Saturday, September 15, 2018


Türgi MM-rallit juhivad Neuville – Gilsoul. Tänak – Järveoja viiendad



Türgi ralli jätkus reede hommikul kuue kiiruskatsega ning võistluspäeva jooksul ootas võistlejaid ees 147,55 katsekilomeetrit, mille jooksul läbiti kahel korral ka ralli pikim katse, millel pikkust 38,10 km.
Päeva alustasid liidrina Andreas Mikkelsen - Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC), kelle edu Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC) ees oli 2,5 ja Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) ees 2,8 sekundit.
Hommikuseks äratuseks pakkus rallikorraldaja kohe ralli pikima katse Çetibeli esimese läbimise.
Katsevõidu võtsid Breen – Martin, kes tõusid uuteks ralli liidriteks. Tänak – Järveoja hommik sai „aeglase“ alguse ning eestlastele päeva avakatselt kümnes aeg. Kaotust Citroeni sõitjatele kogunes 32,1 sekundit, mille peamiseks põhjuseks oli see, et katsel oli meeletu tolm, milles oli kohati peaaegu võimatu sõita.
Järgmise katse võit MM-liidritele Thierry Neuville – Nicolas Gilosul (Hyundai i20 Coupe WRC), kes  olid öösel mõneks ajaks sunnitud hotellist evakueeruma, sest tuletõrjealarm oli käivitunud.
Tänak – Järveojale katse viies aeg ja 4,1 kaotussekundit. WRC meestest oli probleeme Elfyn Evans – Daniel Barrittil, kelle Ford Fiesta WRC-l tekkisid diferentsiaali probleemid.
Enne hooldust sõideti päeva lühim katse ning selle võit läks Mikkelsen – Jaeger´ile, kes tagasi ralli liidriteks tõusid. Nende edu Breen – Martin ees olid nüüd 6,3 sekundit.
Tänak – Järveojale teiselt järjestikuselt katselt viies aeg ning kokkuvõttes jätkasid eestlased üheksandana, jäädes liidritest maha 33,4 sekundiga.
Peale lõunapausi ootas võistlejaid ees hommikuste katsete kordused. Ralli pikima katse korduse võitsid Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kes tõusid ralli üldarvestuses teiseks. Mikkelsen – Jaeger´ist lahutas prantslaseid veel 12,7 sekundit.
Tänak – Järveojale kuues aeg. Endistest meeskonnakaaslastest jäädi 38,1 kilomeetriga maha 20,9 sekundit. Tänak sõnas katse lõpus, et see lihtsalt pole nende ralli ja ta ei saa aru, et miks auto pole konkurentsivõimeline.
Kui eelnevad katsed olid möödunud ilma suurema draamata, siis ralli kuues katse „röövis“ võistlejate rivist kaks WRC võistluspaari. Esmalt pidid purunenud vedrustuse tõttu katsele jääma Evans – Barritt ning vaid paarsada meetrit enne katse finišit olid viiendalt kohalt sunnitud katkestama Mads Østberg – Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC). Sarnaselt Ula katse esimese läbimisega, sai ka seekord parima aja kirja Neuville – Gilsoul, kes tõusid üldarvestuses teisele kohale ning jäid nüüd liidrina jätkanud  meeskonnakaaslastest maha vaid 1,9 sekundiga. Vaid 1,1 sekundi kaugusel belglastest jäid maha Ogier – Ingrassia. Päeva eelviimaselt katselt Tänak – Järveojale viies aeg (+15,8).  
Kui senine päev oli Tänak – Järveojal kulgenud mitte soovitud tempos, siis päev lõpetati väga positiivsetes toonides.  Eestlastele päeva viimaselt katselt katsevõit ning üldarvestuses tõusti viiendaks. Tänak sõnas katse lõpus, et proovis muuta midagi, mis ei tohiks sellistes keerulistes tingimustes toimida ehk lasi autot madalamaks, kuid ometigi see toimis. Sama proovis ka Tänaku meeskonnakaaslane Esapekka Lappi ning tulemuseks Toyotale katselt kaksikvõit.

