Thursday, January 3, 2019

Möödunud aastal valmis taaskord huvitavaid Eesti sõitjate 1/43 mudeleid

2018.aastal minu mudelikogusse jõudnud 1/43 mudelid 



Head uut aastat, rallisõbrad!

Uue aasta esimesel nädalal on paras aeg vaadata veel tagasi lõppenud 2018.aastale ning seda selle pilguga, et kui palju erinevaid 1/43 mõõdus Eesti sõitjate mudeleid aastaga nii tehasetoodanguna, kui käsitööna valmis ja minu kogusse jõudsid.
Kokku oli neid mudeleid 20 tükki + lisaks veel minu kogu esimene diorama.
Pooled neist mudelitest ehk 10 kandsid 2018.aastal Eesti läbi aegade parimaks rallisõitjaks tõusnud Ott Tänaku nime. Tõsi Ford Fiesta WRC 2017 testiauto mudel ei kandnud kellegi nimesid, kuid Ott ja Martin Järveoja testisid sellistes värvides autoga palju nii, et usun, et selle mudeli saab õigusega lugeda ka eestlaste mudeliks.



Tänak - Järveoja Ford FiestaWRC 2017 mudelist valmistas aasta lõpus ka Burago poolt valmistatud 1/32 mudel , kuid seda pole veel minu kogusse jõudnud.

Tänaku mudelitest järgmine kogu suurim täiendus tuli Markko Märtini autodest, mida sain aastaga juurde 5 ja need kõik olid käsitöömudelid, mille hulgas ka kaks minu kauast unistust ehk Markko Märtini ja Michael Parki kõige esimene MM-ralli tehasemeeskonna võistlejatena ning samade meeste 2001. aasta Rootsi ralli mudel. Just nende Märtin – Park viie mudeli üle on mul kõige parem meel ja olen väga-väga tänulik, et jälle tükike Eesti autospordi ajalugu on talletatud, mille eest suured-suured tänud abistajale.



Kui eelevad 5 mudelit tegid rõõmsaks just mind, siis nagu eelpoole sai mainutud, siis sain 2018.aastal oma kogusse ka esimese diorama ja seda just Märtin – Park mudeli näol. Hetk, mis on talletunud paljude Eesti rallifännide mällu ehk Soome MM-ralli 2003 ja Kollase maja hüpe on nüüd mu kogus talletatud ka dioramana. Shell Helix Rally Estonial õnnestus sellele dioramale ka Markko autogramm saada ning temaga koos ka pilt jäädvustada ning saan tõdeda, et Markkol oli seda dioramat nähes ilmselgelt hea meel.

Veel kauaks meeldejääv kohtumine Markko Märtiniga


Veel jääb järele viis mudelit ja need olid kõik erinevate võistluspaaride omad ning heameel on tõdeda, et kogusse lisandus WRC autode kõrvale ka Ladasid ja R5.


Paar päeva enne aasta lõppu sain suure ja väga vinge üllatuse osaliseks, kui 2018.aasta Lõuna-Eesti ralli võitja Ranno Bundsen kinkis mulle oma samal rallil võidu toonud võistlusauto 1/43 koopia. Suured, suured tänud veelkord selle eest Rannole.


Kui 2017 aastal palusid Saaremaa ralli korraldajad minu abi, et anda lisaväärtust Saaremaa 50 juubeliralli näitusele, siis 2018.aastal oli ja on siiani heameel aidata Eesti Olümpia- ja Spordimuuseumi, kus on veel tänagi näha näitus "See on Ralli" ning, kus ka tükike minu mudelikogust esindatud. 

President Kersti Kaljulaid näitusel "See on Ralli"


Näitust on tänaseks külastanud teiste seas ka Eesti president Kersti Kaljulaid, kellel tehti lisaks kogu näitusele väike ülevaade ka mudelitest ning, millest mulle ka mälestuseks pilt jäädvustati.

Selline see mudelite aasta 2018 oli ja võin juba ette öelda, et 2019 aastal on juurde tulemas lisa nii tehases tehtud, kui ka käsitsi tehtud mudeleid.  Püüan teid ka nende uudistega jooksvalt kursis hoida.

Mudeliteni!

No comments:

Post a Comment