Silveston 50.Saaremaa juubeliralli võitsid
Ott Tänak – Georg Gross
EAL Eesti autoralli
meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge viimane etapp Silveston 50.Saaremaa
ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega, kogupikkuses 107,61km.
Reedese
võistluspäeva järel juhtisid rallit Ford Fiesta RS WRC võistlusautol sõitnud
Ott Tänak – Georg Gross. Teised olid Egon Kaur – Annika Arnek (Ford Fiesta
proto), kes kaotasid liidritele 27,7 sekundiga ning kolmandad Siim Plangi –
Urmas Roosimaa (Škoda Fabia R5), kes jäid Tänak – Grossist maha 27,9 sekundiga.
Võistluspäeva
alustati Taritu 2/Teetormaja katsega, mille võidu võtsid Tänak – Gross, kes
edestasid Plangi – Roosimaad 15,6 sekundiga. Kohe avakatsel katketasid
mootoriprobleemide tõttu 2015. aasta Saaremaa ralli võitjad Kaur – Arnek, kelle
Ford Fiesta proto autol tekkis mootoriprobleem.
Järgnevana
sõidetud ralli pikima katse Kurevere
1/Mobil Super (22,76km) esimesed kaks kohta jagasid samuti Tänak – Gross ja
Plangi – Roosimaa.
Enne
laupäevase võistluspäeva esimest hoolduspausi sõidetud Pidula/Tesman Auto
kiiruskatsega suurendasid Tänak – Gross oma lähimate jälitajate ees edu juba
pea kahele minutile.
Enne Pidula
katset teist kohta hoidnud Plangi – Roosimaa tegid katsel sõiduvea, mis maksis
neile ligi kuus minutit ning üldarvestuses kukkusid mehed 40. kohale.
Tänu
eestlaste ebaõnnele tõusid teisele kohale samuti Škoda Fabia R5 autol sõitvad
Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov. Kolmandana saabusid hoolduspausile Raul
Jeets – Andrus Toom (Škoda Fabia R5), kes jäid liidritest maha 2:17,5.
Peale
hoolduspausi jätkus ralli Leedri/Cramo katse esimese läbimisega ning juba seitsmenda
kiiruskatse võidu järjest võtsid Tänak – Gross.
Võistluse
kaheksas kiiruskatse Kurevere 2/Mobil Super pakkus lisaks rasketele ilma- ja
teeoludele Ott Tänakule ka ärevad hetked, sest tema juhitud Ford Fiesta WRC-l
tuli rool lahti. Sellest hoolimata võttis autoralli MM-sarja teine mees
katsevõidu ning suurendas oma üldedu Gryazini ees kahele ka poolele minutile.
„Suht katse
alguses hakkas rool käest ära kukkuma, aga suunda sain muuta,“ sõnas Tänak
katse lõpus ralliraadiole.
Peale teist
hoolduspausi jätkus võistlus Leedri katse teise läbimisega. Tänak kaotas küll
oma esimese läbimise ajale 2,2 sekundiga, kuid suurendas üldarvestuses edu
Gryazini ees veel 10,7 sekundi võrra.
Ralli
eelviimase katsena sõideti Saaremaa klassik Toomalõuka/Citroën, mille võit
kuulus võistluspaarile nr.1 Tänak – Gross. Kui üheksanda katse järel olid Siim
Plangi – Urmas Roosimaa tõusnud üldarvestuses 13. kohale, siis sõiduviga
kümnendal katsel kukutas mehed absoluutarvetuses teise kümne lõppu.
Silveston Saaremaa juubeliralli viimaseks katseks oli Sääre/Silveston,
mis oli ka võistluse punktikatseks. Ka sellel katsel ei andnud Ott Tänak –
Georg Gross teistele võimalust ning nii kindlustasid mehed endale perfektse
saldoga 11/11 katsevõitu 50.Saaremaa ralli võidu.
Nii
Tänakule, kui Grossile oli see kolmandaks Saaremaa ralli võiduks. Grossil aga
on nüüd piloodina võidetud kahe võidu kõrval ette näidata ka võit
kaardilugejana. Saaremaa teedel on varem sellise saavutusega hakkama saanud Jaan
Metssalu, kes võitis veoautol sõites kaardilugejana 1978. aasta Tehumardi ralli
ning sõitjana aasta hiljem sõidetud võistluse.
