Thursday, June 8, 2017

Autoralli MM-hooaeg on jõudmas poole peale

Autoralli MM-hooaeg on jõudmas poole peale ning ees on ootamas kolmas järjestikune kruusaralli.
Kolm nädalat tagasi sõidetud Portugali MM-ralli võitsid neljakordsed maailmameistrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia  (Ford Fiesta RS WRC´17), kellele see oli hooaja teiseks võiduks. MM-punktiarvestuses on prantslaste lähimad jälitajad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäävad Fordi sõitjatest maha 22 punktiga. Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17) teenisid Portugalist neljanda koha punktid ning lisasid nendele punktikatse võiduga veel viis.

14. Rally Italia Sardegna 2017

Hooaja seitsmes MM-etapp sõidetakse Sitsiilia järel suuruselt teisel Vahemere saarel, Sardiinias.
Kuni 2003.aastani sõideti Itaalia MM-etapp San Remos, kuid 2004.aastal otsustas FIA selle üle viia Sardiiniasse. Ajaloo esimese Sardiinia MM-ralli võitsid Petter Solberg – Phil Mills (Subaru Impreza WRC). 12. sõidetud MM-rallist on tootjatest kõige rohkem võite ette näidata Citroënil, kellele Sebastien Loeb ja Mikko Hirvonen on toonud viis võitu. Sõitjatest on enim võite ette näidata Loebil, kes olnud parim neljal Sardiinia MM-rallil.
Ralli võistluskeskus ja hoolduspark asuvad Alghero linnas, mille lähistel sõidetakse neljapäeva õhtul kahe kilomeetri pikkune Ittiri Arena Show publikukatse.
Reedel ootab võistlejaid kaheksa kiiruskatset ja 124,46 katsekilomeetrit. Võistluspäeva jooksul läbitakse kahel korral ka Sardiinia klassikud Terranova ja Monte Olia, mida viimati sõideti 2014. aastal.
Laupäeval ehk ralli pikimal võistluspäeval läbitakse 143,16 katsekilomeetrit ning kuue katse jooksul saavad võistlejad kaks korda läbida Sardiinia ralli kuulsaimat katset Monte Lernot. Sellel katsel on võistlejaid ja fänne ees ootamas legendaarne Micky  hüpe, mis aastate jooksul väga pikki õhulende pakkunud.

VIDEO: Michy hüpe

Sardiinia ralli viimasel päeval sõidetakse 42,04 katsekilomeetrit ning see on peaaegu identne möödunud aastase pühapäevase võistluspäevaga. Ralli punktikatseks on 6,96 km pikkune SS19 Sassari - Argentiera 2.


Võistluse starti asub 55 ekipaaži, neist 13 uue generatsiooni WRC-autoga. MM-punkte jagatakse WRC,  WRC 2, WRC 3 ja Junior WRC arvestuses.

Kas Ford suudab üle kaheksa aasta Sardiinias võita?

Fordil on Sardiinia teedelt ette näidata kaks võitu, kuid sellest viimane pärineb hooajast 2009, kui Ford Focus WRC-l olid parimad Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila. M-Sport meeskonnal on hetkel liidrikoht nii tootjate, kui ka sõitjate arvestuses ning kindlasti soovib meeskonna boos Malcolm Wilson, et ka Sardiinast lahkutakse kui mitte võiduga, siis vähemalt järjekordse poodiumikohaga. Wilson on ausalt tunnistanud, et tema meeskonnal ei teki enam paremat võimalust MM-tiitlit võita, kui sel aastal, sest sel hooajal ei saanud rahakad konkurendid nii suuri eeliseid nende ees ning seega on britt otsustanud mängu panna kõik oma vahendid, et sinine ovaa ehk Fordl saaks koos M-Sport meeskonnaga tähistada autoralli maailmameistritiitlit.

Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
Varasemaid starte: 8
Parim tulemus: 1 (2013, 2014, 2015)

Kolmekordsed Sardiinia ralli võitjad Sébastien Ogier – Julien Ingrassia asuvad ralli starti hea emotsiooniga, mille andis neile Portugali MM-ralli võit. Esimest korda sel hooajal said prantslased sõita probleemide vaba ralli ning kindlasti loodab Ogier samas võtmes jätkata ka Itaalias. Tõenäoliselt kaotab MM-liider tänu teepuhastamisele avapäeval aega, kuid Ogier on selle rolliga viimaste aastate jooksul harjunud ning pigem loodab ta, et Ford ka seekord teda alt ei veaks.



