Saturday, April 29, 2017

Argentina rallit juhivad suurepärase avapäeva järel Elfyn Evans – Daniel Barritt. Ott Tänakut – Martin Järveoja lahutab poodiumist 10,6 sekundit

Ott Tänak - Martin Järveoja sõitsid avapäeval väga targalt ning on kindalt poodiumi konkurentsis

Autoralli MM-sari jätkub sellele nädalavahetusel Argentina ralliga. Aasta viies ralli on meeskonnad ja sõitjad toonud teistkordselt Ameerika mandrile. Tänavune hooaeg on alanud väga põnevalt ning peale nelja rallit on võit ette näidata neljal erineval võistluspaaril ning tootjal.

Esimene Argentina MM-ralli sõideti aastal 1980 ning peale seda on võistlus MM-kalendrist välja jäänud vaid kolmel korral, mis teeb rallist kõige pikima traditsiooniga MM-ralli Ameerika kontinendil. Kõrgete mägiteede ja paljude veetakistustega ralli ajaloo edukaim sõitja on Sebastien Loeb, kellele Lõuna-Ameerika teedelt ette näidata kaheksa esikohta. Eriliseks teeb selle fakti veel see, et autoralli üheksakordne maailmameister võttis need võidud kõik järjest. Ka tootjatest on enim võite ette näidata prantslasel. Citroen on Argentina ralli võitjaauto olnud kümnel korral, millest üheksa võitu tulid vahemikus 2002-2013 (2010. ei olnud Argentina ralli MM-kalendris). Viimati triumfeeris Citroen Argentinas 2015. aastal, kui ralli võitsid Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen DS3 WRC).

Esimesed „linnukesed“ Latvalale ja Ogierile

Tänavune Argentina ralli sai alguse neljapäeva pärastlõunal, kui sõideti 6,01 km pikkune testikatse. Nelja läbimise parima aja sõitsid välja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kellest vaid 0,1 sekundiga jäid maha 2016. aasta Argentina ralli võitjad Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC). Katse kolmandad olid Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäid meeskonnakaaslastest omakorda 0,1 sekundi kaugusele. Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17) said lühikesel testikatsel, mille pinnas meenutas kohati kartulivagusid kirja üheksanda aja. Latvala – Anttilast jäid eestlased maha 3,3 sekundiga.


Võistluse esimese katsena sõideti 1,75 km pikkune Cordoba publikukatse, millele esimene võistlusauto startis Eesti aja järgi reede öösel 01:08.
Katse võidu võtsid Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17). Prantslased, kelle karjääri võitude kollektsioonist puudub  veel Argentina ralli võit edestasid katsel teise aja sõitnud Elfyn Evans – Daniel Barritt´it (Ford Fiesta RS WRC´17) 0,9 sekundiga.  Evansiga identse katseaja sõitis välja Sordo. Tänak – Järveoja alustasid võistlust üheksanda katseajaga. Väikese sõiduvea teinud eestlased kaotasid meeskonnakaaslastele 3,1 sekundiga.


Evansi ja DMACK´i show

Ralli jätkus Eesti ajajärgi reede pärastlõunal ning võistlejaid ootas ees kaheksa kiiruskatset ja veidi üle 140 katsekilomeetri.
Kui ralli avakatsel jäi Evansil alla sekundi puudu, et katsevõit võtta, siis reedesel avakatsel parandas britt selle vea ning edestas katsel teise aja välja sõitnud Kris Meeke – Paul Nagle´t (Citroen C3 WRC) 4,6 sekundiga. Katse kolmandad olid Sordo – Marti, kes jäid brittidest maha 6,9 sekundiga. Ühtlasi tõusid samad mehed samadele kohtadele ka ralli üldarvestuses. Ogier tegi katsel tänu valele legendi märkmele sõiduvea ning kaotas 19,95 km pikkuse katsega Evansile 17,9 sekundit ning kukkus üldarvestuses seitsmendale kohale.
Tänak alustas esimest pikka võistluspäeva „rahulikult“ ning kurtis katse lõpus liiga pehme auto üle.
Kui võtta arvesse ka shakedown, siis sõitis Tänak kolmandat katset järjest välja üheksanda aja ning samal positsioonil jätkas Fordi sõitja ka üldarvestuses.  Katse võitnud Evansile kaotas eestlane 22,9 sekundiga. Võistluspäev algas kehvasti Paddonile, kes oma i20 Coupe WRC üle katuse keeras ning tänu sellele ligi kolm minutit kaotas. Kehvalt algas ralli ka Toyota sõitjate Juhi Hännineni – Kaj Lindströmi (Toyota Yaris WRC), kelle autol kadus äkitselt jõud.