„Kui aus
olla, siis oli päris nauditav. Olud olid tõesti keerulised ja minulgi parajalt
pusimist. Au ja kiitus Georgile. Ulme, mida me tegime. Nii palju, kui mina
inimesi tean, siis enamik ei uskunud, et ta hakkama saab. Võitsime kõik katsed
ja sõitsime korraliku WRC-hooga. See, mida Georg täna tegi, siis on palju
kaardilugejaid, kes sellega hakkama ei saaks. Ma arvan, et mina seda ei teeks,“
võttis Tänak võidu toonud 50.Saaremaa ralli kokku.
Absoluutarvestuse
teise koha saavutasid Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov, kes jäid
11.kiiruskatse järel Tänak – Grossist maha 3:24,9. Kolmandana finišeerisid Raul
Jeets – Andrus Toom, kes jäid kaasmaalastest ralli lõpuks maha 4:49,7. Jeets –
Toom saavutasid viimati Eesti meistrivõistluste etapil poodiumikoha 2011. aasta
Mulgi rallil.
EMV3 ehk N-rühma Silveston Saaremaa ralli parimad olid
Markus Abram – Jarmo Võsa (Mitsubishi Lancer). Klassi teised Allan Popov –
Aleksei Krylov (Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:31,4 ja kolmandad Dmitry Feofanov –
Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evo IX) +5:05,3.
Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuses
olid hooaja viimase võistluse kiireimad Kaspar Koitla – Andres Ots (Mitsubishi
Lancer Evo IX). EMV4 arvestuse teised olid Hendrik Kers – Mihkel Kapp
(Mitsubishi Lancer Evo V) +3:13,6 ja kolmandad lätlased Rolands Jaunzems – Ainars Kalnins (Mitsubishi
Lancer Evo VIII) +4:27,6.
Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5
võitsid Silveston Saaremaa ralli Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic
Type-R). Klassi teised olid Rico Rodi – Ilmar Pukk (Honda Civic Type-R) +8:00,0
ja kolmandad Erkko East – Margus Brant (Honda Civic Type-R) +8:57,6.
Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 ja
Estonian R2 Challenge arvestuses olid Saaremaa ralli parimad ning teenisid
Estonian R2 Challenge peaauhinna 28 000 eurot Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford
Fiesta R2T). Saaremaa ralli noorte arvestuse teised olid Rasmus Uustulnd – Kauri
Pannas (Peugeot 208 R2) +1:07,5 ja kolmandad Roland Poom – Ken Järveoja (Ford
Fiesta R2) +1:15,4.
Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise
mootoritega autodega võtsid Saaremaa teedel klassivõidu leedukad Giedrius
Firantas – Matas Valiulis (BMW M3). Teise koha said Marko Ringenberg - Allar
Heina (BMW M3) +38,3 ja kolmandad olid Madis Vanaselja – Jaanus Hõbemägi (BMW
M3) +3:37,9.
Kaheveoliste klassi EMV8 (E10) Silveston Saaremaa ralli klassivõidu
võtsid Lembit Soe – Kalle Ahu (Toyota Starlet). Klassi teised olid Karl Jalakas
– Rando Tark (BMW Compact) +3:53,4 ja kolmandad Mick Holland – Karolis Kairys
(Ford Escort MK1) +5:23,0.
Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6
liitrise mootoriga kaheveoliste autodega võitsid Klim Baikov – Andrey Kleshchev
(Lada 2105). Teised koha teenisid Kermo Laus – Alari Jürgens (Nissan Sunny)
+37,9 ja kolmandad olid Priit Guljajev – Janek Ojala (Nissan Sunny) +2:20,8.
Veoautode EMV10 (E13) arvestuse Silveston 50.Saaremaa ralli
parimad olid Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A). Klassi teised olid Meelis
Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 51R) +1:56,10 ja kolmandad EMV10 klassi tänavused
meistrid Kaido Vilu – Erik Vaasa (GAZ
51) +2:11,3.
Silveston
50.Saaremaa ralli tulemused: http://saaremaarally.eu/site/index.php/Eesti-kategooriad/Tulemused-publikule/index.html
Foto: Ray Põder
No comments:
Post a Comment