Autoralli MM-sari jätkub Vahemere saarte suuruselt neljandal saarel,
Korsikal!
Autoralli MM-sari on ligi kuu
ajaliselt pausilt tagasi ning ees on ootamas hooaja esimene puhas asfaldiralli.
Jaanuaris küll sõideti kõval pinnasel ka Monte-Carlo ralli, kuid seda siiski
klassikaliseks asfaldiralliks nimetada ei saa. Kui märtsis sõidetud Mehhiko rallil olid pigem eelisseisus need sõitjad, kes
startisid tagantpoolt, siis Korsika saarel on see vastupidi. Asfaldil sõites on
eelis neil, kes eespool stardivad, sest iga
järgnev auto, mis kurve lõikab toob teele libedat, kruusa, liiva jms., mis
sõidujoonel püsimise libedamaks muudab. Tänu paljudele kurvidele saavad kindlasti
Korsikal palju vatti autode pidurid ja rehvid.
Lisaks saab kindlasti eelseisval
etapil olema võtmekoht, et kes suudab pikkadel katsetel oma rehve paremini
säästa, sest Korsika asfalt on abrasiivne ja vana ning seega kulutab rehvi tavapärasest
rohkem.
Korsika ralli ajalugu
2004.aasta Markko Märtini - Michael Parki võit Korsikal on seni jäänud Prantsusmaa asfaldil Fordi viimaseks |
Kurviliste mägiteede tõttu kutsutakse
võistlust 10 000 kurvi ralliks ja naljana on öeldud, et Korsika saare pikim
sirge asub Ajaccio lennuväljal.
Nagu viitab ralli prantsuskeelne nimi
Tour de Corse, siis algselt oli võistluse eesmärgiks teha tervele saarele ring
peale ning ralli oli oma distantsilt Aafrika kestvusrallide järel üks pikemaid
maailmas. Idee sellise ralli korraldamiseks sündis ühe sõpruskonna ümarlauas.
Esimene Korsika ralli sõideti aastal
1956 ning selle võitis belglanna Gilberte Thirion Renault´il.
Ralli sai EM-staatuse aastal 1970
ning esimene MM-ralli sõideti Korsika saarel aastal 1973.
Selle võistluse võitis Jean-Pierre
Nicolas, kes Eesti rallifännidele hilisemast ajast tuntud kui Peugeot
rallimeeskonna spordidirektor. Muide Nicolas´e kõrval on kaardilugejana istunud
ka sel nädalal Eestisse Mootorispordi muuseumit avama tulev FIA president Jean
Todt.
Kuni 2008. aastani jäi ralli
MM-kalendrist välja vaid korra, aastal 1996, kui Korsikal sõitsid vaid FIA
2-liitriste klassi meistrivõistluste osalejad. Kui 2009 aastal ei sõidetud Prantsusmaal üldse MM-rallit, siis 2010 – 2014 aastani sõideti
Prantsusmaa MM-ralli Alsace piirkonnas, kuid 2015. aastal pöörduti tagasi
Korsikale.
Sõitjatest on ralli rekordilised kuus
korda võitnud kaks meest - Bernard Darniche (1970, 1975, 1977, 1978, 1979 ja
1981) ja Didier Auriol (1988, 1989, 1990, 1992, 1994, 1995).
Mitte prantslastest on Korsikal
rohkem kui üks võit ette näidata kolmel mehel - Sandro Munari, Markku Alén ja
Colin McRae.
Tootjatest on Korsikal enim võite
ette näidata Lancial, kes Prantsusmaa asfaldil võidutsenud kümnel korral. Samas
on Itaalia autotootjal Korsikast ka väga traagilised mälestused.
1985 aasta ralli neljandal
kiiruskatsel sõitis teelt välja ja vastu puud Lancia sõitja Attilio Bettega,
kes selle avarii tagajärjel hukkus. Aasta hiljem sõitis 17.kiiruskatsel Henri
Toivoneni poolt juhitud Lancia Delta S4 teelt välja ning kukkus mäeservalt
alla. Kukkumise tagajärjel süttis Lancia kütusepaak ning sekundeid hiljem põles
auto, kuhu olid lõksu jäänud nii Toivonen, kui ta kaardilugeja Sergio Cresto.
Mõlemad mehed hukkusid.
Latvala - Anttila, Henri Toivoneni ja Sergio Cresto mälestuseks püstitatud mälestusmärgi juures |
Aastal 2004 võitsid ralli Markko
Märtin – Michael Park. Fordi sõitjad võitsid 12 sõidetud katsest 7.
