Sarma ralli võitsid Nikolay Gryazin -
Yaroslav Fedorov
Laupäeval
sõideti Lätis, Gulbene ümbruses Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste ning
Estonian R2 Challenge teine etapp. Kui jaanuaris sõidetud meistrivõistluste avaetapil
Aluksne rallil olid ilma ja teeolud kohati mitte talvised, siis Sarma ralli kiiruskatsed
olid talverallile kohased.
Kohe
esimestest meetritest haarasid liidriohjad Nikolay Gryazin - Yaroslav Fedorov, kes
katse katselt lähimate konkurentide ees edu suurendasid. Škoda Fabia R5 autol
võistelnud venelased võitsid kõik kavas olnud üheksa kiiruskatset ning
vahetasid oma möödunud aastase Sarma ralli teise koha võidu vastu. Kui ralli
võitjad läksid oma teed kohe algusest, siis poodiumi teistele kohtadele käis
tihe heitlus kolme võistluspaari vahel. Lõpuks väljusid sellest heitlusest parimana
Egon Kaur – Annika Arnek (Ford Fiesta), kes küll võitjatest jäid minuti ja 21,6
sekundi kaugusele, kuid edestasid ise 25,9 sekundiga jaanuaris sõidetud Aluksne
ralli võitjaid Valeriy Gorban - Sergei Larensit (Mini John Cooper Works WRC).
„Nagu arvata
oli, siis paks lumi tegi olud keeruliseks ning pidamise väga muutlikuks. Koha
mõttes tänastes oludes paremat kohta polnud võimalik välja sõita, aga ajalises
mõttes jäi ikka sekundeid ühtteist rajale,“ võttis Kaur hooaja teise Eesti meistrivõistluste
stardi kokku.
Terve ralli
poodiumikonkurentsis sõitnud ja viimase katse finišisse absoluutarvestuse
neljandana jõudnud Rainer Aus – Simo Koskinen (VW Polo) pidid aga
finišijärgselt käigukasti rikke tõttu katkestama.
Tänu
konkurentide ebaõnnele tõusid neljandaks Aluksne ralli parimad eestlased Ranno
Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII).
Kuna Gryazin
– Fedorov ei sõitnud Eesti meistrivõistluste punktidele siis EMV1 arvestuse
esikolmiku moodustasid Kaur – Arnek, Gorban – Larens ja Bundsen – Loštšenikov.
Klassi EMV3
esikoht kuulus absoluutarvestuse kuuenda koha meestele Allan Popov - Aleksei
Krylovile (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes edestasid 14,4 sekundiga lätlasi Jānis
Berķis - Edgars Čeporjus (Ford Fiesta R5). Klassi kolmandad olid Denis Rostilov
- Dmitry Eremeev (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid klassivõitjatest maha
1.14,8.
EMV4
arvestuse hooaja teised etapi võidu jätsid Lätti Emils Blums - Didzis Eglītis (Mitsubishi
Lancer Evo IX), kelle edu kaasmaalaste Guntis Lielkājis - Ivars Grošus (Mitsubishi
Lancer Evo IX) ees oli 1.34,7 ja Ronalds Baldinš - Ingars Sakne (Mitsubishi
Lancer Evo VIII) ees 1.44,1.
Kui EMV4
klassis moodustasid kogu esikolmiku koduteedel sõitnud lätlased, siis EMV5
klassi TOP3 oli eestlaste päralt. Sarma
ralli parimad olid Karel Tölp – Martin Vihmann (Honda Civic Type-R), kelle edu
Kristo Subi - Lauri Latt (Honda Civic Type-R) ees oli 2:47,4 ja Rico Rodi – Ilmar Pukk (Honda Civic Type-R)
ees 2.56,6
Teist
meistrivõistluste etappi järjest ei olnud klassides EMV2 ja EMV6 ning Estonian
R2 Challenge arvestuses vastast võistluspaarile Mārtiņš Sesks - Renārs Francis
(Peugeot 208 R2). Koduteedel sõitnud lätlaste järel said teise koha norrakad Oliver
Solberg - Veronica Gulbæk Engan (Peugeot 208 R2), kes jäid võitjatest maha
1.04,4. Eestlaste parima tulemuse eest hoolitsesid eelpool nimetatud
arvestustes Rasmus Uustulnd- Kauri Pannas (Peugeot 208 R2), kes jäid Sesks –
Francisest üheksa kiiruskatse järel maha minuti ja 50,5 sekundiga.
EMV7 klassis
jätsid võidu koju Jānis Vorobjovs - Ivo Pūķis (BMW
EMV9 klassis
jõudsid neljast startinust finišisse vaid Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ
2105).
Ainsate
eestlastena klassis võistelnud Timmu Kõrge – Erik Vaasa (VAZ 2105) pidid peale
kolmandat kiiruskatset elektriprobleemide tõttu võistluse EMV9 arvestuse
teiselt kohalt katkestama.
Sarma ralli
detailsed tulemused leiab Läti autoralli meistrivõistluste lehelt: lrc.lv
Eesti
autoralli meistrivõistlused jätkuvad mais, kui 11.-12.maini sõidetakse Tallinn
ralli.
Foto: Ray
Põder
No comments:
Post a Comment