Eesti meistrivõistlustelt ralli maailma
tippu ehk Raigo Mõlderi lugu
Eestis on
lisaks talle vaid kolm mees, kellel on ette näidata MM-rallide absoluutarvestuse poodiumikohad:
Markko Märtin, Ott Tänak ja Kuldar Sikk.
Samal ajal,
kui autoralli MM-sarjas käib uue hooaja ettevalmistus ning meeskonnad
tutvustavad järjest oma uusi autosid ning sõitjaid, on Raigo Mõlder oma hubases
kodus ning valmis tagasi vaatama oma väga edukale ning kindlasti mitte veel
lõppenud kaardilugeja karjäärile. Kuidas sai ühest Saaremaa poisist mees, kes
murdis end autoralli maailma tippu ning mida toob tulevik, sellest ma Raigoga
vestlesingi.
Kolme MM-ralli poodiumikohta pole Eestis ette näidata ühelgi teisel kaardilugejal peale Raigo Mõlderi |
Kuidas jõudsid üldse autorallini?
Päris alguse
sai see kõik minu jaoks aastal 2003. Tartu rahvarallil, kus sõitsime oma
tolleaegse ülemuse Ivo Uustulndiga. Peale hooaega rahvarallis hakkasime koos
Kaljo Sadamaga ehitama GAZ 51 ralliautot. Peale lugematuid magamata öid
õnnestus meil sellega sõita Saaremaa ralli reedene võistluspäev ning siis
laupäeva tehnilistel põhjustel Kaugatoma katsel katkestada. Järgmisel aastal
proovisime uuesti, kuid ka sel korral jäi sõit tehnilistel põhjustel pooleli. A
enne nö enda esimesi sõidukogemusi sai keskkooli ajal rajaääres rallidel käidud
sõpradega, kes minust 7-8 aastat vanemad ja kes olid tulised rallifännid.
2007 aastal istusid koos Otiga N2 klassi
Renault Cliosse. Kuidas see koostöö
üldse alguse sai?
Meie koostöö
sai alguse Saaremaa ralli 2006 afterpartyl. Kuna ma tundsin Otti juba
varasemalt ning me mõlemad olime ka sellele peol, siis peo käigus kuidagi
tekkis see otsus, et ma võiksin olla tema uus kaardilugeja, sest tema
kaardilugeja Tõnu Kurvet otsustas oma rallisõitja karjääri lõpetada.
Kui nüüd veel tagantjärgi sellele hooajale
vaatad, siis ei saaks öelda, et polnud edukas ühine debüüt hooaeg? Võtsite kohe
debüüdil oma klassis poodiumikoha (Põlva talv) ja ka kahel rallil klassivõidu
(Tallinn, Otepää).
Clioga saime
kirja päris ok tulemused ning võrdlesime end pidevalt samal aastal ka autoralli
MM-võistlustel JWRC klassis osalenud Aigar Pärsiga. Temaga käis meil oma klassi
võidu nimel pidev esikoha heitlus. Kokkuvõttes oli see Clioga sõidetud aasta
väga lahe ning kui Ott oli enne juba silma jäänud, siis selle aastaga tõestas
ta veel eriti, et on kõva sõidumees.
Järgnevad kaks aastat istusite koos 4WD
Subarus, millega võitsite kokku 4 rallit ja tulite mõlemal aastal ka N-rühma
meistriteks. Kui suur see üleminek 2WD autost 4WD autosse toona nii noortele
meestele tundus ja mis oli alguses kõige raskem?
Kaardilugejana tundus mulle isiklikult, et kaheveoliselt
neljaveolisele üleminek oli kuidagi lihtsam. 4WD auto käitub kuidagi
loomulikumalt ning on rahulikum ja sujuvam juhtida ning tal on jõudu minna. 2WD
autoga peavad koguaeg pöörded üleval olema ja hoog on nö. kallis ning seda maha
pidurdada ei raatsi ja juht peab oluliselt rohkem tööd tegema. See Subaru N14,
millega me sõitsime oli väga lahe auto ja mulle meeldis sellega sõita.
