Thursday, April 26, 2018


Autoralli MM-sarja hooaja teine kruusaralli sõidetakse Argentina teedel


Kui aprilli alguses sõideti autoralli MM-hooaja etapp Prantsusmaal, Korsika saarel, siis kolm nädalat hiljem võistlevad maailma parimad rallisõitjad Lõuna-Ameerikas, Argentinas. Kui Korsikal olid märksõnad kurvid ja veelkord kurvid, siis hooaja teisel kruusarallil on need rasked teed ja veetakistused.

Argentina ralli ajalugu

Jorge Recalde - Jorge Del Buono teel 1988. aasta Argentina ralli võidu suunas

Ameerika kontinendil on MM-rallit püütud sõita erinevates riikides, kuid seda suhteliselt edutult. Ainsad erandid selles nimekirjas on tänaseks päevaks märtsis sõidetud Mehhiko ralli ning tänavu 38. korda sõidetav Argentina ralli. Möödunud nädalavahetusel toimus Tšiili kandidaatralli, et saada ka  MM-ralliks 2019. hooajaks.
Argentina ralli algne nimetus oli Rally Codasur ning see sõideti Argentina põhjapoolses osas San Miguel de Tucuman ümbruses. Sealt edasi liikus ralli lõuna poole San Carlos de Bariloche. Ja sealt edasi Cordoba piirkonda, kus ta püsib tänaseni.
Esimene Argentina MM-ralli sõideti aastal 1980 ning peale seda on võistlus MM-kalendrist välja jäänud vaid kahel korral (1995 ja 2010), mis teeb rallist kõige pikema traditsiooniga MM-ralli Ameerika kontinendil. Esimesed Argentina  MM-ralli võitja oli Walter Röhrl - Christian Geistdörfer Fiat 131 Abarthil. 1980 aasta Argentina rallil osales Fiati meeskonna värvides ka kohalik F1 kuulsus Carlos Reutemann, kes oma karjääri jooksul võitis 12 F1 etappi. Tänu Reutemannile kogunesid rajaäärde tuhanded pealtvaatajad, kelle ohjamiseks pidid rallit turvama kutsustud sõdurid tulistama hoiatuslaske. Reutemann lõpetas ralli kolmandal positsioonil ning kordas sama resultaati Peugeot 205 Turbo 16 roolis 1985. aasta Argentina MM-rallil. Ainus argentiinlane, kes suutnud koduse MM-võistluse võita on Jorge Recalde (1988). Recalde hukkus 2001. aasta Villa Dolores rallil.
2012. aasta Argentina ralli kiiruskatsete kogupikkuseks oli 502,73 km, mis teeb sellest rallist nö. modernse ajastu pikima ralli. 1983 Argentina rallilt pärineb siiani püsiv ühe kiiruskatse keskmise kiiruse rekord - 189 km/h, mille sõitis välja Audi meeskonna sõitja Stig Blomqvist võistluse esimesel katsel, mille pikkust 81,50 km. Argentina rallil on MM-rallide ajaloos ette näidata napimate esi ja teise koha vahede TOP10 koguni kolm võistlust, millest viimane lisandus möödunud aastal.
Argentina teede edukaim sõitja on Sebastien Loeb, kellele ette näidata kaheksa järjestikust võitu ja edukaim autotootja on Citroen, kellele kontos 10 võitu.

Eestlased Argentina MM-rallil


Aasta  Piloot / Kaardilugeja Auto Tulemus
2002 Markko Märtin - Michael Park Ford Focus RS WRC02 4
2003 Markko Märtin -Michael Park Ford Focus RS WRC03 K
2004 Markko Märtin - Michael Park Ford Focus RS WRC04 K
2005 Markko Märtin - Michael Park Peugeot 307 WRC 6
2006 Jaan Mölder jr. - Katrin Becker Ford Fiesta S1600 45
2008 Martin Rauam -Silver Kütt Mitsubishi Lancer Evo IX 13
2012 Ott Tänak - Kuldar Sikk Ford Fiesta RS WRC 10
2013 Juri Protassov - Kuldar Sikk Subaru Impreza Sti R4 18
2014 Ott Tänak - Raigo Mõlder Ford Fiesta R5 17
2015 Ott Tänak - Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 11
2016 Ott Tänak - Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 15
2017 Ott Tänak – Martin Järveoja Ford Fiesta RS WRC´17 3
2017 Valeriy Gorban – Sergei Larens Mini John Cooper Works WRC K


