Sunday, July 29, 2018


Soome MM-rallil domineerivad Ott Tänak – Martin Järveoja on teel karjääri neljanda MM-etapivõidu poole

Tänak - Järveoja näitasid ka laupäeval kõikidele konkurentidele tagatulesid

Soome MM-ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega ning ees ootas 142,98 katsekilomeetrit.
Võistluspäeva alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Eestlastest jäid 5,8 sekundi kaugusele Mads Østberg – Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC) ning 23,1 sekundiga jäid meeskonnakaaslastest maha Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC).


Päeva avakatsena sõideti ralli pikima katse Päijälä (23,92 km) esimene läbimine. Ott Tänaku üks tugevamaid trumpe on alati olnud hommikuste katsete võimas ja kiire sõit ning just selle trumbi käis eestlane välja ka laupäeva avakatsel. Tulemuseks ülivõimas katsevõit, sest lähimaid konkurente, kelleks olid identse aja välja sõitnud Latvala ja Østberg, edestas eestlane koguni 8,5 sekundiga.
Üldarvestuses tõusid peale laupäeva avakatset Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) ja Elfyn Evans – Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC), kes möödusid Sebastien Ogier – Julien Ingrassiast (Ford Fiesta WRC), ja olid nüüd vastavat kuuendad ja seitsmendad.
Äreva äratuse elasid hommikul üle Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson (Citroën C3 WRC). Kui reede õhtusel viimasel katsel oli neil probleeme auto kütusesüsteemiga, siis nüüd käidi katse esimesel kilomeetril üle katuse ning katkestati.
Ka järgneval kolmel katsel polnud kellelgi vastust võistluspaarile nr.8 Tänak – Järveoja. Eestlased kirjutasid oma kontosse veel kolm katsevõitu ning said lõunapausile turvalises edus.
Laupäeva 71,43 sõidetud katsekilomeetriga olid Toyota sõitjad oma hommikuse 5,8 sekundilise suurendanud 23,7 sekundi peale. Kui Tänak – Järveoja olid võitnud kõik hommikused neli katset, siis sama kindalt jagasid nendel katsetel ülejäänud TOP3 kohad ära Østberg ja Latvala.
Heasse hoogu oli saanud ka Tänaku meeskonnakaaslane ja möödunud aasta Soome MM-ralli võitja Lappi, kes tõusis enne hoolduspausi üldarvestuses viiendale kohale.

„Hommik oli väga ok. Olud on väga erinevad võrreldes eilsega. Hommikul oli veel eilne rütm sees, aga täna hommikul enesetunne nii hea ei olnudki. Eile oli palju parem. Nüüd me oleme ära harjunud ja rütm on hetkel väga ok. Olud on rasked ja kuumust on ka oma jagu. Kindlasti on hea, et väike vahe on sees praegu,“ sõnas Tänak ERRile lõunase hoolduspausi ajal.


Kuigi Tänak sõnas hommikuste katsete kommentaarides, et ta ei suru enam nii kõvasti, kui ta tegi seda reedel ning, et tal on nüüd juba väikene edu sees, siis saarlane ei jätnud sellegipoolest midagi juhuse hooleks ning võitis ka peale lõunapausi sõidetud katse. Tõsi, seekord pidi ta seda jagama meeskonnakaaslase Latvalaga. Soomlasele oli see katsevõit aga märgilise tähisega, nimelt oli see 33.aastase 17 MM-rallit võitnud Latvala karjääri 500.katsevõiduks.
Kui hommikusi katseid domineerisid Tänak – Järveoja ja Toyota, siis pealelõunastel näitasid Toyotad koguni sellist kiirust, et neljast katsest kolmel võeti kolmikvõit. Kakaristo katse esikolmiku moodustasid Lappi, Latvala ja Tänak ning täpselt samas järjestuses lõpetati ka Päijälä teine läbimine.
Katsevõiduga tõusid Lappi – Ferm üldarvestuses koha võrra ning möödusid Hayden Paddon – Sebastian Marhsallist (Hyundai i20 Coupe WRC) ning jätkasid nüüd neljandal kohal.

