Autoralli MM-hooaeg jätkub Mehhikos
Autoralli
MM-hooaeg 2017. on alanud väga põnevalt ning kahe sõidetud ralli jooksul on
fännid juba näinud põnevust, draamat ning kahte erinevat võitjat nii sõitjate,
kui ka meeskondade arvestuses.
Hooaeg
jätkub Ameerika mandril, kus sõidetakse järjekorras 14. Mehhiko ralli. Kui
hooaja kaks esimest rallit on oma teekatte poolest olnud nö. spetsiifilised (ootamatud
olud Montes ja lumi ja jää Rootsis), siis Mehhikos on selleks eriliseks
faktoriks kõrgus merepinnast, mis vähendab mootorite töövõimsust kuni 20%.
Seitsmendat
aastat järjest hooaja esimese kruusarallina sõidetavale võistlusele on end
registreerinud 29 võistluspaari, kellest 11 stardis uue generatsiooni WRC
autoga.
Ralli saab
Eesti aja järgi alguse reede öösel 02:05, kui Mehhiko pealinnas, Mexico Citys
sõidetakse kahel korral 1,57 km pikkune publikukatse, kuhu oodatakse ligi 200 000
pealtvaatajat. Peale katset liiguvad autod ja võistlejad tagasi Leoni, kus asub
ralli võistluskeskus.
Võistlus
saab nö. õige alguse Eesti aja järgi reede õhtul, kui 19:28 stardivad
MM-liidrid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ralli pikima
katse El Chocolate (54,90km) esimesele läbimisele. Päeva jooksul sõidetakse
kokku seitse kiiruskatset ja läbitakse 154,85 katsekilomeetrit.
Laupäeval,
mis on tänavuse Mehhiko ralli pikim võistluspäev ootab võistlejaid ees üheksa
kiiruskatset ja 157,57 katsekilomeetrit. Kui möödunud aastal ootas võistlejaid
pühapäeval kaks kiiruskatset, millest ühe pikkuseks oli 80 km, siis sel aastal
on see mammukatse kadunud ning kokku sõidetakse kahe viimase katsega 54,90
katsekilomeetrit. Ralli punktikatseks on SS19 Derramadero (21,94km). Kokku
läbitakse nelja võistluspäeva jooksul 19 kiiruskatset, kogupikkusega 370,46 km.
Kas M-Sport kordab 2004. aasta saavutust?
Esimene
Mehhiko MM-ralli sõideti aastal 2004. ning just sellele rallil tähistas M-Sport
oma 100. MM-starti, mis kujunes tõeliseks rõõmupeoks. Ralli võitsid Markko
Märtin – Michael Park ning Fordile kindlustasid kaksikvõidu nende
meeskonnakaaslased François Duval - Stéphane Prévot.
M-Sport
meeskonna tänavune hooaeg on alanud hästi ning peale kahte sõidetud etappi
hoitakse meeskondade arvestuses esimest ning sõitjate arvestuses teist ja kolmandat
kohta. Monte võidu kõrval on meestel veel ette näidata kolm poodiumikohta.
Kindlasti
soovib meeskonna boss Malcolm Wilson, et meeskonna edu jätkuks ka Mehhikos ning
selle nimel on kahe ralli vahelisel ajal palju tööd tehtud. Kui eesootaval
hooaja esimesel kruusarallil tuleb võistlejatel läbida ralli finišisse
jõudmiseks 370 katsekilomeetrit, siis M-Sport sõitjad läbisid enne eesootavat
rallit kokku ligi 1500 kilomeetrit.
Viimasel
neljal aastal VW rooli keeranud ja teistele teed puhastanud Sébastien Ogier on
sel aastal Mehhikos veidi teises rollis, sest punktitabelis hoiab prantslane
endise meeskonnakaaslase Latvala järel teist kohta. Kui möödunud aastal
tähistasid Ogier ja tema kaardilugeja Julien Ingrassia Mehhikos 100. MM-starti,
siis sel aastal on mehed Mehhikos püüdmas karjääri 40. MM-ralli võitu. Kaheksal
korral Mehhikos startinud Ogier – Ingrassia on ralli võitnud kolmel korral (2013-15).
