Autoralli MM-sarja hooaja teine kruusaralli sõidetakse Argentina teedel
Kui aprilli
alguses sõideti autoralli MM-hooaja etapp Prantsusmaal, Korsika saarel, siis
kolm nädalat hiljem võistlevad maailma parimad rallisõitjad Lõuna-Ameerikas,
Argentinas. Kui Korsikal olid märksõnad kurvid ja veelkord kurvid, siis hooaja
teisel kruusarallil on need rasked teed ja veetakistused.
Argentina ralli ajalugu
Jorge Recalde - Jorge Del Buono teel 1988. aasta Argentina ralli võidu suunas |
Ameerika
kontinendil on MM-rallit püütud sõita erinevates riikides, kuid seda
suhteliselt edutult. Ainsad erandid selles nimekirjas on tänaseks päevaks
märtsis sõidetud Mehhiko ralli ning tänavu 38. korda sõidetav Argentina ralli. Möödunud
nädalavahetusel toimus Tšiili kandidaatralli, et saada ka MM-ralliks 2019. hooajaks.
Argentina
ralli algne nimetus oli Rally Codasur ning see sõideti Argentina põhjapoolses
osas San Miguel de Tucuman ümbruses. Sealt edasi liikus ralli lõuna poole San
Carlos de Bariloche. Ja sealt edasi Cordoba piirkonda, kus ta püsib tänaseni.
Esimene
Argentina MM-ralli sõideti aastal 1980 ning peale seda on võistlus
MM-kalendrist välja jäänud vaid kahel korral (1995 ja 2010), mis teeb rallist
kõige pikema traditsiooniga MM-ralli Ameerika kontinendil. Esimesed
Argentina MM-ralli võitja oli Walter
Röhrl - Christian Geistdörfer Fiat 131 Abarthil. 1980 aasta Argentina rallil
osales Fiati meeskonna värvides ka kohalik F1 kuulsus Carlos Reutemann, kes oma
karjääri jooksul võitis 12 F1 etappi. Tänu Reutemannile kogunesid rajaäärde
tuhanded pealtvaatajad, kelle ohjamiseks pidid rallit turvama kutsustud sõdurid
tulistama hoiatuslaske. Reutemann lõpetas ralli kolmandal positsioonil ning
kordas sama resultaati Peugeot 205 Turbo 16 roolis 1985. aasta Argentina
MM-rallil. Ainus argentiinlane, kes suutnud koduse MM-võistluse võita on Jorge
Recalde (1988). Recalde hukkus 2001. aasta Villa Dolores rallil.
2012. aasta
Argentina ralli kiiruskatsete kogupikkuseks oli 502,73 km, mis teeb sellest
rallist nö. modernse ajastu pikima ralli. 1983 Argentina rallilt pärineb siiani
püsiv ühe kiiruskatse keskmise kiiruse rekord - 189 km/h, mille sõitis välja
Audi meeskonna sõitja Stig Blomqvist võistluse esimesel katsel, mille pikkust
81,50 km. Argentina rallil on MM-rallide ajaloos ette näidata napimate esi ja
teise koha vahede TOP10 koguni kolm võistlust, millest viimane lisandus
möödunud aastal.
Argentina
teede edukaim sõitja on Sebastien Loeb, kellele ette näidata kaheksa
järjestikust võitu ja edukaim autotootja on Citroen, kellele kontos 10
võitu.
Eestlased Argentina MM-rallil
Aasta | Piloot / Kaardilugeja | Auto | Tulemus |
2002 | Markko Märtin - Michael Park | Ford Focus RS WRC02 | 4 |
2003 | Markko Märtin -Michael Park | Ford Focus RS WRC03 | K |
2004 | Markko Märtin - Michael Park | Ford Focus RS WRC04 | K |
2005 | Markko Märtin - Michael Park | Peugeot 307 WRC | 6 |
2006 | Jaan Mölder jr. - Katrin Becker | Ford Fiesta S1600 | 45 |
2008 | Martin Rauam -Silver Kütt | Mitsubishi Lancer Evo IX | 13 |
2012 | Ott Tänak - Kuldar Sikk | Ford Fiesta RS WRC | 10 |
2013 | Juri Protassov - Kuldar Sikk | Subaru Impreza Sti R4 | 18 |
2014 | Ott Tänak - Raigo Mõlder | Ford Fiesta R5 | 17 |
2015 | Ott Tänak - Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 11 |
2016 | Ott Tänak - Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 15 |
2017 | Ott Tänak – Martin Järveoja | Ford Fiesta RS WRC´17 | 3 |
2017 | Valeriy Gorban – Sergei Larens | Mini John Cooper Works WRC | K |
Argentina ralli 2018
Tänavusele
rallile on registreerunud 30 võistluspaari, kellest 12 tulevad starti WRC
autodega. Nendes autodes istuvad kolm võistluspaari, kellel varasemast Argentina
teedelt võit ette näidata.
