Korsika rallit juhivad Kris Meeke – Paul
Nagle. Ott Tänak – Martin Järveoja ja Miko Niinemäe – Martin Valter katkestasid
Tänak - Mõlderi hästi alanud ralli sai kahjuks lõpu kolmandal kiiruskatsel |
Reede hommikul sai alguse tänavune Korsika ralli ning avapäeval sõideti kaks korduvkatset, kogupikkusega 120,64 km. Avapäeval pidid kõik võistlejad hakkama saama ilma hoolduspausita. Hooaja esimese täielikult asfaldiralli avakatsena sõideti 31,20 km pikkuse Pietrosella – Albitreccia esimene läbimine. Katsevõidu võtsid Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen C3 WRC). Teise aja sõitsid välja 2016. aasta Korsika ralli võitjad Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17), kes jäid Citroeni sõitjatest maha 5,7 sekundiga. Katse kolmandad olid Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kes kaotasid katse võitnud Meeke – Nagle´le 11 sekundiga. Eestlased Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17) alustasid rallit väga heas tempos ning said avakatselt kirja Dani Sordo – Marc Marti´ga (Hyundai i20 Coupe WRC) jagatud neljanda aja. Eestlased ja hispaanlased jäid brittidest maha 13,9 sekundiga.
"Kõvasti
parem tunne, kui eelmine aasta. Katse alguses oli auto tasakaal hea, kuid kui
rehvid soojaks läksid, siis tekkis palju alajuhitavust. Katse lõpp oli väga
libe," võttis eestlane Korsika esimese 31,20 km muljed kokku.
WRC
sõitjatest oli ainsana avakatsel probleeme Toyota sõitjatel Juho
Hänninen´il – Kaj Lindström´il (Toyota
Yaris WRC). Soomlased alustasid katset väga hästi ning olid kuni kolmanda
vaheajapunktini välja sõitmas katse kuuendat aega, kuid seejärel tegid
sõiduvea. Hänninen sõitis mööda silda, mille järel tekkis auto paremas tagaosas
tulekahju, mida koos kaardilugejaga katseääres kustutati. Lõpuks jõudsid
soomlased küll katse lõppu, kuid kaotust kogunes avakatsega ligi 14 minutit.
Ralli teise
katsena sõideti 29,12 km pikkuse Plage du Liamone – Sarrola Carcopino esimene
läbimine.
Sarnaselt
avakatsega ei olnud kellestki vastast võistluspaarile nr.7 Meeke – Nagle. Ka
teise ja kolmanda katseaja sõitsid välja samad mehed, kes ralli avakatsel.
Ogier jäi Meeke´s t maha 3,2 ja Neuville 6,2 sekundiga. Üldarvestuses oli nüüd
Citroeni sõitja edu Fordi piloodi ees 8,9 ning Hyundai sõitja ees 17,2
sekundit.
Tänak –
Järveoja jätkasid heas tempos ka ralli teisel katsel ning sõitsid sarnaselt
avakatsega välja neljanda aja. Kui avakatse 31,20 kilomeetriga kogunes Tänakul
Meeke´le 13,9 kaotussekundit, siis päeva teise katse 29,12 kilomeetriga
lisandus 7,6. Üldarvestuses jätkasid eestlased 21,5 sekundilise kaotusega
neljandal kohal.
„Laia osa peal
on meil millegipärast probleeme auto tasakaaluga, kuigi üritasime peale esimest
katset veidi seadistusi muuta. Õpime veel, kuid kindlasti on tempo ja tunne
parem kui eelnevatel aastatel, aga kindlasti saab kõvasti paremini,“ sõnas Ott
teise katse lõpus.
Kui
avakatsel oli WRC sõitjatest probleeme Hänninenil, siis teisel katsel sattusid
tehniliste probleemide küüsi Fordi sõitja Elfyn Evans – Daniel Barrit, kelle
Fiesta WRC-l olid hüdraulikaprobleemid.
Peale katset
ootas võistlejaid ees rehvivahetus tsoon, kus WRC ralliraadio kommentaator
Colin Clark sai vestelda ka paar sõna Ott Tänakuga.
„Meil oli
tore hommik. Saan esimest korda Korsikal öelda, et naudin siin sõitmist. Auto
on üldiselt korras, kuid peame mõned pisiasjad üle vaatama, et ka õige tasakaal
leida. Esimene katse oli väga libe, eriti katse lõpuosas olnud metsalõik, kuid
teine oli juba palju parem. Peale rehvivahetust on meid nüüd ees ootamas
hommikused korduvkatsed ning loodame seal veidi rohkem suruda,“ võttis Ott
hommikuste katsete muljed kokku.
Päeva
kolmanda katsena sõideti väikese hilinemisega hommikuse avakatse kordus, mille
võidu võtsid Ogier – Ingrassia, kes
vähendasid Meeke – Nagle´ga vahet 0,8 sekundi võrra. Katse kolmas oli taaskord
Neuville, kes jäi prantslasest maha 6,2 sekundiga.
