Wednesday, April 4, 2018


Autoralli MM-sari jätkub Vahemere saarte suuruselt neljandal saarel, Korsikal!





Autoralli MM-sari on ligi kuu ajaliselt pausilt tagasi ning ees on ootamas hooaja esimene puhas asfaldiralli. Jaanuaris küll sõideti kõval pinnasel ka Monte-Carlo ralli, kuid seda siiski klassikaliseks asfaldiralliks nimetada ei saa. Kui märtsis sõidetud Mehhiko rallil olid pigem eelisseisus need sõitjad, kes startisid tagantpoolt, siis Korsika saarel on see vastupidi. Asfaldil sõites on eelis neil, kes  eespool stardivad, sest iga järgnev auto, mis kurve lõikab toob teele libedat, kruusa, liiva jms., mis sõidujoonel püsimise libedamaks muudab. Tänu paljudele kurvidele saavad kindlasti Korsikal palju vatti autode pidurid ja rehvid.
Lisaks saab kindlasti eelseisval etapil olema võtmekoht, et kes suudab pikkadel katsetel oma rehve paremini säästa, sest Korsika asfalt on abrasiivne ja vana ning seega kulutab rehvi tavapärasest rohkem.  

Korsika ralli ajalugu

2004.aasta Markko Märtini - Michael Parki võit Korsikal on seni jäänud Prantsusmaa asfaldil Fordi viimaseks

Kurviliste mägiteede tõttu kutsutakse võistlust 10 000 kurvi ralliks ja naljana on öeldud, et Korsika saare pikim sirge asub Ajaccio lennuväljal.
Nagu viitab ralli prantsuskeelne nimi Tour de Corse, siis algselt oli võistluse eesmärgiks teha tervele saarele ring peale ning ralli oli oma distantsilt Aafrika kestvusrallide järel üks pikemaid maailmas. Idee sellise ralli korraldamiseks sündis ühe sõpruskonna ümarlauas.
Esimene Korsika ralli sõideti aastal 1956 ning selle võitis belglanna Gilberte Thirion Renault´il.
Ralli sai EM-staatuse aastal 1970 ning esimene MM-ralli sõideti Korsika saarel aastal 1973.
Selle võistluse võitis Jean-Pierre Nicolas, kes Eesti rallifännidele hilisemast ajast tuntud kui Peugeot rallimeeskonna spordidirektor. Muide Nicolas´e kõrval on kaardilugejana istunud ka sel nädalal Eestisse Mootorispordi muuseumit avama tulev FIA president Jean Todt.
Kuni 2008. aastani jäi ralli MM-kalendrist välja vaid korra, aastal 1996, kui Korsikal sõitsid vaid FIA 2-liitriste klassi meistrivõistluste osalejad. Kui 2009 aastal ei sõidetud Prantsusmaal üldse MM-rallit, siis 2010 – 2014 aastani sõideti Prantsusmaa MM-ralli Alsace piirkonnas, kuid 2015. aastal pöörduti tagasi Korsikale.
Sõitjatest on ralli rekordilised kuus korda võitnud kaks meest - Bernard Darniche (1970, 1975, 1977, 1978, 1979 ja 1981) ja Didier Auriol (1988, 1989, 1990, 1992, 1994, 1995).
Mitte prantslastest on Korsikal rohkem kui üks võit ette näidata kolmel mehel - Sandro Munari, Markku Alén ja Colin McRae.
Tootjatest on Korsikal enim võite ette näidata Lancial, kes Prantsusmaa asfaldil võidutsenud kümnel korral. Samas on Itaalia autotootjal Korsikast ka väga traagilised mälestused.
1985 aasta ralli neljandal kiiruskatsel sõitis teelt välja ja vastu puud Lancia sõitja Attilio Bettega, kes selle avarii tagajärjel hukkus. Aasta hiljem sõitis 17.kiiruskatsel Henri Toivoneni poolt juhitud Lancia Delta S4 teelt välja ning kukkus mäeservalt alla. Kukkumise tagajärjel süttis Lancia kütusepaak ning sekundeid hiljem põles auto, kuhu olid lõksu jäänud nii Toivonen, kui ta kaardilugeja Sergio Cresto. Mõlemad mehed hukkusid.

