Friday, January 25, 2019


Monte-Carlo rallit juhivad reedese võistluspäeva järel Ogier – Ingrassia. Tänak – Järveoja kukkusid võiduheitlusest tänu purunenud veljele

Ogier - Ingrassia dikteerivad Montes tempot ka tänavu

Monte-Carlo ralli 2019 pidi reede hommikul jätkuma kuue kiiruskatsega. Võistluspäeva alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Toyota Gazoo Racing meeskonna sõitjate edu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia  (Citroen C3 WRC) ees oli 9,1 ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 14,3 sekundit.

Reedene stardijärjestus oli: 1. Suninen 2. Ogier 3. Neuville 4. Tänak 5. Latvala 6. Lappi 7. Mikkelsen 8. Evans 9. Loeb 10. Meeke 11. Tidemand

SS3 Valdrôme - Sigottier 1 - 20.04 km

MM-hooaja 2019 teist võistluspäeva pidi alustama 20,04 km pikkune Valdrôme - Sigottier 1 kiiruskatse, kuid kuna katse viimase kolme kilomeetri peal ei allunud „rallifännid“  rajaturvajate korraldustele liikuda mõned meetrid tahapoole, siis olid sunnitud FIA turvalisuse eest vastutavad kohtunikud päeva avakatse tühistama. See aga lõi segi peaaegu, et kõikide WRC võistluspaaride rehvistrateegia, sest arvestades seda lumist ja jäist katset, olid enamuses rajale läinud nelja naastrehviga. Kui kõik M-Sport ja Toyota võistluspaarid valisid reedese avaringi katseteks 4 naastu ja kaks supersofti, siis Citroeni sõitjad 4 naastu ja kaks softi. Sootuks erineva otsuse tegid Hyundai võistlejad. Mikkelsen valis 3 naastu ja 3 softi, Neuville 3 naastu, 1 super soft ja 2 softi ning vanameister Loeb 2 naastu, 2 super softi ja 2 softi.

SS4 Roussieux - Laborel 1 - 24.05 km

Päev sai lõpuks alguse reedese pikima katse esimese läbimisega. 24,05 km pikkuse katse võitsid Sebastien Loeb – Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC). Kuivades tingimustes sõidetud katseks ideaalset rehvivalikut omanud Loeb – Elenale oli see nende esimeseks katsevõiduks Hyundai meeskonna eest. Karjääri jooksul olid rallimaailma legendid nüüd võitnud 917 katset.
Loeb edestas katsel teise aja välja sõitnud Neuville 0,5 sekundiga ning kolmanda aja välja sõitnud Ogieri 11,1 sekundiga. Tänak kaotas tänu sellele, et rehvitaktika oli tehtus SS3 peale 19,7 sekundit.
Kokkuvõttes tõusis liidriks Neuville, kes edestas nüüd teiseks kukkunud Tänakut 4,9 ja Ogieri 5,4 sekundiga. Kaheksandalt kohalt neljandaks tõusnud Loeb, kaotas belglasele 40,4 sekundiga.

SS5 Curbans - Piégut 1 - 18.47 km

Enne hoolduspausi sõideti päeva lühim katse ning sellel näitas parimat minekut Ogier, kes vähendas Neuvillega vahet 2 sekundi võrra. See tähendas, et hooaeg oli alanud nii, et peale nelja sõidetud katset oli katsevõit ette näidata juba neljal võistluspaaril. Üldarvestuses oli beglase ja prantslase vahe nüüd 3,4 sekundit. Tänak kurtis katse lõpus, et ta rikkus oma auto rehvid kahjuks eelmisel katsel ära ja kuna oli jäine katse, siis ega seal muud parata polnudki. Stopper näitas eestlastele katselõpus 14 sekundilist kaotust Ogier – Ingrassiale. Üldarvestuses pidid Tänak – Järveoja loovutama veel ühe positsiooni ning said lõunapausile 16,9 sekundilises kaotuses.
Kui eelmise katse oli võitnud Loeb, siis nüüd kurtis prantslane, et eessõitnud autod olid teele toonud kurvide lõikamisega palju kruusa ning tema peamine eesmärk oli katse lõppu jõuda. Katselt Loebile kuues aeg, 12,2 sekundit kaotust kaasmaalasele. Üldarvestuses jätkas Hyundai meeskonna uusim liige neljandal kohal.

