Lõuna-Eesti ralli stardirivi avavad WRC
masinal sõitvad Markko Märtin – Kristo Kraag
Juba sellel reedel
jätkuvad EAL Eesti autoralli meistrivõistlused Lõuna-Eesti ralliga. Meistrivõistluste
neljas etapp sõidetakse 12.-13.augustil kiiretel Haanja kruusateedel.
Järjekorras
14. Lõuna-Eesti ralli stardirivi avab Eesti läbi aegade parim rallisõitja
Markko Märtin, kellele on kaarti lugemas Kristo Kraag. Stardinumbrit 1 kandva
Ford Focus RS WRC´03 võistlusmasinaga rallile
startivate Märtin – Kraagi viimane ühine kodune start oli aastal 2011.
Markko Märtin - Kristo Kraag sõitsid viimati Eesti teedel 2011.aasta auto24 Rally Estonial |
Numbri all 2
saavad hooaja neljandal etapil rajale meistrivõistluste absoluutarvestuse ja
N-rühma liidrid Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes lähevad
Lõuna-Eestis püüdma hooaja kolmandat N-rühma klassivõitu.
„Pidime
peale auto24 Rally Estoniat tegema auto mootorile täis hoolduse. Praeguseks on
auto taas sõidukorras. Tegime enne rallit ka märgades oludes testi ning usun,
et oleme ralliks valmis. Eesmärk on jätkata sealt, kus Lääne-Eestis pooleli jäi
ning Lõuna-Eestis punktiedu suurendada,“ sõnas Egon Kaur enne hooaja neljandat
meistrivõistluste etappi.
Numbri all 4
saavad rajale meistrivõistluste arvestuses Kaur – Simmi lähimad jälitajad
Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Numbri all 8
stardivad klassi EMV7 ehk neljaveoliste rahvusliku klassi E12 liidrid Aiko
Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI).
Esimese
kaheveolise autoga stardivad numbri all 11 Lõuna-Eesti rallile rahvusliku rühma
EMV 6 (E11) klassi sõitjad Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3) ning kohe
nende järel klassi EMV4 ehk kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode
klassi sõitjad David Sultanjats – Siim Oja (Citroen DS3). EMV6 klassi liidrite
Madis Vanaselja – Jaanus Hõbemägi (BMW M3) stardinumber on Lõuna-Eesti rallil
16.
EMV5 klassis
ehk 1,6 liitriste mootoritega kaheveoliste masinate rahvuslikus arvestuses on numbri
all 17 hooaja esimest meistrivõistluste starti tegemas Karl Martin Volver –
Margus Jõerand, kelle võistlusmasinaks Lada Kalina. Klassi liidrid Gert-Kaupo
Kähr - Jan Pantalon (Honda Civic) stardivad hooaja neljandale võistlusele numbri
all 35.
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses stardivad Lõuna-Eestis
klassi liidritena Miko-Ove Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208). DMACK Trophy
arvestuse hooaja neljandat võitu lähevad Haanja teedel püüdma Gustav Kruuda –
Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes EMV3 arvestuses kaotavad Niinemäe –
Valterile vaid 6 punktiga.
Kokku on
järjekorras 14.Lõuna-Eesti rallile startimas 55 võistluspaari.
Lõuna-Eesti ralli ajalugu
Kõige
esimene Lõuna-Eesti ralli sõideti aastal 1991 ning toona viisid võidukarikad
koju BMW M3 masinal sõitnud legendaarsed vennad Nikolai ja Igor Bolshikhid. Esimeste
eestlastena jätsid Võrumaa teedel sõidetud ralli võidu koju Ivar Raidam – Margus
Karjane (Lada Samara), kes olid parimad aastal 1992. Raidam – Karjane võitsid
ralli seejärel veel kolmel järjestikusel aastal 1994-96.
1997. aastal
võitis ralli Raidam – Karjase ees tänavusele rallile numbri all 1 startiv
Markko Märtin, kellele oli kaarti lugemas Toomas Kitsing. Eestlaste
võistlusmasinaks oli Toyota Celica Turbo 4WD.
Märtin
võitis kodustel teedel sõidetud võistluse veel kolmel järjestikusel aastal
1998-2000, kuid siis kandis võistlus nime Liivimaa (1998-99) ja Livonia (2000)
ralli.
