Argentina rallit juhivad suurepärase
avapäeva järel Elfyn Evans – Daniel Barritt. Ott Tänakut – Martin Järveoja lahutab
poodiumist 10,6 sekundit
Ott Tänak - Martin Järveoja sõitsid avapäeval väga targalt ning on kindalt poodiumi konkurentsis |
Autoralli
MM-sari jätkub sellele nädalavahetusel Argentina ralliga. Aasta viies ralli on
meeskonnad ja sõitjad toonud teistkordselt Ameerika mandrile. Tänavune hooaeg
on alanud väga põnevalt ning peale nelja rallit on võit ette näidata neljal
erineval võistluspaaril ning tootjal.
Esimene
Argentina MM-ralli sõideti aastal 1980 ning peale seda on võistlus
MM-kalendrist välja jäänud vaid kolmel korral, mis teeb rallist kõige pikima
traditsiooniga MM-ralli Ameerika kontinendil. Kõrgete mägiteede ja paljude
veetakistustega ralli ajaloo edukaim sõitja on Sebastien Loeb, kellele
Lõuna-Ameerika teedelt ette näidata kaheksa esikohta. Eriliseks teeb selle
fakti veel see, et autoralli üheksakordne maailmameister võttis need võidud
kõik järjest. Ka tootjatest on enim võite ette näidata prantslasel. Citroen on
Argentina ralli võitjaauto olnud kümnel korral, millest üheksa võitu tulid
vahemikus 2002-2013 (2010. ei olnud Argentina ralli MM-kalendris). Viimati
triumfeeris Citroen Argentinas 2015. aastal, kui ralli võitsid Kris Meeke –
Paul Nagle (Citroen DS3 WRC).
Esimesed „linnukesed“ Latvalale ja Ogierile
Tänavune
Argentina ralli sai alguse neljapäeva pärastlõunal, kui sõideti 6,01 km pikkune
testikatse. Nelja läbimise parima aja sõitsid välja Jari-Matti Latvala – Miikka
Anttila (Toyota Yaris WRC), kellest vaid 0,1 sekundiga jäid maha 2016. aasta
Argentina ralli võitjad Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC).
Katse kolmandad olid Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäid
meeskonnakaaslastest omakorda 0,1 sekundi kaugusele. Ott Tänak – Martin Järveoja
(Ford Fiesta RS WRC´17) said lühikesel testikatsel, mille pinnas meenutas
kohati kartulivagusid kirja üheksanda aja. Latvala – Anttilast jäid eestlased
maha 3,3 sekundiga.
Võistluse
esimese katsena sõideti 1,75 km pikkune Cordoba publikukatse, millele esimene
võistlusauto startis Eesti aja järgi reede öösel 01:08.
Katse võidu
võtsid Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17). Prantslased,
kelle karjääri võitude kollektsioonist puudub veel Argentina ralli võit edestasid katsel
teise aja sõitnud Elfyn Evans – Daniel Barritt´it (Ford Fiesta RS WRC´17) 0,9
sekundiga. Evansiga identse katseaja
sõitis välja Sordo. Tänak – Järveoja alustasid võistlust üheksanda katseajaga.
Väikese sõiduvea teinud eestlased kaotasid meeskonnakaaslastele 3,1 sekundiga.
Evansi ja DMACK´i show
Ralli jätkus
Eesti ajajärgi reede pärastlõunal ning võistlejaid ootas ees kaheksa
kiiruskatset ja veidi üle 140 katsekilomeetri.
Kui ralli
avakatsel jäi Evansil alla sekundi puudu, et katsevõit võtta, siis reedesel
avakatsel parandas britt selle vea ning edestas katsel teise aja välja sõitnud
Kris Meeke – Paul Nagle´t (Citroen C3 WRC) 4,6 sekundiga. Katse kolmandad olid
Sordo – Marti, kes jäid brittidest maha 6,9 sekundiga. Ühtlasi tõusid samad
mehed samadele kohtadele ka ralli üldarvestuses. Ogier tegi katsel tänu valele
legendi märkmele sõiduvea ning kaotas 19,95 km pikkuse katsega Evansile 17,9
sekundit ning kukkus üldarvestuses seitsmendale kohale.
