Mehhiko MM-ralli võitsid Sebastien Ogier –
Julien Ingrassia. Tänak – Järveojale punktikatse võit!
Mehhiko
MM-ralli jätkus Eesti aja järgi pühapäeva pärastlõunal ning viimasel
võistluspäeval jäi veel sõita kolm kiiruskatset ning läbida 46,46
katsekilomeetrit.
2018.aasta
esimese kruusaralli viimast võistluspäeva alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford
Fiesta WRC), kelle edu 2017.aasta Mehhiko ralli võitjate Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën C3 WRC) ees oli 35,9. Kolmandalt kohalt alustasid
pühapäeva Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäid
liidritest maha 46,8 sekundiga.
Pühapäeval
olid rajal tagasi ka Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kes said
rajale kümnenda autona.
Avakatsena
sõideti 24,32 km pikkune Alfaro katse, mille ülivõimsa võidu võtsid Jari-Matti
Latvala – Miikka Anttila. Toyota Yaris WRC-l sõitvatele soomlastele oli see
nädalavahetuse esimeseks katsevõiduks. Selle tulemusega kerkisid soomlased
üldarvestuses koha võrra ja jätkasid nüüd kaheksandal kohal. Katse teine aeg
Ogier – Ingrassiale +9,7 ja kolmas Sordo – Del Barriole +10,9.
Enne katset
teist kohta hoidnud Meeke – Nagle võistlusauto libises ühes vasakkurvis liiga
pikalt ning selle tulemusel peatus nende Citroën C3 paremal küljel. Õnneks oli
seal kohas pealtvaatajaid, kes kohe appi tõttasid ja auto taas ratastele
lükkasid, kuid katse lõppu jõudes oli kadunud 47,5 sekundit. See tähendas, et
üldarvestuses pidid mehed endast mööda laskma Sordo – Del Barrio, kellele nad
kaotasid nüüd 25,7 sekundiga.
Tänak –
Järveojale avakatselt seitsmes aeg. Meeskonnakaaslastele kaotasid mehed 19,5
sekundiga.
Päeva teise katsena
sõideti 11,07 km pikkuse Las Minase esimene läbimine. Katsevõidu võtsid Tänak –
Järveoja. Ott sõnas, et nad kontrollisid sellel katsel legendi, et siis
punktikatsel rünnata. Toyotale kindlustasid katse kaksikvõidu Latvala –
Anttila, kes jäid meeskonnakaaslastest maha 1,4 sekundiga. Latvala sõnas
katselõpus, et ta pole üldse rahul sellega, et Power Stage järjestus on erinev
päeva stardijärjestusest ning, et Rally2 mehed peavad seal ees minema ning
põhimõtteliselt kõrgest
heitlusest
välja jääma. Sõnas, et äkki ta siis järgmisel korral näiteks ei taha
intervjuusid anda ralli ajal, et palun mõelgu FIA ja WRC TV ülekande
organiseerijad PS katseks välja mingi võrdsem süsteem.
Katse kolmas
aeg Mehhiko teedel oma MM-liidrikoha kaotanud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoulile
(Hyndai i20 Coupe WRC) +4,7.
Tänavuse
Mehhiko ralli viimase katsena sõideti Las Minase teine läbimine ning selle
katse viiele paremale jaotati ka Power Stage punkte.
Katsele
starditi järjestuses: 1.Greensmith, 2.Tidemand, 3.Tänak, 4.Suninen, 5.Lappi,
6.Latvala, 7.Neuville, 8.Loeb, 9.Mikkelsen, 10.Meeke, 11.Sordo, 12.Ogier.
FIA palus,
et meeskonnad ei kasutaks Mehhiko punktikatsel sama taktikat, mis Ogier
Rootsis, kuid meeskonnad keeldusid.
Üks võistluspaar, kes Mehhiko viimasel katsel starti hilines ning endale sellega parema stardipositsiooni said oli Tänak – Järveoja. Eestlased said küll ajakontrollpunkti hilinemise eest 4 minutit ja 30 sekundit trahvi, kuid kasutasid oma taktika ära 100% ning teenisid punktikatse maksimum 5 punkti.
Algselt sõitsid katse teise aja välja ralli võitjad Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kuid hiljem lisati nende ajale 10 sekundiline trahv, mitte määrustepärase viimase šikaani läbimise eest. M-Sport meeskond lubas otsuse edasi kaevata. See oli prantslastele Mehhikos neljandaks võiduks ja seitsmendaks poodiumikohaks.
Üks võistluspaar, kes Mehhiko viimasel katsel starti hilines ning endale sellega parema stardipositsiooni said oli Tänak – Järveoja. Eestlased said küll ajakontrollpunkti hilinemise eest 4 minutit ja 30 sekundit trahvi, kuid kasutasid oma taktika ära 100% ning teenisid punktikatse maksimum 5 punkti.
