Ott Tänak – Martin Järveoja võitsid reedel
kaks kiiruskatsed ja tõusid üdarvestuses teiseks
Monte-Carlo
ralli jätkus pärast palju segadust tekitanud avapäeva kuue kiiruskatse ning
ligi 145 katsekilomeetriga.
Reede
esimese katsena sõideti 26,72 km pikkune Vitrolles – Oze.
Eesti
rallifännide rõõmuks võitsid katse Ott Tänak – Martin Järveoja, kellele oli see
ajalooliseks esimeseks katsevõiduks Toyota Yaris WRC-ga. Kokkuvõttes tõusid
eestlased koha võrra möödudes avapäeva parimate Toyota sõitjatena neljandana
lõpetanud Esapekka Lappi – Janne Fermist.
Kui neljapäeva
öises hoolduses muudeti tänu reedeks ennustatud paduvihmale Tänaku auto
vedrustust, siis reede hommikul muudeti see tagasi samade seadete peale, mis
oli neljapäevastel katsetel.
„Katse
keskmine osa oli päris niiske, aga eeldasime seda. Oli päris raske, aga õnneks
oleme finišis. Oli kõvasti nauditavam kui eile. Olud on väga muutlikud ja raske
on ennustada, et mis ees ootamas,“ sõnas Tänak hommiku esimeses katse lõpus.
Katse teise
aja said kirja ralli liidrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta
WRC´17), kes jäid Tänak – Järveojast maha 3,9 sekundiga. Kolmas aeg prantslaste
meeskonnakaastele Elfyn Evans – Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC´17), kes jäid
eestlastest maha 5,4 sekundiga.
Hommikusel
avakatsel oli probleeme Thierry Neuville´l – Nicolas Gilosuli´l, kelle Hyundai
i20 Coupe WRC´l purunes vasak tagumine rehv.
Katse
vaheajapunktides olid alguses head tempot näitamas ka Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20
Coupe WRC) ja Craig Breen – Scott Martin (Citroën C3 WRC), kuid Hyundai mehed
tegid sõiduvea ja käisid rajalt väljas ning Breen – Scotti Citroënil kadusid
pidurid.
Reede teise
katsena sõideti päeva pikima Roussieux - Eygalayes (30,54 km) esimene läbimine.
Katse mida
viimati Monte-Carlo ralli raames sõidetud 80ndatel võitsid Ogier – Ingrassia.
Teine aeg
Neuville – Gilsoulile +1,9 ja kolmas Tänak – Järveojale +4,0.
Kui
kolmandal kiiruskatsel olid Hyundai meestest rehvidega hädas Neuville –
Gilsoul, siis neljandal Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC), kelle autole
keerasid mehaanikud alla valed rehvid. Sordo soovis kaasa kõvaseguga ja ette
pehmeid, kuid mehaanikud olid sellest teistpidi aru saanud.
Veel
kehvemini käis Hyundai meestest käsi Mikkelsen – Jægeril, kes pidid generaatori
probleemi tõttu kolmandalt kohalt katkestama.
Enne
hoolduspausi sõideti 15,18 km pikkune Vaumeilh – Claret. Katse pani proovile
lisaks meestele ka autode mootorid, sest selle teises pooles said kõik sõitjad
näha, milline on nende mootori ja ülekannete seaded tippkiiruse osas. Parima
tippkiiruse eest hoolitses Ogier, kelle Ford Fiesta RS WRC saavutas kiiruseks
197 km/h.
Katsevõidu
aga võttis Ogieri meeskonnakaaslane Evans. Vaid 0,3 sekundi kaugusele jäi Fordi
sõitjast Tänak. Kuna Sordo kaotas katsevõitjale koguni 11,4 sekundit, siis
tähendas see üldarvestuses seda, et hispaanlane kukkus kolmandaks ja eestlane
tõusis koha võrra. Tänakut lahutas nüüd Ogierist 40,4 sekundit ja edu Sordo ees
oli 7,1. Katse kolmas aeg Neuville´le +0,7.
Katsel
kaotas kõvasti aega Breen, kelle Citroënil polnud enam üldse pidureid ning
katse läbi „veerenud“ iirlane pidi endast selle jooksul mööda laskma Toyota
sõitja Lappi.