Võistlejaid
ja fänne ootab ees 18 kiiruskatset, kogupikkusega 358,25 km.
Võistluskeskus
ja hoolduspark asub Cordobast 30
minutilise sõidu kaugusel, Villa Carlos Paz´is, kus neljapäeva õhtul sõidetakse
ka võistluse avakatsena 1,9 km pikkune publikukatse.
Reedel
sõidetakse kaks katsete ringi Cordobast lõunas, Calamuchita oru kiiretel ja
liivastel teedel. Enne teise ringi algust läbitakse 6,04 km pikkune publikukatse,
mis sõidetakse Villa Carlos Paz teemapargis.
Laupäeval
liigub rallikaravan Cordobast põhja poole Punilla oru teedele ning ees on
ootamas võistluse pikim kiiruskatse Cuchilla Nevada - Rio Pintos, millel
pikkust 40,48 km.
Sarnaselt
reedega lõpetab katsete esimese ringi Villa Carlos Paz teemapargis sõidetav
publikukatse.
Kui kahel
eelneval päeval läbitakse katseid pehmel ja liivasel pinnasel, mis teiseks
läbimiseks rööpasse läinud, siis pühapäeval ootab võistlejaid sootuks teised
tingimused. Varasügisestel mägiteedel võib lisaks veetakistustele ja udule ees oodata ka jää ja lumi. Pühapäeval
jääb veel sõita 55,27 katsekilomeetrit, kuid need läbitakse Argentina ralli
kõige legendaarsematel katsetel El Condor ja Mina Clavero. Traslasierra
mäestikus sõidetavaid katseid on selle pinnase tõttu kutsutud ka maapealseks
kuuks. El Condor mida läbitakse pühapäeval kahel korral sõidetakse võrreldes
möödunud aastaga vastupidises suunas ehk seekord siis minnakse mäest üles ning
selle jooksul kerkitakse merepinnast koguni 2100 m kõrgusele.
Argentina ralli 2018 kiiruskatsed (Eesti
aja järgi)
Reede 27.04
SS1 SSS
Ciudad de Cordoba 1.90 km 01:08
SS2 Las
Bajadas / Villa del Dique 1 16.65 km 14:13
SS3 Amboy /
Yacanto 1 33.58 km 15:00
SS4 Santa
Rosa / San Agustin 1 23.85 km 16:13
SS5 SSS
FERNET BRANCA 1 6.04 km 18:08
SS6 Las
Bajadas / Villa del Dique 2 16.65 km 21:51
SS7 Amboy /
Yacanto 2 33.58 km 21:38
SS8 Santa
Rosa / San Agustin 2 23.85 km 22:51
Laupäev
28.04
SS9 Tanti -
Mataderos 1 13.92 km 14:23
SS10 Los
Gigantes - Cuchilla Nevada 1 16.02 km 15:08
SS11
Cuchilla Nevada - Rio Pintos 1 40.48 km 15:35
SS12 SSS
FERNET BRANCA 2 6.04 km 17:38
SS13 Tanti -
Mataderos 2 13.92 km 19:23
SS14 Los
Gigantes - Cuchilla Nevada 2 16.02 km 20:08
SS15
Cuchilla Nevada - Rio Pintos 2 40.48 km 20:35
Pühapäev
29.04
SS16 Copina
- El Condor 16.43 km 15:08
SS17 Giulio
Cesare - Mina Clavero 22.41 km 15:55
SS18 El
Condor (Power Stage) 16.43 km 18:18
Hyundai saabub Argentinasse kahe viimase hooaja võitjana |
Hyundai Shell Mobis WRT
MM-arvestuse 1.koht: 111 punkti
Argentina ralli võite: 2 (2016-17)
Hyundai edu
küll kahanes peale Korsika rallit M-Sport ees vaid 4 punkti peale, kuid Korea
meeskond saabub Argentinasse enesekindlana, sest just nendel on ette näidata
kahe viimase aasta Lõuna-Ameerikas toimunud MM-ralli esikohad. Meeskond testis
enne rallit kolmel päeval Portugalis, Amarantes. Sõitjate kooseisu osas muutusi
võrreldes kahe eelneva ralliga pole, kuigi päris üllatav on, et 2016.aasta
Argentina ralli võitja Hayden Paddon ei saanud võimalust sel aastal rallil
osaleda.