Ott Tänak – Martin Järveoja
Varasemaid starte: 5
Parim tulemus: 3 (2012)


Ott Tänak – Martin Järveoja lahutab enne Sardiinia MM-rallit punktiarvestuse kolmandast kohast  viis punkti ning kindlasti lähevad eestlased Itaalia kruusateedelt püüdma hooaja neljandat poodiumikohta ning miks mitte ka karjääri esimest MM-võitu. Tänakul on Sardiiniast head mälestused, sest just sellele rallil teenis saarlane oma karjääri esimese WRC klassi poodiumikoha, kui 2012. aasta ralli koos Kuldar Sikuga kolmandana lõpetas. Head mälestused on Sardiiniast ka Martin Järveojal, kes koos Karl Kruudaga lõpetas eelmise aasta Sardiinia ralli WRC2 arvestuse kolmanda kohaga. Tänakul on seni Sardiinia teedelt ette näidata kaks katsevõitu, millele saarlane kindlasti sel aastal soovib lisa võtta.

„Portugalis õnnestus meil leida senise hooaja parim seadistus ning enne rallit toimunud test annab meile Sardiiniaks kaasa positiivse emotsiooni. Mul on sellelt saarelt positiivsed mälestused, sest saavutasin 2012.aastal seal oma WRC karjääri esimese poodiumikoha ning loodame seda saavutust korrata ka eeloleval nädalavahetusel. Peame kohe täielikult keskenduma, kuna seal on kitsad, ent samas ka kiired teed. Iga väike viga võib su teel lennutada, nii et tuleb olla äärmiselt tähelepanelik.
Ootame aasta kõige kõrgemat temperatuuri, mis tähendab ühtlasi, et rehvid kuluvad rohkem ning peame selleks valmis olema. Testides saime aimu, mis meid ees ootab ning nüüd loodame olla valmis, et näidata taas head tulemust. Plaan on minna ja nautida oma sõitu, mis ei ole uue autoga väga keeruline ülesanne,“ sõnas Tänak M-Sport pressiteenistuse vahendusel.

Elfyn Evans – Daniel Barritt
Varasemaid starte: 3
Parim tulemus: 4 (2015)

Sarnaselt eelnevate etappide toovad ka Sardiinias kolmanda uue generatsiooni Fiesta WRC starti Elfyn Evans – Daniel Barritt. Mehed oli aprillis sõidetud Argentina rallil lähedal oma karjääri esimesele MM-võidule, kuid Portugalis oli meestel probleeme autoga ning samuti tuli sisse paar sõiduviga, mis ei lubanud paremat kuuendast kohast. Sardiinia eel ei kahtle keegi meeste kiiruses, kes võitnud tänavu juba 13 kiiruskatset, kuid suur küsimus on õhus seoses DMACK rehvidega. Eelmisel aastal Sardiinias Briti rehvitootja toodangut kasutanud Tänak – Mõlder olid rehvidega väga hädas, sest need lihtsalt kulusid nendes kuumades tingimustes liiga kiirelt. Kuhu on DMACK oma rehviarenguga jõudnud näeme juba eeloleval nädalavahetusel.

Kas Neuville jätkab head seeriat?

Hyundai meeskond läheb Sardiinia MM-ralli starti enesekindlalt, sest just Korea autotootja toodanguga võideti möödunud aastane Sardiinia ralli. Lisaks annab enesekindluseks põhjust meeskonna edu tänavusel hooajal, kus koos Fordiga on võetud kaks etapivõitu ning lisaks on neil veel ette näidata neli poodiumikohta, millest kaks saavutati Portugali MM-rallil. Tootjate arvestuses hoiab Hyundai teist kohta. 



Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
 Varasemaid starte: 6
Parim tulemus: 1 (2016)

Thierry Neuville ja Nicolas Gilsoul´i hooaeg algas küll pigem negatiivsel toonil, kuid alates Mehhiko rallist on belglased võitnud kaks rallit ning ülejäänud lõpetanud poodiumil. Lisaks on Hyundai sõitjad igal etapilt teeninud ka punktikatse lisapunkte. Kokkuvõttes tähendab see seda, et Neuville – Gilsoul on kehva hooaja alguse seljataha jätnud ning hoiavad MM-arvestuses teist kohta. Hooaja katsevõitude osas ei ole Neuvillele vastast, sest tema 29 katsevõidu kõrval on teist kohta hoidmas Ogier, kes olnud parim vaid 14 katsel. Kindlasti lähevad möödunud aastased Sardiinia ralli võitjad jätkama oma head seeriat ning  poodiumikohata lahkumine Itaalia saarelt oleks meeste jaoks pettumus.

