Tehniliste probleemidega heidelnud Tänak –
Järveoja jätkavad Kataloonia rallil kolmandal kohal
Kataloonia
ralli reedene võistluspäev lõppes mehaanikute võidujooksuga ajaga, sest 75
minuti jooksul pidid nad kruusaseades autot ümber ehitama laupäevasteks
asfaldikatseteks.
Võistlus
jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega ning ees ootas 121,86 katsekilomeetrit.
Teisele
võistluspäevale läksid liidrina vastu Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai
i20 Coupe WRC). Norralaste edu enne teise võistluspäeva asfaldikatseid oli Sebastien
Ogier – Julien Ingrassia ees (Ford Fiesta RS WRC´17) 1,4 ja Kris Meeke – Paul
Nagle (Citroen C3 WRC) ees 3 sekundit.
Ott Tänak –
Martin Järveoja tõusid reedese viimase katsega koha võrra ning jätkasid
neljandana. Liidritest jäid eestlased
maha 6,3 sekundiga.
Päeva
alustati 24,40 km pikkuse El Montmell esimese läbimisega. Katsevõidu võtsid
Meeke – Nagle, kes ise ka uuteks ralli liidriteks tõusid. Katse teine aeg
Hispaania rallifännide lemmikutele Dani Sordole – Marc Martile (Hyundai i20
Coupe WRC) +3,6 ja kolmas aega soomlastele Juho Hännineile – Kaj Lindströmile
(Toyota Yaris WRC) +4,0. Tänak – Järveoja alustasid hommikut viienda katseajaga
+10,3 ning samale positsioonile langesid eestlased ka üldarvestuses. Sarnaselt Tänakule kurtsid enamus sõitjaid
katse lõpus alajuhitava auto üle.
Järgnevana
sõidetud El Pont d'Armentera ja Savallà kiiruskatsed olid võrreldes möödunud
aastase Kataloonia ralliga uued. Nende mõlema võidud võtsid Hänninen –
Lindström, kes üldarvestuses tõusid kahe koha võrra ning jätkasid kuuendana.
Soomaste järel mahtusid päeva teisel katsel TOP3 Meeke – Nagle +1,3 ja Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1,8.
Tänak –
Järveoja suutsid ülesõidul veidi auto seadistusi paremaks saada ning tulemuseks
katse neljas aeg +4.0. Üldarvestuses
jätkas liidrina Meeke. Teiseks tõusis Sordo, kes möödus Ogierist. Hyundai ja
Fordi sõitja vahe oli 0,1 sekundit.
Enne
hoolduspausi sõidetud katse teised olid Tänak – Järveoja, kes jagasid kohta
Esapekka Lappi – Janne Fermiga (Toyota Yaris WRC) +2,9.
Tänaku hea
katseaeg tähendas seda, et eestlane tõusis teiseks ka üldarvestuses.
Meeskonnakaaslast Ogieri edestas Tänak 0,3 sekundiga.
Eelmise
katse järel teiseks tõusnud Sordo kukkus neljandaks ning kaotas omakorda
Ogierile vaid 0,8 sekundiga. Viiendana jätkasid võistluspäeva liidrina
alustanud Mikkelsen – Jæger. Mikkelsen sõnas esimese katseteringi lõpus, et tal
on Hyundaiga veel asfaldil liiga vähe kogemust ning ei saa veel endast 100% sellele
pinnasel anda.
Üheksanda
kiiruskatse starti hilinesid Neuville – Gilsoul, kelle autol oli kaheksandal
kiiruskatsel hüdraulika probleeme ning lisaks ei käivitunud katse lõpus enam
auto.
Lõpuks said
belglased taas auto käima, kuid olid juba katse starti hilinemas ning tegid
ülesõidul spinni ja lõhkusid selle tagajärjel auto tagumise osa. Lõpuks
õnnestus MM-sarja teistel meestel ikka üheksandale katsele startida, kuid seda
kolme minutilise hilinemisega, mille eest teeniti 30 sekundiline karistus.
Tänak –
Järveoja saabusid lõunapausile mõtlike nägudega, sest üheksandal katsel oli
nende Fordi käigukast hakanud imeliku häält tegema. Kuna aga ühel
võistlusnädalavahetusel on lubatud kasutada kahte käigukasti ning esimene neist
oli juba kasutusel reedestel kruusakatsetel, siis oli ainus variant asendada
streikima hakanud käigukast vales seades kastiga.