2001.aasta
Lõuna-Eesti ralli võitjana finišeeris Ford Escort WRC masinal sõitnud Andrus
Laur, kellele oli kaarti lugemas Aleksander Kornilov. Tänasel päeval autoralli
MM-võistlustel Eurolamp World Rally Team´i koordinaatorina leiba teeniv Laur on
rajal ka reedel algaval Lõuna-Eesti rallil, kuid seda 0 auto roolis.
Aastatel
2002-03 ja 2006 finišeeris Lõuna-Eesti ralli võitjana Margus Murakas, kellele
oli kahel esimesel aastal lugemas kaarti Toomas Kitsing ning 2006 aastal Raul
Markus. 2002 ja 2006 aastal oli Muraka võistlusmasinaks Toyota Corolla WRC ning
aastal 2003 Ford Focus RS WRC´01.
Aastal 2008
jätsid võidu koju Urmo Aava – Kuldar Sikk (Citroen C4 WRC) ning aasta hiljem
Ott Tänak – Raigo Mõlder (Subaru Impreza STi N14).
Seni viimane
Lõuna-Eesti ralli sõideti hooajal 2011 ning see võistlus läks Eesti autoralli
ajalukku, kui kõige väiksema esimese ja teise koha vahega võistlus Eesti
meistrivõistlustel.
Pärast 9
kiiruskatset ja 104,60 katsekilomeetrit lahutas ralli võitjaid Raul Jeetsi –
Andrus Toomi (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja teiseks jäänud Kaspar Koitlat –
Andres Otsa (Mitsubishi Lancer Evo IX) vaid 0,1 sekundit.
2011.aastal võitsid Lõuna-Eesti ralli Raul Jeets - Andrus Toom |
„See
võistlus jääb alatiseks meelde, sest see oli meie kõige esimene absoluutarvestuse
võit, mis tuli väga tihedas konkurentsis Koitla – Otsa võites vaid 0,1 sekundiga,“
meenutas Jeets karjääri esimest võitu.
„Kahjuks
pole me sel aastal Haanjas stardis, sest meie prioriteet on Euroopa meistrivõistlused
ning kuna eelarve on piiratud, siis jääb kahjuks sel aastal kodune võistlus
sõitmata.
Siiski on
tegemist ralliga, mida sõidetakse Eesti kõige lahedamatel ja unikaalsematel
teedel ning rõõm on tõdeda, et taaskord saavad rallisõitjad ka suvel Haanja
teedel sõita. Aimu sellest, et tegemist on vingete teedega ja ralliga, saab
juba kasvõi sellest, et stardis on läbi aegade parim Eesti rallisõitja Markko
Märtin,“ sõnas Jeets enne reedel algavad Lõuna-Eesti rallit.
Järjekorras
14. Lõuna-Eesti ralli start antakse Võru kesklinnas, Rannatare esiselt
poodiumilt reedel 12.augustil kell 18:00.
Esimesele kiiruskatsele stardib esimene võistlusauto 18:28.
Reedel ootab
võistlejaid ja pealtvaatajaid kaks korduvkatset, kogupikkusega 19,62km.
Kokku
sõidetakse kahe võistluspäeva jooksul 12 kiiruskatset, kogupikkusega 127,70 km.
Ralli
punktikatse on 13,80 km pikkune SS12 Tehase Auto.
Lõuna-Eesti
ralli võitjad sõidavad Rannatare esisel olevale poodiumile laupäeval kell
20:00.
Lõuna-Eesti
ralli 2016 ajakava, katsete kaardid jpm leiab kolmapäeval ilmunud Autolehe
vahel olevast pealtvaatajate kavast.
Käepeal, mis
tagab pääsu kõikidele katsetele, maksab 8 eurot ning seda on võimalik soetada
Võru Olerexi tanklatest. Ühe katse pilet maksab 4 eurot . Alla meetri mehed saavad
rallile tasuta.
Ralliraadioks
on Marta FM, mille Lõuna-Eesti sagedus on 100,7 MHz.
Fotod: Raivo Remmelgas
No comments:
Post a Comment