Latvala - Anttila, Henri Toivoneni ja Sergio Cresto mälestuseks püstitatud mälestusmärgi juures

Aastal 2004 võitsid ralli Markko Märtin – Michael Park. Fordi sõitjad võitsid 12 sõidetud katsest 7.


Eestlased Korsika MM-rallil

Aasta  Sõitjad Auto Tulemus
2001 Markko Märtin – Michael Park  Subaru Impreza WRC 6
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC02 8
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC03 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC04 1
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 19 (JWRC 4.koht)
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 17 (JWRC 2.koht)
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 K
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 7
2008 Jaan Mölder jr – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 36 (JWRC 11.koht)
2015 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 10
2016 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 10
2017 Ott Tänak – Martin Järveoja Ford Fiesta WRC´17 11
2017 Miko Niinemäe – Martin Valter Ford Fiesta R2 47 (JWRC 9.koht)













Korsika ralli 2018

Võistlusele on koos kohalike meistrivõistlustel osalejatega registreerunud 92 võistluspaari.
Uue generatsiooni WRC autosid on starti tulemas 11. Tänavusel Korsika rallil ootab ees 12 kiiruskatset, millest viis on korduvkatsed. Kolme võistluspäevaga läbitakse 333,48 katsekilomeetrit.
Võrreldes möödunud aastaga on trassist muutunud 2/3 ja möödunud aastastest katsetest on sel aastal kasutusel vaid kaks. Võistluse start on saare sadamalinnast Bastia´st, mis on tuntud ka oma veinide poolest. See on esimene kord peale aastat 1978, kui starditakse just sealt.
Võistlus algab neljapäeval, kui veidi üle 5km pikkusel testikatsel proovitakse veel viimaseid seadistusi enne, kui heitlus iga sekundikümnendiku pärast algab.
Reedel sõidetakse Bastia śt lõunas kaks korduvkatset, millest kohe avakatse pikkuseks 49,03 km. Kõige pikem võistluspäev ootab sõitjaid ees laupäeval, kui kuue kiiruskatsega läbitakse peaaegu 140 katsekilomeetrit. Pühapäeval jääb küll sõita vaid kaks kiiruskatset, kuid ees on ootamas ralli pikim katse Vero – Sarrola-Carcopino, millel pikkust 55,17 km. Nii pikka katset pole Korsikal sõidetud alates aastast 1986. Seda katset sõideti Korsika ralli raames üldse viimati aastal 2001 ning toona oli see katse nö pooleks tehtud ja sõideti kahe erineva katsena. Katse jooksul ootab võistlejaid ka ralli kõrgeim punkt, mis asub merepinnast 885 m kõrgusel.
Ralli lõpetab 16,25 km pikkune punktikatse, kus tänu FIA poolt vastu võetud reeglimuudatusele ei tohiks enam sellist taktikamängu näha nagu seda Rootsi ja Mehhiko ralli ajal nägi. Nimelt kõik kes viimasele punktikatsele ei stardi oma määratud stardiajas, siis need punktikatselt punkte teenida ei saa.

FIA ametlik kinnitus Powerstage katse reeglimuudatuse kohta



61. CORSICA Linea Tour de Corse 2018 katsed

NELJAPÄEV: 5.aprill 2018

Shakedown (Sorbo Ocagnano) 5.45 km 09:00

REEDE: 6.aprill.2018

SS1 La Porta - Valle di Rostino 1 49.03 km 10:50
SS2 Piedigriggio – Pont de Castirla 1 13.55 km 12:09
SS3 La Porta - Valle di Rostino 2 49.03 km 16:12
SS4 Piedigriggio – Pont de Castirla 2 13.55 km 17:31

LAUPÄEV: 7.aprill 2018

SS5 Cagnano - Pino - Canari 1 35.61 km 08:37
SS6 Désert des Agriates 1 15.45 km 10:18
SS7 Novella 1 17.39 km 12:08
SS8 Cagnano - Pino - Canari 2 35.61 km 16:21
SS9 Désert des Agriates 2 15.45 km 18:02
SS10 Novella 2 17.39 km 19:39

PÜHAPÄEV: 8.aprill 2018

SS11 Vero – Sarrola-Carcopino 55.17 km 10:23
SS12 Pénitencier de Coti-Chiavari [Power Stage] 16.25 km 13:18

Tõenäoliselt on Korsika ralli viimane kord kui rallifännid kuulevad nö klassikalist WRC ralliraadiot. Edaspidi peaks saama kuulata WRC All Live jutte, kuid täpsem info pidi selguma ralli ajal.

