Autoralli MM-hooaeg jätkub Korsika
kurviliste teedega
Korsika ralli 2018 TOP3 |
Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Vahemere saarte suuruselt
neljandal saarel, Korsikal, autoralli MM-hooaja 2019 neljas etapp.
MM-liidrina alustavad
hooaja esimest asfaldirallit Ott Tänak – Martin Järveoja, kellel on erinevalt
kruusarallidest seekord parim stardipositsioon.
Korsika ralli ajalugu
Kurviliste
mägiteede tõttu kutsutakse võistlust 10 000 kurvi ralliks ja naljana on öeldud,
et Korsika saare pikim sirge asub Ajaccio lennuväljal.
Idee sellise ralli korraldamiseks sündis ühe sõpruskonna
ümarlauas ja nagu viitab ralli prantsuskeelne nimi Tour de Corse, siis algselt
oli võistluse eesmärgiks teha tervele saarele ring peale ning ralli oli oma
distantsilt Aafrika kestvusrallide järel üks pikemaid maailmas. Kusjuures kogu
see distants läbiti vaid kahe päevaga. Ka tänased Korsika ralli korraldajad on
FIA-le maininud, et nemad soovikski võimalusel rallit korraldada kahe
päevasena, sest nagunii on kavas vaid veidi üle 10 katse.
Esimene Korsika ralli sõideti aastal 1956 ning EM-staatus
saadi 1970. Läks veel kolm aastat ning siis oli kord juba MM-ralli käes ning esimene MM-ralli võitjana läks
ajalukku Jean-Pierre Nicolas, kes Eesti rallifännidele hilisemast ajast tuntud
kui Peugeot rallimeeskonna spordidirektor ja ERC sarja üks juhtfiguure.
Kuni 2008.
aastani jäi ralli MM-kalendrist välja vaid korra, aastal 1996, kui Korsikal
sõitsid vaid FIA 2-liitriste klassi meistrivõistluste osalejad. 2010 – 2014 aastani sõideti Prantsusmaa MM-ralli Alsace
piirkonnas, kuid 2015. aastal pöörduti tagasi Korsikale ning nii on see
seal püsinud kuni tänaseni.
Sõitjatest on ralli rekordilised kuus korda võitnud kaks
meest - Bernard Darniche ja Didier Auriol.
Tegevsõitjatest
on Korsikal enim võite võtnud Sebastien Loeb, kellel ette näidata neli esikoha
karikat ja ka stardis ka sel korral.
Tootjatest
on Korsikal enim võite ette näidata Lancial, kes Prantsusmaa asfaldil
võidutsenud kümnel korral. Samas on Itaalia autotootjal Korsikast ka väga
traagilised mälestused nii 1985 (Attilio Bettega), kui ka 1986 aastal nõudis
Kordika ralli just nende meeskonnaliikmete elusid ja 1986. aasta Henri
Toivoneni ja Sergio Cresto hukkumine pani suuresti aluse B-rühma kaotamisele.
Hetkel
aktiivsetest meeskondadest on enim Korsika võite ette näidata koduteede parimal
ehk Citroenil, kellel kokku 6 esikohta.
Eestlased Korsika MM-rallil
2004.aastal olid Korsika ralli parimad Märtin - Park ja Ford! |
Teist
MM-rallit järjest saame rõõmuga tõdeda, et eesootava ralli võitjate nimistuses
on ka eestlase nimi. Kui 2001. aastal oli Markko Märtin esimene eestlane, kes
Korsika rallil startis, siis 2004. aastal tõusis Märtin koos kaardilugeja
Michael Parkiga just Korsika ralli poodiumi kõige kõrgemale astmele. Viimati
jõudsid eestlased Korsika rallil poodiumile möödunud aastal, kui Ott Tänak ja
Martin Järveoja lõpetasid poodiumi teisel astmel.