VIDEO: Korsika ralli 2004 kokkuvõte
Eestlased Korsika MM-rallil
Aasta | Sõitjad | Auto | Tulemus |
2001 | Markko Märtin – Michael Park | Subaru Impreza WRC | 6 |
2002 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC02 | 8 |
2003 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC03 | K |
2004 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC04 | 1 |
2005 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | 19 (JWRC 4.koht) |
2006 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Swift S1600 | 17 (JWRC 2.koht) |
2007 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Swift S1600 | K |
2007 | Aigar Pärs – Ken Järveoja | Suzuki Swift S1600 | K |
2008 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Citroen C4 WRC | 7 |
2008 | Jaan Mölder jr – Frederic Micolette | Suzuki Swift S1600 | 36 (JWRC 11.koht) |
2015 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 10 |
2016 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 10 |
2017 | Ott Tänak – Martin Järveoja | Ford Fiesta WRC´17 | 11 |
2017 | Miko Niinemäe – Martin Valter | Ford Fiesta R2 | 47 (JWRC 9.koht) |
Korsika ralli 2018
Võistlusele on koos kohalike meistrivõistlustel
osalejatega registreerunud 92 võistluspaari.
Uue generatsiooni WRC autosid on
starti tulemas 11. Tänavusel Korsika rallil ootab ees 12 kiiruskatset, millest
viis on korduvkatsed. Kolme võistluspäevaga läbitakse 333,48 katsekilomeetrit.
Võrreldes möödunud aastaga on
trassist muutunud 2/3 ja möödunud aastastest katsetest on sel aastal kasutusel
vaid kaks. Võistluse start on saare sadamalinnast Bastia´st, mis on tuntud ka
oma veinide poolest. See on esimene kord peale aastat 1978, kui starditakse
just sealt.
Võistlus algab neljapäeval, kui veidi
üle 5km pikkusel testikatsel proovitakse veel viimaseid seadistusi enne, kui
heitlus iga sekundikümnendiku pärast algab.
Reedel sõidetakse Bastia śt lõunas
kaks korduvkatset, millest kohe avakatse pikkuseks 49,03 km. Kõige pikem
võistluspäev ootab sõitjaid ees laupäeval, kui kuue kiiruskatsega läbitakse
peaaegu 140 katsekilomeetrit. Pühapäeval jääb küll sõita vaid kaks
kiiruskatset, kuid ees on ootamas ralli pikim katse Vero – Sarrola-Carcopino,
millel pikkust 55,17 km. Nii pikka katset pole Korsikal sõidetud alates aastast
1986. Seda katset sõideti Korsika ralli raames üldse viimati aastal 2001 ning
toona oli see katse nö pooleks tehtud ja sõideti kahe erineva katsena. Katse
jooksul ootab võistlejaid ka ralli kõrgeim punkt, mis asub merepinnast 885 m
kõrgusel.
Ralli lõpetab 16,25 km pikkune
punktikatse, kus tänu FIA poolt vastu võetud reeglimuudatusele ei tohiks enam
sellist taktikamängu näha nagu seda Rootsi ja Mehhiko ralli ajal nägi. Nimelt
kõik kes viimasele punktikatsele ei stardi oma määratud stardiajas, siis need
punktikatselt punkte teenida ei saa.
FIA ametlik kinnitus Powerstage katse reeglimuudatuse kohta
FIA ametlik kinnitus Powerstage katse reeglimuudatuse kohta
61. CORSICA Linea Tour de Corse 2018 katsed
NELJAPÄEV: 5.aprill 2018
Shakedown (Sorbo Ocagnano) 5.45 km 09:00
REEDE: 6.aprill.2018
SS1 La Porta - Valle di Rostino 1
49.03 km 10:50
SS2 Piedigriggio – Pont de Castirla 1
13.55 km 12:09
SS3 La Porta - Valle di Rostino 2
49.03 km 16:12
SS4 Piedigriggio – Pont de Castirla 2
13.55 km 17:31
LAUPÄEV: 7.aprill 2018
SS5 Cagnano - Pino - Canari 1 35.61
km 08:37
SS6 Désert des Agriates 1 15.45 km 10:18
SS7 Novella 1 17.39 km 12:08
SS8 Cagnano - Pino - Canari 2 35.61
km 16:21
SS9 Désert des Agriates 2 15.45 km 18:02
SS10 Novella 2 17.39 km 19:39
PÜHAPÄEV: 8.aprill 2018
SS11 Vero – Sarrola-Carcopino 55.17
km 10:23
SS12 Pénitencier de Coti-Chiavari
[Power Stage] 16.25 km 13:18
Tõenäoliselt on Korsika ralli viimane
kord kui rallifännid kuulevad nö klassikalist WRC ralliraadiot. Edaspidi peaks saama
kuulata WRC All Live jutte, kuid täpsem info pidi selguma ralli ajal.
