Lõuna-Eesti ralli võitsid Ford Focus RS WRC
autol sõitnud Markko Märtin – Kristo Kraag
EAL Eesti autoralli
meistrivõistluste neljas etapp Lõuna-Eesti ralli jätkus laupäeval kaheksa
kiiruskatsega, kogupikkuses 105,08km. Reedese võistluspäeva järel juhtisid
rallit Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX), kellest 6 sekundiga
jäid maha Markko Märtin – Kristo Kraag (Ford Focus RS WRC´03) ning kolmandat
kohta hoidsid enne laupäevaseid katseid Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi
Lancer Evo IX), kes kaotasid liidritele 12,2 sekundiga.
Markko Märtin - Kristo Kraag panid oma paremuse maksma teisel võistluspäeval |
Teise
võistluspäeva avas 10,07 kilomeetri pikkune Plaani (Samm Mets) kiiruskatse. Kui
reedesel võistluspäeva jäi Eesti läbi aegade parim rallisõitja Markko Märtin
katsevõiduta, siis laupäeva avas karjääri jooksul viis MM-rallit võitnud mees katsevõiduga
ning tõusis ka uueks ralli liidriks. Katse teise aja sõitis välja Egon Kaur,
kes jäi Märtinist maha 6,6 sekundiga. Vaid 0,7 sekundiga kaotas Kaurile Rainer
Aus.
Hommiku
teise katsena sõideti 13,68km pikkuse Ruusmäe (Grossi Toidukaubad) esimene
läbimine.
Päeva teise
kiiruskatse võitis Märtin, kes suurendas taas teise aja saanud Kauri ees üldedu
5,8 sekundini. Katse kolmas oli Aus, kes kaotas Märtinile üldarvestuses 23,8
sekundiga.
Plaani
(Europarts) katse teise läbimise võit läks taas Märtinile. Kui katse esimesel
läbimisel kaotas Kaur Märtinile 6,6 sekundiga, siis teise läbimisega kogunes
kaotussekundeid täpselt 7.
Kahjuks
katkestasid katsel väljasõidu tõttu Rainer Aus – Simo Koskinen, kelle endiga
õnneks oli kõik korras. Üldarvestuses
tõusid tänu Aus – Koskineni katkestamisele kolmandaks neljaveoliste rahvusliku
klassi EMV7 (E12) arvestuse liidrid Priit Koik – Uku Heldna (Mitsubishi Lancer
Evo VII).
Enne
hoolduspausi sõidetud Ruusmäe (Plangi Trans) katse korduvläbimise võitis karjääri
jooksul Subaru, Fordi ja Peugeot tehasemeeskonnas sõitnud Märtin, kellele see
oli neljandaks järjestikuseks katsevõiduks. Absoluutarvestuse teise aja sõitsid
välja Kaur – Simm (+7,1) ja kolmandad olid Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov
(Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes jäid Märtin – Kraagist maha 18,8 sekundiga.
Võistluspäeva
kõige pikemale hoolduspausile tulid Lõuna-Eesti ralli liidrina Markko Märtin –
Kristo Kraag. Absoluutarvestuse teist ja N4 klassi esikohta hoidsid Egon Kaur –
Silver Simm, kes kaotasid liidritele 19,9 sekundiga ning kolmandaks olid tänu
Koik – Heldna Mitsubishi siduriprobleemidele tõusnud Aiko Aigro – Kermo Kärtmann
(Mitsubishi Lancer Evo VI), kes jäid liidritest maha 2:50,3.
Peale
hoolduspausi jätkus võistlus ralli pikima 14,99km pikkuse Luhamaa (Nordauto)
kiiruskatsega. Päeva viienda kiiruskatse võidu võttis Märtin, kes aastal 2003
sõitis seda sama registrimärki kandva Ford Focus RS WRC´03 masinaga Argentina,
Küprose ja Walesi MM-rallidel. Taas näitas katse teist aega Kaur, kes ralli
pikimal katsel kaotas liidrile 7,5 sekundiga. Väga hea katse kolmanda aja
sõitis välja Bundsen, kes kaotas omakorda Kaurile vaid 1,3 sekundiga.
Kui
ennelõunastel katsetel valitsesid katsetel päikesepaistelised ja kuivad olud,
siis Kündja (Citroen) katse esimese läbimiseks oli taevas läinud pilve ning hakkas
sadama vihma. Katse võit läks Märtinile, kes juhtis nüüd üldarvestuses Kauri
ees 34 sekundiga.
Ralli
eelviimase katsena sõidetud Luhamaa (Lihakarn) katse teise läbimise võitis
katsetel Kristo Kraagi inglisekeelse legendi järgi sõitnud Markko Märtin,
kellele see oli võistluspäeva seitsmendaks kiiruskatse võiduks. Kaur jäi
märgades tingimustes head rehvipidamist kiitnud Märtinist maha 13,9 sekundiga.
