Sunday, April 29, 2018


Argentinas domineerivaid Ott Tänakut ja Martin Järveoja lahutad karjääri kolmandas MM-ralli võidust 55,27 kilomeetrit

Ott Tänak on kiire sõiduga teeninud Argentina fännidelt hüüdnime "Taifuun"

Argentina ralli jätkus Eesti aja järgi laupäeva pärastlõunal ning võistlejaid ja fänne ootas ees seitse kiiruskatset. Kui reedel sõideti kilometraaži poolest võistluse pikim päev, siis laupäeval ootas sõitjaid kahel korra ees ralli pikim kiiruskatse, millel pikkust 40,48 km.
Laupäevast võistluspäeva alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kelle edu Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën C3 WRC) ees oli 22,7 ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 28,6 sekundit.

SS9 Tanti - Mataderos 1 13.92 km

Kui reedel teenisid Tänak – Järveoja viis katsevõitu, siis kohe laupäeva alustuseks lisati kontosse juba järgmine. 13,92 km pikkusel katsel edestasid eestlased Meeke – Nagle´t 3,8 ja Neuville – Gilsoul´i 4,1 sekundiga.

SS10 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 1 16.02 km

Laupäeva teisel katsel hakkas tempot dikteerima kohati väga paks udu, kuid sõitjate hulgas püsis  dirigendikepp endiselt Tänaku käes, kes ei lasknud ennast udust segada ning palus katse lõpus tahvlile kirjutada järjekordse põhjaaja. Teise ja kolmanda aja sõitsid välja Hyundai piloodid Theirry Neuville +4,8 ja Dani Sordo +5,1.

SS11 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 1 40.48 km

Järgnevana ootas võistlejaid ees ralli pikima katse esimene läbimine ju kui eelneval katsel oli tingimused rahudavad, siis seda katset valitses kohati väga tihe ja praktiliselt 0 nähtavust pakkunud udu. Tänak – Järvoja jätkasid aga selt, kus hommikul olid alustatud ning kui arvesse võtta ka reedeseid katseid, siis oli see eestlastele kuues järjestikune katsevõit. Katse teine aeg taaskord Neuville – Gilsoul´ile, kes jäid küll liidritest maha 5,6 sekundiga, kuid edestasid ise Meeke – Nagle´t 11,7 sekundiga. See tähendas, et üldarvestuses vahetasid Hyundai ja Citroëni võistluspaarid omavahel kohad. Katse kolmas aeg Elfyn Evans – Daniel Barritt´ile (Ford Fiesta WRC), kes jäid möödunud aastastest meeskonnakaaslastest 16,3 sekundi kaugusele.
Rallis on juhi ja kaardilugeja omavaheline usaldus ja koostöö prioriteet nr. Sellistes udustes tingimustes muutub see veel tähtsamaks ning iga eksimus saab kohe ka karistatud. Seda said omal nahal kogeda Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC). Soomlasest kaardilugeja eksis korraks lugemisel, mille järel Lappi teelt välja sõitis. Tulemuseks katkine parem tagumine rehv ja veel ühteist. Katse lõppu jõudes oli kaotusekundeid Tänak – Järveojale kogunenud üle 60.

Breen - Scotti Citroen C3 WRC peale üle katuse käimist

Kui Lappi – Ferm pääsesid katselt ehmatusega, siis nii hästi ei läinud Citroëni sõitjatel Craig Breen – Scott Martin (Citroën C3 WRC), kes käisid oma autoga üle katuse. Mehed jõudsid küll katse lõppu, kuid kaotasid parematele ligi 10 minutit.

VIDEO: SS9-11 tipphetked 

SS12 SSS Fernet Branca 2 6.04 km

Sarnaselt reedese võistluspäevaga, poolitas ka laupäevase päeva Villa Carlos Pazi teemapargis sõidetud 6,04 km pikkune publikukatse.
Tänak – Järveoja läksid ka seda katsevõitu püüdma, kuid piirdusid seekord 0,9 sekundilise kaotusega ja teise ajaga. Katsevõidu võtsid Neuville – Gilsoul. Sarnaselt Tänak – Järveojale jäid ka Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) katsevõitjatest 0,9 sekundi kaugusele.
Eestlased jätkasid kindlate liidritena ning saabusid hooldusalasse 42,2 sekundilise eduga Neuville – Gilsoul ees. Kolmandad olid Meeke – Nagle, kes jäid liidritest 52,3 sekundi kaugusele.

"Ei saa kurta,tee on ilus olnud. Udu tegi olukorra veidi keeruliseks ja seda eriti pika katse alguses, kus oli raske näha, kuhu minema pead. Kui ilm selgemaks läks, saime jälle rohkem suruda. Tuli päris hästi välja. Auto sõidab nii, nagu ma tahan. See on suur muutus ja annab palju enesekindlust. Ei saa öelda, et me Mehhikos ja Korsikal palju aeglasemad oleksime olnud. Oleme nüüd lihtsalt lähemal sellele, kus me tahame olla. Jätkame surumist ja loodame, et ülejäänud hooaeg läheb samamoodi edasi," võttis Tänak hooldusalas WRC ALL Live vahendusel päeva esimese poole kokku.

