Väga põneva Sardiinia ralli võistluspäeva
võitis Thierry Neuville. Ott Tänakul probleemid rehvidega
Neljapäeva
õhtul alanud Sardiinia MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega.
Avakatsena
sõidetud 7,50 km pikkuse Ardara - Ozieri katse esimese läbimise võitsid
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC), kes ka uuteks ralli
liidriteks tõusid. Soomlaste edu reede esimesel katsel oli Hayden Paddon – John
Kennard (Hyundai i20 WRC´16) ees 1,8 ja
meeskonnakaslaste Andreas Mikkelsen -
Anders Jæger (VW Polo R WRC) ees
2,4 sekundit.
Neljapäeva
õhtusel publikukatsel teist katseaega näidanud Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford
Fiesta RS WRC) tegid reede hommikusel katsel väikese spinni ning said kirja üheksanda
katseaja, kaotades Latvalale 8,4 sekundiga.
Järgnevana
sõidetud 15 km pikkuse Tula kiiruskatse võitsid esimesena katsele startinud Sébastien
Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC), kes ka üldarvestuses oma esikoha meeskonnakaaslastelt
tagasi võtsid. Ogieri ja Latvala vahe oli nüüd 0,6 sekundit.
Katse teise
aja sõitsid välja Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai
i20 WRC´16) +0,2 ja kolmanda Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC)
+3,2.
Tänak –
Mõlder said võistluspäeva teiselt katselt kirja kaheksanda aja (+15,1) ning ka
üldarvestuses jätkasid eestlased samal positsioonil.
„Kuna väljas
on väga kuum, siis me masina rehvid kuumenevad ja lähevad väga pehmeks. Seoses
sellega on meil on väga raske teiste tempos püsida, kuid me anname endast
parima,“ võttis eestlane päeva pikima katse kokku.
Järgnevana
sõidetud Castelsardo katse võitis Neuville, kelle edu taas ralli liidriks
kerkinud Latvala ees oli täpselt üks sekund. Samad mehed jagasid peale nelja
sõidetud kiiruskatset ka absoluutarvestuse parimad kohad. Latvala edu Neuville
ees oli vaid 0,8 sekundit.
Suurepärase
katse kolmanda aja sõitis välja Tänak, kes kaotas Hyundai sõitjale 2,9
sekundiga.
Üldarvestuses
tõusis eestlane kuuendale kohale (+22,0).
Katsel tegid
sõiduvea ja lõhkusid auto ning kaotasid ligi 50 sekundit Paddon – Kennard, kes
kukkusid üldarvestuse viiendalt kohalt üheteistkümnendaks.
Enne
hoolduspausi sõidetud ligi 15 km pikkuse Tergu – Osilo kiiruskatse võitis taas
Neuville, kes ka ralli uueks ralliks tõusis. Katsel teise aja saanud Latvala
kaotas belglasele 2,3 sekundiga ning üldarvestuses oli nüüd Hyundai ja VW
sõitja vahe 1,5 sekundit.
Neuville - Gilsoul jäid Sardiinia ralli reedesel võistluspäeval konkurentidele püüdmatuks |
Katse
kolmanda aja sõitis välja eelmisel katsel palju aega kaotanud, kuid ülesõidul taas
auto töökorda saanud Paddon, kes kaotas katse võitnud meeskonnakaaslasele 8
sekundiga.
Kolmandana sai
lõunasele hoolduspausile Ogier, kes esimese nelja katsega oli teepuhastamisega
kaotanud kokku 23,7 sekundit.
Esimese
ringi viimaselt katselt said alles 23. katseaja kirja (+49,3) Tänak – Mõlder,
kelle DMACK rehvid olid nii kulunud, et neid enam rehvideks kutsuda oli selge
liialdus. Kehv katseaeg kukutas eestlased üldarvestuses kümnendale kohale (+1.10,5).
Tänaku DMACK rehvid peale SS5 |
Peale
hoolduspausi jätkus tendents, et peale igat katset vahetub liider. Katse võidu
võttis Latvala, kes möödus üldarvestuses Neuvillest. Soomlase ja belglase vahe
oli nüüd 0,9 sekundit.
Katse teise
aja sõitis välja Mikkelsen (+1,3) ning kolmas oli Paddon (+1,4).
Teise ringi
avakatselt sai kuuenda aja Tänak, kes kaotas katse võitnud Latvalale 4,4
sekundiga.
Katsel olid
tõrkuva Ford Fiesta WRC-ga hädas Henning Solberg – Ilma Minor-Petrasko, kellele
tekitas ohtlike olukordi kinni kiilunud gaasipedaal, mille tõttu palju aega
kaotati.
