Mehhiko MM-rallit juhivad Ogier –
Ingrassia. Tänak – Järveoja katkestasid turbo probleemide tõttu
Mehhiko
MM-ralli sai Eesti aja järgi jätku laupäeva pärastlõunal ning võistlejaid ootas
ees üheksa kiiruskatset. Võistluspäeva alustasid liidrina Dani Sordo – Carlos Del
Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC), kelle edu Sebastien Loeb – Daniel Elena
(Citroën C3 WRC) ees oli 7,2 ja Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC)
ees 11 sekundit.
Tänak –
Järveoja startisid võistluspäevale kuuenda autona ning teed asusid taas
puhastama Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Tagasi
rajal olid ka kõik reedel katkestanud Soome võistluspaarid Jari-Matti Latvala –
Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris
WRC) ja Teemu Suninen – Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC).
Kohe
avakatsena ootas mehi ees võistluspäeva pikim katse Guanajuatito, millel
pikkust 30,97 km.
Katsevõidu
võtsid Loeb – Elena, kes tänu sellele tõusid ise ka uuteks Mehhiko ralli
liidriteks ja edestasid nüüd katsel neljanda aja välja sõitnud Sordo – Del Barrio´t
5,1 sekundiga. Sordo sõnas katse lõpus, et ta Hyundail oli probleeme piduritega
ning talle väga see katse ei sobinud.
Prantslastele
tõid katse kaksikvõidu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC),
kes jäid kaasmaalastest maha 4,3 sekundiga. Kolmas aeg Kris Meeke – Paul Nagle´le
(Citroën C3 WRC), kes kaotasid meeskonnakaaslastele küll 8,4 sekundiga, kuid
tõusid üldarvestuses kolmandale kohale.
Selle tõusu
põhjuseks oli kurb uudis Eesti rallifännidele, sest laupäeva avakatsel tekkisid
Ott Tänaku ja Martin Järveoja Yaris WRC-l mootoriprobleemid ning nagu WRC All
Live vahendusel näha oli, siis nende auto liikus maksimaalselt 60km/h.
Eestlased jõudsid küll ligi kolme minutilise kaotusega Loeb – Elenale katselõppu
ja üritasid tekkinud probleemile lahendust leida, kuid purunenud turbo ei
lubanud neil enam võistlust jätkata.
Tänak - Järveoja said kahjuks päeva lõppenuks lugeda enne kui see õigesti alatagi sai |
„Kõik oli
hästi ja katsed sobisid me autole ning tundsin end väga mugavalt. Sõitsin korra
küll ühe ristmiku pikaks, ega ei midagi hullu. Korraga kadus me autol jõud ja
hiljem selgus, et selle põhjuseks oli turbo purunemine. Meil oli hea võimalus
esikoha eest võidelda, aga selline see tehnikasport kord on.
Tegelikult
olen õnnelik, et oleme konkurentsivõimelised. Meil oli eile palju probleeme,
aga suutsime ikkagi esikohaheitluses püsida,“ võttis Tänak WRC ralliraadio
vahendusel juhtunu ja ralli muljed kokku.
Katsel oli
probleeme Neuville – Gilsoul´il, kelle Hyundai mootor pärast ühte veetakistust
välja suri ning mille uuesti käivitamiseks kulus ligi kaks minutit.
Pärast
dramaatilist avakatset jätkus ralli 26,37 km pikkuse Otates katsega, mille
võidu võtsid Meeke – Nagle. 2017.aasta Mehhiko ralli võitjad edestasid ralli
kolmekordseid võitjaid Ogier – Ingrassia´t 2,4 ja Rally2 reeglite järgi taas
rajal olevaid Lappi – Ferm´i 10,3 sekundiga.
Esinelik,
millesse kuulusid Loeb, Sordo, Meeke ja Ogier mahtusid 19,1 sekundi sisse.
Enne
hoolduspausi sõideti 9,98 km pikkune El Brinco, millel ees ootamas Mehhiko
ralli üks kuulsamaid ja vaatemängulisemaid trampliine. Katsevõidu võtsid Ogier –
Ingrassia, kes üldarvestuses vahetasid kohad Meeke – Nagle´ga. Tõsi kahte
võistluspaari lahutas 0,0 sekundit. Meeke kurtis katselõpus, et ühes
mahapöördes suri ta Citroëni mootor pidurduse peal välja ning enne katselõppu
lasi ta ühe kurvi pikaks.
Ralli
esikohaheitlus sai aga juurde lisapõnevust, sest katsel teise aja välja sõitnud
Sordo – Del Barrio edestasid Loeb – Elenat 3,1 sekundiga ning nüüd oli üldarvestuses
endiste meeskonnakaaslaste vahe kõigest 2,9 sekundit. Katse kolmas aega Latvala
– Anttila´le, kes jäid Ogier – Ingrassia´st maha 3,1 sekundiga.
Peale
hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete kordustega ning esimesena ootas
ees Guanajuatito teine läbimine. Esikolmikust
oli katsel vasaku esimese rehviga probleeme nii Loeb – Elena´l, kui Sordo – Del
Barrio´l.
Loeb - Elena võimalused heidelda seitsmenda Mehhiko ralli võidu nimel lõpetas rehvipurunemine |
Kui Hyundai sõitjad otsustasid katkise rehviga katse lõpuni sõita ja
kaotasid katse võitnud Ogier – Ingrassia´le 30 sekundit, siis Citroëni sõitjad otsustasid 9,5 km enne katse lõppu
rehvi vahetada ja kaotasid katse lõppu jõudes kaasmaalastele 2:23,7.