Mõni tore hetk nendest kahest hooajast mida
ka täna lõbus meenutada?
Eks sellest
ajast on kõige lahedam hetk meeles see, kui me Otiga esimese absoluudi võidu
saime Paide rallil 2008, sest tol ajal oli väga suur asi Eesti
meistrivõistluste rallil absoluudis võit võtta. Kindlasti ei saa mainimata
jätta meie arengusse ka MM-Motorsport panust, kus veetsime väga lahedad aastad.
2009 aastal said kirja ka oma esimesed
välisvõitlused, kui osalesid koos Georg Grossiga Talsi ja Soome MM-rallil. Kui
palju erinesid need kogemused seni kodustel meistrivõistlustel kogetust?
Kui Sa pole
kunagi enne välisvõistlustel osalenud, siis isegi Läti oli täiesti uus kogemus.
Mäletan veel seda ,et enne Talsi rallit kukkusin võrkpalli võistlusel endal
jala kipsi (hüppeliiges) ning paar päeva enne rallile minekut tegime Kehalas
Georgiga trenni, kus veel istusin kipsis jalaga autos, kuid päev enne rallit
võtsin ise kipsi ära. Kuna aga jalg polnud veel päris ära paranenud, siis nii
mõnigi kord ralli ajal autost välja astudes vajusin auto kõrvale põlvili.
Seejärel ootas ees Soome, mis kui nüüd tagantjärgi mõelda polnud ju üldse paha
MM-debüüt, sest enne SS18 väljasõitu hoidsime N-rühma Subarul absoluutarvestuse
20. ja N4 klassi 5. kohta. Kui nüüd tegelikkuses mõelda, et mis tasemel ma tol
ajal olin, siis ma isegi imestan, et ma selle ära tegin, a tegin. Mul ju polnud
mitte mingisugust ettekujutust, et mismoodi peaks MM-ralliks valmistuma jne..
Kui ma võrdlen seda aega ja taset, kus ma täna olen, siis see on nagu öö ja
päev. Lisaks veel ei osanud sel ajal välisvõistlust nautida nagu seda hiljem
olen teinud, sest siis oli paras närvi pinge, et kas kõik saab ikka õigesti
tehtud jne..
Kui ma täna
läheks ajas tagasi, et midagi teisiti teha, siis ma kindlasti küsiks rohkem nõu
nende käest, kes seal enne on käinud ja teeks rohkem eeltööd, kui ma tol ajal
tegin. Kui oled osalenud Eesti rallidel, kus saad Roadbooki kätte eelmine õhtu
ja järgmine päev on recce, siis MM-rallidel on Sul võimalik ralliks põhjalikult
valmistuma hakata juba kaks nädalat enne võistlust. Sellest aga mul polnud
toona aimugi, et selline võimalus on ka olemas. Eks ma nö. maapoiss suures
linnas olin ikka oma MM-debüüdil.
2010 aastat alustasid Oliver Ojaperve poolt
juhitud Renault Clio kõrvalistmel, kuid aasta teises pooles vahetasid selle
koha välja Ford Focus WRC vastu, millega Georg Grossiga ka kaks ralli võitu
võtsite ( Kurzeme ja Mulgi). Kas mäletad, et mis kanaleid pidi see auto üldse
Eestisse jõudis ning kui Georg Sulle selle pakkumise tegi, kaua Sa siis
mõtlesid enne kui ja ütlesid?
See Ford
Focus RS WRC jõudis Eestisse Markko Märtini kaudu. Ott hakkas 2010. sõitma koos
Kuldar Sikuga Pirelli Star Driver meeskonnas PWRC sarja ning mul endal tekkis
korra hetk, kus mul polnud üldse võistluseid. Mingi hetk pakkus Ott välja, et
kuule hakka Georgiga WRC-ga sõitma ning kuigi ma vähe kahtlesin endas, siis see
kõik tundus väga põnev ja uus ning nii ma selle pakkumise vastu võtsingi. Kui
ma nüüd tagasi vaatan sellele, siis see oli üks lahedamaid hetki, sest sõita
Eesti meistrivõistlustel WRC autoga ning veel 03 Focusega, see oli väga lahe
kogemus. See oli kindlasti ühe osa mu unistuse täitumine, sõita WRC autoga.
