Estonian R2 Challenge hooaeg pakkus
noortele sõitjatele palju kogemusi ning põnevaid heitlusi
Estonian R2 Challenge 2017 võitjad Ken Torn - Kuldar Sikk |
Koostöös Eesti Autospordi Liidu (EAL) ja FIA Euroopa
autoralli meistrivõistluste (ERC) promootori Eurosport Eventsiga loodi
2017.aasta alguses noortele rallitalentidele mõeldud sari Estonian R2
Challenge, mille etapid sõideti Eesti autoralli meistrivõistluste raames.
Sarjas, kus vanusepiiranguks oli 17-26 eluaastat, sõideti
esiveoliste kuni 1,6 liitriste vabalthingavate mootoritega ja 1 liitriste
turbomootoritega R2 autodega ning kasutati DMACK rehve. Estonian R2 Challenge
oli avatud ka välisvõistlejatele.
Estonian R2 Challenge auhinnafond oli tänavu 32 000
eurot, kuid tänu rahvusvahelisele koostööle eesmärgiga aidata noortel sõitjatel
rahvuslikult tasemelt maailma tasemele jõuda, suurenes see summa 46 000
eurole.
„Eestil ja Baltikumil on pikk ajalugu, mis puudutab
häid ja kiireid rallisõitjaid, kes on jõudnud rahvusvahelisele tasemele.
Oluline on, et see traditsioon jätkuks. Me teame, et Eesti Autospordi Liidu
juhtimisel on ralli kui spordiala hästi juhitud, kuid me soovime ka oma panuse
sellesse anda, et ralli jätkuvalt kasvaks ja et saaksime üheskoos pakkuda
noortele sõitjatele võimalust ennast tõestada rahvusvahelisel tasemel., “sõnas
ERC koordinaator Jean-Baptiste Ley peale koostöölepingu allkirjastamist.
Estonian R2 Challenge peaauhind oli 28 000 eurot, mis on
mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal.
Teine koht sai auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot.
Hooaja keskel kaasati kolme esimest kohta hoidvad
Estonian R2 Challenge võistlejad ERC Junior Experience treeningprogrammi, mille
koolitused toimusid Barum rallil Tšehhis, Rally di Roma´l Itaalias ja Rally
Liepaja´l Lätis.
Lisaks rahvusvahelisele treeningprogrammile koolitati
noori autoralli tulevikulootusi ka nelja Estonian R2 Challenge võistluse
eel.
Harju rallil eel toimunud koolituse teemadeks olid
ohutus, rehvid ja vedrustus ning seda viisid läbi Silver Kütt ja Juss Roden.
Lääne-Eesti ralli eelse koolituse teemadeks olid turundus, koostöö ja
sponsorlus ning koolituse eestvedajaks oli Tarmo Hõbe. Tartu ralli koolituse
teemaks oli autosportlase üldfüüsiline ettevalmistus ja selle vajalikkus, mida
juhendas Tarmo Tiits.
Lõuna-Eesti ralli eelse koolituse teemaks oli
spordipsühholoogia, millest rääkis noortele sportlastele spordipsühholoogia
nõustaja Snezana Stoljarova.
Noored autoralli tulevikulootused alustasid hooaega
jaanuaris Lätis ning esimesed maksimumpunktid võtsid koduteedel sõitnud Martinš
Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2). Ralli absoluutarvestuses teenisid
noored lätlased suurepärase neljanda koha. Mais sõidetud Harju rallil võtsid
võidu Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T). Sellele järgnenud Lääne-Eesti
rallile startisid sarja liidritena Oliver Ojaperv - Jarno
Talve (Ford Fiesta R2). Hooaja teise etapivõidu võtsid Torn – Sikk.
Järgnevana ootas võistlejaid ees kaks Lõuna-Eesti teedel sõidetud etappi.
