Miko Niinemäe ja Martin Valter tutvusid Inglismaal uue auto, meeskonna ja konkurentidega
Miko Niinemäe M-Sport treeningbaasis Cumbrias |
Selle nädala
kolmapäeval ja neljapäeval kogunesid Inglismaal, Cumbrias M-Sport
treeningbaasis tänavused
JWRC MM-sarja võistlejad. 1979. aastal Malcolm Wilsoni poolt asutatud meeskonna Poola haru
hooldada on tänavu
aastased juunioritele mõeldud võistlusautod, milleks on üheliitrise turbomootoriga Ford Fiesta R2.
Sarja rehvipartner on DMACK. Noortele autoralli tulevikulootustele mõeldud võistlusklassis osalevad tänavu ka
eestlased Miko Niinemäe ja Martin
Valter.
Kolmapäeval
tehti tutvust M-Sport meeskonna „köögipoolega“ ning
konkurentidega. Lisaks osalesid võistlejad meedia koolitusel. Kümnest tänavu JWRC klassis osalevast
võistluspaarist
oli Inglismaal kohal kaheksa.
Kui avapäev oli nö
tutvumiseks ja teooriaks, siis neljapäeva varahommikul said võistlejad
reaalselt ka tänavuste võistlusautodega sõita. Test toimus nö. lennuvälja
alal, kus M-Sport kõiki oma võistlusautosid testib. Neljapäeva juhatas sisse endine M-Sport tehasemeeskonna
ja tänavuse DMACK WRC meeskonna sõitja Elfyn Evans, kes ise 2012. aastal noortele mõeldud WRC Academy sarja võitis. Britt
tutvustas noortele kolleegidele autot ning rääkis selle käitumisest ning mida tuleks võrreldes
eeleva kogemustega nüüd teisiti
tegema hakata. Päevast ei
puudunud ka teooria osa, mis puudutas füüsilist treeningut ning
sellega kaasnevad õiget toitumist.
„Avapäev oli
rohkem tutvumiseks meeskonnaga ning läbisime ka meediakoolituse. Neljapäeval
saime sõita u. 20km, mida pole küll palju, kuid mingisuguse põhja saime alla. Lennuvälja alal
toimunud testil saime raske pinnasega asfaldil sõita autoga, millel oli kruusa
alus ja DMACK kruusarehvid. Eks võrreldes eelneva R2 kogemusega saan öelda, et kui kurvi pööramine
ja muu dünaamika on sarnane, siis gaasi ja piduri käsitlemine on väga erinevad.
See tuleneb peamiselt sellest, et sellel R2-l on turbomootor. Mul on küll möödunud aastasest Saaremaa
rallist kogemus turbomootoriga R5 autoga, kuid see on sootuks erinev
üheliitrisest ja kolmesilindrilisest mootorist,“ võttis Miko Niinemäe esimese testi
kokku.
„See kas enne
Korsika rallit veel eraldi ka enne M-Sport poolt korraldatavat testipäeva autot proovima läheme selgub
jooksvalt,“ lõpetas
Niinemäe.
JWRC klassis
arvestuses saavad osaleda sõitjad, kes on sündinud pärast 1.jaanuari 1988.
Kokku sõidetakse tänavusel JWRC hooajal
kuus MM-etappi – Korsika, Sardiinia, Poola, Soome, Saksamaa ja Kataloonia. Kolm
rallit sõidetakse
kruusal, kaks asfaldil ning Hispaanias ootab võistlejaid
ees segaralli, kus ühe ralli
jooksul saab sõita nii
kruusal, kui asfaldil.
Sarja auhind
on sel aastal jagatud nö. neljaks. Iga kahe ralli järel saab enim punkte
teeninud sõitja
auhinnaks kaks starti Ford Fiesta R5 auto, 2018. aastal WRC2 sarjas. Hooaja
kokkuvõttes enim
punkte teeninud sõitja saab
auhinnaks ühe stardi. Ehk siis parimal juhul on ühel sõitjal võimalus võita endale 2018. hooajaks seitse
R5 autoga starti.
JWRC hooaja esimene etapp sõidetakse 6.-9.aprillini Korsika asfaldil.
Foto: Erakogu
No comments:
Post a Comment