Friday, January 22, 2016

Autoralli MM-hooaeg 2016 algab Monte-Carlos 

Möödunud aasta Novembri keskel lõppenud MM-hooaeg 2015 lõppes kolmandat aastat järjest Volkswagen Motorsport sõitjate Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) triumfiga. Kui Ogierile oli see kolmas järjestikune MM-tiitel, siis koos Sébastien Loebi tiitlitega on nüüd prantslastel ette näidata 12 järjestikust MM-tiitlit. Üldse kokku on prantslased nüüd võitnud 13 MM-tiitlit ja jagavad selle näitajaga soomlastega esikohta. Ogier võitis sarnaselt hooajaga 2014. ka mullu kaheksa etappi kolmeteistkümnest ning ülejäänud viis jagasid omavahel meeskonnakaaslased Jari-Matti Latvala (3), Andreas Mikkelsen (1) ning ainsa mitte VW masinaga võidetud ralli võidu eest hoolitses Citroeni piloot Kris Meeke. Mikkelsenile ja Meeke´le olid need võidud karjääri esimesteks. Viimati võtsid samal hooajal oma esimese võidu rohkem kui üks sõitja aastal 2002. Karjääri võitude arvu viis Ogier möödunud hooajal 32 võiduni, mis tähendab, et VW sõitja kerkis selle näitajaga läbi aegade teiseks rallisõitjaks. Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi esimene täishooaeg M-Sport meeskonnas lõppes hooaja kokkuvõttes kümnenda kohaga ning hooaja parimaks resultaadiks jäi Poola ralli kolmas koht. MM-sarja madalamates klassides tulid hooaja 2015.meistriteks Nasser Al-Attiyah (WRC2) ja Quentin Gilbert (WRC3, JWRC).
Citroen, VW, Hyundai ja Ford, kes keda?
Tänavu osalevad MM-sarjas sarnaselt möödunud aastaga neli autotootjad – Volkswagen, Hyundai, Ford ja Citroen ning hooaja jooksul sõidetakse 14. MM-rallit. Kalendri suurimad muudatused on seotud Hiina MM-ralli lisandumisega septembrisse ning hooaeg lõppeb traditsioonilise Walesi asemel Austraalias. Olulisem reeglite muudatus puudutab katkestanud sõitjaid, kes Rally2 reeglite alusel järgneval päeval taas rajale tulemas. Kui möödunud hooajal startisid P1 prioriteediga sõitjad (WRC) peale katkestamist järgnevale päevale kõige esimesena, siis tänavu stardivad nad P1 grupi viimastena. See omakorda tähendab seda, et terve hooaja vältel stardib kahele esimesele võistluspäevale alati esimesena MM-liider.

MM-kalender 2016

Monte-Carlo 22.-24.01
Rootsi 12.-14.02
Mehhiko 04.-06.03
Argentina 22.-24.04
Portugal 20.-22.05
Itaalia 10.-12.06
Poola 01.-03.07
Soome 29.-31.07
Saksamaa 19.-21.08
Hiina 09.-11.09
Prantsusmaa 30.09.-02.10
Hispaania 14.-16.10
Wales 28.-30.10
Austraalia 18.-20.11

Need on mehed, eks hakkavad 2016.hooaja heitlema MM.punktide eest

MM-hooaja 2016 meeskonnad ja sõitjad

Volkswagen Motosport

Saksa autotootja Volkswagen jätkab täpselt samas kooseisus, mis ka eelneval kolmel hooajal. Hooajal 2015 MM-sarjas kolmikvõidu võtnud meeskonnas jätkavad kolmekordsete MM-võitjatena Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ning teist hooaega osalevad ainsate soomlastena WRC-sarjas Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila. VW kolmanda masina toob starti Andreas Mikkelsen, kes kahe hooaja vahel on vahetanud kaardilugejat ning püüab nüüd Volkswagen Motosport II meeskonnale punkte koos Anders Jæger´iga. Norralane luges varasemalt kaarti JWRC klassi sõitjale Ole Christian Veiby. Auto osas on VW hooajale vastu minemas Polo R uuenduskuuri läbinud mudeliga, mis pole küll palju muutunud väliselt, kuid see eest piisavalt palju „koore“ alt.

