Friday, November 18, 2016

Austraalia ralli avapäeva võitsid Mikkelsen – Jæger. Tänak – Mõlder lõpetasid sekeldusi täis päeva kaheksandana.

Austraalia ralli avapäeval sõideti kokku 11. kiiruskatset ja läbiti 90,99 katsekilomeetrit.
Ralli avakatsena sõideti 7,88 km pikkuse Utungun katse esimene läbimine, mille võidu võtsid Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC), kes peavad selleks, et hooaeg teisena lõpetada Austraalias võitma. Katse teise aja sõitsid välja eestlased Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), kes kaotasid norralastele 1,3 sekundiga, kuid edestasid ise 0,1 sekundiga Hayden Paddonit – John Kennardit (Hyundai i20 WRC´16).

„Pidamine pole just parim, sest meie DMACKi kõvaseguga rehv ei ole nendes tingimustes kõige parem. Samuti ei ole ma rahul ka masina seadistusega, sest hetkel on mul tunne nagu sõidaks tagaveolise autoga,“ võttis Tänak avakatse kokku.

Tänak - Mõlder hoaivad avapäeva järel kaheksandat koht

Esimesena rajale startinud Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) alustasid rallit kuuenda katseajaga (+4.4).
Avakatsel tegid sõiduvea ja lõhkusid vedrustuse soomlased Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila (VW Polo R WRC), kes startisid rallile teadmises, et nende stardipositsioon soosib neid ning neil on head võimalused võiduks. Võidumõtetest pidid aga soomlased kohe loobuma, sest teise katse starti hilinemise eest said nad 90 sekundit trahvi ning neid ootas veel neli katset, enne kui auto taas mehaanikute kätte jõudis.
Teise katsena sõideti päeva pikim Bakers Creek (16,75km) kiiruskatse ning selle katse võidu võttis Paddon, kes ka uueks ralli liidriks tõusis. Katse teine aeg Mikkelsenile ja kolmas Tänakule. Samad mehed moodustasid samas järjestuses peale kahte katset ka üldarvestuse esikolmiku. Järgnevana ootas võistlejaid ees 8,42 km pikkune Northbank kiiruskatse, mille võidu võttis Mikkelsen, kes taas ise ralli liidriks kerkis. Katsel teise aja saanud Paddon kaotas nüüd Mikkelsenile 1,1 sekundiga. Katse kolmas aeg läks võistluspaarile nr.6 Éric Camilli - Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC). Tänakule päeva kolmandalt katselt viies aeg (+2,5), kuid üldarvestuses jätkas DMACK sõitja endiselt kolmandal kohal (+5,5).

„Ma ei mõista, mis meie autoga toimub, sest see ei tööta üldse. Proovisime ülesõidul seadistusi muuta, kuid mitte midagi ei läinud paremaks. Auto on täiesti tasakaalust väljas,“ kurtis Tänak peale kolmandat katset WRC ralliraadiole.

Ralli neljanda kiiruskatse võit läks Mikkelsenile, kes suurendas katsel alles kuuenda aja saanud Paddoni ees oma edu 12,6 sekundi võrra. Katse teise aja sõitis välja Ogier, kes jäi meeskonnakaaslasest maha 2,6 sekundiga. Üldarvestuses jätkas prantslane kolmandal kohal (+20). Neljandalt katselt sai neljanda aja Dani Sordo (Hyundai i20 WRC´16), kes aga katse starti hilinemise tõttu sai 20 trahvisekundit ja kukkus üldarvestuses seitsmendale kohale.
Tänak – Mõlder said katselt kirja kaheksanda aja ning langesid samale positsioonile ka üldarvestuses. Katse võitnud Mikkelsenile kaotasid eestlased 30,6 sekundiga.

„Tegime katsel spinni. Meil oli hetkeline segadus legendis ning peale seda kulus meil tolmus veidi aega, et tee uuesti üles leida. Lisaks on probleeme gaasiga, mis kohati kinni kiilub,“ võttis Tänak keerulise katse kokku.

Enne hoolduspausi sõideti 1,37 km pikkune Raceway kiiruskatse, mille võit läks jagamisele Mikkelseni ja  Hyundai sõitja Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC´16) vahel. Samad mehed peavad Austraalias hoolikalt jälgima üksteise tegemisi, sest just neil käib omavahel peamine heitlus MM-arvestuse teise koha peale.
Vaid 0,1 sekundiga jäi meestest maha Ogier, kes jätkas kolmandal kohal.
Eelmisel katsel spinni ja sellele järgnenud tolmu tõttu aega kaotanud Tänak sai enne hoolduspausi sõidetud katselt kirja kuuenda aja (+1,7).

„On olnud frustratsiooni tekitanud hommik, kuid mis me teha saame? Lisaks kinni kiiluvale gaasile on meil nüüd ka diffri probleem. Õnneks on nüüd hooldus ja olen kindel, et mehaanikud lahendavad me mured,“ võttis Tänak hommikused katsed kokku.