Kahjuks
sõitsid katse esimestel kilomeetritel ühes paremkurvis teelt välja Ott Tänak ja
Martin Järveoja. Hoolimata sellest, et võistlusauto oli täiesti korras ei
õnnestunud aga eestlastel „kraavist“ teele tagasi saada ning hästi alanud
võistluspäev sai kurva lõpu.
Korsika
ralli avapäeva viimase katsena sõideti Plage du Liamone – Sarrola Carcopino
korduvläbimine.
Ralli
liidrid Kris Meeke – Paul Nagle lõpetasid võistluspäeva katsevõiduga ning
lähevad laupäevastele katsetele vastu 10,3 sekundilise eduga Sebastien Ogier –
Julien Ingrassia ees. Kõikidel tänastel katsetel kolmanda aja välja sõitnud
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul hoiavad sama positsiooni ka üldarvestuses.
Belglased kaotavad rallit juhtivatele brittidele 25,8 sekundiga.
Miko Niinemäe – Martin Valter katkestasid
Korsika ralli avapäeva tehniliste probleemide tõttu
Niinemäe - Valter pidid reedel katkestama tehniliste probleemide tõttu |
Kümne
võistluspaari hulgas teevad sel aastal kaasa ka 2015. ja 2016. aasta Eesti
Juunioride meistrid Miko Niinemäe – Martin Valter (Ford Fiesta R2T). Kui Miko
viimased asfaldiralli kogemused pärinevad hooajast 2011 , kui ta osales WRC
Academy sarjas, siis Martini jaoks oli lisaks esimesele MM-stardile tegemist ka
karjääri esimese asfaldiralliga.
JWRC hooaja
esimese katsevõidu võtsid hispaanlased Nil Solans - Miquel Ibáñez Sotos. Niinemäe
– Valter harjusid esimesel katsel uue auto ja tingimustega ning said avakatselt
kirja JWRC klassi seitsmenda aja. Kaotust
katse võitnud Solans- Sotos´ele kogunes 31,20 kilomeetriga 1:23,7.
"Läheb
veel veidi aega enne, kui selle pinnasega ära harjun. Katse lõpuosa oli mäest
alla ning seal ei olnud meil praktiliselt mingit pidamist," võttis üle
kuue aasta taas asfaldil sõitev Miko avakatse kokku.
Juunioride
arvestuse teise katse võitsid Terry Folb - Christopher Guieu, kes edestasid 1,2
sekundiga avakatse võitnud ja üldarvestuses liidrina jätkanud Solan´s –
Sotos´t. Niinemäe – Valter näitasid kuni viimase vaheajapunktini JWRC arvestuse
kuuendat aega, kuid siis tekkis nende Fordil tehniline probleem. Lõpuks sai
eestlased siiski katse finišisse, kuid parimatele kaotati ligi kümme minutit
(9:43,6).
„Kuni katse
viimase splitini olime väga ok tempos, kuid siis tabas meie võistlusautot
tehniline probleem, mis seisnes selles, et meie autol polnud enam gaasi vajutades
jõudu. Selle tagajärjel ei saanud me ees olnud mäest üles ning pidime mitu
korda proovima enne, kui see õnnestus. Lõpuks saime sõita nii u. 20km/h ja mäest alla veidi suurema hooga. Tundub, et
tegemist on elektrilise probleemiga, millele üritame nüüd siin rehvivahetuses
lahenduse leida. Kui see ei õnnestu, siis oleme sunnitud tänaseks katkestama,
sest sellise autoga edasi sõita on ohtlik,“ võttis Miko SS2 sündmused kokku.
Kahjuks ei
suutnud Miko ja Martin oma vahenditega mitte töökorras turbot parandada ning
katkestasid võistluspäeva.
60. Che Guevara Energy Drink Tour de Corse
2017 üldjärjestus peale SS4:
1.Meeke /
Nagle Citroën C3 WRC 01:16:32.1
2.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +0:10.3
3.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:25.8
4.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +052.4
5.Sordo /
Martí Hyundai i20 Coupe WRC +0:53.8
6.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +1:00.2
7.Paddon /
Kennard Hyundai i20 Coupe WRC +1:18.8
8.Lefebvre /
Moreau Citroën C3 WRC +2:07.6
9.Mikkelsen
/ Jæger Škoda Fabia R5 +2:57.3
10.Sarrazin
/ Renucci Škoda Fabia R5 +3:17.8
Reedese võistluspäeva detailsed tulemused leiab SIIT
Korsika
ralli jätkub Eesti aja järgi laupäeva hommikul kell 09:40. Kokku sarnaselt reedega läbitakse neli kiiruskatset.
Korsika
ralli laupäevased kiiruskatsed:
SS5 La Porta
– Valle di Rostino 1 48.71 km 09:40
SS6 Novella
1 17.25 km 11:17
SS7 La Porta
– Valle di Rostino 2 48.71 km 15:28
SS8 Novella
2 17.25 km [LIVE WRC Plus & Red Bull TV] 17:08
Fotod:
M-Sport, @World
No comments:
Post a Comment