Thursday, September 29, 2016

Kaspar Koitla - Andres Ots stardivad Saaremaa rallil Škoda Fabia R5 masinal


Rallihullu sõidupäevikul õnnestus enne Saaremaa rallit esitada mõned küsimused 2014.aastal Soome meistrivõistluste SM2 klassi võitjale Kaspar Koitlale. Tegime Kaspariga juttu tänavusest käimasolevast hooajast ning kiikasime ka tuleviku plaane. Lisaks tegime 2012.aasta Saaremaa ralli teise koha mehega juttu ka tänavust rallihooaega lõpetavast Saaremaa rallist.

Kaspar ja Andres vahetavad Saaremaa ralliks nende tavapärase N-rühma Mitsubishi R5 Škoda vastu 


Rajaäärsed fännid kutsuvad Sind Jäneseks, kelle pilt on ka Su võistlusautol. Räägi selle nime tekkimise ajaloost.

Läbi aastate on olnud minu võistlusautodel jänes.  Jänese nime olen ma saanud isa kaudu, kuna isa sõbrad kutsuvad teda Jäneseks ning nii see hüüdnimi on ka minule üle kandunud. Kuna just minu isa on andnud hindamatu panuse minu ralliaastate käekäigule, siis selle sümboliks on meie võistlusautodel alati Jänes peal.

Oled viimastel hooaegadel osalenud Eesti meistrivõistlustel leotud rallidel. Millest see eelkõige on tingitud, et Sa pole juba päris mitu hooaega täismahus eestikatel osalenud?

Viimane täis hooaeg oli meil jah 2014 Soomes kus saavutasime SM2 klassis meistritiitli ja tegime Soome autospordis ajalugu võites esimeste välismaalastena Soome tiitli. Sama tegid ka Karl Kruuda ja Martin Järveoja klassis SM1. Soome tiitel oli üks minu unistustest ja hooaja alguses võetud eesmärk sai täidetud.
Järgmine loogiline samm oleks olnud maailmas WRC2 sari. Seal osalemiseks toetuse leidmine oli üliraske ja lihtsalt uuesti hooajal 2015 ainult Eestis sõita ei pakkunud huvi. Soovid ja eesmärgid olid peale nii edukat aastat suuremad.  Nüüd tagasi mõeldes oleks pidanud võib-olla natuke reaalsemalt mõtlema ja koostöös toetajatega mõtlema natuke väiksemale eesmärgile kui WRC2 hooaeg.
2015. aastal keskendusin perele ja kodu ehitamisele ja tegin kaasa mõned üksikud võistlused kus head ja huvitavad teed.
2016. hooajal oleme Andresega samuti teinud kaasa mõned rallid kus on hea korraldus ja nauditavad teed sõitmiseks.

Oled tänavu teinud koduteedel kaks starti, kus mõlemal korral oled pidanud napilt alla jääma Sinu ees teise koha napsanud Rainer Ausile. Kui nüüd võtame viimase Tartu ralli, siis kui üllatav Raineri selline lõpuspurt Sulle oli?

Haapsalus jäi Raineriga väga väike vahe jah , aga kuna see oli sellel hooajal esimene start siis tulemus oli meile igati rahuldav arvestades aastas läbitud km erinevusi minu ja Raineri vahel.
Augusti alguses käisime ka Leedus 300 Lakes rallil, kus olime sunnitud piduri probleemide tõttu katkestama. See oli minu ja Andrese jaoks esimene katkestamine peale seda, kui aastal 2011 esimest korda 4WD masinasse istusime.
Väga põnev ja sekund sekundis sõidetud Tartu ralli oli meie jaoks päris erakordne kuna kasutasime ühe võistluse ajal kolme rehvitootja toodangut. Kui reedesel kahel katsel kasutasime Dmack rehvi, siis laupäeva hommikust kuni SS9 sõitsime Michelin rehvidega. Kuna head sõbrad ja konkurendid Roland Murakas ja Kalle Adler katkestasid ja meie enda rehvid olid otsakorral, siis kaheks viimaseks katseks valisime nende rehvide seast endale Pirellid. Kahjuks ei olnud Pirelli K8 pehme rehvisegu viimasele kahele katsele hea valik, sest hoolimata sellest, et pingutasime  Andresega nendel kõvasti ei olnud meie masinal piisavalt pidamist ning olime sunnitud Raineri ja Simo endast mööda laskma.



Oled Saaremaal startimas sarnaselt Miko Niinemäega Škoda Fabia R5 masinal. Kui palju Sa saad sellest rääkida, et millal see plaan R5 masinat proovida tekkis ning mis kanaleid (meeskonda) pidi see auto sinuni jõudis?

Suur soov on olnud juba mitmeid aastaid  proovida tõelist ralliautot. Siiani olen sõitnud nö tänavasõiduautost ümberehitatud autodega. Tänu headele toetajatele tekkis võimalus istuda tehases ehitatud Škoda Fabia R5 rooli. Masin jõuab meieni endise rallisõitja Toni Gardemeisteri kaudu, kelle meeskond TGS Worldwide masinaid võistlusteks rendib ning ka hooldusteenust pakub.

Kas oled juba teinud või tegemas ka enne Saaremaa rallit selle masinaga testi, et ei peaks Saaremaal startima nö. külmalt?  

Plaan on autoga saada esimene tutvus Saaremaal  enne rallit 05.10.

Kas tegemist on ühekordse projektiga või saab Sind ka uuel hooajal selle masina roolis näha?

Hetkel on tegemist ühekordse projektiga , loodan väga, et ei jää viimaseks.

Soovin Rallihullu sõidupäeviku toimetajana Kasparile ja Andresele Saaremaa ralliks edu ning loodan, et näeme neid mehi samal võistlusmasinal veel sõitmas ka tulevikus.


Foto: Ray Põder

No comments:

Post a Comment