Lõpuks ometi asfalt!
Pärast kolme
nädala pikkust pausi jätkub autoralli MM-sari hooaja esimese asfaldiralliga.
Kuigi Montes on ka teekatteks asfalt, siis muutuvate ilmaolude ning kohatise
lume ja jää tõttu seda siiski puhtaks asfaldiralliks ei nimetata.
Hooaja
üheksas etapp sõidetakse Saksamaal, mis pidi olema esimeseks kolmest
järjestikusest asfaldirallist, kuid selle nädala alguses selgus, et algselt
järgmise etapina plaanis olnud Hiina ralli jääb siiski ära. Viimati 1999.aastal
MM-kalendris olnud Hiina ralli oli tänavu MM-sarja come backi tegemas, kuid
kahjuks on möödunud kuul toimunud viimaste aastate kõige hullemad üleujutused
teid liialt kahjustanud ning neid ei suudeta õigeks ajaks korda teha, mis
jättis organiseerijatele ainsaks võimaluseks ralli ära jätta.
Hooaja ühe
keerulisema ralli võistluskeskus asub Saksamaa vanimas linnas Trieris ning
stardi ja finišipoodium Porta Nigras.
Sõitjad on
Saksmaa rallit nimetanud etapiks, kus muutuvate teeolude ja rajatingimuste
tõttu on kõigil kolmel võistluspäeval neid ees ootamas justkui kolm mini
rallit.
Sellel nädalavahetusel ootavad maailma parimaid rallisõitjad Saksamaa asfaltteed |
Järjekorras
34.Saksamaa rallil on tänavu kavas 18 kiiruskatset, kogupikkusega 306km.
Reedesel võistluspäeval
on sõitjaid ees ootamas viis kiiruskatset, millest neli sõidetakse Moseli
veiniistanduste piirkonnas ning päeva lõpetab 8,21 km pikkune ralli uus katse Ollmuth.
Laupäeval
ehk ralli pikimal võistluspäeval läbitakse üheksa kiiruskatset ja ligi 150
katsekilomeetrit. Päeva kõige raskemaks katsumuseks saab kindlasti olema kahel
korral sõidetav 40,8 km pikkune Panzerplatte Lang kiiruskatse, mis sõidetakse Baumholderi
linnakeses asuvas sõjaväe treeningaladel, kus vaid üks väike sõiduviga võib
lõppeda teeäärde paigutatud betoonist blokkide ehk Hinkelsteinide otsas, mis
mõeldud tankide teel hoidmiseks.
Pühapäeval
sõidetakse kaks lühikest korduvkatset, millest esimene sõidetakse taas Moseli
piirkonnas ning teine Luksenburgi piiri lähedal Eifeli mägedes.
Kuna
asfaldirallidel on seoses muutuvate ilmaoludega väga oluline rehvivalik, siis
nii Michelin kui ka DMACK toovad just Saksamaal rajale uued rehvisegud, mis
peaks siis sõitjate elu nendel kiiretel ja muutuvate oludega teedel lihtsamaks
tegema. Kindlasti annavad oma panuse sõitjate edusse ka asfaldirallidel lubatud
gravel crew´d ehk siis eesautod, mis annavad enne katset sõitjatele viimast
infot muutunud tee- ja ilmaolude kohta.
Järjekorras
14.Saksamaa MM-rallile on startimas 88 võistluspaari, kellest 11 sõidavad WRC
masinatega. Kui WRC, WRC2 ja WRC3 sõitjate jaoks on tegemist hooaja üheksanda
etapiga, siis JWRC sõitjatele on see hooaja neljas etapp.
Kas Ogier suudab pool aasta kestnud võidu
põua lõpetada?
VW Motorsport
sai möödunud aastal lõpuks kolmandal katsel oma kodurallil jackpoti, kui võttis
kolmikvõidu järjestuses Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala ja Andreas
Mikkelsen. Lisaks kolmikvõidule võitsid VW Polo R WRC masinal sõitnud
võistlejad ka kõik 21 kiiruskatset, kaasaarvatud ka punktikatse.
Wolfsburgist
pärit meeskond on peale tänavu sõidetud kaheksat MM-etappi hoidmas
kolmikjuhtimist ka MM-punktitabelis, seega Saksamaal starditakse kahel esimesel
võistluspäeval katsetele peaaegu samas järjestuses, mis möödunud aastal
lõpetati. VW Motorspordil täitus 50 võistlusaasta ning kindlasti loodetakse koduteedel
seda tähist ka vääriliselt tähistada.
