Sarma ralli võitsid Oliver Solberg – Aaron
Johnston. Georg Gross – Raigo Mõlder parimate eestlastena teised
Solberg - Johnston vältisid Sarmas suuri vigu ja võitsid hooaja teise meistrivõistluste etapi |
Laupäeval
sõideti Lätis, Gulbenes Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian Junior
Challenge teine etapp. Sarma rallile startis kokku 71 võistluspaari ning võistluspäeva
jooksul sõideti kaheksa kiiruskatset ja läbiti 100,28 katsekilomeetrit. Kui
jaanuaris sõidetud Aluksne rallil valitsesid ideaalsed talvetingimused, siis
Sarma rallil ootasid tänu sulale võistlejaid hooaja ühed raskemad tingimused.
Kohe avakatsest
haarasid ohjad 2018.aasta Sarma ralli võitjad Nikolay Gryazin - Yaroslav
Fedorov (Škoda Fabia R5). Eestlastest alustasid võistlust kõige paremini Roland
Murakas – Kalle Adler (Ford Fiesta Proto). Hooaja esimese stardi teinud mehed
jäid venelastest maha 15,6 sekundiga.
Järgmisel
nädalal Rootsi rallil MM-debüüdi tegevad Gryazin – Fedorov võitsid ka kaks
järgenvat katset ning saabusid lõunapausile kindla liidrina. Nende edu Aluksne
ralli võitnud Oliver Solberg - Aaron Robert Johnston (VW Polo R5) ees oli 39,9
ja poolakate Filip Nivette - Kamil Kozdroń (Škoda Fabia R5) ees 50,3 sekundit.
Murakas – Adler kaotasid liidritele 53,6 sekundiga ning hoidsid endiselt
neljandat kohta.
Liidrid
jätkasid hästi ka peale hoolduspausi ning võitsid juba neljanda katse. Kui
hommikul eksisid ralli pikimal katsel (17,24 km) ja kaotasid palju aega 2018.aasta
Eesti meistrid Valerii Gorban – Sergei Larens (Mini Cooper WRC), siis teisel
ringil, kui tingimused olid veelgi raskemad, oli Gryazin – Fedorovi kord.
Venelased sisenesid ühte kurvi liiga kiirelt, mille järel nende Škoda Fabia R5
põrkas mööda lumevalli ja tegi spinni. Liidrid said küll jätkata, kuid pidid
mõne aja pärast üle kuumenenud mootori tõttu peatuma ning lumest auto esiosas
puhastama, mis oli õhuvõtu blokeerinud.
Katse lõppu
jõuti ligi kolme minutilise kaotusega ning üldarvestuses kukuti kaheksandaks.
Ralli
liidriteks tõusid Solberg – Johnston, kelle edu oli nüüd teiseks tõusnud
Murakas – Adler ees 25,3 ja uue generatsiooni Ford Fiesta WRC-ga hooaja
avastardi teinud Georg Gross – Raigo Mõlder ees 32 sekundit.
Võistluse
viimane katse sõideti õhtupimeduses ning see pakkus palju draamat, millesse
olid kahjuks segatud ka Eesti võistlejad.
Viimasele
katsele teiselt kohalt startinud Murakas – Adler ning neljandat kohta hoidnud
Egon Kaur – Silver Simm (Ford Fiesta Proto) finišisse ei jõudnud. Mõlema
võistluspaari autosid tabas viimasel katsel tehniline rike.
Sarma ralli
2019 võit Oliver Solberg - Aaron Robert Johnstonile.
Gross - Mõlderile rasketes oludes eestlaste parim tulemus |
Hooaja teise ralli võitnud
Solberg – Johnstoni järel lõpetasid Gross – Mõlder. Sarma ralli parimad
eestlased jäid võitjatest maha minuti ja 24,9 sekundiga. Samad võistluspaarid
olid parimad ka EMV1 klassis ehk absoluutarvestuses.
„Mõtlesime
pikalt, et kas tulla talvel starti, a kuna talv oli seni olnud nii hea, siis
otsustasime tulla. Kahjuks oli täna oli talvest asi kaugel, see ralli oli
rohkem kannatamine. Ma ei teagi, kas ma oma karjääri jooksul nii rasketes tingimustes
varem sõitnud olen. Enne rallit tegime veel testi, kus püsisid miinuskraadid ja
lootus püsis, et ehk on nii ka Sarmas, kuid nii see polnud. Sõitsime
mõistusega, et saaks teele pihta ja kuigi tingimused olid keerulised ja
olukordi oli, siis liikusime ikkagi suhteliselt riskivabalt. Ma pole kunagi
varem laia piikrehviga sõitnud ja sellistes oludes andis kitsas piik kindlasti
kindlust juurde ja näha oli, et kes sellega sõitsid, olid ka kiiremad,“ võttis
parima eestlasena Sarma ralli teisena lõpetanud Georg Gross võistluse kokku.