Hyundai Shell Mobis WRT
Hyundail on Korsikal stardis samad mehed, kes olid ka Mehhikos |
Hyundai asub Korsikal kaitsma
möödunud aastast tootjate esikohta. Korea autotootjast sai mulle 13. automark,
kes nendel rasketel mägiteedel MM-ralli võiduni jõudnud. Mehhiko rallil
suurendati tootjate arvestuses edu konkurentide ees ning samal kursil
loodetakse kolme sama võistluspaariga jätkata ka Prantsusmaal. Kõigil sõitjatel
on erinevatest aastatest ette näidata kas Korsika ralli üldvõit või siis klassi
esikoht. Kui lähimat konkurenti ehk Fordi edestatakse 12 punktiga, siis
tootjate viimane ehk Toyota jääb Hyundaist maha vaid 17 punktiga, seega on
tootjate heitlus sama tihe, kui ka sõitjate oma.
Hyundai toob Korsikas rajale kaks uut
võistlusautot, mille šassiid kannavad numbreid 10 ja 11 ning nendega hakkavad
sõitma Neuville – Gilsoul ja Sordo Del Barrio. Mikkelsen – Jæger võistlevad Korsikal sama
autoga, millega ka Mehhikos.
Enne tänavust rallit testiti
sarnaselt teiste meeskondadega Korsikal ning ainus tagasilöök oli üks lõhutud
auto. Kui Hyundai peaks sel aastal Korsikal võitma, siis oleks see autotootja 9
etapivõiduks MM-sarjas.
#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse 3.koht, 35 punkti
Korsika parim resultaat: 3 (2015)
Kas Mikkelse - Jaeger saavutavad Korsikal hooaja teise poodiumikoha? |
Andreas Mikkelsen soovib kindlasti
sel hooajal tõestada, et ta pole kehvem mees, kui ta meeskonnakaaslased ning
selleks vajab ta kiiremas korras lisaks juba saavutatud poodiumikohale ka
võitu. Peale teste sõnas norralane, et Korsika ralli eesmärk on hooaja teine
poodiumikoht. Kolmas stardipositsioon peaks seda soosima küll. Mikkelselnil on
Hyundaiga asfaldi kogemust kahe ralli võrra, möödunud aastal tegi ta Kataloonia
rallil Hyundai eest debüüdi, kuid pidi vedrustuse probleemi tõttu katkestama. Montes
alustas norrakas kiirelt, kuid generaatori probleem rikkus ka seal hea
tulemuse. Kui WRC autoga on Mikkelseni parim Korsika teede saavutus 2015 aasta
kolmas koht, siis WRC2 arvestuses ei leidunud norralasele möödunud aastal
Prantsusmaa asfaldil vastast.
Mikkelseni esiauto (Gravel crew)
piloodi kohal istub Bernt Kollevold.
#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 2.koht, 52 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2017)
Neuvill - Gilsoul said möödunud aastal Korsikal tõsta peakohale esikoha karikad |
Thierry Neuville kaotas küll Mehhikos
oma MM-liidrikoha, kuid Sebastien Ogierist lahutab teda vaid neli punkti ning
kindlasti läheb belglane starti mõtetega, et seda vahet vähendada. Lisaks 2017
aasta MM-etapivõidule on Neuvillel Korsika teedelt ette näidata ka 2011 aasta
IRC ehk tänases mõttes Euroopa meistrivõistluste etapi võit. Möödunud aastane
Korsika ralli võitja elas koos kaardilugeja Nicolas Gilsouliga testidel üle
päris kõrgelt kukkumise, kui nende Hyundai i20 WRC ühes sillale tuleku kurvis
liialt libisemisesse läks ning maandus paarkümmend meetrit silla all olevas
jõesängis. Õnneks pääsesid mehed vaid ehmatuse ja märgade jalgadega. Neuville
sõnas enne rallit, et see testi õnnetus ei tohiks tema ralli kiirust segada
ning ta läheb püüdma hooaja teist võitu.
Neuville esiauto (Gravel crew)
piloodi kohal istub oma karjääri jooksul üheksa korda Korsikal startinud Bruno
Thiry.