Ogier - Ingrassia lähevad Saksamaal püüdma hooaja kolmandat võitu |
Kolmekordsed
maailmameistrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia stardivad, nagu juba tavaks
saanud, esimese autona. 31. järjestikust korda esimesena katsekilomeetreid
mõõtma minevad prantslased on aga erinevalt kruusarallides seekord eelises,
sest vähemalt katsete esimestel läbimistel on nendel tee puhas ja pole veel konkurentide
poolt kurvide lõikamise tagajärjel teel ootamatut libedust tekitavat kruusa,
kive jne…
Kindlasti on
Ogier väga võidunäljas, sest mees nautis viimati ralli võitu veebruaris sõidetud
Rootsi rallil. Kui möödunud aastaseks Saksamaa ralliks oli Ogieril ette näidata
juba viis võitu, siis tänavusel hooajal on neid tulnud vaid kaks. Ülipõneva
hooaja jooksul on kaheksast etapist kaks võitu ette näidata peale Ogieri vaid
Citroeni sõitjal Kris Meekel ning lisaks neile meestele on veel võit tänavusest
hooajast ette näidata neljal sõitjal. VW sõitja läheb Treiri ümbruses
sõidetaval rallil püüdma karjääri kolmandat Saksamaa ralli ning karjääri 35. MM
võitu.
VW meestest
hoiavad punktitabeli teist kohta tänavused Poola MM-ralli võitjad Andreas
Mikkelsen - Anders Jæger. Mikkelsen on VW sõitjatest ainus, kellel on Saksamaa
asfaldilt eelnevatelt aastatelt ette näidata kaks poodiumikohta. Norralane on
end seega juba asfaldil piisavalt kiire sõitjana tõestanud ning selle fakti
kinnituseks olgu kasvõi see, et mees võitis oma karjääri esimese WRC ralli just
enamuses asfaldil sõidetud 2015.aasta Kataloonia rallil. Pärast Soome ralli
ebaõnnestumist soovib Mikkelsen kindlasti end koos kaardilugeja Jægeriga
tõestada ning vähemate mõtetega kui poodiumikoht VW Polo R WRC-l sõitvad
norralased kindlasti starti ei lähe.
Pärast
kodust Soome rallit tõusid hooaja punktitabeli kolmandale kohale soomlased
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila. Kuigi soomlastel ei õnnestunud hooaja
tähtsamal rallil võitu võtta, siis arvestades meeste tänavust hooaega võis
hooaja kuuenda kruusaralli tulemusega siiski täitsa rahule jääda. Latvala on
Saksamaal lõpetanud kahel korral poodiumil ning soomlane oli möödunud hooajal
meeskonnakaaslasele Ogierile korraliku konkurentsi pakkumas, kuid Panzerplatte
katse ettevaatlikus röövis mehelt võimaluse võidu eest heidelda.
Tänavune
Mehhiko MM-ralli võitja sai enne Saksamaa rallit lisaks tänavuse hooaja
masinale testida ka uue hooaja Polo R WRC masinat ning lisaks osales soomlane
Audi Quattro roolis kodusel Lahti Historic rallil, mille küll kahjuks tehnilise
vea tõttu katkestas.
Kuna VW
Motorspordi üks toetajatest on Red Bull, siis käis Latvala veel enne Saksamaa
rallit Soomes filmimas ühte väga lahedat
klippi, kus Ouninpohja katsel ta „põgenes“ 2015.aasta Dakari ralli võitja Ayrat
Mardeevi poolt juhitud Kamazi eest. Seda kuidas see lahe klipp välja näeb ja
kas Kamaz Ouninpohja katse kollase maja hüppes ka rattad lahti sai, saab
vaadata SIIT
Kogu seda
lahedat ettevõtmist oli abis üles võtmas ja jäädvustamas Eesti üks parimaid
fotograafe Jaanus Ree.
Kas Hyundai suudab
korrata 2014.aasta saavutust?
Korea
autotootja Hyundai jaoks on Saksamaa ralli ajaloolise tähendusega, sest just Trieri
ümbruses sõidetud katsetelt pärineb 2014.aastat meeskonna esimene WRC sarja
etapivõit.
Kui VW jaoks
on tegemist koduralliga, siis mõnes mõttes on see koduralli ka Hyundai
Motorsport meeskonnale, kelle meeskonna peakorter asub ralli võistluskeskusest
vaid paari sõidutunni kaugusel.
Hyundai uue
i20 WRC rajale tulek on õnnestunud suurepäraselt ning meeskonnal on kaheksast
sõidetud rallist ette näidata kaks võitu ja neli poodiumikohta.
Kindlasti
soovib meeskond Saksamaal lõpetada taas poodiumil, sest Soomes jäi sellest
puudu vaid 4,6 sekundit. Kas uus i20 on ka asfaldil sama hea, kui seda on olnud
kruusal ning kas meeskonna sõitjad suudavad korrata 2014.aasta edu, selgub juba
pühapäeva õhtuks.