Hyundai võistlejad stardivad Argentinas samade autodega, millega sõideti ka Korsikal.
#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse
4.koht, 41 punkti
Argentina
parim resultaat: 3 (2016)
Mikkelsen - Jæger
on nii Mehhikos, kui ka Korsikal omanud head stardipositsiooni, kuid kohad neli ja seitse ei ole kindlasti need, millega saaksid rahul olla mehed ise ja ka meeskond.
Hooaja ainus poodiumikoht pärineb „koduselt“ Rootsi rallilt ning kuigi
Mikkelsen kritiseeris sarnaselt meeskonnakaaslastega Korsika ralli järgselt
Hyundaid, siis nüüd on aeg end kokku võtta ja heidelda hooaja teise
poodiumikoha eest. Mikkelsenile on see Argentinas startida viies kord.
#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse
2.koht, 67 punkti
Argentina
parim resultaat: 1 (2017)
Möödunud
aastal saabusid Neuville – Gilsoul Argentinasse värksete Korsika ralli
võitjatena.
Kui
Argentina ralli avapäeva järel olid belglased üldarvestuse kolmandad ning
liidritest Evans – Barritist maas üle minuti, siis tänu Evansi Fordi
laupäevastele tehnilistele muredele olid Hyundai sõitjad laupäeva õhtuks
konkurentsis tagasi ning pühapäeva viimase katse eel lahutas Neuville Evansist
kõigest 0,6 sekundit. Neuville ründas ning võitis ralli lõpuks 0,7 sekundilise
eduga.
Tänavu Korsikal palju punkte kaotanud Neuvillele on see kuues kord Argentinas
startida ning tema kaardilugeja Nicola Gilsoul on Argentinas tegemas 85
MM-starti. Ogier - Ingrassiast jäävad
MM-arvestuse teised mehed maha 17 punktiga
#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse 8.koht, 30 punkti
Argentina
parim resultaat: 2 (2009)
Tänavusele
Argentina rallile startivatest pilootidest on kõige kogenum kindlasti Dani
Sordo, kellele see on Lõuna-Ameerikas juba 12. start. Hispaanlane on vaikselt
punkte kogunud ning hoiab peale nelja sõidetud rallit 30 punktiga MM-arvestuse kaheksandat kohta. Hooaja parima tulemuse on Sordo ja tema kaardilugeja Carlos Del Barrio
seni välja sõitnud, mitte Montes ega Korsikal vaid seda hooaja esimesel
kruusarallil Mehhikos, mille lõpetasid poodiumi viimasel astmel. Argentina
ralli saab nüüd hispaanlastele olema nende hooaja esimese poole viimane, sest
järgneval kolmel rallil võtavad nende autos koha sisse juulis ka Shell Helix
Rally Estonial osalevad Hayden Paddon – Sebastian Marshall. Sordo – Del Barrio
on taas stardis augusti keskel sõidetaval Saksamaa MM-rallil.
Fordile tõid viimati Argentina teedelt võidu 2002.aastal Carlos Sainz - Luiz Moya |
M-Sport Ford WRT
MM-arvestuse 2.koht: 107 punkti
Argentina ralli võite: 2 (2001-02)
Kui möödunud
hooajal oli M-Spordil Argentinasse jõudes ette näidata hooaja neljast sõidetud
rallist üks võit, siis sel hooajal on Fordiga võidetud juba neljast rallist
kolm. Möödunud hooajal oli Ford, kuni Argentina ralli viimase katse finišini
kinni hooaja teises võidus, kuid lõpuks pidid nad selle napimast napimalt
Hyundaile loovutama, kellest sai 2017. hooajal esimene autotootja, kes jõudis
teise võiduni.
See oli
Briti autotootjale Argentina ralli ajaloos teine napp kaotus. 2011. aasta
rallil jäi Sebastien Loebi (Citroen) ja Mikko Hirvoneni (Ford) vahe peale ligi
380 katsekilomeetrit kõigest 2,4 sekundit.
Fordi viimane võit pärineb Argentina rallilt aastast 2002,
kui võidu võtsid Carlos „El Matador“ Sainz ja Luis Moya. Aasta varem olid Colin
McRae ja Nicky Grist toonud Lõuna-Ameerika teedelt Fordile ajaloo esimese
võidu. Sarnaselt Hyundaiga testis ka Ford kolmel päeval Portugalis.
