Thursday, May 9, 2019


Eesootavast Tšiili rallist saab MM-ajaloo 32 maa, kus MM-rallit sõidetud

Tšiili teed pakuvad MM-võisltejatele tänavu uusi väljakutseid


Eesootaval nädalavahetusel on nii võistlejaid, meeskondi, kui ka fänne ootamas ees teadmatus, millel nimeks Tšiili ralli. Kui viimase15.aastat oleme harjunud, et MM-kalendris on kaks Ameerika mandril sõidetavat etappi ehk Argentina ja Mehhiko, siis tegelikkuses on MM-rallit 70ndatel ja 80ndatel sõidetud ka Ameerikas, Brasiilias ja Kanadas.
Kõige kauem on neist rallidest kalendris püsinud Argentina, mis oli esimest korda MM-kalendris juba 1980.aasta ning, mis sõideti tänavu 38 korda. 2004.aastal kalendrisse lisatud Mehhiko ralli raames heideldi tänavu MM-punktide eest juba 15 korda.

Viimati lisandus MM-kalendrisse uue MM-etapina 2010.aastal Bulgaaria, mis püsis seal vaid ühe aasta. Sama saatust ehk vaid korra MM-staatuse saanud on veel Austria 1973, Kanada Rideau Lakes ralli 1974 ning Hiina 1999.

Lisaks mainitud Bulgaariale lisandus 2010.aasta uue etapina kalendrisse ka Alsace ralli Prantsusmaal, mis asendas Korsikat. Sarnaselt 2010. aastaga lisandus kalendrisse kaks uut etappi ka 2007, kui võisteldi Norras ja Iirimaal. 2008. aasta tõi uue MM-kalendrisse võistlusena Jordaania.
Tänaseks nagu teame ei ole neist rallidest enam ühtegi kalendris.
Kõik need nimetatud rallide võidud jagasid omavahel kaks pilooti – Sebastien Loeb (Bulgaaria, Alsace, Iirimaa)  ja Mikko Hirvonen (Jordaania, Norra).

Uutest MM-rallidest on eestlastest suutnud võidukas olla Markko Märtin, kes võitis 2004. aastal esmakordselt sõidetud Mehhiko MM-ralli. Ott Tänakul on nüüd Tšiilis võimalus ka selles arvestuses mentoriga samale pulgale tõusta.  

Enim MM-etappe on tänaseks ette näidata võrdselt kahel rallil. Need on Wales ja Soome, kus sõidetakse MM-rallit tänavu juba 46. korda. 43 korda on kalendris olnud Rootsi ning 42 korda Monte-Carlo.
47. MM-hooajaga on enim MM-rallisid kalendris olnud vahemikus 2004-2007, kui kalender koosnes 16 MM-etapist. Kõige vähem on MM-ajaloos kalendris etappe olnud 1974 ja 1995 aastal, kui kalendrisse kuulus 8 rallit.

Tšiili ralli 2019

Eesootavast Tšiili rallist saab autoralli MM-ajaloo 36 MM-etapp ning Tšiilist 32 maa, kus MM-rallid sõidetud.
10.-12.maini sõidetav Tšiili MM-ralli on välja kasvanud 2000. aastal alguse saanud Tšiili meistrivõistlustest.  Ralli keskus asub Tšiili keskel asuvas ligi miljoni inimesega Concepcion linnas, mis asub 500km kaugusel lõunas Tšiili pealinnast Santiagost. Service Park asub kohaliku lennujaama läheduses samalinnas Talcahuanoś , mis asub Conceptionist 8 km kaugusel.  
Ralli katsete äärset trassi on  kirjeldatud, kui segu Uus-Meremaast, Walesist, Türgist, Austraaliast ja tänu katsete ääres looklevatele mändidele isegi, kui Soomet. Kui sarnasus suure venna Argentinaga on Tšiili rallil see, et seal on samuti üheks faktoriks hommikune udu ja tolmav kruus, siis erinevus on sellest, et kui Argentina katsete ääres puuduvad kraavid, siis Tšiilis on need ääristatud peaaegu kogu trassi ulatuses. 
Kokku on võistlusele startimas 62 võistluspaari, millest 33 roolis istub kohalik piloot. Kohalikud staarid on kindlasti vennad Hellerid, kellest Pedro võitis möödunud aastase Tšiili kandidaatralli ning, kes paar nädalat tagasi teenis Argentinas oma karjääri esimese WRC2 klassi arvestuse võidu.
Temperatuur peaks ralli ajal püsima vahemikus 10-15 pluss kraadi.

