Achtung, achtung Rallye Deutschland!
Eestlastele palju
rõõmu pakkunud Soome MM-rallist on tänaseks möödas ligi kolm nädalat ning ees
on ootamas hooaja üheksas MM-ralli, mis sõidetakse Saksamaa asfaldil. Ka
sellelt rallilt on eestlastel suurepärased mälestused, sest möödunud aastal
võitsid selle Ott Tänak – Martin Järveoja, kes ka sel aastal väiksemate eesmärkidega
stardijoonele ei sõida.
Saksamaa ralli ajalugu
Saksamaa
ralli sõideti esmakordselt aastal 1982 ning tänavune võistlus on järjekorras
36. Aastatel 1985 – 2001 kuulus ralli EM-võistluste kalendrisse ning
alates aastast 2002 sai võistlus MM-ralli staatuse. Ainus aasta, kus Saksamaal
MM-rallit pole peale 2002. sõidetud, on 2009.
Võistluskeskus
on paiknenud nende aastate jooksul Lääne-Saksamaa erinevates linnades (Frankfurt, St.Wendel, Koblenz, Adenau), kuid
alates 2000. aastast kuni 2016. on võistluse keskpunkt asunud Trieris. Möödunud
aastal kolis võistluskeskus Saarlandi ning on seal ka tänavu. Saksamaa ralli on
võitnud sellised rallilegendid nagu Walter Röhrl, Hannu Mikkola, Michele Mouton
ja Piero Liatti. Saksamaa MM-ralli kuningas aga on Sebastien Loeb, kes on
võitnud koos Daniel Elenaga üheksal järjestikusel aastal. Aktiivsetest sõitjatest on edukaimad
Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kellel ette näidata kolm esikohta.
Sakslastest
võitsid viimati koduralli Armin Kremer – Fred Berssen, kuid seda juba ligi
20.aastat tagasi.
Tootjatest
on Saksamaal edukaim olnud Citroen, kellel ette näidata koguni 11 võidukarikat.
Saksamaa
ralli kõik kolm poodiumikohta on hõivanud kaks autotootjat – Citroen 2010.
aastal - Loeb, Sordo ja Ogier ja 2015. aastal
VW - Ogier, Latvala ja Mikkelsen.
36. ADAC Rallye Deutschland 2018
Võistlejad
on Saksmaa rallit nimetanud etapiks, kus muutuvate teeolude ja rajatingimuste
tõttu on kõigil täispikkadel võistluspäevadel ees ootamas justkui kolm mini
rallit.
Trierist Saarlandi
kolides on sõitjad aga öelnud, et sealsed katsed on tunduvalt igavamad ning
koguni kirjeldanud, et sõidetakse kogu aeg otse, otse ja võib-olla ühel hetkel
tuleb kurv, et mis selle kõige point on? Seega seni hooaja üks põnevamaid
rallisid ei ole võistlejate arvates enam põnev.
Sellegipoolest
ootab hooaja teise asfaldiralli ees 18 kiiruskatset ja 325,76 katsekilomeetrit.
Hoolduspark
saab olema Bostalsee´s ning võistluse stardi- ja finišipoodium 40 km kaugusel
St. Wendelis, kus neljapäeva õhtul sõidetakse ka võistluse avakatse, millel
pikkust 2,04km.
Kui reedel
läbivad võistlejad veiniistanduste vahel looklevatel teedel veidi üle 100
katsekilomeetri, siis laupäeval ootab ees 150 asfaldi kilomeetrit ning sellest
distantsist üle poole läbitakse Baumholderi sõjaväealal sõidetaval Panzerplatte
katsel, mille ääres end varjamas betoonist Hinkelsteinid, mis mõeldud sõjaväe
treeningalal tankide teel hoidmiseks. Pühapäeval jääb veel sõita kolm katset ja
veidi üle 70km ning ralli lõpetab 14,04 km pikkune Põhja-Saarlandi teedel
sõidetav Bosenberg kiiruskatse.