Argentina ralli 2018

Tänavusele rallile on registreerunud 30 võistluspaari, kellest 12 tulevad starti WRC autodega. Nendes autodes istuvad kolm võistluspaari, kellel varasemast Argentina teedelt võit ette näidata.
Võistlejaid ja fänne ootab ees 18 kiiruskatset, kogupikkusega 358,25 km.
Võistluskeskus ja hoolduspark asub Cordobast 30 minutilise sõidu kaugusel, Villa Carlos Paz´is, kus neljapäeva õhtul sõidetakse ka võistluse avakatsena 1,9 km pikkune publikukatse.
Reedel sõidetakse kaks katsete ringi Cordobast lõunas, Calamuchita oru kiiretel ja liivastel teedel. Enne teise ringi algust läbitakse 6,04 km pikkune publikukatse, mis sõidetakse Villa Carlos Paz teemapargis.
Laupäeval liigub rallikaravan Cordobast põhja poole Punilla oru teedele ning ees on ootamas võistluse pikim kiiruskatse Cuchilla Nevada - Rio Pintos, millel pikkust 40,48 km.
Sarnaselt reedega lõpetab katsete esimese ringi Villa Carlos Paz teemapargis sõidetav publikukatse.
Kui kahel eelneval päeval läbitakse katseid pehmel ja liivasel pinnasel, mis teiseks läbimiseks rööpasse läinud, siis pühapäeval ootab võistlejaid sootuks teised tingimused. Varasügisestel mägiteedel võib lisaks veetakistustele ja udule ees oodata ka jää ja lumi. Pühapäeval jääb veel sõita 55,27 katsekilomeetrit, kuid need läbitakse Argentina ralli kõige legendaarsematel katsetel El Condor ja Mina Clavero. Traslasierra mäestikus sõidetavaid katseid on selle pinnase tõttu kutsutud ka maapealseks kuuks. El Condor mida läbitakse pühapäeval kahel korral sõidetakse võrreldes möödunud aastaga vastupidises suunas ehk seekord siis minnakse mäest üles ning selle jooksul kerkitakse merepinnast koguni 2100 m kõrgusele.

Argentina ralli 2018 kiiruskatsed (Eesti aja järgi)

Reede 27.04

SS1 SSS Ciudad de Cordoba 1.90 km 01:08
SS2 Las Bajadas / Villa del Dique 1 16.65 km 14:13
SS3 Amboy / Yacanto 1 33.58 km 15:00
SS4 Santa Rosa / San Agustin 1 23.85 km 16:13
SS5 SSS FERNET BRANCA 1 6.04 km 18:08
SS6 Las Bajadas / Villa del Dique 2 16.65 km 21:51
SS7 Amboy / Yacanto 2 33.58 km 21:38
SS8 Santa Rosa / San Agustin 2 23.85 km 22:51

Laupäev 28.04

SS9 Tanti - Mataderos 1 13.92 km 14:23
SS10 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 1 16.02 km 15:08
SS11 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 1 40.48 km 15:35
SS12 SSS FERNET BRANCA 2 6.04 km 17:38
SS13 Tanti - Mataderos 2 13.92 km 19:23
SS14 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 2 16.02 km 20:08
SS15 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 2 40.48 km 20:35

Pühapäev 29.04

SS16 Copina - El Condor 16.43 km 15:08
SS17 Giulio Cesare - Mina Clavero 22.41 km 15:55
SS18 El Condor (Power Stage) 16.43 km 18:18

Hyundai saabub Argentinasse kahe viimase hooaja võitjana


Hyundai Shell Mobis WRT
MM-arvestuse 1.koht: 111 punkti
Argentina ralli võite: 2 (2016-17)

Hyundai edu küll kahanes peale Korsika rallit M-Sport ees vaid 4 punkti peale, kuid Korea meeskond saabub Argentinasse enesekindlana, sest just nendel on ette näidata kahe viimase aasta Lõuna-Ameerikas toimunud MM-ralli esikohad. Meeskond testis enne rallit kolmel päeval Portugalis, Amarantes. Sõitjate kooseisu osas muutusi võrreldes kahe eelneva ralliga pole, kuigi päris üllatav on, et 2016.aasta Argentina ralli võitja Hayden Paddon ei saanud võimalust sel aastal rallil osaleda.
Hyundai võistlejad stardivad Argentinas samade autodega, millega sõideti ka Korsikal.


