Thursday, March 28, 2019


Autoralli MM-hooaeg jätkub Korsika kurviliste teedega

Korsika ralli 2018 TOP3


Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Vahemere saarte suuruselt neljandal saarel, Korsikal, autoralli MM-hooaja 2019 neljas etapp.
MM-liidrina alustavad hooaja esimest asfaldirallit Ott Tänak – Martin Järveoja, kellel on erinevalt kruusarallidest seekord parim stardipositsioon.

Korsika ralli ajalugu

Kurviliste mägiteede tõttu kutsutakse võistlust 10 000 kurvi ralliks ja naljana on öeldud, et Korsika saare pikim sirge asub Ajaccio lennuväljal.
Idee sellise ralli korraldamiseks sündis ühe sõpruskonna ümarlauas ja nagu viitab ralli prantsuskeelne nimi Tour de Corse, siis algselt oli võistluse eesmärgiks teha tervele saarele ring peale ning ralli oli oma distantsilt Aafrika kestvusrallide järel üks pikemaid maailmas. Kusjuures kogu see distants läbiti vaid kahe päevaga. Ka tänased Korsika ralli korraldajad on FIA-le maininud, et nemad soovikski võimalusel rallit korraldada kahe päevasena, sest nagunii on kavas vaid veidi üle 10 katse.

Esimene Korsika ralli sõideti aastal 1956 ning EM-staatus saadi 1970. Läks veel kolm aastat ning siis oli kord juba MM-ralli  käes ning esimene MM-ralli võitjana läks ajalukku Jean-Pierre Nicolas, kes Eesti rallifännidele hilisemast ajast tuntud kui Peugeot rallimeeskonna spordidirektor ja ERC sarja üks juhtfiguure.

Kuni 2008. aastani jäi ralli MM-kalendrist välja vaid korra, aastal 1996, kui Korsikal sõitsid vaid FIA 2-liitriste klassi meistrivõistluste osalejad. 2010 – 2014 aastani sõideti Prantsusmaa MM-ralli Alsace piirkonnas, kuid 2015. aastal pöörduti tagasi Korsikale ning nii on see seal püsinud kuni tänaseni.

Sõitjatest on ralli rekordilised kuus korda võitnud kaks meest - Bernard Darniche ja Didier Auriol.

Tegevsõitjatest on Korsikal enim võite võtnud Sebastien Loeb, kellel ette näidata neli esikoha karikat ja ka stardis ka sel korral.

Tootjatest on Korsikal enim võite ette näidata Lancial, kes Prantsusmaa asfaldil võidutsenud kümnel korral. Samas on Itaalia autotootjal Korsikast ka väga traagilised mälestused nii 1985 (Attilio Bettega), kui ka 1986 aastal nõudis Kordika ralli just nende meeskonnaliikmete elusid ja 1986. aasta Henri Toivoneni ja Sergio Cresto hukkumine pani suuresti aluse B-rühma kaotamisele.
Hetkel aktiivsetest meeskondadest on enim Korsika võite ette näidata koduteede parimal ehk Citroenil, kellel kokku 6 esikohta.

Eestlased Korsika MM-rallil

2004.aastal olid Korsika ralli parimad Märtin - Park ja Ford!


Teist MM-rallit järjest saame rõõmuga tõdeda, et eesootava ralli võitjate nimistuses on ka eestlase nimi. Kui 2001. aastal oli Markko Märtin esimene eestlane, kes Korsika rallil startis, siis 2004. aastal tõusis Märtin koos kaardilugeja Michael Parkiga just Korsika ralli poodiumi kõige kõrgemale astmele. Viimati jõudsid eestlased Korsika rallil poodiumile möödunud aastal, kui Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid poodiumi teisel astmel.