Eestlased Saksamaa rallil
Saksamaa ralli võitjad 2017 Ott Tänak - Martin Järveoja |
Eestlastest on
Saksamaa ralli parim resultaat ette näidata Ott Tänakul ja Martin Järveojal,
kes möödunud aastal võitsid selle kõval pinnasel sõidetava etapi. Markko Märtin
– Michael Park lõpetasid 2003. aasta Saksamaa ralli viiendana ning aasta hiljem
neljandana. Sama tulemust kordasin mehed ka 2005.aastal. Madalamates klassides on klassivõit ette
näidata Ott Tänakul – Kuldar Sikkul, kes 2011. aastal võitsid SWRC klassi. Oma klassi poodiumile on Saksamaal jõudnud
Urmo Aava – Kuldar Sikk, kes 2007. aastal olid JWRC arvestuse teised, Karl
Kruuda – Martin Järveoja, olid 2010. aastal juunioride arvestuse kolmandad ning
Sander Pärn – James Morgan saavutasid
2014. aastal Saksa teedel Drive DMACK Trophy
teise koha.
Eestlaste tulemused Saksamaa MM-rallil
Aasta | Sõitjad | Auto | Tulemus |
2002 | Markko Märtin - Michael Park | Ford Focus RS WRC´02 | 6 |
2003 | Markko Märtin - Michael Park | Ford Focus RS WRC´03 | 5 |
2004 | Markko Märtin - Michael Park | Ford Focus RS WRC´04 | 4 |
2005 | Markko Märtin - Michael Park | Peugeot 307 WRC | 4 |
2005 | Urmo Aava - Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | K |
2007 | Urmo Aava - Kuldar Sikk | Suzuki Swift S1600 | 12 (JWRC 2.koht) |
2007 | Jaan Mölder jr. - Katrin Becker | Suzuki Swift S1600 | 27 (JWRC 6.koht) |
2007 | Aigar Pärs - Ken Järveoja | Suzuki Swift S1600 | 32 (JWRC 8.koht) |
2008 | Urmo Aava - Kuldar Sikk | Citroën C4 WRC | 8 |
2010 | Ott Tänak - Kuldar Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | 31 |
2010 | Karl Kruuda - Martin Järveoja | Suzuki Swift S1600 | 30 (JWRC 3.koht) |
2011 | Ott Tänak - Kuldar Sikk | Ford Fiesta S2000 | 12 (SWRC 1.koht) |
2011 | Karl Kruuda - Martin Järveoja | Škoda Fabia S2000 | 22 (SWRC 5.koht) |
2011 | Egon Kaur - Erik Lepikson | Ford Fiesta R2 | WRC Academy 8.koht |
2011 | Miko Niinemäe - Mait Laidvee | Ford Fiesta R2 | WRC Academy 11.koht |
2012 | Ott Tänak - Kuldar Sikk | Ford Fiesta RS WRC | K |
2012 | Oleksiy Kikireshko - Sergei Larens | Mitsubishi Lancer Evo IX | K |
2012 | Karl Kruuda - Martin Järveoja | Škoda Fabia S2000 | K |
2013 | Karl Kruuda - Martin Järveoja | Ford Fiesta R5 | 18 |
2013 | Sander Pärn - Ken Järveoja | Ford Fiesta R2 | JWRC 6.koht |
2013 | Yuriy Protasov - Kuldar Sikk | Ford Fiesta R5 | 12 |
2014 | Ott Tänak - Raigo Mõlder | Ford Fieata R5 | 10 (WRC2 2.koht) |
2014 | Sander Pärn - James Morgan | Ford Fiesta R2 | 32 (Drive Dmack Cup 2.koht) |
2015 | Ott Tänak - Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 8 |
2016 | Ott Tänak - Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 23 |
2017 | Ott Tänak - Martin Järveoja | Ford Fiesta WRC | 1 |
Hyundai Shell Mobis World Rally Team
Saksamaa on Hyundai "koduralli", kus 2014.aastal ka MM-sarjas esimene võit võeti |
Tootjate
punktitabelis hoiab jätkuvalt esikohta Hyundai, kellel on kaheksa sõidetud
ralliga ette näidata kolm võitu ja 228 punkti.
2014.
pöördus Hyundai pärast pikka eemalolekut tagasi autoralli MM-sarja ning on tänaseks
võitnud 10 MM-etappi, millest esimene tuli just sellel samal 2014. aastal ja
just Saksamaal. Korea autotootja murdis
sellega 11 aastat kestnud Citroeni ülemvõimu ning, et võit maitseks veel
magusamalt teeniti koguni kaksikvõit. Kuigi Soome ralli oli Hyundai jaoks suuresti
ebaõnnestunumine, siis Saksamaalt on neil varasematest aastatest head
mälestused ning sõitjate lineup´ist on võimelised asfaldil kõik võitma. Nende kolmest
sõitjast koguni kaks on varasemad Saksamaa ralli võitjad.
