Saturday, May 21, 2016

Portugali ralli dramaatilise avapäeva võitis Kris Meeke. Ott Tänak katkestas, Sander Pärna masinal purunes rehv

Neljapäeva õhtul sai alguse tänavune Portugali MM-ralli. Avakatsena sõidetud 3,36 km pikkuse Lousada publikukatse võitsid ralli neljakordsed võitjad Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC), kes edestasid kahte Hyundai võistluspaari. 0,9 sekundiga kaotasid prantslastele Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16) ja 1,2 sekundiga Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 WRC´16).
Eesti aja järgi reede ennelõunal jätkunud võistluse kahe esimese katse parimad ajad sõitsid välja Citroëni sõitjad Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën DS3 WRC), kes tõusid ka ralli liidriteks.
Enne hoolduspausi sõidetud 18,70 km pikkuse Viana do Castelo kiiruskatse esimese läbimise võit läks VW sõitvatele soomalastele Jari-Matti Latvalale – Miikka Anttilale (VW Polo R WRC).
Katsevõiduga tõusid kehva masina seadistuse üle kurtnud soomlased absoluutarvestuse neljandale kohale (+19,9). Päeva esimesele puhkepausile sai esimesena Meeke, kelle edu Ogieri ees oli 11,5 ja Sordo ees 14,5 sekundit.

Portugali MM-ralli avapäeva parimad olid Kris Meeke - Paul Nagle

Peale hoolduspausi jätkunud ralli nõudis kohe ka oma esimese ohvri, kui Ponte de Lima kiiruskatse korduvläbimisel sõitsid teelt välja Argentina MM-ralli võitjad Hayden Paddon – Jonh Kennard (Hyundai i20 WRC´16). Üle katuse käinud Hyundai süttis põlema ning põles maani maha. 

Õnneks pääsesid Paddon ja Kennard sellest Hyundai i20 WRCst tervelt välja enne kui see maani maha põles

Õnneks said mehed ise autost kiiresti välja ning nendega on kõik korras. 
Kuna Paddoni väljasõit ei jäänud selles kohas viimaseks ning Hyundaist alguse saanud tulekahjust võttis leegid üles ka ümberkaudne mets, siis peale Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC) läbimist katse peatati.



Enne seda läbi jõudnud sõitjatest sai ralli kolmanda katsevõidu Meeke, kes suurendas kolmandaks kukkunud Ogieri ees edu 26,3 sekundi peale. Teiseks tõusis katsel suurepärast aega näidanud Sordo, kes kaotas britile üldarvestuses 19,8 sekundiga. Neljandalt kohalt kuuendaks kukkus Latvala, kes ühte kivi tabades lõhkus roolivõimu.
Ka järgneval kahel korduvkatsel näitas parimat aega Citroëni sõitja Meeke, kelle edu enne kahte viimast Porto linnakatset oli teiseks tõusnud Ogieri ees 35,2 ja katsel rehvi lõhkunud Sordo ees 39 sekundit.
Tänavuse ralli ainsa uue katse mõlemad 1,85 km pikkused läbimised võitis Hyundai sõitja Neuville.
Laupäevastele katsetele stardivad liidrina Kris Meeke – Paul Nagle, kelle edu avapäeval teed puhastanud Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ees oli 31,9 ja väga hea avapäeva teinud Dani Sordo – Marc Marti ees 37,3 sekundit.
Esimesena jäid avapäeval esikolmikust välja VW Motorsport sõitjad Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC), kelle edu päeva kaks viimast katset võitnud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul ees oli 19,9 sekundit. Kuuendana lõpetasid avapäeva Stéphane Lefebvre  - Gabin Moreau (Citroën DS3 WRC), kelle edu parima Fordi võistluspaarina lõpetanud Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC) ees oli 12,5 sekundit.
Käiguvahetusprobleemidega hädas olnud meeskonnakaaslastele kaotasid päeva lõpuks vaid 3,7 sekundiga Eric Camilli - Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC), kes suutsid esimest kord sel hooajal olla kiiruskatsetel meeskonnakaaslastest kiiremad.
Enne hoolduspausi katse võitnud, kuid peale seda roolivõimu lõhkunud Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila kogusid järelejäänud katsetega kokku ligi nelja minutilise kaotuse ning lõpetasid võistluspäeva üheksandana.
Soomlastest vaid 1,1 sekundi kaugusel lõpetasid Portugali ralli reedesed kiiruskatsed WRC2 klassi liidrid Pontus Tidemand - Jonas Andersson (Škoda Fabia R5).