Eestlased Korsika MM-rallil
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC 6
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC02 8
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC03 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC04 1
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 19 (JWRC 4.koht)
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 17 (JWRC 2.koht)
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 K
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 7
2008 Jaan Mölder jr – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 36 (JWRC 11.koht)
2015 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 10
2016 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 10
2017 Ott Tänak – Martin Järveoja Ford Fiesta WRC´17 11
2017 Miko Niinemäe – Martin Valter Ford Fiesta R2 47
(JWRC 9.koht
2018 Ott Tänak
- Martin Järveoja Toyota Yaris WRC 2
2018 Ken Torn – Ken Järveoja Ford Fiesta R2T 27
(JWRC 6.koht)
Korsika ralli 2019
Võistlusele
on koos kohalike meistrivõistlustel osalejatega registreerunud 96 võistluspaari,
võrdluseks, et Mehhikos startis kokku 23 autot. Huvitava faktina võib välja
tuua, et nendest 96 võistluspaarist on 54 prantslased ja 29 nendest pärit just
nimelt Korsika saarelt.
Tehasemeeskondade
WRC autosid on starti tulemas 10.
Kui tänavu
aastane katsete maksimum kilometraaž saab olla 350km, siis Korsika ralli
korraldajad on selle peaaegu, et 100% ära kasutanud. Kokku läbitakse kolme
võistluspäevaga 347,51 katsekilomeetrit, mida on võrreldes möödunud aastaga
ligi 14 km rohkem.
Selle aasta
Korsika rallil ootab ees 14 kiiruskatset, millest kuus on korduvkatsed. Juba
teist aastat järjest on korraldajad muutnud suure osa trassist ning sel korral
on uued koguni 75% katsetest.
Ralli lühim
katse saab olema 14,45 km ja pikim 47,18 km.
Ralli saab
alguse neljapäeva hommikuse shakedown katsega ning võistluse avatseremoonia toimub
samal õhtul sadamalinnas Porto Vecchioś. Ralli finiš on sel aastal populaarses
kuurortpiirkonnas Calviś. Sel korral ei külastata saare pealinna Ajaccio
kordagi ning sõitjaid ootab ees päris palju ülesõidu kilomeetreid, mida on
kokku 850!
Reedel
sõidetakse kuus katset ja üle 120 katsekilomeetri ja kõik ilma hoolduseta.
Sõitjatel
saab olema kõige lihtsam päev laupäev, sest katsed hoolduspargile kõige lähemal
ja ka osaliselt tuttavad eelmisest aastast.
Pühapäeval
vaid kaks katset ja veidi üle 50km, millest Powertage päris korraliku pikkusega
ehk 19km.
Hooldusala
asub Bastia lennujaama alal, kuhu jõudmiseks peavad näiteks sõitjad peale reede
viimast katset sõitma 100km.
Toyota Gazoo Racing WRT
MM-arvestuse 1.koht, 86 punkti
Varasemaid võite Korsikal 3, millest
viimane 1995 ja Auriol.
Kui eelnevalt
sai mainitud, et Korsika ralli on läbi aegade pakkunud ka palju draamat, siis
sellega on väga hästi kursis ka Toyota meeskonna boss Tommi Mäkinen, kes ei
võitnud seda rallit oma karjääri jooksul kordagi, kuid elas seal üle kaks
rasket õnnetust, millest 2001 aasta avarii lõpetas tema kaardilugeja Risto
Mannisenmäki karjääri, saadud seljavigastuse tõttu.
Toyotad olid
hooaja avaetapil Montes asfaldil väga kiired ning sama kiirust loodetakse
näidata ka Korsikal ning seekord siis peaks olema ka elimineeritud probleem ehk
nõrgemad veljed ja Korsikal kasutuses siis tugevamad ja 300g raskemad veljed.
Kui nüüd
rääkida veel korra vahepeal toimunust, siis Mäkinen ei ole päris ühel meelel
Citoreni ja Hyundai bossidega, kui jutt käib WRC sarjast ja hübriidautodest.
Mäkinen torkas päris teravalt, et teeme siis kohe juba elektriautod. Samas, on ju Toyota üks hetke suurimaid brändingu lauseid just hübriid, selle sõnavõtuga pani Mäkinen nüüd küll täitsa mööda ja sai kindlasti Toyota peakorterist "kiita".