Dani Sordo – Marc Marti
Varasemaid starte: 9
Parim tulemus: 3 (2006, 2007)

Dani Sordo on Sardiinia teedel kindlasti üks kogenumaid piloote, kellel eeloleval nädalavahetusel ees ootamas ralli kümnes start. Kuigi hispaanlase viimane poodiumikoht Itaaliast pärineb aastast 2007, siis ei saa teda kindlasti alahinnata, sest Hyundai sõitja on end tõestanud väga stabiilse sõitjana, kes teeb vähe vigu ning võtab igalt etapilt kindlad punktid. Hooaja kokkuvõttes hoiavad hispaanlased viiendat kohta.

Hayden Paddon – Seb Marshall
Varasemaid starte: 3
Parim tulemus: 2 (2015)

Sarnaselt Ott Tänakuga on ka Hayden Paddonil Sardiiniast positiivsed mälestused seoses karjääri esimese WRC poodiumikohaga. Koos kaardilugeja John Kennardiga juhiti 2015. Sardiinia rallit kuni 17 kiiruskatseni ning lõpuks pidid uusmeremaalased tehniliste probleemide tõttu tunnistama vaid maailmameistrite Ogier – Ingrassia paremust. Paddoni hooaja esimesed kuus rallit ei anna põhjust rõõmustamiseks, kuid Portugali ralli ajutine liidripositsiooni ja neli katsevõitu annab aimu, et mees on õigel teel tagasi. Kui hooaja alguses oli jutt, et Paddoni kaardilugeja Kennard lõpetab oma karjääri peale Soome MM-rallit, siis nüüd otsustas 58.aastane ja 73. MM-rallil startinud Kennard tänu puusavigastusele karjäärile joone alla tõmmata ning teatepulga Seb Marhsallile anda, kellega Paddon juba ka Portugalis sõitis. Kennard jääb siiski meeskonna juurde edasi, kuid seda nõustaja rollis ning asfaldirallidel gravel crew töö tehes.

Kas Latvala ja Toyota suudavad ka kruusal hea tulemuse kirja saada?

Autotootja Toyota comeback hooaeg on kulgenud nagu ameerika mäed, kuid seda siiski positiivses mõttes. Meeskond, kellelt ei oodatud tänavusel hooajal veel poodiumikohtagi on tänaseks võitnud juba ühe MM-ralli (Rootsi) ning nende esisõitja Jari-Matti Latvala hoiab MM-arvestuse kolmandat kohta.



Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
Varasemaid starte: 10
Parim tulemus: 1 (2009)

2009.aasta Sardiinia MM-ralli võitjad on juba sel aastal võidurõõmu maitsnud ning kindlasti loodavad mehed Sardiinias kirja saada ka hooaja esimese korraliku kruusaralli tulemuse. Kas nüüd just võitu, kuid kindlasti on Toyota ja Latvala suutelised heitlema poodiumikoha eest. Ralli eelses intervjuus sõnas soomlane, et kui ta suudab sel nädalavahetusel rehvipurunemisi vältida, siis on kõik võimalik.
Õnneks on taastunud ka Latvala tervis, mis Portugali rallil oli väga kehva ning millesse pidid sekkuma ka arstid, kes soovitasid soomlasel ralli pooleli jätta. Mees otsustas ikkagi alustatu lõpuni viia ning sai selle eest tasuks kaks MM-punkti, mis võivad hooaja lõpus väga olulise tähtsusega olla.

Juho Hänninen – Kaj Lindström
Varasemaid starte: 4
Parim tulemus: 8 (2007, 2011)

Portugali rallil parima Toyota sõitjana (7.koht) lõpetanud Juho Hänninen on Sardiinias varasemalt startinud viiel korral. Kui MM-arvestuses on soomlase Itaalias sõidetud ralli parim koht olnud kaheksas, siis IRC arvestuses võitis Hänninen ralli aastal 2010. Hännineni senine hooaeg on kulgenud oodatud tasemel, sest ega keegi ju temalt poodiumikohi ootagi. Ometigi peab soomlane edasistel rallidel veidi rohkem pingutama, sest noor kaasmaalane Esapekka Lappi tõestas Portugalis, et ta on meeskonna teise sõitja kohale väga arvestatav konkurent.

