Elfyn Evans – Daniel Barrit on Wales Rally
GB´l teel karjääri esimese võidu poole!
Wales Rally
GB 2017 jätkus laupäeval üheksa kiiruskatsega ning päeva ainus hoolduspaus oli
kavas enne kahte viimast õhtupimeduses sõidetud katset, mis paremusjärjestuses
tegid suured korrektuurid.
Liidrina
läksid tänavuse ralli kõige pikemale päevale vastu Elfyn Evans – Daniel Barritt
(Ford Fiesta RS WRC´17), kelle edu Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS
WRC´17) ees oli 24,6 ja Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS
WRC´17) ees 26,8 sekundit.
Päeva
alustati 13,91 km pikkuse Aberhirnant esimese läbimisega, mille võidu võttis
Evans, kes suurendas oma edu lähima jälitaja ees 30 sekundile. Katse teise aja
(2,5) sai Hyundai duo Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundia i20 Coupe
WRC), kes lõpetasid reedese võistluspäeva parima mitte Fordi sõitjana.
Tänak
alustas päeva neljanda ajaga ning kaotas Evansile juurde 5,4 sekundit.
Ka üheksanda
ja kümnenda kiiruskatse võidud võttis võistluspaar 3 Evans – Barritt. Heas hoos jätkas ka Neuville, kes üheksanda
katse kolmanda (+5,8) ja kümnenda katse teise ajaga (+0,3) tõusis üldarvestuses
koha võrra ning möödus Ogierist.
Tänakult
katsetelt neljas (+6,1) ja kaheksas (+3,7) aeg.
Kuigi SS11 Dyfi
võitis taas Evans, kes juhtis nüüd üldarvestuses juba 49,3 sekundiga, siis
teiseks tõusis Neuville, kes möödus 1,2 sekundiga Tänakust. Eestlane sai teist
katset järjest kaheksanda aja (+10,7).
Katsel jäid
rajaäärde ja katkestasid Fordi elektriprobleemide tõttu Mads Østberg - Emil
Axelsson (Ford Fiesta RS WRC´17).
Gartheiniogi
teise läbimise, millest tegi otseülekande ka ETV2, teenis Evans juba päeva
viienda katsevõidu ning juhtis teisena jätkava Neuville ees juba 50,6
sekundiga.
Tänak –
Järveojale kolmas järjestikune katse kaheksas aeg (+6,2). Eestlane tõdes
katselõpu intervjuus, et ega otseselt autol midagi viga polegi, kuid täna on
lihtsalt DMACkil sõitev Evans ning Hyundaid paremas löögihoos.
Järgnevana
ootas võistlejaid ees päeva pikima ehk 25,86 km Dyfi kiiruskatse
korduvläbimine.
Tüüpilistes
Walesi ralli tingimustes sõidetud kiiruskatse parima aja sõitis välja Neuville.
Liidrina jätkanud Evans andis belglasele tagasi 2,7 sekundit ning Fordi ja
Hyundai sõitja vahe oli nüüd üldarvesutses 47,9 sekundit. Tänak sai päeva
pikima katse korduselt kirja viienda aja (+7,9) ning jätkas üldarvestuses
kolmandana. Eestlane jäi Neuvillest maha 14,4 sekundiga ning edestas Ogieri 3,3
sekundiga.
Enne päeva
ainsat hoolduspausi sõideti 1,8 km pikkune Cholmondeley Castle kiiruskatse.
Lühikese
sprindi parim oli Neuville. Evans oli katse üheksas ja kaotas belglasele 1,6
sekundit. Tänakule enne hoolduspausi katse kolmas aeg (+0,8).
Katsel
lõhkusid oma auto ja sõitsid alt parema esiratta Juho Hänninen – Kaj Lindström
(Toyota Yaris WRC). Veidi hiljem teata Toyota meeskonna esindaja, et pühapäevaks
autot enam korda ei saada ning seega tähendas seda, et Hänninen – Lindström karjääri
viimasel ühisel rallil finišit ei näe.
Pärast
seitset katset ootas võistlejaid lõpuks ees hoolduspaus, kus lisaks
tavahooldusele keerati masinatele ette ka suuremad tuled, et nendega siis
kahele õhtupimeduses katsele startida.
Ralli
eelviimase katsena sõideti Aberhirnant´i teine läbimine. Kui esimesel läbimisel
oli katsel valge, siis teisel läbimisel kattis lisaks pimedusele katset ka paks
udu. Kõige riskeerivamalt läbisid katse Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
(Toyota Yaris WRC), kes edestasid teise aja saanud Hayden Paddonit – Sebastian Marshalli
(Hyundai i20 Coupe WRC), küll vaid 0,5 sekundiga, kuid Ogier – Ingrassiat 12,2,
Evans – Barrittit 27,3, Tänak – Järveoja 31,4 ja Neuville – Gilsouli 33,8
sekundiga.