„Kokkuvõttes
on seis päris lubav. Hea on see, et saan pidevalt aru, mida auto juures muuta
soovin ja, mis on juba niigi väga hea. Kindlasti on hea hetkel sellisel
positsioonil olla, a tingimused on olnud kohati päris keerulised nii, et see
ralli on väga ettearvamatu. Rehvid on olnud enamvähem. Teisel katsel ootasime alguses
vihma ja lõppu kuiva, kuid reaalsuses oli vastupidi. Oli, mis oli ideaalset
rehvivalikut pole Montes nagunii. Ogieri ainult sõiduga kindlasti ei püüa, kuid
see on ju Monte. Mulle on oluline saada võimalikult palju sõita ja kogemust
juurde. Pikk ralli on veel ees,“ võttis Tänak keskpäevase lõunapausi ajal
hommikused sündmused kokku.
Peale
hoolduspausi jätkus hooaja avaralli reedeste korduvkatsetega.
Vitrolles –
Oze teise läbimise parimat aega näitasid sarnaselt esimese korraga Tänak –
Järveoja, kes võtsid ralliliidritelt tagasi koguni 6,5 sekundit. Üldarvestuses oli
endiste meeskonnakaaslaste vahe nüüd 33,9 sekundit.
Katse kolmas
aeg Neuville – Gilsoul´ile, kes jäid eestlastest maha 6,7 sekundit.
Päeva pikima
katse korduse võidu võtsid Evans – Barritt, kes edestasid Neuville – Gilsouli 1
ja Tänak – Järveoja 20,3 sekundiga.
Liidrid
Ogier – Ingrassia tegid katsel spinni ja sõitsid teelt välja ning pidid teele
tagasisaamiseks rallifännide abi paluma. Katse lõppu jõudsid prantslased
seitsmenda ajaga. Katse võitnud meeskonnakaaslastele kaotati 34,9 sekundiga.
Üldarvestuses oli nüüd Ogieri ja Tänaku vahe 19,3 sekundit.
Reedese võistluspäeva
lõpetas 15,18 km pikkune Vaumeilh – Claret. Päeva viimase katse võit Neuville –
Gilsoulile, kes edestasid Latvala – Anttilat 7,4 ja Tänak – Järveoja 8,1
sekundiga.
Kaheksa
sõidetud kiiruskatse järel juhivad Monte-Carlo rallit Sébastien Ogier – Julien
Ingrassia, kelle edu Ott Tänak – Marti Järveoja ees enne laupäevaseid katseid
on 14,9 sekundit.
„Mul on hea
meel lõpetada täna sellisel positsioonil, mis annab järgnevateks päevadeks
võimaluse esikoha eest heidelda,“ võttis Tänak õnnestunud päeva kokku.
Kolmandat
kohta hoiavad Hyundai sõitjad Dani Sordo – Carlos Del Barrio, kes jäävad
liidritest maha 59,7 sekundiga.
Monte-Carlo
ralli jätkub Eesti aja järgi laupäeva hommikul 09:08 ja võistlejaid ootab ees
viis kiiruskatset.
Monte-Carlo ralli järjestus peale SS8:
1. Sébastien
Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC´17) 2:07:15,4
2. Ott Tänak
– Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +14,9
3. Dani
Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20
Coupe WRC) +59,7
4. Esapekka
Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +1:09,9
5.
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1:10,1
6. Kris
Meeke – Paul Nagle (Citroën C3 WRC) +2:45,5
7. Bryan
Bouffier – Xavier Panseri (Ford Fiesta WRC´17) +3:34,6
8. Elfyn
Evans – Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC´17) +4:01,7
9. Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +4:04,1
10. Craig
Breen – Scott Martin (Citroën C3 WRC) +5:06,6
Laupäev 27.01.2018
SS9
Agnières-en-Dévoluy - Corps 1 29.16 km 09:08
SS10
Saint-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 1 16.87 km 10:16
SS11
Agnières-en-Dévoluy - Corps 2 29.16 km 12:57
SS12
Saint-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 2 16.87 km 14:08
SS13 Bayons
- Bréziers 2 25.49 km 17:09
Foto: Toyota
Gazoo Racing
No comments:
Post a Comment