FIA kinnitas uue hooaja kalendri ja
reeglite muudatused ning Hyundai tutvustas oma uut i20 WRC-d
Kolmapäeval peeti
Viinis, FIA World Motor Sport nõukogu istung, mille järel said kinnitused
kõikide FIA mootorispordi distsipliinide 2017.aasta reeglite muudatused ning
kalendrid.
FIA
autoralli maailmameistrivõistluste 2017 hooaja peamine muudatus on kindlasti
uute WRC autode rajale tulek, kuid samuti muutuvad ka mõned seni kehtinud
reeglid.
Uuel hooajal
starditakse võistluse esimesele päevale MM-punktitabeli järjestuses, kuid
kahele järgnevale võistluspäevale stardivad võistlejad ralli TOP10 pööratud
järjestuses. Monte-Carlo ralli avapäevale starditakse 2016.hooaja
punktijärjestuses. Katkestanud Priority 1 klassi sõitjad saavad Rally 2
reeglite alusel startida järgneval päeval P1 klassi sõitjatest viimasena.
Teine
peamine muudatus puudutab erasõitjat, kes MM-rallidel sõitmas eelneva generatsiooni
WRC autodega. Nendele loodi omaette võistlusklass WRC Trophy, mille võitmiseks
peab osalema vähemalt kuuel rallil. Maksimaalne rallide arve saab olla seitse,
kuid arvesse nendest läheb kuus. Kui sarja on registreerunud vähem, kui viis
sõitjat, siis tiitlit välja ei anta.
Kui
eelnevatel aastatel oli noortele mõeldud JWRC klass Citroëni pärusmaa, siis
2017 ja 2018 hooajal vastutab noorte sõitjate võistlustehnika eest M-Sport ehk
siis Citroën DS3 R3T Max autod asendatakse Ford Fiesta R2.
Pirelli
loobumise järel on autoralli MM-sarja ametlikud rehvipartnerid hooajal 2017
Michelin ja DMACK.
Kohtumisel
kinnitati ka 2017 hooaja kalender, kus on kokku 13 etappi. Sarnaselt tänavuse
hooajaga algab hooaeg jaanuaris Monte-Carlos ja lõppeb novembris Austraalias.
Suurim muudatus kalendris on, et tänavu septembris sõidetud Korsika
asfaldiralli sõidetakse uuel aastal juba aprillis. Kui tänavu oli võistlejatel
kalendrisse märgitud pea kuuajaline paus juulisse, siis tuleval hooajal on see
septembris. Seda aega plaanib FIA kasutada selleks, et seal saaksid toimuda
uued kandidaatrallid nagu Hiina ja Türgi, mis siis õnnestumise korral plaanis
MM-kalendrisse kaasata 2018.hooajal. Türgi ralli tagasi saamist MM-kalendrisse
mõjutab kindlasti kõvasti ka ägenenud poliitiline seis.
2019.
aastaks on oma soovi taas MM-karuselliga liituda üles näidanud ka viimati 2002.
aastal MM-kalendrisse kuulunud Safari ralli, mille korraldajad on juba praegu
esimesi samme tegemas.
Hooaja 2017 MM-kalender:
20-22 Jaanuar
|
Monte Carlo
|
10-12 Veebruar
|
Rootsi
|
10-12 Märts
|
Mehhiko
|
7-9 Aprill
|
Prantsusmaa – Korsika
|
28-30 Aprill
|
Argentina
|
19-21 Mai
|
Portugal
|
9-11 Juuni
|
Itaalia – Sardiinia
|
30 Juuni – 2 Juuli
|
Poola
|
28-30 Juuli
|
Soome
|
19-20 August
|
Saksamaa
|
6-8 Oktoober
|
Hispaania - Kataloonia
|
27-29 Oktoober
|
Suurbritannia
|
17-19 November
|
Austraalia
|
Hyundai esitles Monzas oma uue hooaja
võistlusautot
Hyundai uue generatsiooni i20 Coupe WRC |
Kui
kolmapäeval esitles FIA uue hooaja kalendrit ja reeglite muudatusi, siis päev
hiljem esitles Monzas oma uue hooaja võistlusautot Hyundai. Pärast Korea meeskonna
edukaimat hooaega toob meeskond välja uue Hyundai i20 Coupe WRC. I20 uus versioon on
meeskonnale nende WRC sarja tagasituleku
järel, mis oli aastal 2014 juba kolmas täiesti uus auto. Meeskonna juht Michel Nandan ei varjanudki
pressikonverentsil, et meeskonna siht uuel hooajal on tootjate tiitel. Lisa
enesekindlust uue hooaja plaanidesse lisab see, et tänavu võideti Hyundail kaks
MM-rallit ning poodiumile jõuti koguni 10 rallil 13 st. Samuti jääb meeskonna
kooseis samaks, kuhu kuuluvad tänavu MM-sarja teisena lõpetanud Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul, Hayden Paddon – John Kennard ja Dani Sordo – Marc Marti.
Need mehed on uue autoga läbinud juba üle 6000 testikilomeetri ning kindlasti
koguneb neid enne Monte-Carlot veel. Kui tänavusel hooajal esindasid sõitjad
vahelduva eduga Hyundai Shell World
Rally Team ja Hyundai Mobis World Rally Team värve, siis uuel hooajal toovad
kõik kolm võistluspaari punkte vaid Hyundai Shell Mobis World Rally Teamile.
VIDEOD:
Foto:
Hyundai Motorsport
No comments:
Post a Comment