Thursday, July 27, 2017

License to Fly – Neste Rally Finland!

Autoralli MM-hooaja „suvepuhkus“ on läbi ning sõitjatel on taas on aeg tõmmata pähe kiiver, kinnitada rihmad ja käivitada võistlusautode mootorid.
Nagu juba tavaks saanud sõidetakse juuli lõpus või augusti alguses Soome MM-ralli ning erand pole ka tänavune aasta. Heal lapsel on mitu nime ja nii ka Soome rallil, mis sõideti esimest korda aastal 1951  ning võistlus kandis toona nime Jyväskylän Suurajaot. Nii muideks kutsuvad seda võistlust kohalikud tänaseni. Kesk-Soome ülikoolilinna Jyväskylä ümbruses sõidetav ralli tegi esimesed sammud rahvusvahelise võistluse poole aastal 1954., kui lisaks soomlastele olid stardis ka Rootsi sõitjad ning ralli sai nimeks 1000 Järve ralli. Võistlus sai MM-staatuse aastal 1973 ning peale seda on see ralli MM-kalendrist välja jäänud vaid ühel korral, kui 1995 aastal sõideti Soome teedel kuni kaheliitriste autode maailma karikasarja etapp.
Skandinaavlaste ülemvõim püsis Soome teedel pikalt, kuni 1990 aastal murdsid selle lõpuks hispaanlased Carlos Sainz – Luis Moya, kes edestasid oma Toyota Celica GT-4-l Mitsubishi tehasemeeskonna kaksikut Ari Vataneni ja Kenneth Erikssoni. Kaks aastat hiljem suutsid sama tulemust korrata Didier Auriol  - Bernard Occelli, kes edestasid Lancial sõites oma meeskonnakaaslaseid Juha Kannuneni – Juha Piironeni. Seejärel haarasid soomlased kümneks aastaks taas ohjad kuni saabus aasta 2003 ning Markko Märtini ja Michael Parki triumf!
Tänaseks on mitteskandinaavlastest ralli võitnud kuus erinevat pilooti. Lisaks Sainzile, Auriolile ja Märtinile ka Sebastien Loeb, Sebastien Ogier ning mullu Kris Meeke. Kamba peale kokku on meestel ette näidata 8 Jyväskyla teedelt võidetud esikohta. Mitteskandinaavlastest on ainsana suutnud Soome MM-ralli kahel järjestikusel aastal võita Loeb, kes oli parim aastatel 2011 ja 2012.

67. Neste Rally Finland 2017

Hooaja üheksas MM-etapp sõidetakse ligi 138 000 elanikuga Soome linnas Jyväskyläs.
Kui paljudel rallidel läbi ajaloo on võistluskeskuse asukoht muutunud, siis Soome MM-ralli võistluskeskus on alati püsinud Jyväskyäs ja on seal ka tänavu.
Kõige rohkem Soome MM-ralli võite on ette näidata legendaarsetel Hannu Mikkolal ja Marcus Grönholmil, kellel mõlemal kodus riiulil seitse Soome ralli esikoha karikat. Paljudel rallifännidel õnnestub Grönholmi ka tänavu näha, kui ta sõidab neljal kiiruskatsel Toyota Yaris WRC-l. Kahekordset maailmameistrit saab siiski näha nö. fun sõidul, mille eesmärgiks on GRX Management poolt korraldatud kampaania, mis loosis neljale õnnelikule välja võimaluse olla Grönholmi kaardilugeja. Soomlane stardib nendele katsetele viimase autona enne, kui stardib esimene võistlusauto.
Ralli saab alguse neljapäeva varahommikul, kuid sõidetakse Ruuhimäki testikatse. Päris võistlus algab sama päeva õhtul, kui ralli avakatsena sõidetakse 2,31 km pikkune Harju kiiruskatse.
Reedel ootab võistlejaid ja fänne 12 kiiruskatset, mille hulgas Soome klassikud Urria, Jukojärvi, Laukaa ja Lankamaa. Nagu Soomes tavaks algab võistluspäev juba väga varakult. SS2 Halinen 1 stardib esimene võistlusauto 07:12 ning päeva viimase katse algus on 20:30, mis tähendab võistlejatele väga-väga pikka tööpäeva.
Laupäeval lastakse võistlejatel ja fännidel eelmisest pikast päevast toibuda ning esimesele katsele, milleks on Pihlajakoski  starditakse alates 08:58. Võistluspäeva jooksul läbitakse kaheksa kiiruskatset, mille hulgas kahel korral rallimaailma kõige legendaarsem katse Ouninpohja.
Kuigi tänavust katset on võrreldes möödunud aastaga lühendatud ligi 10 km võrra, siis sõidetakse see katse nö. klassikalises suunas ning lisaks paljudele trampliinidele ootab sõitjaid ja fänne ees legendaarne „Kollase maja“ hüpe, millele Markko Märtin 2003. aastal „startis“ kiirusega 171 km/h ning tema juhitud Ford Focus RS WRC püsis õhus koguni 57 meetrit!
Pühapäeval jääb võistlejatel veel läbida neli lühikest katset ning Neste Rally Finland 2017 võitjaid peaks Paviljonkis tervitada saama kell 15:30.
Kokku sõidetakse tänavusel Soome MM-rallil 25 kiiruskatset ning läbitakse 315,62 kilomeetrit kiireid kruusakurve ja trampliine.
Kokku on võistlusele startimas kõigest 61 võistluspaari, mida on Soome MM-ralli kohta väga vähe. Viimati osales Soome rallil alla 62 ekipaaži aastal 1957.