Tšiili ralli katsed

Kui tavapäraselt algab võistlus lisaks Shakedownile ka neljapäeva õhtuse publikukatsega, siis Tšiili ralli esimene katse saab alguse reedel. Sarnast formaati on tänavu kasutanud ka Korsika ning kasutamas eesootavad Portugal ja Austraalia. Enamjaolt oleme MM-rallidel harjunud, et päeva jooksul sõidetakse enamus korduvkatseid, siis Tšiilis on kavas kolm üle 15km pikkust katset, mida ei sõideta kordusena. See eeldab võistluspaaridelt väga täpset legendi ning selle usaldamist, sest teist läbimist, et avakatsel parandusi teha, nendel kolmel mainitud katsel pole. Lisaks on ralli kavas vaid üks publikukatse, mis sõidetakse kohaliku aja järgi reede õhtul ning lisaks saab see olema ainus katse, kus on sees veidi asfaldi, ülejäänud katsed peaks olema kõik ainult kruusal.

Kokku sõidetakse kolme võistluspäevaga 16 kiiruskatset ning läbitakse senise hooaja kõige väiksem katsete kilometraaž ehk 304,81

Kuigi Tšiilis pole varasemalt MM-rallit sõidetud on kohalikud võistlejad ja korraldaja nimetanud võistluse kõige kuulsamaks ja tehnilisemaks katseks reedel kahel korral sõidetava El Puma, mis on ühtlasi ka ralli pikim (30,72 km). Kohalikud on seda katset nimetanud kas siis Tšiili Ouninpohjaks või El Chocolateks.

Reede

SS1 El Pinar 1 17.11 km 15:00
SS2 El Puma 1 30.72 km 16:33
SS3 Espigado 1 22.26 km 17:36

Service - Talcahuano - 40 Min

SS4 El Puma 2 30.72 km 22:39
SS5 Espigado 2 22.26 km 23:42
SS6 Concepcion - Bicentenario 2.20 km 01:55

Laupäev

SS7 Rio Lia 1 20.90 km 15:08
SS8 Maria Las Cruces 1 23.09 km 16:08
SS9 Pelun 1 16.59 km 17:20

Service - Talcahuano - 40 Min

SS10 Rio Lia 2 20.90 km 21:08
SS11 Maria Las Cruces 2 23.09 km 22:08
SS12 Pelun 2 16.59 km 23:20

Pühapäev

SS13 Bio Bio 1 12.52 km 15:08
SS14 Lircay 18.06 km 16:40
SS15 San Nicolàs 15.28 km 17:30

SS16 Bio Bio 2 Power Stage 12.52 km 19:18

Hyundaile tootjatest Argentina rallilt hooaja esimene kaksikvõit


Hyundai Motorsport
MM-arvestuse 1.koht 157 punkti

Argentina ralli lõppes Hyundai triumfiga ning meeskond võttis MM-ajastu kolmanda kaksikvõidu. See tähendas lisaks seda, et esimest korda sel hooajal ei jõudnud poodiumile kolme erineva tootja autod.  Eelnevad 2014. Saksamaa ja 2017 Poola. Hyundaile oli see tootjate arvestuses 12 MM-ralli võit.
Hoolimata võidust ütles tiimiboss Andrea Adamo, et nad on endiselt veel Toyotast maas ning enne, kui auto saab Soome ralliks uue mootori ja aero paketi, peavad nad kõvasti pingutama, kuid õnneks on meeskonna piloodid hetke seisu arvestades hakkama saanud väikese imega.

