Thursday, August 16, 2018


Achtung, achtung Rallye Deutschland!



Eestlastele palju rõõmu pakkunud Soome MM-rallist on tänaseks möödas ligi kolm nädalat ning ees on ootamas hooaja üheksas MM-ralli, mis sõidetakse Saksamaa asfaldil. Ka sellelt rallilt on eestlastel suurepärased mälestused, sest möödunud aastal võitsid selle Ott Tänak – Martin Järveoja, kes ka sel aastal väiksemate eesmärkidega stardijoonele ei sõida.

Saksamaa ralli ajalugu

Saksamaa ralli sõideti esmakordselt aastal 1982 ning tänavune võistlus on järjekorras 36.  Aastatel 1985 – 2001  kuulus ralli EM-võistluste kalendrisse ning alates aastast 2002 sai võistlus MM-ralli staatuse. Ainus aasta, kus Saksamaal MM-rallit pole peale 2002. sõidetud, on 2009.
Võistluskeskus on paiknenud nende aastate jooksul Lääne-Saksamaa erinevates linnades  (Frankfurt, St.Wendel, Koblenz, Adenau), kuid alates 2000. aastast kuni 2016. on võistluse keskpunkt asunud Trieris. Möödunud aastal kolis võistluskeskus Saarlandi ning on seal ka tänavu. Saksamaa ralli on võitnud sellised rallilegendid nagu Walter Röhrl, Hannu Mikkola, Michele Mouton ja Piero Liatti. Saksamaa MM-ralli kuningas aga on Sebastien Loeb, kes on võitnud koos Daniel Elenaga üheksal järjestikusel aastal.  Aktiivsetest sõitjatest on edukaimad Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kellel ette näidata kolm esikohta. 
Sakslastest võitsid viimati koduralli Armin Kremer – Fred Berssen, kuid seda juba ligi 20.aastat tagasi.
Tootjatest on Saksamaal edukaim olnud Citroen, kellel ette näidata koguni 11 võidukarikat.
Saksamaa ralli kõik kolm poodiumikohta on hõivanud kaks autotootjat – Citroen 2010. aastal -  Loeb, Sordo ja Ogier ja 2015. aastal VW - Ogier, Latvala ja Mikkelsen.

36. ADAC Rallye Deutschland 2018

Võistlejad on Saksmaa rallit nimetanud etapiks, kus muutuvate teeolude ja rajatingimuste tõttu on kõigil täispikkadel võistluspäevadel ees ootamas justkui kolm mini rallit.
Trierist Saarlandi kolides on sõitjad aga öelnud, et sealsed katsed on tunduvalt igavamad ning koguni kirjeldanud, et sõidetakse kogu aeg otse, otse ja võib-olla ühel hetkel tuleb kurv, et mis selle kõige point on? Seega seni hooaja üks põnevamaid rallisid ei ole võistlejate arvates enam põnev.
Sellegipoolest ootab hooaja teise asfaldiralli ees 18 kiiruskatset ja 325,76 katsekilomeetrit.
Hoolduspark saab olema Bostalsee´s ning võistluse stardi- ja finišipoodium 40 km kaugusel St. Wendelis, kus neljapäeva õhtul sõidetakse ka võistluse avakatse, millel pikkust 2,04km.
Kui reedel läbivad võistlejad veiniistanduste vahel looklevatel teedel veidi üle 100 katsekilomeetri, siis laupäeval ootab ees 150 asfaldi kilomeetrit ning sellest distantsist üle poole läbitakse Baumholderi sõjaväealal sõidetaval Panzerplatte katsel, mille ääres end varjamas betoonist Hinkelsteinid, mis mõeldud sõjaväe treeningalal tankide teel hoidmiseks. Pühapäeval jääb veel sõita kolm katset ja veidi üle 70km ning ralli lõpetab 14,04 km pikkune Põhja-Saarlandi teedel sõidetav Bosenberg kiiruskatse.

