Autoralli MM-hooaeg jätkub Mehhikos
Eeloleval
nädalavahetusel sõidetakse Mehhikos autoralli MM-hooaja kolmas etapp.
Pärast Monte
jäist asfalti ja Rootsi lumesegust ning jäist kruusa saavad võistlusmasinad juba
seitsmendat hooaega järjest esimest korda kruusarehvid alla just sombreerode ja
tequila kodumaal.
Rally
Guanajuato Mexico nime kandev võistlus on hooaja kahest MM-rallist esimene, mis
sel hooajal Ameerika mandril sõidetakse.
Eesti aja
järgi reede varahommikul algav ralli pakub avapäeval, peale Guanajuatos
toimuvat avatseremooniat, seal samas linnatänavail sõidetava 1,09km pikkuse linnakatse
ning kahel korral läbitakse 2,30km pikkune publikukatse.
Õige võistlus
algab kohaliku aja järgi reedel, kui avapäeval läbitud kolmele katsele ja 5,69
kilomeetrile lisatakse seitse katset ja 145,11 km. Päeva pikimaks katseks on
54,21 km pikkune El Chocolate, mida läbitakse kahel korral.
Ralli pikim
võistluspäev ootab võistlejaid ees laupäeval, kui läbitakse üheksa kiiruskatset
ja 152,36km.
Ralli
viimasel võistluspäeval sõidetakse küll vaid 96,47 katsekilomeetrit, kuid
nendest 80 kilomeetrit läbitakse võistluse eelviimase kiiruskatse Guanajuato
jooksul. Viimati läbiti MM-rallil nii pikk katse (va.Safari ralli) aastal 1986,
kui Korsika rallil sõideti 83,16km pikkune katse. Kindlasti saab kogu tänavuse hooaja
pikim katse olema väljakutseks nii sõitjatele, masinatele kui ka rehvidele.
Katse kirjutamiseks kulus sõitjatel 90 minutit, legendiraamatusse sai kirja
ligi 90 lehte vajaliku infot, katse eeldatavaks võistlustingimustes läbimiseks
ennustatakse veidi üle 50 minuti, mille jooksul kulutab WRC masin 60 liitrit
kütust.
Lisaks
pikimale katsele läbitakse ralli jooksul ka hooaja kõrgeim punkt, mis on 2737m
merepinnast.
Tänavune
Mehhiko MM-ralli on ajalooline selle poolest, et esimest korda alates hooajast
2002 ei ole MM-ralli stardis Citroeni WRC masinat.
Mehhiko publik tänavu Citroeni WRC masinaid võistlemas ei näe |
Võistluse
starti asub 29 ekipaaži, nendest 13 on
WRC-masinad. MM-punkte jagatakse
WRC, WRC2 ja WRC3 arvestuses. Kokku läbitakse nelja võistluspäeva jooksul
21 kiiruskatset, kogupikkusega 399,63 km ning ralli Power Stage on 16,47 km
pikkune SS21 Agua Zarca 2.
Ralli
võistluskeskus asub Leonis.
Ogier - Ingrassia 100!
Hooajal 2008
tegid Mehhiko rallil esimese ühise MM-ralli stardi Sébastien Ogier ja Julien
Ingrassia. Citroën C2 S1600 masinal võistelnud prantslased võitsid kohe esimese
MM-ralli Juunior WRC arvestuses eestlase Jaan Mölder jr. ees ning sama hooaja
lõpus krooniti prantslased JWRC sarja maailmameistriteks. Üheksa aastat hiljem
on samad mehed võitnud WRC masinal kolm maailmameistritiitlit ning samapalju
kordi triumfeerinud Mehhiko ralli võitjatena.
Ogier - Ingrassia stardivad Mehhikos sajandale MM-rallile |
Tänavune ralli
on prantslastele sajas MM-ralli ning üheskoos minnakse püüdma neljandat järjestikust
Mehhiko ning 35. MM-ralli võitu. VW sõitjate hooaeg on alanud kahe järjestikuse
võiduga ja kindlasti soovitakse ka Mehhikos maksimum võtta hoolimata sellest,
et kahel esimesel päeval tuleb konkurentidele sellel hooajal esimest korda
tõsiselt teed puhastada.
Volkswageni
meeskond läheb Mehhikos püüdma enda käes oleva ralli võitude rekordi kordamist ehk
12 järjestikust võitu. Saksa autotootja saavutas rekordi vahemikus Austraalia
MM-ralli 2013 kuni Soome MM-ralli 2014.