 Kas Ford saab üle kuue aasta taas võidurõõmu maitsta?

Soome ralli läbi aegade edukaim autotootja on olnud Ford, kellel  Soome kiiretelt kruusateedelt ette näidata 13 esikohta. Esimese võidu tõi Fordile Jyväskylä teedelt 1968. aastal Hannu Mikkola (Ford Escort TC) ja seni viimase 2010. aastal Jari-Matti Latvala (Ford Focus RS WRC 09). Kõik eeldused selleks, et Ford võiks tänavu olla Soome teedel võiduauto on loodud, sest lisaks heale autole on meeskonnas nelik, kes suutelised kõik katsevõite võtma ning vähemalt kaks pilooti lähevad sellel nädalavahetusel starti vaid võidumõtetega.

Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
Varasemaid starte: 9
Parim tulemus: 1 (2013)

Neljakordne autoralli maailmameister Sébastien Ogier veetis puhkuse aktiivselt ning hankis uusi kogemusi. Prantslane täitis ühe oma unistustest ning sai Austrias, Red Bull Ringil sõita 2011. aasta RB7 F1 autoga. Loomulikult ei puudunud prantslase Soome MM-ralli ettevalmistusest ka ralli testid, mis aga paraku lõppesid teelt väljasõiduga.
Autoralli MM-sarja liidrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia on sel nädalavahetusel seisus, kus võistluse pikimale päevale, millel pikkust 147,90 km starditakse esimesena. Samas ei ole see nende kahe prantslase jaoks midagi uut, sest on ju need mehed valitsenud ralliteid viimased neli aastat ning see on üks osa nende tööst. Kui mehed suudavad avapäeval vältida eelmisel aastal Soomes tehtud sõiduvigu ning ei anna selle pika päevaga palju aega ära, siis on 2013. aasta Soome MM-ralli võitjad kindlasti minemas täispangale, et võtta hooaja kolmas võit ning suurendada pea minimaalseks kahanenud punktiedu.

Tänak - Järveoja lähevad Soome teedelt püüdma karjääri teist MM-võitu!

Ott Tänak – Martin Järveoja
Varasemaid starte: 7
Parim tulemus: 5 (2015)

Ott Tänak ja Martin Järveoja tõmbasid peale pettumusega lõppenud Poola MM-rallit juhtme seinast välja ning nautisid teenitud puhkust koos oma perede ja lähedastega. Ott võitis koos Raigo Mõlderiga möödunud aastasel rallil kokku kuus kiiruskatset ning hoolimata tehnilistest viperustest püsiti kuni viimase võistluspäeva teise katseni poodiumikonkurentsis. Kahjuks lõppes meeste ralli toona väljasõiduga, kuid tuletan meelde, et sellist tempot suudeti Soomes näidata DMACK rehvidega.
Tänakul on tänavusel hooajal ette näidata 17 katsevõitu, mida on kolme võrra rohkem, kui meeskonnakaaslasel Ogieril. Enne võistlust sõnas saarlane, et rallieelne test läks hästi ning võistlusnädalavahetuse miinimumeesmärk on poodiumikoht, kuid tegelikkuses minnakse kiiretelt Soome teedelt koos Martiniga karjääri teist MM-ralli võitu püüdma.
Kas Tänak suudab mentor Märtini saavutust korrata ning eestlastele Jyväskylä teedelt tuua teise võidu on selge pühapäeva pärastlõunaks.