Eestlased Korsika MM-rallil

Aasta     Sõitjad  Auto      Tulemus
2001      Markko Märtin – Michael Park   Subaru Impreza WRC  6
2002      Markko Märtin – Michael Park  Ford Focus RS WRC02 8
2003      Markko Märtin – Michael Park  Ford Focus RS WRC03 K
2004      Markko Märtin – Michael Park  Ford Focus RS WRC04 1
2005      Urmo Aava – Kuldar Sikk          Suzuki Ignis S1600 19 (JWRC 4.koht)
2006      Urmo Aava – Kuldar Sikk          Suzuki Swift S1600  17 (JWRC 2.koht)
2007      Urmo Aava – Kuldar Sikk           Suzuki Swift S1600 K
2007      Aigar Pärs – Ken Järveoja           Suzuki Swift S1600 K
2008      Urmo Aava – Kuldar Sikk           Citroen C4 WRC 7
2008      Jaan Mölder jr – Frederic Micolette  Suzuki Swift S1600 36 (JWRC 11.koht)
2015      Ott Tänak – Raigo Mõlder           Ford Fiesta RS WRC 10
2016      Ott Tänak – Raigo Mõlder            Ford Fiesta RS WRC 10
2017      Ott Tänak – Martin Järveoja        Ford Fiesta WRC´17 11
2017      Miko Niinemäe – Martin Valter   Ford Fiesta R2   47 (JWRC 9.koht
2018      Ott Tänak  - Martin Järveoja       Toyota Yaris WRC 2
2018      Ken Torn – Ken Järveoja             Ford Fiesta R2T 27 (JWRC 6.koht)

Korsika ralli 2019

Võistlusele on koos kohalike meistrivõistlustel osalejatega registreerunud 96 võistluspaari, võrdluseks, et Mehhikos startis kokku 23 autot. Huvitava faktina võib välja tuua, et nendest 96 võistluspaarist on 54 prantslased ja 29 nendest pärit just nimelt Korsika saarelt.
Tehasemeeskondade WRC autosid on starti tulemas 10.

Kui tänavu aastane katsete maksimum kilometraaž saab olla 350km, siis Korsika ralli korraldajad on selle peaaegu, et 100% ära kasutanud. Kokku läbitakse kolme võistluspäevaga 347,51 katsekilomeetrit, mida on võrreldes möödunud aastaga ligi 14 km rohkem. 
Selle aasta Korsika rallil ootab ees 14 kiiruskatset, millest kuus on korduvkatsed. Juba teist aastat järjest on korraldajad muutnud suure osa trassist ning sel korral on uued koguni 75% katsetest.
Ralli lühim katse saab olema 14,45 km ja pikim 47,18 km.

Ralli saab alguse neljapäeva hommikuse shakedown katsega ning võistluse avatseremoonia toimub samal õhtul sadamalinnas Porto Vecchioś. Ralli finiš on sel aastal populaarses kuurortpiirkonnas Calviś. Sel korral ei külastata saare pealinna Ajaccio kordagi ning sõitjaid ootab ees päris palju ülesõidu kilomeetreid, mida on kokku 850!
Reedel sõidetakse kuus katset ja üle 120 katsekilomeetri ja kõik ilma hoolduseta.
Sõitjatel saab olema kõige lihtsam päev laupäev, sest katsed hoolduspargile kõige lähemal ja ka osaliselt tuttavad eelmisest aastast.
Pühapäeval vaid kaks katset ja veidi üle 50km, millest Powertage päris korraliku pikkusega ehk 19km.
Hooldusala asub Bastia lennujaama alal, kuhu jõudmiseks peavad näiteks sõitjad peale reede viimast katset sõitma 100km.


Toyota Gazoo Racing WRT
MM-arvestuse 1.koht, 86 punkti
Varasemaid võite Korsikal 3, millest viimane 1995 ja Auriol.

Kui eelnevalt sai mainitud, et Korsika ralli on läbi aegade pakkunud ka palju draamat, siis sellega on väga hästi kursis ka Toyota meeskonna boss Tommi Mäkinen, kes ei võitnud seda rallit oma karjääri jooksul kordagi, kuid elas seal üle kaks rasket õnnetust, millest 2001 aasta avarii lõpetas tema kaardilugeja Risto Mannisenmäki karjääri, saadud seljavigastuse tõttu.

Toyotad olid hooaja avaetapil Montes asfaldil väga kiired ning sama kiirust loodetakse näidata ka Korsikal ning seekord siis peaks olema ka elimineeritud probleem ehk nõrgemad veljed ja Korsikal kasutuses siis tugevamad ja 300g raskemad veljed.