Hyundai
sõitjatest hoiavad punktitabelis kõrget neljandat kohta Hayden Paddon – John Kennard,
kellele see on Saksamaa teedel nende ühiseks neljandaks stardiks. Hyundai Mobis
World Rally Team värve esindava uusmeremaalaste seni parim resultaat Saksamaa
kõva kattega teedelt pärineb hooajast 2013, kui WRC2 klassi Škoda Fabia S2000`ga
sõites lõpetati ralli kaheksandal kohal.
Kindlasti soovivad Hyundai ja Thierry Neuville Saksamaal korrata 2014.aasta saavutust |
Kohe
meeskonnakaaslaste seljataga paiknevad punktitabelis Theirry Neuville – Nicolas
Gilsoul. Kui Andreas Mikkelsen sai tänavu oma karjääri teise võidu Poolas, siis
belglane jõudis sama tähiseni tänavusel Sardiinia rallil. Just Sakamaal
karjääri esimest võitu tähistanud Neuville läheb kõrget kohta kindlasti püüdma
ka tänavu, sest kui näiteks Jari-Matti Latvalal on tema hooaja tähtsaim
võistlus Soome MM-ralli, siis Hyundai sõitja jaoks on tema kodule kõige lähem
etapp just Saksamaal sõidetav asfaldiralli.
Pärast vahele
jäänud Soome MM-rallit on Hyundai Shell World Rally Team värvides taas rajal
Dani Sordo – Marc Marti. Soome ralli eelsel testil masina tehnilise vea tõttu
rajalt välja sõitnud ja selga vigastanud Sordo on õnnelikust õnnetusest tänaseks
taastunud. Kui teistel Hyundai meeskonna põhisõitjatel Paddonil ja Neuvillel on
tänavusest hooajast ette näidata võit, siis stabiilset ja kiiret sõitu tegeval
Sordol on esimeseks sihiks jõuda poodiumile ning Saksamaal tundub selleks
olevat suurepärane võimalus. Hyundai sõitja on tänavu poodiumi viimasest
astmest vaid koha kaugusele jäänud koguni neljal korral.
Saksamaa
ralli on olnud hispaanlasele õnnelik koht, sest lisaks sellele, et aastast
2013.pärineb sealt tema karjääri seni ainus MM-võit, on ta veel lõpetanud ralli
viiel korral poodiumil. Ka Sordol ja Martil oli oma osa Hyundai 2014.aasta
ajaloolises hetkes, sest lisaks meeskonna esimesele võidule oli see ka meeskonna
esimeseks kaksikvõiduks, sest Neuville – Gilsoul järel lõpetasid teisena just Sordo
– Marti.
Kas Éric Camilli näitab asfaldil Mads
Østbergile koha kätte?
Peale
kaheksat sõidetud MM-rallit hoiavad punktitabeli kuuendat kohta M-Sport
meeskonna sõitjad Mads Østberg - Ola Fløene. Kui hooaja algul näitasid
norralased väga head kiirust ning lõpetasid Rootsi ja Mehhiko rallil poodiumi
viimasel astmel, siis sealt edasi on meeste hooaeg läinud pigem allamäge ning
ära on võetud pigem pakutud, kui tugevas heitluses võidetud MM-punktid.
Samal ajal
kui DMACK meeskonnas sõitvad Ott Tänak ja Raigo Mõlder on tõestanud, et Ford
Fiesta RS WRC masin on siiani võiduvõimeline masin on 2012.aasta Portugali
ralli võitja hakanud leiutama aina uusi vabandusi, miks ta ei saa paremaid
katseaegasid näidata. Selles osas on rahulolematust näidanud ka meeskonna boss
Malcolm Wilson, kes just kruusal ootab Østbergilt palju kiiremat sõitu, kui ta
seda peale Mehhiko rallit näidata on suutnud.
Hoolimata
sellest, et asfalt ei ole norralaste tugevaim teepinnas, millel kõrgete kohtade
eest heidelda, on neil kahe peale ette näidata 14 Saksamaa MM-starti ning
kaardilugeja Fløene on viimasele kahel aastal saanud Saksamaa ralli poodiumil
šampust pritsida. Madsi Saksamaa parim resultaat pärineb hooajast 2012, kui ta
Ford Fiesta WRC masinal lõpetas ralli neljandal kohal.
Märtsi kuus osalesid mehed Kanaari saartel sõidetud Euroopa meistrivõistluste
avaetapil, kus Fiesta R5 masinaga väga kiiret sõitu näidati, kuid avapäeva
viimasel katsel väljasõidu tõttu katkestati.
