License to Fly – Neste Rally Finland!
Autoralli
MM-hooaja „suvepuhkus“ on läbi ning sõitjatel on taas on aeg tõmmata pähe
kiiver, kinnitada rihmad ja käivitada võistlusautode mootorid.
Nagu juba
tavaks saanud sõidetakse juuli lõpus või augusti alguses Soome MM-ralli ning
erand pole ka tänavune aasta. Heal lapsel on mitu nime ja nii ka Soome rallil,
mis sõideti esimest korda aastal 1951 ning
võistlus kandis toona nime Jyväskylän Suurajaot. Nii muideks kutsuvad seda
võistlust kohalikud tänaseni. Kesk-Soome ülikoolilinna Jyväskylä ümbruses
sõidetav ralli tegi esimesed sammud rahvusvahelise võistluse poole aastal 1954.,
kui lisaks soomlastele olid stardis ka Rootsi sõitjad ning ralli sai nimeks
1000 Järve ralli. Võistlus sai MM-staatuse aastal 1973 ning peale seda on see
ralli MM-kalendrist välja jäänud vaid ühel korral, kui 1995 aastal sõideti Soome
teedel kuni kaheliitriste autode maailma karikasarja etapp.
Skandinaavlaste
ülemvõim püsis Soome teedel pikalt, kuni 1990 aastal murdsid selle lõpuks
hispaanlased Carlos Sainz – Luis Moya, kes edestasid oma Toyota Celica GT-4-l
Mitsubishi tehasemeeskonna kaksikut Ari Vataneni ja Kenneth Erikssoni. Kaks
aastat hiljem suutsid sama tulemust korrata Didier Auriol - Bernard Occelli, kes edestasid Lancial
sõites oma meeskonnakaaslaseid Juha Kannuneni – Juha Piironeni. Seejärel
haarasid soomlased kümneks aastaks taas ohjad kuni saabus aasta 2003 ning
Markko Märtini ja Michael Parki triumf!
Tänaseks on
mitteskandinaavlastest ralli võitnud kuus erinevat pilooti. Lisaks Sainzile,
Auriolile ja Märtinile ka Sebastien Loeb, Sebastien Ogier ning mullu Kris
Meeke. Kamba peale kokku on meestel ette näidata 8 Jyväskyla teedelt võidetud
esikohta. Mitteskandinaavlastest on ainsana suutnud Soome MM-ralli kahel
järjestikusel aastal võita Loeb, kes oli parim aastatel 2011 ja 2012.
67. Neste Rally Finland 2017
Hooaja
üheksas MM-etapp sõidetakse ligi 138 000 elanikuga Soome linnas
Jyväskyläs.
Kui paljudel
rallidel läbi ajaloo on võistluskeskuse asukoht muutunud, siis Soome MM-ralli
võistluskeskus on alati püsinud Jyväskyäs ja on seal ka tänavu.
Kõige rohkem
Soome MM-ralli võite on ette näidata legendaarsetel Hannu Mikkolal ja Marcus
Grönholmil, kellel mõlemal kodus riiulil seitse Soome ralli esikoha karikat.
Paljudel rallifännidel õnnestub Grönholmi ka tänavu näha, kui ta sõidab neljal
kiiruskatsel Toyota Yaris WRC-l. Kahekordset maailmameistrit saab siiski näha
nö. fun sõidul, mille eesmärgiks on GRX Management poolt korraldatud kampaania,
mis loosis neljale õnnelikule välja võimaluse olla Grönholmi kaardilugeja.
Soomlane stardib nendele katsetele viimase autona enne, kui stardib esimene
võistlusauto.
Ralli saab
alguse neljapäeva varahommikul, kuid sõidetakse Ruuhimäki testikatse. Päris
võistlus algab sama päeva õhtul, kui ralli avakatsena sõidetakse 2,31 km
pikkune Harju kiiruskatse.
Reedel ootab
võistlejaid ja fänne 12 kiiruskatset, mille hulgas Soome klassikud Urria,
Jukojärvi, Laukaa ja Lankamaa. Nagu Soomes tavaks algab võistluspäev juba väga
varakult. SS2 Halinen 1 stardib esimene võistlusauto 07:12 ning päeva viimase
katse algus on 20:30, mis tähendab võistlejatele väga-väga pikka tööpäeva.
Laupäeval
lastakse võistlejatel ja fännidel eelmisest pikast päevast toibuda ning
esimesele katsele, milleks on Pihlajakoski
starditakse alates 08:58. Võistluspäeva jooksul läbitakse kaheksa
kiiruskatset, mille hulgas kahel korral rallimaailma kõige legendaarsem katse Ouninpohja.
