Ott
Tänak ja Raigo Mõlder lõpetasid Saksamaa MM-ralli avapäeva viiendal kohal
Reedel
Saksamaal, Trieri ümbruses alanud MM-hooaja üheksanda etapi avapäeval sõideti
viis kiiruskatset. Neli neist sõideti Moseli veiniistanduste piirkonnas ning järjekorras
34.Saksamaa ralli reedese võistluspäeva lõpetas 8,21 km pikkune ralli uus katse
Ollmuth.
Avakatsena
sõidetud 22km pikkuse Mittelmosel esimese läbimise võitsid 2015.aasta Saksamaa
MM-ralli võitjad Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC). Kohe
prantslaste järel startinud Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC)
kaotasid meeskonnakaaslastele 1,9 sekundiga. Katse kolmanda aja sõitsid välja
2014.aasta Saksamaa MM-ralli võitjad Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul
(Hyundai i20 WRC´16), kes kaotasid Ogier – Ingrassiale 5,5 sekundiga.
Tänak - Mõlder tegid Saksamaa ralli avapäeva mudastel teedel hea etteaste |
Eestlased
Ott Tänak ja Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) alustasid võistlust viienda
katseajaga. Rehvitootja DMACK poolt Saksamaa ralliks välja toodud uute
asfaldirehvidega sõitvad eestlased kaotasid katse võitnud VW duole 13,9
sekundiga.
Avakatsel
katkestasid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kelle VW Polo R WRC võistlusmasinal
purunes käigukast. Lisaks soomlastele jäid avakatsel rajaäärde M-Sport
meeskonna sõitjad Éric Camilli - Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC), kellele
said saatuslikuks libedates tingimustes liiga uljad sõiduvõtted. Kui katse
teises vaheajapunktis tehtud väljasõidu järgselt said prantslased taas liikuma,
siis katse viimases osas toimunud väljasõit lõpetas kõrgete lootustega rallile
startinud M-Sport sõitjate võistluspäeva.
Järgnevana
sõidetud reedese võistluspäeva pikima katse Moselland (23,38km) esimese
läbimise võitis Neuville. Katse teise tulemuse jagasid omavahel identset aega
näidanud Dani Sordo (Hyundai i20 WRC´16) ja Mikkelsen. Kuna katsel tegi
sõiduvea Ogier ja kaotas selle tulemusena Neuvillele 9,6 sekundit, siis tõusis
uueks ralli liidriks Mikkelsen. Norralase edu oli nüüd katse võitnud belglase
ees 2,7 ja kolmandaks kukkunud meeskonnakaaslase ees 6,8 sekundit. Tänak sai
päeva teiselt katselt kirja kuuenda aja, kaotades Neuvillele 13,5 sekundit.
Kokkuvõttes jätkas eestlane viiendal kohal.
Juba teist
katset järjest oli probleeme kolmanda Hyundai i20 WRC´16 sõitvatel Hayden
Paddonil – John Kennardil. Kui avakatsel tegid uusmeremaalased spinni ja
kaotasid sellega üle 20 sekundi, siis päeva teisel katsel sõitsid Hyundai
sõitjad korra teelt välja ja lõhkusid vasaku tagumise rehvi. Kokkuvõttes
hoidsid tänavused Argentina ralli võitjad kaheksandat kohta, kuid kaotust
liidritele oli kahe katsega kogunenud juba üle minuti.
Peale
hoolduspausi jätkus ralli hommikuste katsete kordustega. Kui Mittelmosel
esimese läbimise võitis Ogier, siis katse teise läbimise parim oli tema
meeskonnakaaslane Mikkelsen, kes suurendas oma üldedu katsel teise aja saanud
Neuville ees 5,2 sekundile.
Katse kolmas
oli Ogier, kes jätkas kolmandana ka üldarvestuses. Kahe VW sõitja vahe oli
peale kolme sõidetud katset 11,4 sekundit.
Tänak –
Mõlder näitasid päeva kolmandal katsel sarnaselt katse esimese läbimisega
viiendat aega. Katse võitnud Mikkelsen – Jægerile kaotasid nad 15,8 sekundiga. Ka
kokkuvõttes hoidsid eestlased 40,4 sekundilise kaotusega viiendat kohta.