Tänak
alustas esimest pikka võistluspäeva „rahulikult“ ning kurtis katse lõpus liiga
pehme auto üle.
Kui võtta
arvesse ka shakedown, siis sõitis Tänak kolmandat katset järjest välja
üheksanda aja ning samal positsioonil jätkas Fordi sõitja ka üldarvestuses. Katse võitnud Evansile kaotas eestlane 22,9
sekundiga. Võistluspäev algas kehvasti Paddonile, kes oma i20 Coupe WRC üle
katuse keeras ning tänu sellele ligi kolm minutit kaotas. Kehvalt algas ralli
ka Toyota sõitjate Juhi Hännineni – Kaj Lindströmi (Toyota Yaris WRC), kelle
autol kadus äkitselt jõud.
Päeva teise
katse võitis Evans, kelle järel sai taas teise aja Meeke. Kahe briti
omavaheline vahe oli nüüd 8,7 sekundit. Katse kolmanda aja sõitsid välja Tänak –
Järveoja, kes kahe katse vahel olid teinud päris suured seadistuse muudatused
ning, mis kohe väljendusid ka heas katseajas. Evansist jäi Tänak maha 2,7
sekundiga. Üldarvestuses tõusid eestlased seitsmendale kohale +27,8.
Kui reedesel
avakatsel oli probleeme Paddonil, siis päeva teisel katsel sattusid probleemide
küüsi tema meeskonnakaaslased. Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20
Coupe WRC) lõhkusid katsel parema esimese amordi ning Dani Sordo – Marc Marti
autol purunes rooliots, mida mehed katsel vahetasid.
Reede
kolmanda katsena sõideti päeva pikima katse Santa Rosa - San Agustin (23,85 km)
esimene läbimine. Evans – Barritt ei andnud ka sel katsel konkurentidele sekundeid
tagasi, vaid võtsid neid taas ise juurde. Katse teise aja sõitis välja Latvala
+2,8 ning teist katset järjest oli kolmas Tänak +5,6.
Kui eelmine
katse ebaõnnestus Hyundai sõitjatel, siis päeva kolmas katse valmist palju
peavalu Citroeni sõitjatele. Ralli esikohanimel heidelnud Meeke – Nagle lõikasid
ühte paremkurvi, mille ääres oli konarus, mis tuli meestele üllatusena ning,
mis lennutas C3 WRC suurel kiirusel üle katuse. Õnneks oli meeste endiga kõik
ok ja nad jõudsid ka katse lõppu, kuid järgmisele katsele kupee C3 meenutava
autoga mehed enam ei startinud. Sama katse lõpus katkestasid ka teised Citroeni
sõitjad Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC), kelle auto käigukast
kiilus kinni ning jäi järgi vaid viies käik.
Üldarvestuses
juhtis endiselt Evans, kuid pärast Meeke katkestamist tõusis teiseks Latvala
+23,6 ning kolmandaks erasõitjad Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC)
+32,2. Tänak – Järveoja olid hea sõiduga juba kerkinud neljandale positsioonile
+33,4.
Avaringi
viimase katsena sõideti 6,04 km pikkune publikukatse ning neljanda järjestikuse
katsevõidu sai kirja Evans. Katse teine oli Neuville +2,2 ning kolmas Østberg
+3,4. Tänakule päeva kõige lühemalt katselt kuues aeg +6,4.
Argentina ralli avapäeval ei olnud vastast Elfyn Evans - Daniel Barritilening DMACKile |
Võistlus
jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega. Evans jätkas ka
korduvkatsetel sealt, kus oli enne hoolduspausi pooleli jätnud ning võitis juba
päeva viienda katse. Britt edestas katsel teise aja saanud Neuville 8,7 ning kolmandat
aega näidanud Østbergi 12 sekundiga. Tänak sai päeva viiendalt katselt kirja
kuuenda aja +19,3.
Üldarvestuses
vahetasid omavahel kohad Latvala ja Østberg. Norralane jäi nüüd liidrist maha
47,6 sekundiga. Tänakust möödusid nii Ogier, kui Neuville, kuid need kolm meest
mahtusid vaid 0,9 sekundi sisse.
