Friday, January 26, 2018

Ott Tänak – Martin Järveoja võitsid reedel kaks kiiruskatsed ja tõusid üdarvestuses teiseks



Monte-Carlo ralli jätkus pärast palju segadust tekitanud avapäeva kuue kiiruskatse ning ligi 145 katsekilomeetriga.
Reede esimese katsena sõideti 26,72 km pikkune Vitrolles – Oze.
Eesti rallifännide rõõmuks võitsid katse Ott Tänak – Martin Järveoja, kellele oli see ajalooliseks esimeseks katsevõiduks Toyota Yaris WRC-ga. Kokkuvõttes tõusid eestlased koha võrra möödudes avapäeva parimate Toyota sõitjatena neljandana lõpetanud Esapekka Lappi – Janne Fermist.
Kui neljapäeva öises hoolduses muudeti tänu reedeks ennustatud paduvihmale Tänaku auto vedrustust, siis reede hommikul muudeti see tagasi samade seadete peale, mis oli neljapäevastel katsetel.  

„Katse keskmine osa oli päris niiske, aga eeldasime seda. Oli päris raske, aga õnneks oleme finišis. Oli kõvasti nauditavam kui eile. Olud on väga muutlikud ja raske on ennustada, et mis ees ootamas,“ sõnas Tänak hommiku esimeses katse lõpus.

Katse teise aja said kirja ralli liidrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC´17), kes jäid Tänak – Järveojast maha 3,9 sekundiga. Kolmas aeg prantslaste meeskonnakaastele Elfyn Evans – Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC´17), kes jäid eestlastest maha 5,4 sekundiga.
Hommikusel avakatsel oli probleeme Thierry Neuville´l – Nicolas Gilosuli´l, kelle Hyundai i20 Coupe WRC´l purunes vasak tagumine rehv.
Katse vaheajapunktides olid alguses head tempot näitamas ka  Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC) ja Craig Breen – Scott Martin (Citroën C3 WRC), kuid Hyundai mehed tegid sõiduvea ja käisid rajalt väljas ning Breen – Scotti Citroënil kadusid pidurid.

Reede teise katsena sõideti päeva pikima Roussieux - Eygalayes (30,54 km) esimene läbimine.
Katse mida viimati Monte-Carlo ralli raames sõidetud 80ndatel võitsid Ogier – Ingrassia.
Teine aeg Neuville – Gilsoulile +1,9 ja kolmas Tänak – Järveojale +4,0.
Kui kolmandal kiiruskatsel olid Hyundai meestest rehvidega hädas Neuville – Gilsoul, siis neljandal Dani Sordo – Carlos Del Barrio  (Hyundai i20 Coupe WRC), kelle autole keerasid mehaanikud alla valed rehvid. Sordo soovis kaasa kõvaseguga ja ette pehmeid, kuid mehaanikud olid sellest teistpidi aru saanud.
Veel kehvemini käis Hyundai meestest käsi Mikkelsen – Jægeril, kes pidid generaatori probleemi tõttu kolmandalt kohalt katkestama.
Enne hoolduspausi sõideti 15,18 km pikkune Vaumeilh – Claret. Katse pani proovile lisaks meestele ka autode mootorid, sest selle teises pooles said kõik sõitjad näha, milline on nende mootori ja ülekannete seaded tippkiiruse osas. Parima tippkiiruse eest hoolitses Ogier, kelle Ford Fiesta RS WRC saavutas kiiruseks 197 km/h.
Katsevõidu aga võttis Ogieri meeskonnakaaslane Evans. Vaid 0,3 sekundi kaugusele jäi Fordi sõitjast Tänak. Kuna Sordo kaotas katsevõitjale koguni 11,4 sekundit, siis tähendas see üldarvestuses seda, et hispaanlane kukkus kolmandaks ja eestlane tõusis koha võrra. Tänakut lahutas nüüd Ogierist 40,4 sekundit ja edu Sordo ees oli 7,1. Katse kolmas aeg Neuville´le +0,7.
Katsel kaotas kõvasti aega Breen, kelle Citroënil polnud enam üldse pidureid ning katse läbi „veerenud“ iirlane pidi endast selle jooksul mööda laskma Toyota sõitja Lappi.