Järgmisel hooajal osalesite samal autol
Eesti ja Läti meistrivõistlustel. Lõunanaabrite juures võitsite viiest etapist
neli ning tulite Läti meistriks. Kui nüüd ise mõtled sellele hooajale tagasi,
siis paberil tundub, et see tiitel tuli lihtsalt, kuid kui palju tööd selle
taga tegelikult oli?
Eestis jah
meil see hooaeg vedas tehnika alt, kuid Lätis kestis ning tuli ka korralik
tulemus. Rallis ei tule kindlasti midagi lihtsalt. Eks Georgiga on see, et
inimene tahab nautida ja rõõmu tunda selles mida ta teeb. Selles olen ma täitsa
kindel, et kui Georg poleks oma rallisõitja karjääri pooleli jätnud ja
otsustanud näiteks edasi sõita R5 autoga, siis ta oleks Eestis olnud kindlasti
üks tippsõitjatest. Eks sel ajal me jah vaatasime mingi hetk, kui palju me
kilomeetri peale N-rühma autosid edestame, kuid ega me läinud kunagi sõitma
suhtumisega, et lähme paneme nüüd nendele N-rühma meestele ära. Loomulikult oli
meil kahju, et ei olnud samaväärse autoga kedagi konkurentsi pakkumas, kuid ega
me ju poleks pidanud sellepärast hea autoga sõitmata jätma. Meil oli lihtsalt
olemas võimalus sõita WRC autoga ning me kasutasime seda võimalust. Arvestades
veel seda, et Georg ei teinud seda sporti igapäevaselt, siis ta oli ikka väga
hea sõitja.
2012 aastal osalesite vaid kolmel rallil,
kuid Teie hooaeg saabus aastal 2013, kus Teile polnud vastast mitte ühelgi
rallil, kus startisite. Võitsite kõik kuus rallit, kus startisite ning lisaks
meistritiitlile kuulus Teile ka auto24 Rally Estonia võit. Kui palju üldse
Eesti võidusõitjale tähendab sellise võistluse võidu koju jätmine? Kas
sõitjatele endile on see ralli sama nauditav (kõik need hüpped, kiired ja
tehnilised lõigud), kui pealtvaatajatele?
Olime Rally
Estonial head sõitu tegemas ka juba aasta varem, kuid siis jäi veel natukene
puudu. Eesti autorallis on kaks pühagraali, millest üks on Saaremaa ralli, mis
sõitjatele väga oluline ja teine Rally Estonia, mida küll kahjuks järgmine
aasta ei toimu. See, mis taseme ja mastaabid Rally Estonia oli selleks ajaks
saavutanud ning kuhu ta veel hiljem välja jõudis, siis see oli kindlasti meie
jaoks tähtsaim Eesti ralli võit. Rally Estonia katsed on kindlasti ühed parimad
Eestis. Ok, tänaseks päevaks on osad katsed tänu eurokraavidele läinud liiga
laiaks ja kiireks, kuid nauditavad ja voolavad on nad ikka. See on kindlasti
ralli mida saab nautida 100%.
2014.aastal astusid enda jaoks totaalselt
uude keskkonda ning Sinust sai MM-sarjas osalev kaardilugeja, kus kohe
esimeseks tuleprooviks tuli istuda Ott Tänaku kõrvale Ford Fiesta WRC autosse hooaja ühel kiiremal rallil,
Rootsis. Palju Te üldse testida enne rallit saite ja kas Sa mäletad, mis olid
Su mõtted esimese katse stardis? Mis hinde Sa ise endale selle suurepärase
5.koha eest annaks?