Ei oleks üldse üllatus, kui Saksamaa ralli lõpuprotokollis oleks parim M-Sport sõitja Eric Camilli |
Meeskonna
teise masina toovad starti Éric Camilli - Benjamin Veillas, kelle jaoks on see
WRC masinaga esimeseks stardiks asfaldil. Kui hooaja algus oli noorel prantslasel
arusaadavatel põhjustel konarlik, siis nüüd on tänavu WRC masinaga
debüüthooaega sõitev mees näidanud juba arvestatavat kiirust ning võitnud ka
ühe kiiruskatse. Kui jää, lumi ja kruus on Camilli jaoks olnud pigem mitte temalikud
teekatted, siis eesootava Saksamaa ralli peaks prantslase suule tooma küll
positiivse naeratuse, sest just asfaldil on see noormees rallisõitja karjääri
alustanud.
Saksamaa
MM-ralli on Camilli jaoks märgilise tähendusega selles osas, et just Saksamaal
tegi ta aastal 2014. JWRC klassis autoralli MM-sarja debüüdi. Möödunud aastast
on prantslasel Trieri ümbrusest ette näidata WRC2 arvestuse teine koht.
Arvestades Camilli arengut kruusal, siis ei imestaks, kui prantslane võtab ühe
päeva Saksamaal WRC masinaga kohanemiseks ning ralli lõpuks edestab oluliselt
kogenumat meeskonnakaaslast.
Mida suudavad uute asfaldirehvidega Tänak –
Mõlder?
Briti
rehvitootja DMACK toob Saksamaal rajale uued asfaldirehvid. Lisaks pehmele
rehvisegule S5+ ja kõvemale H5+ on nüüd DMACK meeskonna eestlastel Ott Tänakul –
Raigo Mõlderil kasutada ka spetsiaalselt märgadeks oludeks valmistatud
rehvisegu W5+.
DMACK on end
sel aastal rehvitootjana juba piisavalt tõestanud ning selle tõestuseks on neil
ette näidata Poola MM-ralli teine koht ning 17 kiiruskatsevõitu.
Tänak - Mõlder lähevad uute DMACK rehvidega Saksamaa teedelt püüdma karjääri parimat resultaati |
Ott Tänak on
tänavu näidanud väga stabiilset ja kiiret sõitu ning kuigi ette on tulnud kaks
katkestamist, siis sellest hoolimata on kogutud juba korralikud 52 MM-punkti,
mida on näiteks võrreldes kogu möödunud hooajaga vaid 11 punkti vähem. Kuid sõita
on veel viis MM-rallit.
Ott ja Raigo
on koos startinud Saksamaal kaks korda. Möödunud hooajast on meestel WRC
masinaga sõites ette näidata absoluutarvestuse kaheksas koht ning hooajal 2014.
saavutati Fiesta R5 masinal sõites WRC2
klassi teine koht. Tänak on Saksamaal kokku startinud viiel korral. Kui
Mõlderiga on Tänakul Saksamaa teedelt ette näidata kaks starti, siis koos
Kuldar Sikuga on saarlasel seljataga kolm starti ja 2011. aasta SWRC arvestuses
klassivõit.
Kuldar on
kohal ka tänavusel Saksamaa MM-rallil, kus ta ülesandeks on Otile ja Raigole enne
katset gravel crew tööd tehes infot edastada.
„Mulle
meeldivad Saksamaa asfaldikatsed – siin on igal katsel võimalik kogeda
erinevaid ilma- ja teeolusid, seega peab alati olema valmis kompromissideks.
Oleme sel aastal kruusal head kiirust näidanud ning loodetavasti on ka sel
nädalavahetusel meie jaoks sobivad tingimused. Igatahes me anname endast taas
maksimumi, et ralli lõpuks saavutada meid rahuldav tulemus,“ võttis Tänak
hooaja esimese asfaldiralli eel ees ootava kokku.
Pärast edukalt lõppenud Soome MM-rallit jätavad Saksamaa
ralli vahele peaaegu kõik Abu Dhabi Total WRT sõitjad.
Ainsa Citroen´i WRC masinaga stardivad Saksamaal Lefebvre - Moreau |
Ainsana stardivad eravärvides
Citroen DS3 WRC masinaga Stéphane Lefebvre - Gabin Moreauga, kes teades, et Abu
Dhabi Total WRT jätab sel hooajal Saksamaa ralli vahele, otsustasid siiski ühel
oma lemmikrallil tänu toetajate abile osaleda. Lefebvre tähistab tänavusel
rallil aasta möödumist karjääri esimesest WRC masina stardist. Teise
erasõitjana toob Saksamaal rajale Ford Fiesta RS WRC masina ukrainlane Oleksiy
Tamrazov, kellele tänavusel auto24 Rally Estonial luges Škoda Fabia R5 masinas
kaarti Kuldar Sikk.
WRC2 arvestuses on hooaja esimesele asfaldirallile startimas
21 võistluspaari ees otsas kodupubliku lemmiku Armin Kremeriga.
Fotod: VW Motorsport, Hyundai Motorsport, M-Sport, DMACK,
Jakub Pojmicz, @World
No comments:
Post a Comment