Tugevas
vihmasajus sõidetud ralli viimase katsena sõidetud Kündja (Tehase Auto)
korduvläbimise, mis oli ühtlasi ka tänavuse Lõuna-Eesti ralli punktikatseks võitsid
Markko Märtin – Kristo Kraag, kellele kuulus ka tänavuse Lõuna-Eesti ralli
üldvõit. Meestele oli see nende ühise karjääri kolmandaks ralli üldvõiduks.
„Täna oli
juba ok, sest rehvivalik oli mõistlikum ja siis hakkas ka tunne tekkima. Eile ei
olnud ei tunnet ega pidamist ning kui ei ole ühte, siis ei ole ka teist. Võrumaa
katsed olid enamuses tuttavad ja kohad tulid meelde, kuid oli ka katse, kus ma
kunagi sõitnud polnud. Minu jaoks oli üllatav see, et ma ei mäletanud, et need
teed nii keerulised on ja, et siin sirgeid lõike praktiliselt polegi. Päris
raske tööga tuli see kõik seekord, sest see WRC masinaga sõitmine ei tule taas
kohe iseenesest ja pidime ikka võiduks ka vaeva nägema,“ võttis Markko Märtin
võiduka Lõuna-Eesti ralli nädalavahetuse kokku.
Järjekorras
14. Lõuna-Eesti ralli teisel kohal finišeerisid Egon Kaur – Silver Simm. Märtin – Kraagile kaotasid klassis N4 esikoha
võtnud mehed 12 kiiruskatse kokkuvõttes 1:04,7.
Lõuna-Eesti
ralli absoluutarvestuse kolmandana ja klassi EMV7 (E12) arvestuse võitjatena
finišeerisid Aiko Aigro – Kermo Kärtmann, kes jäid ralli võitjatest maha
5:05,9.
EAL
autoralli meistrivõistluste neljanda etapi klassi N4 (EMV2) esikolmiku
moodustasid Egon Kaur – Silver Simm. Klassi teisekoha punktid said Alexander
Mikhaylov – Normunds Kokins (Mitsubishi
Lancer Evo X), kes jäid võitjatest maha 4:07,6 ja klassi kolmandad olid Mait
Maarend – Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer Evo X), kes kaotasid klassi võitjatele
7:54,1.
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses võtsid hooaja kolmanda
klassivõidu ja saavutasid suurepärase absoluutarvestuse viienda koha Miko-Ove
Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208). Klassi teise koha said Gustav Kruuda –
Ken Järveoja (Ford Fiesta), kes kaotasid võitjatele 35,9 sekundiga. Kui Niinemäe
jaoks oli tegemist hooaja kolmanda EMV3 klassi võiduga, siis Kruuda sai hooaja
neljanda võidu klassis DMACK Trophy. Kaheveoliste kuni 1,6 liitriste klassi
kolmanda koha said Ken Torn – Riivo Mesila (Ford Fiesta R2), kes kaotasid
Niinemäe – Valterile 39 sekundiga.
Kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV4 viisid Lõuna-Eesti
ralli võidukarikad koju Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R), kes
selle tulemusega tõusid klassiliidriks ka hooaja kokkuvõttes. Klassi teised
olid Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R), kes reedese
võistluspäeva järel klassis liidrikohta hoidsid. Subidele kaotasid Tölp –
Vihmann ralli kokkuvõttes 22,3 sekundiga. Hooaja kolmanda kruusaralli lõpetasid
klassi kolmandana Janar Lehtniit - Rauno Orupõld (Ford Escort RS), kes kaotasid
Subidele 3:29,4.
Rahvusliku
E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste
masinatega võtsid hooaja teise võidu Gert-Kaupo Kähr - Jan Pantalon (Honda
Civic). Kähr – Pantalon edestasid lähimaid
konkurente Steven Viilot – Jakko Viilot (Toyota Starlet) 40,7 sekundiga.
Meistrivõistluste
neljanda etapi lõpetasid kolmandana idanaabrid Klim Baikov – Andrey Kleshchev
(Lada 2105), kes kaotasid klassi võitjatele 1:54,7.
Rahvusliku
rühma EMV 6 (E11) klassis ehk rahvasuus BMW klassis, kus sõidetakse üle
kaheliitrise mootoritega autodega võtsid teise järjestikuse meistrivõistluste
etapivõidu Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3).
Võitjatele
kaotasid 32,7 sekundiga Madis Vanaselja – Jaanus Hōbemägi (BMW M3), kellest
vaid 3,4 sekundi kaugusele jäid Mario
Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3).
Neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses võtsid Võrumaa teedel nagu juba
eelpool mainitud klassivõidu Aiko Aigro – Kermo Kärtmann. Teise koha saanud Siim
Liivamägi - Edvin Parisalu (Mitsubishi Lancer Evo VI) kaotasid võitjatele
3:20,0.
Klassi
kolmandad olid laupäeval tehnilist ebaõnne kogenud Priit Koik – Uku Heldna,
kellel kogunes kaotust Aigo - Kärtmannile 3:34,4.
EAL Eesti
autoralli meistrivõistlused jätkuvad kahe nädala pärast, kui 26-27.augustini
sõidetakse järjekorras 33.Tallinna ralli.
Foto: Raivo Remmelgas
No comments:
Post a Comment