Kui nüüd
tagasi vaadata, et see oli minu esimene ralli WRC autoga tipptasemel, siis
annan endale viiepallisüsteemis hindeks nelja. Samas, kui täna kriitiliselt
sellele ajale tagasi vaadata, siis ehk annaks kahe, kuid tolle hetke ja
kogemuste kohta ma usun on neli päris õiglane hinne. Kui Rootsis on ilusad
lumised tingimused, siis on see kindlasti mu lemmik MM-ralli. Enne rallit saime
Oti selle sama musta Subaruga, millega ta sõitis 2013. aastal Eesti
meistrivõistlustel testida Rakvere ümbruses ning siis enne rallit saime 40-50
km testida ka WRC autot. Ütleme nii, et kui küsida, et kas esimese katse
stardis oli kerge värin ka, siis seal ainult värin oligi.
Hooaeg jätkus WRC2 klassis, kus osalesite
Drive DMACK meeskonna Ford Fiesta R5 autol. Hooaja jooksul võitsite ühe WRC2 arvestuse
ralli (Poola) ning aasta lõpetasite Walesis taas WRC-l. Kui raske see hooaeg
selles mõttes oli, et pidite vahepeal istuma WRC autosse ja siis tagasi R5
autosse? Mis oli Su enda arvates hooaja kõige parem hetk ja kuidas üldse hindad
esimest hooaega MM-sarjas?
Sel hooajal
jah saime sõita nii WRC, kui R5 autoga. Eks autode kiiruse vahe on küll, kuid
sõitja ja kaardilugeja osas see töö nii suurelt ei erine, kui tunduda võiks.
Ainus erinevus, mille ise R5 ja WRC sõitmise vahel välja tooks on see, et R5-ga
sa ei saa tihti sõita katset läbi selle hooga, mis sa tahaksid. Samas kui oled
mingis positsiooni heitluses, siis tekivad mõtted, et juht on täiega nö. mängus
sees, kuid kas see auto ka ikka selle tempo vastu peab jne… Seega tuleb nö vahel olla ehk kuskil natukene
aeglasem ehk siis sõita targalt ning lõppkokkuvõttes toob see hoopis ajavõidu.
Eks muidugi nagu sõitjatega ikka, et vahel viimase punase tule kustudes on see
kokkulepe, mis enne katset sai üle räägitud hetkega kehtetu. Mäletan sellest
hooajast, et meil oli enne Saksamaa rallit päris vesistes tingimustes test ning
kuna selle aja DMACK asfaldirehvid ei olnud just kõige paremad, siis oli see
üks paras „uisutamine“ ning mõtlesime, et oi see ralli saab küll põnev olema.
Valisime rallile taktika, et las teised seal ees pingutavad täiega ning me tuleme
omas tempos ja vaatame kuhu välja jõuame. Lõpetasime ralli WRC2 klassi teise
kohaga.
Juulis mahtus Teie tihedasse kalendrisse
veel koduse Euroopa meistrivõistluste etapi auto24 Rally Estonia osalemine,
mille kindlalt võitiste. Kas see soov osaleda oli Teie poolne või tuli see
korraldaja poolt, et üldse kodufännide ette jõudsite?
Osalesime
tol aastal veel lisaks kodusele rallile ka Barum rallil, mis oli puhtalt DMACK
soov, et saaks rehve testida. Rally Estoniale jõudmine oli kindlasti kahepoolse
töö tulemus, sest siin võistelda soovisime me ise ning kindlasti oli suur soov
selleks ka korraldajal. See ralli oli meie jaoks puhas fun ja feeling, mille
jooksul kaks meest lihtsalt nautisid sõitu ja mängisid autoga metsavahel. See
emotsioon, kui sa saad seda sama asja teha pingevabalt ja sellise naudinguga on
lihtsalt mega ning seda „vitamiinipommi“ oli meile hooaja keskel väga vaja.
2015.aastal sai Sinust pärast Markko
Märtinit koos Otiga kolmas eestlane, kes autoralli MM-sarjas kuulunud nö tehasemeeskonda
ning osalenud kõigil MM-etappidel. Kui suur unistuse täitumine see Sinu jaoks
oli?