Eestlased Saksamaa rallil

Saksamaa ralli võitjad 2017 Ott Tänak - Martin Järveoja


Eestlastest on Saksamaa ralli parim resultaat ette näidata Ott Tänakul ja Martin Järveojal, kes möödunud aastal võitsid selle kõval pinnasel sõidetava etapi. Markko Märtin – Michael Park lõpetasid 2003. aasta Saksamaa ralli viiendana ning aasta hiljem neljandana. Sama tulemust kordasin mehed ka 2005.aastal.  Madalamates klassides on klassivõit ette näidata Ott Tänakul – Kuldar Sikkul, kes 2011. aastal võitsid SWRC klassi.  Oma klassi poodiumile on Saksamaal jõudnud Urmo Aava – Kuldar Sikk, kes 2007. aastal olid JWRC arvestuse teised, Karl Kruuda – Martin Järveoja, olid 2010. aastal juunioride arvestuse kolmandad ning  Sander Pärn – James Morgan saavutasid 2014. aastal Saksa teedel  Drive DMACK Trophy teise koha.  

Eestlaste tulemused Saksamaa MM-rallil



Aasta  Sõitjad Auto Tulemus
2002 Markko Märtin - Michael Park Ford Focus RS WRC´02 6
2003 Markko Märtin - Michael Park Ford Focus RS WRC´03 5
2004 Markko Märtin - Michael Park Ford Focus RS WRC´04 4
2005 Markko Märtin - Michael Park Peugeot 307 WRC 4
2005 Urmo Aava - Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2007 Urmo Aava - Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 12 (JWRC 2.koht)
2007 Jaan Mölder jr. - Katrin Becker  Suzuki Swift S1600 27 (JWRC 6.koht)
2007 Aigar Pärs - Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 32 (JWRC 8.koht)
2008 Urmo Aava - Kuldar Sikk Citroën C4 WRC 8
2010 Ott Tänak - Kuldar Sikk Mitsubishi Lancer Evo X 31
2010 Karl Kruuda - Martin Järveoja Suzuki Swift S1600 30 (JWRC 3.koht)
2011 Ott Tänak - Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 12 (SWRC 1.koht)
2011 Karl Kruuda - Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 22 (SWRC 5.koht)
2011 Egon Kaur - Erik Lepikson Ford Fiesta R2 WRC Academy 8.koht
2011 Miko Niinemäe - Mait Laidvee Ford Fiesta R2 WRC Academy 11.koht
2012 Ott Tänak - Kuldar Sikk Ford Fiesta RS WRC K
2012 Oleksiy Kikireshko - Sergei Larens Mitsubishi Lancer Evo IX K
2012 Karl Kruuda - Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 K
2013 Karl Kruuda - Martin Järveoja Ford Fiesta R5 18
2013 Sander Pärn - Ken Järveoja Ford Fiesta R2 JWRC 6.koht
2013 Yuriy Protasov - Kuldar Sikk Ford Fiesta R5 12
2014 Ott Tänak - Raigo Mõlder Ford Fieata R5 10 (WRC2 2.koht)
2014 Sander Pärn - James Morgan Ford Fiesta R2 32 (Drive Dmack Cup 2.koht)
2015 Ott Tänak - Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 8
2016 Ott Tänak - Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 23
2017 Ott Tänak - Martin Järveoja Ford Fiesta WRC 1



Hyundai Shell Mobis World Rally Team

Saksamaa on Hyundai "koduralli", kus 2014.aastal ka MM-sarjas esimene võit võeti


Tootjate punktitabelis hoiab jätkuvalt esikohta Hyundai, kellel on kaheksa sõidetud ralliga ette näidata kolm võitu ja 228 punkti.
2014. pöördus Hyundai pärast pikka eemalolekut tagasi autoralli MM-sarja ning on tänaseks võitnud 10 MM-etappi, millest esimene tuli just sellel samal 2014. aastal ja just Saksamaal.  Korea autotootja murdis sellega 11 aastat kestnud Citroeni ülemvõimu ning, et võit maitseks veel magusamalt teeniti koguni kaksikvõit. Kuigi Soome ralli oli Hyundai jaoks suuresti ebaõnnestunumine, siis Saksamaalt on neil varasematest aastatest head mälestused ning sõitjate lineup´ist on võimelised asfaldil kõik võitma. Nende kolmest sõitjast koguni kaks on varasemad Saksamaa ralli võitjad.
Lisamotivatsiooni peaks meeskonnale, kes Saksamaal rajale toomas need samad autod, millega võisteldi ka Sardiinias see, et meeskonna peakorter asub Saksamaa ralli võistluskeskusest vaid paarisaja kilomeetri kaugusel. Seega võib öelda, et Saksamaa ralli on Euroopas Hyundai kodu ralliks.