Elfyn Evans – Daniel Barritt
Varasemaid starte: 5
Parim tulemus: 7 (2014)

Elfyn Evansi ja tema kaardilugeja Daniel Barritti hooaeg on kulgenud üpris stabiilselt. DMACK rehvitoodangut kasutavad Fordi sõitjad on Soomes varem üheskoos WRC autol startinud kahel korral. Kuigi meeste parim resultaat Soome teedelt pärineb hooajast 2014. kui ralli lõpetati seitsmendana, siis mehed on sel aastal tõestanud Argentina ralli teise koha ja hooaja 16 kiiruskatse võiduga, et nad on sõitjad, kellega peavad kõik igal rallil arvestama.

Teemu Suninen – Mikko Markkula
Varasemaid starte: 3
Parim tulemus: 10 (2016)

23.aastane Teemu Suninen tegi oma WRC auto debüüdi Poola MM-rallil ning tõestas koheselt, et Malcolm Wilson ei pidanud oma otsust kahetsema. Noormees võitis ühe katse ning lõpetas ralli kuuendal kohal. Timo Jouhki hoolealune on üks Soome autoralli tulevikulootusi ning kindlasti soovib noormees hooaja parima WRC tulemuse välja sõita just kodupubliku ees. Tänu Ogieri testidel juhtunud väljasõidule jäi Sunineni testiaeg planeeritust lühemaks, kuid õnneks siiski mitte päris olematuks.

Kas Hyundai ja Neuville tõusevad MM-liidriks?

Mida ralli edasi seda selgemaks saab, et 2017. aasta parima auto on ehitanud Hyundai. Korea autotootjal on senise hooaja peale ette näidata 3 ralli- ja 60 katsevõitu. Kuigi punktitabelis hoitakse mõlemas arvestuses veel teist kohta, siis on vahepeal Fordi meeskonna ja Sebastien Ogieri kindel edu sulanud nagu kevadine lumi ning Hyundaid lahutab veel M-Spordist 22 ja Neuville Ogierist 11 punkti. Seni on suutnud Soome teedel võita 11 erinevat autotootjat. Kas Hyundaist saab 12, selgub juba selle nädalavahetuse jooksul.

Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
 Varasemaid starte: 5
Parim tulemus: 2 (2013)

Thierry Neuville ja Nicolas Gilsoul on oma kehva ja vahepeal juba lootusetuna paistnud hooaja alguse unustanud ning belglased on ainsad, kellel selle hooaja sõitjatest ette näidata kolm rallivõitu. Lisaks sellele on Neuville ülivõimsalt juhtimas katsevõitude arvestuses, mida tal on kokku 40.
Neuville on Soomes olnud alati kiire, kuid võidule on ta kõige lähemal olnud 2013. aastal, kui lõpetas Ogieri järel teisel kohal. Poola MM-ralli võitja valmistus tänavuseks Soome MM-ralliks tõsiselt, sest osales lisaks testidele Soomes sõidetud AutoGlym rallil, mille nad ainsa WRC autoga sõitnud ekipaažina ülivõimsalt võitsid. Belglased on viimasest viiest rallist võitnud kolm ning lõpetanud ülejäänud poodiumil. Kindlasti on Hyundai esipaari eesmärk Soomes vaid üks, koguda rohkem punkte, kui Ogier – Ingrassia.

Dani Sordo – Marc Marti
Varasemaid starte: 9
Parim tulemus: 4 (2008-09)

Dani Sordo tegi oma esimese Soome MM-ralli stardi aastal 2005 ning võitis selle JWRC arvestuses. Hoolimata sellest, et WRC arvestuses pole hispaanlane Soomes kunagi poodiumil lõpetanud, on ta üks kogenumaid piloote, kes seal tänavu starti asub. Soome teedel oma 149. MM-starti tegev Sordo on end ka sel hooajal näidanud stabiilse punktikogujana ning hooaja punktitabelis hoiab ta vägagi arvestatavat viiendat positsiooni. Kui iga kruusaralli eel tundub, et neid võistlejaid, kes ralli lõpuks peaks Sordot edestama on palju ning tõenäoliselt jääb hispaanlase resultaat sinna kohtadele 6-10, siis reaalsus on see, et sõidetud kaheksast rallist on Hyundai piloodil ette näidata kaks poodiumi ning kolm neljandat kohta. Just neljas on olnud Sordo senine parim Soome MM-ralli tulemus ning tõenäoliselt ei paku Hyundai sõitjale ka sel korral lohutust kohad allapoole seda positsiooni.

