Estonian R2 Challenge klassi võistlejad
osalevad enne Lyoness Lääne-Eesti ralli starti turundus, koostöö ja sponsorlus
koolitusel
Eeloleval
nädalavahetusel, 9.-10.juunini, sõidetakse Läänemaa teedel Eesti autoralli
meistrivõistluste kolmas etapp Lyoness Lääne-Eesti ralli. Järjekorras teisele
Lyoness Lääne-Eesti rallile on lisaks Eesti meistritiitlit püüdvatele
sõitjatele startimas ka klassi Estonian R2 Challenge 17-26 aastased noored võidusõitjad.
Need noored rallisõitjad osalesid Neste Harju ralli raames toimunud Estonian R2 Challenge koolitusel |
Hooaja
teisele kruusarallile on end registreerinud üheksa R2 klassi ekipaaži, kelle
hulgas ka kolm piiri tagant tulnud võistluspaari – lätlased Martinš Sesks - Andris
Malnieks (Peugeot 208 R2), britid William Butler – Aaron Johnston (Ford Fiesta
R2) ja soomlased Alex Forsström – Jukka Jämsen (Opel Adam R2). Eestlastest on
võistlustulle minemas kuus võistluspaari, kelle hulgas ka klassi liidrid Oliver
Ojaperv - Jarno Talve (Ford Fiesta R2) ning kaks nädalat tagasi
sõidetud Neste Harju ralli Estonian R2 Challenge parimad Ken Torn – Kuldar Sikk
(Ford Fiesta R2T).
Veel enne,
kui noored autoralli tulevikulootused saavad kiivrid pähe tõmmata ning esimese
katse starditulesid oodata, läbivad nad sarja osana toimuva koolituse.
Neste Harju
rallil toimunud koolituse teemadeks olid ohutus, rehvid ja vedrustus ning seda
viisid läbi Silver Kütt ja Juss Roden.
Lyoness
Lääne-Eesti ralli eelse koolituse teemadeks on turundus, koostöö ja sponsorlus
ning koolitust viib läbi Tarmo Hõbe.
Hooaja
jooksul on Estonian R2 Challenge võistlusklassi osalejatele veel tulemas
koolitused teemadel kiiruslegendi ja
sõidu põhialused, meediaga suhtlemine, füüsiline ettevalmistus ja spordipsühholoogia.
Pärast juuli
keskel toimuvat RR Estonia Tartu rallit on punktitabeli esikolmikus olevatel
noortel võimalus tasuta osaleda ERC (Euroopa Autoralli meistrivõistlused)
Junior Experience koolitustel.
„Esiveoliste
R2 sari on juba mitu aastat olnud väga põnev ja tiheda konkurentsiga. Sellel
aastal on lisaks suurtele auhinnarahadele kaasnenud ka suurem meediahuvi ning
teoreetilised koolitused. Olles ise autospordiga juba üsna kaua tegelenud,
tunnen, et tegelikult on palju teemasid,
millest tahaks rohkem kuulda. Igati teretulnud ettevõtmine ja ootame järgmist
koolitust,“ sõnas Estonian R2 Challenge punktitabeli liider Oliver Ojaperv enne
Lyoness Lääne-Eesti rallit.
„Koolituse
eesmärk on anda Estonian R2 Challenge osalejatele teadmised ja oskused, kuidas
ennast kui sportlast ja brändi müüa ning turundada, läbi selle luua ning hoida
ja arendada pikaajalisi koostöösuhteid, kuidas olla atraktiivne ja paista silma
nii meediale kui fännidele,“ tutvustas Tarmo Hõbe eesootava koolituse eesmärki.
R2 klass,
kus kasutatakse esiveolisi kuni 1,6 liitrise vabalthingava mootoriga ja 1
liitrise turbomootoriga autosid, on olnud viimastel aastatel väga tiheda
konkurentsiga ja sellest klassist on edasi liigutud rahvusvahelistesse
sarjadesse. Võrdsuse huvides sõidetakse Eesti autoralli meistrivõistlustel R2
autode klassis, mida rahvusvaheliselt nimetatakse Estonian R2 Challenge, DMACK
rehvidega. Kuna eesmärk on toetada sõitjate osalemist kas JWRC või ERC Junior
klassides, on auhinnaraha võitmisel vanusepiiranguks 17-26 eluaastat. Estonian
R2 Challenge on avatud ka välisvõistlejatele.
Estonian R2
Challenge auhinnafond on tänavu 32 000 eurot. Estonian R2 Challenge peaauhind
on 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või
JWRC etapil 2018. aastal. Teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000
eurot.
Rahvusvaheline
koostöö ERC ja EAL vahel suurendab auhinnafondi väärtust 46 000 eurole,
pakkudes noortele sõitjatele mitmeid suurepäraseid võimalusi eesmärgiga aidata
jõuda neil rahvuslikult tasemelt maailma tasemele. ERC poolt on noortel
võimalus sel teel läbida 3 astet : ERC Junior Experience koolitusprogramm, ERC
Junior U27 meistrivõistlused (R2 autod) ja ERC Junior U28 meistrivõistlused (R5
autod).
Foto: Erakogu
No comments:
Post a Comment