Tänak - Järveoja lõpetasid möödunud aastal teise kohaga |
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
1.koht, 65 punkti
Korsika
parim resultaat: 2 (2018)
Ott ja
Martin säilitasid väga targa Mehhiko ralli sõiduga MM-liidrikoha ning saavad
Korsikal rajale esimesena, mis peaks olema ideaalne stardipositsioon. Möödunud
aastal oli meie meestel Korsikale saabudes kontos 26 punkti ja olid MM-arvestuse kuuendad. See
eesootav 10 000 kurviga ralli jäi 2017 aastal Oti ja Martini jaoks
viimaseks, kui ei võetud katsevõitu. Eestlastele saab nüüd eesootav ralli olema
juba 26 järjestikune ralli, kus vähemalt ühte katsevõitu püüdma minnakse.
Möödunud aastal kogunes eestlastele neid katsevõite 3 ning rallivõidust jäi
puudu 36,1 sekundit.
"Ootan Korsika rallit. MM-sarja üldliidrina esimesena
rajale minek peaks mulle kasuks tulema, sest asfaldil on hea esimesena sõita.
Esimesena rajale minnes peaks tee olema kõige puhtam," lausus saarlane.
"Varasemalt oli Korsika ralli minu jaoks
ilmselt kõige raskem, aga mullu näitasime siin esimest korda Toyotaga sõites
head kiirust. Teame, et oleme nüüd asfaldil väga tugevad ja seetõttu usun, et
oleme suutelised heaks tulemuseks."
"Kindlasti saavad ka meie konkurendid
kiired olema, aga meie eesmärk on jätkata hooaja head algust ning teenida
võimalikult palju punkte."
Oti ja
Martini esiauto tööd on sarnaselt Monte-Carlole tegemas Markko Märtin ja Kuldar
Sikk.
Latvala - Anttila vajavad Korsikal head tulemust, kui õhku |
#10 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
8.koht, 14 punkti
Korsika parim
resultaat: 1 (2015)
Latvala - Anttila on selle aasta kolme ralliga kogutud 14 punkti, selliste kogemustega meestele olema pigem
ühe ralli saak. Latvala ütles ise ka peale Mehhikot, et seal teenitud 4 punkti
olid ta elu raskeimad. Möödunud aastal ei olnud Latvala rahul auto seadetega ja
balansiga ning tema ralli lõppes 8ndal katsel, kus kaardilugeja küljega puus
käidi ja turvapuur kõveraks sõideti. Tahest tahtmata lähevad mõtted tagasi
Mehhiko kokkuvõtte Powerstage saatele, kus Urmo Aava ütles, et ehk on Latvalal vaja
samasugust pausi ja restarti nagu tema tänavusel meeskonnakaaslasel Kris
Meekel.
Kui Latvalal
on eesootava MM-ralli karjääri 199, siis Anttilal 210.
Latvala
esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 2005.aasta Korsika ralli teine mees
Toni Gardemeister.
Meeke - Marshall lähevad Korsikal püüdma hooaja esimest poodiumikohta |
#5 Kris Meeke – Sebastian Marshall
MM-arvestuse
4.koht, 35 punkti
Korsika
parim resultaat: 4 (2015)
Kui Tänak on
alustanud tänavust hooaega lüliselt paremini ja Latvala kehvemini, siis Kris
Meeke on hooaega punktide mõttes alustanud suhteliselt sarnaselt möödunud
aastaga. 2018. aastal oli põhjaiirlasel koos 32 punkti, nüüd nagu mainitud 35.
Meeke ise
sõnas peale Mehhikot, et võiks ju peale kolme rallit suurem punktisaak olla ja
rohkem katsevõite, kui 2. Nagu WRC Guru Julian Porter ütles hästi, et näha on,
et sel aastal sõidab Meeke lisaks paremale jalale ja peaga. Meeke vabandas ka
Mehhiko ralli krõbedate sõnade eest enda endise meeskonna Citroeni suunas,
seega peaks ka seal osas pinged maas olema.
Möödunud
aastal oli tal avapäeval intercomi probleemid ja laupäeval heitles Neuville ja
Tänakuga teise koha eest, kuid siis leidis päeva viimasel katsel end peale offi
teeäärest. Kusjuures vea tegi kaardilugeja Paul Nagle, kes kurvi valesti luges.
Pühapäeva hommikul kiitis kohe Meeke peale 55km pikkust katset NAglet, et need
olid Pauli parimad 55km, kus ta legendi lugenud.