M-Sport sõitjad võistlevad Argentinas järgnevate autodega: Ogier enda Mehhiko ralli auto, Evans enda Korsika ralli auto ja Suninen on stardis autoga, millel Korsikal
Bouffieri mootoriprobleemide tõttu katkestas.
#1 Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
1.koht, 84 punkti
Argentina
parim resultaat: 2 (2013-14, 2016)
Ogier –
Ingrassia on hooaja nelja ralliga näidanud konkurentidele, et kui eelmisel
aastal oli neil Fordiga kohanemise probleeme, siis kahe hooaja vahel on nad
sinise ovaaliga sõbraks saanud ning seda tõestavad ka tänavused kolm võitu. Huvitav on
kusjuures see, et möödunud aastal samal ajal olid prantslased võitnud vaid ühe
ralli ja teeninud Argentinasse jõudes 88 punkti, kuid tänavu on nad võrreldes möödunud aastaga kogunud neli punkti vähem. Argentinas kaheksandat starti tegevate Ogier – Ingrassia jaoks on see
Lõuna-Ameerika teedel sõidetav ralli üks väheseid MM-rallisid mida nad võita
pole suutnud. Tänavuse MM-hooaja rallidest on vaid kaks, kus viiekordsetel
maailmameistritel pole ette näidata esikoha karikat. Lisaks Argentinale ka
Türgist.
Evans - Barritti eelmise aasta võidu röövisid laupäeva tehnilised probleemid |
#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse
10.koht, 18 punkti
Argentina
parim resultaat: 2 (2017)
Nagu juba
eelpool sai mainitud, siis möödunud aastal heitlesid Evans – Barritt kuni
viimaste meetriteni Argentina ralli võidu nimel. Toona DMACK rehvitoodangut
kasutanud Fiesta WRC oli avapäeval kõigist mäekõrguselt üle. Kokku võitis Evans
18 katsest 7 ja juhtis rallit teisest katsest kuni sõna otseses mõttes viimaste
meetriteni. Viimasel katsel tegid aga Fordi sõitjad ühele sillale pöörates
väikese sõiduvea, mis maksis täpselt nii palju aega, et karjääri esimest võitu
pidi veel pool aastat ootama. Evansi tänavune hooaeg on alanud väga kesiselt
ning hooaja parim resultaat pärineb aprilli alguses sõidetud Korsika rallilt,
mille ta koos asenduskaardilugeja Phil Millsiga lõpetas viiendana. Pärast
Mehhikos saadud peapõrutust ja Korsika ralli vahele jätmist on Evansi kõrval
taas koha sisse võtnud Dan Barritt. Evansile on see karjääri viiendaks
Argentina ralli stardiks.
#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse
16.koht, 4 punkti
Pole enne
Argentinas sõitnud
Hooaja
kolmandat starti on WRC autoga tegemas Teemu Suninen. Noor soomlane näitas
ennast küll möödunud hooaja Poola ja Soome rallidel heast küljest, kuid sellel
aastal pole Timo Jouhki (manager) hoolealune veel õiget kiirust leidnud.
Argentinas pole Suninen varem sõitnud.
Toyotale tõid 1994. aastal Argentinast viimase võidu Didier Auriol - Bernard Occelli |
Toyota Gazoo Racing WRT
MM-arvestuse 3.koht: 93 punkti
Argentina ralli võite: 3 (1991, 1993-94)
Kui Fordi
viimane võit Argentina teedelt pärineb aastast 2002, siis Toyota oma aastast
1994.
Toona võitsid ralli Didier Auriol ja Bernard Occelli, kes sama aasta lõpus ka maailmameistriks krooniti. Jaapani
autotootjal on Lõuna-Ameerika teedelt ette näidata kokku kolm võitu. Lisaks
Auriolile on võitnud Toyotaga Argentinas Sainz (1991) ja Juha Kankkunen (1993).
Kui Hyundai, Ford ja ka Citroen testisid Portugalis, siis Toyota testis enne
Argentina rallit Sardiinias. Testide pikkuseks oli viis päeva. Kuna meeskondade
testipäevad on limiteeritud, siis testiti lisaks eesootavale Argentinale ka
juba juunis toimuvaks Sardiinia ralliks.