„Kui reeglid
ei keela, siis see on sport. Meil oli neid punkte vaja ja neid me ka võtma
läksime. Mängisime kõik kaardid punktikatse peale. Ütlesin Martinile, et tõmba turvavööd
tavalisest natuke kõvemini kinni ja läksime! Eesmärk sai täidetud. Ilm oli väga
palav ja punktikatse pinnas oli oodatust abrasiivsem, nii et rehvi kulumine
polnud päris see mida ootasime. Seega sellega oli veidi probleeme, aga auto oli
hea ja tundsin end roolis mugavalt. Lõpptulemuse osas olen kurb, sest katkestamise hetkel sõitsime võidu peale, aga
selline on elu ja selline on tehnikasport. Pikk hooaeg on veel ees, nüüd tuleb
siit saadud andmed kokku korjata ja inseneridega läbi töötada. See oli ju mulle
Toyotaga esimene kruusaralli. Paljud asjad olid hästi, aga paljus on ka
arenguruumi,“ võttis Tänak Toyota pressiteenistuse vahendusel ralli kokku.
Algselt sõitsid katse teise aja välja ralli võitjad Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kuid hiljem lisati nende ajale 10 sekundiline trahv, mitte määrustepärase viimase šikaani läbimise eest. M-Sport meeskond lubas otsuse edasi kaevata. See oli prantslastele Mehhikos neljandaks võiduks ja seitsmendaks poodiumikohaks.
„Tunnen end
fantastiliselt. See on meie jaoks üks väga eriline koht, sest oleme siin olnud
korduvalt poodiumil ning nüüd juba neljal korral võitnud. Arvasin enne rallit,
et meie võimalused heidelda võidu eest on tänu stardipositsioonile väikesed, kuid
me ei andnud kunagi alla ning meil oli fantastiline auto,“ sõnas Ogier viimase
katse finišis.
„Olen
väga-väga õnnelik. See All Live on küll hea asi, kuid väga raske on oma
sõitjaid sellistel hetkedel selle vahendusel vaadata. See kuidas Seb sel
nädalavahetusel oma koha eest heitles, on imetlusväärne ja suurepärane
saavutus. Pinge on nüüd meeskonnal, sest me teame, et tema meid alt ei vea ning
peame talle ka edaspidi pakkuma vaid parima auto,“ võttis M-Sport Ford
meeskonna boss Malcolm Wilson ralli järgselt oma emotsioonid kokku.
Absoluutarvestuse
teine koht Dani Sordo – Carlos Del Barriole. Meeste viimane ühine poodiumikoht
pärines 2013.aasta Prantsusmaa MM-rallilt. Hispaanlaste Hyundail purunes viimasel katsel
parem tagumine rehv, kuid nende õnneks oli neil lähimate jälitajate ees
turvaline edu.
Kolmandana
ületasid finišijoone möödunud aastased võitjad Kris Meeke – Paul Nagle.
„Ma pole
olnud kolmanda koha üle nii pettunud kunagi. Mul oli auto, mul oli hea stardipositsioon
ja ma ei kasutanud seda ära,“ võttis kolmandana finišijoone ületanud Meeke
ralli kokku.
Individuaalarvestuses
tõusid MM-liidriteks Ogier – Ingrassia, kellel kolme sõidetud ralliga kogutud 56 punkti. Tänak – Järveoja kukkusid kuuendaks ning neil on koos 26 punkti.
Tootjatest
jätkab MM-liidrina Hyundai, kellel punkte 84. Toyota hoiab 67 punktiga tootjate
arvestuse neljandat kohta.
Mehhiko ralli lõppjärjestus
1.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC 3:54:08.0
2.Sordo /
Del Barrio Hyundai i20 WRC +1:03.6
3.Meeke /
Nagle Citroën C3 WRC +1:19.2
4.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 WRC +1:38.4
5.Loeb /
Elena Citroën C3 WRC +2:24.6
6.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +9:03.0
7.Tidemand /
Andersson Škoda Fabia R5 +10:24.7
8.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +15:37.1
9.Greensmith
/ Parry Ford Fiesta R5 +17:09.3
10.Heller /
Olmos Ford Fieasta R5 +24:18.1
14.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC
+1:02:42.8
Autoralli
MM-sari jätkub nelja nädala pärast, kui 5.-8.aprilini sõidetakse Korsika ralli.
Korsikal on hooaja teist starti tegemas Mehhikos ka rallit juhtinud Sebastien
Loeb – Daniel Elena, kes selle ralli neljal korral võitnud.
Fotod:
M-Sport, RedBull Contentpool/Jaanus Ree
No comments:
Post a Comment