#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger

MM-arvestuse 6.koht, 57 punkti
Saksamaa parim resultaat: 2 (2017)

Andreas Mikkelseni kehv hooaeg sai jätku ka Soomes ning seekord siis oma sõiduvea tõttu. Mikkelsen ise on eesootava Saksamaa ralli eel öelnud, et ta hooaeg on küll olnud tehniliste jamade ja sõiduvigade kombo, kuid need kes oskavad suurt pilti näha, need saavad aru, et tegelikult käib juba töö järgmiseks aastaks ning hoolimata kõigest on meeskond temaga rahul. Mikkelsen, kes startis esimest korda Saksamaal aastal 2007.,võib kindlasti hetkel veel rahulikult hingata, sest on üks kahest mehest koos Ott Tänakuga, kellel järgmiseks hooajaks ka leping taskus.
On selle tänavuse aastaga kuidas on, kuid norrakad suutsid möödunud aastal Saksamaal näidata väga head kiirust, tõsi siis küll Citroenis istudes ning heitlesid ka rallivõidu nimel.
Ralli lõpuks oli meestel ette näidata kaks katsevõitu ja absoluutarvestuse teine koht.  
Kaardilugeja Anders Jaeger on Saksamaa teedel tähistamas 40. MM-starti.

#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 1.koht, 153 punkti
Saksamaa parim resultaat: 1 (2014)

Juba teist aastat järjest saabuvad Saksamaale MM-liidritena Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul. Belglased teenisid küll Soomest juurde vaid 4 MM-punkti, kuid on tänavu Powerstage katsetel teeninud 25 punkti, mida on 9 võrra rohkem, kui nende lähimatel jälitajatel Ogier – Ingrassial. Möödunud aastal olid belglased sõitmas poodiumikursil, kuid lühikesel Arena Panzerplatte sprindil, millel pikkust alla 3km, lõhuti vasak tagumine ratas ning lõpuprotokolli kanti 0 punkti. Esimesena startivad belglased on kindlasti Saksamaal oluliselt paremal positsioonil, kui olid seda Soome kruusal ning lisaks on nendele „kodurallile“ kaasa elama tulemas kindlasti palju Belgia rallifänne.

#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse 5.koht, 60 punkti
Saksamaa parim resultaat: 1 (2013)

Pärast kahte vahelejäänud rallit taas stardis Dani Sordo – Carlos Del Barrio. Mehed, kes üheskoos võitsid 2013.aasta Saksamaa ralli ihkavad kindlasti lisa juba sel aastal.
Saksamaal 158 MM-stardi tegev Sordo on tegelikult teinud väga korraliku hooaja, sest viiel rallil millel ta on osalenud, on ta katkestanud ühe, kahel korral olnud poodiumil ja kahel korral neljas. Seda, et hooaeg on olnud korralik näitab ka korralik punktisaak, et hoolimata kahest vahelejäänud rallist on hispaanlane ikka endiselt punktitabeli viies. Möödunud aastal oli Sordo ainus mees, kes sarnaselt Tänakule võitis Saksamaal viis katset.

M-Sport Ford World Rally Team

Nii Montes, kui ka Korsikal on tänavu võidu võtnud Ogier - Ingrassia ja Ford. Kas see jada jätkub ka Saksamaal?


Fordil on Saksamaal kaitsta eelmise aasta võit. Sarnaselt Hyundaiga oli ka Fordil Soome ralli lati alt läbiminek, sest kindlasti loodeti enamat, kuid kohad 5,6 ja 7 ning, et  23 katsest suudetakse võita vaid üks. Tänavu on kõval pinnase sõidetud rallidel, kui sinna hulka lugeda ka Monte-Carlo võitnud mõlemad rallid just Ford. Kas uus aerodünaamika, mis Soomes ei toiminud, annab Saksamaal parema tulemuse ja kaitsetakse möödunud hooaja võitu, seda saab näha juba hiljemalt pühapäeva pärastlõunal. Saksamaal sõidavad kõik M-Sport võistluspaarid samade autodega, millega võisteldi ka Soomes. Hooaja esimest starti tegev Jourdan Serderidis, kes on möödunud aastane WRC Trophy võitja, toob Saksamaal rajale uue generatsiooni Fiesta WRC, millega möödunud aastal sõitis enamus rallid Ott Tänak.