Ott Tänak ja
Martin Järjeoja on alustanud hooaega suurepäraselt ning kahe ralli järel
hoiavad eestlased MM-arvestuse kolmandat kohta. Kui Montes lõpetas Ott kõigi
probleemide kiuste ikkagi poodiumil ning teenis ka hooaja esimese katsevõidu,
siis Rootsis oli katsevõitude saldo juba neli ning poodiumil astus saarlane
veel ühe astme ülespoole.
Mehhikost on
Otil kindlasti kahetised mälestused 2015. aastast, kui üle maailma leidis
kajastust „päästeoperatsioon TiTänak“. Ott on Mehhikos startinud viiel korral
ning parimaks WRC autoga saavutatud tulemuseks on 2012. aasta viies koht. Martin
on Mehhikos startinud vaid ühe korra, kui koos Karl Kruudaga 2011. aastal SWRC
klassis Ott Tänaku ja Kuldar Siku järel neljandana lõpetati.
Martin on
end kahe esimese ralliga rohkem, kui tõestanud kõigile, kes temas enne hooaega
ehk kahtlesid ning vaigistanud oma professionaalse suhtumise ja tööga ka kõige
skeptilisemad suud.
Eesti aja
järgi neljapäeva südaööl alanud testikatsel näitasid eestlased peale 5,31 km
pikkuse León katse kolme läbimist kaheksandat aega. Testikatse võitnud Thierry
Neuvillest – Nicolas Gilsoulist (Hyundai i20 Coupe WRC) jäädi maha 4,5 sekundiga.
Katse esimese läbimise, kus tee oli veel nö. puhastamata mehed võitsid, mis
annab hea tunde reedeseks võistluspäevaks, kuhu starditakse kolmanda autona. Loodetavasti
on M-Sport kahe ralli vahelisel ajal leidnud lahenduse ka Montes ja Rootsis
Tänaku Fordi vaevanud käigukasti probleemile ning eestlasel tuleb ka tehniliselt
probleemide vaba ralli.
"Tunne
oli okei. Natukene töötasime auto kallal, sest olud olid suhteliselt erinevad,
kui me Euroopas saime," sõnas Tänak ERR-ile.
"Üleüldiselt
tundus, et autot töötas enam-vähem ja suuri probleeme ei olnud. Esimesel ringil
läksime nii nagu me rallil stardime ja üllatavalt hea jälg oli sisse tulnud.
Kindlasti ei saa lihtne olema, aga loodetavasti mingi jälg ja mingi pidamine on,
see kindlasti aitab kaasa. Eks näis, mis linnakatse tuleb. Hommikul lendame
kohale ja siis näeme olusid. Võiks olla lahe atmosfäär ja palju inimesi. Võiks
olla lahe algus rallile," lisas eestlane.
Sarnaselt
Montele ja Rootsile toovad ka Mehhikos kolmanda Fordi rajale Elfyn Evans –
Daniel Barritt, kes on küll registreeritud rallile M-Sport World Rally Team
alt, kuid sõidavad DMACK meeskonna eest ja kasutavad briti rehvitootja
toodangut. Mõlemad tänavused rallid on britt lõpetanud kuuendal kohal ning
hoiab sama positsiooni ka hooaja kokkuvõttes. Evans on Mehhikos varem startinud
kahel korral ning lõpetanud mõlemal korral neljandal positsioonil.
DMACK on Mehhikos toomas rajale uuenduse läbinud DMG+ kruusarehvi ja täiesti uue DMG+22 rehvi WRC2 klassi autodele.
DMACK on Mehhikos toomas rajale uuenduse läbinud DMG+ kruusarehvi ja täiesti uue DMG+22 rehvi WRC2 klassi autodele.
Kui Rootsi
rallil oli erasõitjatest uue Ford Fiesta WRC-ga stardis Mads Østberg, siis
Mehhikos teeb uue autoga debüüdi Lorenzo Bertelli. Itaalane on tequila kodumaal
varem startinud neljal korral ning parim resultaat pärineb möödunud aastast,
kui ta lõpetas kaheksandana.
Kas Toyota Yaris WRC on kiire ka kruusal?