Peale hoolduspausi jätkus võistlus kuuenda katsega, mis oli Utungun korduvkatse. Katse võidu võttis Mikkelsen, kelle edu teisena jätkava Paddoni ees oli nüüd 16,4 sekundit. Katse kolmikvõidu kindlustasid VW taas terve autoga sõitnud Latvala (+0,3) ja Ogier (+1,6).
Kui hommikustel katsetel kurtis Tänak auto kehva seadistuse üle ning auto oli üle juhitav, siis peale hoolduspausi sõidetud esimeselt katselt saabus Tänak sõnumiga, et auto on küll palju parem, kuid nüüd alajuhitav. Eestlasele ralli kuuendalt katselt 2,2 sekundilise kaotusega viies aeg.
Päeva pikima katse korduvläbimise võitis Neuville, kes vähendas katsel kolmanda aja saanud, kuid endiselt rallit juhtinud Mikkelseniga vahet 2,4 sekundi võrra. Katse teine aeg Latvalale, kellel jäi katsevõidust puudu 0,8 sekundit. Tänak – Mõlderile katse kaheksas aeg (+5,9) ning samal positsioonil jätkasid DMACK sõitjad ka üldarvestuses.
Ralli kaheksanda ja üheksanda katse võidud võttis Sébastien Ogier, kes katsete korduvläbimistel nüüd teistega võrdsetes tingimustes oli ning kohe ka liider Mikkelseniga vahet vähendas. Kui enne kaheksandat katset oli kahe meeskonnakaaslase vahe 21,8 sekundit, siis peale üheksandat katset oli see vahe 16,8. Kolmekordne Austraalia ralli võitja tegi tõusu ka üldarvestuses ja jätkas teisena. Nüüd juba auto seadistustega peaaegu, et rahul olnud, kuid rehvide tõttu veidi aega kaotanud Tänak jätkas kõigest hoolimata heas tempos ning päeva kahelt viimaselt pikalt kruusakatselt eestlasele kuues (+3,5) ja neljas (+4,5) katseaeg. Kui Ogier tõusis peale kaheksandat katset teisele kohale, siis Tänak kerkis samuti koha võrra ning jätkas nüüd seitsmendana (+46,5).
Austraalia ralli avapäeva lõpetas kahel korral sõidetud 1,27 km pikkune Coffs SSS publikukatse.
Katse mõlemad läbimised võitis Ogier, kes vähendas meeskonnakaaslase Mikkelseni üldedu veel 1,4 sekundi võrra ning nüüd oli kahe VW sõitja vahe 15,4 sekundit.
Hooaja viimase ralli avapäeva järel hoiab kolmandat kohta Thierry Neuville, kes jääb Mikkelsenist maha 22,5 sekundiga. Meeskonnakaaslast Paddonit edestab belglane 1,2 sekundiga.
Tänak – Mõlderil oli päeva eelviimase katse starti sõites sekeldusi politseiga ning kuna seal kulus liialt palju aega, siis hilinesid eestlased katse starti neli minutit ning said selle eest 40 trahvisekundit.
Päeva lõpetanud publikukatse esimeselt läbimiselt DMACK sõitjatele kaheksas (+3,4) ja teiselt üheksas (+2,1) aeg. Üheteistkümne reedel sõidetud katse järel hoiavad eestlased kaheksandat kohta ja jäävad saadud trahvisekundite järel liidritest maha +1:30,6.

"Täna oli keeruline päev Austraalia metsas. Hommikul oli väga vähe pidamist ja seepärast olime hädas ka auto seadistusega. Üritasime erinevaid asju, aga enne servist lahendada ei suutnud. Siiski, kuni 4. katseni, olime vägagi poodiumi konkurentsis, aga siis tekkis meil väike probleem autoga ja lasin oma tähelepanul hajuda ning tegin ise katsel vea. 2. pool päevast sujus juba paremini, katsed olid palju keerulisemad rehvidele, aga sõitsime sujuvalt ja rehvid säilisid hästi. Homme siis monster 51km katse," võttis Tänak Austraalia ralli avapäeva enda FB lehel kokku. 

VIDEO:


Austraalia ralli järjestus peale SS11:

1.Mikkelsen / Jæger Volkswagen Polo R WRC 57:16.7
2.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0:15.4
3.Neuville / Gilsoul Hyundai NG i20 WRC +0:22.5
4.Paddon / Kennard Hyundai NG i20 WRC +0:23.7
5. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +0:38.8
6.Camilli / Veillas Ford Fiesta RS WRC +0:46.6
7.Sordo / Martí Hyundai NG i20 WRC +0:50.2
8.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +1:30.6
9.Lappi / Ferm Škoda Fabia R5 +2:20.3
10.Bertelli / Scattolin Ford Fiesta RS WRC +2:24.7


Austraalia ralli jätkub Eesti aja järgi reede hilisõhtul ning teisel võistluspäeval ootab võistlejaid ees seitse kiiruskatset ja 135,19 katsekilomeetrit. Kahel korral läbitakse hooaja üks pikimaid katseid Nambucca, millel pikkust 50,80 km.

Austraalia ralli teise võistluspäeva katsete algusajad:

SS12 Nambucca 1 50.80 km 23:28
SS13 Valla16 1 14.84 km 00:37
SS14 Raceway SSS 2 1.37 km 01:35
SS15 Nambucca 2 50.80 km 04:16
SS16 Valla16 2 14.84 km 05:25
SS17 Coffs SSS 3 1.27 km 07:48
SS18 Coffs SSS 4 1.27 km 07:56


Foto: @World/DMACK

No comments:

Post a Comment