Kuigi
tänavust katset on võrreldes möödunud aastaga lühendatud ligi 10 km võrra, siis
sõidetakse see katse nö. klassikalises suunas ning lisaks paljudele
trampliinidele ootab sõitjaid ja fänne ees legendaarne „Kollase maja“ hüpe,
millele Markko Märtin 2003. aastal „startis“ kiirusega 171 km/h ning tema
juhitud Ford Focus RS WRC püsis õhus koguni 57 meetrit!
Pühapäeval
jääb võistlejatel veel läbida neli lühikest katset ning Neste Rally Finland
2017 võitjaid peaks Paviljonkis tervitada saama kell 15:30.
Kokku
sõidetakse tänavusel Soome MM-rallil 25 kiiruskatset ning läbitakse 315,62
kilomeetrit kiireid kruusakurve ja trampliine.
Kokku on
võistlusele startimas kõigest 61 võistluspaari, mida on Soome MM-ralli kohta
väga vähe. Viimati osales Soome rallil alla 62 ekipaaži aastal 1957.
Kas
Ford saab üle kuue aasta taas võidurõõmu maitsta?
Soome ralli
läbi aegade edukaim autotootja on olnud Ford, kellel Soome kiiretelt kruusateedelt ette näidata 13
esikohta. Esimese võidu tõi Fordile Jyväskylä teedelt 1968. aastal Hannu
Mikkola (Ford Escort TC) ja seni viimase 2010. aastal Jari-Matti Latvala (Ford
Focus RS WRC 09). Kõik eeldused selleks, et Ford võiks tänavu olla Soome teedel
võiduauto on loodud, sest lisaks heale autole on meeskonnas nelik, kes
suutelised kõik katsevõite võtma ning vähemalt kaks pilooti lähevad sellel
nädalavahetusel starti vaid võidumõtetega.
Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
Varasemaid
starte: 9
Parim
tulemus: 1 (2013)
Neljakordne
autoralli maailmameister Sébastien Ogier veetis puhkuse aktiivselt ning hankis
uusi kogemusi. Prantslane täitis ühe oma unistustest ning sai Austrias, Red
Bull Ringil sõita 2011. aasta RB7 F1 autoga. Loomulikult ei puudunud prantslase
Soome MM-ralli ettevalmistusest ka ralli testid, mis aga paraku lõppesid teelt
väljasõiduga.
Autoralli
MM-sarja liidrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia on sel nädalavahetusel
seisus, kus võistluse pikimale päevale, millel pikkust 147,90 km starditakse
esimesena. Samas ei ole see nende kahe prantslase jaoks midagi uut, sest on ju
need mehed valitsenud ralliteid viimased neli aastat ning see on üks osa nende
tööst. Kui mehed suudavad avapäeval vältida eelmisel aastal Soomes tehtud
sõiduvigu ning ei anna selle pika päevaga palju aega ära, siis on 2013. aasta
Soome MM-ralli võitjad kindlasti minemas täispangale, et võtta hooaja kolmas
võit ning suurendada pea minimaalseks kahanenud punktiedu.
Tänak - Järveoja lähevad Soome teedelt püüdma karjääri teist MM-võitu! |
Ott Tänak – Martin Järveoja
Varasemaid
starte: 7
Parim
tulemus: 5 (2015)
Ott Tänak ja
Martin Järveoja tõmbasid peale pettumusega lõppenud Poola MM-rallit juhtme
seinast välja ning nautisid teenitud puhkust koos oma perede ja lähedastega. Ott
võitis koos Raigo Mõlderiga möödunud aastasel rallil kokku kuus kiiruskatset
ning hoolimata tehnilistest viperustest püsiti kuni viimase võistluspäeva teise
katseni poodiumikonkurentsis. Kahjuks lõppes meeste ralli toona väljasõiduga,
kuid tuletan meelde, et sellist tempot suudeti Soomes näidata DMACK rehvidega.
Tänakul on
tänavusel hooajal ette näidata 17 katsevõitu, mida on kolme võrra rohkem, kui
meeskonnakaaslasel Ogieril. Enne võistlust sõnas saarlane, et rallieelne test
läks hästi ning võistlusnädalavahetuse miinimumeesmärk on poodiumikoht, kuid
tegelikkuses minnakse kiiretelt Soome teedelt koos Martiniga karjääri teist
MM-ralli võitu püüdma.
