MEGA! Ott Tänak - Martin Järveoja võitsid Soome MM-ralli. JWRC parimad olid Ken Torn - Kuldar Sikk
Soome teede kuningad - Ott Tänak ja Martin Järveoja |
Soome
MM-ralli jätkus pühapäeval nelja kiiruskatsega ning sõita jäi veel 45,72
kilomeetrit.
Viimasele
võistluspäevale läksid kindlate liidritena vastu Ott Tänak – Martin Järveoja
(Toyota Yaris WRC), kelle edu Mads Østberg – Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC) ees
39 ning Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees 44,4
sekundit.
Võistluspäeva
alustati 11,74 km pikkuse Laukaa katse esimese läbimisega. Katsevõidu võtsid
Mads Østberg – Eriksen, kes edestasid teise koha heitluses Latvala – Anttilat 0,9
sekundiga. Nüüd oli norrakate ja soomlaste üldvahe 6,3 sekundit. Arusaadavalt
juba rahulikumas tempos sõitnud Tänak – Järveojale, hommikuse katse kolmas aeg
(+2,9). Kahjuks tegid hommikusel katsel sõiduvea ja olid sunnitud katkestama
Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yarsi WRC). Soomlaste auto läks kiires
kurvis käest ning põrkas seal teeäärse kännu ja kividega, mille tulemusel
muutus Yaris WRC mitte sõidetavaks.
Pühapäeva
teise katsena sõideti Ruuhimäki esimene läbimine. Katsevõidu võttis Latvala,
kes vähendas Østberg´iga vahet 1,2 sekundi võrra. Katse kolmas aeg Hayden
Paddon – Sebastian Marshall´ile (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäid soomlastest
maha 3,2 sekundiga.
Tänakule
katse viies aeg ja neli kaotusekundit. Kui muidu oli MM-liidrite Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul´i (Hyundai i20 Coupe) nädalavahetus möödunud teed
puhastades ning TOP10 püsimise eesmärgil, siis vähemalt Ruuhimäki katse
finišihüppel näitasid belglased kõige pikemat õhulendu, kui nende auto püsis
õhus koguni 60 m.
Võistluse
eelviimase katsena sõideti Laukaa kordus ning teise järjestikuse katsevõidu
võttis Latvala, kes vähendas Østberg´iga vahet veel 2,6 sekundi võrra. Nüüd
lahutas soomlast ja norrakat enne ralli viimast katset vaid 2,5 sekundit. Teist
katset järjest ka kolmas koht samale mehele ehk Paddonile, kes küll sel korral
pidi oma kohta jagama Tänakuga. Kaotust mõlemal Latvalale 3,7 sekundit.
Nagu eeldada
võiski, siis Teemu Suninen – Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC), on mingil hetkel
sunnitud pühapäeval võtma ajakaristuse ja endast mööda laskma MM-tiitli eest
heitlevad Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC). Täpselt nii ka
soomlased tegid. SS22 ajakontrollpunkti jäädi kaks minutit hiljaks ning
teeniti 20 trahvisekundit, millest piisas, et Ogier koha võrra tõuseks.
Võistluse
viimase katsena sõideti Ruuhimäki kordus, mis oli ühtlasi ka tänavuse Soome
MM-ralli punktikatseks. Kõigi Eesti rallifännide rõõmuks võtsid katsevõidu ja
viis lisapunkti ei keegi muu, kui Ott Tänak ja Martin Järveoja. Seega
vormistasid eestlased Soome teedelt ideaalse nädalavahetuse.
Soome
MM-ralli võit, punktikatse viis punkti ning 23 kiiruskatsest 12 võitu, mega!
„Kuidas
saaksin kurta? Meie jaoks ideaalne nädalavahetus. Reede oli raske, a edasi
kasvatasime eduseisu. Meeskond on teinud
täiuslikku tööd ja meil oli lihtsalt ideaalne ettevalmistus. Kõik, mida me
soovisime sai tehtud ja meeskond on täielikult meid toetamas. Nii see peabki
olema, sest koostööd tehes on kõik võimalik,“ võttis Tänak võiduka
nädalavahetuse viimase katse finišis kokku.
Ott Tänaku
ja Martin Järveoja jaoks oli see nende karjääri neljandaks MM-ralli võiduks.
2017. aastal võidetud Sardiinia ja Saksamaa rallile ning tänavusele Argentina
ralli võidule lisati nüüd iga rallisõitja unistuse võit, Soome. Toyotale oli
see viiendaks Soome MM-ralli võiduks ning teiseks järjestikuseks. Uuele
Yarisele oli see neljandaks MM-etapivõiduks, millest nüüd kaks võitnud
eestlased.
Tänaseks on
mitteskandinaavlastest ralli võitnud seitse erinevat pilooti ja Tänak astus
selliste rallimaailma nimede klubisse nagu Carlos Sainz, Didier Auriol, Markko Märtin,
Sebastien Loeb, Sebastien Ogier ja Kris Meeke.
Eesti rallisõitjad
on nüüd võitnud 9 MM-rallilt, millest kahel korral Soome. Rekordite tabelis
ollakse nüüd tihedalt kannul Belgial, kellest lahutab vaid üks võit.
Viimasel
katsel jätkus veel põnevust võistluspaaride Østberg - Eriksen ja Latvala – Anttila
vahel, millest väljusid võitjana norralased, kes tõid Citroënile hooaja
kolmanda poodiumikoha. Østberg ise seisis viimati MM-rallil poodiumil
2016.aasta Rootsi rallil. Latvala jäi siiski oma esitusega väga rahule ning
teenis hooaja teise poodiumikoha.
