Ken Torn osaleb koos Kuldar Sikuga 2018.aastal JWRC sarjas
2017. aastal tõusis komeedina Eesti rallitaevasse noor võidusõitja Ken Torn, kes võidutses noortele mõeldud Estonian R2 Challenge arvestuses kuuest sõidetud etapist neljal. Hooaja lõpus krooniti noor saarlane koos Eesti kogenuima kaardilugeja Kuldar Sikkuga klassi EMV 6 Eesti meistriteks ning meestele kuulus ka Estonian R2 Challenge peaauhind.
2017. aastal tõusis komeedina Eesti rallitaevasse noor võidusõitja Ken Torn, kes võidutses noortele mõeldud Estonian R2 Challenge arvestuses kuuest sõidetud etapist neljal. Hooaja lõpus krooniti noor saarlane koos Eesti kogenuima kaardilugeja Kuldar Sikkuga klassi EMV 6 Eesti meistriteks ning meestele kuulus ka Estonian R2 Challenge peaauhind.
Loogilist
rada pidi kulgenud Torni karjäär on sel aastal saamas uut peatükki, kui ees on
ootamas elu esimesed MM-rallid ja hooaeg JWRC klassis.
Kuidas on
kulgenud senine noore võidusõitja karjäär ning mis ootustega läheb mees vastu
JWRC hooajale, sellest järgnevas intervjuus juttu tulebki.
Ken Torn - Kuldar Sikk võitsid 2017. aastal nii klassi EMV6 meistritiitli, kui ka Estonian R2 Challenge peaauhinna |
Kuidas jõudsid autorallini?
Eks see tee
on mingis mõttes sarnane nagu Otil (Tänak), et isa tegeles 80ndate lõpus ja
90ndate alguses ralliga, aga ta lõpetas enne minu sündi ralliga tegelemise. Aga
nagu ralliga on, kui näpu oled andnud, siis ega see pisik kuhugi kao. Niipalju
kui mäletan sai isaga koos ikka rallisid ja Kogulas rallikrossi vaatamas käidud
ning niipea kui jalad ulatasid, sai maal kardiga sõitma hakatud.
Eks üsna pea
hakkasin ka auto sõitu proovima ja 2007. aastal tekkis uuesti võimalus isal
ralliauto osta, millega ta alguses ise sõitis ja 2008. aastal usaldati see auto
ka minu kätesse.
Kes on Su mentor / eeskuju?
Eks
eeskujuks on olnud kõik Eesti rallisõitjad, kes MM tipus on sõitnud (Markko
Märtin, Urmo Aava, Ott Tänak), hetkel selleks meheks, kellele järgi jõuda
sooviks, on mõistagi Ott.
Karjääri esimesed kaks aastat (2008-2009)
osalesid peamiselt noortele mõeldud võistlustel. Kui palju selle aegseid
konkurente on ka veel täna sinu konkurendid?
Selles
sarjas osalenutest sõidab meiega võidu vist veel ainult Oliver Ojaperv.
2010. aastal hakkasid osalema Eesti meistrivõistlustel.
Kui suur üleminek see noorele rallisõitjale oli?
Noorterallid
olid nii hästi korraldatud, et suurimad muutused olid ainult suurem keskmine
kiirus katsetel ja pikemad katsed ning rallid. Usun, et sain üleminekuga hästi
hakkama.
Oma esimese klassivõiduni jõudsid
2011.aasta Viru rallil ning sama aasta lõpus said sa kaela E10 klassi meistri
medali. Mis sinu arvates too hooaeg selle edu tingis?
Sel hooajal
oli võimalik sõita päris palju ja eks sealt tuli kogemust ja kasvas kiirus.
Kuna sõitsime suhteliselt originaaltehnikaga, siis ei olnud tehnika kestvusega
probleeme ja lõpetasime ning tõime punktid koju pea igalt võistluselt.
Kahel järgneval hooajal sind väga palju
rajal näha polnud. Miks see nii oli?
Nendel
hooaegadel proovisime arendada oma tehnikat aga tänu sellele kannatas kestvus.
Lõpetamise protsent oli pea olematu.
2014. aastal vahetasid oma Mitsubishi Colt
auto, Honda Civic Type-R vastu, millega tulid koos Riivo Mesilaga aasta hiljem
EMV6 klassi meistriks. Miks otsustasid autot vahetada ja kui suur erinevus nende
kahe auto vahel oli sinu jaoks?
Tehnika
kestvus ja vanadus olid suurimad põhjused ning soov osta just Honda Civic
Type-R oli meil ammu. 2014. aastaks see võimalus tekkis. Need autod olid ikka
väga erinevad, mootori võimsus, vedrustus, käigukast kõik oli rohkem ralliauto
moodi.
2016. aastal vahetasid Honda Ford Fiesta R2
vastu ning võistlesid esimese ralli koos Kuldar Sikuga ja liikusid OT Racing
meeskonna alla. Miks otsustasid just need kolm vahetust teha?