Hyundai Shell World Rally Team

Korea autotootjal Hyundai sai ka hooajal 2015 sarnaselt eelnevaga kokku 4 poodiumikohta, kuid 2014 kirsiks tordil oli ka rallivõit, mis 2015 hooajal võtmata jäi. Meeskonna esinumbrina jätkavad möödunud hooajal kohati enesekindluse kaotanud Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul. Meeskonna teise viiuli rolli täidavad Dani Sordo - Marc Martí, kes oktoobris sõidetud kodusel rallil Kataloonias sõitsid välja poodiumiväärilise (3.koht) tulemuse. Hyundai Motorsport N meeskonna punktide eest hakkab sel aastal heitlema möödunud aastal komeedina rallitaevasse kerkinud Hayden Paddon. Sardiinias napilt oma esimesest MM-võidust S ilma jäänud uus-meremaalasele loeb kaarti John Kennard. Hyundai toob Montes rajale i20 uuenduskuuri läbinud versiooni, mis peaks oma eelkäijast olema igas elemendis sammukene parem.

M-Sport World Rally Team

Totaalse muutumise on läbi teinud M-Sport meeskond, kus on lahkunud eestlased Ott Tänak – Raigo Mõlder ning britid Elfyn Evans – Daniel Barritt. Malcolm Wilsoni juhitud meeskonnas on selleks aastaks tagasi norrakas Mads Østberg, kes esindas sinise ovaali värve ka hooajal 2013 ning kes just Fordiga sõites on saanud senise karjääri ainsa võidu (Portugal 2012). Kui VW norrakas Mikkelsen vahetas kahe hooaja vahel kaardilugejat, siis sunnitud kaardilugeja vahetuse elas üle ka Østberg, kelle kõrvalt lahkus Jonas Andersson ning tema asemele tuli just Mikkelselni kõrvalt Ola Fløene. Viimati istusid need kaks meest ühes autos aastal 2004, kui Mads alles alustas rallisõitja karjääri ning Norra meistrivõistlustel osaleti Opel Asconal ja Volvo 740. Teise sõitjana debüteerib M-Sport meeskonnas prantslane Eric Camilli, kellel Fordiga varasemast kogemust WRC2 sarjast. Vähese MM-kogemusega prantsuse sõitale loeb kaarti kogenud Nicolas Klinger, kes lugenud kaarti sellistele rallimaailmas tuntud nimedele nagu Thierry Neuville, Robert Consani, Jevgeni Novikon ja Julien Maurin. Montes esindab M-Sport värve kolmanda Fiesta WRC masinaga 2014.Monte-Carlo teise koha omanik Bryan Bouffier. Ford tõi uuendatud Fiesta WRC versiooni välja eelmise hooaja keskel ning sellega minnakse ka vastu uuele hooajale. Viimaste kõlakate kohta on meeskonda rahalistes raskustes ning terve MM-hooaja kaasategemine veel küsitava väärtusega.

 Abu Dhabi World Rally Team

Citroën Total Abu Dhabi WRT meeskonnast on tänavuseks hooajaks saanud Abu Dhabi WRT ja seda põhjusel, et Citroën otsustas võtta 2016.hooajal vaheaasta. Prantsuse autotootja keskendub tänavu uue auto arendusele ja hooajale 2017, et tulla taas ralliradasid vallutama väärilise masinaga nagu neil viimasel kümnendil kombeks. Valitud rallidel osaleva meeskonna esisõitja on möödunud hooajal ainsa mitte VW sõitjana ralli võitnud Kris Meeke, kellele kaarti lugemas Paul Nagle. Kaheksa MM-tiitlit võitnud prantsuse autotootja teist DS3 WRC võistlusmasinat jagavad hooaja jooksul Stéphane Lefebvre - Gabin Moreau ja Khalid Al Qassimi – Chris Patterson. Valitud rallidel saab Citroëni roolis näha ka Craig Breeni.