Lisamotivatsiooni
peaks meeskonnale, kes Saksamaal rajale toomas need samad autod, millega
võisteldi ka Sardiinias see, et meeskonna peakorter asub Saksamaa ralli
võistluskeskusest vaid paarisaja kilomeetri kaugusel. Seega võib öelda, et
Saksamaa ralli on Euroopas Hyundai kodu ralliks.
#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse
6.koht, 57 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 2 (2017)
Andreas
Mikkelseni kehv hooaeg sai jätku ka Soomes ning seekord siis oma sõiduvea
tõttu. Mikkelsen ise on eesootava Saksamaa ralli eel öelnud, et ta hooaeg on
küll olnud tehniliste jamade ja sõiduvigade kombo, kuid need kes oskavad suurt
pilti näha, need saavad aru, et tegelikult käib juba töö järgmiseks aastaks
ning hoolimata kõigest on meeskond temaga rahul. Mikkelsen, kes startis esimest
korda Saksamaal aastal 2007.,võib kindlasti hetkel veel rahulikult hingata,
sest on üks kahest mehest koos Ott Tänakuga, kellel järgmiseks hooajaks ka
leping taskus.
On selle
tänavuse aastaga kuidas on, kuid norrakad suutsid möödunud aastal Saksamaal
näidata väga head kiirust, tõsi siis küll Citroenis istudes ning heitlesid ka
rallivõidu nimel.
Ralli lõpuks
oli meestel ette näidata kaks katsevõitu ja absoluutarvestuse teine koht.
Kaardilugeja
Anders Jaeger on Saksamaa teedel tähistamas 40. MM-starti.
#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse
1.koht, 153 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 1 (2014)
Juba teist
aastat järjest saabuvad Saksamaale MM-liidritena Thierry Neuville – Nicolas
Gilsoul. Belglased teenisid küll Soomest juurde vaid 4 MM-punkti, kuid on
tänavu Powerstage katsetel teeninud 25 punkti, mida on 9 võrra rohkem, kui
nende lähimatel jälitajatel Ogier – Ingrassial. Möödunud aastal olid belglased
sõitmas poodiumikursil, kuid lühikesel Arena Panzerplatte sprindil, millel
pikkust alla 3km, lõhuti vasak tagumine ratas ning lõpuprotokolli kanti 0
punkti. Esimesena startivad belglased on kindlasti Saksamaal oluliselt paremal
positsioonil, kui olid seda Soome kruusal ning lisaks on nendele „kodurallile“
kaasa elama tulemas kindlasti palju Belgia rallifänne.
#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse
5.koht, 60 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 1 (2013)
Pärast kahte
vahelejäänud rallit taas stardis Dani Sordo – Carlos Del Barrio. Mehed, kes
üheskoos võitsid 2013.aasta Saksamaa ralli ihkavad kindlasti lisa juba sel
aastal.
Saksamaal 158
MM-stardi tegev Sordo on tegelikult teinud väga korraliku hooaja, sest viiel
rallil millel ta on osalenud, on ta katkestanud ühe, kahel korral olnud
poodiumil ja kahel korral neljas. Seda, et hooaeg on olnud korralik näitab ka
korralik punktisaak, et hoolimata kahest vahelejäänud rallist on hispaanlane ikka
endiselt punktitabeli viies. Möödunud aastal oli Sordo ainus mees, kes
sarnaselt Tänakule võitis Saksamaal viis katset.
M-Sport Ford World Rally Team
Nii Montes, kui ka Korsikal on tänavu võidu võtnud Ogier - Ingrassia ja Ford. Kas see jada jätkub ka Saksamaal? |
Fordil on
Saksamaal kaitsta eelmise aasta võit. Sarnaselt Hyundaiga oli ka Fordil Soome
ralli lati alt läbiminek, sest kindlasti loodeti enamat, kuid kohad 5,6 ja 7
ning, et 23 katsest suudetakse võita
vaid üks. Tänavu on kõval pinnase sõidetud rallidel, kui sinna hulka lugeda ka
Monte-Carlo võitnud mõlemad rallid just Ford. Kas uus aerodünaamika, mis Soomes
ei toiminud, annab Saksamaal parema tulemuse ja kaitsetakse möödunud hooaja
võitu, seda saab näha juba hiljemalt pühapäeva pärastlõunal. Saksamaal sõidavad
kõik M-Sport võistluspaarid samade autodega, millega võisteldi ka Soomes.