Kas Tänak
suudab mentor Märtini saavutust korrata ning eestlastele Jyväskylä teedelt tuua
teise võidu on selge pühapäeva pärastlõunaks.
Elfyn Evans – Daniel Barritt
Varasemaid
starte: 5
Parim
tulemus: 7 (2014)
Elfyn Evansi
ja tema kaardilugeja Daniel Barritti hooaeg on kulgenud üpris stabiilselt.
DMACK rehvitoodangut kasutavad Fordi sõitjad on Soomes varem üheskoos WRC autol
startinud kahel korral. Kuigi meeste parim resultaat Soome teedelt pärineb
hooajast 2014. kui ralli lõpetati seitsmendana, siis mehed on sel aastal
tõestanud Argentina ralli teise koha ja hooaja 16 kiiruskatse võiduga, et nad
on sõitjad, kellega peavad kõik igal rallil arvestama.
Teemu Suninen – Mikko Markkula
Varasemaid
starte: 3
Parim
tulemus: 10 (2016)
23.aastane Teemu
Suninen tegi oma WRC auto debüüdi Poola MM-rallil ning tõestas koheselt, et
Malcolm Wilson ei pidanud oma otsust kahetsema. Noormees võitis ühe katse ning
lõpetas ralli kuuendal kohal. Timo Jouhki hoolealune on üks Soome autoralli
tulevikulootusi ning kindlasti soovib noormees hooaja parima WRC tulemuse välja
sõita just kodupubliku ees. Tänu Ogieri testidel juhtunud väljasõidule jäi
Sunineni testiaeg planeeritust lühemaks, kuid õnneks siiski mitte päris
olematuks.
Kas Hyundai ja Neuville tõusevad
MM-liidriks?
Mida ralli
edasi seda selgemaks saab, et 2017. aasta parima auto on ehitanud Hyundai.
Korea autotootjal on senise hooaja peale ette näidata 3 ralli- ja 60 katsevõitu.
Kuigi punktitabelis hoitakse mõlemas arvestuses veel teist kohta, siis on
vahepeal Fordi meeskonna ja Sebastien Ogieri kindel edu sulanud nagu kevadine
lumi ning Hyundaid lahutab veel M-Spordist 22 ja Neuville Ogierist 11 punkti. Seni
on suutnud Soome teedel võita 11 erinevat autotootjat. Kas Hyundaist saab 12,
selgub juba selle nädalavahetuse jooksul.
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
Varasemaid starte: 5
Parim
tulemus: 2 (2013)
Thierry
Neuville ja Nicolas Gilsoul on oma kehva ja vahepeal juba lootusetuna paistnud
hooaja alguse unustanud ning belglased on ainsad, kellel selle hooaja
sõitjatest ette näidata kolm rallivõitu. Lisaks sellele on Neuville ülivõimsalt
juhtimas katsevõitude arvestuses, mida tal on kokku 40.
Neuville on
Soomes olnud alati kiire, kuid võidule on ta kõige lähemal olnud 2013. aastal,
kui lõpetas Ogieri järel teisel kohal. Poola MM-ralli võitja valmistus
tänavuseks Soome MM-ralliks tõsiselt, sest osales lisaks testidele Soomes
sõidetud AutoGlym rallil, mille nad ainsa WRC autoga sõitnud ekipaažina
ülivõimsalt võitsid. Belglased on viimasest viiest rallist võitnud kolm ning
lõpetanud ülejäänud poodiumil. Kindlasti on Hyundai esipaari eesmärk Soomes
vaid üks, koguda rohkem punkte, kui Ogier – Ingrassia.
Dani Sordo – Marc Marti
Varasemaid
starte: 9
Parim tulemus:
4 (2008-09)
Dani Sordo
tegi oma esimese Soome MM-ralli stardi aastal 2005 ning võitis selle JWRC
arvestuses. Hoolimata sellest, et WRC arvestuses pole hispaanlane Soomes kunagi
poodiumil lõpetanud, on ta üks kogenumaid piloote, kes seal tänavu starti asub.
Soome teedel oma 149. MM-starti tegev Sordo on end ka sel hooajal näidanud
stabiilse punktikogujana ning hooaja punktitabelis hoiab ta vägagi arvestatavat
viiendat positsiooni. Kui iga kruusaralli eel tundub, et neid võistlejaid, kes
ralli lõpuks peaks Sordot edestama on palju ning tõenäoliselt jääb hispaanlase
resultaat sinna kohtadele 6-10, siis reaalsus on see, et sõidetud kaheksast
rallist on Hyundai piloodil ette näidata kaks poodiumi ning kolm neljandat
kohta. Just neljas on olnud Sordo senine parim Soome MM-ralli tulemus ning
tõenäoliselt ei paku Hyundai sõitjale ka sel korral lohutust kohad allapoole
seda positsiooni.