Türgi ralli kõige pikima võistluspäeva järel juhivad Türgi MM-rallit Neuville – Gilsoul, kelle edu Ogier – Ingrassia ees on 0,3 ja Mikkelsen – Jaeger ees 2,6 sekundit. Toyota Gazoo Racing meeskonna parima resultaadi eest hoolitsesid reedel Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila, kes hoiavad seitsme sõidetud katse järel neljandat kohta. Liidritest jäävad soomlased maha 16,3 sekundiga.
Tänak – Järveoja lähevad laupäevastele katsetele vastu viiendalt kohalt ning jäävad Neuville – Gilsoulist maha 31,9 sekundiga.

„Ilmselgelt pole me päevaga rahul, kuid see on raske ralli ja me suutsime täna suuremaid probleeme vältida ja oleme päeva lõpus, mis on kõige olulisem. Siin rallil ei pea olema nii hea, sest siin sellistes tingimustes loevad teised aspektid. Ralli pole väga tehniline, lihtsalt teepinnas ei tööta nii nagu me seda ootasime. Sellised tingimused on kõigile uus kogemus ja meil on veel tööd teha. Loodan, et me suudame ööga ikkagi midagi parandada, sest me pole veel liiga kaugel ja peame kohe hommikul suruma hakkama,“ võttis Tänak WRC+ vahendusel reedese päeva kokku.

Tark sõit hoiab Ken Torni ja Kuldar Sikku endiselt tiitlikonkurentsis



Reedel jätkus Türgi teedel ka JWRC tiitliheitlus. Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2) alustasid võistluspäeva neljandalt kohalt. Kui hommikusel kahelt katsel näitasid mehed katse kolmandat aega, siis enne hoolduspausi sõidetud Çiçekli katse võidu võtsid just eestlased.
JWRC üldarveatuses olid Torn – Sikk tõusnud kolmandaks. Peale hoolduspausi sõidetud Çetibeli katse teisel läbimisel püüdsid eestlased kinni JWRC avakatse võitjad Jean-Baptiste Franceschi - Romain Courbon´i. Kahjuks ei saadud konkurentidest kohe mööda ning ajakaotust parimatele kogunes üle minuti. Päeva aga lõpetasid eestlased heas tempos ning võitsid mõlemad järelejäänud katsed. JWRC klassi juhivad 7 katse järel Julius Tannert – Jürgen Heigl, kelle järel hoiavad teist kohta Torn – Sikk. Eestlased jäävad sakslastest maha 7,9 sekundiga.

„Tänane hommik algas kohe meie mõistes mammutkatsega, millel oli pikkust 38.1km. Kuna oli juba ette teada, et olud on keerulised, siis oligi meie taktika sõita kindla peale ja mitte võtta üleliigseid riske. Nagu ütleb ka uus Türgi vanasõna: "Kes arukalt sõidab, see ralli ka võidab." Selle loogikaga katsumegi finišijoone poole pürgida. Juba katsete esimesel läbimisel sai selgeks, et küsimus ei ole kas kividest mööda sõita, vaid millistest. Teel olid sügavad rööpad, milles omakorda peasuurused kivimürakad. Teisel ringil jõudsime aga esimese katse poole peal järele ees sõitnud prantslastele, kes korraliku tolmupilve tekitas ja kuidagimoodi mööduda võimalik ei olnud, kuniks lõpuks purunes tal pooltelg. Proovime kindlasti ka kaotatud aega kohtunikelt tagasi nõuda, kuid tiim selles osas väga optimistlik ei ole. Tundub, et sellest kõigest hoolimata oli meie taktika edukas ning suutsime tänasest kuuest katsest võita koguni kolm. Päeva lõpetasime oma klassi 2. kohal ning liidrist lahutab vaid 7.9 sekundit. Homme katsume samamoodi edasi liikuda ja loodame, et see taktika tasub ennast jälle ära,“ võttis Torn reedese võistluspäeva kokku.

Laupäeval ootab võistlejaid sarnaselt reedega ees kuus kiiruskatset ning kokku läbitakse 130,62 katsekilomeetrit.


No comments:

Post a Comment