Kui nüüd rääkida veel korra vahepeal toimunust, siis Mäkinen ei ole päris ühel meelel Citoreni ja Hyundai bossidega, kui jutt käib WRC sarjast ja hübriidautodest. Mäkinen torkas päris teravalt, et teeme siis kohe juba elektriautod. Samas, on ju Toyota üks hetke suurimaid brändingu lauseid just hübriid, selle sõnavõtuga pani Mäkinen nüüd küll täitsa mööda ja sai kindlasti Toyota peakorterist "kiita". 

Tänak - Järveoja lõpetasid möödunud aastal teise kohaga


#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 1.koht, 65 punkti
Korsika parim resultaat: 2 (2018)

Ott ja Martin säilitasid väga targa Mehhiko ralli sõiduga MM-liidrikoha ning saavad Korsikal rajale esimesena, mis peaks olema ideaalne stardipositsioon. Möödunud aastal oli meie meestel Korsikale saabudes kontos  26 punkti ja olid MM-arvestuse kuuendad. See eesootav 10 000 kurviga ralli jäi 2017 aastal Oti ja Martini jaoks viimaseks, kui ei võetud katsevõitu. Eestlastele saab nüüd eesootav ralli olema juba 26 järjestikune ralli, kus vähemalt ühte katsevõitu püüdma minnakse. Möödunud aastal kogunes eestlastele neid katsevõite 3 ning rallivõidust jäi puudu 36,1 sekundit.

"Ootan Korsika rallit. MM-sarja üldliidrina esimesena rajale minek peaks mulle kasuks tulema, sest asfaldil on hea esimesena sõita. Esimesena rajale minnes peaks tee olema kõige puhtam," lausus saarlane.

"Varasemalt oli Korsika ralli minu jaoks ilmselt kõige raskem, aga mullu näitasime siin esimest korda Toyotaga sõites head kiirust. Teame, et oleme nüüd asfaldil väga tugevad ja seetõttu usun, et oleme suutelised heaks tulemuseks."

"Kindlasti saavad ka meie konkurendid kiired olema, aga meie eesmärk on jätkata hooaja head algust ning teenida võimalikult palju punkte."


Oti ja Martini esiauto tööd on sarnaselt Monte-Carlole tegemas Markko Märtin ja Kuldar Sikk.

Latvala - Anttila vajavad Korsikal head tulemust, kui õhku


#10 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse 8.koht, 14 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2015)

Latvala - Anttila on selle aasta kolme ralliga kogutud 14 punkti, selliste kogemustega meestele olema pigem ühe ralli saak. Latvala ütles ise ka peale Mehhikot, et seal teenitud 4 punkti olid ta elu raskeimad. Möödunud aastal ei olnud Latvala rahul auto seadetega ja balansiga ning tema ralli lõppes 8ndal katsel, kus kaardilugeja küljega puus käidi ja turvapuur kõveraks sõideti. Tahest tahtmata lähevad mõtted tagasi Mehhiko kokkuvõtte Powerstage saatele, kus Urmo Aava ütles, et ehk on Latvalal vaja samasugust pausi ja restarti nagu tema tänavusel meeskonnakaaslasel Kris Meekel.
Kui Latvalal on eesootava MM-ralli karjääri 199, siis Anttilal 210.

Latvala esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 2005.aasta Korsika ralli teine mees Toni Gardemeister.

Meeke - Marshall lähevad Korsikal püüdma hooaja esimest poodiumikohta


#5 Kris Meeke – Sebastian Marshall
MM-arvestuse 4.koht, 35 punkti
Korsika parim resultaat: 4 (2015)