Mads ja Torstein, pilgud teele! :)
Just Päijälä katsel otsustasid möödunud aastal Soome naised üllatada Østberg – Erikseni ning kostitada neid rajaäärse toppless vaatega ning ega siis ju traditsioone ei tohi muuta. Ka sel aastal avanes norralastele sama vaatepilt ning lisandunud oli võimalus auto puhtaks pesta ning rehvitööd ära teha J
Päeva viimase katsena sõideti Pihlajakoski teine läbimine ning ka selle katse võit läks Lappile, mis tähendas, et kui reedel jõudsid tootjatest katsevõiduni ka Citroën ja Ford, siis laupäeva oli vaid Toyota päralt.
Ott Tänak – Martin Järveoja lähevad Soome MM-ralli viimasele võistluspäevale vastu kindlate liidritena. Nende edu Østberg – Eriksen´i ees on 39 ja Latvala – Anttila ees 44,4 sekundit. Østberg ja Latvala lubasid mõlemad päeva lõpu pressikonverentsil, et pühapäeval end tagasi ei hoita ning las teise koha omanik selgub võrdses heitluses. Otti enam ilmselgelt kumbki neist püüdma ei lähe, sest nagu ütles Mads, pole maailmas ühtegi inimest, kes pühapäeval Otti püüda suudaks ning nii see täpset ongi.

„Tulime sellega toime (roolivõimu probleemiga), auto oli sõidetav. Üldiselt oli hea, aga keeruline pärastlõuna, loomulikult ei surunud me enam väga kõvasti, sest meil oli juba suur edu,“ sõnas Tänak laupäevase viimase kiiruskatse finišis.

VIDEO: ERRi intervjuu Ott Tänakuga
VIDEO: ERRi intervjuu Martin Järveojaga

Soome MM-ralli järjestus peale SS19

1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 2:13:18.2
2.Østberg / Eriksen Citroën C3 WRC +0:39.0
3.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +0:44.4
4.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +1:20.6
5.Paddon / Marshall Hyundai i20 WRC +1:29.6
6.Suninen / Markkula Ford Fiesta WRC +1:45.1
7.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC +2:07.6
8.Evans / Barritt Ford Fiesta WRC +2:17.9
9.Breen / Martin Citroën C3 WRC +2:56.4
10.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:34.5

Ken Torn liikumas karjääri esimese JWRC etapivõidu suunas

Ka JWRC arvestuses hoiavad liidrikohta saarlane ja elvakas

 JWRC arvestuse liidritena alustasid võistluspäeva Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T). Nende  edu Emil Bergvist – Joakim Sjöberg ees oli 21,7 ja Terry Folb – Kevin Bronner ees 41,8 sekundit.
Kõige paremini oli ärganud Torn, kes võttis kohe katsevõidu ning suurendas oma edu Bergkvisti ees 0,4 sekundi võrra. Mainimist väärib, et Torni Fiesta R2T reedene piduriprobleem ei olnud kuhugi kadunud. Ka päeva teise katse esimesed kaks kohta jagasid ära eestlane ja rootslane. Kui avakatsel suurendas Torn Bergkvisti ees edu 0,4 sekundi võrra, siis nüüd andis ära 0,6.
Ka järgneva katse võitis rootslane, kuid seda juba 5 sekundilise eduga. Kahe võistluspaari vahe oli nüüd 16,5 sekundit. Ka enne hoolduspausi sõidetud katse parim oli Bergkvist ning vähendas Torniga veel vahet 1,4 sekundi võrra. Peale hoolduspausi sai aga kõige parem hoo üles Torn, kes edestas 8,95 km pikkuse katsega Bergkvisti 6,4 sekundiga. Eestlane ei teinud hinnaalandust ka järgneval katsel ning võttis rootslaselt veel juurde 4,1 sekundit. Võistluse pikima katse Päijälä teisel läbimisel pidi aga saarlane vastu võtma väikese tagasilöögi, sest tema Ford Fiesta R2T purunes 3km enne katse lõppu vasak esimene rehv ning Bergkvistil õnnestus tänu sellele tagasi võtta koguni 14,6 sekundit. Eestlase ja rootslase vahe oli nüüd peale 18 sõidetud katset 11 sekundit. Torn aga ei kavatsenudki ilma võitluseta alla anda ning sellest, mis eelmisel katsel tehnilistel põhjustel kaotas, võttis päeva viimasel katsel katsevõiduga 1,7 sekundit tagasi. Pühapäevastele katsetele lähevad Torn – Sikk vastu JWRC liidritena ning nende edu  Bergvist – Sjöberg ees on 12,7 sekundit.