Enne Mehhiko
rallit spekuleeriti, et Toyota meeskonna eest on neljanda Yaris WRC-ga tänavuse
hooaja jooksul starti tulemas ka Nasser Al-Attyah, kes sõidab Toyotaga Dakari
rallit, siis nüüd enne Argentina rallit ütles meeskonna boss Tommi Mäkinen, kes
muideks ise Argentinas võitnud kolmel korral (1996-98), et seda siiski ei
juhtu.Toyota võistluspaarid on Lõuna-Ameerikas stardis kõik samadel autodel, millega osaleti ka Mehhiko rallil
#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
7.koht, 31 punkti
Argentina
parim resultaat: 1 (2014)
Kui Sordol on tänavusel Argentina rallil 12 kord startida, siis vaid ühe
stardi vähem on Lõuna-Ameerika teedel teinud Jari – Matti Latvala. Kui Ogieril
pole veel Argentina rallilt võitu ette näidata, siis Latvalal on see oma VW
aastatest siiski olemas. Latvala ja tema kaardilugeja Miikka Anttila olid
parimad 2014. aasta rallil. Soomlaste hooaeg pole kindlasti kulgenud soovitud
rada. Kui Montes teeniti poodiumikoht, siis kolmelt järgnevast rallilt on mehed
teeninud vaid 14 punkti ja hoiavad MM-arvestuses alles seitsmendat kohta. Kuigi
Korsika ralli oli meeste jaoks pettumus, siis kaardilugeja Anttila jõudis
sellel rallil tähiseni, millega sai temast autoralli ajaloos esimene mees, kes
startinud 197 MM-rallil. Seni hoidis 196 stardiga esikohta Carlos Sainz.
Ott ja Martin tõestasid eelmisel aastal, et on ka Argentinas kiired ja lähevad sel aastal Lõuna-Ameerikas püüdma hooaja esimest võitu |
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
3.koht, 45 punkti
Argentina
parim resultaat: 3 (2017)
Ott ja
Martin näitasid Korsika ralli asfaldil väga head kiirust ning lisaks hooaja
teisele poodiumikohale, tõusti tublisti ka MM-arvestuses ning nii stardivad
eestlased ralli avapäeva katsetele kolmandana. Ott tegi oma esimese Argentina
ralli stardi 2012. aastal. Martin polnud enne eelmist aastat varem Argentinas
startinud. Meeste ühine esimene Lõuna-Ameerikas sõidetud ralli kujunes edukaks
ning lisaks kolmele katsevõidule, lõpetati ralli suurepärasel poodiumi viimasel
astmel.
Otile on see
Argentina teedel kuues start ning kahe viimase aasta osas saab öelda, et temast
on saanud El Condori valitseja, sest just sealt katselt on eestlasel ette
näidata katsevõit nii 2016, kui ka 2017 aastast. Martinile on tänavune
Argentina ralli tema MM-karjääri 55.
Nagu Ott
enne rallit ütles, et nüüd on viimane aeg hakata Ogierilt ja Neuvillelt punkte
tagasi võtma, mis tähendab, et minnakse hooaja esimest võitu püüdma.
"Argentina
ralli on alati olnud raske. Seal on kenad sujuvad ja kiired katsed, aga ka
päris tehnilised lõigud, seega saab nädalavahetuse jooksul natukene kõike.
Autole on see väga nõudlik ralli, sest katsed võivad olla päris karmid. Sain
Argentinas eelmisel aastal kolmanda koha ning see annab mulle kindlust, et ma
võin seekord hästi esineda. Tunnen end pärast Sardiinias tehtud testi hästi,
sest teed varieerusid seal märjast kuivani ning Argentinas võivad olud olla
samad, seega ma arvan, et me saime just õigetes oludes testida. Olen
uuendustega, mis me autole tegime päris rahul ega jõua ära oodata, et mis
kiirust me võrreldes teistega näitame, " sõnas Tänak enne rallit Toyota
pressiteenistuse vahendusel.
#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
6.koht, 36 punkti
Sarnaselt
Sunineniga pole ka Lappi Argentinas varem startinud. Soomlane oli Korsikal
tegemas jälle head sõitu, kuid taaskord ei lubanud viimase päeva sõiduviga tal
korraliku tulemust ära vormistada. Nagu mees ka ise ütles, et ei suuda veel
tervet rallit kokku panna. Hooaja esimesel kruusarallil Mehhikos oli Lappi hädas
Toyota seadistustega ja jäi lõpuks üldse MM-punktidelt välja.