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundail on Korsikal stardis samad mehed, kes olid ka Mehhikos

Hyundai asub Korsikal kaitsma möödunud aastast tootjate esikohta. Korea autotootjast sai mulle 13. automark, kes nendel rasketel mägiteedel MM-ralli võiduni jõudnud. Mehhiko rallil suurendati tootjate arvestuses edu konkurentide ees ning samal kursil loodetakse kolme sama võistluspaariga jätkata ka Prantsusmaal. Kõigil sõitjatel on erinevatest aastatest ette näidata kas Korsika ralli üldvõit või siis klassi esikoht. Kui lähimat konkurenti ehk Fordi edestatakse 12 punktiga, siis tootjate viimane ehk Toyota jääb Hyundaist maha vaid 17 punktiga, seega on tootjate heitlus sama tihe, kui ka sõitjate oma.
Hyundai toob Korsikas rajale kaks uut võistlusautot, mille šassiid kannavad numbreid 10 ja 11 ning nendega hakkavad sõitma Neuville – Gilsoul ja Sordo Del Barrio.  Mikkelsen – Jæger võistlevad Korsikal sama autoga, millega ka Mehhikos.
Enne tänavust rallit testiti sarnaselt teiste meeskondadega Korsikal ning ainus tagasilöök oli üks lõhutud auto. Kui Hyundai peaks sel aastal Korsikal võitma, siis oleks see autotootja 9 etapivõiduks MM-sarjas.

#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse 3.koht, 35 punkti
Korsika parim resultaat: 3 (2015)

Kas Mikkelse - Jaeger saavutavad Korsikal hooaja teise poodiumikoha?

Andreas Mikkelsen soovib kindlasti sel hooajal tõestada, et ta pole kehvem mees, kui ta meeskonnakaaslased ning selleks vajab ta kiiremas korras lisaks juba saavutatud poodiumikohale ka võitu. Peale teste sõnas norralane, et Korsika ralli eesmärk on hooaja teine poodiumikoht. Kolmas stardipositsioon peaks seda soosima küll. Mikkelselnil on Hyundaiga asfaldi kogemust kahe ralli võrra, möödunud aastal tegi ta Kataloonia rallil Hyundai eest debüüdi, kuid pidi vedrustuse probleemi tõttu katkestama. Montes alustas norrakas kiirelt, kuid generaatori probleem rikkus ka seal hea tulemuse. Kui WRC autoga on Mikkelseni parim Korsika teede saavutus 2015 aasta kolmas koht, siis WRC2 arvestuses ei leidunud norralasele möödunud aastal Prantsusmaa asfaldil vastast.
Mikkelseni esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Bernt Kollevold.

#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 2.koht, 52 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2017)

Neuvill - Gilsoul said möödunud aastal Korsikal tõsta peakohale esikoha karikad

Thierry Neuville kaotas küll Mehhikos oma MM-liidrikoha, kuid Sebastien Ogierist lahutab teda vaid neli punkti ning kindlasti läheb belglane starti mõtetega, et seda vahet vähendada. Lisaks 2017 aasta MM-etapivõidule on Neuvillel Korsika teedelt ette näidata ka 2011 aasta IRC ehk tänases mõttes Euroopa meistrivõistluste etapi võit. Möödunud aastane Korsika ralli võitja elas koos kaardilugeja Nicolas Gilsouliga testidel üle päris kõrgelt kukkumise, kui nende Hyundai i20 WRC ühes sillale tuleku kurvis liialt libisemisesse läks ning maandus paarkümmend meetrit silla all olevas jõesängis. Õnneks pääsesid mehed vaid ehmatuse ja märgade jalgadega. Neuville sõnas enne rallit, et see testi õnnetus ei tohiks tema ralli kiirust segada ning ta läheb püüdma hooaja teist võitu.
Neuville esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub oma karjääri jooksul üheksa korda Korsikal startinud Bruno Thiry.