Ralli
liidrikoha minetanud Loeb sõnas katse lõpus, et sõidujoonel oli küll kivi, kuid
ta ei oleks uskunud, et see toob endaga kaasa rehvipurunemise. Kuid ometigi nii
see läks.
Ralli uuteks
liidriteks tõusid Ogier – Ingrassia, kes edestasid nüüd katsel teise aja saanud
Meeke – Nagle´t 3,8 ja kolmandaks kukkunud Sordo – Del Barrio´t 17,4 sekundiga.
Loeb – Elena
kukkusid üldarvestuses viiendaks ning jäid nüüd liidritest maha 2:08,2.
Esapekka
Lappi avastas peale lõunasest hooldusest väljumist, et tema istme rihmasid ei
saa enam korralikult kinni panna ja põhjuseks see, et üks WRC sisekaameratest
oli sattunud valesse kohta. Lappi kutsus WRC All live inimesed endale appi ja
kuigi soomlane jõudis katse starti hilinemisega, siis korraldajad said aru, et
see ei olnud soomlase süü ning turvalisus eelkõige ja ajatrahvi talle ei
lisanud.
Teise
korduvkatsena sõideti Otates, mis sai alguse plaanitust 20 minutit hiljem, sest
ülesõitudel olid väga suured ummikud. Lõpuks kui katse alguse sai, siis läbisid
selle parima ajaga liidrid Ogier – Ingrassia. Katse teine aeg Loeb – Elena´le
+6,0 ja kolmas Neuville – Gilsoul´ile +10,3.
Ralli
esikoha heitluses andsid palju väärtuslike sekundeid ära Kris Meeke – Paul Nagle,
kes tegid katsel spinni ning ei saanud kohe jätkata, sest tihe tolm piiras
nähtavust, et aru saada kuhu edasi peaks sõitma. Citroëni sõitjad andsid
liidritele ära 30,7 sekundit ning kaotasid nüüd Ogier – Ingrassia´le üldarvestuses
34,5 sekundiga. Ka Sordo – Del Barrion kaotasid katsel liidritele ligi 30
sekundiga (+24,4). Sordo sõnas katse lõpus, et ta ei saa väga palju riskida, sest
tal pole enam tervet tagavararehvi. Üldarvestuses jätkasid hispaanlased
kolmandana ning jäid nüüd liidritest maha 41,8 sekundiga.
Võistluspäeva
viimase pika katsena sõideti El Brinco teine läbimine ja kolmanda järjestikuse
kiiruskatse võidu võtsid Ogier – Ingrassia. Katse teine aeg Meeke – Nagle´le
+2,6 ja kolmas Sordo – Del Barrio´le +2,7.
Katsel oli
probleeme veel MM-liidrikohta hoidvatel Neuville – Gilsoul´il, kes ühe
paremkurvi järgselt rajalt välja libisesid ning tänu sellele vasaku tagumise
rehvi veljelt maha sõitsid.
Võistluspäeva
lõpetasid kolm publikukatset, millest esimesed kaks läbiti Leoni Autodroomil
ning viimane Leoni tänavatel. Kui Autodroomi katse esimesel läbimisel pidid
Meeke – Nagle parimat aega jagama Sordo – Del Barrio´ga, siis teisel läbimisel
jätsid nad seljataha kõik konkurendid.
Leoni
tänavakatse parimad olid Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe
WRC).
Viimasele
võistluspäevale lähevad liidrina vastu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia,
kelle edu Kris Meeke – Paul Nagle ees on 35,9 ning Dani Sordo – Carlos Del
Barrio ees 46,8 sekundit.
„Kui aus
olla, siis meie jaoks oli ideaalne päev. Surusime terve päeva kõvasti ning see
tasus end ära,“ sõnas Ogier päeva viimase pika kiiruskatse lõpus.
Pühapäeval
jääb sõita veel kolm kiiruskatset ja läbida 46,46 katsekilomeetrit. Rajal on
tagasi ka Ott Tänak – Martin Järveoja, kes lähevad kindlasti püüdma punktikatse
maksimumpunkte.
Mehhiko ralli järjestus peale SS19
1.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC 3:25:03.1
2.Meeke /
Nagle Citroën C3 WRC +0:035.9
3.Sordo /
Del Barrio Hyundai i20 WRC +0:46.8
4.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 WRC +1:28.4
5.Loeb /
Elena Citroën C3 WRC +2:19.7
6.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:44.6
7.Tidemand /
Andersson Škoda Fabia R5 +9:24.2
8.Greensmith
/ Parry Ford Fiesta R5 +15:06.8
9.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +15:59.6
10.Heller /
Olmos Ford Fieasta R5 +21:43.0
14.Tänak /
Järveoja Toyota Yaris WRC +44:19.2
Mehhiko MM-ralli viimase võistluspäeva
stardijärjestus
Neuville /
Gilsoul
Loeb / Elena
Mikkelsen /
Jæger
Sordo ( Del
Barrio
Meeke /
Nagle
Ogier /
Ingrassia
Latvala /
Anttila
Lappi / Ferm
Suninen /
Markkula
Tänak /
Järveoja
Mehhiko ralli kolmanda võistluspäeva
katsed
Pühapäev
11.03
SS20 Alfaro
24.32 km 16:18
SS21 Las
Minas 1 11.07 km 18:08
SS22 Las
Minas 2 (Power Stage) 11.07
km 20:18
Foto:
M-Sport, WRC.com
No comments:
Post a Comment