Soome MM-rallil domineerivad Ott Tänak –
Martin Järveoja on teel karjääri neljanda MM-etapivõidu poole
Tänak - Järveoja näitasid ka laupäeval kõikidele konkurentidele tagatulesid |
Soome
MM-ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega ning ees ootas 142,98
katsekilomeetrit.
Võistluspäeva
alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Eestlastest
jäid 5,8 sekundi kaugusele Mads Østberg – Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC)
ning 23,1 sekundiga jäid meeskonnakaaslastest maha Jari-Matti Latvala – Miikka
Anttila (Toyota Yaris WRC).
Päeva
avakatsena sõideti ralli pikima katse Päijälä (23,92 km) esimene läbimine. Ott
Tänaku üks tugevamaid trumpe on alati olnud hommikuste katsete võimas ja kiire
sõit ning just selle trumbi käis eestlane välja ka laupäeva avakatsel. Tulemuseks
ülivõimas katsevõit, sest lähimaid konkurente, kelleks olid identse aja välja
sõitnud Latvala ja Østberg, edestas eestlane koguni 8,5 sekundiga.
Üldarvestuses
tõusid peale laupäeva avakatset Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC)
ja Elfyn Evans – Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC), kes möödusid Sebastien Ogier
– Julien Ingrassiast (Ford Fiesta WRC), ja olid nüüd vastavat kuuendad ja
seitsmendad.
Äreva
äratuse elasid hommikul üle Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson (Citroën C3
WRC). Kui reede õhtusel viimasel katsel oli neil probleeme auto
kütusesüsteemiga, siis nüüd käidi katse esimesel kilomeetril üle katuse ning
katkestati.
Ka järgneval
kolmel katsel polnud kellelgi vastust võistluspaarile nr.8 Tänak – Järveoja.
Eestlased kirjutasid oma kontosse veel kolm katsevõitu ning said lõunapausile
turvalises edus.
Laupäeva
71,43 sõidetud katsekilomeetriga olid Toyota sõitjad oma hommikuse 5,8
sekundilise suurendanud 23,7 sekundi peale. Kui Tänak – Järveoja olid võitnud
kõik hommikused neli katset, siis sama kindalt jagasid nendel katsetel
ülejäänud TOP3 kohad ära Østberg ja Latvala.
Heasse hoogu
oli saanud ka Tänaku meeskonnakaaslane ja möödunud aasta Soome MM-ralli võitja
Lappi, kes tõusis enne hoolduspausi üldarvestuses viiendale kohale.
„Hommik oli
väga ok. Olud on väga erinevad võrreldes eilsega. Hommikul oli veel eilne rütm
sees, aga täna hommikul enesetunne nii hea ei olnudki. Eile oli palju parem.
Nüüd me oleme ära harjunud ja rütm on hetkel väga ok. Olud on rasked ja kuumust
on ka oma jagu. Kindlasti on hea, et väike vahe on sees praegu,“ sõnas Tänak
ERRile lõunase hoolduspausi ajal.
Kuigi Tänak
sõnas hommikuste katsete kommentaarides, et ta ei suru enam nii kõvasti, kui ta
tegi seda reedel ning, et tal on nüüd juba väikene edu sees, siis saarlane ei
jätnud sellegipoolest midagi juhuse hooleks ning võitis ka peale lõunapausi
sõidetud katse. Tõsi, seekord pidi ta seda jagama meeskonnakaaslase Latvalaga.
Soomlasele oli see katsevõit aga märgilise tähisega, nimelt oli see 33.aastase
17 MM-rallit võitnud Latvala karjääri 500.katsevõiduks.
Kui hommikusi
katseid domineerisid Tänak – Järveoja ja Toyota, siis pealelõunastel näitasid
Toyotad koguni sellist kiirust, et neljast katsest kolmel võeti kolmikvõit.
Kakaristo katse esikolmiku moodustasid Lappi, Latvala ja Tänak ning täpselt
samas järjestuses lõpetati ka Päijälä teine läbimine.
