Ott Tänak – Martin Järveoja juhivad pärast
dramaatilist laupäeva Türgi MM-rallit
Türgi
MM-ralli jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega ning võistlejaid ootas ees 130,62
katsekilomeetrit.
Võistluspäeva
alustasid liidrina MM-liidrid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20
Coupe WRC), kelle edu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) ees
oli 0,3 ja Andreas Mikkelsen – Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 2,6
sekundit. Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid teist
täispikka võistluspäeva viiendalt kohalt ning jäid liidritest maha 32,4
sekundiga.
Sarnaselt
reedega ootas ka laupäeval võistlejaid kohe äratuseks võistluspäeva pikim
katse. 34,24 km pikkuse Yeşilbelde katse ülivõimsalt parima aja sõitsid välja
Ogier – Ingrassia, kes edestasid katsel teise aja saanud Tänak – Järveoja
koguni 22,5 sekundiga.
Hästi ei alanud päev Neuville – Gilsoul´ile, kelle auto
vasak esimene amort keset katset töölepingu lõpetas ning läbi kapoti väljus.
Belglased
üritasid küll autot ülesõidul parandada, kuid pidid tõdema, et see on võimatu
ning katkestama. Ralli üldarvestuses tähendas see seda, et uuteks liidriteks
tõusid Ogier – Ingrassia, kelle edu oli nüüd Mikkelsen – Jaeger ees 25,5 ja
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees 45,9 sekundit. Tänak
– Järveoja tõusid neljandaks ning jäid möödunud aastastest meeskonnakaaslastes
nüüd maha 54,6 sekundiga.
Kui päeva
esimene katse oli MM-tiitli pretendentidest rajaäärde jätnud Neuville –
Gilsoul´i, siis järgmisel katsel olid sellele väga lähedal Ogier – Ingrassia.
Prantslased nägid peale katset ülesõidul meeletut vaeva, et auto purunenud roolivarras
taas korda saada. Lõpuks see siiski tänu praeguste ja endiste
meeskonnakaaslaste ning meeskonna nõuannete abil õnnestus.
Katse võidu
võtsid Mikkelse – Jaeger, kuid ralli liidriteks nad veel ei tõusnud, sest Ogier
– Ingrassia said hoolimata probleemidest katselt 18 sekundit kaotust ning
püsisid veel 7,5 sekundilise eduga liidrikoha. Tänak – Järveojale katse teine
aeg, norralastele kaotust 1,8 sekundit.
Kuna Ogier –
Ingrassia auto parandustööd venisid pikemaks, siis hilinesid nad järgmise katse
starti 6 minutit ning teenisid selle eest 60 karistussekundit. Nüüd ei jäänud
prantslastel muud üle, kui gaas veel kõvemini põhja vajutada ning tulemuseks
päeva teine katsevõit. Mikkelsen – Jaeger´it edestati 6,4 ja Tänak – Järveoja 11,8
sekundiga. Kokkuvõttes kukkusid prantslased neljandaks, jäädes uuesti ralli
liidriteks tõusnud norralastest maha 46,1 sekundiga.
Tänak sõnas
katse lõpus, et ka neil oli eelmisel katsel probleeme Toyota rooli kardaaniga,
kuid õnneks see ei seganud väga sõitmist. Ralli kokkuvõttes olid eestlased
tõusnud teisele kohale ning jäid nüüd liidritest maha 36,3 sekundiga.
Kui eelmise
katse järgselt jäid turbo probleemide tõttu rajaäärde Mads Østberg – Torstein
Eriksen (Citroën C3 WRC), siis võistluse 10 katsel tegid ühes paremkurvis
väikese sõiduvea Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), millest
piisas, et auto vasakus teeservas olnud kuristiku servale kinni jäi ning hiljem
seal alla veeres.
Ralli jätkus
peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega. Katsevõidu võtsid Tänak –
Järveoja, kes ise ka uuteks ralli liidriteks tõusid.
Katsel sõitsid rajalt
välja ja olid sunnitud katkestama Ogier – Ingrassia ning Mikkelsen - Jaeger´i autol
oli katsel vaid tagavedu ning kukkusid liidrikohalt neljandaks.
Kohe katse
alguses hakkas suitsu sisse tulema Craig Breen – Scott Martin Citroen C3 WRC.
Mehed üritasid mitmel korral katsel seisma jääda ja suitsu alget leida, kuid
see neil ei õnnestunud. Citroeni võistlejad jõudsid küll katse lõppu, kuid
ülesõidul siiski süttis nende auto ning meestel ei jäänud muud teha, kui
vaadata, kuidas nende Citroen C3 WRC maani maha põles.
Ralli
kaksikjuhtimine oli nüüd Toyota käes, sest Tänak – Järveoja järel hoidsid teist
kohta Latvala – Anttila, kes jäid meeskonnakaaslastest maha 13 sekundiga. Päeva
lühima katse korduse võitsid Latvala – Anttila, kes vähendasid Tänak –
Järveojaga vahet 5 sekundi võrra. Tänak
sõnas katse lõpus, et hoidis sellel lühikesel katsel rehve, et päeva viimasel
katsel värskemate rehvidega sõita.
Dramaatilise
võistluspäeva lõpetas 20,37 km pikkune katse, mille võidu võtsid Tänak –
Järveoja.
