Saturday, August 20, 2016

 Ott Tänak ja Raigo Mõlder lõpetasid Saksamaa MM-ralli avapäeva viiendal kohal

Reedel Saksamaal, Trieri ümbruses alanud MM-hooaja üheksanda etapi avapäeval sõideti viis kiiruskatset. Neli neist sõideti Moseli veiniistanduste piirkonnas ning järjekorras 34.Saksamaa ralli reedese võistluspäeva lõpetas 8,21 km pikkune ralli uus katse Ollmuth.
Avakatsena sõidetud 22km pikkuse Mittelmosel esimese läbimise võitsid 2015.aasta Saksamaa MM-ralli võitjad Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC). Kohe prantslaste järel startinud Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC) kaotasid meeskonnakaaslastele 1,9 sekundiga. Katse kolmanda aja sõitsid välja 2014.aasta Saksamaa MM-ralli võitjad Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16), kes kaotasid Ogier – Ingrassiale 5,5 sekundiga.

Tänak - Mõlder tegid Saksamaa ralli avapäeva mudastel teedel hea etteaste 

Eestlased Ott Tänak ja Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) alustasid võistlust viienda katseajaga. Rehvitootja DMACK poolt Saksamaa ralliks välja toodud uute asfaldirehvidega sõitvad eestlased kaotasid katse võitnud VW duole 13,9 sekundiga.
Avakatsel katkestasid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kelle VW Polo R WRC võistlusmasinal purunes käigukast. Lisaks soomlastele jäid avakatsel rajaäärde M-Sport meeskonna sõitjad Éric Camilli - Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC), kellele said saatuslikuks libedates tingimustes liiga uljad sõiduvõtted. Kui katse teises vaheajapunktis tehtud väljasõidu järgselt said prantslased taas liikuma, siis katse viimases osas toimunud väljasõit lõpetas kõrgete lootustega rallile startinud M-Sport sõitjate võistluspäeva.
Järgnevana sõidetud reedese võistluspäeva pikima katse Moselland (23,38km) esimese läbimise võitis Neuville. Katse teise tulemuse jagasid omavahel identset aega näidanud Dani Sordo (Hyundai i20 WRC´16) ja Mikkelsen. Kuna katsel tegi sõiduvea Ogier ja kaotas selle tulemusena Neuvillele 9,6 sekundit, siis tõusis uueks ralli liidriks Mikkelsen. Norralase edu oli nüüd katse võitnud belglase ees 2,7 ja kolmandaks kukkunud meeskonnakaaslase ees 6,8 sekundit. Tänak sai päeva teiselt katselt kirja kuuenda aja, kaotades Neuvillele 13,5 sekundit. Kokkuvõttes jätkas eestlane viiendal kohal.
Juba teist katset järjest oli probleeme kolmanda Hyundai i20 WRC´16 sõitvatel Hayden Paddonil – John Kennardil. Kui avakatsel tegid uusmeremaalased spinni ja kaotasid sellega üle 20 sekundi, siis päeva teisel katsel sõitsid Hyundai sõitjad korra teelt välja ja lõhkusid vasaku tagumise rehvi. Kokkuvõttes hoidsid tänavused Argentina ralli võitjad kaheksandat kohta, kuid kaotust liidritele oli kahe katsega kogunenud juba üle minuti.
Peale hoolduspausi jätkus ralli hommikuste katsete kordustega. Kui Mittelmosel esimese läbimise võitis Ogier, siis katse teise läbimise parim oli tema meeskonnakaaslane Mikkelsen, kes suurendas oma üldedu katsel teise aja saanud Neuville ees 5,2 sekundile.
Katse kolmas oli Ogier, kes jätkas kolmandana ka üldarvestuses. Kahe VW sõitja vahe oli peale kolme sõidetud katset 11,4 sekundit.
Tänak – Mõlder näitasid päeva kolmandal katsel sarnaselt katse esimese läbimisega viiendat aega. Katse võitnud Mikkelsen – Jægerile kaotasid nad 15,8 sekundiga. Ka kokkuvõttes hoidsid eestlased 40,4 sekundilise kaotusega viiendat kohta.
