Thursday, March 3, 2016








Autoralli MM-hooaeg jätkub Mehhikos

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Mehhikos autoralli MM-hooaja kolmas etapp.
Pärast Monte jäist asfalti ja Rootsi lumesegust ning jäist kruusa saavad võistlusmasinad juba seitsmendat hooaega järjest esimest korda kruusarehvid alla just sombreerode ja tequila kodumaal.
Rally Guanajuato Mexico nime kandev võistlus on hooaja kahest MM-rallist esimene, mis sel hooajal Ameerika mandril sõidetakse.
Eesti aja järgi reede varahommikul algav ralli pakub avapäeval, peale Guanajuatos toimuvat avatseremooniat, seal samas linnatänavail sõidetava 1,09km pikkuse linnakatse ning kahel korral läbitakse 2,30km pikkune publikukatse.  
Õige võistlus algab kohaliku aja järgi reedel, kui avapäeval läbitud kolmele katsele ja 5,69 kilomeetrile lisatakse seitse katset ja 145,11 km. Päeva pikimaks katseks on 54,21 km pikkune El Chocolate, mida läbitakse kahel korral.
Ralli pikim võistluspäev ootab võistlejaid ees laupäeval, kui läbitakse üheksa kiiruskatset ja 152,36km.
Ralli viimasel võistluspäeval sõidetakse küll vaid 96,47 katsekilomeetrit, kuid nendest 80 kilomeetrit läbitakse võistluse eelviimase kiiruskatse Guanajuato jooksul. Viimati läbiti MM-rallil nii pikk katse (va.Safari ralli) aastal 1986, kui Korsika rallil sõideti 83,16km pikkune katse. Kindlasti saab kogu tänavuse hooaja pikim katse olema väljakutseks nii sõitjatele, masinatele kui ka rehvidele. Katse kirjutamiseks kulus sõitjatel 90 minutit, legendiraamatusse sai kirja ligi 90 lehte vajaliku infot, katse eeldatavaks võistlustingimustes läbimiseks ennustatakse veidi üle 50 minuti, mille jooksul kulutab WRC masin 60 liitrit kütust.
Lisaks pikimale katsele läbitakse ralli jooksul ka hooaja kõrgeim punkt, mis on 2737m merepinnast.
Tänavune Mehhiko MM-ralli on ajalooline selle poolest, et esimest korda alates hooajast 2002 ei ole MM-ralli stardis Citroeni WRC masinat.

Mehhiko publik tänavu Citroeni WRC masinaid võistlemas ei näe
Võistluse starti asub 29 ekipaaži,  nendest 13 on WRC-masinad.  MM-punkte jagatakse WRC,  WRC2 ja WRC3 arvestuses.  Kokku läbitakse nelja võistluspäeva jooksul 21 kiiruskatset, kogupikkusega 399,63 km ning ralli Power Stage on 16,47 km pikkune SS21 Agua Zarca 2.
Ralli võistluskeskus asub Leonis.

Ogier - Ingrassia 100!

Hooajal 2008 tegid Mehhiko rallil esimese ühise MM-ralli stardi Sébastien Ogier ja Julien Ingrassia. Citroën C2 S1600 masinal võistelnud prantslased võitsid kohe esimese MM-ralli Juunior WRC arvestuses eestlase Jaan Mölder jr. ees ning sama hooaja lõpus krooniti prantslased JWRC sarja maailmameistriteks. Üheksa aastat hiljem on samad mehed võitnud WRC masinal kolm maailmameistritiitlit ning samapalju kordi triumfeerinud Mehhiko ralli võitjatena.

Ogier - Ingrassia stardivad Mehhikos sajandale MM-rallile

Tänavune ralli on prantslastele sajas MM-ralli ning üheskoos minnakse püüdma neljandat järjestikust Mehhiko ning 35. MM-ralli võitu. VW sõitjate hooaeg on alanud kahe järjestikuse võiduga ja kindlasti soovitakse ka Mehhikos maksimum võtta hoolimata sellest, et kahel esimesel päeval tuleb konkurentidele sellel hooajal esimest korda tõsiselt teed puhastada.
Volkswageni meeskond läheb Mehhikos püüdma enda käes oleva ralli võitude rekordi kordamist ehk 12 järjestikust võitu. Saksa autotootja saavutas rekordi vahemikus Austraalia MM-ralli 2013 kuni Soome MM-ralli 2014.