Peale avaringi katseid oli hoolduspargi kõige kurjem mees Toyota boss Tommi Mäkinen: neljakordne MM-võitja kritiseeris FIA kohtunike otsust ära jätta SS3, sest sellega lendas vastu taevast kogu Toyota rehvistrateegia. Mäkinen ütles, et kohtunikud oleks pidanud siis ka ülejäänud esimese ringi katsed tühistama ning, et ta hakkab nüüd protestima FIA vastu ja mitte enam koosolekutel käima.
SS6 Valdrôme - Sigottier 2 - 20.04 km

Võistlus jätkus peale hoolduspausi hommikul ära jäänud katsega. Kõik meeskonnad olid teiseks ringiks teinud ka rehvivalikus muudatusi, mis oli kirjud, kui vikerkaar.

Citroeni sõitjad valisid teiseks ringiks 3 naastu, 2 sofi ja 1 super softi. Tänak ja meeskonnakaaslane Meek valisid 3 naastu ja 3 softi, Latvala 4 naastu ja 2 softi, Sunineni, Evansi ja Loebi valik oli 4 softi ja 2 naastu ning Tidemand,Neuville ja Mikkelsen valisid eesootavateks katseteks 4 naastu ja 2 softi.

Katsevõit läks jagamisele endiste meeskonnakaaslaste Ogier – Ingrassia ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) vahel. Ralli kuues katse pakkus sõitjatele esimese tõelise Monte „elamuse“, sest Kris Meeke sõnul oli sellel kõike, mis Monte pakkuda saab – lund, jääd, kuiva asfalti, muru jne… Katset liidrina alustanud Neuville eksis kohe avakurvis ning otsustas kurvi kõrvalteele pikaks lasta. Kui esimeses splitis oli belglane Ogierist maas 19,5 sekundit, siis katse lõpuks oli ta sellest kaotusest tagasi sõitnud 17,5 sekundit. Neuville oli katse lõpus pettunud, sest tegi rehvivaliku just seda katset silmas pidades ning lootis võita ligi 20 sekundit, kuid sai tänu oma sõiduveale vaid 2. Ott Tänak – Martin Järveojale katse kuues aeg. Katse võtjatele kaotasid nad 13,3 sekundiga. Tänak ütles katselõpus, et viga polnud midagi, lihtsalt katsel olid nii vahelduvad tingimused.

Lappi Citroen C3 WRC auto vasak esimene ratas SS6 finišis

Katsel oli probleeme Esapekka Lappil – Janne Fermil, kes vigastasid oma Citroen C3 WRC vasakut esimest rehvi ja vedrustust. Sama probleemiga jäid katsel seisma ka  Pontus Tidemand - Ola Fløene, kes Fiesta WRC probleemidest oma jõul jagu ei saanudki ning olid sunnitud reedese võistluspäeva katkestama.  
Liidrina jätkas Neuville, kelle edu Ogieri ees oli nüüd 1,4 ja Tänaku ees 28,2 sekundit.

SS7 Roussieux - Laborel 2 - 24.05 km

Järgmisena ootas ees hommikuse ringi esimesena sõidetud katse ja selle võidu võtsid sarnaselt hommikule Loeb – Elena. Üheksakordne meister sõnas katse lõpus, et ta teadis, et tal on selleks katseks suurepärane rehvivalik ning seda tõestas ka ta katseaeg. Seitsmenda katse teine aeg Elfyn Evans – Scott Martinile (Ford Fiesta WRC), kes jäid Loeb – Elenast 4,4 sekundi kaugusele.
Katse kolmandad olid Ogier – Ingrssia, kes küll jäid legendidest katsel maha 9,3 sekundiga, kuid sellest piisas, et ise uuteks ralli liidriteks tõusta. Teiseks kukkunud Neuville – Gilsoul jäid nüüd viimase viie aasta Monte parimatest meestest maha 14 sekundiga.
Loeb – Elena tõusid üldarvestuses neli kohta ning jätkasid nüüd kolmandal kohal, jäädes Ogier – Ingrassiast minuti ja 15,5 sekundi kaugusele.