See oli
utoopiline unistus, mida võib mõelda, kuid pigem mõtled seda nii, et ega see
kunagi nagunii juhtu, kuid unistada ju ikka võib. Minu õnneks see siiski juhtus
ning see oli ülimalt lahe ja hea kogemus näha seda asja kõike kõrvalt ja olla
ise selle sees.
Kui nüüd veel tagasi mõtled esimesele Monte
stardile, siis mis mõtted esimesena pähe tulevad?
Eks Monte
Carlo kohta saab öelda, et Monte on ikka Monte. Montes loevad ikkagi eelkõige
kogemused ja veelkord kogemused, et täpselt aru saada, kus Sa seal oma tempos
parajasti oled. Lisaks on kindlasti veel väga oluline saada Gravel Crew´lt
(eessõitja auto) võimalikult täpne ülevaade.
Eessõitja
auto sõidab katsed läbi 2-3 tundi enne kui meie stardime ja need mehed teevad väga
väärtusliku tööd, mis sest, et tingimused kus nemad sõidavad ja meie ei ole
päris 100% samad, kuid ikkagi on see meie jaoks väga oluline lisainfo. Montes
ei saa veel kindlasti ära unustada ka rehvivalikut, mille saab kokku võtta
sõnaga – loterii.
Kui katsel
tundub endale kohati, et sõidad nii aeglaselt, siis katse finišis võib ees
oodata hoopis väga hea aeg nagu meil oli ka kohe ralli avakatse lõpus. Samas
võib tunduda, et oi nüüd tuli väga kiiresti, kuid katse lõpus näitavad numbrid
midagi totaalselt teistsugust.
Kui Montes oli teil abiks fännid, kes Teid
kohati sõna otseses mõttes rajale tagasi tõstsid, siis Mehhikos elasite üle
väga õnneliku lõpuga õnnetuse, kui sõitsite veehoidla tiiki ning auto vaid
sekundite jooksul sinna põhja vajus. Kuidas Sa selles hetkes veel legendi
jõudsid kaasa haarata? Kas FIA võttis sellest õnnetusest nö midagi kaasa ka ja
muutis tänu sellele ohutuse reeglite juures?
See, et
Montes kõik katsed sõidetud saime oli meie jaoks väga oluline. Kui nüüd rääkida
Mehhiko olukorrast, siis see, et see legend mulle näppu jäi oli puhas juhus,
kuid kui see juba sai sealt kaasa haaratud eks ma siis tegin kõik endast
oleneva, et see säiliks ja saaks järgmine hooaeg jälle kasutada.
Mis puutub
FIA tegevusse, siis muutunud on küll selles osas, et sellistes ohtlikes
kohtades on nüüd tuukrid ja muu varustus. FIA´ga on selles osas natukene
keeruline, et neil toimub kõik viitega ning enne ei juhtu seal üldjuhul midagi,
kui midagi ongi reaalselt juhtunud. Samas nad ikkagi tegutsevad kiirelt ka,
sest peale reccet annavad sõitjad nende ametnikele nendele tunduvatest
ohtlikest kohtadest teada ning soovist, mis seal võiks muuta ja üldjuhul nende
soovid ka täidetakse.
Hooaja parima tulemuse saavutasite Poolas,
kus tõusite poodiumi viimasele astmele. Kui vinge tunne see oli esiteks olla
poodiumil ja näha fänne lippe lehvitamas ja te nime hüüdmas ning kindlasti oli
ju ka hea tunne osad VW mehed seljataha jätta?
Poola on
meile kindlasti kõige kodusem ralli MM-sarjas. See meenutab mulle oma
iseloomult Läti rallidest Talsit ja Kurzemed. Eks seda on ka näha olnud meie
tulemustest, et me seal ennast kõige kodusemalt tunneme. Teine asi, mis Poolas
mega, on see, et seal on alati kohal ka väga palju eestlaseid. Eks kodusele
rallipublikule on see ka kõige lihtsam ralli kuhu tulla, sest põhimõtteliselt
pane vaid käik sisse ja sõida kohale. Ei kujuta ette, mis
rahvamass nüüd sinna veel järgmine hooaeg siit Eestist kohale läheb. Kui nüüd
aga kaardilugeja seisukohast rääkida, siis Poola on kindlasti ralli mida
kaardilugeja saab täiega nautida, sest ta on selline looklev ja sujuv ning kui
sõitjal on veel piisavalt julgust ka, siis saab ka korralike õhulende.