VIDEO: Neuville - Gilsoul testimas Korsika ralliks 

#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse 9.koht, 12 punkti
Korsika parim resultaat: 3 (2006-07, 2017)

Sordo - Del Barrio loodavad kodusematel teedel jätkata poodiumi tempos

Mehhiko MM-ralli üks suuremaid üllatajaid oli kindlasti Dani Sordo. Hooaja kolmandat starti tegev hispaanlane on Korsikal juba vana külaline. Tänavu Prantsusmaal oma 155 MM-starti tähistav mees oli möödunud aastal Hyundaile kindlustamas kaksikvõitu, kuid pidi viimasel katsel endast siiski Ogieri mööda laskma ja kolmandana lõpetama. 2012 aasta IRC etapi võitja läheb sarnaselt meeskonnakaaslastele püüdma hooaja teist poodiumikohta. Sordo esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Enrique Ojeda.

M-Sport Ford WRT

M-Sport Ford meeskonnal on Korsikal võistlemas samad mehed, kes Monte-Carlos

Mehhiko rallil tootjate arvestuses teiseks tõusnud M-Sport on tegelikult hetkel veel FIA-lt apellatsiooni vastuse ootel, sest algselt sõitsid Sebastien Ogier – Julien Ingrassia Mehhiko ralli viimasel katsel välja teise aja, kuid kohtunikud otsustasid prantslaste katseajale lisada finišieelse šikaani mitte korrektse läbimise eest 10 trahvisekundit ning nii kaotasid nad 4 väärtusliku MM-punkti.
Kui kõik meeskonnad ja seda ka Ford testisid enne hooaja neljandat MM-ralli Korsikal, siis Ogieri võistlusauto põikas veel enne Mehhikost Euroopasse naasmist läbi Ameerikast, Põhja-Carolinast, kus autot testiti USA Fordi tuuletunnelis, et saada asfaldirallideks abi tehnoloogiatest, mida kasutatakse NASCARis.
Fordil on Korsika saare teedelt ette näidata kolm võitu, millest viimase tõid sinisele ovaalile 2004 aastal Märtin – Park. Tänavu möödub Fordil 30 aastat sellest, kui just Korsikal saavutati 1988 aastal Ford Sierra RS Cosworthil esimene MM etapivõit.  Selle tõi Fordile „maailma kiireim kiirabijuht“ Didier Auriol, kes oma hüüdnime sai tänu sellele, et oli enne rallisõitjaks saamist töötanud kiirabijuhina. Ralli kuuekordne võitja Auriol plaanis seda 30. aasta möödumist tänavu tähistama tulla ja startida rallile uue Fiesta WRC-ga, kuid ei saanud eelarvet kokku ja pidi sellest ideest loobuma.
M-Sport autod numbritega 1 ja 2 kannavad esitiibadel Korsikal kirjasid #FEVER, millega mälestatakse päev enne Mehhiko rallit tsikliõnnetuses hukkunud autospordi legendaarset ajakirjaniku ja saatejuhti Henry Hope-Frosti.



Kui Hyundai toob Korsikal rajale kaks uut võistlusautot, siis M-Sport ühe ja selle šassii nr.10 saavad endale Ogier – Ingrassia. Evans – Mills istuvad Fiestas millega sõitis möödunud aastal Tänak Austraalias ning Bouffier – Panseri stardivad autoga millega Teemu Suninen sõitis tänavu Mehhikos.
Malcolm Wilson sai möödunud nädalal Londonis, Eesti saatkonnas president Kersti Kaljulaidilt kätte Maarjamaa Risti V klassi teenetemärgi.
Kui Ford peaks sel aastal Korsikal võitma, siis oleks see autotootja 90 etapivõiduks MM-sarjas.

#1 Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse 1.koht, 56 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2016)

Ogier - Ingrassia lähevad koduteedelt püüdma hooaja kolmandat võitu

Sel hooajal juba kaks etappi võitnud Ogier – Ingrassia tõusid peale Mehhiko rallit taas MM-arvestuse liidriteks ning annavad koduteedel endast kõik, et ka peale Korsika saarelt lahkumist oleks nende nimede ees punktitabelis number 1.
Kui Mehhiko ralli eelsel testil sadas Ogieril lund, siis Korsika eelne test sujus viperusteta.
Korsika ralli on Ogierile üks väheseid rallisid mida 42. MM-rallit võitnud viiekordne maailmameister on võitnud vaid korra, seda suuresti tänu sellele, et vahemikus 2010 – 2014 sõideti Alsaces ja seal võitis Ogier kahel korral.
Enne Korsikat ütles prantslane, et peab oma suurimaks konkurendiks MM-tiitlile just Neuville, kuid jälgib pidevalt ka Ott Tänaku edenemist.  
Ogieri esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 26. MM-ralli kogemusega Simon Jean-Joseph.