Päeva teise katse võitis Evans, kelle järel sai taas teise aja Meeke. Kahe briti omavaheline vahe oli nüüd 8,7 sekundit. Katse kolmanda aja sõitsid välja Tänak – Järveoja, kes kahe katse vahel olid teinud päris suured seadistuse muudatused ning, mis kohe väljendusid ka heas katseajas. Evansist jäi Tänak maha 2,7 sekundiga. Üldarvestuses tõusid eestlased seitsmendale kohale +27,8.
Kui reedesel avakatsel oli probleeme Paddonil, siis päeva teisel katsel sattusid probleemide küüsi tema meeskonnakaaslased. Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) lõhkusid katsel parema esimese amordi ning Dani Sordo – Marc Marti autol purunes rooliots, mida mehed katsel vahetasid.

Reede kolmanda katsena sõideti päeva pikima katse Santa Rosa - San Agustin (23,85 km) esimene läbimine. Evans – Barritt ei andnud ka sel katsel konkurentidele sekundeid tagasi, vaid võtsid neid taas ise juurde. Katse teise aja sõitis välja Latvala +2,8 ning teist katset järjest oli kolmas Tänak +5,6.
Kui eelmine katse ebaõnnestus Hyundai sõitjatel, siis päeva kolmas katse valmist palju peavalu Citroeni sõitjatele. Ralli esikohanimel heidelnud Meeke – Nagle lõikasid ühte paremkurvi, mille ääres oli konarus, mis tuli meestele üllatusena ning, mis lennutas C3 WRC suurel kiirusel üle katuse. Õnneks oli meeste endiga kõik ok ja nad jõudsid ka katse lõppu, kuid järgmisele katsele kupee C3 meenutava autoga mehed enam ei startinud. Sama katse lõpus katkestasid ka teised Citroeni sõitjad Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC), kelle auto käigukast kiilus kinni ning jäi järgi vaid viies käik.   
Üldarvestuses juhtis endiselt Evans, kuid pärast Meeke katkestamist tõusis teiseks Latvala +23,6 ning kolmandaks erasõitjad Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC) +32,2. Tänak – Järveoja olid hea sõiduga juba kerkinud neljandale positsioonile +33,4.


Avaringi viimase katsena sõideti 6,04 km pikkune publikukatse ning neljanda järjestikuse katsevõidu sai kirja Evans. Katse teine oli Neuville +2,2 ning kolmas Østberg +3,4. Tänakule päeva kõige lühemalt katselt kuues aeg +6,4.

Argentina ralli avapäeval ei olnud vastast Elfyn Evans - Daniel Barritilening DMACKile

Võistlus jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega. Evans jätkas ka korduvkatsetel sealt, kus oli enne hoolduspausi pooleli jätnud ning võitis juba päeva viienda katse. Britt edestas katsel teise aja saanud Neuville 8,7 ning kolmandat aega näidanud Østbergi 12 sekundiga. Tänak sai päeva viiendalt katselt kirja kuuenda aja +19,3.
Üldarvestuses vahetasid omavahel kohad Latvala ja Østberg. Norralane jäi nüüd liidrist maha 47,6 sekundiga. Tänakust möödusid nii Ogier, kui Neuville, kuid need kolm meest mahtusid vaid 0,9 sekundi sisse.