Hayden Paddon – Seb Marshall
Varasemaid starte: 7
Parim tulemus: 5 (2016)

Kui meeskonnakaaslasel Dani Sordol on Soome teedelt ette näidata JWRC klassivõit, siis Hyaden Paddonil on sama tulemus ette näidata 2011. aastast PWRC arvestuses. Paddon ja tema kaardilugeja Seb Marhsall veetsid osa puhkusest Prantsusmaal, kus Hyundai R5 autol osaleti Rallye Aveyron Rouergue – Occitanie asfladirallil, mis teisena lõpetati. Hooaja alguses oli Soome MM-ralliks planeeritud Paddoni endise kaardilugeja John Kennardi viimane MM-start, kuid nüüdseks on Paddon koos Marshalliga sõitnud juba kolm rallit ning Poolas toodi Hyundai meeskonnale Neuville – Gilsoul järel kaksikvõit. Kuigi Paddonil pole Soome teedelt WRC autol midagi suurepärast ette näidata, siis avapäevaks seitsmes stardipositsioon ning aina sujuvam koostöö uue kaardilugejaga võib neile sobivates ilmastikutingimustes tähendada head resultaati.  

Kas Latvala võidab karjääri neljanda Soome MM-ralli?

Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
Varasemaid starte: 14
Parim tulemus: 1 (2010, 2014-15)

Jari-Matti Latvala ja Miikka Anttila on taas kodupubliku ees ning seda juba ulmelised 15. korda. Miks ulmelised? Selleks, et Latvalal on vanust vaid 32.aastat.  Kui Latvalale on eesootav Soome MM-ralli karjääri 178 MM-stardiks, siis tema kaardilugejale Miikka Anttilale 189, millega ta tõuseb läbi aegade kõige enim MM-starte teinud kaardilugejaks.
Kolmel korral koduteedel sõidetud MM-ralli võitnud soomlane läheb starti mõtetega võtta Jyväskylä teedelt neljas võit ning tõusta selle saavutusega jagama kohta koos legendaarse Timo Mäkineniga. Ühe võrra rohkem on suutnud Latvala praegune boss Tommi Mäkinen. Latvala oli Poolas sõidetud MM-rallil üks kolmest sõitjast, kes kuni teise võistluspäeva poole päevani püsis esikoha heitluses enne, kui tehniline probleem Toyota sõitja rajaäärde jättis. MM-arvestuses kolmandat kohta hoidev soomlane lubas enne rallit, et annab kõigile koduteedel lahingu ja seda hoolimata sellest, et ka kõigil teistel sõitjatel on Soome teedelt palju kogemusi ning tema nö. koduteede eelis on kadunud. Soomes baseeruvale Toyota Gazoo meeskonnale oleks see umbes sama magus võit, kui F1 Ferrari võit Itaalias.

Juho Hänninen – Kaj Lindström
Varasemaid starte: 9
Parim tulemus: 6 (2014-15)

Toyota selle aasta kõige nõrgem lüli on olnud Juho Hänninen, kelle selle hooaja parim tulemus pärineb Sardiinia rallilt, kus ta lõpetas kuuendana. Samas ega meeskonna boss Tommi Mäkinen kaasmaalaselt poodiumikohti ootagi ning pigem on tema rolliks „kindlate“ punktide toomine. Hänninen on koduteedel varasemalt võistelnud üheksal korral ning neist kahel korral lõpetanud kuuendana. Just kuues on ka tema kaardilugeja Kaj Lindströmi koduse võistluse parim tulemus, mille ta sõitis 2002 ja 2003 aastal välja koos praeguse bossi Mäkineniga. Kokku on Lindstömil koduteedelt ette näidata 14 starti ning seda kaheksa erineva piloodi kõrval. Kogenud soomlane on lisaks Mäkinenile kaarti lugenud sellistele Soome autospordi nimedele nagu Kristjan Sohlberg, Jari Ketomaa ja Kimi Räikkonen.