#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse 4.koht, 41 punkti
Argentina parim resultaat: 3 (2016)

Mikkelsen - Jæger on nii Mehhikos, kui ka Korsikal omanud head stardipositsiooni, kuid kohad neli ja seitse ei ole kindlasti need, millega saaksid rahul olla mehed ise ja ka meeskond. Hooaja ainus poodiumikoht pärineb „koduselt“ Rootsi rallilt ning kuigi Mikkelsen kritiseeris sarnaselt meeskonnakaaslastega Korsika ralli järgselt Hyundaid, siis nüüd on aeg end kokku võtta ja heidelda hooaja teise poodiumikoha eest. Mikkelsenile on see Argentinas startida viies kord.

#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 2.koht, 67 punkti
Argentina parim resultaat: 1 (2017)

Möödunud aastal saabusid Neuville – Gilsoul Argentinasse värksete Korsika ralli võitjatena.
Kui Argentina ralli avapäeva järel olid belglased üldarvestuse kolmandad ning liidritest Evans – Barritist maas üle minuti, siis tänu Evansi Fordi laupäevastele tehnilistele muredele olid Hyundai sõitjad laupäeva õhtuks konkurentsis tagasi ning pühapäeva viimase katse eel lahutas Neuville Evansist kõigest 0,6 sekundit. Neuville ründas ning võitis ralli lõpuks 0,7 sekundilise eduga. 
Tänavu Korsikal palju punkte kaotanud Neuvillele on see kuues kord Argentinas startida ning tema kaardilugeja Nicola Gilsoul on Argentinas tegemas 85 MM-starti.  Ogier - Ingrassiast jäävad MM-arvestuse teised mehed maha 17 punktiga

#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse 8.koht, 30 punkti
Argentina parim resultaat: 2 (2009)

Tänavusele Argentina rallile startivatest pilootidest on kõige kogenum kindlasti Dani Sordo, kellele see on Lõuna-Ameerikas juba 12. start. Hispaanlane on vaikselt punkte kogunud ning hoiab peale nelja sõidetud rallit 30 punktiga MM-arvestuse kaheksandat kohta. Hooaja parima tulemuse on Sordo ja tema kaardilugeja Carlos Del Barrio seni välja sõitnud, mitte Montes ega Korsikal vaid seda hooaja esimesel kruusarallil Mehhikos, mille lõpetasid poodiumi viimasel astmel. Argentina ralli saab nüüd hispaanlastele olema nende hooaja esimese poole viimane, sest järgneval kolmel rallil võtavad nende autos koha sisse juulis ka Shell Helix Rally Estonial osalevad Hayden Paddon – Sebastian Marshall. Sordo – Del Barrio on taas stardis augusti keskel sõidetaval Saksamaa MM-rallil.

Fordile tõid viimati Argentina teedelt võidu 2002.aastal Carlos Sainz - Luiz Moya


M-Sport Ford WRT
MM-arvestuse 2.koht: 107 punkti
Argentina ralli võite: 2 (2001-02)

Kui möödunud hooajal oli M-Spordil Argentinasse jõudes ette näidata hooaja neljast sõidetud rallist üks võit, siis sel hooajal on Fordiga võidetud juba neljast rallist kolm. Möödunud hooajal oli Ford, kuni Argentina ralli viimase katse finišini kinni hooaja teises võidus, kuid lõpuks pidid nad selle napimast napimalt Hyundaile loovutama, kellest sai 2017. hooajal esimene autotootja, kes jõudis teise võiduni.
See oli Briti autotootjale Argentina ralli ajaloos teine napp kaotus. 2011. aasta rallil jäi Sebastien Loebi (Citroen) ja Mikko Hirvoneni (Ford) vahe peale ligi 380 katsekilomeetrit kõigest 2,4 sekundit.
Fordi viimane võit pärineb Argentina rallilt aastast 2002, kui võidu võtsid Carlos „El Matador“ Sainz ja Luis Moya. Aasta varem olid Colin McRae ja Nicky Grist toonud Lõuna-Ameerika teedelt Fordile ajaloo esimese võidu. Sarnaselt Hyundaiga testis ka Ford kolmel päeval Portugalis. 
M-Sport sõitjad võistlevad Argentinas järgnevate autodega: Ogier enda Mehhiko ralli auto, Evans enda Korsika ralli auto ja Suninen on stardis autoga, millel Korsikal Bouffieri mootoriprobleemide tõttu katkestas.

