselt Ott Tänakule tegi ka Craig Breen oma MM-debüüdi 2009. aastal just Portugalis. See on tema karjääri kuuendaks Portugali ralliks ning parim resultaat pärineb möödunud aastast, kui lõpetas viiendana. Breenile on see nüüd siis teine järjestikune ralli ja kui Argentinas oli iirlane veel ehk peale võistluspausi veidi roostes, siis Portugalist ootab meeskonda talt juba kindlasti punktilisa.

#12 Mads Østberg – Torstein Eriksen
MM-arvestuse 13.koht, 8 punkti
Portugali parim resultaat: 1 (2012)

Hooaja teist starti on Citroën eest tegemas Mads Østberg. Norralasel on Portugalist head mälestused aastast 2012, sest just sellest aastast ja Portugalist pärineb tema karjääri ainus MM-ralli võit.  Olgugi, et see võit tuli pärast seda, kui eest oli diskvalifitseeritud reeglite rikkumise pärast Mikko Hirvonen, kuid võit jäi Fordile siiski tänu norralasele alles.
Norralane tegi oma karjääri esimese Portugalis stardi 2007. aastal ja on tänavu sellel rallil juba 11 korda. Ta on alati olnud Portugalis kiire ja läks ka möödunud aastal peale avakatset rallit juhtima. Lõpuks pidi küll rehvipurunemise tõttu aega kaotama ja kukkus kaheksandaks.

JWRC



Portugalis on jätkumas ka JWRC hooaeg. Hooaja kolmandale etapile on end registreerinud 14 võistluspaari, kelle hulgas ka Ken Torn ja Kuldar Sikk. Kui Kenile on see tema karjääri kolmas MM-ralli, siis Sikk on Portugalis tähistamas ümmargust 100. Torn võistles enne Portugali rallit kodusel Tallinna rallil, kus võitis kindalt oma klassid. See oli ka tema viimaseks ettevalmistuseks enne Portugali MM-rallit.

„Olen just kruusal sõitnud enamuse oma karjäärist ning oman sellelt mulle sobivalt pinnaselt juba palju kogemust.   Kindlasti saab kohtade nimel olema kõva heitlus, kuid meie eesmärgiks saab olema koguda võimalikult palju kogemusi ja võimalusel heidelda kõrgete kohtade nimel.
Oleme enne rallit saanud autot kruusal testida ning möödunud nädalavahetusel osalesin ka Eesti meistrivõistluste etapil,“ sõnas Torn M-Sport pressiteate vahendusel enne Portugali rallit.


WRC2



WRC2 on starti tulemas 17 võistluspaari eesotsas WRC2 klassi MM-liidri Pontus Tidemandiga, kelle kõrval istumas 2012.aasta Portugali ralli võitja Jonas Andersson. Lisaks rootslastele on hooaja teist starti tegemas Stephane Lefebvre – Gabin Moreau, uuel Citroën C3 R5. Kindlasti on eelpool nimetatud meestele veel konkurentsi pakkumas Rootsi ralli WRC2 klassi võitjad Takamoto Katsuta – Mark Salminen (Ford Fiesta R5) ja Hyundai Motorsport sõitjad Jari Huttunen – Antti Linnaketo (Hyundai i20 R5).


Fotod: M-Sport, Toyota Gazoo Racing, Citroen Racing, Hyundai Motorsport, Monica Parisotto 

No comments:

Post a Comment