Päeva
kuuenda katsena sõidetud Amboy - Santa Monica korduvläbimine kujunes
võistluspäeva kõige tasavägisemaks katseks. Evans oli taas parim, kui seekord
oli ta sunnitud parimat katseaega jagama Paddoniga, kelle auto hoolduspausi
ajal taas võistluskorda saadi. Katse kolmas oli Østberg, kes jäi katsevõidus
ilma vaid 0,1 sekundiga. Tänakule katse neljas aega ning kaotust võitjale 0,3
sekundit. Üldarvestuses tõusis eestlane nüüd taas neljandaks. Neuville ja Ogier
olid temast vaid 0,1 ja 1,1 sekundi kaugusel.
Võistluspäeva
viimase pika katsena sõidetud Santa Rosa - San Agustin korduvläbimisel lõppes
Evansi katsevõitude jada. Kui eelmisel katsel sõitis Paddon Evansiga identse
aja, siis nüüd võttis Hyundai sõitja oma. Evans jäi Pddonist maha 4 sekundiga.
Katse kolmas oli Neuville, kes kaotas meeskonnakaaslasele 7,1 sekundiga. Tänak lõhkus
katsel rehvi ning sõitis ligi 10km katkise, kuid õnneks veljele jäänud
rehviga. Üldarvestuses ühe koha kaotanud
eestlane kaotas katsel Paddonile 13,7 sekundit. Katse ebaõnnestus Latvalal,
kelle võistlusautol purunes 6 km peale katse starti rehv ning katse lõpuks
kogunes tänu sellele 38,6 kaotussekundit. Üldarvestuses kukkus soomlane
kuuendale kohale.
Päeva viimase
katsena sõideti Fernet Branca publikukatse korduvläbimine, mille võidu võttis
Neuville. Katse teine oli Latvala +0,3 ja kolmas Ogier +1,4. Tänak – Järveojale
päeva viimaselt katselt kuues aeg +4,1.
Ralli
üldarvestuses hoiavad peale avapäeva esikohta DMACK rehvitoodangut kasutavad
Elfyn Evans – Daniel Barritt, kelle edu Mads Østberg - Ola Fløene ees on 55,7
sekundit. Viie sekundi kaugusele jäävad norralastest Thierry Neuville – Nicolas
Gilsoul. Ott Tänak – Martin Järveoja lõpetasid Argentina ralli avapäeva
viiendal kohal ning kaotavad liidritele 1.11,3. Poodiumi teisest astmest
lahutab eestlaseid 15,6 sekundit.
Argentina
ralli jätkub Eesti aja järgi laupäeval 14:08. Võistluspäeva jooksul ootab
sõitjaid ees kuus kiiruskatset, mille hulgas ka kahel korral läbitav Argentina
klassik El Condor. Laupäevaste katsete
kogupikkuseks on 160 km.
Argentina MM-ralli järjestus peale SS9:
1.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC '17 01:24:55.4
2. Østberg /
Fløene Ford Fiesta WRC '17 +0:55.7
3.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +1:00.7
4.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +1:06.7
5.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17 +1:11.3
6.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +1:29.9
7.Paddon /
Kennard Hyundai i20 Coupe WRC +3:41.8
8.Bertelli /
Scattolin Ford Fiesta WRC '17 +4:13.9
9.Hänninen /
Lindström Toyota Yaris WRC +4:48.6
10.Tidemand
/ Andersson Škoda Fabia R5 +6:32.3
Argentina ralli laupäevased kiiruskatsed
Eesti aja järgi:
SS10 Tanti -
Villa Bustos 1 20.80 km 14:08
SS11 Los
Gigantes - Cantera El Condor 1 38.68 km 15:21
SS12 Boca
del Arroyo - Bajo del Pungo 1 20.52 km 16:14
SS13 Tanti -
Villa Bustos 2 [LIVE WRC Plus & Red Bull TV] 20.80 km 18:08
SS14 Los
Gigantes - Cantera El Condor 2 38.68 km 20:21
SS15 Boca
del Arroyo - Bajo del Pungo 2 20.52 km 21:14
Fotod:
M-Sport
No comments:
Post a Comment