Mida suudavad Tänak ja DMACK kruusal Michelini konkurentide vastu?

Ott Tänak stardib Mehhikos viiendat korda. Eestlase parim Ameerika mandri tulemus pärineb aastast 2012, kui koos Kuldar Sikuga lõpetati ralli viiendal kohal.
Möödunud aastane Mehhiko ralli algas võistluspaarile Ott Tänak – Raigo Mõlder hästi, kuid ralli kolmandal katsel juhtus Tänakul ja Mõlderil õnnetus, mis oli väga õnneliku lõpuga.
Parema esivedrustuse purunemise tõttu masinaga vette sõitnud mehed said õnneks ise kiirelt autost välja enne, kui see viie meetri sügavusele veehoidla põhja vajus. Peale seda kui korraldajad olid veendunud, et sõitjatega on kõik ok ning õnnetusest oli möödas juba pea kaheksa tundi, algas operatsioon TiTänak, mis sai kajastust üle maailma. M-Spordi meeskonna jaoks oli see tõsine väljakutse, millest tuldi aga auga välja. Kui veel laupäeval olid meie mehed sunnitud tehnilistel põhjustel siiski ülesõidul katkestama, siis võistluse viimasel päeval said mehed taas rajale ning sukeldumismaskides sõideti üle ralli finišipoodiumi 22. kohal.

Tänak - Mõlder on tänavust hooaega alustanud väga hästi ning kindlasti soovitakse edukalt jätkata ka Mehhikos

Tänavune hooaeg on eestlastel alanud hästi ning hooaja punktitabelis hoitakse peale kahte rallit 16 punktiga 6. positsiooni.
Mehhiko saab DMACK World Rally Team sõitjate jaoks olema tänavu esimene ralli, kus saab reaalselt aimu Michelini ja DMACKi rehvide vahest. Kui jäisetel Monte teedel on pidamine pigem loterii ja Rootsi lumel ja jääl pole Briti rehvitootjal veel nii palju kogemusi, siis kruusal peaks olema kahe rehvitootja vahe kõige väiksem ning sellega seoses ka meie meeste võimalused heaks tulemuseks suuremad. Eestlastele peaks väikese eelise konkurentide ees andma ka kahe esimese võistluspäeva stardipositsioon. Lisaks rehvidele saab Tänak Mehhikos vastuse ka küsimusele, kui hea on möödunud aastal uuenduskuuri läbi teinud Fiesta WRC keskmäestiku tingimustes, mis vähendab masina jõudlust kohati kuni 25%.
Oti sõnul on tänavu testipäevi vähem, kui mullu (40 vs 14), mis tähendab, et seda enam üritatakse igast testikilomeetrist maksimum võtta.

Kellel jäi nägemata või kuulmata Oti enda mõtted enne eelseisvat Mehhiko rallit, saab neid järgi vaadata ja kuulata siit:


Kes suudab peatada duo Ogier - VW?

Sebastien Ogier ja VW on alustanud hooaega kahe järjestikuse võiduga ning tugev alus neljandaks järjestikuseks MM-tiitlivõiduks on loodud.
Kui Montes astus Ogierile korralikult kandadele Citroeni piloot Kris Meeke, siis Rootsi teedel oli prantslase peamiseks ohustajaks Hyundai sõitja Hayden Paddon.
Hooaja punktitabelis on peale kahte rallit VW esisõitja lähimad ohustajad norrakad Andreas Mikkelsen (VW) ja Mads Østberg (Ford). Mõlemad mehed tõestasid eelmine hooaeg, et nad on kruusal kiired ja lõpetasid Mehhikos poodiumil. Lisaks sooviga igal rallil Ogier alistada on kahel norrakal ka igal rallil käimas nö kohalik heitlus, kes on parim Norra sõitja lõpuprotokollis.
Parim Hyundai sõitja peale kahte sõidetud rallit on Paddon. Kui Montes pidi uusmeremaalane sõitma veel Hyundai vanema versiooniga, siis Rootsi ralliks sai mees istumise alla i20 WRC uue versiooni ning oli sellega kohe poodiumil. Kui möödunud hooajal oli Paddon nö must hobune, kes võis osadel rallidel üllatada, siis nüüd on mees oma kiirust tõestanud ning on igal rallil väga arvestatav konkurent. Kui Rootsis olid Hyundai põhisõitjad Thierry Neuville ja Paddon, siis Mehhikos on põhimeeskonnas taas tagasi Dani Sordo ja Hyundai Mobis World Rally Team´ile on punkte püüdmas Paddon. Kas Hyundai kahe poodiumikohaga alanud hooaeg saab ilusa jätku ka Mehhikos, on selge juba pühapäeval.