Hooaja esimest starti tegev Jourdan Serderidis, kes on möödunud aastane WRC
Trophy võitja, toob Saksamaal rajale uue generatsiooni Fiesta WRC, millega
möödunud aastal sõitis enamus rallid Ott Tänak.
#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
2.koht, 132 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 1 (2011, 2015-16)
Sebastien Ogier
– Julien Ingrassia saabusid möödunud hooajal Saksamaale jagatud liidrikohal,
kuid tänavu lahutab neid Neuville – Gilsoulist 21 punkti. Viiekordne MM-võitja ei
olnud Soomes üldse rahul Ford Fiesta kiiruse ja uuendustega, mis puudutas auto
tagaosa aerodünaamikat. Ogier ütles, et muutis igal katsel seadeid, kuid
paremaks auto käitumine ei läinud. Võrreldes Soomega on nüüd Fiesta WRC all
tagasi Sachsi amortide asemel, vanad head Reiger´id ning auto teel püsimine
peaks olema loogilisem. Ogieril hakkab sein vastu selga tulema ning
tiitliheitluses püsimiseks on vaja hea tulemus teha, sest enam vaid
meeskonnakaaslaste abile loota ei saa. Kolmekordsed Saksamaa ralli võitjad
lõpetasid möödunud aastal poodiumi madalaimal astmel ning teenisid vaid kogu
võistlusega kokku vaid ühe katsevõidu.
#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse
8.koht, 52 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 4 (2014)
Sarnaselt
Andreas Mikkelseniga on sel hooajal vaid üks poodiumikoht ette näidata ka Elfyn
Evansil. 2012. aasta Saksamaa ralli WRC akadeemia võitja peaks end asfaldil
tundma üpris hästi ning kindlasti on eesmärgiks vähemalt korrata oma 2014.
aasta parimat WRC tulemust, milleks oli neljas koht. Kaardilugeja Dan Barritt
tähistab Saksamaa teedel oma karjääri 110 MM-starti.
#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse
13.koht, 32 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 16 (2017)
Kui kruusal
ootab Malcolm Wilson noorelt soomlaselt juba häid tulemusi, siis esimest korda
WRC autoga Saksamaal ja üldse asfaldil sõitev Suninen on Saksamaal kindlasti
pigem kogemuste hankimise rollis ning iga koht, mis pakutakse on pigem boonus. Päris kogemusteta Suninen asfaldil siiski WRC
autoga pole, sest 2016.aastal testis ta asfaldil Toyota Yaris WRC autot.
Toyota Gazoo Racing
Tänak - Järveoja on Toyotaga võitnud juba kaks rallit, kuid mitte veel asfaldil. Kas nüüd? |
Kui Hyundai
ja Ford põrusid Soome teedel, siis Toyota jaoks oli see peaaegu jackpot.
Tootjate MM-tiitliheitluses ollakse kindlasti sees ning, kui Hyundaist lahutab
Jaapani autotootjat veel 27 punti, siis Fordist vaid 1. Saksamaa ralli saab
olema viimane võistlus, kus võistlusautod stardivad sihtkohta Soomest,
Puppolast. Saksamaa ralli järgselt jäävad autod Tallinna vastvalminud Toyota
Gazoo Racing hoonesse, kus edaspidi hakatakse võistlusautosid järgmisteks
rallideks ette valmistama.
Toyota Gazoo
Racing noorteprogrammi sõitjatest sai peale Soome rallit Yaris WRC-d testida Takamoto
Katsuta ehk mees, kes on olnud koos Hiroki Araiga alates 2015. aastast Toyota
noorte programmi liige ning, kes võitis WRC2 arvestuses tänavuse Rootsi
MM-ralli. Meeskonna boss Tommi Mäkinen
ütles, et sügisel otsustatakse ära, et milline neist kahest piloodist järgmine
aasta programmis jätkab ja kelle jaoks see tee läbi saab. Hetkel ütleks
tulemuste põhjal, et eelis oleks Katsutal. Toyota on küll Saksamaal võitnud,
kuid seda aastal 2000., kui seal sõideti Euroopa meistrivõistluste etapp.
Toyota on
Saksamaal rajale toomas kolm uut võistlusautot, mille kered kannavad numbreid
9,10 ja 11.