VIDEO: Neuville - Gilsoul testimas Korsika ralliks
VIDEO: Neuville - Gilsoul testimas Korsika ralliks
#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse 9.koht, 12 punkti
Korsika parim resultaat: 3 (2006-07,
2017)
Sordo - Del Barrio loodavad kodusematel teedel jätkata poodiumi tempos |
Mehhiko MM-ralli üks suuremaid
üllatajaid oli kindlasti Dani Sordo. Hooaja kolmandat starti tegev hispaanlane
on Korsikal juba vana külaline. Tänavu Prantsusmaal oma 155 MM-starti tähistav
mees oli möödunud aastal Hyundaile kindlustamas kaksikvõitu, kuid pidi viimasel
katsel endast siiski Ogieri mööda laskma ja kolmandana lõpetama. 2012 aasta IRC
etapi võitja läheb sarnaselt meeskonnakaaslastele püüdma hooaja teist
poodiumikohta. Sordo esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Enrique Ojeda.
M-Sport Ford WRT
M-Sport Ford meeskonnal on Korsikal võistlemas samad mehed, kes Monte-Carlos |
Mehhiko rallil tootjate arvestuses
teiseks tõusnud M-Sport on tegelikult hetkel veel FIA-lt apellatsiooni vastuse
ootel, sest algselt sõitsid Sebastien Ogier – Julien Ingrassia Mehhiko ralli viimasel
katsel välja teise aja, kuid kohtunikud otsustasid prantslaste katseajale
lisada finišieelse šikaani mitte korrektse läbimise eest 10 trahvisekundit ning
nii kaotasid nad 4 väärtusliku MM-punkti.
Kui kõik meeskonnad ja seda ka Ford
testisid enne hooaja neljandat MM-ralli Korsikal, siis Ogieri võistlusauto
põikas veel enne Mehhikost Euroopasse naasmist läbi Ameerikast,
Põhja-Carolinast, kus autot testiti USA Fordi tuuletunnelis, et saada asfaldirallideks
abi tehnoloogiatest, mida kasutatakse NASCARis.
Fordil on Korsika saare teedelt ette
näidata kolm võitu, millest viimase tõid sinisele ovaalile 2004 aastal Märtin –
Park. Tänavu möödub Fordil 30 aastat sellest, kui just Korsikal saavutati 1988
aastal Ford Sierra RS Cosworthil esimene MM etapivõit. Selle tõi Fordile „maailma kiireim kiirabijuht“
Didier Auriol, kes oma hüüdnime sai tänu sellele, et oli enne rallisõitjaks
saamist töötanud kiirabijuhina. Ralli kuuekordne võitja Auriol plaanis seda 30.
aasta möödumist tänavu tähistama tulla ja startida rallile uue Fiesta WRC-ga,
kuid ei saanud eelarvet kokku ja pidi sellest ideest loobuma.
M-Sport autod numbritega 1 ja 2
kannavad esitiibadel Korsikal kirjasid #FEVER, millega mälestatakse päev enne
Mehhiko rallit tsikliõnnetuses hukkunud autospordi legendaarset ajakirjaniku ja
saatejuhti Henry
Hope-Frosti.
Kui Hyundai toob Korsikal rajale kaks
uut võistlusautot, siis M-Sport ühe ja selle šassii nr.10 saavad endale Ogier –
Ingrassia. Evans – Mills istuvad Fiestas millega sõitis möödunud aastal Tänak
Austraalias ning Bouffier – Panseri stardivad autoga millega Teemu Suninen
sõitis tänavu Mehhikos.
Malcolm Wilson sai möödunud nädalal
Londonis, Eesti saatkonnas president Kersti Kaljulaidilt kätte Maarjamaa Risti
V klassi teenetemärgi.
Kui Ford peaks sel aastal Korsikal
võitma, siis oleks see autotootja 90 etapivõiduks MM-sarjas.
#1 Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse 1.koht, 56 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2016)
Ogier - Ingrassia lähevad koduteedelt püüdma hooaja kolmandat võitu |
Sel hooajal juba kaks etappi võitnud Ogier
– Ingrassia tõusid peale Mehhiko rallit taas MM-arvestuse liidriteks ning
annavad koduteedel endast kõik, et ka peale Korsika saarelt lahkumist oleks
nende nimede ees punktitabelis number 1.
Kui Mehhiko ralli eelsel testil sadas
Ogieril lund, siis Korsika eelne test sujus viperusteta.
Korsika ralli on Ogierile üks
väheseid rallisid mida 42. MM-rallit võitnud viiekordne maailmameister on
võitnud vaid korra, seda suuresti tänu sellele, et vahemikus 2010 – 2014 sõideti
Alsaces ja seal võitis Ogier kahel korral.
Enne Korsikat ütles prantslane, et
peab oma suurimaks konkurendiks MM-tiitlile just Neuville, kuid jälgib pidevalt
ka Ott Tänaku edenemist.
