Sardiinia MM-rallit juhivad Ogier - Ingrassia. Tänak - Järveoja lähevad püapäeval püüdma 8.kohta
Sardiinia
MM-ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega ning kahel korral ootas
võistlejaid ja rallisõpru võistluse kuulsaim katse Monte Lerno, oma veel
kuulsama Mickey´s trampliiniga.
Ralli
pikimat võistluspäeva alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
(Ford Fiesta WRC), kelle edu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20
Coupe WRC) ees oli 18,9 ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris
WRC) ees 37,2 sekundit. Tänu Toyota Gazoo Racing meeskonna mehaanikute suurele
pingutusele olid Super Rally reeglite alusel taas rajal tagasi ka Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kes pidid reede viimase katse viimasel
kilomeetril kahjuks radiaatori purunemise tõttu katkestama.
SS10 Coiluna - Loelle 1 - 14.95 km
Tänak –
Järveoja startisid laupäeval üheksanda autoga ning olid oma Yaris WRC alla
keeranud kõvema seguga Michelini rehvid, sest pehme seguga rehve otsustati
hoida pühapäevaks, kui ees ootamas Powerstage, kus minnakse võtma maksimum
tulemust. Hoolimata sellest, et eestlaste auto all olid mitte sobilikud rehvid,
võitsid nad päeva avakatse. Kokkuvõttes jätkasid mehed 18.kohal.
Katse teised
olid Neuville – Gilsoul, kes jäid Tänak – Järveojast maha 1,4 sekundiga. 1,2
sekundit aeglasemad kui belglased olid ralli liidrid Ogier – Ingrassia.
Heitluses kolmandale ja neljandale kohale teenisid avakatse parema tulemuse
Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yarsi WRC), kes vähendasid Latvala –
Anttilaga vahet 3,5 sekundi võrra ning nüüd oli kahe Toyota võistluspaari vahe
vaid 0,9 sekundit.
SS11 Monti di Alà 1 - 28.52 km
Kui laupäeva
avakatsel võtsid Neuville – Gilsoul Ogier – Ingrassialt 1,2 sekundit tagasi,
siis nüüd kaotasid belglased katse võitnud prantslastele 1,8 sekundiga.
Kokkuvõttes lahutas Fordi ja Hyundai mehi 19,5 sekundit. Katse kolmas aeg
reedel ka ralli liidrikohta hoidnud, kuid seejärel käigukasti rikke tõttu
katkestanud Andreas Mikkelsen - Anders Jaegerile (Hyundai i20 Coupe WRC), kes
kaotasid endistele meeskonnakaaslastele 5 sekundiga. Norralasi segasid katsel
hetkeks ka lambad, kes olid parajasti ühelt karjamaalt teisele liikumas. Tänak –
Järveojale päeva teiselt katselt seitsmes aeg. Ogier – Ingrassiale kaotasid
eestlased 12,5 sekundiga. Kokkuvõttes aga tõusid eestlased kaks kohta ning
jätkasid nüüd 16.kohal.
Katsel pidi
WRC2 klassi esikohalt vedrustuse purunemise tõttu katkestama Stéphane Lefebvre –
Gabin Moerau, kes hoidsid oma Citroen C3 R5 autol ralli üldarvestuses kõrget
kaheksandat kohta.
SS12 Monte Lerno 1 - 28.89 km
Enne
hoolduspausi sõideti ralli pikima katse Monte Lerno esimene läbimine. Katsel
tegid võimsa avalduse Neuville – Gilsoul, kes võtsid Ogier – Ingrassialt tagasi
koguni 14,6 sekundit, mis siis tähendas katse mõttes ligi 0,5 sekundit
kiiremana olemist iga kilomeetri kohta. Kokkuvõttes oli nüüd liidrite ja teise
koha meeste vahe vaid 4,9 sekundit. Katse teise aja said kirja Latvala ja tema
kaardilugeja Anttila, kes sel nädalavahetusel Sardiinia teedel sõitmas oma 200.