Hayden Paddon – Seb Marshall
Varasemaid
starte: 7
Parim
tulemus: 5 (2016)
Kui
meeskonnakaaslasel Dani Sordol on Soome teedelt ette näidata JWRC klassivõit,
siis Hyaden Paddonil on sama tulemus ette näidata 2011. aastast PWRC
arvestuses. Paddon ja tema kaardilugeja Seb Marhsall veetsid osa puhkusest
Prantsusmaal, kus Hyundai R5 autol osaleti Rallye Aveyron Rouergue – Occitanie asfladirallil,
mis teisena lõpetati. Hooaja alguses oli Soome MM-ralliks planeeritud Paddoni
endise kaardilugeja John Kennardi viimane MM-start, kuid nüüdseks on Paddon
koos Marshalliga sõitnud juba kolm rallit ning Poolas toodi Hyundai meeskonnale
Neuville – Gilsoul järel kaksikvõit. Kuigi Paddonil pole Soome teedelt WRC
autol midagi suurepärast ette näidata, siis avapäevaks seitsmes stardipositsioon
ning aina sujuvam koostöö uue kaardilugejaga võib neile sobivates
ilmastikutingimustes tähendada head resultaati.
Kas Latvala võidab karjääri neljanda Soome
MM-ralli?
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
Varasemaid
starte: 14
Parim
tulemus: 1 (2010, 2014-15)
Jari-Matti
Latvala ja Miikka Anttila on taas kodupubliku ees ning seda juba ulmelised 15.
korda. Miks ulmelised? Selleks, et Latvalal on vanust vaid 32.aastat. Kui Latvalale on eesootav Soome MM-ralli
karjääri 178 MM-stardiks, siis tema kaardilugejale Miikka Anttilale 189, millega
ta tõuseb läbi aegade kõige enim MM-starte teinud kaardilugejaks.
Kolmel
korral koduteedel sõidetud MM-ralli võitnud soomlane läheb starti mõtetega
võtta Jyväskylä teedelt neljas võit ning tõusta selle saavutusega jagama kohta
koos legendaarse Timo Mäkineniga. Ühe võrra rohkem on suutnud Latvala praegune
boss Tommi Mäkinen. Latvala oli Poolas sõidetud MM-rallil üks kolmest sõitjast,
kes kuni teise võistluspäeva poole päevani püsis esikoha heitluses enne, kui
tehniline probleem Toyota sõitja rajaäärde jättis. MM-arvestuses kolmandat
kohta hoidev soomlane lubas enne rallit, et annab kõigile koduteedel lahingu ja
seda hoolimata sellest, et ka kõigil teistel sõitjatel on Soome teedelt palju
kogemusi ning tema nö. koduteede eelis on kadunud. Soomes baseeruvale Toyota Gazoo
meeskonnale oleks see umbes sama magus võit, kui F1 Ferrari võit Itaalias.
Juho Hänninen – Kaj Lindström
Varasemaid
starte: 9
Parim
tulemus: 6 (2014-15)
Toyota selle
aasta kõige nõrgem lüli on olnud Juho Hänninen, kelle selle hooaja parim
tulemus pärineb Sardiinia rallilt, kus ta lõpetas kuuendana. Samas ega
meeskonna boss Tommi Mäkinen kaasmaalaselt poodiumikohti ootagi ning pigem on
tema rolliks „kindlate“ punktide toomine. Hänninen on koduteedel varasemalt
võistelnud üheksal korral ning neist kahel korral lõpetanud kuuendana. Just
kuues on ka tema kaardilugeja Kaj Lindströmi koduse võistluse parim tulemus,
mille ta sõitis 2002 ja 2003 aastal välja koos praeguse bossi Mäkineniga. Kokku
on Lindstömil koduteedelt ette näidata 14 starti ning seda kaheksa erineva
piloodi kõrval. Kogenud soomlane on lisaks Mäkinenile kaarti lugenud sellistele
Soome autospordi nimedele nagu Kristjan Sohlberg, Jari Ketomaa ja Kimi Räikkonen.
