Sunday, October 29, 2017

Elfyn Evans – Daniel Barrit on Wales Rally GB´l teel karjääri esimese võidu poole!



Wales Rally GB 2017 jätkus laupäeval üheksa kiiruskatsega ning päeva ainus hoolduspaus oli kavas enne kahte viimast õhtupimeduses sõidetud katset, mis paremusjärjestuses tegid suured korrektuurid.
Liidrina läksid tänavuse ralli kõige pikemale päevale vastu Elfyn Evans – Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC´17), kelle edu Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17) ees oli 24,6 ja Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17) ees 26,8 sekundit.
Päeva alustati 13,91 km pikkuse Aberhirnant esimese läbimisega, mille võidu võttis Evans, kes suurendas oma edu lähima jälitaja ees 30 sekundile. Katse teise aja (2,5) sai Hyundai duo Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundia i20 Coupe WRC), kes lõpetasid reedese võistluspäeva parima mitte Fordi sõitjana.
Tänak alustas päeva neljanda ajaga ning kaotas Evansile juurde 5,4 sekundit.
Ka üheksanda ja kümnenda kiiruskatse võidud võttis võistluspaar 3 Evans – Barritt.  Heas hoos jätkas ka Neuville, kes üheksanda katse kolmanda (+5,8) ja kümnenda katse teise ajaga (+0,3) tõusis üldarvestuses koha võrra ning möödus Ogierist. 
Tänakult katsetelt neljas (+6,1) ja kaheksas (+3,7) aeg.
Kuigi SS11 Dyfi võitis taas Evans, kes juhtis nüüd üldarvestuses juba 49,3 sekundiga, siis teiseks tõusis Neuville, kes möödus 1,2 sekundiga Tänakust. Eestlane sai teist katset järjest kaheksanda aja (+10,7).
Katsel jäid rajaäärde ja katkestasid Fordi elektriprobleemide tõttu Mads Østberg - Emil Axelsson (Ford Fiesta RS WRC´17).
Gartheiniogi teise läbimise, millest tegi otseülekande ka ETV2, teenis Evans juba päeva viienda katsevõidu ning juhtis teisena jätkava Neuville ees juba 50,6 sekundiga.
Tänak – Järveojale kolmas järjestikune katse kaheksas aeg (+6,2). Eestlane tõdes katselõpu intervjuus, et ega otseselt autol midagi viga polegi, kuid täna on lihtsalt DMACkil sõitev Evans ning Hyundaid paremas löögihoos.
Järgnevana ootas võistlejaid ees päeva pikima ehk 25,86 km Dyfi kiiruskatse korduvläbimine.
Tüüpilistes Walesi ralli tingimustes sõidetud kiiruskatse parima aja sõitis välja Neuville. Liidrina jätkanud Evans andis belglasele tagasi 2,7 sekundit ning Fordi ja Hyundai sõitja vahe oli nüüd üldarvesutses 47,9 sekundit. Tänak sai päeva pikima katse korduselt kirja viienda aja (+7,9) ning jätkas üldarvestuses kolmandana. Eestlane jäi Neuvillest maha 14,4 sekundiga ning edestas Ogieri 3,3 sekundiga.
Enne päeva ainsat hoolduspausi sõideti 1,8 km pikkune Cholmondeley Castle kiiruskatse.
Lühikese sprindi parim oli Neuville. Evans oli katse üheksas ja kaotas belglasele 1,6 sekundit. Tänakule enne hoolduspausi katse kolmas aeg (+0,8).
Katsel lõhkusid oma auto ja sõitsid alt parema esiratta Juho Hänninen – Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC). Veidi hiljem teata Toyota meeskonna esindaja, et pühapäevaks autot enam korda ei saada ning seega tähendas seda, et Hänninen – Lindström karjääri viimasel ühisel rallil finišit ei näe.
Pärast seitset katset ootas võistlejaid lõpuks ees hoolduspaus, kus lisaks tavahooldusele keerati masinatele ette ka suuremad tuled, et nendega siis kahele õhtupimeduses katsele startida.
Ralli eelviimase katsena sõideti Aberhirnant´i teine läbimine. Kui esimesel läbimisel oli katsel valge, siis teisel läbimisel kattis lisaks pimedusele katset ka paks udu. Kõige riskeerivamalt läbisid katse Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kes edestasid teise aja saanud Hayden Paddonit – Sebastian Marshalli (Hyundai i20 Coupe WRC), küll vaid 0,5 sekundiga, kuid Ogier – Ingrassiat 12,2, Evans – Barrittit 27,3, Tänak – Järveoja 31,4 ja Neuville – Gilsouli 33,8 sekundiga.
See tähendas üldarvestuses seda, et kui üldliidrina jätkas Evans, siis Latvala tõusis kahe koha võrra ning oli nüüd neljas (+54,1). Neuville kukkus kolmandaks ja lasi endast mööda Ogieri. Tänak kukkus üldarvestuses kuuendaks ning kaotas nüüd Evansile 1:05,2.
Kui Evans säilitas turvalise edu, siis kohtadel 2-6 olnud mehi lahutas kõigest 15,4 sekundit.
Võistlejate jaoks ligi 17 tundi kestnud raske võistluspäeva lõpetas Dyfnant teine läbimine, mille võidu võttis Evans, kellele see oli päeva kuuendaks katsevõiduks. Teine aeg Neuvillele (+0,8) ja kolmas Tänakule (+0,9).
Pühapäeval sõidetavale viiele kiiruskatsele lähevad liidrina vastu Elfyn Evans – Daniel Barritt. Võidu korral teeniks mehed karjääri esimese MM-võidu nii endale, kui Briti rehvitootjale DMACK, kes debüteerisid WRC klassis just Walesi rallil aastal 2011. Uelslane pole Wales Rally GB kunagi varem võitnud ning brittide viimane võit pärineb koduteedelt aastast 2001, kui parimad olid Richard Burns – Robert Reid.
Enne päeva viimast katset ülesõidul auto pidureid remontinud ja katsel vaid kolme terve pidurikettaga sõitnud Sebastien Ogier – Julien Ingrassia lähevad viimasele võistluspäevale vastu teisena. Liidritest 53,1 sekundi kaugusele jäävad prantslased on M-Sport meeskonnale kindlustamas MM-tiitlit ning ka meeste viies individuaalne MM-tiitel on vaid 41,17 katsekilomeetri kaugusel.
Ogier – Ingrassiat loodavad viimasel võistluspäeval edestada Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, kuid vaid sellest ei piisa neile, et veel Austraalia rallil tiitlivõimalusi omada. Prantslastest jäävad belglased maha 0,5 sekundiga.
Ott Tänak – Martin Järveoja lõpetasid raske võistluspäeva kuuendal kohal. Liidritest jäävad eestlased maha 1:06,1. Teist kohta hoidvatest meeskonnakaaslastest lahutab Tänak – Järveoja 13 sekundit.

