Portugali ralli dramaatilise avapäeva
võitis Kris Meeke. Ott Tänak katkestas, Sander Pärna masinal purunes rehv
Neljapäeva
õhtul sai alguse tänavune Portugali MM-ralli. Avakatsena sõidetud 3,36 km
pikkuse Lousada publikukatse võitsid ralli neljakordsed võitjad Sébastien Ogier
– Julien Ingrassia (VW Polo R WRC), kes edestasid kahte Hyundai võistluspaari.
0,9 sekundiga kaotasid prantslastele Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
(Hyundai i20 WRC´16) ja 1,2 sekundiga Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20
WRC´16).
Eesti aja järgi
reede ennelõunal jätkunud võistluse kahe esimese katse parimad ajad sõitsid
välja Citroëni sõitjad Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën DS3 WRC), kes tõusid ka
ralli liidriteks.
Enne
hoolduspausi sõidetud 18,70 km pikkuse Viana do Castelo kiiruskatse esimese
läbimise võit läks VW sõitvatele soomalastele Jari-Matti Latvalale – Miikka
Anttilale (VW Polo R WRC).
Katsevõiduga
tõusid kehva masina seadistuse üle kurtnud soomlased absoluutarvestuse neljandale
kohale (+19,9). Päeva esimesele puhkepausile sai esimesena Meeke, kelle edu
Ogieri ees oli 11,5 ja Sordo ees 14,5 sekundit.
Portugali MM-ralli avapäeva parimad olid Kris Meeke - Paul Nagle |
Peale
hoolduspausi jätkunud ralli nõudis kohe ka oma esimese ohvri, kui Ponte de Lima
kiiruskatse korduvläbimisel sõitsid teelt välja Argentina MM-ralli võitjad Hayden
Paddon – Jonh Kennard (Hyundai i20 WRC´16). Üle katuse käinud Hyundai süttis
põlema ning põles maani maha.
Õnneks pääsesid Paddon ja Kennard sellest Hyundai i20 WRCst tervelt välja enne kui see maani maha põles |
Kuna Paddoni väljasõit ei jäänud selles kohas viimaseks
ning Hyundaist alguse saanud tulekahjust võttis leegid üles ka ümberkaudne
mets, siis peale Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC) läbimist katse
peatati.
Enne seda
läbi jõudnud sõitjatest sai ralli kolmanda katsevõidu Meeke, kes suurendas
kolmandaks kukkunud Ogieri ees edu 26,3 sekundi peale. Teiseks tõusis katsel
suurepärast aega näidanud Sordo, kes kaotas britile üldarvestuses 19,8
sekundiga. Neljandalt kohalt kuuendaks kukkus Latvala, kes ühte kivi tabades
lõhkus roolivõimu.
Ka järgneval
kahel korduvkatsel näitas parimat aega Citroëni sõitja Meeke, kelle edu enne
kahte viimast Porto linnakatset oli teiseks tõusnud Ogieri ees 35,2 ja katsel
rehvi lõhkunud Sordo ees 39 sekundit.
Tänavuse
ralli ainsa uue katse mõlemad 1,85 km pikkused läbimised võitis Hyundai sõitja
Neuville.
Laupäevastele
katsetele stardivad liidrina Kris Meeke – Paul Nagle, kelle edu avapäeval teed
puhastanud Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ees oli 31,9 ja väga hea avapäeva
teinud Dani Sordo – Marc Marti ees 37,3 sekundit.
Esimesena
jäid avapäeval esikolmikust välja VW Motorsport sõitjad Andreas Mikkelsen - Anders
Jæger (VW Polo R WRC), kelle edu päeva kaks viimast katset võitnud Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul ees oli 19,9 sekundit. Kuuendana lõpetasid avapäeva Stéphane
Lefebvre - Gabin Moreau (Citroën DS3
WRC), kelle edu parima Fordi võistluspaarina lõpetanud Mads Østberg - Ola
Fløene (Ford Fiesta RS WRC) ees oli 12,5 sekundit.
Käiguvahetusprobleemidega
hädas olnud meeskonnakaaslastele kaotasid päeva lõpuks vaid 3,7 sekundiga Eric
Camilli - Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC), kes suutsid esimest kord sel
hooajal olla kiiruskatsetel meeskonnakaaslastest kiiremad.
Enne
hoolduspausi katse võitnud, kuid peale seda roolivõimu lõhkunud Jari-Matti Latvala
- Miikka Anttila kogusid järelejäänud katsetega kokku ligi nelja minutilise
kaotuse ning lõpetasid võistluspäeva üheksandana.
Soomlastest
vaid 1,1 sekundi kaugusel lõpetasid Portugali ralli reedesed kiiruskatsed WRC2
klassi liidrid Pontus Tidemand - Jonas Andersson (Škoda Fabia R5).
Tänak – Mõlderi suurepäraselt alanud ralli
sai väga tulise, kuid õnneliku lõpu
Ott Tänaku
ja Raigo Mõlderi ning DMACK World Rally Teami jaoks tähendas Portugali ralli
seda, et pikk ootus oli läbi ning uute DMACK kruusarehvide debüüt oli käes.
Tänak –
Mõlder näitasid juba rallieelsel testikatsel, et uued rehvid on oma
eelkäijatest oluliselt paremad ning eestlased said nelja läbimise kokkuvõttes
kolmanda koha. Fordi sõitjate ette jäid vaid kaks Hyundai sõitjat (Neuville ja
Sordo).
Neljapäeva
õhtul sõidetud Lousada publikukatselt saadi kirja kaheksas aeg, kaotust katse
võitnud Ogierile kogunes 3,3 sekundit.