Ogieri esiauto (Gravel crew) piloodi
kohal istub 26. MM-ralli kogemusega Simon Jean-Joseph.
#2 Elfyn Evans – Phil Mills
MM-arvestuse 12.koht, 8 punkti
Korsika parim resultaat: 2 (2015)
Elfyn Evansile loeb sellel nädalavahetusel kaarti 2003.aasta Korsika ralli võitja Phil Mills |
Elfyn Evansi
hooaeg on alanud kõike muud kui hästi. Kui Montest naasis britt kuuenda kohaga,
siis kolme ralli järel ongi need 8 punkti jäänud seni ainsateks. Rootsis oli
mees hädas auto seadistustega ning Mehhikos pidi ta sõidu pooleli jätma peale
üle katuse käimist kaardilugeja Daniel Barritil tuvastatud peapõrutuse tõttu.
Just Barriti heaolu ja parema taastumise nimel testis Evans Korsika ralli eel
hoopis koos Stuart Loudoniga. Kui enne rallit tundus, et Barritt saab siiski
Korsikal sõita, siis lõpuks otsustati siiski, et mehele antakse veel aega
taastumiseks. Evans siiski Korsikal kaardilugejata ei jää ja tema kõrval võtab
koha sisse 2003. aasta Korsika ralli võitja ja maailmameister Phil Mills.
Viimati autoralli MM-sarjas 2010 aastal Petter Solbergiga võistelnud Mills on
viimastel aastatel olnud ametis just Evansi esiauto tööd tehes, seega Evansi „noodid“
peaks britil väga selged olema.Korsika ralli on Evansi jaoks kindlasti
positiivsete mälestustega võistlus, sest aastal 2015. jäi tal ralli võidust
puudu vaid samm, kui toona VW sõitnud Jari-Matti Latvala järel teisena lõpetas.
2016. aastal võitis Evans ralli WRC2 arvestuses. Evansi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal
istub tema isa Gwyndaf.
#3 Bryan Bouffier – Xavier Panseri
MM-arvestuse 16.koht, 4 punkti
Korsika parim resultaat: 8 (2015)
Bouffier - Panseri lähevad koduteedel eelkõige nautima kiiret sõitu ja head punktid oleks vaid boonus |
Teist starti on M-Sport meeskonna
eest sel hooajal tegemas Bryan Bouffier. Hooaja avastart lõppes kõigi
probleemide kiuste kaheksanda kohaga. Enne rallit sunnitult kaardilugejat
vahetama pidanud ning tänu sellele võistluseelse recce praktiliselt tegemata
jätnud prantslane on seekord võistlusele minemas kindlama tundega ja seda
sellest hoolimata, et võistluseel sai testida vaid ühe päeva. Karjääri 19
MM-rallile startiv Bouffier on kahel viimasel aastal Korsikal sõitnud R5 autol
ning mõlemal korra rajaäärde jäänud.
Viimane finišisse jõudmine pärineb
hooajast 2015, kui ta lõpetas samuti M-Sport meeskonda esindades Fiesta WRC
autol kaheksandana.
Korsikal on Bouffier stardis koos
Xavier Panseriga, kellega 2013 aastal Korsikal ERC etapp võideti. Bouffieri esiauto
(Gravel crew) piloodi kohal istub Jean-Marc Manzagol.
Citroën Total Abu Dhabi WRT
Sarnaselt hooaja eelnevatele rallidele on Citroen ka koduteedel stardis vaid kahe autoga |
Prantsuse autotootjal Citroënil on
Korsikast head mälestused, sest just sellel Prantsusmaa saarel võeti esimene võit
neljaveolise ralliautoga. Sellega sai 2001. aastal hakkama Jesus Puras – Marc Marti
ja autoks muidugi legendaarde Citroën Xsara WRC. Mehhikos olid meeskonna eest
üle kolme aasta taas stardis Sebastien Loeb – Daniel Elena, kes Citroënile
toonud koguni 78 MM-ralli etapivõitu. Loeb – Elena on stardis ka Korsikal, mis
tähendab seda, et teist rallit järjest peavad võistlust kõrvalt jälgima Craig
Breen – Scott Martin, kes Rootsis tõid meeskonnale tänavuse esimese
poodiumikoha. Iseenesest ei saa ma Prantsuse autotootja käitumisest aru, et Korsikale, kus ka Craig Breen oleks kiire ei too nad kolme autot starti, a järgmisele etapile Argentinasse ollakse minemas kolme C3 WRC-ga. Saan aru, et Money talks ehk siis sheik Khalid Al-Qassimi maksab selle "lõbu" seal kinni, aga siiski.