Esapekka Lappi – Janne Ferm
Varasemaid starte: 5
Parim tulemus: 8 (2015-16)

Toyota meeskonna noorim võistleja Esapekka Lappi on tänavu WRC autol saanud sõita kolm rallit ning selle aja jooksul võitnud kuus kiiruskatset ning teeninud ka MM-punkte.  Lappil ja tema kaardilugeja Janne Ferm on kahel eelneval Soome rallil olnud koduteedel WRC2 arvestuse parimad.

From hero to zero!

Vahemikus 2003 – 2012 kaheksal korral autoralli maailmameistri võistluste tootjate tiitliga pärjatud Citroën oli hooaja eel enesekindel, et nende auto ja esisõitja Kris Meeke on võimelised heitlema MM-tiitli eest. Reaalsus on aga see, et peale kaheksat sõidetud rallit hoiab prantsuse autotootja punktitabeli viimast kohta ning nende esipiloot on seitsmest sõidetud rallist oodatud tulemust näidanud vaid ühel. Lõpuks tunnistas Citroën avalikult, et nende C3 WRC auto vedrustus on ebaõnnestunud ning tänu sellele loobutakse tänavusel hooajal enam kõrgeid kohti püüdmast ning keskendutakse juba hooajale 2018. Üks mis viitab sellele, et Citroën meeskonnas on asjad hapud, on see, et selle nädala kolmapäeval saabus teade, et augustis istub C3 WRC rooli autoralli üheksakordne maailmameister Sebastien Loeb, kes asub autot asfaldil testima.

Kris Meeke – Paul Nagle
Varasemaid starte: 9
Parim tulemus: 1 (2016)

Pärast Poola MM-ralli sunnitud pausi on taas stardis tagasi Citroëni esipaar Kris Meeke – Paul Nagle.
Meeste hooaeg on möödunud väga kehvas rütmis, sest Mehhiko ralli võidule lisaks on meestel ette näidata hulga katusel käimisi. Kindlasti ei ole Meeke tase nüüd nii kehva, et ta enam sõita ei oskaks, kuid sõita autoga, mis võib pärast mõnd hüpet ootamatult teelt lahkuda ei teeks vist enesekindlaks ühtegi pilooti. Olgu selle Meeke enesekindluse ja Citroën töökindlusega kuidas on, kuid fakt on see, et mees oli möödunud aastal Soomes pidurdamatus hoos. Ralli võit võeti veenva eduga ning ajaloo faktide raamatusse läks Soome ralli 2016 kirja, kui läbi aegade kõige suurema keskmise kiirusega võidetud ralli. Meeke – Nagle Citroen DS3 WRC keskmine kiirus oli 24 sõidetud kiiruskatse koondtulemusena 126.6 km/h.
Meeke stardib tänavusele rallile kümnendalt positsioonilt, mis peaks olema kuiva ilma korral ideaalne stardikoht, kuid kuidas on lood mehe enesekindlusega ning kas ta on sellest üle saanud, et ta üheks ralliks meeskonna poolt üle parda visati, saame näha juba eeloleval nädalavahetusel.  Igaljuhul neljapäeva hommikul sõidetud testikatse annab alust arvata, et mehed on võistluseks ja võitluseks valmis.

Craig Breen – Scott Martin
Varasemaid starte: 7
Parim tulemus: 3 (2016)

Prantsuse meeskonna senise hooaja kõige „edukam“ piloot on olnud Craig Breen, kes hoiab MM-arvestuses kaheksandat kohta. Iirlane teenis möödunud aastal just Soomes oma karjääri esimese ja seni ainsa poodiumikoha. Tõenäoliselt jääb aga 2015. aastal auto24 Rally Estonial osalenud mehe tänavuse aasta tulemus vahemikku 5 kuni 10.

Khalid Al-Qassimi - Chris Patterson
Varasemaid starte: 7
Parim tulemus: 9 (2009)

Kolmanda Citroëni toovad Soomes starti Khalid Al-Qassimi - Chris Patterson. Meestele on see hooaja teiseks stardiks. Ühendemiraatide piloot on võimalusel Soomes ikka startinud ning mehe parim resultaat keerulistelt ja kiiretelt kruusateedelt pärineb aastast 2009, kui ta Fordil sõites ralli üheksandana lõpetas.