MM-rallide vahel jõudsite korra ka koju
põigata ning osaleda Saaremaa rallil Toyota Starlet autol, millega avapäeval
paljudele 4WD võimsamate autodega koha kätte näitasite. Kui fun see kõik Teile
endile oli enne, kui pidurid üles ütlesid ja rajaäärde jäite?
Kui aasta
varem oli Rally Estonia see, mis oli meile nö vitamiinipomm, siis möödunud
aastal oli selleks kindlasti Saaremaa ralli. See on ju meile mõlemale
koduralli, mis tähendab, et me teame kõiki teid peast ja praktiliselt poleks
roadbooki vajagi. Mäletan, et avapäeval oli meeletu tolm ja udu ning me pidime
ühel katsel koguni seisma jääma, et näeks edasi sõita. Finišisse jõudes selgus
aga, et sellest hoolimata saime veel väga hea aja, mille peale me lihtsalt
naersime kahekesi. See ralli oli meile nii lõbus ja meeletult äge. Oleks see
auto veel olnud täiesti korras, siis oleks see fun faktor olnud veelgi suurem.
Usun, et kui auto oleks lõpuni kestnud, siis oleks me reaalne lõpukoht olnud
viies ja ka poodium poleks võimatu olnud. Vaadates uue hooaja MM-kalendrit,
siis tundub, et Ott saab Saaremaa 50. juubelirallit sõitma tulla.
Tänavuse hooaja sõitsite taas enda jaoks
tuttavas DMACK meeskonnas, kuid WRC autol. Arvestades, mis rehvidega te
sõitsite siis oli teil minu arvetes suurepärane hooaeg, kus saite kaks
poodiumikohta ja 30 katsevõitu. Kui nüüd ise äsja lõppenud hooaja kokku võtad
hooaja algusest alates, siis mis emotsioonid sinna mahtusid?
Vaadates
kuidas rallipublik neid DMACK rehve kirus terve selle hooaja, siis ma olen
vastupidi ülimalt tänulik DMACK meestele, sest tänu nendele me üldse sõitsime,
mitte ei olnud kodus. DMACK rehvidest tuli võtta, mis neist võtta oli ja
vastavalt tingimustele. Seal kus me teadsime, et rehvid peaksid kestma ja meil
tekib tänu sellele võimalus kõrgesse mängu sekkuda, siis seal me ka sõitsime
kiirelt. Oli natukene kehvemaid ja natukene veel kehvemaid kohti, kuid ma olen
ikkagi 100% seda meelt, et see oli kindlasti parem, kui kodus passida. Hooaja
kõige raskem ralli oli kindlasti Korsika ja eriti pikad katsed. Kui Sa tunned,
et 55km pikkuse katse 7 kilomeetril lähevad rehvid pehmeks ja auto hakkab
ujuma, siis on suht keeruline seda sõitu nautida. Kruusarallidest oli ehk kõige
keerulisem Sardiinia, kus ka rehvid kiirelt kulusid. Kui nüüd hooaja kõige
paremale hetkele mõelda, siis ma olen selle vastanud nii, et Poola ralli on mu
karjääri parim ja samas ka kõige kehvem hetk.
Kindlasti
olime kurvad, kuid samas olime ka õnnelikud, et me tulime DMACKidega teiseks
ning esikoht libises käest vaid selle õnnetu kivi tõttu, mis rehvi lõhkus.
Seekord läks nii pidi ja ju siis pidi nii minema. Walesis olime ka kiired, kuid
seal ikkagi Ogier kontrollis olukorda algusest lõpuni ning valis vastavat
vastasele mängu. See, et me pühapäeval kõik katsed võitsime ja lõpuks neile nii
lähedale jõudsime oli küll meie kiire sõidu tulemus, kuid me siiski liigseid
riske ei võtnud ja pigem sõitsime juba kindla peale.