Meeke – Nagle võistlevad Korsikal sama autoga, millega sõitsid Rootsis ning Loeb – Elena sõidavad samuti autol, mis viimati leidis kasutust skandinaavia lumel.
Meeke – Nagle võistlevad Korsikal sama autoga, millega sõitsid Rootsis ning Loeb – Elena sõidavad samuti autol, mis viimati leidis kasutust skandinaavia lumel.
Kui Citroen peaks sel aastal Korsikal
võitma, siis oleks see autotootja 99 etapivõiduks MM-sarjas.
#10 Kris Meeke – Paul Nagle
MM-arvestuse 4.koht, 32 punkti
Korsika parim resultaat: 4 (2015)
Meeke - Nagle esikoha heitlus lõppes möödunud aastal tehnilistel põhjustel |
Kris Meeke sõnas Mehhiko ralli
järgselt, et tal oli terve nädalavahetuse hea stardipositsioon ja hea auto,
kuid ta peab vaid iseendale otsa vaatama, et ta seda ei suutnud võiduks
vormistada ning pidi leppima kolmanda kohaga. Meeke ja tema kaardilugeja Paul Nagle
juhtisid möödunud aastal Korsika rallit kuni kuuenda kiiruskatseni, kuid olid
seejärel sunnitud C3 WRC mootoriprobleemide tõttu katkestama.
Arvestades, et mehed stardivad sel
korral rajale neljandana, siis minnakse kindlasti püüdma hooaja teist poodiumikohta.
Meeke esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Stephen Whitford.
#11 Sebastien Loeb – Daniel Elena
MM-arvestuse 10.koht, 11 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2005-08)
Loeb - Elena teavad kuidas Korsikal sõita ja võita |
Loeb – Elena tõestasid Mehhikos, et
mehed pole rooste läinud ning vaid rehvipurunemine tõmbas kriipsu peale sellele
vingele comebackile, mis oleks võinud lõppeda ka võiduga. Aastatel 2005-2008 ei
leidunud Loeb – Elenale Korsika teedel vastast. Kui 2004 aastal pidid mehed
rallivõidu küll loovutama, Märtin – Parkile, siis just sellel ralli
kindlustasid mehed oma esimese MM-tiitli. 2005. aasta rallil võitsid Loeb – Elena kõik rallil
sõidetud 12 kiiruskatset ja sellist saavutust pole tänaseni keegi suutnud järgi
teha.
Peale Mehhiko rallit ei kahtle enam
keegi, et Loeb – Elena on endiselt tipus ning heitlevad rallil esikoha eest.
Juba käivad kõlakad, et Citroën tahab mehi palgata terveks 2019. hooajaks. Hetke seisuga on Loeb oma kommentaarides selle
võimaluse välistanud, kuid elame näeme. Loebi esiauto (Gravel crew) piloodi
kohal istub 90ndate lõpus ise Citroeni meeskonna eest sõitnud Patrick Magaud.
VIDEO: Loeb - Elena Korsika ralli test
VIDEO: Loeb - Elena Korsika ralli test
Toyota Gazoo Racing WRT
Toyotad olid hooaja avaetapil Montes väga kiired ning sama kiirust loodetakse näidata ka Korsikal |
Tootjate arvestuse viimaselt realt
leiame 67 punktiga Toyota. Sarnaselt teistele meeskondadele testisid ka Jaapani
autotootja võistlejad enne rallit Korsikal. Toyotal on Korsika rallil ajaloost
ette näidata kolm esikohta, millest viimane pärineb aastast 1995, kui Didier
Auriol võitis legendaarsel Toyota Celica GT-Four´il.
Kui peaks kelleltki küsida, et kas
need Korsika teed on ikka nii ohtlikud, kui räägitakse, siis sellele küsimusele
on kõige õigem mees tänasel päeval vastama Toyota meeskonna boss Tommi Mäkinen,
kes Korsikal oma rallisõitja karjääri jooksul üle elanud kaks suurt avariid.
2001. aastal juhtunud õnnetus lõpetas seljavigastuse tõttu tema kaardilugeja
Risto Mannisenmäki karjääri. Arvestades, et Toyota oli hooaja avaetapil
Monte-Carlos väga kiire ning lõpetati kahe autoga poodiumil, siis on alust
oodata head tulemust ka Korsikal. Meeskonna bossi Mäkineni sõnul testis testisõitja
Juho Hänninen enne Korsikat väga palju just Yaris WRC vedrustust, mis seal
rallil väga oluline ning tulemusega jäädi rahule.
