Mehhiko MM-ralli faktid
Nagu Rootsi ralli eel sai lubatud, siis plaanin sel hooajal kõikide MM-rallide toimimuse nädalal jagada RHSP lugejatega eesootava ralli ajaloo ja selle aastaseid fakte.
Allpool siis kirjas mõned faktid Mehhiko ralli kohta.
Ajaloolise esimese Mehhiko MM-ralli parimad olid Fordi sõitjad Markko Märtin ja Francois Duval |
Mehhiko ralli ajalooga seotud faktid:
*Esimene
Mehhiko MM-ralli sõideti aastal 2004
*Ajaloolise
esimese Mehhiko MM-ralli võitsid Markko Märtin – Michael Park (Ford Focus RS
WRC)
*M-Sport´ile
tõid nende 100. WRC stardil kaksikvõidu Francois Duval - Stéphane Prévot
*Mehhiko
ralli kõige edukam võistluspaar on olnud Sebastien Loeb – Daniel Elena, kes on
võitnud kuuel korral - 2006-08, 2010-12
*Edukam
tootja on tänu Loeb – Elenale olnud Citroen, kellel VW nelja ja Fordi ning
Subaru ühe võidu kõrval ette näidata kuus esikohta
*Kui
kaksikvõit on Mehhikost lisaks Fordile veel ette näidata Citroenil ja VW, siis
seni ainsa kolmikvõidu teenis 2010. aastal Citroen
*Kõige
väiksem esikoha ja teise koha vahe on olnud 24,2 sekundit, mis jäi 2010. aastal
lahutama Sebastien Loebi ja Petter Solbergi
*Kõige
suurema eduga on ralli võitnud Sebastien Ogier, kes 2013. aasta rallil edestas
teisena lõpetanud Mikko Hirvoneni 3 minuti ja 26,8 sekundiga
*Mehhiko
MM-ralli kõige kiirem ralli sõideti aastal 2005, kui võitjate Petter Solbergi –
Phil Millsi Subaru Impreza WRC keskmine kiirus katsetel oli ralli lõpuks 96,60
km/h
*Eestlastel
on peale Markko Märtini võitu ja 2005. aasta kolmanda koha veel Mehhiko teedelt
ette näidata erinevate klasside poodiumikohad - Jaan Mölder jn. (JWRC 2008) ja
Ott Tänakul (SWRC 2011)
*2015.
aastal elasid Ott Tänak ja Raigo Mõlder Mehhikos üle väga õnneliku õnnetuse,
kui kolmandal katsel teelt välja sõideti ning nende Ford Fiesta WRC selle järel
veehoidla põhja vajus. M-Sport mehaanikud said aga auto taas töökorda ning kui
laupäeva esimesele katsele sõites pidid eestlased siiski tehnilistel põhjustel
katkestama, siis pühapäeval sõideti kõik kolm katset kaasa. See „päästeoperatsioon“
leidis kajastust üle maailma ning sai endale nimeks TiTänak. Ralli finišipoodiumile astusid Ott
ja Raigo sukeldumismaskides
*Peale 2004.
aastat on ralli MM-kalendrist välja jäänud vaid ühel korral, 2009.
*Nii
endised, kui ka praegused tipud on öelnud, et sellisteks kuumades oludes sõidetavateks
rallideks nagu Mehhiko aitab neil paremini valmistuda saunas käimine
Mehhiko ralli 2017 faktid:
*Tänavu
sõidetakse järjekorras 13. Mehhiko MM-ralli
*Esimest
korda Mehhiko MM-ralli ajaloos algab ralli Mexico Citys, kus Zocalo väljakul sõidetakse
1,57 km pikkune linnakatse, mida läbitakse kahel korral ja kuhu oodatakse ligi
200 000 pealtvaatajat
*Mõned
aastad tagasi filmiti samas kohas James Bondi viimase filmi Spectre action
stseenid
*Peale
katset transpordivad meeskonnaliikmed autod mööda maad tagasi 400km kaugusel
asuvasse Leóni, kus asub ralli võistluskeskus
*Kokku
sõidetakse hooaja esimesel kruusarallil 19 kiiruskatset, kogupikkusega 370,46
katsekilomeetrit
*Ralli pikim
katse on El Chocolate, millel pikkust 54,90 km ja mida sõidetakse kahel korral
(SS2, SS4)
*Ralli
lõpetab SS19 Derramadero (21,94 km), mis on tänavuse ralli punktikatse
*Praegustest
sõitjatest on kõige rohkem Mehhiko starte ette näidata Jari-Matti Latvalal, kes
on osalenud 11 Mehhiko MM-rallil
*Praegustest
sõitjatest on kõige rohkem võite ette näidata Sebastien Ogieril, kes võitnud
ralli kolmel korral 2013-15
*Seekordne
Mehhiko ralli on alates 2003. aastast koos MM-rallidel osalenud Latvalale ja
tema kaardilugejale Miikka Anttilale uus kogemus, sest esimest korda karjääri
jooksul stardivad nad rajale MM-liidrina teistele teed puhastama
*Lisaks Ott
Tänakule ja Martin Järveojale on eestlastest Mehhikos stardis Sergey Larens,
kes loeb kaarti WRC Trophy sõitjale Valeriy Gorbanile (Mini Cooper WRC)
Eestlased Mehhiko MM-rallil:
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 1
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 3
2007 Martin Rauam – Kristo Kraag Mitsubishi Lancer Evo IX K
2008 Jaan Mölder jr. – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 9 (JWRC 2.koht)
2011 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 10 (SWRC 3.koht)
2011 Karl Kruuda – Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 15 (SWRC 4.koht)
2012 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta RS WRC 5
2013 Yuriy Protasov – Kuldar Sikk Subaru Impreza STi R4 18
2014 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta R5 15 (WRC2 4.koht)
2015 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 22
2016 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 6
Foto: Erakogu
No comments:
Post a Comment