Tänak - Järveoja seitsmendal kiiruskatsel


Kahjuks ei pakkunud võistluse seitsmes katse palju põhjust rõõmustamiseks Toyota meeskonnale.
Katse seitsmendal kilomeetril olid sunnitud katkise vasaku esimese rehviga oma Yaris WRC teeäärde parkima Tänak – Järveoja. Eestlased said küll rehvi vahetatud, kuid katsel anti ära ligi kaks ja pool minutit ning üldarvestuses kukuti seitsmendaks.
Ka eestlaste meeskonnakaaslaseid Kris Meeke – Sebastian Marshalli autot tabas sama probleem ning nemad kukkusid kaheksandaks.
Meeke sõnas katse lõpus, et meeskond peaks veljed tugevama vastu vahetama, sest see on tal juba kolmas velg, mis kahe päeva jooksul purunenud. Mäletatavasti mainis möödunud aastase Kataloonia ralli ajal sama teemat ka Tänak, kuid tundub, et meeskonnal on endiselt selles osas töö tegemata ning see nüüd maksis kahjuks väga valusalt kätte ka meie meestelele.
Tommi Mäkinen sõnas küsimuse peale, et mis toimub velgedega, et Saksamaa rallil nad kasutavad tugevamaid velgi, kuid Montes mitte.

SS8 Curbans - Piégut 2 - 18.47 km

Reedese võistluspäeva viimase katsena läbiti teist korda 18,47 km pikkune Curbans – Piégut.
Katsevõidu võtsid Neuville – Gilsoul, kes võtsid Ogier – Ingrassialt tagasi koguni 12 sekundit.
Katse teise aja said kirja Tänak – Järveoja, kes kaotasid belglastele 7,2 sekundiga.
Üldarvestuses vahetasid reedese viimase katse järel positsioone Mikkelsen / Jæger ja Latvala – Anttila, kes mõlemad möödusid Loeb – Elenast. Kolmandaks tõusnud Mikkelseni ja viiendaks kukkunud Loebi lahutab enne laupäevaseid katseid 8,2 sekundit.
Tänak – Järveoja lõpetasid pettumust valmistanud päeva seitsmendal kohal. 2017.aasta meeskonnakaaslastest jäädakse kahe minuti ja 34,9 sekundi kaugusele.

„Montes pole peamine kiirus vaid stabiilsus. Täna ei olnud meie päev, kuid me võitleme edasi ja teeme kõik, mis meie võimuses,“ võttis Tänak viimase katse finišis päeva kokku.

Monte-Carlo 2019 ralli järjestus peale SS8

1.Ogier / Ingrassia Citroën C3 WRC 01:37:17,3
2.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:02.0
3.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +1:17.7
4.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +1:25.1
5.Loeb / Elena Hyundai i20 WRC +1:25.9
6.Evans / Martin Ford Fiesta WRC +1:47.5
7.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +2:34.9
8.Meeke / Marshall Toyota Yaris WRC +5:33.0
9.Greensmith / Edmondson Ford Fiesta R5 +7:00.1
10.Bonato / Boulloud Citroën C3 R5 +7:06.7

Monte-Carlo laupäeva 26.jaanuari katsed

Laupäeva katsed on samad, mis möödunud aastal, kuid neid on üks vähem ja seda põhjusel, et kilometraaži per ralli on see aasta FIA poolt vähendatud. Möödunud aastal otsustati ralli võitja just nendel katsetel.

SS9 Agnières-en-Dévoluy - Corps 1 29.82 km 09:48
SS10 St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 1 16.87 km 11:06
SS11 Agnières-en-Dévoluy - Corps 2 29.82 km 13:47
SS12 St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 2 16.87 km 15:08

Päeva katsete kilometraaž 93.38 km

Foto: Citoen Racing, WRC All Live

No comments:

Post a Comment