Sarnaselt Citroeniga on ka kõik
Toyota Gazoo Racing meeskonna autod Korsikal samad, millega võisteldi Rootsis.
Kui Toyota peaks sel aastal Korsikal
võitma, siis oleks see autotootja 46 etapivõiduks MM-sarjas.
#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse 5.koht, 31 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2015)
Latvala - Anttilal on Prantusmaa asfaldilt võit ette näidata nii Korsikalt, kui ka Alsacest |
Jari-Matti Latvala oli möödunud
aastal see mees, kes tõi Korsika rallil Toyotale ainsa katsevõidu ja seda
punktikatselt. Üldarvestuses lõpetasid Latvala – Anttila neljandana.
Kui kolmandast kohast jäi neid
lahutama 13,6 sekundit, siis viimase katse võit tõstis neid üldarvestuses
viiendalt neljandaks ning seda vaid 0,1 sekundilise paremusega Breen – Scott ees.
Latvalale on tänavune Korsika ralli 186 MM-stardiks ning kindlasti soovib
kogenud soomlane üles leida sama tempo, mis talle 2015. aastal ralli võidu tõi
ehk siis eesmärgiks on saavutada hooaja teine poodiumikoht. Latvala esiauto
(Gravel crew) piloodi kohal istub 2005.aasta Korsika ralli teine mees Toni
Gardemeister.
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 6.koht, 26 punkti
Korsika parim resultaat: 10 (2015-16)
Tänak - Järveoja lähevad Korsika teedelt püüdma karjääri parimat kohta |
Kui Mehhiko ralli said Ott Tänak –
Martin Järveoja (va. punktikatse võit) suures osas pettumuseks lugeda, siis
nüüd on ees ootamas hooaja esimene korralik asfaldiralli. Tänavuse hooaja
kiiruskatsete võitude liidrid (15 katsevõitu) soovivad kindlasti lisa ka
Korsikal.
Lisaks on meestel kindlasti soov
tõestada just eelkõige endale, et see mis möödunud aastal õnnetul kombel
Korsikal pooleli jäi suudetakse sel aastal korralikuks resultaadiks vormistada.
Kuuldavasti läksid meie meestel
testid hästi ning kuues stardipositsioon ei tohikski väga hull olla, et
poodiumikohtade eest heidelda.
Oti ja Martini esiauto tööd on sarnaselt Monte-Carlole tegemas Martin Kangur ja Kuldar Sikk.
„Oleme sel aastal igal pinnasel
kiired olnud ning meeskond on teinud väga palju tööd, et see ka Korsikal nii
oleks. Peame hakkama nüüd kaotatud punkte tagasi tegema, sest muidu lähevad
rivaalid eest liiga ära. Eelmine aastal oli meil Korsika rallil väga hea
fiiling, seega läheme sel aastal tugeva tulemuse järi. Monte tingimused olid
sel aastal väga spetsiifilised, seega ei saa me just palju sealt siia rallile
kaasa võtta, kuid ometigi saime ralli eelsel testil aimu, kuhu suunas soovime
liikuda. Tegime korraliku kahe päevase testi ning ma usun, et saime auto heasse
seadesse,“ sõnas Tänak enne eesootavat katsumust.
„Korsika ralli on minu jaoks kõige
nõrgem, sest, võitlen seal merehaigusega. Varasematel aastatel on mul
merehaigusega rohkem probleeme olnud, kui tänavu. Ilmselt Ott sõidab veidi
sujuvamalt, sest viimasel ajal pole seda nii palju esinenud,“ sõnas
kaardilugeja Martin Järveoja enne 10 000 kurvi.
VIDEO: Tänak - Järveoja Korsika ralliks testimas
VIDEO: Tänak - Järveoja Korsika ralliks testimas
#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 7.koht, 23punkti
Korsika parim resultaat: 14 (2015)
Lappi - Fermi senised asfaldirallid Toyotal pole oodatud tulemust toonud |
Esapekka Lappi jaoks oli Mehhiko
selle aasta esimeseks ralliks, kus ta MM-punkte ei saanud. Nüüd ootab Lappit ja
tema kaardilugejat Janne Fermi ees järjekordne sukeldumine teadmatusse, sest
Korsika saab olema juba neljas järjestikune ralli tänavu, kus mehed ei ole enne
WRC autol sõitnud. Kuigi Lappi on hetkel Toyota meestest punktiarvestuses kõige
kehvemal positsioonil, siis kolm Toyota sõitjad mahuvad 8 puntki sisse.
