Saturday, June 9, 2018


Sardiinia MM-rallit juhivad Ogier - Ingrassia. Tänak - Järveoja lähevad püapäeval püüdma 8.kohta



Sardiinia MM-ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega ning kahel korral ootas võistlejaid ja rallisõpru võistluse kuulsaim katse Monte Lerno, oma veel kuulsama Mickey´s trampliiniga.
Ralli pikimat võistluspäeva alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kelle edu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees oli 18,9 ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees 37,2 sekundit. Tänu Toyota Gazoo Racing meeskonna mehaanikute suurele pingutusele olid Super Rally reeglite alusel taas rajal tagasi ka Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kes pidid reede viimase katse viimasel kilomeetril kahjuks radiaatori purunemise tõttu katkestama.

SS10 Coiluna - Loelle 1 - 14.95 km

Tänak – Järveoja startisid laupäeval üheksanda autoga ning olid oma Yaris WRC alla keeranud kõvema seguga Michelini rehvid, sest pehme seguga rehve otsustati hoida pühapäevaks, kui ees ootamas Powerstage, kus minnakse võtma maksimum tulemust. Hoolimata sellest, et eestlaste auto all olid mitte sobilikud rehvid, võitsid nad päeva avakatse. Kokkuvõttes jätkasid mehed 18.kohal.
Katse teised olid Neuville – Gilsoul, kes jäid Tänak – Järveojast maha 1,4 sekundiga. 1,2 sekundit aeglasemad kui belglased olid ralli liidrid Ogier – Ingrassia. Heitluses kolmandale ja neljandale kohale teenisid avakatse parema tulemuse Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yarsi WRC), kes vähendasid Latvala – Anttilaga vahet 3,5 sekundi võrra ning nüüd oli kahe Toyota võistluspaari vahe vaid 0,9 sekundit.


SS11 Monti di Alà 1 - 28.52 km

Kui laupäeva avakatsel võtsid Neuville – Gilsoul Ogier – Ingrassialt 1,2 sekundit tagasi, siis nüüd kaotasid belglased katse võitnud prantslastele 1,8 sekundiga. Kokkuvõttes lahutas Fordi ja Hyundai mehi 19,5 sekundit. Katse kolmas aeg reedel ka ralli liidrikohta hoidnud, kuid seejärel käigukasti rikke tõttu katkestanud Andreas Mikkelsen - Anders Jaegerile (Hyundai i20 Coupe WRC), kes kaotasid endistele meeskonnakaaslastele 5 sekundiga. Norralasi segasid katsel hetkeks ka lambad, kes olid parajasti ühelt karjamaalt teisele liikumas. Tänak – Järveojale päeva teiselt katselt seitsmes aeg. Ogier – Ingrassiale kaotasid eestlased 12,5 sekundiga. Kokkuvõttes aga tõusid eestlased kaks kohta ning jätkasid nüüd 16.kohal.
Katsel pidi WRC2 klassi esikohalt vedrustuse purunemise tõttu katkestama Stéphane Lefebvre – Gabin Moerau, kes hoidsid oma Citroen C3 R5 autol ralli üldarvestuses kõrget kaheksandat kohta.

SS12 Monte Lerno 1 - 28.89 km

Enne hoolduspausi sõideti ralli pikima katse Monte Lerno esimene läbimine. Katsel tegid võimsa avalduse Neuville – Gilsoul, kes võtsid Ogier – Ingrassialt tagasi koguni 14,6 sekundit, mis siis tähendas katse mõttes ligi 0,5 sekundit kiiremana olemist iga kilomeetri kohta. Kokkuvõttes oli nüüd liidrite ja teise koha meeste vahe vaid 4,9 sekundit. Katse teise aja said kirja Latvala ja tema kaardilugeja Anttila, kes sel nädalavahetusel Sardiinia teedel sõitmas oma 200. MM-rallit. Soomlased jäid ligi 30 katsekilomeetri järgselt belglastest maha 6,7 sekundiga. Katse kolmas aega Hayden Paddon – Sebastian Marshallile (Hyundai i20 Coupe WRC). Paddon, kes sõnas, et lõpuks tunneb ta, et auto on tingimustele vastavas seades. Kiiwi jäi meeskonnakaaslaset maha 7,5 sekundiga. Tänak – Järveojale Monte Lerno esimeselt läbimiselt seitsmes aeg ja 15,7 kaotusekundit. Eestlane sõnas katse lõpus, et kuna rehvid on nendele tingimustele mittesobivad, siis ega tal midagi sinna parata pole. Sellest hoolimata tõusid eestlased üldarvestuses viis kohta ning olid nüüd juba viimasest MM-punktikohast vaid 35,1 sekundi kaugusel.

„Kaheksas koht on püütav. See ongi meie praegune eesmärk ja vaatame mis võimalused meil on. Eesmärgid on muidugi erinevad ja mingil määral muutub sellest ka sõidu rütm, aga midagi pole parata, eilne hüpe oli raske, a midagi tagasi keerata pole võimalik", sõnas Tänak hoolduspausil.

„Emotsioonitu tööpäev. Selles mõttes on ralli julm - pakub negatiivseid ja positiivseid emotsioone, seekord pole neid aga üldse Kui midagi jääb homse peale, läheb keeruliseks. Homme oleks vaja hoida rehve punktikatseks. Kogu mäng käib homse huvides, kui punktikatsel on mängus üliolulised viis punkti,“ lisas omaltpoolt Järveoja.

Katsel tegid spinni ja lõhkusid selle tulemusena Teemu Suninen – Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC), kes rehvi ka katsel vahetama pidid.