Tänaseks
istub Meeke kõrval Sebastian Marshall.
Meeke,
kellele on Korsika ralli 95 MM-ralliks, on seal teedel kindlasti kiire ja
minemas püüdma hooaja esimest poodiumikohta.
Meeke
esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Stephen Whitford.
Citroën Total Abu Dhabi WRT
MM-arvestuse 2.koht, 78 punkti (8 punkti
Toyotast)
Varasemaid võite Korsikal 6, millest
viimane 2008 ja Loeb.
Enne
tänavust aastat oli Citroen võitnud kahe aastaga vaid kolm rallit, nüüd on kolmest
rallist võidetud kaks. Ralliguru Julien Porter vihjas oma viimases intervjuus
ka statistikale, et see , kes on viimastel aastatel võitnud Monte ja Mehhiko,
on ka hooaja lõpus meistriks tulnud.
Sarnaselt
hooaja eelnevatele rallidele on Citroen ka koduteedel stardis vaid kahe autoga
Prantsuse
autotootjal Citroënil on Korsikast head mälestused, sest just sellel
Prantsusmaa saarel võeti 2001.aastal esimene võit neljaveolise ralliautoga,
milleks muidugi legendaarne Citroën
Xsara WRC.
Ogier - Ingrassia lähevad Korsikal püüdma hooaja kolmandat võitu |
#1 Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
2.koht, 61 punkti
Korsika
parim resultaat: 1 (2016, 18)
Ogieri ja
Ingrassia jaoks saab eesootav Korsika olema 140 MM-ralli. Möödunud aastal olid
saabusid prantslased Korsikale liidrina ja kogutud olid viis punkti vähem, kui
tänavu.
Hooaeg
alanud sarnaselt möödunud aastaga, kus 3 rallist võidetud 2.
Möödunud
aastal läks liidriks esimesel katsel ja hoidis oma edu lõpuni. Ei teinud ühtegi
suuremat viga ja teenis Powerstage´lt 3 punkti. Arvestades, et Citroen peaks
olema asfaldil väga hea ja Ogier ka, siis kindlasti üks suursoosikuid rallit
võitma.
Ogieri
esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 26. MM-ralli kogemusega Simon
Jean-Joseph.
Lappi - Ferm võitsin eelmisel aastal Korsikal kõige rohkem katseid |
#4 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
6.koht, 20 punkti
Korsika
parim resultaat: 6 (2018)
Lappi – Ferm
sõitsid möödunud aastal Korsikal esimest korda WRC autoga ja kohe väga hea hoog
üleval. Just soomlased võitsid möödunud aastal Korsika saarel kõige rohkem
katseid 12/4 ja kõige magusam oli neist ralli lõpetanud punktikatse väga kindel
võit, edestas teiseks tulnud Loebi 2.2 sekundiga.
Tänavu istub
Lappi tõenäoliselt parimas autos, millega asfaldil sõita ja võita ning
kindlasti läheb ta püüdma seda poodiumikohta, mis möödunud aastal pühapäeva
hommikuse rehvipurunemise tõttu püüdmata jäi.
Kui enamus
sõitjatel saavad selle aasta reedesed katsed olema uued, siis Valicano ehk SS2
ja SS5 on Lappile tuttavad aastast 2014, kui ta sõitis Korsikal ERC
sarjas.
Lappi
esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub meeskonna testisõitja Juho Hänninen.
Hyundai Shell Mobis WRT
MM-arvestuse 3.koht , 77 punkti (9 punkti
Toyotast).
Varasemaid võite Korsikal 1 ja selle ainsa
tõi Neuville meeskonnale 2017
Sarnaselt
teiste meeskondadega testis ka Hyundai ralliks Prantsusmaal. Kui tavapäraselt
on Hyundai olnud autol andur, mis mõõdab auto kõrgust jne.. auto vasakus
esimeses nurgas nö. udutule kohas, siis seekord oli autol Sordo testis näha
mingit haikala uime meenutavad andurit katusel.
Hyundail on
Korsikaks muutunud kooseis. Seekord siis ilma Mikkelsenita, kellel ka selle
hooaja algus suhteliselt ebaõnnestunud ja mehe viimane poodiumikoht juba rohkem
kui aasta tagasi.