Esapekka Lappi – Janne Ferm
Varasemaid starte: 2
Parim tulemus: 17 (2015)

Möödunud hooaja WRC2 klassi meister Esapekka Lappi tegeles hooaja esimese poole Toyota Yaris WRC testimisega ning tegi selle hooaja esimese võistlusstardi kolm nädalat tagasi sõidetud Portugali MM-rallil. 26.aastane soomlane lõpetas karjääri esimese WRC autoga sõidetud ralli kümnendal kohal ning lisas teenitud ühele puntkile veel punktikatse neljanda ajaga kaks. Lappi kogemus keerulistelt ja nõudvatelt Sardiinia teedelt on napp, kuid usun, et noormees suudab ka seekord püsida TOP10 tempos ning miks mitte lõpetada kõrgemal, kui Portugalis.

Võimalus, mille Mikkelsen peab ära kasutama!

Prantsuse autotootja Citroën ei osanud ma usun ka oma halvimas stsenaariumis ette näha, et peale kuute sõidetud rallit hoiavad nad tootjatest viimast kohta ning nende parim piloot on punktitabeli seitsmes. Reaalsus on aga see, et ühe võidu (Mehhiko) kõrval on kaheksakordsetel tootjate maailmameistritel ette näidata vaid neli viiendat kohta. Sardiiniaks on meeskond tõsisemalt valmistunud ning meeskonda on toodud ka värsket verd.

Kris Meeke – Paul Nagle
Varasemaid starte: 5
Parim tulemus: 16 (2004)

Tänavuse hooaja alguses oli ka mina ise üks neist, kes pakkus 2017. MM-tiitli üheks peamiseks pretendendiks Kris Meeke. Enne Sardiinia rallit hoiab põhjaiirlane alles üheksandat positsiooni ning liider Ogierist jääb Meeke maha juba 101 punktiga. Kuigi kuluaarides on sosistatud, et Meeke kehvad tulemused on ta esisõitja koha kõikuma löönud, siis meeskonna boss Yves Matton kinnitas, et sellist ohtu pole ning Meeke koht on kindel kuni hooaja lõpuni. Hoolimata sellest, et MM-tiitel tundub olevat selleks aastaks käest libisenud, siis on Meek - Nagle kindlasti igal järgneval rallil võitjasoosikud, sest just kruusarallidel on nende esimese päeva stardipositsioon ideaalne. Selleks, et  mehed suudaksid sekkuda esikoha heitlusesse peab aga meestel on uue C3 WRC osas taas tekkima samasugune usaldus nagu seda oli Mehhiko rallit võites. Sardiiniast ei ole Meeke´l just head saldot ette näidata, sest tema parim resultaat pärineb aastast 2004, kui ta veel sõitis JWRC klassi Opel Corsa S1600 .

Craig Breen – Scott Martin
Varasemaid starte: 1
Parim tulemus: WRC Academy 8.koht (2011)

Kui kihlveokontoris peaks panustama, et mis kohal lõpetab Craig Breen Sardiinia ralli, siis peaks suhteliselt turvaline valik olema viies positsioon, sest just sellele kohal on iirlane lõpetanud kõik rallid, kus ta tänavu finišisse jõudnud. 42. MM-rallil startinud Breen´ile on see Sardiinias esimeseks stardiks neliveolisel autol, sest senise ainsa stardi tegi mees 2011. aastal Ford Fiesta R2 autol.
Stabiilse sõiduga Breen hoiab hooaja kokkuvõttes 43 punktiga seitsmendat kohta. 