Soome MM-ralli lõppjärjestus
1.Tänak /
Järveoja Toyota Yaris WRC 2:35:18.1
2.Østberg /
Eriksen Citroën C3 WRC +0:32.7
3.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:35.5
4.Paddon /
Marshall Hyundai i20 WRC +1:35.6
5.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC +2:15.0
6.Suninen /
Markkula Ford Fiesta WRC +2:19.2
7.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC +2:29.5
8.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +3:08.4
9.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:51.8
10.Mikkelsen / Jaeger Hyundai i20 WRC +8:37,4
Ken Tornile karjääri esimene JWRC etapivõit
JWRC
arvestuse liidritena alustasid viimast võistluspäeva Ken Torn – Kuldar Sikk
(Ford Fiesta R2T). Eestlaste edu oli enne nelja viimast kiiruskatset Emil Bergkvist
– Joakim Sjöberg ees oli 12,7 sekundit.
Hommikuse
kahe esimese katse parimat minekut näitas Bergkvist, kes vähendas vahe Torniga
7,8 sekundi peale. Laukaa teisel läbimisel andis aga Torn oma vastulöögi ning
suurendas edu ligi 10 sekundile. Viimasel katsel ei jätnud Torn – Sikk samuti
midagi juhuse hooleks ning võitsid kiiruskatse ning sellega ka JWRC arvestuse. Vahe Bergkvist – Sjöberg´iga jäi lõpuks 9,9 sekundit.
Kolmandaks tulid Jean-Baptiste Franceschi - Romain Courbon, kes jäid Torn –
Sikkust maha 1:46,2. Põneva faktina saab veel välja tuua, et nii Tänak –
Järveoja, kui ka Torn – Sikku autodes istusid juhi kohal saarlased ja
kaardilugejateks olid Elvast pärit mehed.
„Soome ralli
on edukalt lõpule jõudnud. Viimane päev kulges väga hästi ja tasuks selle eest
JWRC arvestuse 1. koht. Tuleb tõdeda, et emotsioonid on hetkel väga laes ning
naudime seda võitu täiega.
Tänane
hommik algas veidi konarlikult, kuna tunne ei olnud päris õige. Peale päevast
pausi suutsin aga ennast kokku võtta ja saime hea sõidurütmi tagasi. Hea on ka
tõdeda, et me ei pidanud sõitma kogu aeg oma võimete piiri peal, vaid omajagu
oli veel varuks ka. Saime keskenduda auto hoidmisele ja liigseid riske võtma ei
pidanud,“ võttis Torn oma karjääri esimese JWRC etapivõidu sotsiaalmeedia postituse
vahendusel kokku.
Roland Poom sai elu esimesel MM-rallil kinnitust,
et potentsiaali JWRC sarjas sõitmiseks on
Poom - Järveoja said elu esimeselt ühiselt MM-rallilt kuhjaga kogemusi |
Roland Poom –
Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T), kes laupäeval sõitsid välja esiveoliste TOP4
aegasid ja korra ka kolmanda resultaadi, alustasid viimast võistluspäeva
seitsmenda ajaga. Sealt edasi jätkasid eestlased stabiilses tempos ning
lõpetasid ralli kolme järjestikuse kuuenda ajaga.
„Ralli
viimane päev oli täitsa ok, katsed lahedad ja rahvast palju. Jätkasime omas
tempos sõitmist, kuskile võitma ei läinud. Häiris natuke positiivselt kirja
saanud legend, mida pidime esimestel läbimistel parandama, aga eks see on
kogemuse teema. Auto on päeva lõpuks terve ja ise enamvähem rahul. Saime
viimase kahe päevaga kinnitust sellele, et potentsiaali võitlemiseks JWRC
sarjas meil on,“ võttis Roland Poom oma karjääri esimese MM-ralli kokku.
Kui reedene
ebaõnnestunud võistluspäev välja arvata, mille rikkus avakatsel purunenud
radiaator ning laupäeva avakatsel tehtud rehvivahetus, siis saab oma elu
esimest MM-rallit sõitnud Roland kindlasti oma sõiduga rahul olla ning selle
pealt on väga hea edasi minna. Soome ralli kokkuvõttes said Roland ja Ken 49.
koha ning esiveoliste arvestuses oli eestlaste koht 16.
Pietarinenist sai soomlaste au päästja
Kui absoluut
ja JWRC arvestuses kuulus võit eestlastele, siis WRC2 klassis võtsid
klassivõidu Eerik Pietarinen – Juhana Raitanen (Škoda Fabia R5), kelle edu Jari
Huttunen – Antti Linnaketo (Hyundai i20 R5) ees oli lõpuks minut ja 6,8
sekundit. Siiski oma seose saab ka nende meestega teha Eestiga, sest mõlemad
võistluspaarid osalesid enne Soome MM-rallit Shell Helix Rally Estonial.
Seega nii
WRC, WRC2, kui ka JWRC arvestuse võitjateks tulid mehed, kes valmistusid Soome
MM-ralliks Lõuna-Eesti teedel. Kuigi viimasel võistluspäeval pingutasid
meeletult Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5), et oma laupäeval
tehniliste probleemide tõttu kaotatud esikoht vähemalt poodiumi viimase astme
tulemuse vastu vahetada, siis jäi soomlastel siiski Gus Greensmith – Craig Parryst
(Ford Fiesta R5), puudu lõpuks 1,9 sekundit.
Autoralli
MM-sari jätkub kolme nädala pärast Saksamaa teedel, kus Otil ja Martinil on
kaitsta möödunud aastane võit.
Fotod:
Toyota Gazoo Racing, Raivo Remmelgas
No comments:
Post a Comment