Austraalia ralli avapäeva võitsid Mikkelsen – Jæger. Tänak – Mõlder lõpetasid
sekeldusi täis päeva kaheksandana.
Austraalia
ralli avapäeval sõideti kokku 11. kiiruskatset ja läbiti 90,99
katsekilomeetrit.
Ralli
avakatsena sõideti 7,88 km pikkuse Utungun katse esimene läbimine, mille võidu
võtsid Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC), kes peavad selleks, et
hooaeg teisena lõpetada Austraalias võitma. Katse teise aja sõitsid välja
eestlased Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), kes kaotasid
norralastele 1,3 sekundiga, kuid edestasid ise 0,1 sekundiga Hayden Paddonit –
John Kennardit (Hyundai i20 WRC´16).
„Pidamine pole just parim, sest meie DMACKi kõvaseguga rehv ei ole nendes tingimustes kõige parem. Samuti ei ole ma rahul ka masina seadistusega, sest hetkel on mul tunne nagu sõidaks tagaveolise autoga,“ võttis Tänak avakatse kokku.
Tänak - Mõlder hoaivad avapäeva järel kaheksandat koht |
Avakatsel
tegid sõiduvea ja lõhkusid vedrustuse soomlased Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila
(VW Polo R WRC), kes startisid rallile teadmises, et nende stardipositsioon
soosib neid ning neil on head võimalused võiduks. Võidumõtetest pidid aga
soomlased kohe loobuma, sest teise katse starti hilinemise eest said nad 90
sekundit trahvi ning neid ootas veel neli katset, enne kui auto taas
mehaanikute kätte jõudis.
Teise
katsena sõideti päeva pikim Bakers Creek (16,75km) kiiruskatse ning selle katse
võidu võttis Paddon, kes ka uueks ralli liidriks tõusis. Katse teine aeg
Mikkelsenile ja kolmas Tänakule. Samad mehed moodustasid samas järjestuses
peale kahte katset ka üldarvestuse esikolmiku. Järgnevana ootas võistlejaid ees
8,42 km pikkune Northbank kiiruskatse, mille võidu võttis Mikkelsen, kes taas
ise ralli liidriks kerkis. Katsel teise aja saanud Paddon kaotas nüüd
Mikkelsenile 1,1 sekundiga. Katse kolmas aeg läks võistluspaarile nr.6 Éric
Camilli - Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC). Tänakule päeva kolmandalt
katselt viies aeg (+2,5), kuid üldarvestuses jätkas DMACK sõitja endiselt
kolmandal kohal (+5,5).
„Ma ei
mõista, mis meie autoga toimub, sest see ei tööta üldse. Proovisime ülesõidul
seadistusi muuta, kuid mitte midagi ei läinud paremaks. Auto on täiesti
tasakaalust väljas,“ kurtis Tänak peale kolmandat katset WRC ralliraadiole.
Ralli
neljanda kiiruskatse võit läks Mikkelsenile, kes suurendas katsel alles kuuenda
aja saanud Paddoni ees oma edu 12,6 sekundi võrra. Katse teise aja sõitis välja
Ogier, kes jäi meeskonnakaaslasest maha 2,6 sekundiga. Üldarvestuses jätkas
prantslane kolmandal kohal (+20). Neljandalt katselt sai neljanda aja Dani
Sordo (Hyundai i20 WRC´16), kes aga katse starti hilinemise tõttu sai 20
trahvisekundit ja kukkus üldarvestuses seitsmendale kohale.
Tänak –
Mõlder said katselt kirja kaheksanda aja ning langesid samale positsioonile ka
üldarvestuses. Katse võitnud Mikkelsenile kaotasid eestlased 30,6 sekundiga.
„Tegime
katsel spinni. Meil oli hetkeline segadus legendis ning peale seda kulus meil
tolmus veidi aega, et tee uuesti üles leida. Lisaks on probleeme gaasiga, mis
kohati kinni kiilub,“ võttis Tänak keerulise katse kokku.
Enne
hoolduspausi sõideti 1,37 km pikkune Raceway kiiruskatse, mille võit läks
jagamisele Mikkelseni ja Hyundai sõitja
Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC´16) vahel. Samad mehed peavad Austraalias
hoolikalt jälgima üksteise tegemisi, sest just neil käib omavahel peamine heitlus
MM-arvestuse teise koha peale.
Vaid 0,1
sekundiga jäi meestest maha Ogier, kes jätkas kolmandal kohal.
Eelmisel
katsel spinni ja sellele järgnenud tolmu tõttu aega kaotanud Tänak sai enne
hoolduspausi sõidetud katselt kirja kuuenda aja (+1,7).
„On olnud
frustratsiooni tekitanud hommik, kuid mis me teha saame? Lisaks kinni kiiluvale
gaasile on meil nüüd ka diffri probleem. Õnneks on nüüd hooldus ja olen kindel,
et mehaanikud lahendavad me mured,“ võttis Tänak hommikused katsed kokku.
Peale
hoolduspausi jätkus võistlus kuuenda katsega, mis oli Utungun korduvkatse. Katse
võidu võttis Mikkelsen, kelle edu teisena jätkava Paddoni ees oli nüüd 16,4
sekundit. Katse kolmikvõidu kindlustasid VW taas terve autoga sõitnud Latvala
(+0,3) ja Ogier (+1,6).