Kui Tänak on alustanud tänavust hooaega lüliselt paremini ja Latvala kehvemini, siis Kris Meeke on hooaega punktide mõttes alustanud suhteliselt sarnaselt möödunud aastaga. 2018. aastal oli põhjaiirlasel koos 32 punkti, nüüd nagu mainitud 35.
Meeke ise sõnas peale Mehhikot, et võiks ju peale kolme rallit suurem punktisaak olla ja rohkem katsevõite, kui 2. Nagu WRC Guru Julian Porter ütles hästi, et näha on, et sel aastal sõidab Meeke lisaks paremale jalale ja peaga. Meeke vabandas ka Mehhiko ralli krõbedate sõnade eest enda endise meeskonna Citroeni suunas, seega peaks ka seal osas pinged maas olema.
Möödunud aastal oli tal avapäeval intercomi probleemid ja laupäeval heitles Neuville ja Tänakuga teise koha eest, kuid siis leidis päeva viimasel katsel end peale offi teeäärest. Kusjuures vea tegi kaardilugeja Paul Nagle, kes kurvi valesti luges. Pühapäeva hommikul kiitis kohe Meeke peale 55km pikkust katset NAglet, et need olid Pauli parimad 55km, kus ta legendi lugenud.
Tänaseks istub Meeke kõrval Sebastian Marshall.
Meeke, kellele on Korsika ralli 95 MM-ralliks, on seal teedel kindlasti kiire ja minemas püüdma hooaja esimest poodiumikohta.

Meeke esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Stephen Whitford.

Citroën Total Abu Dhabi WRT
MM-arvestuse 2.koht, 78 punkti (8 punkti Toyotast)
Varasemaid võite Korsikal 6, millest viimane 2008 ja Loeb.


Enne tänavust aastat oli Citroen võitnud kahe aastaga vaid kolm rallit, nüüd on kolmest rallist võidetud kaks. Ralliguru Julien Porter vihjas oma viimases intervjuus ka statistikale, et see , kes on viimastel aastatel võitnud Monte ja Mehhiko, on ka hooaja lõpus meistriks tulnud.
Sarnaselt hooaja eelnevatele rallidele on Citroen ka koduteedel stardis vaid kahe autoga
Prantsuse autotootjal Citroënil on Korsikast head mälestused, sest just sellel Prantsusmaa saarel võeti 2001.aastal esimene võit neljaveolise ralliautoga, milleks muidugi legendaarne  Citroën Xsara WRC.

Ogier - Ingrassia lähevad Korsikal püüdma hooaja kolmandat võitu


#1 Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse 2.koht, 61 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2016, 18)

Ogieri ja Ingrassia jaoks saab eesootav Korsika olema 140 MM-ralli. Möödunud aastal olid saabusid prantslased Korsikale liidrina ja kogutud olid viis punkti vähem, kui tänavu.
Hooaeg alanud sarnaselt möödunud aastaga, kus 3 rallist võidetud 2.
Möödunud aastal läks liidriks esimesel katsel ja hoidis oma edu lõpuni. Ei teinud ühtegi suuremat viga ja teenis Powerstage´lt 3 punkti. Arvestades, et Citroen peaks olema asfaldil väga hea ja Ogier ka, siis kindlasti üks suursoosikuid rallit võitma.

Ogieri esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 26. MM-ralli kogemusega Simon Jean-Joseph.

Lappi - Ferm võitsin eelmisel aastal Korsikal kõige rohkem katseid


#4 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 6.koht, 20 punkti
Korsika parim resultaat: 6 (2018)

Lappi – Ferm sõitsid möödunud aastal Korsikal esimest korda WRC autoga ja kohe väga hea hoog üleval. Just soomlased võitsid möödunud aastal Korsika saarel kõige rohkem katseid 12/4 ja kõige magusam oli neist ralli lõpetanud punktikatse väga kindel võit, edestas teiseks tulnud Loebi 2.2 sekundiga.
Tänavu istub Lappi tõenäoliselt parimas autos, millega asfaldil sõita ja võita ning kindlasti läheb ta püüdma seda poodiumikohta, mis möödunud aastal pühapäeva hommikuse rehvipurunemise tõttu püüdmata jäi.
Kui enamus sõitjatel saavad selle aasta reedesed katsed olema uued, siis Valicano ehk SS2 ja SS5 on Lappile tuttavad aastast 2014, kui ta sõitis Korsikal ERC sarjas. 

Lappi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub meeskonna testisõitja Juho Hänninen.