Teist
katseteringi alustas kõige paremini Neuville, kes võitis katse ning kerkis
üldarvestuses seitsmendaks. Katse teise aja jagasid omavahel Lappi ja Sordo,
kes jäid Neuvillest maha vaid 0,1 sekundiga.
Kruusaseades
käigukastiga sõitnud Tänak sai katselt kirja viienda aja +1,8. Üldarvestuses
kaotas eestlane koha ning jätkas nüüd kolmandana.
„Päris raske
on nii sõita, sest see käigukast pole mõeldud asfaldil sõitmiseks, kuid see oli
meie ainus valik. Mis meil muud üle jääb, kui peame selle olukorraga toime
tulema,“ sõnas eestlane peale SS10 lõppu.
El Pont
d'Armentera korduvläbimise parim oli Ogier, kes edestas 0,6 sekundiga Neuville
ja 0,9 sekundiga liidrina jätkanud Meeke.
Tänakule katse neljas aeg +1,4.
Üldarvestuses
toimus ainus muutus selles, et Hänninen ja Mikkelsen vahetasid omavahel kohad,
olles nüüd vastavalt viies ja kuues.
Ka laupäeva
eelviimase katse võitis Ogier, kes tõusis üldarvestuses teiseks. Liider Meekest
jäi nüüd kolmekordne Kataloonia ralli võitja maha 13,9 sekundiga. M-Sport
meeskonnale tõi katselt kaksikvõidu Tänak, kes kaotas Ogierile 0,6 sekundiga.
Katse kolmanda aja jagasid Toyota sõitjad Hänninen ja Lappi +1,0. Ralli
kaheteistkümnes katse kujunes katastroofiks Hyundai meeskonnale, kelle kolmest
autost kaks jäid rajaäärde. Ühes ja samas kohas katkestasid lõhutud
roolisüsteemi tõttu nii Sordo - Marti, kui ka Mikkelsen – Jæger.
Päeva
lõpetas 2,24 km pikkune Salou publikukatse, mille võit läks võistluspaarile nr.1
Ogier – Igrassia. Teised olid Meeke –Nagle
+0.9 ja kolmandad Tänak – Järveoja +1,4.
Ka ralli
kokkuvõttes hoiavad need samad mehed TOP3 kohtasid. Liidrid on Kris Meeke –
Paul Nagle, kelle edu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia ees on 13 ja Ott Tänak
– Martin Järveoja ees 14,5 sekundit. Neljanda koha võitlesid päeva lõpuks välja
Juho Hänninen – Kaj Lindström.
Kataloonia MM-ralli järjestus peale SS13
1.Meeke /
Nagle Citroën C3 WRC 2:16:21.1
2.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +0:13.0
3.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17 +0:14.5
4.Hänninen /
Lindström Toyota Yaris WRC +0:34.0
5.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:53.2
6.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +1:22.1
7. Østberg /
Eriksen Ford Fiesta WRC 2017 +1:39.8
8.Lefebvre /
Moreau Citroën C3 WRC +2:00.7
9.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC '17 +3:15.1
10.Camilli /
Veillas Ford Fiesta R5 +5:40.8
Pühapäeval
ootab võistlejaid kuus asfaldikatset ja 74,26 katsekilomeetrit.
Võrreldes
möödunud aastaga on kõik pühapäeva sõidetavad katsed uued. Punktikatsena
sõidetavat Santa Marina katset sõideti viimati Kataloonia rallil 2012.aastal. Sõitjad
peavad pühapäeval ligi 75 kilomeetrit katseid läbima ilma hoolduspausita.
Kataloonia
ralli viimase võistluspäeva kahest katsest teeb otseülekande ka ETV. Karl-Mihkel Elleri kõval võtab kommentaatorina
koha sisse ise kolmel korral Kataloonia teedel sõitnud Karl Kruuda.
Kataloonia MM-ralli pühapäevased
kiiruskatsed
SS14 L'Albiol
1 6.28 km 08:00
SS15 Riudecanyes
1 16.35 km 08:38
SS16 Santa
Marina 1 [LIVE WRC Plus & ETV2] 14.50 km 09:38
SS17 L'Albiol
2 6.28 km 11:14
SS18 Riudecanyes
2 16.35 km 11:53
SS19 Santa
Marina 2 [Power Stage LIVE WRC Plus & ETV Rallistuudio] 14.50 km 13:18
Foto: M-Sport
No comments:
Post a Comment