Oled ju koos Otiga ka seda uue hooaja
Fiesta WRC autot testinud. Räägi, mis on sõitja jaoks peamised erinevused selle
vanema ja nüüd uuema generatsiooni WRC auto vahel ja kui vinge see auto ikkagi
on?
Kui võrrelda
nüüd Fordi 2016 ja 2017 Fiesta WRC-d, siis lisaks välimusele ja võimsusele on
tänu juhitavusele ja vedrustusele uue auto käitumine ja stabiilsus mega palju
parem. Lisaks veel kogu aerodünaamika, mis töötab väga hästi just asfaldil ning
mida kiiremaks hoog läheb, seda rohkem see auto maa külge kinni istub.
Kahtlemata on tulemas kihvt hooaeg. Arvan, et
aasta esimene pool saab kõikidele meeskondadele olema nö probleemide
kõrvaldamise aeg, sest usun, et tänu uutele autodele võivad tekkida
elektroonilised või mõned muud tehnilised probleemid, mis testidel välja pole
tulnud. Hooaeg tuleb kindlasti väga põnev.
Möödunud nädalal jõudis kogu maailmale
teade, et Ott Tänak jätkab rallisõitja karjääri M-Sport meeskonnas, kuid seda
ilma Sinuta ning seda Sinu enda otsusel. Millal Sinu jaoks oli see selge, et Sa
enam tuleval hooajal ei sõida ning mis oli selle peamine põhjus?
Tegin selle
otsuse enda jaoks ära enne Korsika rallit ning otsustasin, et teavitan Otti
sellest kohe peale Australlia ralli lõpupoodiumit. Seda eelkõige selleks, et
mitte meie käimasolevat hooaega ära rikkuda ning, et siis jääks Otil veel
piisavalt aega uus kaardilugeja otsida. Olen ülimalt tänulik inimestele, kes
mind tol ajal üldse usaldasid ja võtsid selle mehe metsast ja panid sellisel
tasemel sõitma. Kõige rohkem uskus minusse Ott, a samapalju uskusid minusse ka
Markko ja Malcolm, kes arvasid, et ma võiks olla see mees Oti kõrvalistmel.
Tagantjärele uskumatu, et nad sellise riski peale läksid. See oli kindlasti üks
lahe ja kihvt eluetapp, millest kahetseda pole midagi, kuid õppida palju, kuid
ühel hetkel lihtsalt tundsin, et minu jaoks saab see otsa. Loobumise põhjus on
mul puhtalt isiklik ning üks peamisi põhjuseid sellele, et meie perre on
sündimas pisike tüdruk ning tahaks rohkem aega perele pühendada. Ma ei kahetse
seda otsust aga selles osas on kurb, et ma tean, et järgmise hooaja auto on
väga hea ja saaks seda sporti teha nö tippspordina ning võistelda maailma
parimatega võrdsetel tingimustel. Seega
spordi mõttes oleks väga tahtnud ka uuel hooajal MM-sarjas osaleda, aga otsus
oli tehtud ja ei kahetse midagi. Seega ei tasu otsida meie suhetes Otiga
mingeid intriige või draamat, sest me ei ole riius ja see otsus oli minu
isiklik.
Olete Otiga sõna otseses mõttes käinud läbi
tulest ja veest, mis Sa sellest kogemusest endaga kaasa võtad nüüd tulevikku ja
kui palju Sa seda kõike igatsema jääd?
Kindlasti
jään seda igatsema. Kui olin oma plaanist ka elukaaslasele teada andnud, siis
ta küsis kohe mu käest, et olen ma ikka täitsa kindel, et ma seda teha tahan,
sest ta teab kui väga ma rallit armastan ja seda teha tahan. Kindlasti ma ei jää
rallist päris eemale ka tulevikus ning mind saab Eesti meistrivõistlustel
sõitmas näha juba uuel hooajal. Ja kindlasti on seda kõike puhta funina ja
hobina samuti üli lahe teha.