#2 Elfyn Evans – Phil Mills
MM-arvestuse 12.koht, 8 punkti
Korsika parim resultaat: 2 (2015)

Elfyn Evansile loeb sellel nädalavahetusel kaarti 2003.aasta Korsika ralli võitja Phil Mills

Elfyn Evansi hooaeg on alanud kõike muud kui hästi. Kui Montest naasis britt kuuenda kohaga, siis kolme ralli järel ongi need 8 punkti jäänud seni ainsateks. Rootsis oli mees hädas auto seadistustega ning Mehhikos pidi ta sõidu pooleli jätma peale üle katuse käimist kaardilugeja Daniel Barritil tuvastatud peapõrutuse tõttu. Just Barriti heaolu ja parema taastumise nimel testis Evans Korsika ralli eel hoopis koos Stuart Loudoniga. Kui enne rallit tundus, et Barritt saab siiski Korsikal sõita, siis lõpuks otsustati siiski, et mehele antakse veel aega taastumiseks. Evans siiski Korsikal kaardilugejata ei jää ja tema kõrval võtab koha sisse 2003. aasta Korsika ralli võitja ja maailmameister Phil Mills. Viimati autoralli MM-sarjas 2010 aastal Petter Solbergiga võistelnud Mills on viimastel aastatel olnud ametis just Evansi esiauto tööd tehes, seega Evansi „noodid“ peaks britil väga selged olema.Korsika ralli on Evansi jaoks kindlasti positiivsete mälestustega võistlus, sest aastal 2015. jäi tal ralli võidust puudu vaid samm, kui toona VW sõitnud Jari-Matti Latvala järel teisena lõpetas. 2016. aastal võitis Evans ralli WRC2 arvestuses.  Evansi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub tema isa Gwyndaf.

#3 Bryan Bouffier – Xavier Panseri
MM-arvestuse 16.koht, 4 punkti
Korsika parim resultaat: 8 (2015)

Bouffier - Panseri lähevad koduteedel eelkõige nautima kiiret sõitu ja head punktid oleks vaid boonus

Teist starti on M-Sport meeskonna eest sel hooajal tegemas Bryan Bouffier. Hooaja avastart lõppes kõigi probleemide kiuste kaheksanda kohaga. Enne rallit sunnitult kaardilugejat vahetama pidanud ning tänu sellele võistluseelse recce praktiliselt tegemata jätnud prantslane on seekord võistlusele minemas kindlama tundega ja seda sellest hoolimata, et võistluseel sai testida vaid ühe päeva. Karjääri 19 MM-rallile startiv Bouffier on kahel viimasel aastal Korsikal sõitnud R5 autol ning mõlemal korra rajaäärde jäänud.
Viimane finišisse jõudmine pärineb hooajast 2015, kui ta lõpetas samuti M-Sport meeskonda esindades Fiesta WRC autol kaheksandana.
Korsikal on Bouffier stardis koos Xavier Panseriga, kellega 2013 aastal Korsikal ERC etapp võideti. Bouffieri esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Jean-Marc Manzagol.

Citroën Total Abu Dhabi WRT

Sarnaselt hooaja eelnevatele rallidele on Citroen ka koduteedel stardis vaid kahe autoga

Prantsuse autotootjal Citroënil on Korsikast head mälestused, sest just sellel Prantsusmaa saarel võeti esimene võit neljaveolise ralliautoga. Sellega sai 2001. aastal hakkama Jesus Puras – Marc Marti ja autoks muidugi legendaarde Citroën Xsara WRC. Mehhikos olid meeskonna eest üle kolme aasta taas stardis Sebastien Loeb – Daniel Elena, kes Citroënile toonud koguni 78 MM-ralli etapivõitu. Loeb – Elena on stardis ka Korsikal, mis tähendab seda, et teist rallit järjest peavad võistlust kõrvalt jälgima Craig Breen – Scott Martin, kes Rootsis tõid meeskonnale tänavuse esimese poodiumikoha. Iseenesest ei saa ma Prantsuse autotootja käitumisest aru, et Korsikale, kus ka Craig Breen oleks kiire ei too nad kolme autot starti, a järgmisele etapile Argentinasse ollakse minemas kolme C3 WRC-ga. Saan aru, et Money talks ehk siis sheik Khalid Al-Qassimi maksab selle "lõbu" seal kinni, aga siiski. 
Meeke – Nagle võistlevad Korsikal sama autoga, millega sõitsid Rootsis ning Loeb – Elena sõidavad samuti autol, mis viimati leidis kasutust skandinaavia lumel.
Kui Citroen peaks sel aastal Korsikal võitma, siis oleks see autotootja 99 etapivõiduks MM-sarjas.

