Friday, June 10, 2016

Väga põneva Sardiinia ralli võistluspäeva võitis Thierry Neuville. Ott Tänakul probleemid rehvidega

Neljapäeva õhtul alanud Sardiinia MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega.
Avakatsena sõidetud 7,50 km pikkuse Ardara - Ozieri katse esimese läbimise võitsid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC), kes ka uuteks ralli liidriteks tõusid. Soomlaste edu reede esimesel katsel oli Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC´16)  ees 1,8 ja meeskonnakaslaste Andreas Mikkelsen -  Anders Jæger (VW Polo  R WRC) ees 2,4 sekundit.
Neljapäeva õhtusel publikukatsel teist katseaega näidanud Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) tegid reede hommikusel katsel väikese spinni ning said kirja üheksanda katseaja, kaotades Latvalale 8,4 sekundiga.
Järgnevana sõidetud 15 km pikkuse Tula kiiruskatse võitsid esimesena katsele startinud Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC), kes ka üldarvestuses oma esikoha meeskonnakaaslastelt tagasi võtsid. Ogieri ja Latvala vahe oli nüüd 0,6 sekundit.
Katse teise aja sõitsid välja Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16) +0,2 ja kolmanda Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC) +3,2.
Tänak – Mõlder said võistluspäeva teiselt katselt kirja kaheksanda aja (+15,1) ning ka üldarvestuses jätkasid eestlased samal positsioonil.
„Kuna väljas on väga kuum, siis me masina rehvid kuumenevad ja lähevad väga pehmeks. Seoses sellega on meil on väga raske teiste tempos püsida, kuid me anname endast parima,“ võttis eestlane päeva pikima katse kokku.
Järgnevana sõidetud Castelsardo katse võitis Neuville, kelle edu taas ralli liidriks kerkinud Latvala ees oli täpselt üks sekund. Samad mehed jagasid peale nelja sõidetud kiiruskatset ka absoluutarvestuse parimad kohad. Latvala edu Neuville ees oli vaid 0,8 sekundit.
Suurepärase katse kolmanda aja sõitis välja Tänak, kes kaotas Hyundai sõitjale 2,9 sekundiga.
Üldarvestuses tõusis eestlane kuuendale kohale (+22,0).
Katsel tegid sõiduvea ja lõhkusid auto ning kaotasid ligi 50 sekundit Paddon – Kennard, kes kukkusid üldarvestuse viiendalt kohalt üheteistkümnendaks.
Enne hoolduspausi sõidetud ligi 15 km pikkuse Tergu – Osilo kiiruskatse võitis taas Neuville, kes ka ralli uueks ralliks tõusis. Katsel teise aja saanud Latvala kaotas belglasele 2,3 sekundiga ning üldarvestuses oli nüüd Hyundai ja VW sõitja vahe 1,5 sekundit.  

Neuville - Gilsoul jäid Sardiinia ralli reedesel võistluspäeval konkurentidele püüdmatuks

Katse kolmanda aja sõitis välja eelmisel katsel palju aega kaotanud, kuid ülesõidul taas auto töökorda saanud Paddon, kes kaotas katse võitnud meeskonnakaaslasele 8 sekundiga.
Kolmandana sai lõunasele hoolduspausile Ogier, kes esimese nelja katsega oli teepuhastamisega kaotanud kokku 23,7 sekundit.
Esimese ringi viimaselt katselt said alles 23. katseaja kirja (+49,3) Tänak – Mõlder, kelle DMACK rehvid olid nii kulunud, et neid enam rehvideks kutsuda oli selge liialdus. Kehv katseaeg kukutas eestlased üldarvestuses kümnendale kohale (+1.10,5).

Tänaku DMACK rehvid peale SS5

Peale hoolduspausi jätkus tendents, et peale igat katset vahetub liider. Katse võidu võttis Latvala, kes möödus üldarvestuses Neuvillest. Soomlase ja belglase vahe oli nüüd 0,9 sekundit.
Katse teise aja sõitis välja Mikkelsen (+1,3) ning kolmas oli Paddon (+1,4).
Teise ringi avakatselt sai kuuenda aja Tänak, kes kaotas katse võitnud Latvalale 4,4 sekundiga.
Katsel olid tõrkuva Ford Fiesta WRC-ga hädas Henning Solberg – Ilma Minor-Petrasko, kellele tekitas ohtlike olukordi kinni kiilunud gaasipedaal, mille tõttu palju aega kaotati.
Järgnevana sõidetud päeva pikima katse korduvläbimise võitis Neuville, kes nüüd ise taaskord liidrikoha hõivas. Absoluutarvestuses teiseks kukkunud Latvala sai katsel küll teise aja (+4,4), kuid absoluutarvestuses oli nüüd kahe mehe vahe 3,5 sekundit.
Katse kolmanda aja sõitis välja Ogier (+5,6), kes jätkas samal positsioonil ka üldarvestuses (+29,3).
Üle 30 kraadises kuumuses sõidetud katse kaheksanda tulemuse sõitsid välja Tänak – Mõlder (+17,4). Üldarvestuses tõusid eestlased seitsmendale positsioonile (+1.29,9).
Katse viimases kurvis sõitsid teelt välja ja katkestasid Hayden Paddon – John Kennard, kelle võistlusmasin sai tugevalt kannatada, kuid õnneks oli meeste endiga kõik korras.