Reedese
võistluspäeva avakatsel näitas Tänak uute DMACKi kruusarehvidega katse esimeses
pooles väga head tempot, kuid pidi teises pooles tänu rehvide ülekuumenemisele
ja halvenenud pidamisele veidi tempos tagasi andma, kuid sellest hoolimata
eestlasele reedeselt avakatselt seitsmes aeg, kaotust katse võitnud Kris
Meekele 14,2 sekundit.
Ralli
kolmandal katsel oli eestlastel taas väga head hoog üleval ning ka rehvid
pidasid ilusti ning katse finišis näitas kell neile paremuselt kolmandat aega.
Taas katse võitnud Meekele kaotati seekord 3,8 sekundiga. Enne hoolduspausi
sõidetud katsel tuli eestlastel taas suurepäraselt välja ning katse neljandat
aega näidanud Fordi sõitjate kaotus katse võitnud Latvalale oli vaid 0,9
sekundit.
Peale
hoolduspausi sõidetud Ponte de Lima jäi sarnaselt Paddon – Kennardile ja Tänak –
Mõlderile tänavuse Portugali ralli viimaseks.
Tänak - Mõlder pääsesid õnneks ise õnnetusest vigastusteta ning suutsid päästa ka võistlusmasina |
Neljandal kohal olnud eestlased sõitsid teelt välja
täpselt samas kohas, kus uus-meremaalased. Õnneks oli meeste endiga kõik ok,
kuid kuna selleks ajaks juba põles ka mets, siis oli eestlastel väga kiire, et
koos rajaäärse publiku abiga päästa enda võistlusmasin maha põlemisest.
Õnneks see
ka tänu Oti ja Raigo kiirele tegutsemisele õnnestus, kuid kuna teelt väljasõidu
tõttu sai kannatada masina turvapuur, siis kahjuks eestlased laupäeval enam
starti ei tule.
„Halb lõpp hästi
alanud päevale. Hommik oli suurepärane, sest uued rehvid toimisid ning saime
kirja head katseajad. Viiendal katsel ei saanud me ühtegi hoiatust, et eespool
on Paddon välja sõitnud ning sellest tekkinud ka tulekahju ning lõpetasime
Paddoni masina kõrval rajaääres. Õnneks õnnestus meil publikuabiga masin
leekidest päästa ning suurimad tänud neile selle eest. Väga kahju on sellest,
et me homme startida ei saa, sest mulle väga meeldib see ralli ja see on olnud
võistlus mida olen oodanud mitu kuud. Rõõmsama poole pealt vähemalt teame nüüd,
et meil on vajalik kiirus ja suure sammu edasi teinud rehvid olemas ning saame
seda kõike järelejäänud hooaja jooksul kasutada,“ võttis Tänak õnnetult
lõppenud Portugali ralli reedese võistluspäeva kokku.
Pärn – Järveoja avapäeva hea tulemuse
rikkus rehvipurunemine
Portugalis
on Drive DMACK Trophy Team värvides hooaja teist MM-starti tegemas Sander Pärn,
kellel alates Portugali rallist loeb kaarti Martin Järveoja.
Neljapäeva
õhtul alanud võistluse avakatselt said eestlased kirja WRC2 arvestuse üheteistkümnenda
aja. Reede hommikul sõidetud kolme kiiruskatse järel hoidsid eestlased oma
klassi seitsmendat kohta ning katsetelt saadi kirja kaks kaheksandat ja üks kuues tulemus. Ralli
viiendalt katselt said peatatud katse tõttu kõik WRC2 sõitjad identse aja.
Järgneval katsel kaotasid eestlased aega ja said 34,7 sekundilise kaotusega Tidemandile
kiiruskatse ühteistkümnenda aja, kuid üldarvestuses jätkati seitsmendana.
Pärn - Järveoja esimese ühise rallipäeva tulemuse rikkus rehvipurunemine |
Enne
Porto linnakatseid sõidetud Viana do
Castelo kiiruskatse teisel läbimisel purunes eestlaste Fiesta R5 rehv ning Pärn
– Järveoja kaotasid katse võitnud Nicolás Fuchs - Fernando Mussanole (Škoda
Fabia R5) ligi kolm minutit ning üldarvestuses kukuti 15.kohale.
Kahel
viimasel Porto linnakatsel näidati 13 ja 9 aega ning päev lõpetati 14.kohal,
kaotust Tidemand – Anderssonile +4.52,1.
Portugali
ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, mille kogupikkus 165,28 km. Sébastien
Ogier – Julien Ingrassia stardivad võistluspäeva esimesele katsele Eesti aja
järgi 11.42.
Portrugali ralli 2016 järjestus peale SS9:
01. Kris
Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën, 1h 28m 53.3s
02.
Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 31.9s
03. Dani
Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 37.3s
04. Andreas
Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 52.3s
05. Thierry
Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1m 12.2s
06. Stéphane
Lefebvre/Gabin Moreau (N/N), Ford, + 3m 46.2s
07. Mads
Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 1m 46.0s
08. Eric
Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 1m 49.7s
09.
Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 3m 50.9s
10. Pontus
Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 3m 52.0s
28.Sander Pärn/Martin Järveoja (EST/EST) Ford, +8m 44.1s (WRC2 14.koht)
Portugali
ralli avapäeva detailsed tulemused leiad SIIT
Foto: rallye-magazin.de, Jaanus Ree/Red Bull Content Pool, DMACK, Bruno Fernandes
No comments:
Post a Comment