„Kokkuvõttes on seis päris lubav. Hea on see, et saan pidevalt aru, mida auto juures muuta soovin ja, mis on juba niigi väga hea. Kindlasti on hea hetkel sellisel positsioonil olla, a tingimused on olnud kohati päris keerulised nii, et see ralli on väga ettearvamatu. Rehvid on olnud enamvähem. Teisel katsel ootasime alguses vihma ja lõppu kuiva, kuid reaalsuses oli vastupidi. Oli, mis oli ideaalset rehvivalikut pole Montes nagunii. Ogieri ainult sõiduga kindlasti ei püüa, kuid see on ju Monte. Mulle on oluline saada võimalikult palju sõita ja kogemust juurde. Pikk ralli on veel ees,“ võttis Tänak keskpäevase lõunapausi ajal hommikused sündmused kokku.


Peale hoolduspausi jätkus hooaja avaralli reedeste korduvkatsetega.
Vitrolles – Oze teise läbimise parimat aega näitasid sarnaselt esimese korraga Tänak – Järveoja, kes võtsid ralliliidritelt tagasi koguni 6,5 sekundit. Üldarvestuses oli endiste meeskonnakaaslaste vahe nüüd 33,9 sekundit.
Katse kolmas aeg Neuville – Gilsoul´ile, kes jäid eestlastest maha 6,7 sekundit.
Päeva pikima katse korduse võidu võtsid Evans – Barritt, kes edestasid Neuville – Gilsouli 1 ja Tänak – Järveoja 20,3 sekundiga.
Liidrid Ogier – Ingrassia tegid katsel spinni ja sõitsid teelt välja ning pidid teele tagasisaamiseks rallifännide abi paluma. Katse lõppu jõudsid prantslased seitsmenda ajaga. Katse võitnud meeskonnakaaslastele kaotati 34,9 sekundiga. Üldarvestuses oli nüüd Ogieri ja Tänaku vahe 19,3 sekundit.
Reedese võistluspäeva lõpetas 15,18 km pikkune Vaumeilh – Claret. Päeva viimase katse võit Neuville – Gilsoulile, kes edestasid Latvala – Anttilat 7,4 ja Tänak – Järveoja 8,1 sekundiga.
Kaheksa sõidetud kiiruskatse järel juhivad Monte-Carlo rallit Sébastien Ogier – Julien Ingrassia, kelle edu Ott Tänak – Marti Järveoja ees enne laupäevaseid katseid on 14,9 sekundit.

„Mul on hea meel lõpetada täna sellisel positsioonil, mis annab järgnevateks päevadeks võimaluse esikoha eest heidelda,“ võttis Tänak õnnestunud päeva kokku.

Kolmandat kohta hoiavad Hyundai sõitjad Dani Sordo – Carlos Del Barrio, kes jäävad liidritest maha 59,7 sekundiga.
Monte-Carlo ralli jätkub Eesti aja järgi laupäeva hommikul 09:08 ja võistlejaid ootab ees viis kiiruskatset.

Monte-Carlo ralli järjestus peale SS8:

1. Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC´17) 2:07:15,4
2. Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +14,9
3. Dani Sordo – Carlos Del Barrio  (Hyundai i20 Coupe WRC) +59,7
4. Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +1:09,9
5. Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1:10,1
6. Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën C3 WRC) +2:45,5
7. Bryan Bouffier – Xavier Panseri (Ford Fiesta WRC´17) +3:34,6
8. Elfyn Evans – Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC´17) +4:01,7
9. Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +4:04,1
10. Craig Breen – Scott Martin (Citroën C3 WRC) +5:06,6

Laupäev 27.01.2018

SS9 Agnières-en-Dévoluy - Corps 1 29.16 km 09:08
SS10 Saint-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 1 16.87 km 10:16
SS11 Agnières-en-Dévoluy - Corps 2 29.16 km 12:57
SS12 Saint-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 2 16.87 km 14:08
SS13 Bayons - Bréziers 2 25.49 km 17:09

  

Foto: Toyota Gazoo Racing

No comments:

Post a Comment