Saturday, April 23, 2016

Argentina MM-rallit juhib Jari-Matti Latvala, Ott Tänak katkestas tehnilistel põhjustel

Kohaliku aja järgi neljapäeva õhtul sai Argentinas jätku tänavune autoralli MM-hooaeg, kui võistluspäeva ainsa katsena sõideti uus 1,5 km pikkune Cordoba linnakatse.
Hooaja 20.katsevõidu võttis võistluspaar nr.1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC), kellega täpselt sama aja sõitsid tänavuse hooaja parimad Hyundai sõitjad Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 WRC '16). Eestlased Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) alustasid võistlust väga hästi ning vaid eelnimetatud kaks võistluspaari ja 0,1 sekundit jäid neid lahutama hooaja esimesest katsevõidust.

Kahjuks rikkus tehniline probleem Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi hästi alanud ralli

Ralli jätkus Eesti aja järgi reede pärastlõunal, kui liivases Santa Rosa de Calamuchita orus ja selle ümbruses sõideti kokku kaheksa kiiruskatset.
Võistluspäeva avakatsena sõidetud Villa del Dique kiiruskatse esimeses läbimise võitis Ogier, kes edestas 1,3 sekundiga Hyundai sõitjaid Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC '16) ning 2 sekundiga Sordot.
Tänak sõitis reedese võistluspäeva pikima katse esimesel läbimisel välja kuuenda katseaja ning oli selle tulemusega parim Fordi sõitja. Võistluse kolmanda katse võitsid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC), kelle edu Paddoni ees oli 1,4 ja meeskonnakaaslase Ogieri ees 2,8 sekundit.
Tänak – Mõlder olid 18 sekundilise kaotusega katse kuuendad ning endiselt parimad Fordi sõitjad.
Ka järgmise katse esikolmik oli Latvala, Paddon ja Ogier, kuid kuna vahed olid nii väikesed ja soomlase edu oli seekord uusmeremaalase ja prantslase ees üle 7 sekundi, siis tähendas see, et Mehhiko ralli võitja läks juhtima ka üldarvestuses.
Tänak näitas võistluse neljandal katsel seitsmendat aega (+31,8), kuid katse lõpus selgus, et Fordil on purunenud generaatori rihm. Eestlased said küll rihma vahetatud, kui kuna purunenud oli ka generaator, siis olid mehed ülesõidul siiski sunnitud tõdema, et hooaja esimene katkestamine absoluutarvestuse kuuendalt kohalt on tõsiasi.
Enne hoolduspausi sõidetud 6,04 km pikkuse publikukatse võitsid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC '16), kellele see oli natukenegi lohutuseks sellele, et terve hommiku polnud nende võistlusmasina mootor korralikult töötanud ning belglased pidid eelnevatel katsete mitmel korral peatuma ja masina uuesti käivitama. Võistluspäeva esimesse hooldusesse tuli liidrina Latvala, kelle edu Paddoni ees oli 5,4 ja Ogieri ees 6,9 sekundit.
Võistluspäeva pikima katse  Villa del Dique teise läbimise võitis Paddon, mis tähendas, et tootjatest sai teise järjestikuse katsevõidu Hyundai. Uusmeremaalane edestas Ogieri 0,1 ja Latvalat 0,6 sekundiga. 

Argentina ralli avapäeva parim Hyundai võistluspaar oli Hayden Paddon - John Kennard

Järgneval katsel said ralli esimese kaksikvõidu VW sõitjad, kui Latvalat ja Ogieri jäi lahutama vaid 0,2 sekundit. Katse kolmas oli Paddon, kes kaotas soomlasele 2,6 sekundiga. Üldarvestuses möödus Ogier Paddonist ning VW ja Hyundai sõitja vahe oli 0,8 sekundit.
Reedese võistluspäeva eelviimane katsevõit läks võistluspaarile Latvala – Anttila, kellele see oli ralli neljandaks katsevõiduks. Katse teised olid Paddon – Kennard +2,8 ja kolmandad Andreas Mikkelsen -
Anders Jæger (VW Polo R WRC) +3,0. Ogier – Ingrassia lõpetasid katse neljandana ja kaotasid katsel Paddonile 1,4 sekundiga, mis tähendas üldarvestuses, et Hyundai ja VW sõitjad vahetasid omavahel taas kohad.
Argentina ralli esimese võistluspäeva lõpetas 6,04 km pikkune publikukatse, mille võit läks Ogierile, kes edestas 1,5 sekundiga Mikkelseni ja 2,5 sekundiga Sordot.

Öö pausile said esimesena Latvala – Anttila, kes suutsid reedese kaheksa katsega sõita esimest Argentina ralli võitu jahtivate meeskonnakaaslaste Ogier – Ingraassia ees sisse 7,9 sekundilise edu.

Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila võitsid avapäeaval neli kiiruskatset

Reedese võistluspäeva lõpetasid kolmandana Paddon – Kennard, kes kaotavad liidritele 11,4 sekundiga, kuid edestavad 14,3 sekundiga Mikkelsen – Jægerit (+25,7).
Viiendana lõpetasid avapäeva Hyundai sõitjad Sordo – Marti (+49,0) ning kuuendana parimad Fordi sõitjad Mads Østberg  - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC) (+2.07,9). Norralane sõnas päeva viimase katse lõpus, et tal pole mingit plaani ning ralli eesmärk on see lõpetada.
Avapäeva parimad erasõitjad olid  Henning Solberg – Ilka Minor-Petrasko (Ford Fiesta RS WRC) (+4.04,4), kes edestasid võistluspäeva lõpuks pooleteist minutiga M-Sport meeskonna sõitjaid Eric Camilli - Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC) (+5.33,8).
Parimate argentiinlastena lõpetasid avapäeva absoluutarvestuse üheksandal kohal Marcos Ligato – Ruben Garcia (Citroen DS3 WRC) (+6.05,1).
Peale üheksat sõidetud kiiruskatset hoiavad viimast punktikohta palju tehnilist ebaõnne kogenud Hyundai sõitjad Neuville – Gilsoul, kes kaotavad liidritele juba peaaegu 8 minutiga (+7.34,4). Neuville sõnas päeva viimase katse lõpus, et kahjuks rikkusid tehnilised probleemid hea tulemuse, kuid nüüd on oluline koguda võimalikul palju punkte.

WRC2 arvestuse liidrid on peale avapäeva Abdulaziz Al-Kuwari - Killian Duffy (Škoda Fabia R5).
Hooaja kaks esimest WRC2 arvestuse etappi võitnud Elfyn Evans – Craig Parry (Ford Fiesta R5) katkestasid võistluse elektriprobleemide tõttu.

Laupäeval sõidetakse Argentina rallil kuus kiiruskatset, kogupikkusega 157,82km. Võistluspäeva esimene kiiruskatse algab Eesti aja järgi 14.58.



Fotod: DMACK, Hyundai Motorpsort, RedBull Content Pool/Jaanus Ree

No comments:

Post a Comment