Hooaja
senine kõige suurem üllataja on kindlasti olnud Toyota, kellelt ei oodatud
hooaja alguses mingeid suuri tulemusi, kuid peale kahte etappi on Jaapani
autotootjal ette näidata Rootsi ralli võit ja Monte teine koht ning nende
esipiloodi Jari-Matti Latvala nimi on punktitabeli esimesel real.
Kui Montes
tuli see teine koht suuresti läbi konkurentide ebaõnne ja võitjast jäädi maha
üle kahe minuti, siis Rootsi esitus oli algusest lõpuni veatu ja eriti
muljetavaldav oli Latvala viimase katsena sõidetud Power Stage võit, mis
tõestas, et nii Latvala, kui Toyota on need kellega peab sel aastal arvestama
igal rallil.
Latvala edu
taga on kindlasti suur panus meeskonna juhil Tommi Mäkinenil, kes on
kaasmaalasesse „süstinud“ taas tubli annuse enesekindlust ja positiivsust, mis tal
VW veedetud aastatega Ogieri kõrval kaduma läks. Mehhikos on Latvala uues
olukorras, sest kunagi enne ei ole ta MM-sarja juhtinud ning sellega seoses
pidanud olema ka teepuhastaja rollis. Mehhiko pole selle kogemuse esmaseks
kogemiseks just parim koht, sest kohe avapäeval pea läbima kahel korral 54,90
km pikkust El Chocolate katset, kuid võtta tuleb see, mis antakse. Kogemuse
puudumise osas Mehhikos Latvala kurta ei saa, sest see on tema 12. Mehhiko
start ning möödunud aastast võitu läheb kaitsma just tema koos kaardilugeja
Miikka Anttilaga.
Meeskonna
teise Yaris WRC toovad starti Juho Hänninen – Kaj Lindstöm, kes nii Montes, kui
ka Rootsis näitasid kohati väga kiiret sõitu, kuid mõlemal korral on sisse
tulnud suuremat sorti sõiduviga, mis soomlaste edasised püüdlused kõrgele
kohale jõuda on rikkunud. Mehhikos on Hänninen varasemalt startinud vaid korra,
kui 2011. aastal SWRC klassis Martin Prokopi järel teisena lõpetas.
Kas Neuville suudab lõpuks võita?
Nagu öeldakse,
siis oleks on paha poiss. Just sõna oleks saab kasutada Hyundai meeskonna sõitjate
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul puhul, kui rääkida Monte ja Rootsi ralli
laupäevaste võistluspäevade viimastest katsetest. Kahjuks aga oleksid ei loe
ning tõsiasi on see, et kahel järjestikusel rallil laupäeva viimasel katsel liidrikoha
minetanud belglastel on punktitabelis vaid 8 punkti, mille teeninud Power Stage
katsetega. Kui Monte eksimuse võib veel kirjutada nö. ebaõnne arvele, siis
Rootsi ralli eksimus oli 100% sõiduviga ning peegli ees seistes tuleb vaid
endale otsa vaadata. Kindlasti on Neuville Mehhikos näljasem, kui eales varem
ning alla võidu naasmine hooaja esimeselt kruusarallilt oleks tema jaoks
pettumus ning kindlasti ka juba väga suur tagasilöök, kui ta veel tahab sekkuda
2017. aasta MM-tiitli heitlusesse. Neuville on sel aastal võitnud 12
kiiruskatset ning kindlasti on lisa tulemas Mehhikos mida tõestas ka juba
testikatse. Neuville on Mehhikos
startinud viiel korral, millest kahel lõpetanud kolmandal positsioonil.
Hyundai
sõitjatest hoiavad hetkel punktitabeli neljandat positsiooni Dani Sordo – Marc Marti,
kes on mõlemad tänavu sõidetud rallid lõpetanud neljandana. Ralli eelsetes
kommentaarides on Sordo välja käinud mõtte, et üritab selle aastase Mehhiko
ralli võita, elame näeme. Hispaanlane on Mehhikos startinud seitsmel korral,
millest neljal korral on esimesena poodiumilt välja jäänud. Seega tundub, et
number neli on Sordot saatnud läbi aastate.