Juulis toimunud Tartu ralli parimad olid Sesks – Malnieks, kes ise taas
Estonian R2 Challenge arvestuse liidriteks tõusid. Augustis sõidetud
Lõuna-Eesti ralli parimad olid Torn – Sikk, kes lisaks etapivõidule võitsid ka
kõik sõidetud kiiruskatsed ning sarja liidrikoha haarasid.
Enne hooaja viimast rallit, milleks oli Saaremaa ralli,
lahutas Torn – Sikku ja Sesks – Malnieksi vaid 5 punkti. Kolmandat kohta
hoidsid esimest korda 2017. hooajal ühes autos istunud Roland Poom - Ken
Järveoja (Ford Fiesta R2), kellel oli säilinud teoreetiline võimalus sarja
peaauhind võita.
Raskete ilma- ja teeoludega sõidetud Saaremaa ralli
Estonian R2 Challenge arvestuse võidu ja sellega seoses ka sarja peaauhinna
28 000 eurot võitsid Ken Torn – Kuldar Sikk.
„Meie hooaeg lõppes hästi, mida ei saa öelda alguse kohta. Aga mida ralli edasi seda paremini saime ise paremini hakkama ja tulemused olid head. R2 klass ise oli väga huvitav ja pingeline, iga katse tuli pingutada ,et mitte kaotada konkurentidele väärtuslike punkte. Kindlasti üks arendavamaid klasse Eesti meistrivõistlustel," võttis Estonian R2 Challenge 2017 sarja võitja Ken Torn hooaja kokku.
Lätlased Sesks - Malnieks pakkusid kodustele sõitjatele tugevat konkurentsi |
Hooaja kokkuvõttes saavutasid Estonian R2 Challenge teise
koha ja teenisid 3000 eurot auhinnaraha lätlased Martinš Sesks - Andris
Malnieks.
„Hooaja algus oli meie jaoks suurepärane ning eriti hea
meel oli absoluutarvestuse neljanda koha üle. Peale kodust etappi tundus, et
heitlus Estonian R2 Challenge peaauhinna nimel on alanud.
Kõik rallid peale Tartu olid meie jaoks uued, mis
tähendas, et mul oli päris keeruline heidelda meestega, kes nendel teedel 3-5
aastat sõitnud. Hooaja jooksul õnnestus mul hoolimata spinnidest, sõiduvigadest
jne.. olla päris kiire, kuid kui sa soovid võita, siis ainult sellest ei piisa.
Nüüd ma tean, et selleks, et võita peab sul olema ka kogemusi ning ka seda, et
esimesel aastal on võimatu võita,“ võttis Martinš Sesks hooaja kokku.
„Uue hooaja plaanides on mul hetkel ERC Junior U27
meistrivõistlustel osalemine ja mõned rallid Baltikumis, kuid millise autoga
jne.. on alles selgumas,“ tutvustas noor lätlane oma karjääri edasisi plaane.
Noortele mõeldud sarja kolmanda olid Poom - Järveoja |
Noortele mõeldud Estonian R2 Challenge sarja kolmanda koha
ja 1000 eurot auhinna raha võitsid Roland Poom - Ken Järveoja.
„Alustasime hooaega uue meeskonna ja kaardilugeja Ken Järveojaga. Otsus selline muudatus teha tuli sellest, et teha asja tulevikku vaadates. Tegime hooaja jooksul ka treeninguid koos Sander Pärnaga. Üldiselt olen hooajaga rahul, kokkuvõttes arvan, et võtsime antud olukorras maksimumi, mis võtta andis, kuna sõitsime vanema tehnikaga, kui konkurendid, kuid selle eest tööd tegime kindlasti rohkem, kui olen muidu teinud. Panime palju rõhku treeningutele ja usun, et see oligi edu valem, püsida igal rallil poodiumikonkurentsis,“ sõnas Roland Poom hooaja kokkuvõtteks.