Mida suudavad Tänak ja DMACK kruusal
Michelini konkurentide vastu?
Ott Tänak
stardib Mehhikos viiendat korda. Eestlase parim Ameerika mandri tulemus pärineb
aastast 2012, kui koos Kuldar Sikuga lõpetati ralli viiendal kohal.
Möödunud
aastane Mehhiko ralli algas võistluspaarile Ott Tänak – Raigo Mõlder hästi,
kuid ralli kolmandal katsel juhtus Tänakul ja Mõlderil õnnetus, mis oli väga
õnneliku lõpuga.
Parema
esivedrustuse purunemise tõttu masinaga vette sõitnud mehed said õnneks ise
kiirelt autost välja enne, kui see viie meetri sügavusele veehoidla põhja
vajus. Peale seda kui korraldajad olid veendunud, et sõitjatega on kõik ok ning
õnnetusest oli möödas juba pea kaheksa tundi, algas operatsioon TiTänak, mis
sai kajastust üle maailma. M-Spordi meeskonna jaoks oli see tõsine väljakutse,
millest tuldi aga auga välja. Kui veel laupäeval olid meie mehed sunnitud tehnilistel
põhjustel siiski ülesõidul katkestama, siis võistluse viimasel päeval said
mehed taas rajale ning sukeldumismaskides sõideti üle ralli finišipoodiumi 22.
kohal.
Tänak - Mõlder on tänavust hooaega alustanud väga hästi ning kindlasti soovitakse edukalt jätkata ka Mehhikos |
Tänavune hooaeg
on eestlastel alanud hästi ning hooaja punktitabelis hoitakse peale kahte
rallit 16 punktiga 6. positsiooni.
Mehhiko saab
DMACK World Rally Team sõitjate jaoks olema tänavu esimene ralli, kus saab
reaalselt aimu Michelini ja DMACKi rehvide vahest. Kui jäisetel Monte teedel on
pidamine pigem loterii ja Rootsi lumel ja jääl pole Briti rehvitootjal veel nii
palju kogemusi, siis kruusal peaks olema kahe rehvitootja vahe kõige väiksem
ning sellega seoses ka meie meeste võimalused heaks tulemuseks suuremad. Eestlastele
peaks väikese eelise konkurentide ees andma ka kahe esimese võistluspäeva stardipositsioon.
Lisaks rehvidele saab Tänak Mehhikos vastuse ka küsimusele, kui hea on möödunud
aastal uuenduskuuri läbi teinud Fiesta WRC keskmäestiku tingimustes, mis
vähendab masina jõudlust kohati kuni 25%.
Oti sõnul on
tänavu testipäevi vähem, kui mullu (40 vs 14), mis tähendab, et seda enam
üritatakse igast testikilomeetrist maksimum võtta.
Kellel jäi
nägemata või kuulmata Oti enda mõtted enne eelseisvat Mehhiko rallit, saab neid
järgi vaadata ja kuulata siit:
Kes suudab peatada duo Ogier - VW?
Sebastien
Ogier ja VW on alustanud hooaega kahe järjestikuse võiduga ning tugev alus
neljandaks järjestikuseks MM-tiitlivõiduks on loodud.
Kui Montes
astus Ogierile korralikult kandadele Citroeni piloot Kris Meeke, siis Rootsi
teedel oli prantslase peamiseks ohustajaks Hyundai sõitja Hayden Paddon.
Hooaja
punktitabelis on peale kahte rallit VW esisõitja lähimad ohustajad norrakad
Andreas Mikkelsen (VW) ja Mads Østberg (Ford). Mõlemad mehed tõestasid eelmine
hooaeg, et nad on kruusal kiired ja lõpetasid Mehhikos poodiumil. Lisaks
sooviga igal rallil Ogier alistada on kahel norrakal ka igal rallil käimas nö
kohalik heitlus, kes on parim Norra sõitja lõpuprotokollis.