#10 Kris Meeke – Paul Nagle
MM-arvestuse 4.koht, 32 punkti
Korsika parim resultaat: 4 (2015)

Meeke - Nagle esikoha heitlus lõppes möödunud aastal tehnilistel põhjustel

Kris Meeke sõnas Mehhiko ralli järgselt, et tal oli terve nädalavahetuse hea stardipositsioon ja hea auto, kuid ta peab vaid iseendale otsa vaatama, et ta seda ei suutnud võiduks vormistada ning pidi leppima kolmanda kohaga. Meeke ja tema kaardilugeja Paul Nagle juhtisid möödunud aastal Korsika rallit kuni kuuenda kiiruskatseni, kuid olid seejärel sunnitud C3 WRC mootoriprobleemide tõttu katkestama.
Arvestades, et mehed stardivad sel korral rajale neljandana, siis minnakse kindlasti püüdma hooaja teist poodiumikohta. Meeke esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Stephen Whitford.

#11 Sebastien Loeb – Daniel Elena
MM-arvestuse 10.koht, 11 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2005-08)

Loeb - Elena teavad kuidas Korsikal sõita ja võita

Loeb – Elena tõestasid Mehhikos, et mehed pole rooste läinud ning vaid rehvipurunemine tõmbas kriipsu peale sellele vingele comebackile, mis oleks võinud lõppeda ka võiduga. Aastatel 2005-2008 ei leidunud Loeb – Elenale Korsika teedel vastast. Kui 2004 aastal pidid mehed rallivõidu küll loovutama, Märtin – Parkile, siis just sellel ralli kindlustasid mehed oma esimese MM-tiitli.  2005. aasta rallil võitsid Loeb – Elena kõik rallil sõidetud 12 kiiruskatset ja sellist saavutust pole tänaseni keegi suutnud järgi teha.
Peale Mehhiko rallit ei kahtle enam keegi, et Loeb – Elena on endiselt tipus ning heitlevad rallil esikoha eest. Juba käivad kõlakad, et Citroën tahab mehi palgata terveks 2019. hooajaks. Hetke  seisuga on Loeb oma kommentaarides selle võimaluse välistanud, kuid elame näeme. Loebi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 90ndate lõpus ise Citroeni meeskonna eest sõitnud Patrick Magaud.

VIDEO: Loeb - Elena Korsika ralli test

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyotad olid hooaja avaetapil Montes väga kiired ning sama kiirust loodetakse näidata ka Korsikal

Tootjate arvestuse viimaselt realt leiame 67 punktiga Toyota. Sarnaselt teistele meeskondadele testisid ka Jaapani autotootja võistlejad enne rallit Korsikal. Toyotal on Korsika rallil ajaloost ette näidata kolm esikohta, millest viimane pärineb aastast 1995, kui Didier Auriol võitis legendaarsel Toyota Celica GT-Four´il.
Kui peaks kelleltki küsida, et kas need Korsika teed on ikka nii ohtlikud, kui räägitakse, siis sellele küsimusele on kõige õigem mees tänasel päeval vastama Toyota meeskonna boss Tommi Mäkinen, kes Korsikal oma rallisõitja karjääri jooksul üle elanud kaks suurt avariid. 2001. aastal juhtunud õnnetus lõpetas seljavigastuse tõttu tema kaardilugeja Risto Mannisenmäki karjääri. Arvestades, et Toyota oli hooaja avaetapil Monte-Carlos väga kiire ning lõpetati kahe autoga poodiumil, siis on alust oodata head tulemust ka Korsikal. Meeskonna bossi Mäkineni sõnul testis testisõitja Juho Hänninen enne Korsikat väga palju just Yaris WRC vedrustust, mis seal rallil väga oluline ning tulemusega jäädi rahule.
Sarnaselt Citroeniga on ka kõik Toyota Gazoo Racing meeskonna autod Korsikal samad, millega võisteldi Rootsis.
Kui Toyota peaks sel aastal Korsikal võitma, siis oleks see autotootja 46 etapivõiduks MM-sarjas.


