Silveston 49.Saaremaa ralli võitsid Siim
Plangi – Marek Sarapuu
EAL Eesti autoralli
meistrivõistluste viimane etapp ja FIA Balti ralli karikavõistluste neljas
etapp, Silveston 49.Saaremaa ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega,
kogupikkuses 98,96km.
Reedese
võistluspäeva järel juhtisid rallit Kaspar Koitla – Andres Ots (Škoda Fabia R5),
kelle edu Siim Plangi – Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo X) ees oli 11,8 ja
Miko Niinemäe – Martin Valteri (Škoda Fabia R5) ees 19,1 sekundit.
Laupäeva
esimese kiiruskatsena sõideti 12,49km pikkune Pidula katse, mille võidu võtsid
ralli liidrid Koitla – Ots, kes suurendasid Plangi – Sarapuu ees edu 15,7 sekundile.
Kahjuks aga
lõppes Kaspar Koitla – Andres Otsa tee järgenvana sõidetud Pidula katsel, kui
nad väljasõidu tõttu rajaäärde jäid.
„Kiires
paremkurvis sai vasak esirehv kivilt lõike, millele järgnes parem kurv, kuid
auto enam sinna korralikult ei keeranud ning vajus teelt välja ja kergelt vastu
puud. Autoga oleks saanud mootori osas edasi sõita, kuid kahjuks oli õõts kõver
ning jätkamine polnud võimalik,“ sõnas Koitla peale suurepäraselt alanud ralli
lõppu.
Päeva
esimesse hooldusesse tuli liidrina Pidula katse võitja Plangi, kes edestas Rainer
Ausi – Simo Koskineni (Mitsubishi Lancer Evo IX) 28,4 ja Niinemäe – Valterit 41,9
sekundiga.
Peale
hoolduspausi jätkus võistlus ralli pikima Undva kiiruskatse esimese läbimisega.
Katsevõidu
võtsid tänavused absoluutarvestuse ja klassi N4 meistrid Egon Kaur – Silver Simm
(Mitsubishi Lancer Evo IX), kes aga reede õhtul hooldusalasse sisse sõitmisel
reeglite vastu eksisid ning tänu saadud viie minutilisele karistusele enam
kõrgetele kohtadele ei heidelnud.
Kaurist 6
sekundi kaugusele jäi Plangi ning katse kolmas oli Aus, kes jäi Mitsubishil
sõitvast konkurendist maha 12 sekundiga.
Järgnevana
sõidetud Vahva ehk Leedri katse võitis samuti Kaur, kes sel korral edestas
Plangit 0,2 ja Niinemäed 0,8 sekundiga. Kuna katsel kaotas rehvipurunemise
tõttu 27,6 sekundit Aus, siis vahetasid üldarvestuses Niinemäe ja Aus omavahel
kohad.
Undva katse
teisel läbimisel näitasid parimat aega 2015.aasta absoluutarvestuse ja klassi
N4 Eesti meistrid Siim Plangi – Marek Sarapuu, kes edestasid 1,4 sekundiga
eelmisel katsel palju aega kaotanud Aus – Koskineni ning 2,1 sekundiga Niinemäe
– Valterit.
Koimla katse
parim aeg läks Saaremaa oma meestele Timmu Kõrgele – Kaido Kaubile (Ford Fiesta
R5), kes selle tulemusega võtsid endale ka kolm punktikatse lisapunkti. Vaid
0,1 sekundi kaugusele Sar-Tech Motorsport sõitjatest jäid Niinemäe – Valter ja
katse kolmandad olid Aus – Koskinen, kes kaotasid katsevõitjatele 0,7
sekundiga.
Ralli
viimase katsena sõideti Saaremaa ralli klassik Kaugatoma, mille võidu võtsid
Saaremaal neljaveolise autoga debüüdi teinud Miko Niinemäe – Martin Valter. Identse 2,2 sekundilise kaotusega jäid
tänavustest EMV3 klassi meistritest maha Rainer Aus ja Timmu Kõrge.
Katse lõpetasid
neljanda ajaga Siim Plangi – Marek Sarapuu , kellele aga piisas sellest, et
kindlustada endile Silveston 49.Saaremaa ralli võit. Lisaks ralli üldvõidule kuulus tänavu esimest Eesti
meistrivõistluste etappi sõitnud meestele ka klassi N4 võit.
Saaremaa ralli 2016 võitjad Siim Plangi - Marek Sarapuu |
„Sisemiselt
on tuju laes ja täpselt see oli meil veel riiulist puudu ning selle järgi me
salaja tulime. Ülesanne oli raske, a saime hakkama. Kui Kaspar poleks teele
jäänud, siis puhta kiirusega poleks ma talle vastu saanud, sest ta kasutas R5
eelise hästi ära. Kahjuks lõppes ta võistlus peale head algust nii nagu lõppes.
Tegelikult oli mul hoolimata Egoni trahvile ka heitlus temaga, sest soovisin
teda edestada ja see võit poleks muidu olnud nii täiuslik,“ sõnas Plangi enne
Saaremaa ralli finišipoodiumile sõitmist.
Absoluutarvestuse
suurepärane teine koht kuulus Miko Niinemäele – Martin Valterile, kes jäid
Plangi – Sarapuust maha 54,7 sekundiga.
