Eeloleval nädalavahetusel sõidetav Tartu
Rally pakub põnevaid heitlusi ja uusi katseid
Eeloleval
nädalavahetusel 23.-24.septembril sõidetakse EAL Eesti autoralli kuues etapp
Tartu Rally.
Järjekorras
kolmandale ülikooli linnas sõidetavale rallile registreerus 64 võistluspaari
kuuest riigist.
Numbri all
1. stardivad rallile soomlased Janne Vähämiko – Jani Salo, kes stardivad Škoda Fabia R5 võistlusmasinal. Teisena saavad
hooaja kuuendal etapil rajale meistrivõistluste liidrid Egon Kaur – Silver Simm
(Mitsubishi Lancer Evo IX), kelle järel stardivad Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Neljandana saavad Tartus rajale neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12)
võistlejad Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII).
Numbri all
viis teevad hooaja kolmanda stardi Roland Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi
Lancer Evo X) ning kohe nende järel saavad rajale Kaspar Koitla – Andres Ots
(Mitsubishi Lancer Evo IX).
N-rühmas tõotab Tartu rallil tulla esikoha heitluses väga tihe heitlius, sest lisaks klassi liidritele on kohal ka teised kiired N4 klassi sõitjad |
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses on Tartus rajale tulemas
seitse võistluspaari, kelle hulgas ka meistrivõistluste liidrid Miko-Ove
Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208) ja DMACK Trophy karikasarja liidrid Gustav
Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes hoiavad EMV3 arvestuses teist kohta.
Klassis kolmandat kohta hoidvale Ken Tornile (Ford Fiesta R2) loeb Tartu ralli
katsetel kaarti Kuldar Sikk.
Kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV4 on hooaja kuuendal
etapil rajale tulemas lisaks klassi liidritele Kristo ja Raido Subile (Honda
Civic Type-R) veel kaheksa võistluspaari.
Rahvuslikus
E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste
masinatega on võistlusele registreerunud 12 võistluspaari, kelle hulgas ka
meistrivõistlustel esikohta hoidvad Gert-Kaupo Kähr – Jan Pantalon (Honda
Civic). Klassi tavapärastele sõitjatele tuleb seekord konkurentsi pakkuma ka
ringrajasõitja Mikk Maaten, kellele see on autoralli debüüdiks.
Üle
kaheliitriste mootoritega autode rahvusliku rühma EMV 6 (E11) klassis on Tartus
koos klassi liidrite Marko Ringerbergi – Allar Heinaga (BMW M3) startimas
seitse võistluspaari.
Neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses on järjekorras kolmandale Tartu
rallile startimas üheksa võistluspaari, kelle hulgas ka meistrivõistluste
liidrid Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI).
Veoautode
klassi EMV8 klassi arvestuses on hooaja neljandaks omavaheliseks mõõduvõtuks
rajale tulemas 11 GAZ 51 võistlusmasinat. Meistrivõistluste liidrikohta hoiavad
tänavu kõik rallid võtnud Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A).
Kõikides
meistrivõistluste klassides on veel tänavused meistrid alles selgumas ning punktivahed
on veel sedavõrd väikesed, et Tartu rallil peaks nägema klassivõitude nimel
väga põnevaid heitlusi.
Tartu Rally
2016 üldvõitjaid ootavad lisaks võidukarikatele Samsungi televiisorid ning
kõikide võistlusklasside esikohti autasustatakse Woochi poolt välja pandud
spetsiaalselt Tartu Rally jaoks valmistatud käekelladega. Uuendusena on
tänavusel Tartu Rallyl rallisõitjatele neljapäevaõhtune ühine õhtusöök ning
võistluse pidulik lõpetamine toimub ööklubis Vabank.
3.Tartu
Rally viiakse läbi Tartumaa ja Põlvamaa teedel ning Tartu ja Põlva linnas.
Järjekorras
kolmas Tartu ralli, mis sõidetakse Tartumaa ja Põlvamaa saab alguse
traditsiooniliselt Tartu Raekojaplatsil, kui reedel, 23. septembril kell 17:00
sõidab esimene võistlusauto stardipoodiumile. Reedel sõidetakse kaks
kiiruskatset, nende hulgas ka Tartu laululava publikukatse. Laupäeval, 24.
septembril sõidetakse Tartu rallil üheksa kiiruskatset, mille hulgas on
uuendusena ka Põlvamaa rahva poolt kauaoodatud Põlva linnakatse. Tänavuse ralli punktikatseks on SS11 Penetron
(17,52km). Ühtekokku läbitakse kahe võistluspäeva jooksul 122,63
katsekilomeetrit ning võrreldes möödunud aastase võistlusega on uuenenud koguni
55% võistlustrassist.
Tartu Rally
2016 võitjad sõidavad Tartu
raekojaplatsil asuvale poodiumile laupäeval kell 18:30.
Tartu Rally
2016 kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised. Kahepäevane rallipass, mis
tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele, maksab täiskasvanutele 10 eurot
ja katse üksikpilet 5 eurot.
Rallipasse
saab soetada rallinädalal Põlva, Võru ja Lõunakeskuse Euronics kauplustest.
Alla meetri
mehed pääsevad ralliraja äärde tasuta. Ralli meeneid (särke, kruuse) saab osta
ralli nädalal Tartu Näituste messikeskuses asuvast ralli hooldusalast. Tartu
Rally 2016 võistlejate nimekirja, katsete kaardid jpm. leiab ralli nädala
kolmapäeval ilmuva Autolehe vahelt, mis on saadaval ajakirjanduse müügipunktides
üle Eesti.
Koostöös
Postimehe ja Baltic Broadcastinguga jõuab rallifännideni live pilt ka Tartu
Rally avamis- ja finišipoodiumist Tartu Raekojaplatsilt ning samuti saavad
fännid jälgida otsepildis ka kolme kiiruskatset - SS6 Põlva linnakatse ja
SS10/11 Tehnikarent/Penetron.
Ralliraadio
on Ring FM, mis levib Tartu sagedusel 104,7 ning Põlva ja Võrumaal 101,7 MHz.
Stuudios tervitavad rallifänne Marek Lindmaa ja Margus Kiiver ning katselõpu
intervjuusid toovad kuulajateni Gunnar Siiner ja Mikk Saarela.
Foto: Ray Põder
No comments:
Post a Comment