Kui kahel
esimesel katsel tegi Paddon kerged sõiduvead, siis kolmandal katsel elas Paddon
koos kaardilugeja Kennardiga üle ehmatava hetke, kui kuuenda käiguga sõidetud
mägisel lõigul teel välja sõideti, kuid õnneks sellest vaid masina „kosmeetiliste“
vigastustega pääseti. Kokkuvõttes jätkasid mehed kaheksandana.
Moselland
katse teise läbimise võitsid Ogier – Ingrassia, kes vähendasid meeskonnakaaslastega
vahet koguni 6,7 sekundi võrra. Nüüd oli kahe Polo R WRC masinal sõitva võistluspaari
vahe vaid 4,7 sekundit. Katse teise aja sõitsid välja Sordo – Marti, kes nelja
sõidetu katse järel hoidsid 11,3 sekundilise kaotusega absoluutarvestuse
neljandat kohta.
Katse
kolmandad olid Neuville – Gilsoul. Hoolimata 4,4 sekundilisest kaotusest Ogier –
Ingrassiale suutsid belglased säilitada üldarvestuse teise koha. Kui liidritele
kaotasid Hyundai sõitjad 2,9 sekundiga, siis omakorda teist VW ekipaaži
edestati 1,8 sekundiga.
Sarnaselt
esimese läbimisega näitas Tänak ka Moselland kiirukatse teisel läbimisel
kuuendat aega. 12,7 sekundiga oma esimese läbimise aega parandanud eestlane
jätkas üldarvestuses viiendal kohal, kaotust Mikkelsenile 49,9 sekundit.
Päeva
viimase katsena sõidetud 8,21km pikkuse Ollmuth katse võidu võttis Ogier,
kellele see oli päeva kolmandaks kiiruskatse võiduks. Vaid 0,4 sekundiga kaotas
meeskonnakaaslasele Mikkelsen. Päeva liidrina lõpetanud Andreas Mikkelsen -
Anders Jæger edu enne teist võistluspäeva on reedese võistluspäeva viimase
katsega teiseks tõusnud Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ees 4,3 sekundit.
Absoluutarvestuse
kolmandat ja neljandat kohta hoiavad Hyundai sõitjad. Päeva viimase katsega
kolmandaks kukkunud Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul kaotavad liidritele 5,9
sekundiga ning nendest omakorda 6,8 sekundi kaugusel on meeskonnakaaslased Dani
Sordo – Marc Marti.
Ott Tänak –
Raigo Mõlder näitasid päeva viimasel katsel viiendat aega ning lõpetasid samal
positsioonil ka võistluspäeva. Viie sõidetud katsega kogunes eestlastel kaotust
liidritele 55,4 sekundit.
„Meie uued
rehvid on pinnasel, mis meile eelnevalt on probleeme valmistanud toiminud väga
hästi. Ootan juba homset ja ralli pikimat katset Panzerplattet, et näha kuidas
seal nii meie, kui DMACKi uued rehvid hakkama saavad,“ võttis Tänak Saksamaa
ralli avapäeva kokku.
Laupäeval
ehk ralli pikimal võistluspäeval läbitakse üheksa kiiruskatset ja ligi 150
katsekilomeetrit. Päeva kõige raskemaks katsumuseks saab kindlasti olema kahel
korral sõidetav 40,8 km pikkune Panzerplatte Lang kiiruskatse, mis sõidetakse Baumholderi
linnakeses asuvas sõjaväe treeningaladel, kus vaid üks väike sõiduviga võib lõppeda
teeäärde paigutatud betoonist blokkide ehk Hinkelsteinide otsas, mis mõeldud
tankide teel hoidmiseks.
Saksamaa
MM-ralli järjestus peale SS5:
1.Mikkelsen
/ Jæger Volkswagen Polo R WRC 59:42.6
2.Ogier /
Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0:04.3
3.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +0:05.9
4.Sordo /
Martí Hyundai i20 WRC '16 +0:12.7
5.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +0:55.4
6.Lefebvre /
Moreau Citroën DS3 WRC +1:06.6
7. Østberg/ Fløene
Ford Fiesta RS WRC +1:32.4
8.Paddon /
Kennard Hyundai i20 WRC '16 +1:45.0
9.Kremer /
Winklhofer Škoda Fabia R5 +3:03.1
10.Lappi /
Ferm Škoda Fabia R5 +3:31.5
Fotod:
DMACK, eWRC
No comments:
Post a Comment