Meeskonna
boss Adamo on väga kuri juba, et meeskondadest ollakse koguni kolmas ja seda
veel Citroeni seljataga, kes kahe autoga stardi ja kellel Lappi pole kahel
rallil mingit resultaati teinud. Ütles, et tuleb võtta vajalikud õppetunnid endaga
kaasa ning töötada tavapäraselt kõvasti edasi, et ennast parandada. Me ei saa
rahvusvahelise ralli tipptasemel endale lubada selliseid vigu, mis seavad
lõpptulemused ohtu.
Meeskond
nüüd öelnud, et suvel plaanis kasutada homolgeeringu jokkereid ja enne nende käiku
laskmist tehakse kõik vajalikud testid, mis näitaksid, et uuendused tuleksid ka
reaalselt kasuks.
Kas näeme
Hyndaid Rally Estonial rohkem kui ühe autoga, sest see oleks neile hea võimalus
testipäevi raiskamata siin proovida uuendusi võistlustingimustes?
Neuville - Gilsoul peaks nüüd vingumise lõpetama ja keskenduma oma sõidule |
#11 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse
3.koht, 55 punkti
Korsika
parim resultaat: 1 (2017)
Mehhikos 100
MM-ralli tähistanud Neuville ei saa kindlasti hooaja algusega rahul olla ja eks
ta väljendusviis seda ka tõestab, et ilmselgelt pole. Tänakust 10 punkti
kaugusele jääb belglane teab, kuidas võita Korsikal, sest võitis ju selle ralli
2017. Kui nii Tänak, kui ka Ogier on võrreldes möödunud hooaja teeninud rohkem
punkte, siis sama on teinud ka Neuville, kuid tema punktisaak on selles osas
kõige kesisem, vaid +3 võrreldes 2018.
Möödunud
aastal heitles Tänakuga teise koha eest ja pidi lõpuks eestlase 31,4 sekudilist
paremust tunnistama. Tõsi belglase autol oli viimasel katsel mootoriprobleemid
ning sellest 31, kogunes ligi 20 just selle katsega.
Sel korral
soovitaks Neuvillele järgida Kreisiraadio sõnu: sõida aga ära mölise.
Neuville
esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub oma karjääri jooksul üheksa korda
Korsikal startinud Bruno Thiry.
Pärast vahelejäänud Mehhiko rallit on Hyundais taas istumas Loeb - Elena |
#19 Sebastien Loeb – Daniel Elena
MM-arvestuse
7.koht, 18 punkti
Korsika
parim resultaat: 1 (2005-08)
Teist aastat
järjest on Korsikal stardis üheksakordsed meistrid Loeb – Elena. Neljakordsed
Korsika võitjad tähistavad tänavu Korsikal karjääri 175 MM-starti.
Need
rallimaailma legendid teavad hästi, kuidas Korsikal sõitja a võita ning
kindlasti loodavad nad seal parandada eelmise aasta vead, kui sõit nende meeste
poolt harva nähtava sõiduvea tõttu juba teisel katsel pooleli jäi. Laupäeval ja
pühapäeval oldi super ralliga rajal tagasi ja võeti kokku 3 katsevõitu. 2005
aastal oli ju Loeb see mees, kes Korsikal kõik katsed võitis.
Loeb sai
möödunud aastal juba Korsikal proovida, kuidas on seal tagantpoolt startida ja
sel korral on seda siis vaja teha Hyundaiga, kes loodab ta peale. Arvan,
et see mingeid lisapingeid prantslasele küll ei tekita. Mees teeb nagunii oma
asja ja üldjuhul väga hästi, sest ta on Loeb.
Loebi
esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 90ndate lõpus ise Citroeni meeskonna
eest sõitnud Patrick Magaud.