Esapekka Lappi – Janne Ferm
Varasemaid
starte: 5
Parim
tulemus: 8 (2015-16)
Toyota
meeskonna noorim võistleja Esapekka Lappi on tänavu WRC autol saanud sõita kolm
rallit ning selle aja jooksul võitnud kuus kiiruskatset ning teeninud ka
MM-punkte. Lappil ja tema kaardilugeja Janne
Ferm on kahel eelneval Soome rallil olnud koduteedel WRC2 arvestuse parimad.
From hero to zero!
Vahemikus
2003 – 2012 kaheksal korral autoralli maailmameistri võistluste tootjate
tiitliga pärjatud Citroën oli hooaja eel enesekindel, et nende auto ja
esisõitja Kris Meeke on võimelised heitlema MM-tiitli eest. Reaalsus on aga
see, et peale kaheksat sõidetud rallit hoiab prantsuse autotootja punktitabeli
viimast kohta ning nende esipiloot on seitsmest sõidetud rallist oodatud
tulemust näidanud vaid ühel. Lõpuks tunnistas Citroën avalikult, et nende C3
WRC auto vedrustus on ebaõnnestunud ning tänu sellele loobutakse tänavusel
hooajal enam kõrgeid kohti püüdmast ning keskendutakse juba hooajale 2018. Üks
mis viitab sellele, et Citroën meeskonnas on asjad hapud, on see, et selle
nädala kolmapäeval saabus teade, et augustis istub C3 WRC rooli autoralli
üheksakordne maailmameister Sebastien Loeb, kes asub autot asfaldil testima.
Kris Meeke – Paul Nagle
Varasemaid
starte: 9
Parim
tulemus: 1 (2016)
Pärast Poola
MM-ralli sunnitud pausi on taas stardis tagasi Citroëni esipaar Kris Meeke –
Paul Nagle.
Meeste
hooaeg on möödunud väga kehvas rütmis, sest Mehhiko ralli võidule lisaks on
meestel ette näidata hulga katusel käimisi. Kindlasti ei ole Meeke tase nüüd
nii kehva, et ta enam sõita ei oskaks, kuid sõita autoga, mis võib pärast mõnd hüpet
ootamatult teelt lahkuda ei teeks vist enesekindlaks ühtegi pilooti. Olgu selle
Meeke enesekindluse ja Citroën töökindlusega kuidas on, kuid fakt on see, et
mees oli möödunud aastal Soomes pidurdamatus hoos. Ralli võit võeti veenva
eduga ning ajaloo faktide raamatusse läks Soome ralli 2016 kirja, kui läbi
aegade kõige suurema keskmise kiirusega võidetud ralli. Meeke – Nagle Citroen
DS3 WRC keskmine kiirus oli 24 sõidetud kiiruskatse koondtulemusena 126.6 km/h.
Meeke
stardib tänavusele rallile kümnendalt positsioonilt, mis peaks olema kuiva ilma
korral ideaalne stardikoht, kuid kuidas on lood mehe enesekindlusega ning kas
ta on sellest üle saanud, et ta üheks ralliks meeskonna poolt üle parda visati,
saame näha juba eeloleval nädalavahetusel. Igaljuhul neljapäeva hommikul sõidetud
testikatse annab alust arvata, et mehed on võistluseks ja võitluseks valmis.
Craig Breen – Scott Martin
Varasemaid
starte: 7
Parim
tulemus: 3 (2016)
Prantsuse
meeskonna senise hooaja kõige „edukam“ piloot on olnud Craig Breen, kes hoiab
MM-arvestuses kaheksandat kohta. Iirlane teenis möödunud aastal just Soomes oma
karjääri esimese ja seni ainsa poodiumikoha. Tõenäoliselt jääb aga 2015. aastal
auto24 Rally Estonial osalenud mehe tänavuse aasta tulemus vahemikku 5 kuni 10.
Khalid Al-Qassimi - Chris Patterson
Varasemaid
starte: 7
Parim
tulemus: 9 (2009)
Kolmanda Citroëni
toovad Soomes starti Khalid Al-Qassimi - Chris Patterson. Meestele on see
hooaja teiseks stardiks. Ühendemiraatide piloot on võimalusel Soomes ikka
startinud ning mehe parim resultaat keerulistelt ja kiiretelt kruusateedelt
pärineb aastast 2009, kui ta Fordil sõites ralli üheksandana lõpetas.
Mads Østbergil uus kaardilugeja
Mads Østberg - Torstein Eriksen
Varasemaid
starte: 11
Parim
tulemus: 3 (2013, 2015)
Ainus uue
WRC autoga sõitev erameeskonna sõitja tänavusel Soome MM-ralli on Mads Østberg.
