Thursday, December 1, 2016

FIA kinnitas uue hooaja kalendri ja reeglite muudatused ning Hyundai tutvustas oma uut i20 WRC-d

Kolmapäeval peeti Viinis, FIA World Motor Sport nõukogu istung, mille järel said kinnitused kõikide FIA mootorispordi distsipliinide 2017.aasta reeglite muudatused ning kalendrid.
FIA autoralli maailmameistrivõistluste 2017 hooaja peamine muudatus on kindlasti uute WRC autode rajale tulek, kuid samuti muutuvad ka mõned seni kehtinud reeglid.

Uuel hooajal starditakse võistluse esimesele päevale MM-punktitabeli järjestuses, kuid kahele järgnevale võistluspäevale stardivad võistlejad ralli TOP10 pööratud järjestuses. Monte-Carlo ralli avapäevale starditakse 2016.hooaja punktijärjestuses. Katkestanud Priority 1 klassi sõitjad saavad Rally 2 reeglite alusel startida järgneval päeval P1 klassi sõitjatest viimasena.

Teine peamine muudatus puudutab erasõitjat, kes MM-rallidel sõitmas eelneva generatsiooni WRC autodega. Nendele loodi omaette võistlusklass WRC Trophy, mille võitmiseks peab osalema vähemalt kuuel rallil. Maksimaalne rallide arve saab olla seitse, kuid arvesse nendest läheb kuus. Kui sarja on registreerunud vähem, kui viis sõitjat, siis tiitlit välja ei anta.

Kui eelnevatel aastatel oli noortele mõeldud JWRC klass Citroëni pärusmaa, siis 2017 ja 2018 hooajal vastutab noorte sõitjate võistlustehnika eest M-Sport ehk siis Citroën DS3 R3T Max autod asendatakse Ford Fiesta R2.

Pirelli loobumise järel on autoralli MM-sarja ametlikud rehvipartnerid hooajal 2017 Michelin ja DMACK.

Kohtumisel kinnitati ka 2017 hooaja kalender, kus on kokku 13 etappi. Sarnaselt tänavuse hooajaga algab hooaeg jaanuaris Monte-Carlos ja lõppeb novembris Austraalias. Suurim muudatus kalendris on, et tänavu septembris sõidetud Korsika asfaldiralli sõidetakse uuel aastal juba aprillis. Kui tänavu oli võistlejatel kalendrisse märgitud pea kuuajaline paus juulisse, siis tuleval hooajal on see septembris. Seda aega plaanib FIA kasutada selleks, et seal saaksid toimuda uued kandidaatrallid nagu Hiina ja Türgi, mis siis õnnestumise korral plaanis MM-kalendrisse kaasata 2018.hooajal. Türgi ralli tagasi saamist MM-kalendrisse mõjutab kindlasti kõvasti ka ägenenud poliitiline seis.
2019. aastaks on oma soovi taas MM-karuselliga liituda üles näidanud ka viimati 2002. aastal MM-kalendrisse kuulunud Safari ralli, mille korraldajad on juba praegu esimesi samme tegemas.

Hooaja 2017 MM-kalender:

20-22 Jaanuar
Monte Carlo
10-12 Veebruar
Rootsi
10-12 Märts
Mehhiko
7-9 Aprill
Prantsusmaa – Korsika
28-30 Aprill
Argentina
19-21 Mai
Portugal
9-11 Juuni
Itaalia – Sardiinia
30 Juuni – 2 Juuli
Poola
28-30 Juuli
Soome
19-20 August
Saksamaa
6-8 Oktoober
Hispaania - Kataloonia
27-29 Oktoober
Suurbritannia
17-19 November
Austraalia

Hyundai esitles Monzas oma uue hooaja võistlusautot

Hyundai uue generatsiooni i20 Coupe WRC

Kui kolmapäeval esitles FIA uue hooaja kalendrit ja reeglite muudatusi, siis päev hiljem esitles Monzas oma uue hooaja võistlusautot Hyundai. Pärast Korea meeskonna edukaimat hooaega toob meeskond välja uue  Hyundai i20 Coupe WRC. I20 uus versioon on meeskonnale nende  WRC sarja tagasituleku järel, mis oli aastal 2014 juba kolmas täiesti uus auto.  Meeskonna juht Michel Nandan ei varjanudki pressikonverentsil, et meeskonna siht uuel hooajal on tootjate tiitel. Lisa enesekindlust uue hooaja plaanidesse lisab see, et tänavu võideti Hyundail kaks MM-rallit ning poodiumile jõuti koguni 10 rallil 13 st. Samuti jääb meeskonna kooseis samaks, kuhu kuuluvad tänavu MM-sarja teisena lõpetanud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, Hayden Paddon – John Kennard ja Dani Sordo – Marc Marti. Need mehed on uue autoga läbinud juba üle 6000 testikilomeetri ning kindlasti koguneb neid enne Monte-Carlot veel. Kui tänavusel hooajal esindasid sõitjad vahelduva eduga  Hyundai Shell World Rally Team ja Hyundai Mobis World Rally Team värve, siis uuel hooajal toovad kõik kolm võistluspaari punkte vaid Hyundai Shell Mobis World Rally Teamile.

VIDEOD:




Foto: Hyundai Motorsport

No comments:

Post a Comment