Hyundai Shell Mobis WRT
MM-arvestuse 3.koht , 77 punkti (9 punkti Toyotast).
Varasemaid võite Korsikal 1 ja selle ainsa tõi Neuville meeskonnale 2017

Sarnaselt teiste meeskondadega testis ka Hyundai ralliks Prantsusmaal. Kui tavapäraselt on Hyundai olnud autol andur, mis mõõdab auto kõrgust jne.. auto vasakus esimeses nurgas nö. udutule kohas, siis seekord oli autol Sordo testis näha mingit haikala uime meenutavad andurit katusel.

Hyundail on Korsikaks muutunud kooseis. Seekord siis ilma Mikkelsenita, kellel ka selle hooaja algus suhteliselt ebaõnnestunud ja mehe viimane poodiumikoht juba rohkem kui aasta tagasi.
Meeskonna boss Adamo on väga kuri juba, et meeskondadest ollakse koguni kolmas ja seda veel Citroeni seljataga, kes kahe autoga stardi ja kellel Lappi pole kahel rallil mingit resultaati teinud. Ütles, et tuleb võtta vajalikud õppetunnid endaga kaasa ning töötada tavapäraselt kõvasti edasi, et ennast parandada. Me ei saa rahvusvahelise ralli tipptasemel endale lubada selliseid vigu, mis seavad lõpptulemused ohtu.
Meeskond nüüd öelnud, et suvel plaanis kasutada homolgeeringu jokkereid ja enne nende käiku laskmist tehakse kõik vajalikud testid, mis näitaksid, et uuendused tuleksid ka reaalselt kasuks.
Kas näeme Hyndaid Rally Estonial rohkem kui ühe autoga, sest see oleks neile hea võimalus testipäevi raiskamata siin proovida uuendusi võistlustingimustes?

Neuville - Gilsoul peaks nüüd vingumise lõpetama ja keskenduma oma sõidule

#11 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 3.koht, 55 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2017)

Mehhikos 100 MM-ralli tähistanud Neuville ei saa kindlasti hooaja algusega rahul olla ja eks ta väljendusviis seda ka tõestab, et ilmselgelt pole. Tänakust 10 punkti kaugusele jääb belglane teab, kuidas võita Korsikal, sest võitis ju selle ralli 2017. Kui nii Tänak, kui ka Ogier on võrreldes möödunud hooaja teeninud rohkem punkte, siis sama on teinud ka Neuville, kuid tema punktisaak on selles osas kõige kesisem, vaid +3 võrreldes 2018.
Möödunud aastal heitles Tänakuga teise koha eest ja pidi lõpuks eestlase 31,4 sekudilist paremust tunnistama. Tõsi belglase autol oli viimasel katsel mootoriprobleemid ning sellest 31, kogunes ligi 20 just selle katsega. 
Sel korral soovitaks Neuvillele järgida Kreisiraadio sõnu: sõida aga ära mölise.

Neuville esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub oma karjääri jooksul üheksa korda Korsikal startinud Bruno Thiry.

Pärast vahelejäänud Mehhiko rallit on Hyundais taas istumas Loeb - Elena

 
#19 Sebastien Loeb – Daniel Elena
MM-arvestuse 7.koht, 18 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2005-08)

Teist aastat järjest on Korsikal stardis üheksakordsed meistrid Loeb – Elena. Neljakordsed Korsika võitjad tähistavad tänavu Korsikal karjääri 175 MM-starti.
Need rallimaailma legendid teavad hästi, kuidas Korsikal sõitja a võita ning kindlasti loodavad nad seal parandada eelmise aasta vead, kui sõit nende meeste poolt harva nähtava sõiduvea tõttu juba teisel katsel pooleli jäi. Laupäeval ja pühapäeval oldi super ralliga rajal tagasi ja võeti kokku 3 katsevõitu. 2005 aastal oli ju Loeb see mees, kes Korsikal kõik katsed võitis.
Loeb sai möödunud aastal juba Korsikal proovida, kuidas on seal tagantpoolt startida ja sel korral on seda siis vaja teha Hyundaiga, kes loodab ta peale. Arvan, et see mingeid lisapingeid prantslasele küll ei tekita. Mees teeb nagunii oma asja ja üldjuhul väga hästi, sest ta on Loeb.

Loebi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 90ndate lõpus ise Citroeni meeskonna eest sõitnud Patrick Magaud.

