Saturday, October 7, 2017

Tehniliste probleemidega heidelnud Tänak – Järveoja jätkavad Kataloonia rallil kolmandal kohal



Kataloonia ralli reedene võistluspäev lõppes mehaanikute võidujooksuga ajaga, sest 75 minuti jooksul pidid nad kruusaseades autot ümber ehitama laupäevasteks asfaldikatseteks.
Võistlus jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega ning ees ootas 121,86 katsekilomeetrit.
Teisele võistluspäevale läksid liidrina vastu Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC). Norralaste edu enne teise võistluspäeva asfaldikatseid oli Sebastien Ogier – Julien Ingrassia ees (Ford Fiesta RS WRC´17) 1,4 ja Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen C3 WRC) ees 3 sekundit.
Ott Tänak – Martin Järveoja tõusid reedese viimase katsega koha võrra ning jätkasid neljandana.  Liidritest jäid eestlased maha 6,3 sekundiga.

Päeva alustati 24,40 km pikkuse El Montmell esimese läbimisega. Katsevõidu võtsid Meeke – Nagle, kes ise ka uuteks ralli liidriteks tõusid. Katse teine aeg Hispaania rallifännide lemmikutele Dani Sordole – Marc Martile (Hyundai i20 Coupe WRC) +3,6 ja kolmas aega soomlastele Juho Hännineile – Kaj Lindströmile (Toyota Yaris WRC) +4,0. Tänak – Järveoja alustasid hommikut viienda katseajaga +10,3 ning samale positsioonile langesid eestlased ka üldarvestuses.  Sarnaselt Tänakule kurtsid enamus sõitjaid katse lõpus alajuhitava auto üle.
Järgnevana sõidetud El Pont d'Armentera ja Savallà kiiruskatsed olid võrreldes möödunud aastase Kataloonia ralliga uued. Nende mõlema võidud võtsid Hänninen – Lindström, kes üldarvestuses tõusid kahe koha võrra ning jätkasid kuuendana. Soomaste järel mahtusid päeva teisel katsel TOP3 Meeke – Nagle +1,3 ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1,8.
Tänak – Järveoja suutsid ülesõidul veidi auto seadistusi paremaks saada ning tulemuseks katse neljas aeg +4.0.  Üldarvestuses jätkas liidrina Meeke. Teiseks tõusis Sordo, kes möödus Ogierist. Hyundai ja Fordi sõitja vahe oli 0,1 sekundit.
Enne hoolduspausi sõidetud katse teised olid Tänak – Järveoja, kes jagasid kohta Esapekka Lappi – Janne Fermiga (Toyota Yaris WRC) +2,9.
Tänaku hea katseaeg tähendas seda, et eestlane tõusis teiseks ka üldarvestuses. Meeskonnakaaslast Ogieri edestas Tänak 0,3 sekundiga.
Eelmise katse järel teiseks tõusnud Sordo kukkus neljandaks ning kaotas omakorda Ogierile vaid 0,8 sekundiga. Viiendana jätkasid võistluspäeva liidrina alustanud Mikkelsen – Jæger. Mikkelsen sõnas esimese katseteringi lõpus, et tal on Hyundaiga veel asfaldil liiga vähe kogemust ning ei saa veel endast 100% sellele pinnasel anda.
Üheksanda kiiruskatse starti hilinesid Neuville – Gilsoul, kelle autol oli kaheksandal kiiruskatsel hüdraulika probleeme ning lisaks ei käivitunud katse lõpus enam auto.
Lõpuks said belglased taas auto käima, kuid olid juba katse starti hilinemas ning tegid ülesõidul spinni ja lõhkusid selle tagajärjel auto tagumise osa. Lõpuks õnnestus MM-sarja teistel meestel ikka üheksandale katsele startida, kuid seda kolme minutilise hilinemisega, mille eest teeniti 30 sekundiline karistus.
Tänak – Järveoja saabusid lõunapausile mõtlike nägudega, sest üheksandal katsel oli nende Fordi käigukast hakanud imeliku häält tegema. Kuna aga ühel võistlusnädalavahetusel on lubatud kasutada kahte käigukasti ning esimene neist oli juba kasutusel reedestel kruusakatsetel, siis oli ainus variant asendada streikima hakanud käigukast vales seades kastiga.
Teist katseteringi alustas kõige paremini Neuville, kes võitis katse ning kerkis üldarvestuses seitsmendaks. Katse teise aja jagasid omavahel Lappi ja Sordo, kes jäid Neuvillest maha vaid 0,1 sekundiga.
Kruusaseades käigukastiga sõitnud Tänak sai katselt kirja viienda aja +1,8. Üldarvestuses kaotas eestlane koha ning jätkas nüüd kolmandana.