Päeva kuuenda katsena sõidetud Amboy - Santa Monica korduvläbimine kujunes võistluspäeva kõige tasavägisemaks katseks. Evans oli taas parim, kui seekord oli ta sunnitud parimat katseaega jagama Paddoniga, kelle auto hoolduspausi ajal taas võistluskorda saadi. Katse kolmas oli Østberg, kes jäi katsevõidus ilma vaid 0,1 sekundiga. Tänakule katse neljas aega ning kaotust võitjale 0,3 sekundit. Üldarvestuses tõusis eestlane nüüd taas neljandaks. Neuville ja Ogier olid temast vaid 0,1 ja 1,1 sekundi kaugusel.

Võistluspäeva viimase pika katsena sõidetud Santa Rosa - San Agustin korduvläbimisel lõppes Evansi katsevõitude jada. Kui eelmisel katsel sõitis Paddon Evansiga identse aja, siis nüüd võttis Hyundai sõitja  oma. Evans jäi Pddonist maha 4 sekundiga. Katse kolmas oli Neuville, kes kaotas meeskonnakaaslasele 7,1 sekundiga. Tänak lõhkus katsel rehvi ning sõitis ligi 10km katkise, kuid õnneks veljele jäänud rehviga.  Üldarvestuses ühe koha kaotanud eestlane kaotas katsel Paddonile 13,7 sekundit. Katse ebaõnnestus Latvalal, kelle võistlusautol purunes 6 km peale katse starti rehv ning katse lõpuks kogunes tänu sellele 38,6 kaotussekundit. Üldarvestuses kukkus soomlane kuuendale kohale.


Päeva viimase katsena sõideti Fernet Branca publikukatse korduvläbimine, mille võidu võttis Neuville. Katse teine oli Latvala +0,3 ja kolmas Ogier +1,4. Tänak – Järveojale päeva viimaselt katselt kuues aeg +4,1.

Ralli üldarvestuses hoiavad peale avapäeva esikohta DMACK rehvitoodangut kasutavad Elfyn Evans – Daniel Barritt, kelle edu Mads Østberg - Ola Fløene ees on 55,7 sekundit. Viie sekundi kaugusele jäävad norralastest Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul. Ott Tänak – Martin Järveoja lõpetasid Argentina ralli avapäeva viiendal kohal ning kaotavad liidritele 1.11,3. Poodiumi teisest astmest lahutab eestlaseid 15,6 sekundit.

Argentina ralli jätkub Eesti aja järgi laupäeval 14:08. Võistluspäeva jooksul ootab sõitjaid ees kuus kiiruskatset, mille hulgas ka kahel korral läbitav Argentina klassik El Condor.  Laupäevaste katsete kogupikkuseks on 160 km.  

Argentina MM-ralli järjestus peale SS9:

1.Evans / Barritt Ford Fiesta WRC '17  01:24:55.4
2. Østberg / Fløene Ford Fiesta WRC '17  +0:55.7
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +1:00.7
4.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17  +1:06.7
5.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17  +1:11.3
6.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +1:29.9
7.Paddon / Kennard Hyundai i20 Coupe WRC +3:41.8
8.Bertelli / Scattolin Ford Fiesta WRC '17  +4:13.9
9.Hänninen / Lindström Toyota Yaris WRC +4:48.6
10.Tidemand / Andersson Škoda Fabia R5 +6:32.3

Argentina ralli laupäevased kiiruskatsed Eesti aja järgi:

SS10 Tanti - Villa Bustos 1 20.80 km 14:08
SS11 Los Gigantes - Cantera El Condor 1 38.68 km 15:21
SS12 Boca del Arroyo - Bajo del Pungo 1 20.52 km 16:14
SS13 Tanti - Villa Bustos 2 [LIVE WRC Plus & Red Bull TV] 20.80 km 18:08
SS14 Los Gigantes - Cantera El Condor 2 38.68 km 20:21
SS15 Boca del Arroyo - Bajo del Pungo 2 20.52 km 21:14


Fotod: M-Sport

No comments:

Post a Comment