Laupäevaste
katsete järel juhivad Türgi MM-rallit Ott Tänak – Martin Järveoja, kelle edu
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila ees on 13,1 ja Hayden Paddon – Sebastian Marshall
(Hyundai i20 Coupe WRC) ees minut 10,5 sekundit.
"Koguaeg
juhtum midagi. See on mu jaoks olnud raske ralli, sest mulle meeldib kõrgete
kohtade eest heidelda. Seni oleme suutnud vigu vältida, kuid homme on veel mitu
katset sõita. Pean olema väga fokuseeritud, sest nagu me täna nägime, siis võib
palju juhtuda. Meil on neid punkte vaja
nii enda, kui tootjate jaoks ja ma olin Jarist ka täna kiirem, seega ma usun,
et meil on kõik kontrolli all. Ma pole veel mõelnud tiitlile, sest hetkel on olulisem
kõik need katsed ilma üllatusteta läbida. Peame edasi pingutama ja loodetavasti
on meie jaoks homme hea päev," võttis Tänak raske laupäeva kokku.
Torn – Sikk kaotasid tänu konkurentidele aega
JWRC
arvestuses Türgi rallil sõitvad Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2)
alustasid laupäevast võistluspäeva juunioride arvestuse teiselt kohalt.
Liidritest, kelleks olid Julius Tannert – Jürgen Heigl, jäid eestlased maha 7,9
sekundiga. Päeva alustasid eestlased jagatud teise katseajaga, jäädes Tannert –
Heigl´ist maha 11,5 sekundiga. Ka järgmisel katsel näitasid Torn – Sikk head
tempot ning seekord jäi neid katsevõidust lahutama kõigest 0,8 sekundit. Järgneval
katsel käisid JWRC liidrid Tannert – Heigl üle katuse ning kahjuks sattusid
just nende rajale saamise järel tulema Torn – Sikk, kes ei saanud
konkurentidest mööda ning kaotasid nende tolmus sõites palju aega. Katse lõppu
jõuti minuti ja 36,5 sekundilise kaotusega. Kuna aega kulus nii palju, siis
tõusid eestlastest mööda Emil Bergkvist – Patrik Barth ning eestlased jätkasid
teisena.
„Kümnendal katsel
käis üle katuse meie ees sõitnud Tannert ning selleks hetkeks kui nad tagasi
rajale said, olime meie juba järele jõudnud ja taas tuli sõita tihedas
tolmupilves,“ sõnas Torn hoolduspausi ajal.
Peale
hoolduspausi ootas võistlejaid ees päeva pikima katse, kuid sellelt võistlejad
aega kirja ei saanud, sest konkurendi põleva auto tõttu katse peatati ning
katse läbiti tavakiirusel.Järgneval katsel olid eestlased kuuendad ning päeva lõpetasid neljanda ajaga.
„Tulekahju
tõttu kiiruskatse peatati ning rajal olnud Tornile ja Kuldar Sikule näidati
selle märgiks punast lippu. Kui Torn jõudis sündmuspaika, näitas Al-Rajhi
kaardilugeja Michael Orr, et kõik on korras. Poolteist kilomeetrit hiljem
peatas neid aga Al-Rajhi ise ja palus peale võtta. Mees pelgas, et tulekahju
jõuab kohe temani. Sai siis taksot mängitud. Ta võttis veel julgestustöötaja ka
kaasa. Tegime auto tagumise luugi lahti ja sinna nad kahekesi istusid. Sellist
asja pole mul varem ette tulnud," rääkis Torn Delfile.
„Päris
karmid kaks päeva on läbi. Homme on lühikesed kiiruskatsed, aga üllatavaid
kohti on sealgi küllaga," tõdes ta ning lisas, et lisaks ralli võidule ei
saa päris maha kanda ka mõtet terve sarja esikohast. Rallis pole kunagi midagi
kindel enne, kui sõidad pühapäeval kinnisesse parklasse. Teeme oma asja ja
vaatame, mis saab,“ lisas Sikk.
Päeva lõpus prandasid kohtunikud eestlaste üldaega 30 sekundi võrra ning nii lõpetasid Torn - Sikk laupäeva JWRC liidritena. Eestlaste edu Bergkvist - Barth ees on 25,3 sekundit.
Türgi MM-ralli järjestus peale SS13
1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 3:34:22.5
2.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:13.1
3.Paddon /
Marshall Hyundai i20 WRC +1:10.5
4.Suninen /
Markkula Ford Fiesta WRC +3:22.2
5.Mikkelsen
/ Jaeger Hyundai i20 WRC +6:25.4
6.Solberg /
Minor Ford Fiesta R5 +11:55.5
7.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC +16:39.0
8.Kopecky /
Dresler Škoda Fabia R5 +17:05.9
16.Torn / Sikk Ford Fiesta R2 +34:44.9
16.Torn / Sikk Ford Fiesta R2 +34:44.9
Pühapäeva
jääb Türgi MM-rallil sõita veel neli kiiruskatset ja läbida 34,98
katsekilomeetrit.
Toyotal on viimati
võidetud kolm MM-rallit järjest aastal 1994.
Fotod:
Toyota Gazoo Racing
No comments:
Post a Comment