„Päris raske on nii sõita, sest see käigukast pole mõeldud asfaldil sõitmiseks, kuid see oli meie ainus valik. Mis meil muud üle jääb, kui peame selle olukorraga toime tulema,“ sõnas eestlane peale SS10 lõppu.

El Pont d'Armentera korduvläbimise parim oli Ogier, kes edestas 0,6 sekundiga Neuville ja 0,9 sekundiga liidrina jätkanud Meeke.  Tänakule katse neljas aeg +1,4.
Üldarvestuses toimus ainus muutus selles, et Hänninen ja Mikkelsen vahetasid omavahel kohad, olles nüüd vastavalt viies ja kuues.
Ka laupäeva eelviimase katse võitis Ogier, kes tõusis üldarvestuses teiseks. Liider Meekest jäi nüüd kolmekordne Kataloonia ralli võitja maha 13,9 sekundiga. M-Sport meeskonnale tõi katselt kaksikvõidu Tänak, kes kaotas Ogierile 0,6 sekundiga. Katse kolmanda aja jagasid Toyota sõitjad Hänninen ja Lappi +1,0. Ralli kaheteistkümnes katse kujunes katastroofiks Hyundai meeskonnale, kelle kolmest autost kaks jäid rajaäärde. Ühes ja samas kohas katkestasid lõhutud roolisüsteemi tõttu nii Sordo - Marti, kui ka Mikkelsen – Jæger.
Päeva lõpetas 2,24 km pikkune Salou publikukatse, mille võit läks võistluspaarile nr.1 Ogier –  Igrassia. Teised olid Meeke –Nagle +0.9 ja kolmandad Tänak – Järveoja +1,4.
Ka ralli kokkuvõttes hoiavad need samad mehed TOP3 kohtasid. Liidrid on Kris Meeke – Paul Nagle, kelle edu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia ees on 13 ja Ott Tänak – Martin Järveoja ees 14,5 sekundit. Neljanda koha võitlesid päeva lõpuks välja Juho Hänninen – Kaj Lindström.

Kataloonia MM-ralli järjestus peale SS13

1.Meeke / Nagle Citroën C3 WRC 2:16:21.1
2.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17  +0:13.0
3.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17  +0:14.5
4.Hänninen / Lindström Toyota Yaris WRC +0:34.0
5.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:53.2
6.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +1:22.1
7. Østberg / Eriksen Ford Fiesta WRC 2017 +1:39.8
8.Lefebvre / Moreau Citroën C3 WRC +2:00.7
9.Evans / Barritt Ford Fiesta WRC '17  +3:15.1
10.Camilli / Veillas Ford Fiesta R5 +5:40.8

Pühapäeval ootab võistlejaid kuus asfaldikatset ja 74,26 katsekilomeetrit.
Võrreldes möödunud aastaga on kõik pühapäeva sõidetavad katsed uued. Punktikatsena sõidetavat Santa Marina katset sõideti viimati Kataloonia rallil 2012.aastal. Sõitjad peavad pühapäeval ligi 75 kilomeetrit katseid läbima ilma hoolduspausita.
Kataloonia ralli viimase võistluspäeva kahest katsest teeb otseülekande ka ETV.  Karl-Mihkel Elleri kõval võtab kommentaatorina koha sisse ise kolmel korral Kataloonia teedel sõitnud Karl Kruuda.

Kataloonia MM-ralli pühapäevased kiiruskatsed

SS14 L'Albiol 1 6.28 km 08:00
SS15 Riudecanyes 1 16.35 km 08:38
SS16 Santa Marina 1 [LIVE WRC Plus & ETV2] 14.50 km  09:38
SS17 L'Albiol 2 6.28 km 11:14
SS18 Riudecanyes 2 16.35 km 11:53
SS19 Santa Marina 2 [Power Stage LIVE WRC Plus & ETV Rallistuudio] 14.50 km 13:18


Foto: M-Sport

No comments:

Post a Comment