Enne Argentina rallit oli Hyundai kasutanud ära 42 testipäevast 16 ehk 38%.

Meeskonna boss Adamo peab vaikselt hakkama mõtlema ka 2020 hooajale, sest ainsana on meeskonnaga ka järgnevad kaks aastat seotud Neuville. Arvestades, mis hooaja on teinud Mikkelsen, siis tema koht pole uueks hooajaks hetkel üldse kindel ning saab näha, kas vanameister Loeb vee tahab jätkata. Millegipärast arvan, et Sordol on koht olemas ka 2020 ja ise loodaks, et kogu hooaja leping ning ma ootaks tagasi ka Paddonit.

Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 1.koht 110 punkti

Teist rallit järjest stardivad rallile MM-liidrina Thieryy Neuville – Nicolas Gilsoul. Argentinas karjääri 11 võidu teeninud belglased on hooaega alustanud suurepäraselt ning viiest sõidetud rallist on nad võitnud kaks viimast. Belglased on tänavu poodiumilt jäänud välja vaid korra. Meestel on ette näidata uskumatud 22 punkti ralli kohta. Kui Neuvillele täitus karjääri 100 MM-etapp tänavu Mehhikos, siis tema kaardilugeja Gilsoulil on ümmargusest numbrist veel puudu vaid üks ralli. Tšiilis on ta 99 MM-ralli.
Argentinas päästis neid teepuhastamisest avapäeval vihmane ilm, aga Tšiilis tundub hetke seisuga ütleks, et Tšiilis sellest pääsu pole.
Kui kogu meeskond liikus peale Argentina rallit Tšiilisse, siis Neuville veetis vahepealse aja Ameerikas ning tema kaardilugeja jäi veel mõneks ajaks Argetinasse.


Andreas Mikkelsen – Anders Jaeger
MM-arvestuse 6.koht 30 punkti

Lõpuks ometi sai peale Argentina rallit öelda nii Andreas Mikkelsen ise ja ka Hyundai meeskond, et 14 kuud ootus sai läbi ning norralane jõudis taas MM-rallil poodiumile. Loodetavasti on nüüd sellega suuremad pinged maas ning karjääri jooksul kolm MM-rallit võitnud Mikkelsen on täis tahtmist võita neljas. Norralasele on eesootav Tšiili ralli tema karjääri 105 MM-ralli.
Mikkelsen veetis vahepealse aja Argentinas ja Brasiilias. Ja tema kaardilugeja Argentinas. 
Eesti rallifännidele on rõõmsaks uudiseks see, et Mikkelseni ja tema kaardilugejat Jaegerit näeb Hyundai i20 WRCga sel aastal ka Shell Helix Rally Estonial. Kui Mikkelsen pole sellel  rallil varem võistelnud, siis Jaeger osales Rally Estonial 2015.aastal koos Ole Christian Veibyga.

Sebastien Loeb – Daniel Elena
MM-arvestuse 10.koht 22.punkti

Pärast vahelejäänud Argentina rallit on sel hooajal neljandat korda stardis Sebastien Loeb – Daniel Elena. Üheksa kordsed MM-võitjad pole tänavu veel kruusal rallit sõitnud, sest on osalenud Montes, Rootsis ja Korsikal. Hooaja senine parim resultaat pärineb hooaja avaetapilt, mis lõpetati neljandana. Sel korral on Loeb WRC konkurentidega võrdsemas seisus, sest sarnaselt nendega peavad ka kõik teised võistluspaarid kirjutama katseteks 100% uue legendi.
Nagu eelpool mainitud, siis Loeb – Elena on oma karjääri jooksul neid esimesi rallisid võitnud küll. Kas ta nüüd võidu peale läheb kahtlen, kuid poodium ei oleks võimatu, eriti arvestades nende stardipositsiooni reedel.