Kuna Eestis
oli loodud noortele klass, kus sõideti R2 autodega ja see tundus meile ahvatlev
võimalus end proovile panna, siis müüsime Honda maha ja soetasime Fordi. Algul
hooldasime ise aga kuna OT Racingul oli hooldada juba paar Fordi, siis
teadmised selles tiimis olid väga tasemel ja suhtumine professionaalne ning nii
me nendega koostööd alustasime. Kuna minu legendis oli ebatäpsusi, siis
soovisin kellegi abi kasutada ja minu õnneks oli Kuldar Sikul võimalus mind
2016. aasta Tartu rallil aidata.
Kas seoses kaardilugeja vahetusega muutus
midagi ka sinu legendis? Millist legendi süsteemi sa üldse kasutad?
Kuldari ja
Eesti kiiremate meestega koostöös muutus legend paremaks ja täpsemaks aga tööd
legendiga on teha veel palju. Alates 2015. aastast kasutan legendi kus 6 tähendab
kiiret kurvi ja 1 aeglast.
Möödunud hooajal heitlesite lätlaste Martinš
Sesks - Andris Malnieksi ja eestlaste Roland Poomi – Ken Järveojaga Estonian R2
Challenge tiitli eest. Kuidas ise selle edukalt lõppenud hooaja kokku võtad?
Hooaja algul
soetasime uue auto ja esimestel sõitudel vajas veidi harjumist. Hooaja arenedes
saime autoga rohkem sõbraks ja oma jaoks mugavamaks ning suutsime konkurentide
elu ka keerulisemaks muuta. Meil oli ka ebaõnne, kuid suutsime otsustamise
jätta koduseks Saaremaa ralliks, kus ilm just kõige mugavam polnud aga saime
oma asjadega hakkama ja meie õnneks suutsime hooaja eel endale püstitatud
eesmärgid täita, milleks oli võita hooaja arvestuses meistritiitel ja Estonian
R2 Challenge peaauhind.
Kas sul õnnestus hooaja jooksul Otiga ka
kohtuda ja temalt mõni hea nõuanne saada?
Kohtuda õnnestus
paar korda, aga nõu küsisin ja abi sain märksa rohkem.
Kuidas motiveerib see ühte noort saarlast,
kui näed, kuidas Ott hetkel koos Martiniga tegusid teeb?
Kindlasti on
see innustav näha, et kui teed tugevalt tööd selle nimel mida väga soovid, siis
on kõik võimalik.
Võib öelda, et su senine karjäär on
kulgenud loogilist rada pidi ja nüüd võtad järgmise sammuna ette autoralli
MM-sarja noortele mõeldud JWRC sarja. Millised eesmärgid endale Kuldariga
hooajaks olete seadnud?
Kindlasti
soovin sellelt hooajalt koguda niipalju teadmisi ja kogemusi kui võimalik ning
mis siin salata, teame, et see on keeruline aga siiski mõtleme JWRC sarja võidu
peale ning see on meie eesmärk number üks.
Kui suur aukartus sul üldse MM-etappide eel
on ja milline näeb välja sinu eeltöö nendele?
Pigem on see
põnevus, mis mind valdab - uued teed ja
olud tähendavad uusi väljakutseid. Eeltööna teeme kindlasti recce (rajaga
tutvumise) trenni ja vaatame erinevaid onboarde (sisevideosid), omalt poolt
panustan veel enda füüsilisele poolele, et sealsetel katsetel vastu pidada.
JWRC hooaja jooksul on plaanis ka etapp
asfaldil (Korsika). Milline on sinu varasem kogemus kõval pinnasel sõitmisel ja
kuidas kavatsed selleks etapiks valmistuda?
Varasem
kogemus piirdub hetkel mõne linnakatse ja noorte sprindiga, aga ideaalis oleks
soov midagi enne kuskil sõita.
Kuldar Sikk on oma karjääri jooksul Eesti sõitjatest kaarti lugenud Urmo Aavale, Ott Tänakule, Martin Kangurile ja Raul Jeetsile. Oma sajandal MM-rallil istub ta Ken Torni kõrvalistmel |
Kui sina saad Korsikal kirja teise
MM-stardi, siis sinu kaardilugeja Kuldar Siku jaoks on see sajas MM-start. Päris
vinge ja kindel tunne on piloodil, kui sul on kõrval nii kogenud kaardilugeja?
Kindlasti on
Kuldari kogemused kasuks minule ja omaette väärtuseks meile mõlemale sel
hooajal.
Kuna olen ise suur ralli auto mudelite
koguja, siis kuidas suhtud ralli autode mudelitesse, on sul endal mõni?
Mudelid on
toredad meened talletamaks mälestusi. Kahjuks hetkel mul pole ühtegi aga olen
kindel, et kui õiged mudelid müüki tuleva siis leiab ka mõni neist koha minu
kapil.
Kui saaksid unistada, siis mis autoga, mis
rallil ja kellega sõidaksid?
Ford Fiesta WRC 2018, Soome ralli ja hetkel teeksin seda kindlasti koos Kuldar Sikuga.
JWRC 2018 kalender
15.-18.veebruar
Rootsi
5.-8.aprill
Korsika
17.-20.mai
Portugal
26.-29.juuli
Soome
13.-16.september
Türgi
Soovin
Rallihullu sõidupäeviku poolt Kenile ja Kuldarile 2018. JWRC hooajaks edu ja
kordaminekuid!
Foto: Ray
Põder, Erakogu
No comments:
Post a Comment