Norralane on
sel aastal näidanud hulga paremat kiirust, kui 2016. aastal Fordi
tehasemeeskonna piloodina ning kogunud 18 MM-punkti, millega hoiab MM-arvestuse
14.kohta. Østberg stardib oma karjääri 109. MM-rallile uue kaardilugejaga,
kelleks on Torstein Eriksen, kes varasemalt neljal MM-rallil istunud Frank Tore
Larseni juhitud Ford Fiesta R2 ja R5 kõrvalistmel.
Kas Østberg,
kelle esimene Soome ralli start oli aastal 2006 suudab ka sel aastal heidelda
TOP6 kohtade eest, selgub juba varsti. Kogemuse taha igatahes ei tohiks
norralasel neil nõudlikel teedel midagi jääda.
Jeets – Sikk teevad hooaja teise stardi
Raul Jeetsil aitab Soome teedel oma ühte unistust täita Kuldar Sikk |
Hooaja teise
stardi teevad WR2 arvestuses Raul Jeets ja Kuldar Sikk, kes stardivad rallile
Raulile tuttava Läti meeskonna SRT Škoda Fabia R5 autol. Kui Raulile on see
karjääri esimeseks Soome MM-ralliks, siis Kuldarile on tänavune start juba 13nes.
Enne rallit said mehed Soomes läbida 50 testikilomeetrit nii, et kõik peaks eesootavaks
võistluseks valmis olema.
„Mul puudub
Soome teedelt varasem kogemus ja testiga saime väikese eelvaate kätte.
Teisipäeval kirjutasime ära laupäevased ja pühapäevased katsed ja need on ikka
väga muljetavaldavad. Eriti jäid meelde laupäeval sõidetavad Päijälä ja
loomulikult legendaarne Ouninpohja. Siin on eriti oluline, et legend töötaks
korralikult ja siis saab ka sõiduks hea rütmi, sest katsed on tõeliselt
nauditavad. Kolmapäeval saame ülejäänud katsed kirja ja siis on juba
neljapäeval pidulik avamine ja esimene katse,“ rääkis Raul teisipäeval.
Miko Niinemäe Soome MM-ralli asemele ETV
Rallistuudios
Tänavust
hooaega JWRC sarjas alustanud Miko Niinemäe jättis peale Sardiinia MM-ralli
väljasõitu tugevate kaelavalude tõttu vahele Poola MM-ralli. Kahjuks ei ole
noormehe tervislik seisund ka Soome MM-ralli eel oluliselt paranenud ning nii
otsustati üheskoos Niinemäe raviarsti ja meeskonnaga, et ka Soome MM-ralli
tuleb kahjuks vahele jätta. Siiski ei jää Niinemäe võistlusmelust sarnaselt
Poola MM-ralliga eemale, sest taas saab tema asjatundlike kommentaare kuulata
ETV Rallistuudios, kus ta võtab Karl-Mihkel Elleri kõrval sisse
kaaskommentaatori positsiooni.
ERR teeb
Soome MM-rallilt ülekandeid ligi kuue tunni ulatuses ning igast võistluspäevast
tuuakse rallifännideni vähemalt üks live kiiruskatse. Soomes kohapeal on värskeid
muljeid vahendamas Alvar Tiisler.
ERR Spordiportaali ja ETV2 Soome MM-ralli
ajakava:
ERR Sport
27. juuli kl 20.00 Soome ralli SS1
ERR Sport
28. juuli kl 20.30 Soome ralli SS13
ETV2 29.
juuli kl 16.00 Soome ralli SS19
ETV2 30.
juuli kl 10.00 Soome ralli SS23
ETV2 30.
juuli kl 12.30 Soome ralli Rallistuudio ja Power Stage SS25
2017. MM-arvestus (sõitjad):
1.Sebastien
Ogier 160
2.Thierry
Neuville 149
3.Jari-Matti
Latvala 112
4.Ott Tänak 108
5.Dani Sordo
82
6.Elfyn
Evans 57
7.Hayden
Paddon 51
8.Craig
Breen 43
9.Juho
Hänninen 30
10.Kris
Meeke 27
2017. MM-arvestus (meeskonnad):
1.M-Sport
World Rally Team 259
2.Hyundai
Motorsport 237
3.Toyota
Gazoo Racing WRT 153
4.Citroen
Total Abu Dhabi WRT 117
Foto:
M-Sport, SRT
No comments:
Post a Comment