#1 Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse 1.koht, 84 punkti
Argentina parim resultaat: 2 (2013-14, 2016)

Ogier – Ingrassia on hooaja nelja ralliga näidanud konkurentidele, et kui eelmisel aastal oli neil Fordiga kohanemise probleeme, siis kahe hooaja vahel on nad sinise ovaaliga sõbraks saanud ning seda tõestavad ka tänavused kolm võitu. Huvitav on kusjuures see, et möödunud aastal samal ajal olid prantslased võitnud vaid ühe ralli ja teeninud Argentinasse jõudes 88 punkti, kuid tänavu on nad võrreldes möödunud aastaga kogunud neli punkti vähem. Argentinas kaheksandat starti tegevate Ogier – Ingrassia jaoks on see Lõuna-Ameerika teedel sõidetav ralli üks väheseid MM-rallisid mida nad võita pole suutnud. Tänavuse MM-hooaja rallidest on vaid kaks, kus viiekordsetel maailmameistritel pole ette näidata esikoha karikat. Lisaks Argentinale ka Türgist.

Evans - Barritti eelmise aasta võidu röövisid laupäeva tehnilised probleemid


#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse 10.koht, 18 punkti
Argentina parim resultaat: 2 (2017)

Nagu juba eelpool sai mainitud, siis möödunud aastal heitlesid Evans – Barritt kuni viimaste meetriteni Argentina ralli võidu nimel. Toona DMACK rehvitoodangut kasutanud Fiesta WRC oli avapäeval kõigist mäekõrguselt üle. Kokku võitis Evans 18 katsest 7 ja juhtis rallit teisest katsest kuni sõna otseses mõttes viimaste meetriteni. Viimasel katsel tegid aga Fordi sõitjad ühele sillale pöörates väikese sõiduvea, mis maksis täpselt nii palju aega, et karjääri esimest võitu pidi veel pool aastat ootama. Evansi tänavune hooaeg on alanud väga kesiselt ning hooaja parim resultaat pärineb aprilli alguses sõidetud Korsika rallilt, mille ta koos asenduskaardilugeja Phil Millsiga lõpetas viiendana. Pärast Mehhikos saadud peapõrutust ja Korsika ralli vahele jätmist on Evansi kõrval taas koha sisse võtnud Dan Barritt. Evansile on see karjääri viiendaks Argentina ralli stardiks.

#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse 16.koht, 4 punkti
Pole enne Argentinas sõitnud

Hooaja kolmandat starti on WRC autoga tegemas Teemu Suninen. Noor soomlane näitas ennast küll möödunud hooaja Poola ja Soome rallidel heast küljest, kuid sellel aastal pole Timo Jouhki (manager) hoolealune veel õiget kiirust leidnud. Argentinas pole Suninen varem sõitnud.

Toyotale tõid 1994. aastal Argentinast viimase võidu Didier Auriol - Bernard Occelli


Toyota Gazoo Racing WRT
MM-arvestuse 3.koht: 93 punkti
Argentina ralli võite: 3 (1991, 1993-94)

Kui Fordi viimane võit Argentina teedelt pärineb aastast 2002, siis Toyota oma aastast 1994.
Toona võitsid ralli Didier Auriol ja Bernard Occelli, kes sama aasta lõpus ka maailmameistriks krooniti. Jaapani autotootjal on Lõuna-Ameerika teedelt ette näidata kokku kolm võitu. Lisaks Auriolile on võitnud Toyotaga Argentinas Sainz (1991) ja Juha Kankkunen (1993). Kui Hyundai, Ford ja ka Citroen testisid Portugalis, siis Toyota testis enne Argentina rallit Sardiinias. Testide pikkuseks oli viis päeva. Kuna meeskondade testipäevad on limiteeritud, siis testiti lisaks eesootavale Argentinale ka juba juunis toimuvaks Sardiinia ralliks.
Enne Mehhiko rallit spekuleeriti, et Toyota meeskonna eest on neljanda Yaris WRC-ga tänavuse hooaja jooksul starti tulemas ka Nasser Al-Attyah, kes sõidab Toyotaga Dakari rallit, siis nüüd enne Argentina rallit ütles meeskonna boss Tommi Mäkinen, kes muideks ise Argentinas võitnud kolmel korral (1996-98), et seda siiski ei juhtu.Toyota võistluspaarid on Lõuna-Ameerikas stardis kõik samadel autodel, millega osaleti ka Mehhiko rallil 