Andreas Mikkelsen - Anders Jæger
Varasemaid starte: 6
Parim tulemus: 4 (2014)

Lõpuks ometi saame uuel WRC autol sõitmas näha möödunud aastal kaks MM-rallit võitnud Andreas Mikkelseni. Ootamatult WRC klassis tööta jäänud norralane on tänavu osalenud  Škoda meeskonna värvides WRC2 klassis, kus kolmest stardist kaks klassivõitu võtnud. Kindlasti ei vasta WRC2 klass Mikkelseni tasemega sõitjale ning nüüd otsustas Citroën norralasele võimaluse anda, mida mees kindlasti 100% läheb ära kasutama. Mikkelsen sai enne Portugali rallit testida ka Hyundai tänavust WRC autot, kuid võistlustingimustes tal sellega sõita ei lastud. Citroëni meeskonna boss Yves Matton  sõnas enne eesootavat rallit, et neil pole plaanis tulevastel rallidel tiimi kolmandat sõitjat Stéphane Lefebvret välja vahetada, kuid nad otsivad võimalusi, et Mikkelseniga teha koostööd ka tulevikus. 27.aastane endine VW meeskonna sõitja on Sardiinias varasemalt startinud kuuel korral, millest TOP10 lõpetanud kahel korral.


2017. MM-arvestus (sõitjad):

1.Sebastien Ogier 128
2.Thierry Neuville 106
3.Jari-Matti Latvala 88
4.Ott Tänak 83
5.Dani Sordo 66
6.Elfyn Evans 53
7.Craig Breen 43
8.Hayden Paddon 33
9.Kris Meeke 27
10.Juho Hänninen 21

2017. MM-arvestus (meeskonnad):

1.M-Sport World Rally Team 199
2.Hyundai Motorsport 173
3.Toyota Gazoo Racing WRT 113
4.Citroen Total Abu Dhabi WRT 85

WRC arvestuse erasõitjad ja WRC2 sarja osalejad

Erasõitjatest on Sardiinias ainsana uue generatsiooni WRC-ga startimas Mads Østberg. Koos kaardilugeja Ola Fløene´ga on see nende hooaja neljandaks MM-stardiks. Kui Argentina ralli järgselt tekkis üles küsimus, et kuidas FIA tõlgendab edaspidi väljaspool Euroopat erasõitjatega seotud testimisi, kes end registreerinud rallile tehasemeeskonna alt, siis nüüd on see otsus tehtud ning Austraalia ralliks kehtivad Østberg täpselt samad tingimused, mis kõigile tehasesõitjatele. Norralase ainsaks eeliseks jääb veel see, et ta võib iga ralli eel otsustada, et kas ta soovib kasutada Michelini või DMACK rehve. Kui näiteks Portugalis kasutas Fordi sõitja DMACKi toodangut, siis Sardiinias on ta auto jalavarjudeks Michelinid.
Kui WRC arvestuses on starti tulemas vaid üks erasõitja, siis WRC Trophy arvestuses kolm.
Yazeed Al-Rajhi – Michael Orr (Ford Fiesta RS WRC), Martin Prokop - Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC) ning Jean-Michel Raoux - Laurent Magat (Citroën DS3 WRC).
WRC2 arvestuses on starti tulemas kaheksa võistluspaari. Kui eelneval kuuel etapil on võidud jagunenud Pontus Tidemand´i (4) ja Andreas Mikkelsen´i (2) vahel, siis Sardiinia ralli jätab Tidemand vahele ning Mikkelsen heitleb WRC autol kõrgete kohtade eest. See tähendab seda, et esimest korda sel hooajal on WRC2 klassis võit minemas kellelegi muule, kui kahe peale kuus võitu võtnud Škoda sõitjatele. Skandinaavlaste võidujada proovib jätkata Ole Christian Veiby, kelle peamiseks konkurendiks saab olema Jan Kopecký.

Juunioride hooaja esimene kruusaralli



Pärast kahekuulist pausi on taas stardis ka JWRC klassi noored autortalli tulevikulootused, kelle hulgas ka eestlased Miko Niinemäe ja Martin Valter. Juuniorid alustasid hooaega Korsika asfaldil ning nüüd on võistlejaid ees ootamas aasta esimene kruusaralli. Niinemäe – Valteri hooaja avaetapp lõppes JWRC klassi 9.kohaga ning meeste kõiki võistluspäevi saatsid tehnilised probleemid.
Enne Sardiinia MM-rallit osalesid eestlased kodusel Neste Harju rallil, mida võeti kui ettevalmistust Sardiinia MM-etapiks. Kui Martin Valterile on see Sardiinia debüüdiks, siis Miko on rallil osalenud aastal 2011, kus ta koos Timo Kasesaluga teenis WRC Academy arvestuse seitsmenda koha.