MM-rallit. Soomlased jäid ligi 30 katsekilomeetri järgselt belglastest maha 6,7
sekundiga. Katse kolmas aega Hayden Paddon – Sebastian Marshallile (Hyundai i20
Coupe WRC). Paddon, kes sõnas, et lõpuks tunneb ta, et auto on tingimustele vastavas
seades. Kiiwi jäi meeskonnakaaslaset maha 7,5 sekundiga. Tänak – Järveojale Monte
Lerno esimeselt läbimiselt seitsmes aeg ja 15,7 kaotusekundit. Eestlane sõnas
katse lõpus, et kuna rehvid on nendele tingimustele mittesobivad, siis ega tal
midagi sinna parata pole. Sellest hoolimata tõusid eestlased üldarvestuses viis
kohta ning olid nüüd juba viimasest MM-punktikohast vaid 35,1 sekundi kaugusel.
„Kaheksas
koht on püütav. See ongi meie praegune eesmärk ja vaatame mis võimalused meil
on. Eesmärgid on muidugi erinevad ja mingil määral muutub sellest ka sõidu
rütm, aga midagi pole parata, eilne hüpe oli raske, a midagi tagasi keerata
pole võimalik", sõnas Tänak hoolduspausil.
„Emotsioonitu
tööpäev. Selles mõttes on ralli julm - pakub negatiivseid ja positiivseid
emotsioone, seekord pole neid aga üldse Kui midagi jääb homse peale, läheb
keeruliseks. Homme oleks vaja hoida rehve punktikatseks. Kogu mäng käib homse
huvides, kui punktikatsel on mängus üliolulised viis punkti,“ lisas omaltpoolt
Järveoja.
Katsel tegid
spinni ja lõhkusid selle tulemusena Teemu Suninen – Mikko Markkula (Ford Fiesta
WRC), kes rehvi ka katsel vahetama pidid.
SS13 Citta di Ittiri - Coros - 1.42 km
Enne kui
võistlejad asusid uuesti sõitma juba hommikul sõidetud kiiruskatseid, tuli
läbida kiire sprint.
Kõige
paremat aega näitasid veidi alla 1,5 km pikkusel publikukatsel Lappi – Ferm,
kellest 0,1 sekundiga jäid maha Mikkelsen – Jaeger ja 0,3 sekundiga Neuville –
Gilsoul. Tänak – Järveoja alustasid laupäevase võistluspäeva teist ringi
neljana ajaga. Meeskonnakaaslastele kaotati 0,6 sekundiga.
SS14 Coiluna - Loelle 2 - 14.95 km
Laupäeva
esimese korduvkatse parima aja sõitsid välja ralli liidrid Ogier – Ingrassia,
kes edestasid 0,3 sekundiga Tänak – Järveoja ja 1,9 sekundiga Mikkelsen –
Jaegerit. Neuville kurtis katse lõpus, et 3-4 km enne katse lõppu oli nende
autol rehvi purunemine, kuid sellest hoolimata ei kavatseta järgmisel katsel
tempot langetada.
SS15 Monti di Alà 2 - 28.52 km
Belglane
pidas oma sõna, sest järgneva katse võitis just tema koos kaardilugeja
Gilsouliga. Ogier – Ingrassia said kirja katse teise aja ning andsid oma
üldedust ära 2,5 sekundit. Katse kolmas aeg Lappi – Fermile, kes edestasid
sekundiga Tänak – Järveoja.
SS16 Monte Lerno 2 - 28.89 km
Laupäeva
viimase katsena sõideti Monte Lerno teine läbimine ning sarnaselt esimesele
korrale olid ka teise korra parimad Neuville – Gilsoul. Kui esimesel korral
edestasid belglased ralli üldliidreid katsel 14,6 sekundiga, siis nüüd vaid 0,4
sekundiga.