Kris Meeke - Paul Nagle lähevad ka sel aastal Argentinas püüdma ralli üldvõitu |
Citroën Total Abu Dhabi WRT
MM-arvestuse 4.koht: 81 punkti
Argentina ralli võite: 10 (2005-2009, 2011-13, 2015)
Kui autotootjatest on Argentina MM-rallilt võit ette näidata
koguni 12 tootjal, siis ülekaalukalt on võitude tabelit juhtimas Citroen, kes
parim olnud koguni kümnel korral. Vahemikus 2005 – 2013 võitsid kaheksal korral
ralli Sebastien Loeb – Daniel Elena, kes kaks starti teinud ka tänavusel
hooajal. Üheksakordsete MM-võitjate kiirus ja hea sõit on kihama pannud kogu
rallimaailma ja hoolimata sellest, et nad Argentinas ei stardi, on ka enne hooaja viiendat rallit neist palju juttu olnud ja just selles võtmes, et kas nad siis
sõidavad 2019. terve hooaja või ei. Meeskonna boss Pierre Budar on sõnanud, et
nemad on igatahes meestele valmis kohta pakkuma. Ka Citroen testis enne rallit
Portugalis ning lõpuks ometi ollakse sel hooajal stardis kolme autoga. Kahe ralli vahepeal saabus ka veel hea uudis Norra rallifännidele. Portugali ja Sardiinia rallil on meeskonna värve esindamas Mads Ostberg. Meeskond testis enne eesootavat hooaja viiendat rallit Portugali
viiel päeval.
Citroen toob Argentinas rajale järgnevad autod: Meeke sõidab enda Mehhiko autoga, Breeni ohjata on Loebi Mehhiko auto ja Al Qassimi saab istumise alla Ostbergi Rootsi auto
#10 Kris Meeke – Paul Nagle
MM-arvestuse
5.koht, 36 punkti
Argentina
parim resultaat: 1 (2015)
2015.aasta
Argentina ralli võitjad Kris Meeke – Paul Nagle on hooaega alustanud võiks
öelda nendele omaselt, kus kiire sõit on toonud ühe poodiumikoha, kuid ka mõned
palju aega maksnud sõiduvead.
Möödunud
aastal hoidsid mehed kuni neljanda katseni teist kohta, kuid käisid siis üle
katuse. Mehaanikud suutsid auto laupäevaks taas töökorda seada, kuid päeva
teises pooles leiti end taas katusel. Mõlema mehe jaoks on tänavune Argentina
ralli ümmarguseks juubeliks. Kui Meeke jaoks on tegemist tema 90 MM-stardiga,
siis Nagle täitub ümmargune 80. Mehhikos heitlesid mehed võidu eest ning ka
tänavuse Argentina ralli hea stardipositsioon lubab heidelda 2015. aasta
tulemuse kordamise nimel.
#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse
9.koht, 20 punkti
Argentina
parim resultaat: Katkestamine (2017)
Lõpuks ometi
on taas stardis Craig Breen – Scott Martin. Rootsi MM-rallil Citroenile hooaja
esimese poodiumikoha toonud mehed pidid kaks pikka kuud vaatama, kuidas nende
konkurendid rallidel osalevad, kuid nüüd on see ootus läbi. Kui kaardilugejal
Martinil on see viiendaks Argentina ralli stardiks, siis Breenile teine.
Möödunud aastal pidid mehed ralli tehnilistel põhjustel katkestama
Breen – Martin testisid enne eesootavat rallit Portugalis kahel päeval, et
sõidutunnetus tagasi saada.
#12 Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson
Argentina
parim resultaat: 6 (2015)
Citroeni
kolmanda auto toovad sel hooajal esimest korda starti Khalid Al-Qassimi – Chris
Patterson.
2015. aastal
esimest korda Argentinas startinud Al-Qassimi lõpetas ralli toona kuuendal
kohal.
70 MM-starti
tähistav sheik Al-Qassimi on kuningliku Al-Qassimi perekonna liige, kes on üks kuuest
perekonnast, kes valitsevad Araabia Ühendemiraate.
WRC2
Klassi
arvestuses on starti tulemas 10 võistluspaari. Kelle hulgas ka MM-arvestuse
teised mehed Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Skoda Fabia R5). Teist korda
sel hooajal on rootslaste meeskonnakaaslased Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen.
Fotod: Hyundai
Motorsport, M-Sport, Toyota Gazoo Racing, campeones.com, carenthusiast.com, f1-web.com,
rallyargentina.com
No comments:
Post a Comment