#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse 7.koht, 31 punkti
Argentina parim resultaat: 1 (2014)

Kui Sordol on tänavusel Argentina rallil 12 kord startida, siis vaid ühe stardi vähem on Lõuna-Ameerika teedel teinud Jari – Matti Latvala. Kui Ogieril pole veel Argentina rallilt võitu ette näidata, siis Latvalal on see oma VW aastatest siiski olemas. Latvala ja tema kaardilugeja Miikka Anttila olid parimad 2014. aasta rallil. Soomlaste hooaeg pole kindlasti kulgenud soovitud rada. Kui Montes teeniti poodiumikoht, siis kolmelt järgnevast rallilt on mehed teeninud vaid 14 punkti ja hoiavad MM-arvestuses alles seitsmendat kohta. Kuigi Korsika ralli oli meeste jaoks pettumus, siis kaardilugeja Anttila jõudis sellel rallil tähiseni, millega sai temast autoralli ajaloos esimene mees, kes startinud 197 MM-rallil. Seni hoidis 196 stardiga esikohta Carlos Sainz.

Ott ja Martin tõestasid eelmisel aastal, et on ka Argentinas kiired ja lähevad sel aastal Lõuna-Ameerikas püüdma hooaja esimest võitu


#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 3.koht, 45 punkti
Argentina parim resultaat: 3 (2017)

Ott ja Martin näitasid Korsika ralli asfaldil väga head kiirust ning lisaks hooaja teisele poodiumikohale, tõusti tublisti ka MM-arvestuses ning nii stardivad eestlased ralli avapäeva katsetele kolmandana. Ott tegi oma esimese Argentina ralli stardi 2012. aastal. Martin polnud enne eelmist aastat varem Argentinas startinud. Meeste ühine esimene Lõuna-Ameerikas sõidetud ralli kujunes edukaks ning lisaks kolmele katsevõidule, lõpetati ralli suurepärasel poodiumi viimasel astmel.
Otile on see Argentina teedel kuues start ning kahe viimase aasta osas saab öelda, et temast on saanud El Condori valitseja, sest just sealt katselt on eestlasel ette näidata katsevõit nii 2016, kui ka 2017 aastast. Martinile on tänavune Argentina ralli tema MM-karjääri 55.
Nagu Ott enne rallit ütles, et nüüd on viimane aeg hakata Ogierilt ja Neuvillelt punkte tagasi võtma, mis tähendab, et minnakse hooaja esimest võitu püüdma.

"Argentina ralli on alati olnud raske. Seal on kenad sujuvad ja kiired katsed, aga ka päris tehnilised lõigud, seega saab nädalavahetuse jooksul natukene kõike. Autole on see väga nõudlik ralli, sest katsed võivad olla päris karmid. Sain Argentinas eelmisel aastal kolmanda koha ning see annab mulle kindlust, et ma võin seekord hästi esineda. Tunnen end pärast Sardiinias tehtud testi hästi, sest teed varieerusid seal märjast kuivani ning Argentinas võivad olud olla samad, seega ma arvan, et me saime just õigetes oludes testida. Olen uuendustega, mis me autole tegime päris rahul ega jõua ära oodata, et mis kiirust me võrreldes teistega näitame, " sõnas Tänak enne rallit Toyota pressiteenistuse vahendusel.

#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 6.koht, 36 punkti

Sarnaselt Sunineniga pole ka Lappi Argentinas varem startinud. Soomlane oli Korsikal tegemas jälle head sõitu, kuid taaskord ei lubanud viimase päeva sõiduviga tal korraliku tulemust ära vormistada. Nagu mees ka ise ütles, et ei suuda veel tervet rallit kokku panna. Hooaja esimesel kruusarallil Mehhikos oli Lappi hädas Toyota seadistustega ja jäi lõpuks üldse MM-punktidelt välja.

