Argentina MM-rallit juhib Jari-Matti Latvala, Ott Tänak katkestas tehnilistel põhjustel
Kohaliku aja
järgi neljapäeva õhtul sai Argentinas jätku tänavune autoralli MM-hooaeg, kui
võistluspäeva ainsa katsena sõideti uus 1,5 km pikkune Cordoba linnakatse.
Hooaja
20.katsevõidu võttis võistluspaar nr.1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW
Polo R WRC), kellega täpselt sama aja sõitsid tänavuse hooaja parimad Hyundai
sõitjad Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 WRC '16). Eestlased Ott Tänak –
Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) alustasid võistlust väga hästi ning vaid
eelnimetatud kaks võistluspaari ja 0,1 sekundit jäid neid lahutama hooaja
esimesest katsevõidust.
Kahjuks rikkus tehniline probleem Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi hästi alanud ralli |
Ralli jätkus
Eesti aja järgi reede pärastlõunal, kui liivases Santa Rosa de Calamuchita orus
ja selle ümbruses sõideti kokku kaheksa kiiruskatset.
Võistluspäeva
avakatsena sõidetud Villa del Dique kiiruskatse esimeses läbimise võitis Ogier,
kes edestas 1,3 sekundiga Hyundai sõitjaid Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai
i20 WRC '16) ning 2 sekundiga Sordot.
Tänak sõitis
reedese võistluspäeva pikima katse esimesel läbimisel välja kuuenda katseaja
ning oli selle tulemusega parim Fordi sõitja. Võistluse kolmanda katse võitsid
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC), kelle edu Paddoni ees oli
1,4 ja meeskonnakaaslase Ogieri ees 2,8 sekundit.
Tänak –
Mõlder olid 18 sekundilise kaotusega katse kuuendad ning endiselt parimad Fordi
sõitjad.
Ka järgmise
katse esikolmik oli Latvala, Paddon ja Ogier, kuid kuna vahed olid nii väikesed
ja soomlase edu oli seekord uusmeremaalase ja prantslase ees üle 7 sekundi,
siis tähendas see, et Mehhiko ralli võitja läks juhtima ka üldarvestuses.
Tänak näitas
võistluse neljandal katsel seitsmendat aega (+31,8), kuid katse lõpus selgus,
et Fordil on purunenud generaatori rihm. Eestlased said küll rihma vahetatud,
kui kuna purunenud oli ka generaator, siis olid mehed ülesõidul siiski sunnitud
tõdema, et hooaja esimene katkestamine absoluutarvestuse kuuendalt kohalt on
tõsiasi.
Enne
hoolduspausi sõidetud 6,04 km pikkuse publikukatse võitsid Thierry Neuville –
Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC '16), kellele see oli natukenegi lohutuseks
sellele, et terve hommiku polnud nende võistlusmasina mootor korralikult
töötanud ning belglased pidid eelnevatel katsete mitmel korral peatuma ja
masina uuesti käivitama. Võistluspäeva esimesse hooldusesse tuli liidrina
Latvala, kelle edu Paddoni ees oli 5,4 ja Ogieri ees 6,9 sekundit.
Võistluspäeva
pikima katse Villa del Dique teise
läbimise võitis Paddon, mis tähendas, et tootjatest sai teise järjestikuse
katsevõidu Hyundai. Uusmeremaalane edestas Ogieri 0,1 ja Latvalat 0,6 sekundiga.
Argentina ralli avapäeva parim Hyundai võistluspaar oli Hayden Paddon - John Kennard |
Järgneval katsel said ralli esimese kaksikvõidu VW sõitjad, kui Latvalat ja
Ogieri jäi lahutama vaid 0,2 sekundit. Katse kolmas oli Paddon, kes kaotas
soomlasele 2,6 sekundiga. Üldarvestuses möödus Ogier Paddonist ning VW ja
Hyundai sõitja vahe oli 0,8 sekundit.
Reedese
võistluspäeva eelviimane katsevõit läks võistluspaarile Latvala – Anttila,
kellele see oli ralli neljandaks katsevõiduks. Katse teised olid Paddon –
Kennard +2,8 ja kolmandad Andreas Mikkelsen -
Anders Jæger
(VW Polo R WRC) +3,0. Ogier – Ingrassia lõpetasid katse neljandana ja kaotasid
katsel Paddonile 1,4 sekundiga, mis tähendas üldarvestuses, et Hyundai ja VW
sõitjad vahetasid omavahel taas kohad.
Argentina
ralli esimese võistluspäeva lõpetas 6,04 km pikkune publikukatse, mille võit
läks Ogierile, kes edestas 1,5 sekundiga Mikkelseni ja 2,5 sekundiga Sordot.
Öö pausile
said esimesena Latvala – Anttila, kes suutsid reedese kaheksa katsega sõita esimest
Argentina ralli võitu jahtivate meeskonnakaaslaste Ogier – Ingraassia ees sisse
7,9 sekundilise edu.
Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila võitsid avapäeaval neli kiiruskatset |
Reedese
võistluspäeva lõpetasid kolmandana Paddon – Kennard, kes kaotavad liidritele
11,4 sekundiga, kuid edestavad 14,3 sekundiga Mikkelsen – Jægerit (+25,7).
Viiendana
lõpetasid avapäeva Hyundai sõitjad Sordo – Marti (+49,0) ning kuuendana parimad
Fordi sõitjad Mads Østberg - Ola Fløene
(Ford Fiesta RS WRC) (+2.07,9). Norralane sõnas päeva viimase katse lõpus, et
tal pole mingit plaani ning ralli eesmärk on see lõpetada.
Avapäeva
parimad erasõitjad olid Henning Solberg
– Ilka Minor-Petrasko (Ford Fiesta RS WRC) (+4.04,4), kes edestasid võistluspäeva
lõpuks pooleteist minutiga M-Sport meeskonna sõitjaid Eric Camilli - Benjamin
Veillas (Ford Fiesta RS WRC) (+5.33,8).
Parimate
argentiinlastena lõpetasid avapäeva absoluutarvestuse üheksandal kohal Marcos
Ligato – Ruben Garcia (Citroen DS3 WRC) (+6.05,1).
Peale
üheksat sõidetud kiiruskatset hoiavad viimast punktikohta palju tehnilist
ebaõnne kogenud Hyundai sõitjad Neuville – Gilsoul, kes kaotavad liidritele
juba peaaegu 8 minutiga (+7.34,4). Neuville sõnas päeva viimase katse lõpus, et
kahjuks rikkusid tehnilised probleemid hea tulemuse, kuid nüüd on oluline
koguda võimalikul palju punkte.
WRC2
arvestuse liidrid on peale avapäeva Abdulaziz Al-Kuwari - Killian Duffy (Škoda
Fabia R5).
Hooaja kaks
esimest WRC2 arvestuse etappi võitnud Elfyn Evans – Craig Parry (Ford Fiesta
R5) katkestasid võistluse elektriprobleemide tõttu.
Laupäeval
sõidetakse Argentina rallil kuus kiiruskatset, kogupikkusega 157,82km. Võistluspäeva
esimene kiiruskatse algab Eesti aja järgi 14.58.
Fotod:
DMACK, Hyundai Motorpsort, RedBull Content Pool/Jaanus Ree
No comments:
Post a Comment