See tähendas
üldarvestuses seda, et kui üldliidrina jätkas Evans, siis Latvala tõusis kahe koha
võrra ning oli nüüd neljas (+54,1). Neuville kukkus kolmandaks ja lasi endast
mööda Ogieri. Tänak kukkus üldarvestuses kuuendaks ning kaotas nüüd Evansile
1:05,2.
Kui Evans
säilitas turvalise edu, siis kohtadel 2-6 olnud mehi lahutas kõigest 15,4
sekundit.
Võistlejate
jaoks ligi 17 tundi kestnud raske võistluspäeva lõpetas Dyfnant teine läbimine,
mille võidu võttis Evans, kellele see oli päeva kuuendaks katsevõiduks. Teine
aeg Neuvillele (+0,8) ja kolmas Tänakule (+0,9).
Pühapäeval
sõidetavale viiele kiiruskatsele lähevad liidrina vastu Elfyn Evans – Daniel Barritt.
Võidu korral teeniks mehed karjääri esimese MM-võidu nii endale, kui Briti
rehvitootjale DMACK, kes debüteerisid WRC klassis just Walesi rallil aastal
2011. Uelslane pole Wales Rally GB kunagi varem võitnud ning brittide viimane
võit pärineb koduteedelt aastast 2001, kui parimad olid Richard Burns – Robert Reid.
Enne päeva
viimast katset ülesõidul auto pidureid remontinud ja katsel vaid kolme terve
pidurikettaga sõitnud Sebastien Ogier – Julien Ingrassia lähevad viimasele
võistluspäevale vastu teisena. Liidritest 53,1 sekundi kaugusele jäävad prantslased
on M-Sport meeskonnale kindlustamas MM-tiitlit ning ka meeste viies individuaalne
MM-tiitel on vaid 41,17 katsekilomeetri kaugusel.
Ogier –
Ingrassiat loodavad viimasel võistluspäeval edestada Thierry Neuville – Nicolas
Gilsoul, kuid vaid sellest ei piisa neile, et veel Austraalia rallil
tiitlivõimalusi omada. Prantslastest jäävad belglased maha 0,5 sekundiga.
Ott Tänak –
Martin Järveoja lõpetasid raske võistluspäeva kuuendal kohal. Liidritest jäävad
eestlased maha 1:06,1. Teist kohta hoidvatest meeskonnakaaslastest lahutab Tänak
– Järveoja 13 sekundit.
„Tuli
peegeldas nii kõvasti tagasi, et isegi otse auto ette polnud midagi näha. Raske
oli aru saada, kus sa teel asud," kirjeldas just selle kiiruskatsega
esikolmikust pudenenud Ott Tänak Delfile. „Midagi mõnusat polnud... kui tead,
et ees ootab 400 meetrit sirget, kuid korraga avastad end kraavi äärel, siis
tähendab see seda, et nähtavust pole üldse," lisas kaardilugeja Martin
Järveoja.
Tänaku sõnul
tuleb tagantjärgi tarkusena tunnistada, et nii keerulisteks oludeks poldud
piisavalt hästi valmis. „Udus läks liiga tuledega mängimiseks. Rütm kadus ära
ning sellistes oludes muudab see sõitmise eriti keeruliseks," nentis ta.
„Vahepeal proovisime sõita ilma tuledeta, kuid pimedas ja 200 km/h pole see ka
kuigi mõnus." Tänaku sõnul olid rajal valitsenud olud hullemad, kui
ilmaennustus lubas.
Järveoja
märkis, et nii rasketes oludes sõites on sekundid kerged kaduma. Sellise uduga,
kui ei näe, on aeg lihtne kaduma. „Meie sõitsime võib-olla vähem riskeerivalt,
teised rohkem. Paarkümmend sekundit läheb sellistes oludes päris
kiiresti," lausus ta. „Ma poleks arvanud, et läheb nii keeruliseks. See
oli ikka väga hull!"
Pühapäeval
ootab võistlejaid viis kiiruskatset, kogupikkuses 41,17 kilomeetrit. Kahes
kiiruskatsest on pühapäeval otseülekannet tegemas ka ETV2.
73. Dayinsure Wales Rally GB 2017 üldjärjestus
peale SS16:
1.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC '17 02:32:39,2
2.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +0:53.1
3.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:53.6
4.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:57.7
5.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +1:03.6
6.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17 +1:06.1
7.Meeke /
Nagle Citroën C3 WRC +1:27.6
8.Paddon /
Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +02:04.0
9.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +2:41.0
10.Sordo /
Marti Hyundai i20 Coupe WRC +03:35.8
Pühapäev 29.10.2017
SS17 Alwen 1
10.41 km 10:34
SS18 Brenig
1 [ETV2& WRC Plus] 6.43 km 11:08
SS19 Gwydir
7.49 km 12:07
SS20 Alwen 2
10.41 km 13:10
SS21 Brenig
2 [Power Stage LIVE ERR Rallistuudio & WRC Plus] 6.43 km 14:18
Foto:
M-Sport
No comments:
Post a Comment