Tänak – Mõlderi suurepäraselt alanud ralli sai väga tulise, kuid õnneliku lõpu

Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi ning DMACK World Rally Teami jaoks tähendas Portugali ralli seda, et pikk ootus oli läbi ning uute DMACK kruusarehvide debüüt oli käes.
Tänak – Mõlder näitasid juba rallieelsel testikatsel, et uued rehvid on oma eelkäijatest oluliselt paremad ning eestlased said nelja läbimise kokkuvõttes kolmanda koha. Fordi sõitjate ette jäid vaid kaks Hyundai sõitjat (Neuville ja Sordo).
Neljapäeva õhtul sõidetud Lousada publikukatselt saadi kirja kaheksas aeg, kaotust katse võitnud Ogierile kogunes 3,3 sekundit.
Reedese võistluspäeva avakatsel näitas Tänak uute DMACKi kruusarehvidega katse esimeses pooles väga head tempot, kuid pidi teises pooles tänu rehvide ülekuumenemisele ja halvenenud pidamisele veidi tempos tagasi andma, kuid sellest hoolimata eestlasele reedeselt avakatselt seitsmes aeg, kaotust katse võitnud Kris Meekele 14,2 sekundit.
Ralli kolmandal katsel oli eestlastel taas väga head hoog üleval ning ka rehvid pidasid ilusti ning katse finišis näitas kell neile paremuselt kolmandat aega. Taas katse võitnud Meekele kaotati seekord 3,8 sekundiga. Enne hoolduspausi sõidetud katsel tuli eestlastel taas suurepäraselt välja ning katse neljandat aega näidanud Fordi sõitjate kaotus katse võitnud Latvalale oli vaid 0,9 sekundit.
Peale hoolduspausi sõidetud Ponte de Lima jäi sarnaselt Paddon – Kennardile ja Tänak – Mõlderile tänavuse Portugali ralli viimaseks. 

Tänak - Mõlder pääsesid õnneks ise õnnetusest vigastusteta ning suutsid päästa ka võistlusmasina

Neljandal kohal olnud eestlased sõitsid teelt välja täpselt samas kohas, kus uus-meremaalased. Õnneks oli meeste endiga kõik ok, kuid kuna selleks ajaks juba põles ka mets, siis oli eestlastel väga kiire, et koos rajaäärse publiku abiga päästa enda võistlusmasin maha põlemisest.
Õnneks see ka tänu Oti ja Raigo kiirele tegutsemisele õnnestus, kuid kuna teelt väljasõidu tõttu sai kannatada masina turvapuur, siis kahjuks eestlased laupäeval enam starti ei tule.
„Halb lõpp hästi alanud päevale. Hommik oli suurepärane, sest uued rehvid toimisid ning saime kirja head katseajad. Viiendal katsel ei saanud me ühtegi hoiatust, et eespool on Paddon välja sõitnud ning sellest tekkinud ka tulekahju ning lõpetasime Paddoni masina kõrval rajaääres. Õnneks õnnestus meil publikuabiga masin leekidest päästa ning suurimad tänud neile selle eest. Väga kahju on sellest, et me homme startida ei saa, sest mulle väga meeldib see ralli ja see on olnud võistlus mida olen oodanud mitu kuud. Rõõmsama poole pealt vähemalt teame nüüd, et meil on vajalik kiirus ja suure sammu edasi teinud rehvid olemas ning saame seda kõike järelejäänud hooaja jooksul kasutada,“ võttis Tänak õnnetult lõppenud Portugali ralli reedese võistluspäeva kokku.



Pärn – Järveoja avapäeva hea tulemuse rikkus rehvipurunemine

Portugalis on Drive DMACK Trophy Team värvides hooaja teist MM-starti tegemas Sander Pärn, kellel alates Portugali rallist loeb kaarti Martin Järveoja.
Neljapäeva õhtul alanud võistluse avakatselt said eestlased kirja WRC2 arvestuse üheteistkümnenda aja. Reede hommikul sõidetud kolme kiiruskatse järel hoidsid eestlased oma klassi seitsmendat kohta ning katsetelt saadi kirja  kaks kaheksandat ja üks kuues tulemus. Ralli viiendalt katselt said peatatud katse tõttu kõik WRC2 sõitjad identse aja. Järgneval katsel kaotasid eestlased aega ja said 34,7 sekundilise kaotusega Tidemandile kiiruskatse ühteistkümnenda aja, kuid üldarvestuses jätkati seitsmendana. 

Pärn - Järveoja esimese ühise rallipäeva tulemuse rikkus rehvipurunemine

Enne Porto linnakatseid sõidetud  Viana do Castelo kiiruskatse teisel läbimisel purunes eestlaste Fiesta R5 rehv ning Pärn – Järveoja kaotasid katse võitnud Nicolás Fuchs - Fernando Mussanole (Škoda Fabia R5) ligi kolm minutit ning üldarvestuses kukuti 15.kohale.
Kahel viimasel Porto linnakatsel näidati 13 ja 9 aega ning päev lõpetati 14.kohal, kaotust Tidemand – Anderssonile +4.52,1.

Portugali ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, mille kogupikkus 165,28 km. Sébastien Ogier – Julien Ingrassia stardivad võistluspäeva esimesele katsele Eesti aja järgi 11.42.

Portrugali ralli 2016 järjestus peale SS9:

01. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën, 1h 28m 53.3s
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 31.9s
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 37.3s
04. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 52.3s
05. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1m 12.2s
06. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (N/N), Ford, + 3m 46.2s
07. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 1m 46.0s
08. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 1m 49.7s
09. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 3m 50.9s
10. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 3m 52.0s

28.Sander Pärn/Martin Järveoja (EST/EST) Ford, +8m 44.1s (WRC2 14.koht)

Portugali ralli avapäeva detailsed tulemused leiad SIIT 



Foto: rallye-magazin.de, Jaanus Ree/Red Bull Content Pool, DMACK, Bruno Fernandes

No comments:

Post a Comment