Õnneks väjusid Paddon - Kennard sellest Hyundai WRC masinast terve nahaga


Reedese võistluspäeva eelviimase katse võitis Neuville, kes üldarvestuses suurendas edu Latavala ees 7,7 sekundi peale. Ühtlasi oli ka see ralli esimeseks katseks, kus ralli liider ei vahetunud.
Katse kolmanda aja sõitis välja Ogier, kes kaotas Hyundai sõitjale 5,6 sekundiga.
Tänak kaotas kahjuks reedese võistluspäeva eelviimasel katsel aega rehvipurunemise tõttu ning Neuvillele kogunes kaotusekundeid 32,5.
Reedese võistluspäeva viimase katse esikolmiku moodustasid sarnaselt eelneva katsega Neuville, Latvala ja Ogier.
Tänak – Mõlder kaotasid viimasel katsel ralli liidritele veel 33,2 sekundit juurde ning endiselt oli eestlaste kõige suuremaks probleemiks liigselt kuluvad rehvid.

Tänak - Mõlderi reedese võistluspäeva parema tulemuse rikkusid liigselt kulunud rehvid

„Sõitsime katselihtsalt läbi, sest taga polnud üldse pidamist. Ainus, mis me teha saime oli see katse nagu kiiret reccet tehes läbi sõita,“ sõnas Tänak võistluspäeva finišis.
Laupäevasele võistluspäevale stardivad liidrina  Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, kelle edu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila ees on 11,1 sekundit. Kolmandana lõpetasid reedese võistluspäeva Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (+40,3), kes homme taas esimese autona stardivad.
Parimate norralastena lõpetasid reedese võistluspäeva Andreas Mikkelsen -  Anders Jæger, kes edestasid viiendana lõpetanud kaasmaalaseid Mads Østbergi - Ola Fløene´t ühe sekundiga.
Absoluutarvestuse kuuendana said ööpausile Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 WRC´16), kes eesolevale Fordi duole kaotavad 20,1 sekundiga.
Norralaste maavõistluse kolmandana lõpetas reedese võistluspäeva Henning Solberg, kellele koos kaardilugeja Ilka Minor-Petraskoga tuli ralli kuuendal katsel üle elada päris ärevad hetked.
Absoluutarvestuse kaheksandana said ööpausile Ott Tänak – Raigo Mõlder, kellel tänu rehviprobleemidele kogunes võistluspäeva lõpuks kaotust liidritele 2.35,6. Kahel viimasel punktikohal lõpetasid WRC2 klassi parimad. Sardiinia ralli reedese võistluspäeva kiireimaid WRC2 sõitjad olid  koduteedel sõitvad Umberto Scandola - Guido D'Amore (Škoda Fabia R5). 3,3 sekundiga kaotavad itaallastele Esapekka Lappi – Janne Ferm (Škoda Fabia R5).
DMACK Trophy Team Ford Fiesta R5 sõitvad Karl Kruuda – Martin Järveoja lõpetasid Sardiinia ralli reedese võistluspäeva WRC2 klassi üheksandal kohal (+3.15,4). Eestlased hoidsid enne kaheksandat katset oma klassi kuuendat kohta, kaotades liidrile 49,8 sekundiga, kuid järgneva katsel pidid eestlased katsel rehvi vahetama.

Kruuda - Järveoja reedese võistluspäeva hea tulemuse rikkus SS8 rehvipurunemine

„Üheltpoolt olen ja teiselt poolt pole ka rahul tänasega. Pidime eelmisel katsel peatuma ja rehvi vahetama ning see rikkus meie võistluspäeva strateegia,“ võttis Kruuda DMACK meeskonna värvides sõidetud esimese pikema võistluspäeva kokku.



Fotod: Jaanus Ree/RedBull Content Pool, DMACK, Twitter

No comments:

Post a Comment