Monday, January 15, 2018

Ken Torn osaleb koos Kuldar Sikuga 2018.aastal JWRC sarjas

2017. aastal tõusis komeedina Eesti rallitaevasse noor võidusõitja Ken Torn, kes võidutses noortele mõeldud Estonian R2 Challenge arvestuses kuuest sõidetud etapist neljal. Hooaja lõpus krooniti noor saarlane koos Eesti kogenuima kaardilugeja Kuldar Sikkuga klassi EMV 6 Eesti meistriteks ning meestele kuulus ka Estonian R2 Challenge peaauhind.
Loogilist rada pidi kulgenud Torni karjäär on sel aastal saamas uut peatükki, kui ees on ootamas elu esimesed MM-rallid ja hooaeg JWRC klassis.
Kuidas on kulgenud senine noore võidusõitja karjäär ning mis ootustega läheb mees vastu JWRC hooajale, sellest järgnevas intervjuus juttu tulebki.

Ken Torn - Kuldar Sikk võitsid 2017. aastal nii klassi EMV6 meistritiitli, kui ka Estonian R2 Challenge peaauhinna


Kuidas jõudsid autorallini?

Eks see tee on mingis mõttes sarnane nagu Otil (Tänak), et isa tegeles 80ndate lõpus ja 90ndate alguses ralliga, aga ta lõpetas enne minu sündi ralliga tegelemise. Aga nagu ralliga on, kui näpu oled andnud, siis ega see pisik kuhugi kao. Niipalju kui mäletan sai isaga koos ikka rallisid ja Kogulas rallikrossi vaatamas käidud ning niipea kui jalad ulatasid, sai maal kardiga sõitma hakatud.
Eks üsna pea hakkasin ka auto sõitu proovima ja 2007. aastal tekkis uuesti võimalus isal ralliauto osta, millega ta alguses ise sõitis ja 2008. aastal usaldati see auto ka minu kätesse.

Kes on Su mentor / eeskuju?

Eks eeskujuks on olnud kõik Eesti rallisõitjad, kes MM tipus on sõitnud (Markko Märtin, Urmo Aava, Ott Tänak), hetkel selleks meheks, kellele järgi jõuda sooviks, on mõistagi Ott.

Karjääri esimesed kaks aastat (2008-2009) osalesid peamiselt noortele mõeldud võistlustel. Kui palju selle aegseid konkurente on ka veel täna sinu konkurendid?

Selles sarjas osalenutest sõidab meiega võidu vist veel ainult Oliver Ojaperv.

2010. aastal hakkasid osalema Eesti meistrivõistlustel. Kui suur üleminek see noorele rallisõitjale oli?

Noorterallid olid nii hästi korraldatud, et suurimad muutused olid ainult suurem keskmine kiirus katsetel ja pikemad katsed ning rallid. Usun, et sain üleminekuga hästi hakkama.

Oma esimese klassivõiduni jõudsid 2011.aasta Viru rallil ning sama aasta lõpus said sa kaela E10 klassi meistri medali. Mis sinu arvates too hooaeg selle edu tingis?

Sel hooajal oli võimalik sõita päris palju ja eks sealt tuli kogemust ja kasvas kiirus. Kuna sõitsime suhteliselt originaaltehnikaga, siis ei olnud tehnika kestvusega probleeme ja lõpetasime ning tõime punktid koju pea igalt võistluselt.

Kahel järgneval hooajal sind väga palju rajal näha polnud. Miks see nii oli?

Nendel hooaegadel proovisime arendada oma tehnikat aga tänu sellele kannatas kestvus. Lõpetamise protsent oli pea olematu.

2014. aastal vahetasid oma Mitsubishi Colt auto, Honda Civic Type-R vastu, millega tulid koos Riivo Mesilaga aasta hiljem EMV6 klassi meistriks. Miks otsustasid autot vahetada ja kui suur erinevus nende kahe auto vahel oli sinu jaoks?

Tehnika kestvus ja vanadus olid suurimad põhjused ning soov osta just Honda Civic Type-R oli meil ammu. 2014. aastaks see võimalus tekkis. Need autod olid ikka väga erinevad, mootori võimsus, vedrustus, käigukast kõik oli rohkem ralliauto moodi.

2016. aastal vahetasid Honda Ford Fiesta R2 vastu ning võistlesid esimese ralli koos Kuldar Sikuga ja liikusid OT Racing meeskonna alla. Miks otsustasid just need kolm vahetust teha?

Kuna Eestis oli loodud noortele klass, kus sõideti R2 autodega ja see tundus meile ahvatlev võimalus end proovile panna, siis müüsime Honda maha ja soetasime Fordi. Algul hooldasime ise aga kuna OT Racingul oli hooldada juba paar Fordi, siis teadmised selles tiimis olid väga tasemel ja suhtumine professionaalne ning nii me nendega koostööd alustasime. Kuna minu legendis oli ebatäpsusi, siis soovisin kellegi abi kasutada ja minu õnneks oli Kuldar Sikul võimalus mind 2016. aasta Tartu rallil aidata.