#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse 2.koht, 132 punkti
Saksamaa parim resultaat: 1 (2011, 2015-16)

Sebastien Ogier – Julien Ingrassia saabusid möödunud hooajal Saksamaale jagatud liidrikohal, kuid tänavu lahutab neid Neuville – Gilsoulist 21 punkti. Viiekordne MM-võitja ei olnud Soomes üldse rahul Ford Fiesta kiiruse ja uuendustega, mis puudutas auto tagaosa aerodünaamikat. Ogier ütles, et muutis igal katsel seadeid, kuid paremaks auto käitumine ei läinud. Võrreldes Soomega on nüüd Fiesta WRC all tagasi Sachsi amortide asemel, vanad head Reiger´id ning auto teel püsimine peaks olema loogilisem. Ogieril hakkab sein vastu selga tulema ning tiitliheitluses püsimiseks on vaja hea tulemus teha, sest enam vaid meeskonnakaaslaste abile loota ei saa. Kolmekordsed Saksamaa ralli võitjad lõpetasid möödunud aastal poodiumi madalaimal astmel ning teenisid vaid kogu võistlusega kokku vaid ühe katsevõidu.

#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse 8.koht, 52 punkti
Saksamaa parim resultaat: 4 (2014)

Sarnaselt Andreas Mikkelseniga on sel hooajal vaid üks poodiumikoht ette näidata ka Elfyn Evansil. 2012. aasta Saksamaa ralli WRC akadeemia võitja peaks end asfaldil tundma üpris hästi ning kindlasti on eesmärgiks vähemalt korrata oma 2014. aasta parimat WRC tulemust, milleks oli neljas koht. Kaardilugeja Dan Barritt tähistab Saksamaa teedel oma karjääri 110 MM-starti.

#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse 13.koht, 32 punkti
Saksamaa parim resultaat: 16 (2017)

Kui kruusal ootab Malcolm Wilson noorelt soomlaselt juba häid tulemusi, siis esimest korda WRC autoga Saksamaal ja üldse asfaldil sõitev Suninen on Saksamaal kindlasti pigem kogemuste hankimise rollis ning iga koht, mis pakutakse on pigem boonus.  Päris kogemusteta Suninen asfaldil siiski WRC autoga pole, sest 2016.aastal testis ta asfaldil Toyota Yaris WRC autot.

Toyota Gazoo Racing

Tänak - Järveoja on Toyotaga võitnud juba kaks rallit, kuid mitte veel asfaldil. Kas nüüd?


Kui Hyundai ja Ford põrusid Soome teedel, siis Toyota jaoks oli see peaaegu jackpot. Tootjate MM-tiitliheitluses ollakse kindlasti sees ning, kui Hyundaist lahutab Jaapani autotootjat veel 27 punti, siis Fordist vaid 1. Saksamaa ralli saab olema viimane võistlus, kus võistlusautod stardivad sihtkohta Soomest, Puppolast. Saksamaa ralli järgselt jäävad autod Tallinna vastvalminud Toyota Gazoo Racing hoonesse, kus edaspidi hakatakse võistlusautosid järgmisteks rallideks ette valmistama.
Toyota Gazoo Racing noorteprogrammi sõitjatest sai peale Soome rallit Yaris WRC-d testida Takamoto Katsuta ehk mees, kes on olnud koos Hiroki Araiga alates 2015. aastast Toyota noorte programmi liige ning, kes võitis WRC2 arvestuses tänavuse Rootsi MM-ralli.  Meeskonna boss Tommi Mäkinen ütles, et sügisel otsustatakse ära, et milline neist kahest piloodist järgmine aasta programmis jätkab ja kelle jaoks see tee läbi saab. Hetkel ütleks tulemuste põhjal, et eelis oleks Katsutal. Toyota on küll Saksamaal võitnud, kuid seda aastal 2000., kui seal sõideti Euroopa meistrivõistluste etapp.
Toyota on Saksamaal rajale toomas kolm uut võistlusautot, mille kered kannavad numbreid 9,10 ja 11.