#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
7.koht, 55 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 2 (2012 ja 2015)
Jari-Matti
Latvala oli Soome teedel kindlasti see mees, kes eelkõige endale tõestas, et
temas on veel seda Soome rallisõitjatele omast „sisu“. MM-sarja kogenuimat pilooti
on ees ootamas tema karjääri 191
MM-start, mille kõrvale on tal näidata 17 etapivõitu ja 502 katsevõitu. Latvala
on oma 17 võidust küll vaid kaks võitnud kõval pinnasel ning need mõlemad
Korsikal. Esimest korda oli soomlane Saksamaal stardis juba 2003 aastal ning kahel
korral on tal seal napilt võidust puudu jäänud. Võitu ma ei usu Latvalalt
Saksamaa teedel, kuid poodiumikoht tunduks täitsa reaalne.
Pingeid
peaks eelseisva võistluse eel Latavalal maha võtma ning laskma keskenduda vaid
oma tulemuse tegemisele ka see, et soomlase manager Timo Jouhki ütles, et
Latvalal on uueks hooajaks ühe meeskonnaga leping sõlmitud ning tema karjäär
WRC-piloodina jätkub.
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
3.koht, 107 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 1 (2017)
Möödunud
aastased Saksamaa ralli võitjad Ott Tänak – Martin Järveoja on nüüd seekord
Saksamaal Yaris WRC-ga ning kui vaadata Korsika ralli tulemusi, siis on lootust
väga korralikuks esituseks. Saarland oli möödunud aastal saarlasele Ott
Tänakule hea koht, kus sõita ja võita ning Martin Järveojal oma 30. sünnipäeva
tähistada. Nüüd on värsketel Soome ralli võitjatel uus siht, korrata oma
eelmise aasta võitu ning vähendada eesolijatega veel punktivahet. Ott startis esimest
korda Saksamaal 2010. aastal ja see oli ka ta esimene MM-start asfaldil.
Esimese klassivõidu teenis Ott Saksamaa teedel 2011. aastal SWRC klassis, koos
Kuldar Sikuga, kes ka tänavu Saksamaal kohal ja tegemas Otile koos Martin
Kanguriga väga olulist ja vastutusrikast gravel crew tööd.
Martin oli esimest
kord Saksamaal stardis 2010.aastal ning teenis sel aastal koos Karl Kruudaga
JWRC arvestuse kolmanda koha. Möödunud aastal sai eestlastele otsustavaks reedene
rehvivalik, mida meeskond ei soovinud tegelikult aktsepteerida, kuid lõpuks tõi
see eestlastele soovitud tulemuse. Tänak – Järveoja on tänavu võitnud juba 43 kiiruskatset,
mida on juba 13 võrra rohkem, kui eelmine aasta kokku. Eestlased kirjutasid
möödunud aastal enda nimele ka läbi aegade suurima keskmise kiirusega võidetud Saksamaa
MM-ralli, kui läbisid 309,17 katsekilomeetrit keskmise kiirusega 104.49 km/h.
#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
4.koht, 70 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 7 (2016)
Esapekka Lappi
– Janne Ferm on nüüd pettumust valmistanud koduse ralli seljataha jätnud ning
ees on ootamas ralli, kus nad möödunud aastal esimest korda WRC autoga asfaldil
sõita said. Lappi startis esimest korda Saksamaal 2012. aastal ning 2016. aastal
võitis soomlane Saksamaa ralli WRC2 klassi arvestuses. Arvestades Lappi hoogu
tänavusel Korsika rallil, kus ta võitis 12 katsest 4, mille hulgas ka
punktikatse, siis võib sellelt noorelt soomlaselt taaskord oodata positiivset
üllatust.
Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
Citroen tõestas möödunud aastal Saksamaal ,et on endiselt löögihoos. Saab näha, mida toob tänavune aasta |
Nagu eelpool
mainitud, siis Citroen on aastate jooksul olnud kindel Saksamaa teede
valitseja, sest 15 võimalikust Saksamaa MM-ralli võidust on Prantsuse autotootja
võitnud koguni 11.
Enne Soome
rallit ei osanud keegi oodata, et Citroen võiks peale oma auto geomeetria
uuendusi sekkuda ka veel heitlema ralli võitude eest, kuid seda Citroen Soomes
tegi. Möödunud aastal oli Citroen Saksas
heas hoos ja kuigi võidust jäi puudu, siis võeti ikkagi koht poodiumil ning
kindlasti minnakse seda püüdma ka tänavu.