„Tuli peegeldas nii kõvasti tagasi, et isegi otse auto ette polnud midagi näha. Raske oli aru saada, kus sa teel asud," kirjeldas just selle kiiruskatsega esikolmikust pudenenud Ott Tänak Delfile. „Midagi mõnusat polnud... kui tead, et ees ootab 400 meetrit sirget, kuid korraga avastad end kraavi äärel, siis tähendab see seda, et nähtavust pole üldse," lisas kaardilugeja Martin Järveoja.

Tänaku sõnul tuleb tagantjärgi tarkusena tunnistada, et nii keerulisteks oludeks poldud piisavalt hästi valmis. „Udus läks liiga tuledega mängimiseks. Rütm kadus ära ning sellistes oludes muudab see sõitmise eriti keeruliseks," nentis ta. „Vahepeal proovisime sõita ilma tuledeta, kuid pimedas ja 200 km/h pole see ka kuigi mõnus." Tänaku sõnul olid rajal valitsenud olud hullemad, kui ilmaennustus lubas.


Järveoja märkis, et nii rasketes oludes sõites on sekundid kerged kaduma. Sellise uduga, kui ei näe, on aeg lihtne kaduma. „Meie sõitsime võib-olla vähem riskeerivalt, teised rohkem. Paarkümmend sekundit läheb sellistes oludes päris kiiresti," lausus ta. „Ma poleks arvanud, et läheb nii keeruliseks. See oli ikka väga hull!"

Pühapäeval ootab võistlejaid viis kiiruskatset, kogupikkuses 41,17 kilomeetrit. Kahes kiiruskatsest on pühapäeval otseülekannet tegemas ka ETV2.

73. Dayinsure Wales Rally GB 2017 üldjärjestus peale SS16:

1.Evans / Barritt Ford Fiesta WRC '17 02:32:39,2
2.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17  +0:53.1
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:53.6
4.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +0:57.7
5.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +1:03.6
6.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17  +1:06.1
7.Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +1:27.6
8.Paddon / Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +02:04.0
9.Lappi / Ferm  Toyota Yaris WRC +2:41.0
10.Sordo / Marti Hyundai i20 Coupe WRC +03:35.8

Pühapäev 29.10.2017

SS17 Alwen 1 10.41 km 10:34
SS18 Brenig 1 [ETV2& WRC Plus] 6.43 km 11:08
SS19 Gwydir 7.49 km 12:07
SS20 Alwen 2 10.41 km 13:10
SS21 Brenig 2 [Power Stage LIVE ERR Rallistuudio & WRC Plus]  6.43 km 14:18


Foto: M-Sport

No comments:

Post a Comment