Kui kahel esimesel katsel tegi Paddon kerged sõiduvead, siis kolmandal katsel elas Paddon koos kaardilugeja Kennardiga üle ehmatava hetke, kui kuuenda käiguga sõidetud mägisel lõigul teel välja sõideti, kuid õnneks sellest vaid masina „kosmeetilistevigastustega pääseti. Kokkuvõttes jätkasid mehed kaheksandana.
Moselland katse teise läbimise võitsid Ogier – Ingrassia, kes vähendasid meeskonnakaaslastega vahet koguni 6,7 sekundi võrra. Nüüd oli kahe Polo R WRC masinal sõitva võistluspaari vahe vaid 4,7 sekundit. Katse teise aja sõitsid välja Sordo – Marti, kes nelja sõidetu katse järel hoidsid 11,3 sekundilise kaotusega absoluutarvestuse neljandat kohta.
Katse kolmandad olid Neuville – Gilsoul. Hoolimata 4,4 sekundilisest kaotusest Ogier – Ingrassiale suutsid belglased säilitada üldarvestuse teise koha. Kui liidritele kaotasid Hyundai sõitjad 2,9 sekundiga, siis omakorda teist VW ekipaaži edestati 1,8 sekundiga.
Sarnaselt esimese läbimisega näitas Tänak ka Moselland kiirukatse teisel läbimisel kuuendat aega. 12,7 sekundiga oma esimese läbimise aega parandanud eestlane jätkas üldarvestuses viiendal kohal, kaotust Mikkelsenile 49,9 sekundit.
Päeva viimase katsena sõidetud 8,21km pikkuse Ollmuth katse võidu võttis Ogier, kellele see oli päeva kolmandaks kiiruskatse võiduks. Vaid 0,4 sekundiga kaotas meeskonnakaaslasele Mikkelsen. Päeva liidrina lõpetanud Andreas Mikkelsen - Anders Jæger edu enne teist võistluspäeva on reedese võistluspäeva viimase katsega teiseks tõusnud Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ees 4,3 sekundit.
Absoluutarvestuse kolmandat ja neljandat kohta hoiavad Hyundai sõitjad. Päeva viimase katsega kolmandaks kukkunud Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul kaotavad liidritele 5,9 sekundiga ning nendest omakorda 6,8 sekundi kaugusel on meeskonnakaaslased Dani Sordo – Marc Marti.
Ott Tänak – Raigo Mõlder näitasid päeva viimasel katsel viiendat aega ning lõpetasid samal positsioonil ka võistluspäeva. Viie sõidetud katsega kogunes eestlastel kaotust liidritele 55,4 sekundit.
„Meie uued rehvid on pinnasel, mis meile eelnevalt on probleeme valmistanud toiminud väga hästi. Ootan juba homset ja ralli pikimat katset Panzerplattet, et näha kuidas seal nii meie, kui DMACKi uued rehvid hakkama saavad,“ võttis Tänak Saksamaa ralli avapäeva kokku.

Laupäeval ehk ralli pikimal võistluspäeval läbitakse üheksa kiiruskatset ja ligi 150 katsekilomeetrit. Päeva kõige raskemaks katsumuseks saab kindlasti olema kahel korral sõidetav 40,8 km pikkune Panzerplatte Lang  kiiruskatse, mis sõidetakse Baumholderi linnakeses asuvas sõjaväe treeningaladel, kus vaid üks väike sõiduviga võib lõppeda teeäärde paigutatud betoonist blokkide ehk Hinkelsteinide otsas, mis mõeldud tankide teel hoidmiseks.



Saksamaa MM-ralli järjestus peale SS5:

1.Mikkelsen / Jæger Volkswagen Polo R WRC 59:42.6
2.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0:04.3
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +0:05.9
4.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC '16 +0:12.7
5.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +0:55.4
6.Lefebvre / Moreau Citroën DS3 WRC +1:06.6
7. Østberg/ Fløene Ford Fiesta RS WRC +1:32.4
8.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC '16 +1:45.0
9.Kremer / Winklhofer Škoda Fabia R5 +3:03.1
10.Lappi / Ferm Škoda Fabia R5 +3:31.5


Fotod: DMACK, eWRC

No comments:

Post a Comment