Kui hommikustel
katsetel kurtis Tänak auto kehva seadistuse üle ning auto oli üle juhitav, siis
peale hoolduspausi sõidetud esimeselt katselt saabus Tänak sõnumiga, et auto on
küll palju parem, kuid nüüd alajuhitav. Eestlasele ralli kuuendalt katselt 2,2
sekundilise kaotusega viies aeg.
Päeva pikima
katse korduvläbimise võitis Neuville, kes vähendas katsel kolmanda aja saanud,
kuid endiselt rallit juhtinud Mikkelseniga vahet 2,4 sekundi võrra. Katse teine
aeg Latvalale, kellel jäi katsevõidust puudu 0,8 sekundit. Tänak – Mõlderile katse
kaheksas aeg (+5,9) ning samal positsioonil jätkasid DMACK sõitjad ka
üldarvestuses.
Ralli
kaheksanda ja üheksanda katse võidud võttis Sébastien Ogier, kes katsete
korduvläbimistel nüüd teistega võrdsetes tingimustes oli ning kohe ka liider
Mikkelseniga vahet vähendas. Kui enne kaheksandat katset oli kahe
meeskonnakaaslase vahe 21,8 sekundit, siis peale üheksandat katset oli see vahe
16,8. Kolmekordne Austraalia ralli võitja tegi tõusu ka üldarvestuses ja jätkas
teisena. Nüüd juba auto seadistustega peaaegu, et rahul olnud, kuid rehvide
tõttu veidi aega kaotanud Tänak jätkas kõigest hoolimata heas tempos ning päeva
kahelt viimaselt pikalt kruusakatselt eestlasele kuues (+3,5) ja neljas (+4,5)
katseaeg. Kui Ogier tõusis peale kaheksandat katset teisele kohale, siis Tänak
kerkis samuti koha võrra ning jätkas nüüd seitsmendana (+46,5).
Austraalia
ralli avapäeva lõpetas kahel korral sõidetud 1,27 km pikkune Coffs SSS
publikukatse.
Katse
mõlemad läbimised võitis Ogier, kes vähendas meeskonnakaaslase Mikkelseni
üldedu veel 1,4 sekundi võrra ning nüüd oli kahe VW sõitja vahe 15,4 sekundit.
Hooaja viimase
ralli avapäeva järel hoiab kolmandat kohta Thierry Neuville, kes jääb Mikkelsenist
maha 22,5 sekundiga. Meeskonnakaaslast Paddonit edestab belglane 1,2 sekundiga.
Tänak –
Mõlderil oli päeva eelviimase katse starti sõites sekeldusi politseiga ning
kuna seal kulus liialt palju aega, siis hilinesid eestlased katse starti neli
minutit ning said selle eest 40 trahvisekundit.
Päeva
lõpetanud publikukatse esimeselt läbimiselt DMACK sõitjatele kaheksas (+3,4) ja
teiselt üheksas (+2,1) aeg. Üheteistkümne reedel sõidetud katse järel hoiavad
eestlased kaheksandat kohta ja jäävad saadud trahvisekundite järel liidritest
maha +1:30,6.
"Täna oli
keeruline päev Austraalia metsas. Hommikul oli väga vähe pidamist ja seepärast
olime hädas ka auto seadistusega. Üritasime erinevaid asju, aga enne servist
lahendada ei suutnud. Siiski, kuni 4. katseni, olime vägagi poodiumi
konkurentsis, aga siis tekkis meil väike probleem autoga ja lasin oma
tähelepanul hajuda ning tegin ise katsel vea. 2. pool päevast sujus juba
paremini, katsed olid palju keerulisemad rehvidele, aga sõitsime sujuvalt ja
rehvid säilisid hästi. Homme siis monster 51km katse," võttis Tänak Austraalia ralli avapäeva enda FB lehel kokku.
VIDEO:
Austraalia ralli järjestus peale SS11:
1.Mikkelsen
/ Jæger Volkswagen Polo R WRC 57:16.7
2.Ogier /
Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0:15.4
3.Neuville /
Gilsoul Hyundai NG i20 WRC +0:22.5
4.Paddon /
Kennard Hyundai NG i20 WRC +0:23.7
5. Østberg /
Fløene Ford Fiesta RS WRC +0:38.8
6.Camilli /
Veillas Ford Fiesta RS WRC +0:46.6
7.Sordo /
Martí Hyundai NG i20 WRC +0:50.2
8.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +1:30.6
9.Lappi /
Ferm Škoda Fabia R5 +2:20.3
10.Bertelli
/ Scattolin Ford Fiesta RS WRC +2:24.7
Austraalia
ralli jätkub Eesti aja järgi reede hilisõhtul ning teisel võistluspäeval ootab
võistlejaid ees seitse kiiruskatset ja 135,19 katsekilomeetrit. Kahel korral
läbitakse hooaja üks pikimaid katseid Nambucca, millel pikkust 50,80 km.
Austraalia ralli teise võistluspäeva katsete
algusajad:
SS12 Nambucca
1 50.80 km 23:28
SS13 Valla16
1 14.84 km 00:37
SS14 Raceway
SSS 2 1.37 km 01:35
SS15 Nambucca
2 50.80 km 04:16
SS16 Valla16
2 14.84 km 05:25
SS17 Coffs
SSS 3 1.27 km 07:48
SS18 Coffs
SSS 4 1.27 km 07:56
Foto:
@World/DMACK
No comments:
Post a Comment