„Mul on hea meel, et oleme tagasi kruusal ja et saime eelnevalt natuke autoga harjuda. Emotsioon peale rajaga tutvumist on hea, kuid ootustest natuke erinev. Siinsed teed on väga rasked meie autole, mida tuleb katkiste teede tõttu kõvasti hoida. "Flat out" taktika siin ei toimi, seega hakkame testikatsel head rütmi otsima, mis loodetavasti ralliajal on õige. Endal on tunne hea, aga jällegi väga karm ralli, mida sellise autoga läbida,“ sõnas Miko enne eesootavat testikatset.

2017. JWRC MM-arvestus:

1.Nil Solans 25
2.Nicolas Ciamin 18
3. Terry Folb 15
4.Julius Tannert 12
5. Denis Rådström 10
6.Robert Duggan 8
7.Sebastian Careaga 6
8. Dillon Van Way 4
9.Miko Niinemäe 2

Eestlased Sardiinia MM-rallil

Sardiinia MM-ralli on läbi aastate olnud eestlastele positiivne ralli, sest just sellel Vahemere saarel on võetud palju oma klasside poodiumikohti. Esimese poodiumikoha tõid Sardiinia teedelt eestlastele Urmo Aava – Kuldar Sikk, kes 2005. aastal saavutasid JWRC klassi teise koha, millele aasta hiljem lisasid kolmanda koha ning mille omakorda 2007. aastal vahetasid JWRC klassivõidu vastu.
Järgmist klassivõitu pidi ootama neli aastat, kui 2011. aastal saavutas Ott Tänak koos Kuldar Sikuga SWRC klassivõidu. Samal aastal võtsid Sardiinia teedelt oma klassi võidu ka WRC Academy sõitjad Egon Kaur – Erik Lepikson. Aasta hiljem oli Tänak – Siku nägudel veel suurem naeratus, sest just Sardiinias teenisid mehed esimese WRC klassi poodiumikoha, kui lõpetasid Mikko Hirvoneni ja Evgeniy Novikovi järel kolmandana. Möödunud aastal teenisid WRC2 arvestuse kolmanda koha Karl Kruuda – Martin Järveoja.

Aasta  Sõitjad Auto Tulemus
2004 Markko Märtin – Michael Park  Ford Focus RS WRC K
2004 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 4
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 19 (JWRC 2.koht)
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 18 (JWRC. 3.koht)
2006 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600 44 (JWRC. 12.koht)
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 13 (JWRC. 1.koht)
2007 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600 19 (JWRC. 5.koht)
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroën C4 WRC 8
2008 Jaan Mölder jr. – Frédéric Miclotte Suzuki Swift S1600 28 (JWRC 9.koht)
2011 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 7 (SWRC 1.koht)
2011 Karl Kruuda – Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 21 (SWRC 6.koht)
2011 Egon Kaur – Erik Lepikson Ford Fiesta R2 WRC Academy 1.koht
2011 Miko Niinemäe – Timo Kasesalu Ford Fiesta R2 WRC Academy 7.koht
2012 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta RS WRC 3
2012 Karl Kruuda – Martin Järveoja Ford Fiesta S2000 K
2012 Oleksiy Kikireshko – Sergei Larens Mitsubishi Lancer Evo IX 20 (PWRC 5.koht)
2013 Oleksiy Kikireshko – Sergei Larens Mini Cooper S2000 1.6T K
2013 Yuriy Protasov – Kuldar Sikk Ford Fiesta RRC K
2014 Karl Kruuda – Martin Järveoja Peugeot 208 T16 14 (WRC2 4.koht)
2014 Martin Kangur - Paweł Drahan Ford Fiesta S2000 20 (WRC2 7.koht)
2014 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta R5 21 (WRC2 8.koht)
2014 Egon Kaur – Erik Lepikson Ford Fiesta R5 K
2015 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 14
2015 Sander Pärn – James Morgan Ford Fiesta R5 29
2015 Mait Maarend – Mihkel Kapp Ford Fiesta R5 31
2015 Karl Kruuda – Martin Järveoja Citroën DS3 R5 K
2016 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 5
2016 Karl Kruuda – Martin Järveoja Ford Fiesta R5 11 (WRC2 3.koht)
2016 Mait Maarend – Mihkel Kapp Mini John Cooper WRC K


Fotod: M-Sport, Citroen Racing, Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, @World

No comments:

Post a Comment