Rootsi ralli
ajal oli hoolimata Hyundai tehnilistest probleemidest väga hea meel Hayden
Paddoni üle, kes elas Montes üle raske psühholoogilise hetke. Õnneks oli
uusmeremaalane endiselt löögihoos ning kindlasti ootab ta Mehhiko rallit koos
kaardilugeja John Kennardiga väga, et taas poodiumikohtade eest heidelda. Punktitabeli
kaheksas mees on varasemalt Mehhikos startinud kahel korral ning parima resultaadina
on ette näidata 2016.aasta viies koht.
Kris Meeke´l ja Citroën´il pole enam ruumi eksimusteks
Üllatavalt
kehvasti on alanud kaheksal korral tootjate maailmameistritiitli võitnud Citroën
hooaeg. Kui enne hooaja algust arvati, et prantsuse autotootja on teinud valmis
taaskord suurepärase ja võiduvõimelise auto nagu neil tavaks, siis Monte ja
Rootsi ralli tulemused räägivad teist keelt.
Kahe ralli
järel hoitakse meeskondade arvestuses viimast positsiooni, võidetud on vaid üks
kiiruskatse ning nende esisõitja Kris Meeke on teeninud vaid kaks punkti.
Just Kris
Meeke ja Paul Nagle Rootsi ralli onboard videod panid küsima, et kas meeskonnas
on ikka kõik hästi, kui britt autoroolis korduvalt oma võistlusautot kirus ning
ähvardas sellega mitte edasi sõita. Mõneti kõlab see uskumatult, sest möödunud
aastal ei osalenud Citroën täies mahus MM-sarjas ning neil oli kõikidest
tootjatest kõige rohkem aega arendada ja testida oma uut autot.
Kahe ralli
vahepealsel ajal on nüüd meeskondkõvasti tööd teinud ning kõrvaldanud palju
vigu. Meeskonna tehniline direktor Laurent Fregos sõnas, et üks põhjus miks
kahel eelneval rallil on Citroëni autot olnud nii kahvatud on selles, et C3 WRC´d
on enamuses testitud kruusal ning Monte ja Rootsi tingimused olid nende jaoks
nö. täis ootamatusi.
Kris Meeke
peab Mehhikos gaasi põhja suruma kohe algusest, sest kui ta tahab sarnaselt
Neuvillega veel selle aastase tiitli eest heidelda, siis enam aega eksimusteks
pole. Kui eelmine aasta näitas Meeke, et suudab oma stardieelise väga hästi ära
kasutada, siis ka nüüd on tal esimeseks võistluspäevaks stardieelis ning kui ka
C3 nüüd koostööd teeb võib tulla väga ilus tulemus.
Varasemalt
on britil Mehhiko teedelt ette näidata kaks starti ja 16.koht.
Teist korda
sel aastal on uue C3 WRC-ga stardis Stéphane Lefebvre – Gabin Moreau, mis on
minu jaoks mõnevõrra üllatav valik, sest kruusal peaks kõigi eelduste kohaselt Craig
Breen veel hetkel Lefebvrest kiirem olema. Breen on ka hetkeseisuga üldarvestuse
parim Citroën piloot. Lisaks on mu jaoks veel üllatav, et Citroën ei ole siiani
suutnud valmis toota kolmandat uut WRC autot, et saaks osaleda kõik meeskonna
sõitjad. Punktitabeli seitsmendat kohta hoidev Lefebvre on varasemalt Mehhikos
startinud vaid korra, kui 2015. aastal osales WRC2 klassis, kus laupäevase
väljasõidu järel oma klassi kaheksandalt kohalt katkestas.
14. Rally Guanajuato Mexico 2017 Shakedown
tulemused
1.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC 03:45,8
2.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +1,7
3.Meeke /
Nagle Citroën C3 WRC +2,2
4.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +2,5
5.Paddon /
Kennard Hyundai i20 Coupe WRC +2,8
6.Sordo /
Martí Hyundai i20 Coupe WRC +2,9
7.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC '17 +3,1
8.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17 +4,5
9.Lefebvre /
Moreau Citroën C3 WRC +4,8
10.Hänninen / Lindström Toyota Yaris WRC +4,9
11.Bertelli / Scattolin
Ford Fiesta WRC '17 +14,9
12.Camilli /
Veillas Ford Fiesta R5 +16,4
13.Guerra
jr. / Rozada Škoda Fabia R5 +17,0
14.Ptaszek / Szczepaniak Škoda Fabia R5 +17,4
15.Tidemand / Andersson
Škoda Fabia R5 +18,2
16.Heller /
Olmos Ford Fiesta R5 +25,1
17.Gorban /
Larens Mini WRC +27,4
VIDEO 1: 14.