Parim
Hyundai sõitja peale kahte sõidetud rallit on Paddon. Kui Montes pidi
uusmeremaalane sõitma veel Hyundai vanema versiooniga, siis Rootsi ralliks sai
mees istumise alla i20 WRC uue versiooni ning oli sellega kohe poodiumil. Kui
möödunud hooajal oli Paddon nö must hobune, kes võis osadel rallidel üllatada,
siis nüüd on mees oma kiirust tõestanud ning on igal rallil väga arvestatav
konkurent. Kui Rootsis olid Hyundai põhisõitjad Thierry Neuville ja Paddon,
siis Mehhikos on põhimeeskonnas taas tagasi Dani Sordo ja Hyundai Mobis World
Rally Team´ile on punkte püüdmas Paddon. Kas Hyundai kahe poodiumikohaga alanud
hooaeg saab ilusa jätku ka Mehhikos, on selge juba pühapäeval.
Milline on võistlejate järjestus Mehhiko ralli finišis selgub juba pühaapäeva õhtul |
Parimat
erasõitjat hakkavad Mehhikos välja selgitama neli võistluspaari.
Taas on tagasi
rajal tšehh Martin Prokop ning mehhiklaste au on WRC arvestuses neljandat
aastat järjest kaitsmas Benito Guerra. Mehhikos on tagasi stardis Lorenzo Bertelli,
kes FIA vastu protesti märgiks jättis Rootsi ralli pooleli. Kõik kolm eelpool
nimetatut võistlevad Ford Fiesta WRC masinatel.
Mini WRCga
on hooaja esimesel kruusarallil stardinimekirjas ukrainlane Valery Gorban.
Kas Latvala ja Camilli tõusevad tuhast?
Katastroofiliselt
kehv hooaja algus on olnud soomlasel Jari-Matti Latvalal, kellele vaatab hooaja
punktitabelist peale kahte sõidetud rallit vastu ümmargune 0. Viimati alustas VW sõitja aastat sama kehvasti
hooajal 2007.
Kui
meeskonnakaaslane ja peamine rivaal MM-tiitlile Ogier on võitnud tänavu juba
kaks rallit ning läheb Mehhikos püüdma neljandat järjestikust võitu, siis soomlasel
on Ameerika mandrilt näidata parim tulemus aastast 2014, kui prantslase järel lõpetati koos kaardilugeja
Miikka Anttilaga teisena.
Kas Latvala suudab alistada enda ning võita hooaja esimese ralli? |
Tänu 0 punktile saab Latvala Mehhikos startida kahele
esimesele võistluspäevale võistlejate rivi lõpust ning see peaks talle andma
võrreldes teistega suure eelise. Kas soomlane oskab selle eelise ka enda kasuks
pöörata sõltub suuresti sellest, kas ta suudab alistada oma peamise vaenlase
ehk iseenda. Latvala on kõigile tõestanud, et ta on kiire sõitja ja heal päeval
võimeline heitlema igal rallil esikoha eest, kuid kahjuks on tihti jäänud
tulemus vormistamata mõne lihtsa sõiduvea tõttu, mis siis ehk tingitud liigsest
üle mõtlemisest.
Teine mees, kelle
hooaeg pole alanud ehk nii nagu ta ise on lootnud, on tänavu WRC masinal debüüthooaega
tegev prantslane Eric Camilli. Arusaadavalt on mehelt veel vara head tulemust
oodata, sest kogemusi napib, kuid kahel rallil väljasõitude tõttu katkestamine
pole kindlasti olnud M-Sport meeskonnajuhi Malcolm Wilsoni plaanides. Sarnaselt
asfaldile ja lumele pole Camillil ka kruusalt veel WRC masina kogemusi ning
seega saab olema Mehhiko tema jaoks igas mõttes uus kogemus.
Enesekindluse
leidmiseks lõpetas prantslane koostöö kaardilugeja Nicolas Klingeriga, kellega
osaleti Montes ja Rootsis ning alates Mehhikost istub ta kõrval taas Benjamin Veillas,
kellega möödunud aastal WRC2 sarjas osaleti. Camillile on see tema 2008 alanud
karjääri jooksul juba üheksas kaardilugeja vahetus. Kas „vana“ kaardilugeja toob Fiesta WRC-sse ka
stabiilsuse, millega hooaja esimene ralli lõpetatakse, saab näha juba eeloleval
nädalavahetusel. Minu jaoks jäävad õhku kaks küsimust: kaua suudab Wilson selle
mängu juures head nägu teha ning kas Elfyn Evans saab oma võimaluse WRC
masinaga varem kui me arvata oskame?
*katsete
algusaegadele tuleb Eesti aja arvutamiseks lisada +7 tundi.
Fotod:
M-Sport, David Williamson, Jakub Pojmicz, Maciej Niechwiadowicz (eWRC)
No comments:
Post a Comment