Milline on võistlejate järjestus Mehhiko ralli finišis selgub juba pühaapäeva õhtul

Parimat erasõitjat hakkavad Mehhikos välja selgitama neli võistluspaari.
Taas on tagasi rajal tšehh Martin Prokop ning mehhiklaste au on WRC arvestuses neljandat aastat järjest kaitsmas Benito Guerra. Mehhikos on tagasi stardis Lorenzo Bertelli, kes FIA vastu protesti märgiks jättis Rootsi ralli pooleli. Kõik kolm eelpool nimetatut võistlevad Ford Fiesta WRC masinatel.
Mini WRCga on hooaja esimesel kruusarallil stardinimekirjas ukrainlane Valery Gorban.

Kas Latvala ja Camilli tõusevad tuhast?

Katastroofiliselt kehv hooaja algus on olnud soomlasel Jari-Matti Latvalal, kellele vaatab hooaja punktitabelist peale kahte sõidetud rallit vastu ümmargune 0.  Viimati alustas VW sõitja aastat sama kehvasti hooajal 2007.
Kui meeskonnakaaslane ja peamine rivaal MM-tiitlile Ogier on võitnud tänavu juba kaks rallit ning läheb Mehhikos püüdma neljandat järjestikust võitu, siis soomlasel on Ameerika mandrilt näidata parim tulemus aastast 2014, kui  prantslase järel lõpetati koos kaardilugeja Miikka Anttilaga teisena.

Kas Latvala suudab alistada enda ning võita hooaja esimese ralli?

Tänu 0 punktile saab Latvala Mehhikos startida kahele esimesele võistluspäevale võistlejate rivi lõpust ning see peaks talle andma võrreldes teistega suure eelise. Kas soomlane oskab selle eelise ka enda kasuks pöörata sõltub suuresti sellest, kas ta suudab alistada oma peamise vaenlase ehk iseenda. Latvala on kõigile tõestanud, et ta on kiire sõitja ja heal päeval võimeline heitlema igal rallil esikoha eest, kuid kahjuks on tihti jäänud tulemus vormistamata mõne lihtsa sõiduvea tõttu, mis siis ehk tingitud liigsest üle mõtlemisest.
Teine mees, kelle hooaeg pole alanud ehk nii nagu ta ise on lootnud, on tänavu WRC masinal debüüthooaega tegev prantslane Eric Camilli. Arusaadavalt on mehelt veel vara head tulemust oodata, sest kogemusi napib, kuid kahel rallil väljasõitude tõttu katkestamine pole kindlasti olnud M-Sport meeskonnajuhi Malcolm Wilsoni plaanides. Sarnaselt asfaldile ja lumele pole Camillil ka kruusalt veel WRC masina kogemusi ning seega saab olema Mehhiko tema jaoks igas mõttes uus kogemus.
Enesekindluse leidmiseks lõpetas prantslane koostöö kaardilugeja Nicolas Klingeriga, kellega osaleti Montes ja Rootsis ning alates Mehhikost istub ta kõrval taas Benjamin Veillas, kellega möödunud aastal WRC2 sarjas osaleti. Camillile on see tema 2008 alanud karjääri jooksul juba üheksas kaardilugeja vahetus.  Kas „vana“ kaardilugeja toob Fiesta WRC-sse ka stabiilsuse, millega hooaja esimene ralli lõpetatakse, saab näha juba eeloleval nädalavahetusel. Minu jaoks jäävad õhku kaks küsimust: kaua suudab Wilson selle mängu juures head nägu teha ning kas Elfyn Evans saab oma võimaluse WRC masinaga varem kui me arvata oskame?


*katsete algusaegadele tuleb Eesti aja arvutamiseks lisada +7 tundi.


Fotod: M-Sport, David Williamson, Jakub Pojmicz, Maciej Niechwiadowicz (eWRC)

No comments:

Post a Comment