Miko Niinemäe - Martin Valteri 4WD masina debüüt lõppes suurepärase teise kohaga |
„Naeratus ei
kao näolt ja tunne on ülev. Kindlasti me tegime selliseid naljakaid ja
amatöörlike vigu, mida rajaäärest oli veider vaadata, a lõpuks oli enamvähem
käpas, a mitte päris veel see mida tahaks. Ise otsisin veel kohati pidurdusmaid
ja Martin arvas paaris kurvis, et selle autoga läheb samapalju aega kurvist
väljumiseks, kui R2-ga, kuid muus osas meie koostöö klappis väga hästi,“ võttis
suu naerul absoluutarvestuse teise kohaga lõpetanud Niinemäe ralli kokku.
Saaremaa
ralli kolmanda ja klassi N4 teise koha võtsid Rainer Aus – Simo Koskinen, kes
kaotasid ralli üldvõitjatele 1:02,1.
Rainer Aus - Simo Koskinen lõpetasid hooaja viimase võistluse poodiumi madalaimal astmel |
„Eks ta
väike kingitus oli Leedri katsel Mikole, kui meil rehv läks. Katse lõpus
tundus, et siin all pole küll enam midagi, sest auto ei tahtnud kuidagi
keerata, a saime ikka rehvi vahetatud ja jätkata. Püüda oli juba raske, sest
Miko oli ka juba autoga sina peale saanud ja harjunud ning nii see seekord
läks,“ võttis Aus hooaja viimase koduse
võistluse kokku.
Plangi, Aus
järel said klassi N4 kolmanda koha Sergei Remennik – Mark Rozin (Mitsubishi
Lancer Evo X), kes jäid klassi võitjatest maha 5:04,8. Avapäeval ajatrahvi
tõttu ralli- ja klassivõidu osas lootused kaotanud Egon Kaur- Silver Simm
(Mitsubishi Lancer Evo IX) katkestasid ralli väljasõidu tõttu Undva katse
teisel läbimisel.
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses võtsid hooaja viimase etapi võidu
tänavused DMACK Trophy karikavõitjad Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta
R2), kes edestasid Saaremaa oma mehi Ken Torni – Riivo Mesilat (Ford Fiesta R2)
15,4 sekundiga. Klassi kolmanda koha said hooaja esimese stardi teinud Rainer
Rohtmets – Alo Ivask (Citroen C2R2 Max), kes jäid Kruuda – Järveojast maha 36,6
sekundiga.
Kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassi EMV4 Saaremaa ralli võitjad olid
David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3), kes edestasid 27,2 sekundiga Karel
Tölpi - Martin Vihmanni (Honda Civic Type-R). Klassi kolmandad olid soomlased
Jori Nousiainen – Ari Koponen (Citroen DS3), kes kaotasid eestlastele 1:05,5.
Klassi
tänavused meistrid Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R), katkestasid klassi
liidrikohalt pooltelje purunemise tõttu võistluse kaheksandal katsel.
Rahvusliku
E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega
võtsid võidu soomlased Tomi Rönnemaa –
Tero Rönnemaa (Toyota Corolla 1600 GT). Soomlastele kindlustasid kaksikvõidu
Pasi Tiainen – Pentti Tiainen (Toyota Starlet), kes kaotasid kaasmaalastele
2:26,5. Ainsate eestlastena klassi EMV5 esikolmikusse jõudnud Raido Laulik –
Tõnis Viidas (Nissan Sunny) jäid võitjatest maha 2:29,1.
Klassi
tänavune meistritiitel kuulus Gert-Kaupo Kährile – Jan Pantalonile (Honda
Civic), kes lõpetasid Saaremaa ralli oma klassi viiendal kohal.
Rahvusliku
rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega
võtsid hooaja viienda järjestikuse klassivõidu ja ka kindlustasid endale ka tänavuse
meistritiitli Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3). Põnevat heitlusest kassi
esikohale jagus kuni viimaste meetriteni, sest kassi teise koha saanud Mario
Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3) pidid lõpuks tunnistama konkurentide vaid 2,9
sekundilist paremust. Klassi kolmandad olid Ago Ahu – Kalle Ahu (BMW M3), kes
kaotasid Ringenberg – Heinale 1:35,2.
Neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses võtsid Silveston Saaremaa ralli
võidu Hendrik Kers – Janek Tamm (Mitsubishi Lancer Evo V). Klassi teised olid
Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes selle tulemusega
kindlustasid endale tänavuse EMV7 klassi meistritiitli. Klassi võitjatest jäid
tänavused meistrid maha 25,2 sekundiga. Neljaveoliste autode rahvusliku klassi
kolmandad olid soomlased Timo Pulkkinen – Jakko Jäntti (Subaru Impreza WRX
STI), kes kaotasid oma klassi parimatele 55,6 sekundiga.
Veoautode arvestuse
EMV8 (E13) hooaja viienda klassivõidu võtsid tänavused meistrid Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A). Võitjatest 49,2
sekundi kaugusele jäid Tarmo Silt – Raido Loel (GAZ51) ja klassi kolmanda koha
said Elmo Allika – Valter Nõmmik (GAZ 51), kes kaotasid Saaremaa ralli lõpuks tänavustele
meistritele 2:15,3.
Fotod: Raivo Remmelgas, Ray Põder
No comments:
Post a Comment