SS13 Citta di Ittiri - Coros - 1.42 km

Enne kui võistlejad asusid uuesti sõitma juba hommikul sõidetud kiiruskatseid, tuli läbida kiire sprint.
Kõige paremat aega näitasid veidi alla 1,5 km pikkusel publikukatsel Lappi – Ferm, kellest 0,1 sekundiga jäid maha Mikkelsen – Jaeger ja 0,3 sekundiga Neuville – Gilsoul. Tänak – Järveoja alustasid laupäevase võistluspäeva teist ringi neljana ajaga. Meeskonnakaaslastele kaotati 0,6 sekundiga.

SS14 Coiluna - Loelle 2 - 14.95 km

Laupäeva esimese korduvkatse parima aja sõitsid välja ralli liidrid Ogier – Ingrassia, kes edestasid 0,3 sekundiga Tänak – Järveoja ja 1,9 sekundiga Mikkelsen – Jaegerit. Neuville kurtis katse lõpus, et 3-4 km enne katse lõppu oli nende autol rehvi purunemine, kuid sellest hoolimata ei kavatseta järgmisel katsel tempot langetada.

SS15 Monti di Alà 2 - 28.52 km

Belglane pidas oma sõna, sest järgneva katse võitis just tema koos kaardilugeja Gilsouliga. Ogier – Ingrassia said kirja katse teise aja ning andsid oma üldedust ära 2,5 sekundit. Katse kolmas aeg Lappi – Fermile, kes edestasid sekundiga Tänak – Järveoja.

SS16 Monte Lerno 2 - 28.89 km

Laupäeva viimase katsena sõideti Monte Lerno teine läbimine ning sarnaselt esimesele korrale olid ka teise korra parimad Neuville – Gilsoul. Kui esimesel korral edestasid belglased ralli üldliidreid katsel 14,6 sekundiga, siis nüüd vaid 0,4 sekundiga. 



Katse kolmas aeg Latvala – Anttilale, kes kaotasid Neuville – Gilsoulile 0,6 sekundiga. Kahjuks sellega ka soomlaste rõõm piirdus, sest nende auto generaator oli lakanud töötamast ning ülesõidul hooldusalasse olid soomlased sunnitud võistluspäeva kolmandalt kohalt katkestama. Soomlased kukkusid teenitud 10 trahviminutiga Tänak – Järveoja ette. Kui Ott Tänak – Martin Järveoja startisid päeva viimasele katsele teadmises, et kaheksas koht on vaid veidi üle minuti kaugusel, siis kahjuks pidid eestlased katsel rehvi vahetama. Sellest hoolimata on eestlaste pühapäevane eesmärk püüda enda ees olevaid WRC2 klassi liidreid Jan Kopecky – Pavel Dresslerit (Škoda Fabia R5). Vahe tšehhidega enne pühapäevast nelja katset on minut ja 46 sekundit.

„Kui ratast vahetama läksime, selgus, et rehv polegi tühi, vaid deformeerunud. Oleksime saanud nii ka lõpuni sõita, kuid me ei teadnud seda. Nüüd ei saa me homme rehvi säästa ja see teeb punktikatse keeruliseks. Kindlasti on õigem minna ja punktid ära võtta, kui ainult punktikatsele loota. Hommikul esimene ring pole hull, kuid teisel läbimisel hakkab pikem katse rehvi sööma. Püüame sõita sujuvalt kiiresti,“ sõnas Tänak Delfile päeva lõpus.

„Kui terve päeva kihutada, võivad punktikatse ajaks olla rehvid siledad, kuid punktikatse sõidetakse rannas, seal pole rehvi vajagi.  Vaatasime, et Jari-Matti Latvala oli eelmine aasta viimasel päeval temast (Kopecky) kiirem 1.41. Eks ta napikaks läheb,“ lisas Järveoja.

Sardiinia MM-ralli viimasele võistluspäevale lähevad liidrina vastu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kelle edu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul ees on napp 3,9 sekundit. Tänu Latvala – Anttila katkestamisele tõusid enne pühapäevaseid katseid kolmandaks soomlaste meeskonnakaaslased Esapekka Lappi – Janne Ferm, kes jäävad liidritest maha 54,2 sekundiga. Põnev heitlus on pühapäeval kindlasti ees ootamas ka kohtadele viis ja kuus, sest Hayden Paddon – Sebastian Marshalli ja Mads Østberg – Torsten Erikseni lahtutav vaid 2,1 sekundit.

Sardiinia MM-ralli järjestus peale SS16

1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC 3:02:16.9
2.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:03.9
3.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +0:54.2
4.Paddon / Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +2:01.8
5. Østberg / Eriksen Citroën C3 WRC +2:03.9
6.Breen / Martin Citroën C3 WRC +3:13.6
7.Kopecky / Dresler Škoda Fabia R5 +10:41.4
8.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +10:48.9
9.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +12:27.4
10.Prokop / Tománek Ford Fiesta RS WRC +13:02.1




Pühapäeval jääb Sardiinias sõita veel neli kiiruskatset ja 42,04 katsekilomeetrit. Võistluse punktikatseks on 6,96 km pikkune SS20 Sassari - Argentiera 2.

Pühapäevased katsed

SS17 Cala Flumini 1 (14,06 km) - 9.45

SS18 Sassari - Argentiera 1 (6,96 km) - 10.38
SS19 Cala Flumini 2 (14,06 km) - 12.12
SS20 Sassari - Argentiera 2 (Powerstage) (6,96 km) - 13.18


Fotod: Toyota Gazoo Racing, WRC.com

No comments:

Post a Comment