Kas seoses kaardilugeja vahetusega muutus midagi ka sinu legendis? Millist legendi süsteemi sa üldse kasutad?

Kuldari ja Eesti kiiremate meestega koostöös muutus legend paremaks ja täpsemaks aga tööd legendiga on teha veel palju. Alates 2015. aastast kasutan legendi kus 6 tähendab kiiret kurvi ja 1 aeglast.

Möödunud hooajal heitlesite lätlaste Martinš Sesks - Andris Malnieksi ja eestlaste Roland Poomi – Ken Järveojaga Estonian R2 Challenge tiitli eest. Kuidas ise selle edukalt lõppenud hooaja kokku võtad?

Hooaja algul soetasime uue auto ja esimestel sõitudel vajas veidi harjumist. Hooaja arenedes saime autoga rohkem sõbraks ja oma jaoks mugavamaks ning suutsime konkurentide elu ka keerulisemaks muuta. Meil oli ka ebaõnne, kuid suutsime otsustamise jätta koduseks Saaremaa ralliks, kus ilm just kõige mugavam polnud aga saime oma asjadega hakkama ja meie õnneks suutsime hooaja eel endale püstitatud eesmärgid täita, milleks oli võita hooaja arvestuses meistritiitel ja Estonian R2 Challenge peaauhind.

Kas sul õnnestus hooaja jooksul Otiga ka kohtuda ja temalt mõni hea nõuanne saada?

Kohtuda õnnestus paar korda, aga nõu küsisin ja abi sain märksa rohkem.

Kuidas motiveerib see ühte noort saarlast, kui näed, kuidas Ott hetkel koos Martiniga tegusid teeb?

Kindlasti on see innustav näha, et kui teed tugevalt tööd selle nimel mida väga soovid, siis on kõik võimalik.

Võib öelda, et su senine karjäär on kulgenud loogilist rada pidi ja nüüd võtad järgmise sammuna ette autoralli MM-sarja noortele mõeldud JWRC sarja. Millised eesmärgid endale Kuldariga hooajaks olete seadnud?

Kindlasti soovin sellelt hooajalt koguda niipalju teadmisi ja kogemusi kui võimalik ning mis siin salata, teame, et see on keeruline aga siiski mõtleme JWRC sarja võidu peale ning see on meie eesmärk number üks.

Kui suur aukartus sul üldse MM-etappide eel on ja milline näeb välja sinu eeltöö nendele?

Pigem on see põnevus, mis mind valdab -  uued teed ja olud tähendavad uusi väljakutseid. Eeltööna teeme kindlasti recce (rajaga tutvumise) trenni ja vaatame erinevaid onboarde (sisevideosid), omalt poolt panustan veel enda füüsilisele poolele, et sealsetel katsetel vastu pidada.

JWRC hooaja jooksul on plaanis ka etapp asfaldil (Korsika). Milline on sinu varasem kogemus kõval pinnasel sõitmisel ja kuidas kavatsed selleks etapiks valmistuda?

Varasem kogemus piirdub hetkel mõne linnakatse ja noorte sprindiga, aga ideaalis oleks soov midagi enne kuskil sõita.

Kuldar Sikk on oma karjääri jooksul Eesti sõitjatest kaarti lugenud Urmo Aavale, Ott Tänakule, Martin Kangurile ja Raul Jeetsile. Oma sajandal MM-rallil istub ta Ken Torni kõrvalistmel

Kui sina saad Korsikal kirja teise MM-stardi, siis sinu kaardilugeja Kuldar Siku jaoks on see sajas MM-start. Päris vinge ja kindel tunne on piloodil, kui sul on kõrval nii kogenud kaardilugeja?

Kindlasti on Kuldari kogemused kasuks minule ja omaette väärtuseks meile mõlemale sel hooajal.

Kuna olen ise suur ralli auto mudelite koguja, siis kuidas suhtud ralli autode mudelitesse, on sul endal mõni?

Mudelid on toredad meened talletamaks mälestusi. Kahjuks hetkel mul pole ühtegi aga olen kindel, et kui õiged mudelid müüki tuleva siis leiab ka mõni neist koha minu kapil.

Kui saaksid unistada, siis mis autoga, mis rallil ja kellega sõidaksid?

Ford Fiesta WRC 2018, Soome ralli ja hetkel teeksin seda kindlasti koos Kuldar Sikuga.

JWRC 2018 kalender

15.-18.veebruar Rootsi
5.-8.aprill Korsika
17.-20.mai Portugal
26.-29.juuli Soome
13.-16.september Türgi


Soovin Rallihullu sõidupäeviku poolt Kenile ja Kuldarile 2018. JWRC hooajaks edu ja kordaminekuid!


Foto: Ray Põder, Erakogu

No comments:

Post a Comment