Loodetavasti on Toyota probleemid lahenenud ning meie mehed heitlemas hooaja teise võidu eest


Toyota Gazoo Racing
MM-arvestuse 2.koht 120 punkti (37 vahet)

Hooaega hästi alustanud Toyota on kahe viimase ralliga kogunud vaid 34 punkti, mida on 46 punkti vähem, kui Hyundail. Kui Korsikal olid probleemiks veljed, siis Argentinas erinevad tehnilised probleemid. Kuna Tšiilis on kasutusel samad autod, kui Argentinas, siis loodetavasti on nüüd vahepeal tehtud palju tööd, et need vead uuesti ei korduks. Lisaks Tänak – Järveoja auto probleemidele oli kuulda, et mootori ja piduri probleemid, mis lahenesid peale seda, kui piloot eksis ja mööda kivi sõitis, oli ka Meeke autol.

Kui eelpoole sai mainitud, et Hyundail on nüüd koos 12 võitu, siis Toyotal on MM-sarjas võidetud 51 rallit ja nende läbi aegade edukam auto on olnud loomulikult legendaarne Celica, mis võitnud sellest 51 koguni 37.

Enne Argentina rallit oli Toyota kasutanud ära 42 testipäevast 13 ehk 31%.

Kui Hyundai bossil on vähemalt esisõitja järgmiseks hooajaks palgatud, siis Tommi Mäkinenil on ees ootamas rasked läbirääkimiste ajad ja seda eelkõige selles osas, et meeskonnas hoida Ott Tänakut. Eestlase osas on selge sõnumi välja öelnud M-Sport boss Malcolm Wilson ning ka Tänak ise on mõista andnud, et ta on kõikidele pakkumistele avatud. Hetke seisuga tunduks loogiline, et uue lepingu pakkumise saab ka Meeke. Kõige suurem teadmatus saab olema Latvala, kelle hooaeg pole olnud hea ning, kes ka ise tunnistanud, et äkki peaks lõpetama hakkama. Uued noored soomlased eesotsas Rovanperäga igatahes ootavad juba oma võimalust.


Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 3.koht 82 punkti (28 vahet)

Ott Tänak – Martin Järveoja pidid Argentinas taas mitte omal süül heitlusest esikohale loobuma ning on hetkel MM-liidritest 28 punkti kaugusel.
Meeskonna boss Mäkinen sõnas, et Tänak – Järveoja Argentina laupäevase katkestamise põhjuseks oli siiski generaator, mille üks juhe enam ühendust ei andnud. Kuna Tšiilis on võistlejatel kasutusel samad autod, mis Argentinas, siis jääb loota, et kaks nädalat tagasi olnud mured on nüüd lõplikult lahenenud ja eestlased saavad heidelda ilma tehniliste probleemideta võidu nimel ning tõusta taas sinna löögiulatusse. Martin ja Ott veetsid vahepealse aja oma kaasadega Lõuna-Ameerikas.

Kris Meeke – Seb Marshall
MM-arvestuse 4.koht 54 punkti

Tänavusel hooajal on vaid kahel võistluspaaril ette näidata kõikide sõidetud katsete finišiaeg ja peale Neuville – Gilsouli, on sellega hakkama saanud ka Kris Meeke – Sebastian Marshall. Argentinas oli Meeke võtmas oma Toyota karjääri esimest poodiumikohta, kuid lõpuks rikkus selle ilusa tulemuse rehvipurunemine ning nii jäi esimesena poodiumilt välja. Arvestades, et Meeke on teinud enda kohta täitsa korraliku hooaja, siis kindlasti näitas ta Argentinas, et suudab poodiumikohtade eest heidelda ning reedene neljas stardipositsioon võib selleks luua taas ilusad eeldused.
Meeke on tänavusest viiest powerstagest võitnud kaks ning shakedownist kolm.
Kui paljud piloodid jäid peale Argentina MM-rallit Ameerika mandrile, siis üks kolmest piloodist, kes koju tuli, oli Meeke, kes veetis vahepealse aja kodus Andorras. Seb aga veetis aega Andides jalgrattaga sõites.