SS13 Tanti - Mataderos 2 13.92 km

Võistlus jätkus peale lõunapausi hommikuste katsete kordustega ning kuigi Tänak – Järveojal oli juba suhteliselt kindel edu käes, siis eestlased jätkasid surumist ning võitsid järjekordse katse. Üldarvestuse teisele ja kolmandae kohale jätkasid heitlust Neuville ja Meeke, kes jagasid ära ka katse samad positsioonid. Neuville andis Tänakule ära veel 2,2 ja Meeke 2,9 sekundit. Kui võistluse 11 katsel käisid Breen – Martin üle katuse ning katse lõppu jõudes tundus meestele, et turvapuur jäi selles õnnetuses terveks, siis lõunapausil vaatasid FIA ametnikud auto üle ning tuvastasid turvapuuri vigastuse, mis tähendas Breen – Martin´ile ralli lõppu.

SS14 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 2 16.02 km

Ka päeva eelviimasel katsel jätkus trend, kus Tänak – Järveoja on parimad ning ülejäänud jagavad muud kohad. Taaskord olid katse teised Neuville – Gilsoul, kes sõitsid seekord välja identse aja meeskonnakaaslaste Sordo – Del Barrio´ga. Hyundai võistlejad jäid Toyota meestest maha 2,1 sekundiga.

SS15 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 2 40.48 km

Ligi 150 katsekilomeetriga päeva lõpetas ralli pikima katse teine läbimine. Pika katse parim oli Sordo, kes edestas Lappit 6,7 ja Neuville 7,4 sekundiga. Belglasega sama aja sõitis välja ka Tänak, kes sõnas katse lõpus, et tal on tunne, et auto parem esimene amort on õlist tühjaks jooksnud ning kohati puudus autol katsel roolivõim.
Kui Korsika ralli laupäeva viimasel katsel sõitsid Kris Meeke – Paul Nagle legendivea tõttu teelt välja, siis Argentina ralli laupäeva viimasel katsel lõhkusid nad rehvi.

"Keset teed oli kivi ja nii kui sellest üle sõitsime, purunes kohe ka rehv. Seda polnud võimalik vältida. Peatusime katel ja vahetasime purunenud rehvi uue vastu," sõnas poodiumikohalt kaheksandaks kukkunud Meeke pettunult.

Argentina rallit juhivad 15 sõidetud katse järel Ott Tänak – Martin Järveoja. Eestlased on kokku Argentinas võitnud juba 10 kiiruskatset ning kasvatanud hooaja katsevõitude saldo 28 peale.
Enne kolme viimast kiiruskatset hoiavad eestlased Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul ees 46,4 sekundilist edu. Tänu Meeke – Nagle viimase katse ebaõnnele tõusid päeva viimase katse järel kolmandaks Dani Sordo – Carlos Del Barrio, kes jäävad eestlastest minuti ja 8,2 sekundi kaugusele.

"Täna oli eilsest parem ja me ei teinud ühtegi viga. Oli ühtlane päev ning suutsime olukorda kontrollida. Kummaline on hooldusalasse tulla, kui ei ole väga millegi üle kurta. Tundub, et kõik on olemas ja see annab enesekindlust surumiseks.  Kuigi ralli lõpuni on vaid kolm katset, siis nii palju võib veel juhtuda. Meil on siiski kõik olemas ja kui suudan hoida normaalset rütmi, siis peaks olema kõik korras," võttis ilmselgelt heatujuline Tänak laupäevase võistluspäeva kokku.

WRC2 klassi arvestuses võitsid Kalle Ronavperä - Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5) laupäeval sõidetud seitsemest katsest kuus ning hoiavad enne pühapäevasied katseid Pontus Tidemand - Jonas Andersson´i (Škoda Fabia R5) ees 23,2 sekundilist edu.

VIDEO: SS12-15 tipphetked 

Argentina ralli üldjärjestus peale SS15

1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 2:58:33.9
2.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:46.5
3.Sordo / Del Barrio Hyundai i20 WRC +1:08.2
4.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC +1:59.0
5.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +2:13.8
6.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +2:42.9
7.Evans / Barritt Ford Fiesta WRC +2:49.1
8.Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +3:20.4
9.Suninen / Markkula Ford Fiesta WRC +4:17.6
10.Rovanperä / Halttunen Škoda Fabia R5 +10:50.2

Argentina ralli viimasel võistluspäeval jääb sõita kolm kiiruskatset ning läbida 55,27 katsekilomeetrit.
Ees on ootamas Argentina ralli legendaarsed katse El Condor ja Mina Clavero.

Argentina ralli pühapäevased kiiruskatsed

SS16 Copina - El Condor 16.43 km 15:08
SS17 Giulio Cesare - Mina Clavero 22.41 km 15:55
SS18 El Condor (Power Stage) 16.43 km 18:18

Foto: Toyota Gazoo Racing

No comments:

Post a Comment