#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse 5.koht, 31 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2015)

Latvala - Anttilal on Prantusmaa asfaldilt võit ette näidata nii Korsikalt, kui ka Alsacest
Jari-Matti Latvala oli möödunud aastal see mees, kes tõi Korsika rallil Toyotale ainsa katsevõidu ja seda punktikatselt. Üldarvestuses lõpetasid Latvala – Anttila neljandana. 
Kui kolmandast kohast jäi neid lahutama 13,6 sekundit, siis viimase katse võit tõstis neid üldarvestuses viiendalt neljandaks ning seda vaid 0,1 sekundilise paremusega Breen – Scott ees. Latvalale on tänavune Korsika ralli 186 MM-stardiks ning kindlasti soovib kogenud soomlane üles leida sama tempo, mis talle 2015. aastal ralli võidu tõi ehk siis eesmärgiks on saavutada hooaja teine poodiumikoht. Latvala esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 2005.aasta Korsika ralli teine mees Toni Gardemeister.

#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 6.koht, 26 punkti
Korsika parim resultaat: 10 (2015-16)

Tänak - Järveoja lähevad Korsika teedelt püüdma karjääri parimat kohta


Kui Mehhiko ralli said Ott Tänak – Martin Järveoja (va. punktikatse võit) suures osas pettumuseks lugeda, siis nüüd on ees ootamas hooaja esimene korralik asfaldiralli. Tänavuse hooaja kiiruskatsete võitude liidrid (15 katsevõitu) soovivad kindlasti lisa ka Korsikal.
Lisaks on meestel kindlasti soov tõestada just eelkõige endale, et see mis möödunud aastal õnnetul kombel Korsikal pooleli jäi suudetakse sel aastal korralikuks resultaadiks vormistada.
Kuuldavasti läksid meie meestel testid hästi ning kuues stardipositsioon ei tohikski väga hull olla, et poodiumikohtade eest heidelda.
Oti ja Martini esiauto tööd on sarnaselt Monte-Carlole tegemas Martin Kangur ja Kuldar Sikk.

„Oleme sel aastal igal pinnasel kiired olnud ning meeskond on teinud väga palju tööd, et see ka Korsikal nii oleks. Peame hakkama nüüd kaotatud punkte tagasi tegema, sest muidu lähevad rivaalid eest liiga ära. Eelmine aastal oli meil Korsika rallil väga hea fiiling, seega läheme sel aastal tugeva tulemuse järi. Monte tingimused olid sel aastal väga spetsiifilised, seega ei saa me just palju sealt siia rallile kaasa võtta, kuid ometigi saime ralli eelsel testil aimu, kuhu suunas soovime liikuda. Tegime korraliku kahe päevase testi ning ma usun, et saime auto heasse seadesse,“ sõnas Tänak enne eesootavat katsumust.

„Korsika ralli on minu jaoks kõige nõrgem, sest, võitlen seal merehaigusega. Varasematel aastatel on mul merehaigusega rohkem probleeme olnud, kui tänavu. Ilmselt Ott sõidab veidi sujuvamalt, sest viimasel ajal pole seda nii palju esinenud,“ sõnas kaardilugeja Martin Järveoja enne 10 000 kurvi.

VIDEO: Tänak - Järveoja Korsika ralliks testimas

#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 7.koht, 23punkti
Korsika parim resultaat: 14 (2015)

Lappi - Fermi senised asfaldirallid Toyotal pole oodatud tulemust toonud
Esapekka Lappi jaoks oli Mehhiko selle aasta esimeseks ralliks, kus ta MM-punkte ei saanud. Nüüd ootab Lappit ja tema kaardilugejat Janne Fermi ees järjekordne sukeldumine teadmatusse, sest Korsika saab olema juba neljas järjestikune ralli tänavu, kus mehed ei ole enne WRC autol sõitnud. Kuigi Lappi on hetkel Toyota meestest punktiarvestuses kõige kehvemal positsioonil, siis kolm Toyota sõitjad mahuvad 8 puntki sisse.
Lappi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub möödunud aasta Toyota põhimeeskonna sõitja ja tänavune testisõitja Juho Hänninen.