Katsevõiduga
tõusid Lappi – Ferm üldarvestuses koha võrra ning möödusid Hayden Paddon –
Sebastian Marhsallist (Hyundai i20 Coupe WRC) ning jätkasid nüüd neljandal
kohal.
Just Päijälä
katsel otsustasid möödunud aastal Soome naised üllatada Østberg – Erikseni ning
kostitada neid rajaäärse toppless vaatega ning ega siis ju traditsioone ei tohi
muuta. Ka sel aastal avanes norralastele sama vaatepilt ning lisandunud oli
võimalus auto puhtaks pesta ning rehvitööd ära teha J
Mads ja Torstein, pilgud teele! :) |
Päeva
viimase katsena sõideti Pihlajakoski teine läbimine ning ka selle katse võit
läks Lappile, mis tähendas, et kui reedel jõudsid tootjatest katsevõiduni ka Citroën
ja Ford, siis laupäeva oli vaid Toyota päralt.
Ott Tänak –
Martin Järveoja lähevad Soome MM-ralli viimasele võistluspäevale vastu kindlate
liidritena. Nende edu Østberg – Eriksen´i ees on 39 ja Latvala – Anttila ees
44,4 sekundit. Østberg ja Latvala lubasid mõlemad päeva lõpu
pressikonverentsil, et pühapäeval end tagasi ei hoita ning las teise koha
omanik selgub võrdses heitluses. Otti enam ilmselgelt kumbki neist püüdma ei
lähe, sest nagu ütles Mads, pole maailmas ühtegi inimest, kes pühapäeval Otti
püüda suudaks ning nii see täpset ongi.
„Tulime
sellega toime (roolivõimu probleemiga), auto oli sõidetav. Üldiselt oli hea,
aga keeruline pärastlõuna, loomulikult ei surunud me enam väga kõvasti, sest
meil oli juba suur edu,“ sõnas Tänak laupäevase viimase kiiruskatse finišis.
VIDEO: ERRi intervjuu Ott Tänakuga
VIDEO: ERRi intervjuu Martin Järveojaga
VIDEO: ERRi intervjuu Ott Tänakuga
VIDEO: ERRi intervjuu Martin Järveojaga
Soome MM-ralli järjestus peale SS19
1.Tänak /
Järveoja Toyota Yaris WRC 2:13:18.2
2.Østberg /
Eriksen Citroën C3 WRC +0:39.0
3.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:44.4
4.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +1:20.6
5.Paddon /
Marshall Hyundai i20 WRC +1:29.6
6.Suninen /
Markkula Ford Fiesta WRC +1:45.1
7.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC +2:07.6
8.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC +2:17.9
9.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +2:56.4
10.Neuville
/ Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:34.5
Ken Torn liikumas karjääri esimese JWRC
etapivõidu suunas
Ka JWRC arvestuses hoiavad liidrikohta saarlane ja elvakas |
Kõige
paremini oli ärganud Torn, kes võttis kohe katsevõidu ning suurendas oma edu
Bergkvisti ees 0,4 sekundi võrra. Mainimist väärib, et Torni Fiesta R2T reedene piduriprobleem ei olnud kuhugi kadunud. Ka päeva teise katse esimesed kaks kohta
jagasid ära eestlane ja rootslane. Kui avakatsel suurendas Torn Bergkvisti ees
edu 0,4 sekundi võrra, siis nüüd andis ära 0,6.