„Tänu Eesti Autospordi Liidule ja Eurosport Eventsile
sain võimaluse käia Tšehhis, Itaalias kui ka Lätis Euroopa
meistrivõistluste koolitusprogrammis. Ma arvan, et antud programm oli minu
jaoks tähtis just selle poolest, et tutvusin seal väga paljude tähtsate
rallimaailma tegelastega, nii meedia, kui ka tehasemeeskondade inimestega,
kellega saime väga hästi jutule. Tulevikku vaadates on selliseid tutvuseid
vaja. Kogu mu meeskond, eesotsas toetajatega Tööriistamarketist ja IKH-st ning
CRC tiimist võtab projekti tõsiselt ning liigume samamoodi edasi. Järgmise
hooaja koha pealt ei tahaks veel midagi kindlat öelda, sest asjad pole endalegi
veel selged, kuid kindel plaan on sõita,“ tänas Poom saadud koolituste
võimaluse eest ning tutvustas uue hooaja plaane.
Estonian R2 Challenge tänavuse hooaja kolm esimest
võistlejat on vabastatud 2018. aastal ERC Junior U27 sarja maksust (väärtus
1500 eurot sõitja kohta), juhul kui nad otsustavad sarjas osaleda.
Eurosport Events tasub Estonian R2 Challenge tänavuse võitja
eest 2018. aastal nelja esimese ERC Junior U27 etapi stardimaksud (1000 eurot
ralli), kui ta otsustab osaleda ERC Junior U27 sarjas.
Juhul kui võitja soovib osaleda kõigil kuuel etapil, siis
kahe järelejäänud etapi stardimaksud maksab EAL. ERC poolt on noortel võimalus
sel teel läbida 3 astet : ERC Junior Experience koolitusprogramm, ERC Junior
U27 meistrivõistlused (R2 autod) ja ERC Junior U28 meistrivõistlused (R5
autod).
Kokku startis Estonian R2 Challenge hooaja kuuel etapil
12 võistluspaari ning lisaks eestlastele ja lätlastele osales sõitjaid ka
Soomest (Alex Forsström) ja Inglismaalt (William Butler).
Solberg - Enganit näeb suure tõenäosusega Eestis sõitmas ka tulevikus |
Eesti meistrivõistluste kahel viimasel etapil
(Lõuna-Eesti ja Saaremaa) osales 2003.aasta autoralli maailmameistri Petter
Solbergi poeg Oliver. 15.aastane noormees alustas tänavu oma aktiivse
rallisõitja karjääriga ning osales sel hooajal Läti meistrivõistlustel, kus
võttis Peugeot 208 R2 sõites kaks Juunioride arvestuse etapi klassivõidu ning
lõpetas koos kaardilugeja Veronica Gulbæk Enganiga. Läti Juunioride meistrite
Martinš Sesks - Andris Malnieks järel teisena.
Kuigi tänu Pirelli rehvidele ei saanud noor norralane
Estonian R2 Challenge arvestuses osaleda, oli kogu Solbergide pere rõõmus, et
nad Eestisse sõitma tulid ning kaaluvad tõsiselt võimalust järgmisel hooajal
Eestis toimuvatel rallidel osaleda.
„Siin olid väga lahedad, kiired ja keerulised katsed,
kuid see oli väga hea kogemus ning ralli lõpuosas näitasin ma juba katsetel
väga head kiirust. Soovin kindlasti ka tulevikus siia sõitma tulla,“ sõnas
Oliver Solberg Lõuna-Eesti järgselt.
Estonian R2 Challenge võistlussari oli kogu hooaja
kajastatud ka Eesti suuremate meediakanalite nagu ERR, Delfi ja Postimees
uudistes. Loomulikult kajastas Estonian R2 Challenge tegemisi ka Eesti
autoralli meistrivõistluste koduleht – autoralli.ee
Eesti Autospordi Liit tänab kõiki toetajaid ja meediaväljaandeid
tänu kellele Estonian R2 Challenge võistlussari võimalikuks sai ning kajastust
leidis. Kõige suuremad tänud lähevad Castrolile, Carglassile, DMACK´ile, Eesti
Kultuurkapitalile ning Eurosport Eventsile
Fotod: Ray Põder
No comments:
Post a Comment