Kolmas koht
rallil pikalt liidrikohta hoidnud Gryazin – Fedorovile, kes kaotasid lõpuks
võitjatele minuti ja 51,2 sekundiga.
Solberg – Johnstonile
kuulus esikoht ka EMV2 ehk N4 ja R5 arvestuses. Klassi teised olid Denis Rostilov
- Georgy Troshkin (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.29,4 ja kolmandad Radik
Shaymiev - Maxim Tsvetkov (Ford Fiesta R5) +4.00,5.
Torn - Pannasele Estonian Junior Challenge arvestuse võit |
EMV3 ehk kaheveoliste kuni 1600ccm (R2,R1,A6)
klassis ning Estonian Junior Challenge sarjas oli oodata põnevat heitlust Ken
Torni ja Roland Poomi vahel. Ja olgugi, et lätlane Mārtiņš Sesks ei osalenud
Eesti meistrivõistluste arvestuses, siis jälgisid Torn ja Poom pingsalt ka tema
katse aegasid, sest eeloleval nädalal on just need kolm meest Rootsis tegemas
hooaja avastarti JWRC sarjas.
Mõlemas
eelmainitud klassis võtsid Sarma ralli võidu Ken Torn – Kauri Pannas (Ford
Fiesta R2T), kuid Mārtiņš Sesks - Krišjānis Caunest jäädi ralli kokkuvõttes maha
44,9 sekundiga.
„Sellega, et
võitsin Estonian Junior Challenge arvestuses kümnest katsest üheksa võib rahule
jääda, a vaadates, kui kaugele ette jäi minust Sesks, siis arenguruumi veel on.
Ralli avakatsel olid mul mõned küsimused auto osas, kuid veidi ka ise magasime
veel. Eks nüüd Rootsis ole näha, kui oleme kõik M-Sport poolt ettevalmistatud
autodega, et kuidas siis jõuvahekorrad on,“ sõnas Ken Torn Sarma ralli
kokkuvõtteks.
Kümnest katsest
üheksa võitnud Torn – Pannase järel said
teise koha Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T), kes kaotasid
võitjatele 39,1 sekundiga. Kolmanda koha teenis Sarma rallil, Aluksne ralli
klassivõitja Robert Virves (Ford Fiesta R2T), kelle kõrval istus seekord Rasmus
Vesiloo. Kaotust Torn – Pannasele kogunes neil kümne katsega minut ja 32
sekundit.
EMV4 ehk
rahvusliku rühma E12 neljaveoliste autode arvestuses hõivasid kõik
poodiumikohad lõunanaabrid. Klassivõit võistluspaarile Emīls Blūms - Didzis
Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX). Minut 45,5 kaugusele jäid neist Ronalds
Baldiņš - Māris Kulšs (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja 3.41,3 kaotasid Edgars
Balodis - Lāsma Tole (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Parimate eestlastena said
klassi neljanda koha Siim Liivamägi - Edvin Parisalu (Mitsubishi Lancer Evo VI).
EMV5 klassis
ehk rahvusliku rühma E9 kaheveoliste kuni 1600ccm mootoriga autode arvestuses
teenisid hooaja teise ralli maksimumpunktid Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ
2015). Klassi teised olid Kristo Laadre - Andres Lichtfeldt (Toyota Starlet),
kes kaotasid idanaabritele 11.39,2.
Rohkem
võistluspaare EMV5 klassis finišisse ei jõudnud.
Kaheveoliste
klassis EMV6, kus võisteldakse esiveoliste autodega, mille mootorimaht on
vahemikus 1600-2000ccm, võitsid Sarma ralli Karel Tölp - Jan Nõlvak (Honda Civic
Type-R). Klassi teised olid Kristo Subi - Allan Birjukov (Honda Civic Type-R),
kes jäid võitjatest 16,7 sekundi kaugusele. Kolmas koht lätlastele Jānis
Cielēns - Salvis Rambols (VW Golf II), kaotust minut 38,6.
EMV7 ehk tagaveoliste
rahvuslikus rühmas E11, kus võisteldakse autodega, mille mootori maht on üle
2000ccm, kuulus eestlastele teist rallit järjest kolmikvõit.
Sarma ralli
parimad olid Lembit Soe – Kalle Ahu (Toyota Starlet), kelle edu Marko Ringenberg
– Allar Heina (BMW M3) ees oli 2.28,4 ja Kristjan Purje - Margus Jõerand (BMW
Compact) ees +20.16,4.
Eesti
autoralli meistrivõistlused ja Estonian Junior Challenge sari jätkuvad mais,
kui 10.-11.maini sõidetakse Tallinna ralli.
Fotod: Ray Põder
No comments:
Post a Comment