Kris Meeke - Paul Nagle lähevad ka sel aastal Argentinas püüdma ralli üldvõitu


Citroën Total Abu Dhabi WRT
MM-arvestuse 4.koht: 81 punkti
Argentina ralli võite: 10 (2005-2009, 2011-13, 2015)

Kui autotootjatest on Argentina MM-rallilt võit ette näidata koguni 12 tootjal, siis ülekaalukalt on võitude tabelit juhtimas Citroen, kes parim olnud koguni kümnel korral. Vahemikus 2005 – 2013 võitsid kaheksal korral ralli Sebastien Loeb – Daniel Elena, kes kaks starti teinud ka tänavusel hooajal. Üheksakordsete MM-võitjate kiirus ja hea sõit on kihama pannud kogu rallimaailma ja hoolimata sellest, et nad Argentinas ei stardi, on ka enne hooaja viiendat rallit neist palju juttu olnud ja just selles võtmes, et kas nad siis sõidavad 2019. terve hooaja või ei. Meeskonna boss Pierre Budar on sõnanud, et nemad on igatahes meestele valmis kohta pakkuma. Ka Citroen testis enne rallit Portugalis ning lõpuks ometi ollakse sel hooajal stardis kolme autoga. Kahe ralli vahepeal saabus ka veel hea uudis Norra rallifännidele. Portugali ja Sardiinia rallil on meeskonna värve esindamas Mads Ostberg. Meeskond testis enne eesootavat hooaja viiendat rallit Portugali viiel päeval.
Citroen toob Argentinas rajale järgnevad autod: Meeke sõidab enda Mehhiko autoga, Breeni ohjata on Loebi Mehhiko auto ja Al Qassimi saab istumise alla Ostbergi Rootsi auto


#10 Kris Meeke – Paul Nagle
MM-arvestuse 5.koht, 36 punkti
Argentina parim resultaat: 1 (2015)

2015.aasta Argentina ralli võitjad Kris Meeke – Paul Nagle on hooaega alustanud võiks öelda nendele omaselt, kus kiire sõit on toonud ühe poodiumikoha, kuid ka mõned palju aega maksnud sõiduvead.
Möödunud aastal hoidsid mehed kuni neljanda katseni teist kohta, kuid käisid siis üle katuse. Mehaanikud suutsid auto laupäevaks taas töökorda seada, kuid päeva teises pooles leiti end taas katusel. Mõlema mehe jaoks on tänavune Argentina ralli ümmarguseks juubeliks. Kui Meeke jaoks on tegemist tema 90 MM-stardiga, siis Nagle täitub ümmargune 80. Mehhikos heitlesid mehed võidu eest ning ka tänavuse Argentina ralli hea stardipositsioon lubab heidelda 2015. aasta tulemuse kordamise nimel.

#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse 9.koht, 20 punkti
Argentina parim resultaat: Katkestamine (2017)

Lõpuks ometi on taas stardis Craig Breen – Scott Martin. Rootsi MM-rallil Citroenile hooaja esimese poodiumikoha toonud mehed pidid kaks pikka kuud vaatama, kuidas nende konkurendid rallidel osalevad, kuid nüüd on see ootus läbi. Kui kaardilugejal Martinil on see viiendaks Argentina ralli stardiks, siis Breenile teine. Möödunud aastal pidid mehed ralli tehnilistel põhjustel katkestama
Breen – Martin testisid enne eesootavat rallit Portugalis kahel päeval, et sõidutunnetus tagasi saada.

#12 Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson
Argentina parim resultaat: 6 (2015)

Citroeni kolmanda auto toovad sel hooajal esimest korda starti Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson.
2015. aastal esimest korda Argentinas startinud Al-Qassimi lõpetas ralli toona kuuendal kohal.
70 MM-starti tähistav sheik Al-Qassimi on kuningliku Al-Qassimi perekonna liige, kes on üks kuuest perekonnast, kes valitsevad Araabia Ühendemiraate.

WRC2

Klassi arvestuses on starti tulemas 10 võistluspaari. Kelle hulgas ka MM-arvestuse teised mehed Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Skoda Fabia R5). Teist korda sel hooajal on rootslaste meeskonnakaaslased Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen.

Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport, Toyota Gazoo Racing, campeones.com, carenthusiast.com, f1-web.com, rallyargentina.com

No comments:

Post a Comment