Saturday, October 8, 2016

Silveston 49.Saaremaa ralli võitsid Siim Plangi – Marek Sarapuu

EAL Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp ja FIA Balti ralli karikavõistluste neljas etapp, Silveston 49.Saaremaa ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega, kogupikkuses 98,96km.
Reedese võistluspäeva järel juhtisid rallit Kaspar Koitla – Andres Ots (Škoda Fabia R5), kelle edu Siim Plangi – Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo X) ees oli 11,8 ja Miko Niinemäe – Martin Valteri (Škoda Fabia R5) ees 19,1 sekundit.

Laupäeva esimese kiiruskatsena sõideti 12,49km pikkune Pidula katse, mille võidu võtsid ralli liidrid Koitla – Ots, kes suurendasid Plangi – Sarapuu ees edu 15,7 sekundile.
Kahjuks aga lõppes Kaspar Koitla – Andres Otsa tee järgenvana sõidetud Pidula katsel, kui nad väljasõidu tõttu rajaäärde jäid.

„Kiires paremkurvis sai vasak esirehv kivilt lõike, millele järgnes parem kurv, kuid auto enam sinna korralikult ei keeranud ning vajus teelt välja ja kergelt vastu puud. Autoga oleks saanud mootori osas edasi sõita, kuid kahjuks oli õõts kõver ning jätkamine polnud võimalik,“ sõnas Koitla peale suurepäraselt alanud ralli lõppu.

Päeva esimesse hooldusesse tuli liidrina Pidula katse võitja Plangi, kes edestas Rainer Ausi – Simo Koskineni (Mitsubishi Lancer Evo IX) 28,4 ja Niinemäe – Valterit 41,9 sekundiga.
Peale hoolduspausi jätkus võistlus ralli pikima Undva kiiruskatse esimese läbimisega.
Katsevõidu võtsid tänavused absoluutarvestuse ja klassi N4 meistrid Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes aga reede õhtul hooldusalasse sisse sõitmisel reeglite vastu eksisid ning tänu saadud viie minutilisele karistusele enam kõrgetele kohtadele ei heidelnud.
Kaurist 6 sekundi kaugusele jäi Plangi ning katse kolmas oli Aus, kes jäi Mitsubishil sõitvast konkurendist maha 12 sekundiga.
Järgnevana sõidetud Vahva ehk Leedri katse võitis samuti Kaur, kes sel korral edestas Plangit 0,2 ja Niinemäed 0,8 sekundiga. Kuna katsel kaotas rehvipurunemise tõttu 27,6 sekundit Aus, siis vahetasid üldarvestuses Niinemäe ja Aus omavahel kohad.
Undva katse teisel läbimisel näitasid parimat aega 2015.aasta absoluutarvestuse ja klassi N4 Eesti meistrid Siim Plangi – Marek Sarapuu, kes edestasid 1,4 sekundiga eelmisel katsel palju aega kaotanud Aus – Koskineni ning 2,1 sekundiga Niinemäe – Valterit.
Koimla katse parim aeg läks Saaremaa oma meestele Timmu Kõrgele – Kaido Kaubile (Ford Fiesta R5), kes selle tulemusega võtsid endale ka kolm punktikatse lisapunkti. Vaid 0,1 sekundi kaugusele Sar-Tech Motorsport sõitjatest jäid Niinemäe – Valter ja katse kolmandad olid Aus – Koskinen, kes kaotasid katsevõitjatele 0,7 sekundiga.
Ralli viimase katsena sõideti Saaremaa ralli klassik Kaugatoma, mille võidu võtsid Saaremaal neljaveolise autoga debüüdi teinud Miko Niinemäe – Martin Valter.  Identse 2,2 sekundilise kaotusega jäid tänavustest EMV3 klassi meistritest maha Rainer Aus ja Timmu Kõrge.
Katse lõpetasid neljanda ajaga Siim Plangi – Marek Sarapuu , kellele aga piisas sellest, et kindlustada endile Silveston 49.Saaremaa ralli võit. Lisaks  ralli üldvõidule kuulus tänavu esimest Eesti meistrivõistluste etappi sõitnud meestele ka klassi N4 võit.

Saaremaa ralli 2016 võitjad Siim Plangi - Marek Sarapuu

„Sisemiselt on tuju laes ja täpselt see oli meil veel riiulist puudu ning selle järgi me salaja tulime. Ülesanne oli raske, a saime hakkama. Kui Kaspar poleks teele jäänud, siis puhta kiirusega poleks ma talle vastu saanud, sest ta kasutas R5 eelise hästi ära. Kahjuks lõppes ta võistlus peale head algust nii nagu lõppes. Tegelikult oli mul hoolimata Egoni trahvile ka heitlus temaga, sest soovisin teda edestada ja see võit poleks muidu olnud nii täiuslik,“ sõnas Plangi enne Saaremaa ralli finišipoodiumile sõitmist.

Absoluutarvestuse suurepärane teine koht kuulus Miko Niinemäele – Martin Valterile, kes jäid Plangi – Sarapuust maha 54,7 sekundiga.