Sordo - Del Barrio tõestasid Mehhikos, et nende hoog on endiselt poodiumi heitluse vääriline |
#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse
15.koht, 4 punkti
Korsika
parim resultaat: 3 (2006-07, 2017)
Teist korda
sel hooajal on stardis Sodo – Del Barrio. Mehhikos tõestasid mehed, et pikk
võistluspaus pole nende kiirusele mõjunud ning kuni tehniliste probleemideni
heideldi ralli võidu nimel. Nüüd on ees ootamas veelgi kodusemad tingimused
Kuigi jah seekord ei ole hispaanlastel stardikoha eelist, siis kolm korda
poodiumil lõpetanud Sordo, teab kindlasti kuidas Korsikal kiire olla. Möödunud
aastal lõpetati neljandana.
M-Sport Ford WRT
MM-arvestuse 4.koht, 45 punkti
Varasemaid
võite Korsikal 4 ka viimati möödunud aastal Ogier
Lisaks
võitudele on Ford Korsikal üle elanud ka ärevaid hetki, millest üks ärevamaid
oli 2000 aasta ralli, kui Colin McRae enda Focus WRC üle katuse keeras ja katus
ees kuristikku kukkus. Lõpuks pääses šotlane pärast pikka ligi 40 minutilist ootamist
autost välja, kuid järgmine ralli tuli sõita katkise põsesarna ja põrutada
saanud ribidega.
Kui
Citroenil on head mälestuse Korsikal oma esimese 4WD auto võisust, siis Ford
saavutas Korsikal 1988 aastal esimese MM-ralli võidu Ford Sierra RS Cosworthil,
mille tõi „maailma kiireim kiirabijuht“
Didier Auriol ja kes peaaegu oleks ka möödunud aastal osalenud, kuid see jäi
siiski tegemata.
Vahepealsel
perioodil on selgunud, et seekord on siis ka Sunineni autol kasutusel uus
aeropakett.
Meeskonnaboss
Milner ootab kindlasti head tulemust Evansilt ja lõpuks lõpetamist ilma
suuremate vigadeta Suninenilt.
Evans - Scott teenisid Mehhikos hooaja esimese poodiumikoha |
#33 Elfyn Evans – Scott Martin
MM-arvestuse
5.koht, 28 punkti
Korsika
parim resultaat: 2 (2015)
Korsika
ralli saab olema Evansile ta karjääri 80 MM-stardiks. Mehhikos hooaja esimese
poodiumikoha välja sõitnud Evans – Scott ei lähe kindlasti väiksemate eesmärkideta
ka Korsika starti. Arvame, et saavad olema selle ralli mustad hobused. Möödunud
aastal oli Evans selleks ajaks kogunud 8 punkti, nüüd 20 punkti rohkem.
Möödunud aastal lõpetas ralli viiendal kohal ja seda tema jaoks uue
kaardilugeja Phil Millsiga, kes asendas vigastada saabud Dan Barritit.
Evansi
esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub tema isa Gwyndaf.
Suninen - Salminenil on Korsikal vaid üks eesmärk - lõpetada! |
#3 Teemu Suninen – Marko Salminen
MM-arvestuse
19.koht, 1 punkti
Korsika
parim resultaat: 2 (2015)
Suninen –
Salminen on meeskonnabossi Millneri suule toonud sel aastal naeru ja ka pannud
teda vanduma. Hooaja kiirus on olnud hea, a stabiilsus mitte. Nüüd oleks vaja
ka stabiilselt lõpetama.
Möödunud
aastal Suninen Korsikal ei sõitnud, a reccet tegi. Samas on sel aastal ligi 75%
katsetest muutunud, seega saab kasutada legendi vaid 25% ulatuses. 2017 lõpetas
Mikkelseni järel WRC arvestuses teisena. Sel aastal siis 3 rallit ja 3 offi,
millest kaks tulnud avapäeval.
WRC2 Pro ja WRC2
WRC2 Pros
jälle olematu arv autosid ehk seekord 2 ja WRC2 klassis korralik arv 16
WRC2 Pros on
stardis kaks võistluspaari – Rovanperä – Halttunen ja Pieniazek – Heller ehk
soos Skoda vs Ford. Punktitabelit juhtimas Greensmith – Edmonson, kellel 40
punkti. Teist kohta hoidev poolakas jääb maha 3 ja soomlane 4 punktiga.
See klass
jätab üldiselt soovida ja mida ralli tekib küsimus, et miks see üldse tehti.