Jari-Matti Latvala – Mikkka Anttila
MM-arvestuse 7. koht 29 punkti

Argentinas 200 MM-stardi teinud Latvala lõpetas ralli küll viiendana, kuid viimase katse finišis oli lõpuks ometi näha seda õiget Latvala nägu. Soomlane olevat enne viimast katset oma kaardilugejale öelnud, et aitab küll, enam rohkem põhja ei saa kukkuda ja nüüd on aeg jälle kõrgete kohtade eest heidelda. Palju on spekuleeritud, et kas Latvalale jääb tänavune hooaeg viimseks ja kas tal ikka on motivatsiooni jätkata. Enne Tšiili rallit laadisid kogenud soomlased akusid Los Angeles ning loodetavasti võtsid nad sealt endaga kaasa seda vajaliku staarisära, et nüüd jälle end tõestada, kui mehed, kes on karjääri jooksul võitnud 18 MM-rallit.
Tänavu on MM-sarjas osalemas kolm Soome võistluspaari ja hetke seisuga on neist kõige kõrgemal kohal soomlaste au kaitsmas just Latvala – Anttila.

Ogier - Ingrassia lähevad Tšiilis püüdma hooaja kolmandat võitu

Citroen Racing
MM-arvestuse 3.koht 117 punkti (40 punkti vahet)


Citroeni võistlejad on küll tänavuse hooaja viiest rallist võitnud kaks ning olnud kõikide ülejäänutel poodiumil, kuid punktiarvestuses on Prantsuse autotootja alles kolmas ja seda põhjusel, et seni pole nendel mõlemad piloodid ühelgi rallil veel mõlemad TOP6 mahtunud.
Citroen oli ainus meeskond neljast WRC tehasemeeskonnast, kes pidi vahepealsel perioodil Euroopast Tšiilisse uue auto kere kohale toimetama ja seda tänu Argentinas juhtunud Esapekka Lappi ja Janne Fermi õnneliku õnnetust.
Sarnaselt Hyundaiga peaks ka Citroen tooma Soomeks rajale uue mootori ja aeropaketi saanud auto.

MM-rallide läbi aegade edukaimal tootjal Citroenil on ette näidata 101 võitu ja on ainus tootja, kes mahub TOP10 automarkide tabelisse koguni kolme mudeliga. Edukaim Citroen on olnud C4, millega võidetud 36, siis Xsara 32 võitu ja DS3 26 võitu.

Hoolimata sellest, et Citroenil on sel aastal vaid kaks autot, olid nad enne Argentina rallit ära kasutanud 42 testipäevast 21 ehk 50%. Palju päevi kulus Monte ja Rootsi eel lumetestidele ja seda põhjusel, et meeskonnas on uued piloodid ja nad vajasid aega autoga harjumiseks.

Kui siin on juttu olnud, et paljude pilootide lepingud on tänavuse hooaja lõpus lõppemas, siis Citroen on hetkel ainus meeskond, kellel mõlema piloodiga lepingud ka järgmiseks aastaks ja kui nad ei plaani kolmandat autot 2020 kasutada, mis on hetkel vähetõenäoline, siis on boss Budaril üks mure vähem millega tegeleda.