Ka järgneva
katse võitis rootslane, kuid seda juba 5 sekundilise eduga. Kahe võistluspaari
vahe oli nüüd 16,5 sekundit. Ka enne hoolduspausi sõidetud katse parim oli
Bergkvist ning vähendas Torniga veel vahet 1,4 sekundi võrra. Peale
hoolduspausi sai aga kõige parem hoo üles Torn, kes edestas 8,95 km pikkuse
katsega Bergkvisti 6,4 sekundiga. Eestlane ei teinud hinnaalandust ka järgneval
katsel ning võttis rootslaselt veel juurde 4,1 sekundit. Võistluse pikima katse
Päijälä teisel läbimisel pidi aga saarlane vastu võtma väikese tagasilöögi,
sest tema Ford Fiesta R2T purunes 3km enne katse lõppu vasak esimene rehv ning Bergkvistil õnnestus tänu sellele
tagasi võtta koguni 14,6 sekundit. Eestlase ja rootslase vahe oli nüüd peale 18
sõidetud katset 11 sekundit. Torn aga ei kavatsenudki ilma võitluseta alla anda
ning sellest, mis eelmisel katsel tehnilistel põhjustel kaotas, võttis päeva
viimasel katsel katsevõiduga 1,7 sekundit tagasi. Pühapäevastele katsetele
lähevad Torn – Sikk vastu JWRC liidritena ning nende edu Bergvist – Sjöberg ees on 12,7 sekundit.
„Tänase päevaga
olen kindlasti rahul. Päeva ainus negatiivne koht oli üks rehvipurunemine aga
õnneks ei kaotanud liialt aega. Oleme liidrid ja päev oli üldises mõttes väga
positiivseid emotsioone täis,“ sõnas Torn Rallihullu sõidupäevikule laupäeva
lõpuks.
VIDEO: ERRi intervjuu Ken Torniga
VIDEO: ERRi intervjuu Ken Torniga
Pühapäevastele
katsetele stardivad Torn – Sikk 32 autona.
Soome rallil MM-debüüti tegev Roland Poom
näitas laupäevastel katsetel head kiirust
Poom - Järveoja näitasid laupäeval väga head kiirust |
Soome
MM-ralli sai oma jätku laupäeval ning pärast reedest katkestamist, olid Rally2
reeglite alusel tagasi stardis ka Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T).
Päeva
alustati võistluse pikima kiiruskatsega, millel pikkust 23,92 km. Sarnaselt
reedese võistluspäevaga tekkis Rolandi ja Keni võistlusautol probleem kohe
avakatsel. Kui reedel pidid eestlased tänu purunenud radiaatorile tee äärde
jääma, siis seekord oli murekohaks purunenud parem esimene rehv. Kuna rehvi purunemine
juhtus katse esimesel kilomeetril, siis otsustasid mehed rehvi ära vahetada
ning jätkata. Järgmisena sõidetud Pihlajakoski esimeselt läbimiselt näitasid
Roland ja Ken, et milleks nad tegelikult võimelised on. Esiveoliste autode
arvestuses saadi kirja kolmas aeg ning seda JWRC klassi juhtivate kaasmaalaste
Ken Torni ja Kuldar Sikku järel.
Soome ühe
klassiku ehk Kakaristo pidid Roland ja Ken läbima mitte täisvõistluskiirusel,
sest katse tuli Markus Manninen - Arto Ranta avarii tõttu tühistada. Õnneks
selgus hiljem, et soomlastega oli siiski kõik korras. Enne hoolduspausi
sõidetud Tuohikotanen kiiruskatse said Poom – Järveoja läbida jälle
võistluskiirusel ning tulemuseks esiveoliste katse viies aeg. Peale lõunapausi
sõideti Tuohikotanen katse korduvläbimine ning sellel Rolandile ja Kenile
jagatud katse neljas aeg. Katse võitnud Torn – Sikkust jäid nad maha 8,5
sekundiga. Kui Kakaristo esimesel läbimisel pidid eestlased rahulikult võtma,
siis teisel läbimisel saadi see läbida juba soovitud tempos ning tulemuseks
katse kuues aeg. 23,66 km pikkuse katsega jäädi katsevõidu võtnud ja JWRC
esikoha eest heidelnud kaasmaalastest maha 35,7 sekundiga. Ralli pikima katse
ehk Päijäle korduselt Rolandile ja Kenile neljas aeg.
142,98
katsekilomeetrise võistluspäeva viimaselt katselt eestlastele viies aeg. Taas
katse võitnud Torn – Sikkust jäid CRC meeskonna sõitjad maha 16,6 sekundiga. Seega
saab öelda, et esimest MM-rallilt sõitvalt Rolandilt väga korralik päev, kui
välja arvata laupäeva avakatse rehvipurunemine.