Mainisid, et Sind saab uuel hooajal näha
Eesti meistrivõistlustel. Kas kõigil rallidel?
Aluksne
ralliks me veel Georgiga stardis pole, kuid Sarma rallil, mis küll pole Eesti
meistrivõistluse etapp peaksime stardis olema. Sealt edasi peaksime kaasa sõitma
kõik eestikate etapid. Autoks saab meil olema Ford Fiesta WRC, millega me Otiga
sel ja eelmisel hooajal sõitsime ning täpsemalt see, mis Portugalis
tulekahjustusi sai, kuid mis täielikult taastati ja esialgu nö varuautoks jäi.
Kuna aga Eric Camilli lõhkus Soome MM-rallil oma auto, siis hooaja lõpuni
sõitis ta sellega ja hoolimata sellest, et ta selle Austraalias üle katuse
keeras, siis tänaseks on see auto M-Sport poolt taas korda tehtud ning näeb
välja nagu uus. Kodustel võistlustel hakkab meile hooldusteenust pakkuma Oti ja
Oti isa Ivari meeskond OT Racing.
Kuna Sa tunned mind hästi, siis tead ju, et
mulle meeldib lisaks rallile ka jäädvustada Eesti autoralli ajalugu mudelite
näol ning olen ka aidanud nii Sinu kui Oti koju talletada mõned meedejäävamad
hetked. Kui palju Sul endal on enne seda olnud mudelitega kokkupuudet?
Päris aus
olla, siis mul on kodus köögi kapi peal ligi 50-60 ralli mudelit. Kunagi kui
sai MM-rallisid vaatamas käidud, siis sai sealt ikka iga kord mõni vanem
Sierra, Celica, MG Metro vms kaasa ostetud. Nii, et see mudeli teema pole mulle
võõras ja väga meeldib. Kahtlemata ma nii suur fänn pole nagu Sina. Mulle
piisab sellest, et mul igast autost on üks mudel, mitte igast rallist.
Kas teadsid enne sellist blogi nagu
Rallihullu sõidupäevik ning mis Sa sellest arvad? Kui teadsid, siis kui palju
Sa jõudsid hooaja jooksul end minu kirjutistega kursis hoida?
Teadsin
sellest blogist alates selle algusest ja olen alati kõik blogi postitused läbi
lugenud. Uskumatu kui suur rallifänn sina Rauno oled. Minu arust Eestis sellist
teist meest ei leidu, kes pühendunud rallile sedavõrd nagu sina. Mis peamine
sinu puhul siis sa ikkagi lähtud ka faktidest mitte kuulujuttudest ja muust
kollasest ajakirjandusest. Ja muidugi lisaks saan aru et oled üleüldse suur
spordi fän. Koss, jalka on see mida tean, et fännad veel ja usun et neid alasid
on veelgi .
Seega Rauno
„keep it going“ ja kindlasti alati saab veelgi paremini.
Tahan
siinkohal ka öelda kõigile fännidele suur aitäh!!! Ärge unustage ohutust
rajaääres, ralli on ka ohtlik pealtvaatajatele ja PALUN veenduge ise, et olete
ohutus kohas ja kui näete, et keegi seda ei ole siis proovige ka neile see
selgeks teha.
Raigo, kui autospordi
aastalõpu galal ütlesin Sulle rallifännide kingitust ehk Poola MM ralli mudelit
üle andes, et tänud hooaja eest ning edu tuleval, siis nüüd tahan Sind südamest
tänada ning teha suure kummarduse kõikide Eesti rallifännide nimel ning öelda,
et me mõistame Su otsust.
Ralli on
meeskonnaala ning Ott ei oleks seda kõike saavutanud ja ei oleks praegu seal,
kui tal poleks olnud võrväärset paarilist. Tänud Sulle nende suurepäraste
hetkede eest ning edu tulevikuks ja naudi aega perega, Sa oled selle auga välja
teeninud! Kohtumiseni ralliradade ääres!
Foto: Timo
Anis
No comments:
Post a Comment