Mads Østbergil uus kaardilugeja

Mads Østberg - Torstein Eriksen
Varasemaid starte: 11
Parim tulemus: 3 (2013, 2015)


Ainus uue WRC autoga sõitev erameeskonna sõitja tänavusel Soome MM-ralli on Mads Østberg.
Norralane on sel aastal näidanud hulga paremat kiirust, kui 2016. aastal Fordi tehasemeeskonna piloodina ning kogunud 18 MM-punkti, millega hoiab MM-arvestuse 14.kohta. Østberg stardib oma karjääri 109. MM-rallile uue kaardilugejaga, kelleks on Torstein Eriksen, kes varasemalt neljal MM-rallil istunud Frank Tore Larseni juhitud Ford Fiesta R2 ja R5 kõrvalistmel.
Kas Østberg, kelle esimene Soome ralli start oli aastal 2006 suudab ka sel aastal heidelda TOP6 kohtade eest, selgub juba varsti. Kogemuse taha igatahes ei tohiks norralasel neil nõudlikel teedel midagi jääda.  

Jeets – Sikk teevad hooaja teise stardi

Raul Jeetsil aitab Soome teedel oma ühte unistust täita Kuldar Sikk

Hooaja teise stardi teevad WR2 arvestuses Raul Jeets ja Kuldar Sikk, kes stardivad rallile Raulile tuttava Läti meeskonna SRT Škoda Fabia R5 autol. Kui Raulile on see karjääri esimeseks Soome MM-ralliks, siis Kuldarile on tänavune start juba 13nes. Enne rallit said mehed Soomes läbida 50 testikilomeetrit nii, et kõik peaks eesootavaks võistluseks valmis olema.

„Mul puudub Soome teedelt varasem kogemus ja testiga saime väikese eelvaate kätte. Teisipäeval kirjutasime ära laupäevased ja pühapäevased katsed ja need on ikka väga muljetavaldavad. Eriti jäid meelde laupäeval sõidetavad Päijälä ja loomulikult legendaarne Ouninpohja. Siin on eriti oluline, et legend töötaks korralikult ja siis saab ka sõiduks hea rütmi, sest katsed on tõeliselt nauditavad. Kolmapäeval saame ülejäänud katsed kirja ja siis on juba neljapäeval pidulik avamine ja esimene katse,“ rääkis Raul teisipäeval.

Miko Niinemäe Soome MM-ralli asemele ETV Rallistuudios

Tänavust hooaega JWRC sarjas alustanud Miko Niinemäe jättis peale Sardiinia MM-ralli väljasõitu tugevate kaelavalude tõttu vahele Poola MM-ralli. Kahjuks ei ole noormehe tervislik seisund ka Soome MM-ralli eel oluliselt paranenud ning nii otsustati üheskoos Niinemäe raviarsti ja meeskonnaga, et ka Soome MM-ralli tuleb kahjuks vahele jätta. Siiski ei jää Niinemäe võistlusmelust sarnaselt Poola MM-ralliga eemale, sest taas saab tema asjatundlike kommentaare kuulata ETV Rallistuudios, kus ta võtab Karl-Mihkel Elleri kõrval sisse kaaskommentaatori positsiooni.  
ERR teeb Soome MM-rallilt ülekandeid ligi kuue tunni ulatuses ning igast võistluspäevast tuuakse rallifännideni vähemalt üks live kiiruskatse. Soomes kohapeal on värskeid muljeid vahendamas Alvar Tiisler.

ERR Spordiportaali ja ETV2 Soome MM-ralli ajakava:

ERR Sport 27. juuli kl 20.00 Soome ralli SS1
ERR Sport 28. juuli kl 20.30 Soome ralli SS13
ETV2 29. juuli kl 16.00 Soome ralli SS19
ETV2 30. juuli kl 10.00 Soome ralli SS23
ETV2 30. juuli kl 12.30 Soome ralli Rallistuudio ja Power Stage SS25

2017. MM-arvestus (sõitjad):

1.Sebastien Ogier 160
2.Thierry Neuville 149
3.Jari-Matti Latvala 112
4.Ott Tänak 108
5.Dani Sordo 82
6.Elfyn Evans 57
7.Hayden Paddon 51
8.Craig Breen 43
9.Juho Hänninen 30
10.Kris Meeke 27


2017. MM-arvestus (meeskonnad):

1.M-Sport World Rally Team 259
2.Hyundai Motorsport 237
3.Toyota Gazoo Racing WRT 153
4.Citroen Total Abu Dhabi WRT 117


Foto: M-Sport, SRT

No comments:

Post a Comment