Kaspar Koitla - Andres Ots stardivad Saaremaa rallil Škoda Fabia R5 masinal
Rallihullu sõidupäevikul õnnestus enne Saaremaa rallit esitada mõned küsimused 2014.aastal Soome meistrivõistluste SM2 klassi võitjale Kaspar Koitlale. Tegime Kaspariga juttu tänavusest käimasolevast hooajast ning kiikasime ka tuleviku plaane. Lisaks tegime 2012.aasta Saaremaa ralli teise koha mehega juttu ka tänavust rallihooaega lõpetavast Saaremaa rallist.
Rallihullu sõidupäevikul õnnestus enne Saaremaa rallit esitada mõned küsimused 2014.aastal Soome meistrivõistluste SM2 klassi võitjale Kaspar Koitlale. Tegime Kaspariga juttu tänavusest käimasolevast hooajast ning kiikasime ka tuleviku plaane. Lisaks tegime 2012.aasta Saaremaa ralli teise koha mehega juttu ka tänavust rallihooaega lõpetavast Saaremaa rallist.
Kaspar ja Andres vahetavad Saaremaa ralliks nende tavapärase N-rühma Mitsubishi R5 Škoda vastu |
Rajaäärsed fännid kutsuvad Sind Jäneseks,
kelle pilt on ka Su võistlusautol. Räägi selle nime tekkimise ajaloost.
Läbi aastate
on olnud minu võistlusautodel jänes.
Jänese nime olen ma saanud isa kaudu, kuna isa sõbrad kutsuvad teda
Jäneseks ning nii see hüüdnimi on ka minule üle kandunud. Kuna just minu isa on
andnud hindamatu panuse minu ralliaastate käekäigule, siis selle sümboliks on meie
võistlusautodel alati Jänes peal.
Oled viimastel hooaegadel osalenud Eesti
meistrivõistlustel leotud rallidel. Millest see eelkõige on tingitud, et Sa
pole juba päris mitu hooaega täismahus eestikatel osalenud?
Viimane täis
hooaeg oli meil jah 2014 Soomes kus saavutasime SM2 klassis meistritiitli ja
tegime Soome autospordis ajalugu võites esimeste välismaalastena Soome tiitli.
Sama tegid ka Karl Kruuda ja Martin Järveoja klassis SM1. Soome tiitel oli üks
minu unistustest ja hooaja alguses võetud eesmärk sai täidetud.
Järgmine
loogiline samm oleks olnud maailmas WRC2 sari. Seal osalemiseks toetuse
leidmine oli üliraske ja lihtsalt uuesti hooajal 2015 ainult Eestis sõita ei pakkunud
huvi. Soovid ja eesmärgid olid peale nii edukat aastat suuremad. Nüüd tagasi mõeldes oleks pidanud võib-olla
natuke reaalsemalt mõtlema ja koostöös toetajatega mõtlema natuke väiksemale
eesmärgile kui WRC2 hooaeg.
2015. aastal
keskendusin perele ja kodu ehitamisele ja tegin kaasa mõned üksikud võistlused
kus head ja huvitavad teed.
2016.
hooajal oleme Andresega samuti teinud kaasa mõned rallid kus on hea korraldus
ja nauditavad teed sõitmiseks.
Oled tänavu teinud koduteedel kaks starti,
kus mõlemal korral oled pidanud napilt alla jääma Sinu ees teise koha napsanud
Rainer Ausile. Kui nüüd võtame viimase Tartu ralli, siis kui üllatav Raineri
selline lõpuspurt Sulle oli?
Haapsalus
jäi Raineriga väga väike vahe jah , aga kuna see oli sellel hooajal esimene
start siis tulemus oli meile igati rahuldav arvestades aastas läbitud km
erinevusi minu ja Raineri vahel.
Augusti
alguses käisime ka Leedus 300 Lakes rallil, kus olime sunnitud piduri
probleemide tõttu katkestama. See oli minu ja Andrese jaoks esimene
katkestamine peale seda, kui aastal 2011 esimest korda 4WD masinasse istusime.
Väga põnev ja sekund
sekundis sõidetud Tartu ralli oli meie jaoks päris erakordne kuna kasutasime ühe võistluse
ajal kolme rehvitootja toodangut. Kui reedesel kahel katsel kasutasime Dmack
rehvi, siis laupäeva hommikust kuni SS9 sõitsime Michelin rehvidega. Kuna head
sõbrad ja konkurendid Roland Murakas ja Kalle Adler katkestasid ja meie enda
rehvid olid otsakorral, siis kaheks viimaseks katseks valisime nende rehvide
seast endale Pirellid. Kahjuks ei olnud Pirelli K8 pehme rehvisegu viimasele kahele
katsele hea valik, sest hoolimata sellest, et pingutasime Andresega nendel kõvasti ei olnud meie
masinal piisavalt pidamist ning olime sunnitud Raineri ja Simo endast mööda
laskma.
Oled Saaremaal startimas sarnaselt Miko
Niinemäega Škoda Fabia R5 masinal. Kui palju Sa saad sellest rääkida, et millal
see plaan R5 masinat proovida tekkis ning mis kanaleid (meeskonda) pidi see
auto sinuni jõudis?
Suur soov on
olnud juba mitmeid aastaid proovida tõelist
ralliautot. Siiani olen sõitnud nö tänavasõiduautost ümberehitatud autodega.
Tänu headele toetajatele tekkis võimalus istuda tehases ehitatud Škoda Fabia R5
rooli. Masin jõuab meieni endise rallisõitja Toni Gardemeisteri kaudu, kelle
meeskond TGS Worldwide masinaid võistlusteks rendib ning ka hooldusteenust
pakub.
Kas oled juba teinud või tegemas ka enne
Saaremaa rallit selle masinaga testi, et ei peaks Saaremaal startima nö.
külmalt?
Plaan on
autoga saada esimene tutvus Saaremaal
enne rallit 05.10.
Kas tegemist on ühekordse projektiga või
saab Sind ka uuel hooajal selle masina roolis näha?
Hetkel on
tegemist ühekordse projektiga , loodan väga, et ei jää viimaseks.
Soovin
Rallihullu sõidupäeviku toimetajana Kasparile ja Andresele Saaremaa ralliks edu
ning loodan, et näeme neid mehi samal võistlusmasinal veel sõitmas ka tulevikus.
Foto: Ray
Põder
No comments:
Post a Comment