Rally Guanajuato Mexico 2017 Shakedown
VIDEO 2: 14. Rally Guanajuato Mexico 2017 Shakedown
VIDEO 2: 14. Rally Guanajuato Mexico 2017 Shakedown
Meedia ülekanded Mehhiko ralli ajal ja
järgselt
Kes Mehhiko
ralli ajal soovib lisaks tulemustele ja WRC ralliraadiole näha ka mõnest
katsest live pilti või päeva kokkuvõtteid, siis neid võimalusi pakuvad WRC+,
RedBull TV, ETV ja Delfi.
Tasuline
keskkond WRC+ (plus.wrc.com) kannab Mehhikost lives üle kolme katset: SS1, 11
ja 19. RebBull TV (www.redbull.tv) kannab live üle ühte katset (SS11), kuid
teeb kõikidest võistluspäevadest kokkuvõtted.
Taas on rõõm
tõdeda, et ka Mehhiko rallilt on võimalik läbi ETV otsepilti näha. ETV
Rallistuudio näitab otseülekannet Power Stage’st ja enne seda eelmiste
võistluspäevade kõige põnevamaid hetki.
Ülekanne
algab 12. märtsil kell 19.30 ETV2-s ning lisaks Karl-Mihkel Ellerile on stuudios
koha sisse võtnud Urmo Aava.
Kodustest
kanalitest on veel end ralli tegemistega kursis hoidmas Delfi, kus pühapäeval
kell 21:30 alustab Marek Lindmaa juhtimisel Delfi rallistuudio. Seekordsed
stuudiokülalised on Silver Kütt ja Peep Pahv. Lisaks stuudio juttudele
näidatakse Red Bull TV vahendusel videokokkuvõtet kolme päeva olulisematest
sündmustest.
Suur rõõm on
tõdeda, et alates järgmisest nädalast hakkab Kuku raadio eetris taas olema
auto- ja mootorispordisaade Piloot, mida juhib Margus Kiiver. Esimene saade
läheb eetrisse esmaspäeval 13.03, kell 09:30 ning kindlasti tuleb saates juttu
Mehhiko rallist.
14. Rally Guanajuato Mexico 2017 ajakava
(Eesti aja järgi):
Reede/Laupäev
SS1 Street
Stage CDMX [LIVE WRC Plus] 2 X
1.57km 02:05
SS2 El
Chocolate 1 54.90 km 19:28
SS3 Las
Minas 1 19.68 km 20:36
SS4 El
Chocolate 2 54.90 km 00:14
SS5 Las
Minas 2 19.68 km 01:22
SS6 Street
Stage Guanajuato 1.09 km 02:34
SS7 SSS
Autódromo de León 1 2.30 km 03:49
SS8 SSS
Autódromo de León 2 2.30 km 03:54
Laupäev/Pühapäev
SS9 Media
Luna 1 27.42km 16:33
SS10 Lajas
de Oro 1 38.31km 18:01
SS11 El
Brinco 1 [LIVE WRC Plus & Red Bull
TV] 10.09km 19:08
SS12 Media
Luna 2 27.42km 22:16
SS13 Lajas
de Oro 2 38.31km 23:49
SS14 El
Brinco 2 10.09km 00:37
SS15 Super Special
Autódromo de León 3 2.30km 01:47
SS16 Super
Special Autódromo de León 4 2.30km 01:52
SS17 Street
Stage Feria de León 1.33km
04:50
Pühapäev
SS18 La
Calera 32.96 km 18:43
SS19 Derramadero
[Power Stage LIVE WRC PLUS] 21.94 km
20:18
Foto:
M-Sport, @World, RedBull Contentpool, Hyundai Motorsport, Citroen Racing
No comments:
Post a Comment