Järgnevana
sõidetud päeva pikima katse korduvläbimise võitis Neuville, kes nüüd ise
taaskord liidrikoha hõivas. Absoluutarvestuses teiseks kukkunud Latvala sai
katsel küll teise aja (+4,4), kuid absoluutarvestuses oli nüüd kahe mehe vahe
3,5 sekundit.
Katse kolmanda
aja sõitis välja Ogier (+5,6), kes jätkas samal positsioonil ka üldarvestuses (+29,3).
Üle 30
kraadises kuumuses sõidetud katse kaheksanda tulemuse sõitsid välja Tänak –
Mõlder (+17,4). Üldarvestuses tõusid eestlased seitsmendale positsioonile (+1.29,9).
Katse
viimases kurvis sõitsid teelt välja ja katkestasid Hayden Paddon – John
Kennard, kelle võistlusmasin sai tugevalt kannatada, kuid õnneks oli meeste
endiga kõik korras.
Õnneks väjusid Paddon - Kennard sellest Hyundai WRC masinast terve nahaga |
Reedese
võistluspäeva eelviimase katse võitis Neuville, kes üldarvestuses suurendas edu
Latavala ees 7,7 sekundi peale. Ühtlasi oli ka see ralli esimeseks katseks, kus
ralli liider ei vahetunud.
Katse
kolmanda aja sõitis välja Ogier, kes kaotas Hyundai sõitjale 5,6 sekundiga.
Tänak kaotas
kahjuks reedese võistluspäeva eelviimasel katsel aega rehvipurunemise tõttu
ning Neuvillele kogunes kaotusekundeid 32,5.
Reedese
võistluspäeva viimase katse esikolmiku moodustasid sarnaselt eelneva katsega
Neuville, Latvala ja Ogier.
Tänak –
Mõlder kaotasid viimasel katsel ralli liidritele veel 33,2 sekundit juurde ning
endiselt oli eestlaste kõige suuremaks probleemiks liigselt kuluvad rehvid.
Tänak - Mõlderi reedese võistluspäeva parema tulemuse rikkusid liigselt kulunud rehvid |
„Sõitsime
katselihtsalt läbi, sest taga polnud üldse pidamist. Ainus, mis me teha saime
oli see katse nagu kiiret reccet tehes läbi sõita,“ sõnas Tänak võistluspäeva
finišis.
Laupäevasele
võistluspäevale stardivad liidrina Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul, kelle edu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila ees
on 11,1 sekundit. Kolmandana lõpetasid reedese võistluspäeva Sébastien Ogier –
Julien Ingrassia (+40,3), kes homme taas esimese autona stardivad.
Parimate
norralastena lõpetasid reedese võistluspäeva Andreas Mikkelsen - Anders Jæger, kes edestasid viiendana
lõpetanud kaasmaalaseid Mads Østbergi - Ola Fløene´t ühe sekundiga.
Absoluutarvestuse
kuuendana said ööpausile Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 WRC´16), kes eesolevale
Fordi duole kaotavad 20,1 sekundiga.
Norralaste
maavõistluse kolmandana lõpetas reedese võistluspäeva Henning Solberg, kellele
koos kaardilugeja Ilka Minor-Petraskoga tuli ralli kuuendal katsel üle elada
päris ärevad hetked.
Absoluutarvestuse
kaheksandana said ööpausile Ott Tänak – Raigo Mõlder, kellel tänu
rehviprobleemidele kogunes võistluspäeva lõpuks kaotust liidritele 2.35,6. Kahel
viimasel punktikohal lõpetasid WRC2 klassi parimad. Sardiinia ralli reedese võistluspäeva
kiireimaid WRC2 sõitjad olid koduteedel
sõitvad Umberto Scandola - Guido D'Amore (Škoda Fabia R5). 3,3 sekundiga
kaotavad itaallastele Esapekka Lappi – Janne Ferm (Škoda Fabia R5).
DMACK Trophy
Team Ford Fiesta R5 sõitvad Karl Kruuda – Martin Järveoja lõpetasid Sardiinia
ralli reedese võistluspäeva WRC2 klassi üheksandal kohal (+3.15,4). Eestlased
hoidsid enne kaheksandat katset oma klassi kuuendat kohta, kaotades liidrile
49,8 sekundiga, kuid järgneva katsel pidid eestlased katsel rehvi vahetama.
Kruuda - Järveoja reedese võistluspäeva hea tulemuse rikkus SS8 rehvipurunemine |
„Üheltpoolt
olen ja teiselt poolt pole ka rahul tänasega. Pidime eelmisel katsel peatuma ja
rehvi vahetama ning see rikkus meie võistluspäeva strateegia,“ võttis Kruuda
DMACK meeskonna värvides sõidetud esimese pikema võistluspäeva kokku.
Fotod: Jaanus
Ree/RedBull Content Pool, DMACK, Twitter
No comments:
Post a Comment