#10 Mads Østberg – Torstein Eriksen
MM-arvestuse
11.koht, 26 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 4 (2012)
Kui Latvala
tõestas Soomes, et tal on endiselt veel see „sisu“ olemas, siis ma arvan, et Mads
Østberg tõestas Soomes nii endale, kui ka paljudele teistele, et teda on veel
vara tehasesõitja kohalt maha kanda. Norralane, kellel anti tänu Kris Meeke
vallandamisele uus võimalus, võib hea õnne korral hooaja lõpus teenida Citroeniga
2019. hooajaks lepingu. Kuigi asfalt ei ole kindlasti norralase lemmik pinnas,
siis TOP6 koht on kindlasti talle jõukohane.
#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse
11.koht, 39 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 5 (2017)
Craig Breen
startis esimest korda Saksamaal 2011 aastal, kui ta ka nendel teedel WRC
Akadeemia võitis. Möödunud aastal sai
Breen esimest korda Saksamaal sõita WRC autoga ning lõpetas viiendana.
Saksamaal oma karjääri 55 MM-starti tegev iirlane ütles kohe peale
ebaõnnestunud Soome rallit, et ootab juba pikki silmi Saksamaad, et seal üks
korralik tulemus välja sõita.
Iirlane, kes
oma karjääri jooksul võitnud nii mõnegi asfaldiralli, kuid seda mitte WRC
sarjas, loodab kindlasti hooaja ainsale poodiumikohale just Saksas lisa
teenida. See aga ei saa kindlasti olema lihtne, sest poodiumi küsijaid nagu
eelpool lugeda võis on Saksas väga palju.
WRC2
WRC2 klassis
starti tulemas 19 võistluspaari, kelle hulgas MM-arvestuse teised mehed ja
möödunud aastal Saksamaa MM-ralli avakatse võitnud Jan Kopecky – Pavel Dresler,
kes tänavu oma Skoda Fabia R5 võitnud WRC2 arvestuses kõik kolm rallit, kus
stardis oldud. Kindlasti proovivad tšehhide edu katkestada prantslased Eric
Camilli – Benjamin Veillas (Ford Fiesta R5) ja Stephane Lefebvre – Gabin Moreau
(Citroen C3 R5). Eesti rallifännidele tuntud nimedest on veel stardis Kalle
Rovanperä – Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5), kellele see on karjääri esimeseks
MM-ralliks asfaldil ning Jari Huttunen – Antti Linnaketo (Hyundai i20 R5) ja
Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta R5).
Saksamaa
ralli 2018 kiiruskatsed
Neljapäev
16.08
SS1 St
Wendel 2.04km 20:08
Reede 17.08
SS2 Stein
und Wein 19.44km 11:11
SS3
Mittelmosel 22.00km 12:05
SS4
Wadern-Weiskirchen 9.27km 13:53
SS5 Stein
und Wein 19.44km 16:39
SS6
Mittelmosel 22.00km 17:33
SS7
Wadern-Weiskirchen 9.27km 19:21
Laupäev
18.08
SS8 Arena
Panzerplatte 9.43km 09:48
SS9
Panzerplatte 38.57km 10:15
SS10 Freisen
14.78km 12:03
SS11
Römerstraße 12.28km 13:06
SS12 Arena
Panzerplatte 9.43km 16:08
SS13
Panzerplatte 38.57km 16:35
SS14 Freisen
14.78km 18:23
SS15
Römerstraße 12.28km 19:26
Pühapäev
19.08
SS16
Grafschaft 29.07km 08:49
SS17
Grafschaft 29.07km 10:42
SS18
Bosenberg (Powerstage) 14.04km 13:18
Powerstage punktid 2018 hooajal:
1. Thierry
Neuville 25
2. Ott Tänak
17
3. Sébastien
Ogier 16
4. Esapekka
Lappi 15
5. Andreas
Mikkelsen 13
6.
Jari-Matti Latvala 9
7. Kris
Meeke 8
8. Sébastien
Loeb 5
9. Mads
Østberg 4
10. Dani
Sordo 3
11.-12.
Elfyn Evans 2
11.-12. Teemu
Suninen 2
13. Craig
Breen 1
Fotod: M-Sport,
Toyota Gazoo Racing, Citroen Racing, Hyundai Motorsport
No comments:
Post a Comment