Sebastien Ogier  Julien Ingrassia
MM-arvestuse 2.koht 100 punkti (10 vahet)

Seb Ogier on tänavu sarnaselt Nevillega võitnud kaks MM-rallit, kuid sai Rootsist kirja vaid Powerstage kaks punkti ning just see on peamine põhjus, et miks ta on hetkel MM-arvestuse teine. Prantslane pole kahel viimasel rallil olnud C3 WRC rahul ja seda just selle auto kiiruse poole pealt. Nüüd on vaja veel hooaja esimese poole kolm rallit vastu pidada, et siis teises pooles uue ja parema jõuallikaga konkurentide vastu võrdsemas seisus olla. Kuuekordne meister on tõestanud ka sel aastal, et ta on suurepärane taktik ning jaksab oma aega oodata, kuni lõpuni. Kahel viimasel rallil on just viimane katse toonud talle koha võrra kõrgema lõppresultaadi. Kahel korral sel hooajal on kogenud prantslane võitnud Powerstage 0,1 sekundilise paremusega ja seda mõlemal tänavusel kruusarallil. Ogier veetis vahepealse aja pere seltsis Šveitsis ning kaardilugeja Ingrassia avastas Ameerikat.


Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 9.koht 26 punkti

Andeka ja väga kiire Esapekka Lappi hooaeg ei ole uues meeskonnas alanud just roosiliselt.
Kui möödunud aastal oli soomlasel samaks ajaks kirjas 40 punkti, siis nüüd mainitud 26.
Meeskonna boss Pierre Budar ütles, et kuigi Esapekka Lappi hooaeg pole hästi alanud, siis sama saatust nagu tabas möödunud aastal Kris Meeke, pole soomlast ootamas ning tal on meeskonna poolt täis toetus, et saaks taas kiirelt sõitma hakata. 
Loodetavasti on Lappile ja tema kaardilugejale vahepealne väike puhkus Hispaanias mõjunud hästi ning soomlased on nüüd valmis tegema hea tulemuse, sest seda on vaja nende enesekindluse tõstmiseks ning ka Citorenile, kes vajab ka Lappi punkte, et püsida kõrges mängus ka tootjate arvestuses. Lappi peab end kokku võtma, sest hetkel WRC 2 Pro klassis Citoreniga sõitev Mads Ostberg ainult ootab Budari kõne, kes ütleks, et tule sõida paar rallit WRCga ja anname Lappile aega taas atra seada. On ju Ostberg ka sel aastal testinud WRC-d.
Sarnaselt Mikkelsen – Jaegerile on ka Lappi – Fermi näha tänavusel Rally Estonial. Soomlased osalesid rallil ka 2014.aastal.

Evans - Martin on taas mehed, kes kindlasti heitlemas poodiumikoha eest


M-Sport Ford
MM-arvestuse 4.koht 78 punkti (vahe 79 punkti)

Kuigi Ford on tänavu teeninud kaks poodiumikohta ja peaaegu võidu Korsikal, siis tootjate arvestuses ollakse hetkel kindlad viimased. Hoolimata sellest, et meeskond ei olegi tänavu arvestanud ühegi tiitliga, siis ei lõppenud nende Argentina ralli nii nagu soovinuks ning kindlasti loodetakse vigade parandus teha juba eeloleval nädalavahetusel. Kui eelpool mainitud meeskondade võistlejad puhkasid vahepealsel perioodil erinevalt, siis M-Sport meeskond jäi peaaegu, et kogu tervikuga kokku.

Nagu eelpool sai mainitud, siis on alanud aeg, kus meeskondade bossid on hakanud valmistama ette plaane läbirääkimisteks pilootidega, keda soovitakse enda meeskonda tuua. Malcolm Wilson on selgelt välja öelnud, et tema eesmärk on järgmiseks aastaks meeskonda tagasi tuua Ott Tänak ning seda mitte üheks aastaks vaid juba pikemalt, mõeldes ka 2022 aastale ja uue WRC ajastu peale.
Malcolm ütles, et tänu sellele, et Prantsusmaa ja Itaalia autoliidud võtsid vastu otsused, et kohalikel meistrivõistlustel tohib kasutada uusi WRC autosid, on see tähendanud M-Spordile kiiret aega ja palju kõnesid ning tavapäraselt aastas 14 WRC müümine ei tundugi enam ebareaalne.