Sordo - Del Barrio tõestasid Mehhikos, et nende hoog on endiselt poodiumi heitluse vääriline

#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse 15.koht, 4 punkti
Korsika parim resultaat: 3 (2006-07, 2017)

Teist korda sel hooajal on stardis Sodo – Del Barrio. Mehhikos tõestasid mehed, et pikk võistluspaus pole nende kiirusele mõjunud ning kuni tehniliste probleemideni heideldi ralli võidu nimel. Nüüd on ees ootamas veelgi kodusemad tingimused Kuigi jah seekord ei ole hispaanlastel stardikoha eelist, siis kolm korda poodiumil lõpetanud Sordo, teab kindlasti kuidas Korsikal kiire olla. Möödunud aastal lõpetati neljandana.

M-Sport Ford WRT
MM-arvestuse 4.koht, 45 punkti
Varasemaid võite Korsikal 4 ka viimati möödunud aastal Ogier

Lisaks võitudele on Ford Korsikal üle elanud ka ärevaid hetki, millest üks ärevamaid oli 2000 aasta ralli, kui Colin McRae enda Focus WRC üle katuse keeras ja katus ees kuristikku kukkus. Lõpuks pääses šotlane pärast pikka ligi 40 minutilist ootamist autost välja, kuid järgmine ralli tuli sõita katkise põsesarna ja põrutada saanud ribidega.

Kui Citroenil on head mälestuse Korsikal oma esimese 4WD auto võisust, siis Ford saavutas Korsikal 1988 aastal esimese MM-ralli võidu Ford Sierra RS Cosworthil, mille tõi  „maailma kiireim kiirabijuht“ Didier Auriol ja kes peaaegu oleks ka möödunud aastal osalenud, kuid see jäi siiski tegemata.
Vahepealsel perioodil on selgunud, et seekord on siis ka Sunineni autol kasutusel uus aeropakett.
Meeskonnaboss Milner ootab kindlasti head tulemust Evansilt ja lõpuks lõpetamist ilma suuremate vigadeta Suninenilt.

Evans - Scott teenisid Mehhikos hooaja esimese poodiumikoha


#33 Elfyn Evans – Scott Martin
MM-arvestuse 5.koht, 28 punkti
Korsika parim resultaat: 2 (2015)

Korsika ralli saab olema Evansile ta karjääri 80 MM-stardiks. Mehhikos hooaja esimese poodiumikoha välja sõitnud Evans – Scott ei lähe kindlasti väiksemate eesmärkideta ka Korsika starti. Arvame, et saavad olema selle ralli mustad hobused. Möödunud aastal oli Evans selleks ajaks kogunud 8 punkti, nüüd 20 punkti rohkem. Möödunud aastal lõpetas ralli viiendal kohal ja seda tema jaoks uue kaardilugeja Phil Millsiga, kes asendas vigastada saabud Dan Barritit.

Evansi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub tema isa Gwyndaf.

Suninen - Salminenil on Korsikal vaid üks eesmärk - lõpetada!


#3 Teemu Suninen – Marko Salminen
MM-arvestuse 19.koht, 1 punkti
Korsika parim resultaat: 2 (2015)

Suninen – Salminen on meeskonnabossi Millneri suule toonud sel aastal naeru ja ka pannud teda vanduma. Hooaja kiirus on olnud hea, a stabiilsus mitte. Nüüd oleks vaja ka stabiilselt lõpetama.
Möödunud aastal Suninen Korsikal ei sõitnud, a reccet tegi. Samas on sel aastal ligi 75% katsetest muutunud, seega saab kasutada legendi vaid 25% ulatuses. 2017 lõpetas Mikkelseni järel WRC arvestuses teisena. Sel aastal siis 3 rallit ja 3 offi, millest kaks tulnud avapäeval.

WRC2 Pro ja WRC2

WRC2 Pros jälle olematu arv autosid ehk seekord 2 ja WRC2 klassis korralik arv 16

WRC2 Pros on stardis kaks võistluspaari – Rovanperä – Halttunen ja Pieniazek – Heller ehk soos Skoda vs Ford. Punktitabelit juhtimas Greensmith – Edmonson, kellel 40 punkti. Teist kohta hoidev poolakas jääb maha 3 ja soomlane 4 punktiga.
See klass jätab üldiselt soovida ja mida ralli tekib küsimus, et miks see üldse tehti. Saan aru vajadusest iseenesest, a see ju pole üldse põnev klass osalejate mõttes.