Saan aru vajadusest iseenesest, a see ju pole üldse põnev klass osalejate
mõttes.
WRC2 klassis
on stardis 16 võistluspaari, eesotsas liidrit Ole Christian Veiby – Jonas Anderssoniga
(VW Polo R5). Kindlasti on asfaldil soov võtta võit kohalikel võistluspaaridel Yoann
Bonato – Benjamin Boulloud (Citroen C3 R5) ja Eric Camilli – Xavier Buresi (VW
Polo R5). Võitjasoosik on kindlasti ka Nil Solans (Ford Fiesta R5), kelle kõrval
istumas kogenud Marc Marti.
Eesti rallifännidele
rohkem tuttavamad võistluspaarid on Korsikal starti minemas Nikolay Gryazin –
Yaroslav Fedorov (Skoda Fabia R5) ning Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniek
(VW Polo R5).
JWRC
Peale ligi
pooleteist kuust pausi on tagasi MM-radadel ka JWRC klassi võistlejad. Hooaja
teisele MM-rallile on startimas 13 võistluspaari ja nende hulgas ka kaks Eesti
ekipaaži – JWRC üldarvestuse teised mehed Roland Poom – Ken Järveoja ja üheksas
mees Ken Torn, kelle kõrval MM-rallil esimest korda istumas Kauri Pannas. Kui
Torn on MM-idel osalenud muidu Kuldar Sikuga, siis seekord teeb Sikk koos
Martin Kanguriga Tänak – Järveojale gravel crew tööd.
Hooaja
esimene asfaldietapp saad kindlasti olema meie poistele keeruline, sest see
pole pinnas millega meil siin kodustel meistrivõistlustel tihti kokku
puututakse.
Kui peaks
võitja soosikuid valima, siis panustaks seekord hispaanlasele Jan Solansile ja
lõunanaabrile Martins Sesksile, kes eelmine aasta võitis ERC Junior sarja, kus
just asfaldil palju etappe sõideti.
Poom - Järveoja alustasid hooaega suurepärase teise kohaga |
Poom - Järveoja
Rootsis
karjääri esimese JWRC etapi suurepärase teise kohaga lõpetanud Roland Poomi,
ootab nüüd ees elu esimene asfaldietapp. Enne rallit testiti Walesis. Katsetati
erinevaid pidurite ja vedrustuse seadeid, et siis seal oleks lihtsam kiiremini
reageerida. Möödunud aastal saadi koos EMV linnakatsete ja M-Sport testiga
asfaldil sõita ehk nii u .25km.
Õnneks on Poomi
kõrval istumas Korsikal oma 20 MM-starti tegev Ken Järveoja, kes oli Korsikal
möödunud aastal istumas Ken Torni kõrval. Kenil saab olema kolmas start
Korsikal, esimene start seal 2007. koos Aigar Pärsiga.
Korsikal istuvad esimest korda MM-rallil ühes autos Torn - Pannas |
Torn – Pannas
Kui Roland Poomil
ei ole veel Korsikalt kogemusi, siis Ken Tornil on kogemus olemas eelmisest
aastast, kui lõpetas ralli JWRC kuuendal kohal. Ken rääkis, siis möödunud
aastal iga kilomeetriga kaotus liidriga vähenes ning sama joont plaanis hoida
ka tänavu.
Seekord on
vaja vigadeta lõpuni jõuda, sest ralli kus oleks pidanuid tegema väga hea
tulemuse ehk Rootsis ebaõnnestus ja nüüd on vaja proovida vigu parandada
pinnasel, mis ei paku 100% enesekindlust.
Tornil oli
eelmine aasta Korsikal uus kaardilugeja ja ka sel aastal, kelleks on samuti
saarlane Kauri Pannas. See pole kindlasti lihtne ralli just Eestist tulnud
kaardilugejale, kus MM-debüüt teha, a pole midagi teha, kuskilt peab ju
alustama. Õnneks päris nullist ei pea mehed alustama, sest kaks ühist EMV
etappi on neil tänavuse hooaja algusest seljataga. Tõsi asfaldi testi nad
teinud ei ole enne Korsikat.
Fotod:
Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Citroen Racing, Hyundai Mototrsport, Erakogu
No comments:
Post a Comment