#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse 7.koht, 55 punkti
Saksamaa parim resultaat: 2 (2012 ja 2015)

Jari-Matti Latvala oli Soome teedel kindlasti see mees, kes eelkõige endale tõestas, et temas on veel seda Soome rallisõitjatele omast „sisu“. MM-sarja kogenuimat pilooti on ees ootamas tema karjääri  191 MM-start, mille kõrvale on tal näidata 17 etapivõitu ja 502 katsevõitu. Latvala on oma 17 võidust küll vaid kaks võitnud kõval pinnasel ning need mõlemad Korsikal. Esimest korda oli soomlane  Saksamaal stardis juba 2003 aastal ning kahel korral on tal seal napilt võidust puudu jäänud. Võitu ma ei usu Latvalalt Saksamaa teedel, kuid poodiumikoht tunduks täitsa reaalne.  
Pingeid peaks eelseisva võistluse eel Latavalal maha võtma ning laskma keskenduda vaid oma tulemuse tegemisele ka see, et soomlase manager Timo Jouhki ütles, et Latvalal on uueks hooajaks ühe meeskonnaga leping sõlmitud ning tema karjäär WRC-piloodina jätkub.

#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 3.koht, 107 punkti
Saksamaa parim resultaat: 1 (2017)

Möödunud aastased Saksamaa ralli võitjad Ott Tänak – Martin Järveoja on nüüd seekord Saksamaal Yaris WRC-ga ning kui vaadata Korsika ralli tulemusi, siis on lootust väga korralikuks esituseks. Saarland oli möödunud aastal saarlasele Ott Tänakule hea koht, kus sõita ja võita ning Martin Järveojal oma 30. sünnipäeva tähistada. Nüüd on värsketel Soome ralli võitjatel uus siht, korrata oma eelmise aasta võitu ning vähendada eesolijatega veel punktivahet. Ott startis esimest korda Saksamaal 2010. aastal ja see oli ka ta esimene MM-start asfaldil. Esimese klassivõidu teenis Ott Saksamaa teedel 2011. aastal SWRC klassis, koos Kuldar Sikuga, kes ka tänavu Saksamaal kohal ja tegemas Otile koos Martin Kanguriga väga olulist ja vastutusrikast gravel crew tööd.
Martin oli esimest kord Saksamaal stardis 2010.aastal ning teenis sel aastal koos Karl Kruudaga JWRC arvestuse kolmanda koha. Möödunud aastal sai eestlastele otsustavaks reedene rehvivalik, mida meeskond ei soovinud tegelikult aktsepteerida, kuid lõpuks tõi see eestlastele soovitud tulemuse. Tänak – Järveoja on tänavu võitnud juba 43 kiiruskatset, mida on juba 13 võrra rohkem, kui eelmine aasta kokku. Eestlased kirjutasid möödunud aastal enda nimele ka läbi aegade suurima keskmise kiirusega võidetud Saksamaa MM-ralli, kui läbisid 309,17 katsekilomeetrit keskmise kiirusega 104.49 km/h.

#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 4.koht, 70 punkti
Saksamaa parim resultaat: 7 (2016)

Esapekka Lappi – Janne Ferm on nüüd pettumust valmistanud koduse ralli seljataha jätnud ning ees on ootamas ralli, kus nad möödunud aastal esimest korda WRC autoga asfaldil sõita said. Lappi startis esimest korda Saksamaal 2012. aastal ning 2016. aastal võitis soomlane Saksamaa ralli WRC2 klassi arvestuses. Arvestades Lappi hoogu tänavusel Korsika rallil, kus ta võitis 12 katsest 4, mille hulgas ka punktikatse, siis võib sellelt noorelt soomlaselt taaskord oodata positiivset üllatust.  

Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team

Citroen tõestas möödunud aastal Saksamaal ,et on endiselt löögihoos. Saab näha, mida toob tänavune aasta


Nagu eelpool mainitud, siis Citroen on aastate jooksul olnud kindel Saksamaa teede valitseja, sest 15 võimalikust Saksamaa MM-ralli võidust on Prantsuse autotootja võitnud koguni 11.
Enne Soome rallit ei osanud keegi oodata, et Citroen võiks peale oma auto geomeetria uuendusi sekkuda ka veel heitlema ralli võitude eest, kuid seda Citroen Soomes tegi.  Möödunud aastal oli Citroen Saksas heas hoos ja kuigi võidust jäi puudu, siis võeti ikkagi koht poodiumil ning kindlasti minnakse seda püüdma ka tänavu.