WRC2 klassis on stardis 16 võistluspaari, eesotsas liidrit Ole Christian Veiby – Jonas Anderssoniga (VW Polo R5). Kindlasti on asfaldil soov võtta võit kohalikel võistluspaaridel Yoann Bonato – Benjamin Boulloud (Citroen C3 R5) ja Eric Camilli – Xavier Buresi (VW Polo R5). Võitjasoosik on kindlasti ka Nil Solans (Ford Fiesta R5), kelle kõrval istumas kogenud Marc Marti.
Eesti rallifännidele rohkem tuttavamad võistluspaarid on Korsikal starti minemas Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov (Skoda Fabia R5) ning Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniek (VW Polo R5).

JWRC

Peale ligi pooleteist kuust pausi on tagasi MM-radadel ka JWRC klassi võistlejad. Hooaja teisele MM-rallile on startimas 13 võistluspaari ja nende hulgas ka kaks Eesti ekipaaži – JWRC üldarvestuse teised mehed Roland Poom – Ken Järveoja ja üheksas mees Ken Torn, kelle kõrval MM-rallil esimest korda istumas Kauri Pannas. Kui Torn on MM-idel osalenud muidu Kuldar Sikuga, siis seekord teeb Sikk koos Martin Kanguriga Tänak – Järveojale gravel crew tööd.

Hooaja esimene asfaldietapp saad kindlasti olema meie poistele keeruline, sest see pole pinnas millega meil siin kodustel meistrivõistlustel tihti kokku puututakse.
Kui peaks võitja soosikuid valima, siis panustaks seekord hispaanlasele Jan Solansile ja lõunanaabrile Martins Sesksile, kes eelmine aasta võitis ERC Junior sarja, kus just asfaldil palju etappe sõideti.

Poom - Järveoja alustasid hooaega suurepärase teise kohaga


Poom - Järveoja

Rootsis karjääri esimese JWRC etapi suurepärase teise kohaga lõpetanud Roland Poomi, ootab nüüd ees elu esimene asfaldietapp. Enne rallit testiti Walesis. Katsetati erinevaid pidurite ja vedrustuse seadeid, et siis seal oleks lihtsam kiiremini reageerida. Möödunud aastal saadi koos EMV linnakatsete ja M-Sport testiga asfaldil sõita ehk nii u .25km.
Õnneks on Poomi kõrval istumas Korsikal oma 20 MM-starti tegev Ken Järveoja, kes oli Korsikal möödunud aastal istumas Ken Torni kõrval. Kenil saab olema kolmas start Korsikal, esimene start seal 2007. koos Aigar Pärsiga.

Korsikal istuvad esimest korda MM-rallil ühes autos Torn - Pannas


Torn – Pannas

Kui Roland Poomil ei ole veel Korsikalt kogemusi, siis Ken Tornil on kogemus olemas eelmisest aastast, kui lõpetas ralli JWRC kuuendal kohal. Ken rääkis, siis möödunud aastal iga kilomeetriga kaotus liidriga vähenes ning sama joont plaanis hoida ka tänavu.
Seekord on vaja vigadeta lõpuni jõuda, sest ralli kus oleks pidanuid tegema väga hea tulemuse ehk Rootsis ebaõnnestus ja nüüd on vaja proovida vigu parandada pinnasel, mis ei paku 100% enesekindlust.
Tornil oli eelmine aasta Korsikal uus kaardilugeja ja ka sel aastal, kelleks on samuti saarlane Kauri Pannas. See pole kindlasti lihtne ralli just Eestist tulnud kaardilugejale, kus MM-debüüt teha, a pole midagi teha, kuskilt peab ju alustama. Õnneks päris nullist ei pea mehed alustama, sest kaks ühist EMV etappi on neil tänavuse hooaja algusest seljataga. Tõsi asfaldi testi nad teinud ei ole enne Korsikat.

Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Citroen Racing, Hyundai Mototrsport, Erakogu

No comments:

Post a Comment