JWRC

Ken Torn teeb hooaja teise stardi koos Ken Järveojaga

Hooaja teise stardi teevad Korsikal noored autoralli tulevikulootused ehk JWRC klassi osalejad. 14 võistluspaari hulgas on rajale tulemas ka Ken Torn, kes Rootsi MM-rallil tõestas nelja kiiruskatse võiduga, et sarja peaauhinna eest heitlemiseks on tal kiirus olemas.
Kahjuks läks Rootsi ralli hea tulemus küll laupäevase üle katuse käimise nahka, kuid selline see autoralli kord juba on.
Kui Rootsis istus Torni kõrval Kuldar Sikk, siis tänu Siku muude kohustustega võtab Torni kõrval Korsikal koha sisse 16 MM-ralli kogemusega Ken Järveoja.

"Ma pole kunagi varem asfaldil võistelnud, kuid olen mõned recced sellel pinnasel teinud ning ootan huviga, milline mu kiirus saab olema. Kuna see on ikkagi mu esimene asfaldiralli, siis peamine eesmärk on õppida ja võtta tulevikuks kogemus endaga. Saame Keniga enne rallit Korsikal teha veidi legenditrenni ning harjuda autoga kõval pinnasel," sõnas Torn enne rallit.

JWRC punktiseis peale Rootsi MM-rallit




WRC2

WRC2 arvestuses on peale kolme sõidetud rallit etapivõit ette näidata kolmel erineval võistluspaaril. Montes olid parimad Jan Kopecky – Pavel Dresler (Skoda), Rootsis Katsuta Takamoto – Marko Salminen (Ford) ja Mehhikos Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Skoda).  Ainsana neist ei ole Korsikal stardis Tideman – Anderssoni.
12 startiva võistluspaari hulgas on kindlasti lisaks eelpool nimetatud meestele Korsikal kiiret sõitu tegemas Ole Christian Veiby – Stig Rune  Skjærmoen (Skoda Fabia R5).

Stephane Lefebvre loodab sel aastal Citroen C3 R5-ga heidelda WRC2 MM-tiitli eest
Tuliuue võistlusauto toob Korsikal rajale Citroën, kes vana DS3 R5 pensionile saatnud ning asendanud C3 R5-ga. Autot on testitud erinevatest tingimustes alates 2017. aasta septembrist ning testide käigus läbitud üle 6000 kilomeetri. Uues autos võtavad kohad sisse Stephane Lefebvre – Gabin Moreau, kes möödunud aastal olid Citroëni WRC meeskonna põhisõitjad. Lefebvre on enne hooaja avastarti sõnanud, et ta läheb püüdma WRC2 klassi 2018. aasta meistritiitlit. Teise C3 R5 toovad rajale Yoann Bonato - Benjamin Boulloud. Prantslastest on veel koduteedel rajale tulemas Hyundai i20 R5 autol möödunud aastal hooaja kokkuvõttes JWRC klassi teise koha teeninud  Nicolas Ciamin.
Kui WRC meestest tegi Korsika ralli eelsel testil avarii Neuville, siis WRC2 klassi meestest läks kehvasti Guillaume de Meviusel ja Katsuta Takamotol. Kui tänavuse Rootsi ralli võitja Takamoto puruks sõidetud Fiesta R5 asendati Rootsi rallil Jarkko Nikara sõita olnud autoga, siis de Meviuse võimaliku uue võistlusauto saatus pole veel selgunud. 



WRC2 punktiseis peale Mehhiko MM-rallit



Lisaks soovitan kuulata üle ka Powerstage saate, kus mina ja Marek rääkisime lisaks Korsika rallil eesootavast ka Urmo Aavaga, kes ise Korsikal neljal korral startinud. 
Powerstage värske saate leiab: Powerstage FB lehelt facebook.com/Powerstage.ee/ ja  Kuku Raadio Podcast keskkonnast ning iTunes´ist 


Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport, Citroen Racing, Toyota Gazoo Racing, Motorsport.com, Miikka Anttila FB, eWRC-results.com, Erakogu

No comments:

Post a Comment