DMACK World Rally Team
Ott Tänak ja Raigo Mõlder loodavad DMACK rehcidega olla konkurentsis
Möödunud hooaja M-Sport meeskonna võistluskombinesoonid on tänavu DMACK värvides kombede vastu vahetanud Ott Tänak ja Raigo Mõlder. Kui Mads Østbergi jaoks on tänavu comeback M-Sport meeskoda, siis eestlaste jaoks on sama DMACK meeskonnaga, kus 2014. hooajal osaleti WRC2 sarja Ford Fiesta R5 masinal. Kindlasti soovivad eestlased teise järjestikuse WRC hooajaga näidata, et möödunud hooajal saadud kogemused suudetakse sel aastal korralikeks tulemusteks vormistada. Võistlusmasinaks on eestlastele tuttav Ford Fiesta RS WRC, millega möödunud hooajal Poola rallil poodiumikoht võeti.

Eurolamp World Rally Team

Alates Rootsi rallist osaleb valitud MM-rallidel Eurolamp World Rally Team, kelle meeskonna koordinaator/juht on endine Eesti tippsõitja Andrus Laur. Meeskonna esisõitja on Valeriy Gorban, kes koos kaardilugeja Volodymyr Korsiaga osalesid eelmisel hooajal Mini Cooper S2000 masinaga WRC2 klassis, kuid kuna tänavuseks hooajaks muutis FIA RRC autodel turbo piirajat 28mm peale ja nende masinal kadus R5 masinate ees eelis, siis modifitseerisid meeskonna mehaanikud masina Mini Cooper WRC mudeliks. Ukraina meeskonna värvides osalevad teise Mini Cooper WRC masinaga Rootsi rallil Mait Maarend – Mihkel Kapp.

Erasõitjad

Erasõitjate rivist on tänavu kadunud tšehh Martin Prokop, kes on sel aastal otsimas uusi väljakutseid Dakari kõrberallil ja autode ringraja võistlustel. Kiire, kuid kohati väga riskialti sõidustiili poolt tuttav poolakas Robert Kubica on küll kirjas nii Montes, kui ka Rootsis, kuid endise F1 sõitja tulevik WRC sarjas sealt edasi on lahtine. WRC arvestuses jätkab ka tänavu Lorenzo Bertelli, kelle Ford Fiesta WRC kõrvalistmel kaarti lugemas Simone Scattolini. Citroën DS3 WRC masina toob Montes starti itaallane Felice Re, kelle jaoks on see esimeseks korraks osaleda MM-rallil WRC masinal. lates Rootsi MM-rallist osalevad valitud etappidel Ford Fiesta RS WRC autoga Yazeed Al-Rajhi-Michael Orr, kelle hooaja esimene ralli saab olema tuleval nädalavahetusel Soomes, Arctic Rally Laplandil. Teist täishooaega autoralli MM-sarjas alustab FIA tehnilise delegaadi assistendina Karmo Uusmaa.

84. Rallye Monte-Carlo 21-24.01

MM-hooaja avarallina sõidetakse klassik Monte-Carlo. Ralli starti asub 88 ekipaaži, nendest 16 on WRC-masinad. MM-punkte jagatakse WRC, WRC2 ja WRC3 arvestuses. Kokku läbitakse kolme võistluspäeva jooksul 16 kiiruskatset, kogupikkusega 374,89 km ning ralli Power Stage on 12,02 km pikkune SS16 Col de l’Orme – St Laurent 2. Ralli pikim katse ootab võistlejaid ees laupäeval, kui korduvkatsena sõidetakse Lardier et Valenca – Faye kiiruskatse, millel pikkust 51,17km. Hooaja avarallile startijatest on Monte teedel võit ette näidata Sébastien Ogieril, kes sellel rallil parim olnud kolmel korral ning François Delecouril, kes oli parim aastal 1994. Eestlaste parim resultaat Monte-Carlost pärineb aastast 2004, kui Markko Märtin lõpetas Sébastien Loebi järel teisena. Ott Tänak on Montes osalenud kahel korral. Aastal 2012. sõideti koos Kuldar Sikuga Ford Fiesta WRC masinal ja lõpetati 8. kohal. Möödunud hooajal näitasid Tänak – Mõlder ralli avakatsel Loeb – Elena järelt teist katseaega, kuid teise päeva sõiduvea ja kaotatud aja tõttu lõpetetati võistlus 18.kohal. Tänavusel Monte – Carlo rallil osaleb 0 autol elav legend Bruno Saby, kes ühe kahest karjääri jooksul võidetud MM-rallist võitis just Montes (1988).

Edukat ja elamusterohket rallihooaega 2016!

Fotod: Best of Rally Live & DMack

No comments:

Post a Comment