„Katsed, mis
sõita saime olid enamvähem okeid. Sõitsime omas rahulikus tempos, sest kindel
eesmärk oli auto päeva lõpuni tuua. Sellegi poolest sõitsime nendel katsetel
välja JWRC sarja top 4 aegasid ning korra ka TOP3. Päeva lõpuks olen kiirusega
rahul, loodetavasti homseks paneb korraldaja meile parema stardikoha, et
saaksime viimase päeva tolmuvabalt ja konkurente kinni püüdmata sõita,“ võttis
Roland positiivse päeva kokku.
Üldarvestuses
jätkavad Poom – Järveoja tänu reedel sõitmata jäänud katsetele ja sellega
kaasnenud suurele ajatrahvile 46.kohal ning esiveoliste 17.kohal. Pühapäevastele
katsetele stardivad eestlased 51 autona.
Rovanperä peo lõpetas purunenud vedrustus
WRC2
arvestuses alustasid kindlate liidritena laupäeva Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen
(Škoda Fabia R5), kelle edu Eerik Pietarinen – Juhana Raitanen (Škoda Fabia R5)
ees oli 32 ja Jari Huttunen – Antti Linnaketo (Hyundai i20 R5) 57,5 sekundit.
Rovanpäera võitis päeva alustuseks neljast katsest kolm ning sai hoolduspausile
51,4 sekundilise eduga. Ka kahel järgneval katsel oli kõige kiirema WRC2 auto
roolis, Jyvasküläst pärit 18.aastane noormees. Siis aga otsustas Fabia R5 vasak
esimene vedrustus ühelt hüppelt maandudes töölepingu lõpetada ning läbi kapoti
väljuda. Rovanperä jõudis küll katse lõppu, kuid tema 54 sekundilisest edust
oli nüüd järgi vaid 2 ning sõita oli veel ligi 15 katsekilomeetrit. Lisaks
unustas noor soomlane peale ülesõidul tehtud parandustöid kapoti sulgeda ning
viimase 14,9 kilomeetriga kaotas ta peamistele konkurentidele üle kolme minuti
ning kukkus esikohalt neljandaks.
WRC2 klassi
esikohta hoiavad enne pühapäevaseid katseid Eerik Pietarinen – Juhana Raitanen, kelle edu Jari
Huttunen – Antti Linnaketo ees on 37,1 sekundit. Kalle Rovaperä – Jonne Hattunen
lähevad kindlasti järelejäänud 45,72 kilomeetri jooksul püüdma vähemalt
poodiumi viimast astet. Nende ees olevatest Gus Greensmith – Craig Parryst
jäävad soomlased maha 46 sekundiga.
Pühapäeval
ootab Soome MM-rallil võistlejaid ees neli kiiruskatset, kogupikkuses 45,72
kilomeetrit.
Eestlane
võitis viimati Soome MM-ralli 2003.aastal, kui Põhjanaabrite koduteede parim
oli Markko Märtin, koos Michael Parkiga. Tänak – Järveojale oleks see nende
karjääri neljandaks etapivõiduks ja teiseks Toyotaga. Toyotale oleks see
viiendaks Soome MM-ralli võiduks ning teiseks järjestikuseks ning uuele
Yarisele neljandaks MM-etapivõiduks.
Kui Eesti
jagab hetkel MM-etapivõitude rekordite tabelis kaheksa võiduga, kümnendat kohta
Keeniaga, siis Tänak – Järveoja võit tõstaks eestlased belglaste kannule,
kellel ette näidata kümme võitu.
Soome
MM-ralli pühapäevased kiiruskatsed
SS20 Laukaa
1 11.74 km 08:38
SS21Ruuhimäki
1 11.12 km 09:38
SS22 Laukaa
2 11.74 km 11:01
SS23
Ruuhimäki 2 (Power Stage) 11.12 km 13:18
Fotod: Toyota
Gazoo Racing, M-Sport, Raivo Remmelgas, RafaM-Sport
No comments:
Post a Comment