#10 Mads Østberg – Torstein Eriksen
MM-arvestuse 11.koht, 26 punkti
Saksamaa parim resultaat: 4 (2012)

Kui Latvala tõestas Soomes, et tal on endiselt veel see „sisu“ olemas, siis ma arvan, et Mads Østberg tõestas Soomes nii endale, kui ka paljudele teistele, et teda on veel vara tehasesõitja kohalt maha kanda. Norralane, kellel anti tänu Kris Meeke vallandamisele uus võimalus, võib hea õnne korral hooaja lõpus teenida Citroeniga 2019. hooajaks lepingu. Kuigi asfalt ei ole kindlasti norralase lemmik pinnas, siis TOP6 koht on kindlasti talle jõukohane.

#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse 11.koht, 39 punkti
Saksamaa parim resultaat: 5 (2017)

Craig Breen startis esimest korda Saksamaal 2011 aastal, kui ta ka nendel teedel WRC Akadeemia võitis.  Möödunud aastal sai Breen esimest korda Saksamaal sõita WRC autoga ning lõpetas viiendana. Saksamaal oma karjääri 55 MM-starti tegev iirlane ütles kohe peale ebaõnnestunud Soome rallit, et ootab juba pikki silmi Saksamaad, et seal üks korralik tulemus välja sõita.
Iirlane, kes oma karjääri jooksul võitnud nii mõnegi asfaldiralli, kuid seda mitte WRC sarjas, loodab kindlasti hooaja ainsale poodiumikohale just Saksas lisa teenida. See aga ei saa kindlasti olema lihtne, sest poodiumi küsijaid nagu eelpool lugeda võis on Saksas väga palju.

WRC2

WRC2 klassis starti tulemas 19 võistluspaari, kelle hulgas MM-arvestuse teised mehed ja möödunud aastal Saksamaa MM-ralli avakatse võitnud Jan Kopecky – Pavel Dresler, kes tänavu oma Skoda Fabia R5 võitnud WRC2 arvestuses kõik kolm rallit, kus stardis oldud. Kindlasti proovivad tšehhide edu katkestada prantslased Eric Camilli – Benjamin Veillas (Ford Fiesta R5) ja Stephane Lefebvre – Gabin Moreau (Citroen C3 R5). Eesti rallifännidele tuntud nimedest on veel stardis Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5), kellele see on karjääri esimeseks MM-ralliks asfaldil ning Jari Huttunen – Antti Linnaketo (Hyundai i20 R5) ja Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta R5).

Saksamaa ralli 2018 kiiruskatsed

Neljapäev 16.08

SS1 St Wendel 2.04km 20:08

Reede 17.08

SS2 Stein und Wein 19.44km 11:11
SS3 Mittelmosel 22.00km 12:05
SS4 Wadern-Weiskirchen 9.27km 13:53
SS5 Stein und Wein 19.44km 16:39
SS6 Mittelmosel 22.00km 17:33
SS7 Wadern-Weiskirchen 9.27km 19:21

Laupäev 18.08

SS8 Arena Panzerplatte 9.43km 09:48
SS9 Panzerplatte 38.57km 10:15
SS10 Freisen 14.78km 12:03
SS11 Römerstraße 12.28km 13:06
SS12 Arena Panzerplatte 9.43km 16:08
SS13 Panzerplatte 38.57km 16:35
SS14 Freisen 14.78km 18:23
SS15 Römerstraße 12.28km 19:26

Pühapäev 19.08

SS16 Grafschaft 29.07km 08:49
SS17 Grafschaft 29.07km 10:42
SS18 Bosenberg (Powerstage) 14.04km 13:18

Powerstage punktid 2018 hooajal:

1. Thierry Neuville 25
2. Ott Tänak 17
3. Sébastien Ogier 16
4. Esapekka Lappi 15
5. Andreas Mikkelsen 13
6. Jari-Matti Latvala 9
7. Kris Meeke 8
8. Sébastien Loeb 5
9. Mads Østberg 4
10. Dani Sordo 3
11.-12. Elfyn Evans 2
11.-12. Teemu Suninen 2
13. Craig Breen 1


Fotod: M-Sport, Toyota Gazoo Racing, Citroen Racing, Hyundai Motorsport

No comments:

Post a Comment