Lappi esiauto (Gravel crew) piloodi
kohal istub möödunud aasta Toyota põhimeeskonna sõitja ja tänavune testisõitja
Juho Hänninen.
JWRC
Ken Torn teeb hooaja teise stardi koos Ken Järveojaga |
Hooaja teise stardi teevad Korsikal
noored autoralli tulevikulootused ehk JWRC klassi osalejad. 14 võistluspaari
hulgas on rajale tulemas ka Ken Torn, kes Rootsi MM-rallil tõestas nelja
kiiruskatse võiduga, et sarja peaauhinna eest heitlemiseks on tal kiirus
olemas.
Kahjuks läks Rootsi ralli hea tulemus
küll laupäevase üle katuse käimise nahka, kuid selline see autoralli kord juba
on.
Kui Rootsis istus Torni kõrval Kuldar
Sikk, siis tänu Siku muude kohustustega võtab Torni kõrval Korsikal koha sisse
16 MM-ralli kogemusega Ken Järveoja.
"Ma pole kunagi varem asfaldil
võistelnud, kuid olen mõned recced sellel pinnasel teinud ning ootan huviga,
milline mu kiirus saab olema. Kuna see on ikkagi mu esimene asfaldiralli, siis
peamine eesmärk on õppida ja võtta tulevikuks kogemus endaga. Saame Keniga enne
rallit Korsikal teha veidi legenditrenni ning harjuda autoga kõval pinnasel," sõnas Torn enne rallit.
JWRC punktiseis peale Rootsi MM-rallit
WRC2
WRC2 arvestuses on peale kolme
sõidetud rallit etapivõit ette näidata kolmel erineval võistluspaaril. Montes
olid parimad Jan Kopecky – Pavel Dresler (Skoda), Rootsis Katsuta Takamoto –
Marko Salminen (Ford) ja Mehhikos Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Skoda). Ainsana neist ei ole Korsikal stardis Tideman
– Anderssoni.
12 startiva võistluspaari hulgas on
kindlasti lisaks eelpool nimetatud meestele Korsikal kiiret sõitu tegemas Ole
Christian Veiby – Stig Rune Skjærmoen
(Skoda Fabia R5).
Stephane Lefebvre loodab sel aastal Citroen C3 R5-ga heidelda WRC2 MM-tiitli eest |
Tuliuue võistlusauto toob Korsikal
rajale Citroën, kes vana DS3 R5 pensionile saatnud ning asendanud C3 R5-ga.
Autot on testitud erinevatest tingimustes alates 2017. aasta septembrist ning
testide käigus läbitud üle 6000 kilomeetri. Uues autos võtavad kohad sisse
Stephane Lefebvre – Gabin Moreau, kes möödunud aastal olid Citroëni WRC
meeskonna põhisõitjad. Lefebvre on enne hooaja avastarti sõnanud, et ta läheb
püüdma WRC2 klassi 2018. aasta meistritiitlit. Teise C3 R5 toovad rajale Yoann
Bonato - Benjamin Boulloud. Prantslastest on veel koduteedel rajale tulemas
Hyundai i20 R5 autol möödunud aastal hooaja kokkuvõttes JWRC klassi teise koha
teeninud Nicolas Ciamin.
Kui WRC meestest tegi Korsika ralli
eelsel testil avarii Neuville, siis WRC2 klassi meestest läks kehvasti Guillaume
de Meviusel ja Katsuta Takamotol. Kui tänavuse Rootsi ralli võitja Takamoto puruks
sõidetud Fiesta R5 asendati Rootsi rallil Jarkko Nikara sõita olnud autoga,
siis de Meviuse võimaliku uue võistlusauto saatus pole veel selgunud.
WRC2 punktiseis peale Mehhiko MM-rallit
Lisaks soovitan kuulata üle ka Powerstage saate, kus mina ja Marek rääkisime lisaks Korsika rallil eesootavast ka Urmo Aavaga, kes ise Korsikal neljal korral startinud.
Powerstage värske saate leiab: Powerstage FB lehelt facebook.com/Powerstage.ee/ ja Kuku Raadio Podcast keskkonnast ning iTunes´ist
Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport, Citroen Racing, Toyota Gazoo Racing, Motorsport.com, Miikka Anttila FB, eWRC-results.com, Erakogu
Powerstage värske saate leiab: Powerstage FB lehelt facebook.com/Powerstage.ee/ ja Kuku Raadio Podcast keskkonnast ning iTunes´ist
Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport, Citroen Racing, Toyota Gazoo Racing, Motorsport.com, Miikka Anttila FB, eWRC-results.com, Erakogu
No comments:
Post a Comment