„Tänase päevaga olen kindlasti rahul. Päeva ainus negatiivne koht oli üks rehvipurunemine aga õnneks ei kaotanud liialt aega. Oleme liidrid ja päev oli üldises mõttes väga positiivseid emotsioone täis,“ sõnas Torn Rallihullu sõidupäevikule laupäeva lõpuks.

VIDEO: ERRi intervjuu Ken Torniga

Pühapäevastele katsetele stardivad Torn – Sikk 32 autona.

Soome rallil MM-debüüti tegev Roland Poom näitas laupäevastel katsetel head kiirust

Poom - Järveoja näitasid laupäeval väga head kiirust

Soome MM-ralli sai oma jätku laupäeval ning pärast reedest katkestamist, olid Rally2 reeglite alusel tagasi stardis ka Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T).  
Päeva alustati võistluse pikima kiiruskatsega, millel pikkust 23,92 km. Sarnaselt reedese võistluspäevaga tekkis Rolandi ja Keni võistlusautol probleem kohe avakatsel. Kui reedel pidid eestlased tänu purunenud radiaatorile tee äärde jääma, siis seekord oli murekohaks purunenud parem esimene rehv. Kuna rehvi purunemine juhtus katse esimesel kilomeetril, siis otsustasid mehed rehvi ära vahetada ning jätkata. Järgmisena sõidetud Pihlajakoski esimeselt läbimiselt näitasid Roland ja Ken, et milleks nad tegelikult võimelised on. Esiveoliste autode arvestuses saadi kirja kolmas aeg ning seda JWRC klassi juhtivate kaasmaalaste Ken Torni ja Kuldar Sikku järel.
Soome ühe klassiku ehk Kakaristo pidid Roland ja Ken läbima mitte täisvõistluskiirusel, sest katse tuli Markus Manninen - Arto Ranta avarii tõttu tühistada. Õnneks selgus hiljem, et soomlastega oli siiski kõik korras. Enne hoolduspausi sõidetud Tuohikotanen kiiruskatse said Poom – Järveoja läbida jälle võistluskiirusel ning tulemuseks esiveoliste katse viies aeg. Peale lõunapausi sõideti Tuohikotanen katse korduvläbimine ning sellel Rolandile ja Kenile jagatud katse neljas aeg. Katse võitnud Torn – Sikkust jäid nad maha 8,5 sekundiga. Kui Kakaristo esimesel läbimisel pidid eestlased rahulikult võtma, siis teisel läbimisel saadi see läbida juba soovitud tempos ning tulemuseks katse kuues aeg. 23,66 km pikkuse katsega jäädi katsevõidu võtnud ja JWRC esikoha eest heidelnud kaasmaalastest maha 35,7 sekundiga. Ralli pikima katse ehk Päijäle korduselt Rolandile ja Kenile neljas aeg.
142,98 katsekilomeetrise võistluspäeva viimaselt katselt eestlastele viies aeg. Taas katse võitnud Torn – Sikkust jäid CRC meeskonna sõitjad maha 16,6 sekundiga. Seega saab öelda, et esimest MM-rallilt sõitvalt Rolandilt väga korralik päev, kui välja arvata laupäeva avakatse rehvipurunemine.