Miko Niinemäe - Martin Valteri 4WD masina debüüt lõppes suurepärase teise kohaga

„Naeratus ei kao näolt ja tunne on ülev. Kindlasti me tegime selliseid naljakaid ja amatöörlike vigu, mida rajaäärest oli veider vaadata, a lõpuks oli enamvähem käpas, a mitte päris veel see mida tahaks. Ise otsisin veel kohati pidurdusmaid ja Martin arvas paaris kurvis, et selle autoga läheb samapalju aega kurvist väljumiseks, kui R2-ga, kuid muus osas meie koostöö klappis väga hästi,“ võttis suu naerul absoluutarvestuse teise kohaga lõpetanud Niinemäe ralli kokku.

Saaremaa ralli kolmanda ja klassi N4 teise koha võtsid Rainer Aus – Simo Koskinen, kes kaotasid ralli üldvõitjatele 1:02,1.

Rainer Aus - Simo Koskinen lõpetasid hooaja viimase võistluse poodiumi madalaimal astmel

„Eks ta väike kingitus oli Leedri katsel Mikole, kui meil rehv läks. Katse lõpus tundus, et siin all pole küll enam midagi, sest auto ei tahtnud kuidagi keerata, a saime ikka rehvi vahetatud ja jätkata. Püüda oli juba raske, sest Miko oli ka juba autoga sina peale saanud ja harjunud ning nii see seekord läks,“  võttis Aus hooaja viimase koduse võistluse kokku.

Plangi, Aus järel said klassi N4 kolmanda koha Sergei Remennik – Mark Rozin (Mitsubishi Lancer Evo X), kes jäid klassi võitjatest maha 5:04,8. Avapäeval ajatrahvi tõttu ralli- ja klassivõidu osas lootused kaotanud Egon Kaur- Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX) katkestasid ralli väljasõidu tõttu Undva katse teisel läbimisel.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses võtsid hooaja viimase etapi võidu tänavused DMACK Trophy karikavõitjad Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes edestasid Saaremaa oma mehi Ken Torni – Riivo Mesilat (Ford Fiesta R2) 15,4 sekundiga. Klassi kolmanda koha said hooaja esimese stardi teinud Rainer Rohtmets – Alo Ivask (Citroen C2R2 Max), kes jäid Kruuda – Järveojast maha 36,6 sekundiga.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassi EMV4 Saaremaa ralli võitjad olid David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3), kes edestasid 27,2 sekundiga Karel Tölpi - Martin Vihmanni (Honda Civic Type-R). Klassi kolmandad olid soomlased Jori Nousiainen – Ari Koponen (Citroen DS3), kes kaotasid eestlastele 1:05,5.
Klassi tänavused meistrid Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R), katkestasid klassi liidrikohalt pooltelje purunemise tõttu võistluse kaheksandal katsel.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega võtsid võidu soomlased  Tomi Rönnemaa – Tero Rönnemaa (Toyota Corolla 1600 GT). Soomlastele kindlustasid kaksikvõidu Pasi Tiainen – Pentti Tiainen (Toyota Starlet), kes kaotasid kaasmaalastele 2:26,5. Ainsate eestlastena klassi EMV5 esikolmikusse jõudnud Raido Laulik – Tõnis Viidas (Nissan Sunny) jäid võitjatest maha 2:29,1.
Klassi tänavune meistritiitel kuulus Gert-Kaupo Kährile – Jan Pantalonile (Honda Civic), kes lõpetasid Saaremaa ralli oma klassi viiendal kohal.

Rahvusliku rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega võtsid hooaja viienda järjestikuse klassivõidu ja ka kindlustasid endale ka tänavuse meistritiitli Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3). Põnevat heitlusest kassi esikohale jagus kuni viimaste meetriteni, sest kassi teise koha saanud Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3) pidid lõpuks tunnistama konkurentide vaid 2,9 sekundilist paremust. Klassi kolmandad olid Ago Ahu – Kalle Ahu (BMW M3), kes kaotasid Ringenberg – Heinale 1:35,2.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses võtsid Silveston Saaremaa ralli võidu Hendrik Kers – Janek Tamm (Mitsubishi Lancer Evo V). Klassi teised olid Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes selle tulemusega kindlustasid endale tänavuse EMV7 klassi meistritiitli. Klassi võitjatest jäid tänavused meistrid maha 25,2 sekundiga. Neljaveoliste autode rahvusliku klassi kolmandad olid soomlased Timo Pulkkinen – Jakko Jäntti (Subaru Impreza WRX STI), kes kaotasid oma klassi parimatele 55,6 sekundiga.

Veoautode arvestuse EMV8 (E13) hooaja viienda klassivõidu võtsid tänavused meistrid Taavi Niinemets  – Esko Allika (GAZ 51A). Võitjatest 49,2 sekundi kaugusele jäid Tarmo Silt – Raido Loel (GAZ51) ja klassi kolmanda koha said Elmo Allika – Valter Nõmmik (GAZ 51), kes kaotasid Saaremaa ralli lõpuks tänavustele meistritele 2:15,3.



Fotod: Raivo Remmelgas, Ray Põder

No comments:

Post a Comment