Seoses uue WRC generatsiooniga, mis peaks ralliradadele tulema 2022, ütles hiljuti FIA rallidirektor Yves Matton, et uute reeglite draft peaks avalikuks tulema juunis ning lõplikud reeglid aasta lõpus. Nii palju Matton vihjas, et uued hübriid WRC-d peaksid kõik säilitama samasuguse mootori jõu ehk 380 hj.

Fordilon MM-sarjas kirjas 91 etapivõitu, millest 44 toonud Focus ja 31 Escort. Enne Argentina rallit oli M-Sport kasutanud ära 42 testipäevast 10 ehk 29%.

Elfyn Evans – Scott Martin
MM-arvestuse 5.koht 43 punkti

Kui peale suurepärast Korsika rallit tundus, et Evans on astumas suurde mängu ning saamas neljandaks piloodiks, kes tänavuse MM-tiitli eest heitlemas, siis Argentina ralli laupäevane sõiduviga tähendas kasutamata võimalust nii nagu sõnastas ka M-Sport peale rallit oma pressiteate.
Tšiilis on Evansi stardikohaks viies ja arvestades, et olud meenutavad Walesi, siis võib britt end tunda koos kaardilugeja Scott Martiniga väga koduselt ning hooaja kolmas poodiumikoht saab olema kindlasti eesmärk nr.1. Kuna meeskonna omanik Wilson on selgelt välja öelnud, et tahab meeskonda tuua tagasi Tänaku, siis peab uueks hooajaks lepinguta olev Evans näitama end heast küljest, et 2020 meeskonnas püsida.

Teemu Suninen – Marko Salminen
MM-arvestuse 11. koht, 20 punkti

Teemu Sunineni hooaeg on sarnaselt tema kaasmaalaste Latvala ja Lappiga olnud mitte just kõige parem. Hooaja parim resultaat viies, mis tuli Korsikal ei ole kindlasti see, mis on lootnud meeskond ja ka noormees ise. Tänavuse hooaja kahest kruusarallist on ta lõpuni jõudnud ühel ja seda just viimati sõidetud Argentinas, kus lõpetas seitsmendana. Loodetavasti on mehaanikud suutnud leida teda Argnetinas vaevanud side kotermanni ning kui koos 30 MM-starti tähistava Marko Salmineniga õnnestub teha ka korralik legend, siis võib soomlane loota hooaja parimat resultaati. Just see ralli peaks lisaks kodusele Soome MM-rallile olema Sunineni jaoks üks selliseid, kus ta saab olla kogenud konkurentidega võrdsemas seisus, sest ka teistel on eesootaval võistlusel varasemast kasutada 0 legendi materjali.

WRC2

Kui Argetinas oli WRC2 arvestuses stardis vaid kuus autot, siis Tšiilis on neid kolm korda rohkem ehk 18. Nendest  12 roolis istub Tsiili oma mees. WRC2 arvestuse MM-liider on mehhiklane Benito Guerra, kes stardis ka Tšiilis. Kindlasti saavad tema suurimates konkurentideks olema kohalikud lemmikud Pedro ja Alberto Heller ning Toyota noorte programmi kasvandik Takamoto Katsuta.

WRC2 Pro

WRC2 Pro klassis on Tšiilis stardis neli võistluspaari.  Argentinas stardis olnud meestele on lisandunud Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen Škodal.
Rovanperä, kes pole sel aastal veel ainsana neljast punkte saanud piloodist võitnud, ootab ees 13 MM-ralli ning saab näha, kas nr 13 on õnnelik või ei.  
Klass iliider on Tšiilis mitte startiv Łukasz Pieniążek. Argentinas võitnud Mads Ostbetrg läheb püüdma hooaja kolmandat WRC2 Pro klassivõitu.  

Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport, Toyota Gazoo Racing ja Citroen Racing

No comments:

Post a Comment