„Katsed, mis sõita saime olid enamvähem okeid. Sõitsime omas rahulikus tempos, sest kindel eesmärk oli auto päeva lõpuni tuua. Sellegi poolest sõitsime nendel katsetel välja JWRC sarja top 4 aegasid ning korra ka TOP3. Päeva lõpuks olen kiirusega rahul, loodetavasti homseks paneb korraldaja meile parema stardikoha, et saaksime viimase päeva tolmuvabalt ja konkurente kinni püüdmata sõita,“ võttis Roland positiivse päeva kokku.

Üldarvestuses jätkavad Poom – Järveoja tänu reedel sõitmata jäänud katsetele ja sellega kaasnenud suurele ajatrahvile 46.kohal ning esiveoliste 17.kohal. Pühapäevastele katsetele stardivad eestlased 51 autona.

Rovanperä peo lõpetas purunenud vedrustus



WRC2 arvestuses alustasid kindlate liidritena laupäeva Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5), kelle edu Eerik Pietarinen – Juhana Raitanen (Škoda Fabia R5) ees oli 32 ja Jari Huttunen – Antti Linnaketo (Hyundai i20 R5) 57,5 sekundit. Rovanpäera võitis päeva alustuseks neljast katsest kolm ning sai hoolduspausile 51,4 sekundilise eduga. Ka kahel järgneval katsel oli kõige kiirema WRC2 auto roolis, Jyvasküläst pärit 18.aastane noormees. Siis aga otsustas Fabia R5 vasak esimene vedrustus ühelt hüppelt maandudes töölepingu lõpetada ning läbi kapoti väljuda. Rovanperä jõudis küll katse lõppu, kuid tema 54 sekundilisest edust oli nüüd järgi vaid 2 ning sõita oli veel ligi 15 katsekilomeetrit. Lisaks unustas noor soomlane peale ülesõidul tehtud parandustöid kapoti sulgeda ning viimase 14,9 kilomeetriga kaotas ta peamistele konkurentidele üle kolme minuti ning kukkus esikohalt neljandaks.
WRC2 klassi esikohta hoiavad enne pühapäevaseid katseid  Eerik Pietarinen – Juhana Raitanen, kelle edu Jari Huttunen – Antti Linnaketo ees on 37,1 sekundit. Kalle Rovaperä – Jonne Hattunen lähevad kindlasti järelejäänud 45,72 kilomeetri jooksul püüdma vähemalt poodiumi viimast astet. Nende ees olevatest Gus Greensmith – Craig Parryst jäävad soomlased maha 46 sekundiga.

Pühapäeval ootab Soome MM-rallil võistlejaid ees neli kiiruskatset, kogupikkuses 45,72 kilomeetrit.
Eestlane võitis viimati Soome MM-ralli 2003.aastal, kui Põhjanaabrite koduteede parim oli Markko Märtin, koos Michael Parkiga. Tänak – Järveojale oleks see nende karjääri neljandaks etapivõiduks ja teiseks Toyotaga. Toyotale oleks see viiendaks Soome MM-ralli võiduks ning teiseks järjestikuseks ning uuele Yarisele neljandaks MM-etapivõiduks.
Kui Eesti jagab hetkel MM-etapivõitude rekordite tabelis kaheksa võiduga, kümnendat kohta Keeniaga, siis Tänak – Järveoja võit tõstaks eestlased belglaste kannule, kellel ette näidata kümme võitu.

Soome MM-ralli pühapäevased kiiruskatsed


SS20 Laukaa 1 11.74 km 08:38
SS21Ruuhimäki 1 11.12 km 09:38
SS22 Laukaa 2 11.74 km 11:01
SS23 Ruuhimäki 2 (Power Stage) 11.12 km 13:18


Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Raivo Remmelgas, RafaM-Sport

No comments:

Post a Comment