Katse kolmas aeg Latvala – Anttilale, kes kaotasid Neuville –
Gilsoulile 0,6 sekundiga. Kahjuks sellega ka soomlaste rõõm piirdus, sest nende
auto generaator oli lakanud töötamast ning ülesõidul hooldusalasse olid
soomlased sunnitud võistluspäeva kolmandalt kohalt katkestama. Soomlased
kukkusid teenitud 10 trahviminutiga Tänak – Järveoja ette. Kui Ott Tänak –
Martin Järveoja startisid päeva viimasele katsele teadmises, et kaheksas koht
on vaid veidi üle minuti kaugusel, siis kahjuks pidid eestlased katsel rehvi
vahetama. Sellest hoolimata on eestlaste pühapäevane eesmärk püüda enda ees
olevaid WRC2 klassi liidreid Jan Kopecky – Pavel Dresslerit (Škoda Fabia R5).
Vahe tšehhidega enne pühapäevast nelja katset on minut ja 46 sekundit.
„Kui ratast
vahetama läksime, selgus, et rehv polegi tühi, vaid deformeerunud. Oleksime
saanud nii ka lõpuni sõita, kuid me ei teadnud seda. Nüüd ei saa me homme rehvi
säästa ja see teeb punktikatse keeruliseks. Kindlasti on õigem minna ja punktid
ära võtta, kui ainult punktikatsele loota. Hommikul esimene ring pole hull,
kuid teisel läbimisel hakkab pikem katse rehvi sööma. Püüame sõita sujuvalt
kiiresti,“ sõnas Tänak Delfile päeva lõpus.
„Kui terve
päeva kihutada, võivad punktikatse ajaks olla rehvid siledad, kuid punktikatse
sõidetakse rannas, seal pole rehvi vajagi.
Vaatasime, et Jari-Matti Latvala oli eelmine aasta viimasel päeval
temast (Kopecky) kiirem 1.41. Eks ta napikaks läheb,“ lisas Järveoja.
Sardiinia
MM-ralli viimasele võistluspäevale lähevad liidrina vastu Sebastien Ogier –
Julien Ingrassia, kelle edu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul ees on napp 3,9
sekundit. Tänu Latvala – Anttila katkestamisele tõusid enne pühapäevaseid
katseid kolmandaks soomlaste meeskonnakaaslased Esapekka Lappi – Janne Ferm,
kes jäävad liidritest maha 54,2 sekundiga. Põnev heitlus on pühapäeval kindlasti
ees ootamas ka kohtadele viis ja kuus, sest Hayden Paddon – Sebastian Marshalli
ja Mads Østberg – Torsten Erikseni lahtutav vaid 2,1 sekundit.
Sardiinia
MM-ralli järjestus peale SS16
1.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC 3:02:16.9
2.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:03.9
3.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +0:54.2
4.Paddon /
Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +2:01.8
5. Østberg /
Eriksen Citroën C3 WRC +2:03.9
6.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +3:13.6
7.Kopecky /
Dresler Škoda Fabia R5 +10:41.4
8.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +10:48.9
9.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +12:27.4
10.Prokop / Tománek
Ford Fiesta RS WRC +13:02.1
Pühapäeval
jääb Sardiinias sõita veel neli kiiruskatset ja 42,04 katsekilomeetrit.
Võistluse punktikatseks on 6,96 km pikkune SS20 Sassari - Argentiera 2.
Pühapäevased katsed
SS17 Cala
Flumini 1 (14,06 km) - 9.45
SS18 Sassari
- Argentiera 1 (6,96 km) - 10.38
SS19 Cala
Flumini 2 (14,06 km) - 12.12
SS20 Sassari
- Argentiera 2 (Powerstage) (6,96 km) - 13.18
Fotod:
Toyota Gazoo Racing, WRC.com
No comments:
Post a Comment